Sportul, mai 1971 (Anul 27, nr. 1248-1276)

1971-05-03 / nr. 1248

Nr. 1248 (6682) INCERTITUDINI■ LA AMBII POLI... I T h otărît lucru, asistăm / / la una dintre cele I mai interesante edi-I ţii ale diviziei A la fot- I bal, la ambii poli ai cla- I samentului desfăşurîndu-se I o luptă dramatică pentru I atingerea ţelurilor urmă- I rite — pe de o parte, cit■ cerirea titlului, pe de altă I parte, evitarea retrogra- I dării — cu nimic mai pre- I jos unul decit celălalt pen- I tru echipele în cauză. In fruntea clasamentului, schimbul de locuri dintre Rapid si Dinamo continuă. O săptămină, una, o săptămînă, cealaltă! Ieri, Di- I namo a redevenit lider, [ prin victoria la un „scurt cap“ obţinută asupra lui F. C. Argeş, coroborată cu înfringerea Rapidului, în ciuda circumstanţelor favorabile pe care le avea formaţia feroviară, în urma suspendării terenului din Craiova şi a principalului realizator al echipei studenţeşti, Oblemenco. Dar, cînd doi se ceartă, s-ar putea, potrivit proverbului, să cîştige cel de al treilea, U.T.A., sau chiar al patrulea. Farul, care a cucerit din nou un punct în deplasare, învinsă la Iași, Steaua a fost oprită din cursa ei de urmărire. Dar nu definitiv. Etapa viitoare, cu marile ei meciuri, Dinamo — Steaua şi Rapid — Progresul, lasă loc liber tuturor supoziţiilor... Uitindu-ne şi la locurile pe care echipele stau ca pe jeratec, găsim un ocupant la care mi ne-am fi gindit la începutul campionatului , pe Sport Club Bacău. Echipa lui Dembrovschi împărtăşeşte a- i cum aceleaşi nelinişti ca şi Progresul, C.F.R. Cluj şi Jiul. O singură echipă este liniştită : C.F.R. Timişoara, care joacă acorrt exclusiv pentru a juca. (B)  Fără cîţiva „actori“ de primă mînă — Dobrin, Dinu, Dumitrache —, meciul Dinamo — F. C. Argeş a fost un meci oarecare, fără strălucire, chiar dacă în teren s-a aflat actualul lider al ■clasamentului. Am asistat, şi nimeni nu poate nega acestlucru, la o partidă îndirjită, ■cumomente de încordare pentru jucătorii şi suporterii celor două formaţii, cu unele faze interesante. Regretul cel mare a fost, însă, acela că din liniile ofensive şi, în general, din teren,au lipsit tocmai acei jucători care construiesc faze cu spontaneitate, sau, altfel spus, fac ceva deosebit în preajma careului de IG m şi nu se pierd ca nişte băieţandri la mingi clare, pe care scrie — de obicei — GOL. După 90 de minute de frămîntări, de forţe irosite, după o lungă perioadă în care oaspeţii au reuşit să păstreze echilibrul şi să fie aproape de un rezultat egal (0—0), perioadă în care Dinamo a trebuit să se mulţumească doar cu o dominare teritorială sterilă, echipa din Bucureşti a reuşit să învingă, la limită, şi să smulgă două puncte mari, graţie cărora revine pe primul loc. Desigur, victoria dinamoviştilor nu poate fi contestată de nimeni. Gazdele au fost acelea care au controlat jocul în cea mai mare parte din timp. Succesul se datorează jocului bun făcut de apărători şi evoluţiei lui Lucescu, ceilalţi de la înaintare (inclusiv Nuţu şi Both, veniţi mai târziu) rămînînd oarecum corigenţi. In min 72, Lucescu, cel mai laborios dintre atacanţi, s-a infiltrat pe partea stingă, după mingea trimisă de Radu Nunweiller, şi, dintr-un unghi dificil, a înscris cu un şut sec. Pînă atunci, lucrurile se desfăşuraseră astfel: după un şut periculos al lui Roşu (min. 1), Lucescu a fost blo soliştilor, oarecare cat la 6 m de Niculescu (min. 2) ; în min. 6, Deleanu a trimis mingea în bară din lovitură de la 18 m, iar în min. 9 Lucescu, l-a imitat la o lovitură de colţ. Deci, început furtunos. Spiritele s-au încins şi mai mult pentru că Frăţilă l-a accidentat involuntar pe Nunweiller III (min. 14), moment în care l-am văzut pe Radu Nunweiller gata-gata să-l lovească pe atacantul piteştean. Apoi, lucrurile s-au mai calmat. Dinamo a insistat, F. C. Argeş s-a apărat excelent, Niculescu s-a plasat greşit în min. 128, darPigulea a salvat in extremis . Constantinescu l-a blocat cu succes pe Frăţilă (min. 33) iar M. Popescu a fost la un pas de a înscrie (min. 44), însă Constantinescu a agăţat cu vîrful degetelor balonul la vîrful ierbii. După pauză, Dinamo a continuat presiunea la poarta lui Niculescu. Olteanu a salvat formidabil, în min. 63, iar Haidu şi D. Popescu au ratat ocaziile de care aminteam. După aceea, a căzut golul lui Lucescu. A urmat trasul de timp al dinamoviştilor, presiunea oaspeţilor, mingea scoasă de Deleanu din apropierea liniei de poartă (min. 89) şi... fluierul final. Piteştenii au ieşit prea tîrziu la atac ca să mai realizeze ceva şi Dinamo a revenit pe poziţia de lider. Constantin ALEXE nic la lipsa... un meci Stadion Dinamo ; timp excelent ; teren foarte bun ; spectatori — aproximativ 16 000. A marcat LUCESCU (min. 72). Raport de şuturi la poartă : 10-10 (5—5 pe spaţiul porţii). Raport de cornere : 10—3. DINAMO : Constantinescu 8 — Cheran 7, Nunweiller III 9. Sandu Gabriel 8, Deleanu 7, Musteţea 3, Nunweiller VI 7. Lucescu 9, D. Popescu 5, Moldovan 5 (min. 70 Nuţu 5), Haidu 5 (min. 70 Both 5). F. c. ARGEŞ : Niculescu 7— Pigulea 7, Olteanu 9, Vlad 7, Ivan 7, Prepurgel 6, Roşu 8, Radu 8, M. Popescu 7, Frătila 5, Jercan 7. A arbitrat EM. VLAICULESCU + +++, ajutat la linie, cu tirmele„ greşeli, de M. Moraru şi M. Marinoiu (toţi din Ploieşti). Trofeul Petschovschi (pentru public) : 9. La tineret-rezerve : Dinamo — F.C. Argeş 0—1 (0—0) EEI Allgis Progresul a obţinut sîmbătă, pe stadionul Dinamo, o victorie meritată şi, mai ales, încurajatoare (prin prisma posibiltâţilor dovedite), în lupta dificilă pentru evitarea retrogradării. Această victorie n-a cunoscut decit un singur moment de cumpănă : în min. 60, cinci, la scorul de 1-0 pentru Progresul şi pe fondul unui reviriment al oaspeţilor, Ene Daniel n-a trecut balonul peste Zamfir, ieşit în întimpinare extrem de curajos şi de inspirat. Fără discuţie, faza respectivă a cîntărit greu în balanţa Parridei, care ar fi putut să aibă un alt istoric decit cel pe care îl cunoaştem acum. Dar n-ar fi fost just ca această singură acţiune decisivă de atac a băcăuanilor să spulbere, într-o clipă, munca de pînă atunci a fotbaliştilor de la Progresul, reflectată insuficient prin acel 1-0 de pe tabela de marcaj. Progresul fusese echipa care marcase o evidentă superioritate în joc în prima repriză, ca să nu ne referim la începutul ei, cînd cavaleria uşoară bucureşteană a executat nenumărate şarje la poarta lui Ghiţă, speriindu-l pur şi simplu şi silindu-l să respingă cu pumnii mingea abia îndepărtată din faţa porţii sale şi revenită aproape în aceeaşi clipă. In aceste condiţii, Progresul a deschis scorul, în min. 6 (cursă Sandu, şat Casai, trimis în teren de Ghiţă, reluare Raksi) şi s-a aflat, în min. 13 la cîţiva... centimetri de cel al doilea gol, Nedelcu scoţind chiar de pe linia porţii balonul lovit de Năstase. Bucureştenii au acţionat cu multă siguranţă în primul sfert de oră al meciului, manevrînd rapid pe spaţii largi şi obţinînd avantaje tactice şi teritoriale. Poate că partida s-ar fi desfăşurat, în continuare, la acelaşi nivel spectacular şi tehnic, dacă arbitrajul ar fi venit în ajutorul acţiunilor constructive, prin intervenţii ferme împotriva faulturilor şi a iregularităţilor. Arbitrul Sever Mureşan nu i-a avertizat însă, pe apărătorii Cursa cu obstacole continuă... Stadionul Dinamo, teren bun, timp frumos, dar cu rafale de vant, spectatori : circa 6 000. Au inscris : RAKSI (min. 6), NASTASE (min. 63 si 66), respectiv RUGIUBEI (min. 80). PROGRESUL : Zamfir 8 , Tănăsescu 8, Măndoiu 8, Grama 6, Ad. Constantinescu 7, Dudu Georgescu 7, Beldeanu 8, Sandu Ion 7, Raksi 7 (din min. 58 , Sandu Mircea 7), Casai 8 (din min. 73 , Matei), Năstase 8. SPORT CLUB BACAU : Ghiţă 7 , Kiss 6, Nedelcu 7 (din min. 20 , Bugiubei 6), Velicu 5, Condănescu 5, Hriţcu 6, Duţan 7. Pană 7. Catargiu 1, Dembrovschi 9, Sorin Avram 3 (din min. 53 Ene Daniel 6). A arbitrat SEVER MUREŞAN (Turda) ajutat la linie de F. Călbăjos şi G. Vereş (ambii din Cluj). Trofeul Petschowschi : 7. La tineret-rezerve : Progresul — Sport Club Bacău 1—1 (0-0), băcăuani, invitîndu-i astfel şi pe cei de la Progresul la intervenţii dure, periculoase. In această stare de spirit, cei mai dezavantajaţi au fost jucătorii tehnici şi, printre ei, desigur şi acel fin artizan al oaspeţilor, Dembrovschi, care a trebuit să joace cu maximum de prudenţă, neaducindu-şi astfel întregul aport. După pauză, gazdele care se aflau deja in pierdere de viteză, au slăbit şi mai mult, permiţând băcăuanilor să controleze, un timp, jocul. Scăpaţi cu bine din faza despre care aminteam la începutul acestor rînduri, bucureştenii au reuşit, în citeva minute, să-şi consolideze victoria, Năstase fructificind cele două situaţii create de Casai, a cărui înlocuire ulterioară nu aveam s-o înţelegem. In finalul partidei, Rugiubei avea să valorifice o pasă primită de la Dembrovschi, acesta din urmă oferindu-ne, în min. 35 şi prilejul de a-i admira un şut artistic, dar şi plin de forţă, de la 30 de metri.. Jack BERRIU [ FOTBAL 118 GOLURI IN ETAPA A XXII-a „0- CAIOVA 1(6) RAPID Q[0] SLATINA, 2 (prin telefon, de la trimisul nostru). Norocul cel mare al Rapidului nu era că meciul se joacă la Slatina. Giuleştenii mai întîlniseră Universitatea aflată într-un surghiun, la Tg. Jiu, şi tot pierduseră. Norocul cel mare al Rapidului părea să fie absenţa “naşului“ său, Oblemenco, încă suspendat. Echipa cu cea mai bună apărare, cu cele mai multe remize la activ (10) şi numai două infringe din acest campionat, liderul venise în cetatea aluminiului cu ambiţii majore, argumentate de la bun început printr-o apărare hotărâtă, cu Dumitru “vameş“ în faţa fundaşilor, cu Angelescu cărăuş inteligent şi Petreanu mai percutant ca niciodată Şi după o primă repriză frumoasă, cu joc viu, dar sportiv, cu joc mai mult pe centrul terenului, dar şi cu cîteva ocazii (min. 13 — “cap“ Bălan ; min. 32 — Oprea scoate de lingă bară şutul lui Dan la o lovitură de la 25 de m : 45 — Niţă ridică peste Răducanu, dar şi pe lângă poartă). Rapidul speră încă în izbîndă, dar şi ambiţioşii olteni au vise şi orgoliu. Şi în min. 58, la o fază care nu anunţa cine ştie ce, Donose pasează spre 16 m, acolo vine Ţarălungă, îşi aranjează puţin mingea şi trimite cu dreptul un şut nu tocmai tare spre colţul de sus, din stingă lui Răducanu. Portarul Rapidului e puţin mascat şi... 100. De acum înainte, giuleştenii văzîndu-şi ameninţată coroana de lider, se aruncă în atac, căutînd pe extreme şi pe centru măcar remiza... Neagu nu ştie să scape de tînărul Smarandache, dar Petreanu e în mare vervă. Excelează prin cîteva curse şi Stadion 1 Mai ; teren uşor denivelat ; timp acceptabil ; spectatori — circa 8 000. A marcat ŢARALUNGA (min. 58). Raport de şuturi la poarta : 11—20 (pe spaţiul porţii : 0—10). Raport de cornere : 3—10. UNIVERSITATEA CRAIOVA: Oprea 10 — Niculescu 7, Smarandache 8, Deselnicu 8, Tiţa 5 (min. 39 Vetea 6), Strîmbeanu 7 Boşoteanu 6, Niţă 7, Donose 8, Bălan 7, Ţarălungă 7. RAPID : Răducanu 7— Pop 7, Lupescu 8, Dan 8, Ştefan 7 (min. 85 Greavu), Dinu 7, Dumitru 7, Petreanu 8 + , Marin Stelian 6, Neagu 6, Angelescu 8. A arbitrat C. NUŢESCU (Sibiu) ajutat bine la linie de I. Boros şi C. Blau (Timişoara). La tineret-rezerve : Universitatea Craiova — Rapid 2—2 (1-1), centrări, însă numai el se arată a fi atacant în formă. Şi totuşi, Rapidul e de cîteva ori la un pas de fericire. Dar în poarta craiovenilor stă un portar... imposibil, Oprea, care se opune dîrz şi AU intuiţie diabolică la şuturile lui Petreanu (respinge mingea în bara transversală în min. 70 ; parează o “ghiulea“ de la 6 metri în min. 75) şi cîştigă astfel psihologic războiul cu năvalnica ofensivă feroviară. Mai erau trei minute (în afara celor două de prelungiri), M. Stelian plonjează, şi vedem parcă golul din meciul cu Politehnica Iaşi, însă mingea se duce alături de spaţiul infinitelor vise... Iese şi Răducanu spre centru, trimite o minge înaltă în faţa redutei oltene, pentru gol, dar... scapă Bălan pe contraatac, îl pierde în dribling pe portarul rapidist, însă trimite lateral şi fără prea multă ambiţie (de altfel craiovenii, care trăseseră numai 3 şuturi la poartă în repriza secundă, renunţaseră la intenţii ofensive). Rapidul se agită şi în ultimele secunde, mai crede totuşi în minune, dar zadarnic. , Mircea M. IONESCU ' : : ^TM*""**"** !' ! y '' ........... ..... ' / ......1 IJ'Â* ZADARNICELE ALE GULEȘTENILOR... I LIA : - 3 (0)1 STEAGUL ROŞU 1(0)| Stadion U.T.A. ; teren bun (după pauză, alunecos); timp instabil (în repriza secundă, ploaie torențială) ; spectatori — aproximativ 6 090.. Au înscris : SI VIA (min. 47), AXENTE (min. 56), OLTEANU (min. 6O - autogol), respectiv GHERGHEN (min. 73). Raportul şuturilor la poartă : 27—9 (pe spaţiul porţii: 14—3). Raport de cornere : 11—3. U..A. : Gornea 8 — Birău 9, Lbreter 8, Pojoni 8, Popovici 9, Petescu 8, Calinin 0 (min. 46 Axente), Axente 8 (min. 46 Sima 7), Kun II 8, Broşovschi 8, FI. Dumitrescu 9. STEAGUL ROŞU : AlbU 8 — Ivăncescu 7, Jenei 7, Olteanu 8, Rusu 7. Pescacu 8, Cudar 7, Necula 7. Ghergheli 8. Balint 8. Győrfi 7. A arbitrat VASILE DUMITRESCU , ajutat la linie de D. Gheţu şi Gh. Motorşa (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi (pentru public) : 10 . La tineret-rezerve : T.A. — Steagul roşu 4—3 (0—1). ARAD, 2 (prin telefon, de la trimisul nostru). Ce vreme frumoasă era la începutul jocului şi ce potop a căzut îna doua repriză, peste stadion şi peste publicul admirabil pentru stoica lui atitudine de a se încăpăţâna să rămână sub săbiile ploii ! Arădenii încep partida fără prea mare inspiraţie, in comparaţie cu adversarii lor rapizi, destoinici, abili în demarcări şi în pase scurte. Jucătorii lui Valentin Stănescu combină mult, lejer şi periculos în prima jumătate de oră, avantajaţi de evoluţia plată a mijlocaşilor U.T.A.-ei (Petescu, Braşovschi, Calinin). Evoluţia colectivă şi tendinţa ofensivă a braşovenilor plac, iar realizările lui Olteanu, Pescaru, Cadar şi ale celor patru atacanţi poartă amprenta bunilor meseriaşi. U.T.A. realizează prima acţiune tăioasă abia în min. 18, prin FI. Dumitrescu — Broşovschi — Kmn XI, neutralizată în ultimă instanţă de către Ruşii. Abia spre sfîrşitul Ofensiva sufocantă a gazdelor reprizei, arădenii devin şi rănim periculoşi. Mijlocaşii şi-au limpezit parcă privirile. Axente şi FI. Dumitrescu încep să se lanseze in spatele apărării adverse, iar Kun II se infiltrează pe culoare libere, ameninţînd real poarta debutantului Albu. După pauză, nimic nu mai seamănă cu ce fusese mai-nainte. După o ploaie torenţială, începe ofensiva U.T.A.-ei, o ofensivă sufocantă timp de 20 de minute. FI. Dumitrescu centrează (min. 47) peste tot careul, iar Sima înscrie cu canul, sărind peste Rusu şi Albu, ezitanţi. Steagul Roşu se dezechilibrează, iar atacurile echipei lui Nicolae Dumitrescu se nasc unele din altele, extremul strngă fiind principalul element declanşator. Pe fondul acestei presiuni, Axente va înscrie al doilea gol (min. 56), trimiţînd de la 25 m un şut violent peste capul bietului portar Albu, cam năucit de atita bombardament. Toată echipa arădeană, de la fundaşul dreapta la extrema atingă, e dezlănţuită. Birău trage al treilea şut formidabil, Florian Dumitrescu centrează probabil pentru a zecea oară în repriza secundă, şi Olteanu care domnise deseori în careul său, îşi pierde capul şi înscrie in propria poartă (min. 86), înfringerea braşovenilor primise astfel un atestat definitiv. Dar virfurile lor de atac n-au încetat să funcţioneze. Şi Gyurfi, una din acele extreme care nu trebuie neglijate nici după ce semnează actul de capitulare, se năpusteşte cu driblingul său greu de parat, atrage şi imobilizează patru adversari şi pasează apoi lui Gheraheli, care va reduce scorul printr-un şut sec ireparabil. Pină la sfîrşit, Broşovschi avea să mai trimită mingea în bară (min. 81), iar în rest au mai fost nişte faze comune, căci partida se jucase de la începutul reprizei secunde, cînd arădenii au „aruncat în aer” un adversar de altfel foarte onorabil. Romvlus BAIABAN sportál PETROLUL 1(0) FARUL 1 (1) Stadion Petrolul : timp noros, a plouat înainte de joc; teren practicabil : spectatori — aproximativ 15 038. Au marcat: CARAMAN (min. 12) respectiv DINCUTA (min. 68). Raportul şuturilor la poartă : 12—7 (pe spaţiu! porţii 4—3). Raport de cornere : 12—0 1 PETROLUL : M. ToneSCU 6 (min. 46 Plopeanu 7) — Grubet 6, Bădin 6, Crîngașu 5, Mocanu 6, Iuhasz 5 Moraru 5, Grozea 6, Dincută 7, Ciupitu 5, ciucu 5 (min. 35 Dridea 6). FARUL : Popa 9 — Pleşa 7, Antonescu 8. N. Constantinescu 6, Ghirca 6, Tănase 7, Badea 8. Ologu 5, Caraman 7. 1. Constantinescu 5 (min. 79 Mareş). Katla 5. A arbitrat C. PETREA •A'+’tr-A-. ajutat la linie de I. Pancu şi v. Toma (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovrschl (pentru public) . 6. La tineret-rezerve : Petrolul — Farul 3—0 (1—9) PLOIEŞTI, 2 (prin telefon, de la trimisul nostru). •. Golul, • cum se spune, plutea în aer de mai bine de 10 minute, apărătorii oaspeţilor trecând prin emoţii şi salvîndu-se de cîteva ori prin cornere (4 la număr) acordate in extremis. Dar în momentul în care ne aşteptam ca Petrolul să materializeze superioritatea Sa teritorială, golul a fost înscris acolo unde nici unul dintre spectatori n-ar fi îndrăznit să prevadă în acele clipe. A fost tipul perfect al golului căzut împotriva cursului jocului. Ne aflam în min. 12, cînd Caraman, a înscris, beneficiind și de complicitatea involuntară a lui Bădin, care, la o pasă lungă în adîncime, expediată de Badea, a intervenit defectuos, mingea în traiectoria ei înşelîndu-l şi pe Crîngaşu, celălalt fundaş central al Petrolului. Istorica reuşită a Farului pe acest gazon„de 10 ani n-au mai realizat fotbaliştii constănţeni un gol la Ploieşti“, îşi aminteşte antrenorul Constantin Cernăianu) dă jocului o altă turnură. Sub impulsul golului primit, gazdele acţionează crispat, nu le mai reuşeşte nimic, în timp ce oaspeţii prind şi mai multă încredere în pro- 1 STEAUA Dil IAŞI, 2 (prin telefon, de la trimisul nostru). Debutul partidei lăsa să se întrevadă că premisa de derby al etapei n-a fost greşit atribuită confruntării de la Iaşi. Politehnicienii au obţinut avantaj foarte repede (nn min. 3) printr-un autogol (Ciugarin) care putea să-şi descumpănească psihologic adversarul ale cărui buturi rămăseseră impenetrabile în acest retur. Dar Steaua, departe de a considera conturile încheiate în ciuda „crahului“ timpuriu a ripostat imediat, printr-o judicioasă mişcare un teren, care i-a asigurat superioritatea teritorială şi aplomb ofensiv. Fapte care erau în consens cu ultimele evoluţii, pozitive, ale celor două echipe : Politehnica în campionat, la Bucureşti, contra Rapidului (cind a debutat la fel de senzaţional şi spectaculos), Steaua în jocul de Cupă, cu Crişul (cînd a atacat debordant). Premise care treptat s-au dovedit a fi neviabile, cele aproape 40 de minute de joc care au urmat pînă la pauză decurgînd cu mai multe opriri de joc decit fazele de fotbal. Ne și pare rău acum după încheierea partidei, că n-am numărat aceste dese întreruperi de joc, cauzate îndeobşte de faulturi, nu rareori in replică de moment, pentru că cifra — suntem siguri — neaşteptat de mare, ar fi fost mai grăitoare pentru acest meci „derby“ decit raporul şuturilor la poartă. Vorbind însă de acest raport nu putem omite că este şi greu să-l salţi peste limita mediocrităţii, atunci cînd în zona din preajma careului de 16 m scopul de a nu primi gol „scuză“ mijloacele (neregulamentare), aşa cum a procedat în prima repriză apărarea echipei gazdă — depăşită o singură dată, în min. 24, la o acţiune Vigu — Iordănescu, cînd ultimul a ratat voleul dintr-o poziţie excelentă, sau cînd atacul aceleiaşi echipe, incapabil că închege o acţiune ofensivă în acest răstimp, se lamentează ca o bocitoare (prototip : Moldoveanu). în primele 45 de minute, Politehnica a şutat pe poartă o singură dată şi atunci anemic. Autogolul lui Ciugarin nu a survenit din devierea unui şut puternic, ci din centrarea lui Incze IV, care a avut, cel puţin astfel, bucuria să-şi serbeze ziua de naştere (24 ani). De altfel, echipa învingătoare îşi datorează cele două puncte unei eficacităţi sui-generis , din cele trei şuturi expediate pe spaţiul porţii adverse, o dată mingea a poposit in poartă — la golul lui Moldoveanu —, ca o încununare a singurei sale acţiuni serioase din acest meci, cînd ieşeanul a trecut prin întregul dispozitiv advers, avind coautor pe Cristache, care i-a „suflat" mingea propriului portar, iar altă dată, după ce îl depășise pe Coman, a făcut să tremure bara transversală. Deci, putea fi 3—0, prin trei șuturi și un... autogol ! Eficacitate, nu glumă. Repriza secundă a avut mai multă cursivitate, iar echilibrul jocului nu s-a mai păstrat prin mijloace extreme. Fără a depăşi definitiv matca mişcărilor dezordonate, Politehnica Iaşi n-a mai cedat iniţiativa, profitînd de faptul că Steaua, lipsită azi de aportul constructiv al lui Tătaru, accidentat, şi-a redus treptat intenţiile ofensive la driblingurile prelungite ale lui Iordănescu şi la acţiunile liniei mediane, bine concepute de Naom şi Vigu, dar nesprijinite de aripi (Pantea şi Marcu), acolo unde se presupunea ca gazdele sunt vulnerabile. Steaua a pierdut pentru că cele două flagrante greşeli individuale ale apărătorilor militari n-au putut fi compensate de randamentul compartimentului ofensiv. Meritul Politehnicii constă în faptul că n-a scăpat prilejul ce i s-a oferit, mai ales că în etapa trecut a jucat mult mai bine, dar a fost învinsă... Paul SLAVESCU EFICACITATE, NU GLUMĂ... Stadion *,23 August“ — Copou , teren moale : vreme ploioasă ; spectatori aproximativ 6 000. Au marcat : CIUGARIN — autogol (min. 3) şi MOLDOVEANU (min. 73). Şuturi la poartă : 8—8 (pe spaţiul porţii : 3—3). Raport de cornere : 1—7. POLITEHNICA : Iordache 8 — Rornilă 6, lanul 8, Stoicescu 6, Pali 6 (min. 69 Dănila), Mărdărescu 6 (min. 46 Marica 6), Simionaș 7, Incze IV 7, Cuperman 6, Lupulescu 6, Moldoveanu 6. STEAUA : Coman 7 , Sâtmăreanu 8, Ciugarin 4, Negrea 6, Cristache 6, Naora 8, Vigu 8, Pantea 6, Dumitriu III 6, Iordănescu 7, Marcu 5 (min. 78 Georgescu). A arbitrat OTTO ANDERCO (Satu Mare) +++++, ajutat la linie de V. Trifu și c. Silaghi (Baia Mare). Trofeul Petschovschi (pentru public) : 7. La tineret-rezerve : Politehnica — Steaua 0—2 (0—2). Un gol aşteptat de 10 ani prite forţe. În apărare, băieţii lui Cosmoc şi Haşoti efectuează un marcaj strict, incomodîndu-i vădit pe Großen, Dincuţă, Ciupitu şi Ciucu, care, în rarele momente de reuşită, sînt opriţi în ultimă instanţă de liberou Antonescu. Apoi, cînd intră în posesia mingii, contraatacul constănţean se desfăşoară cu luciditate, creînd serioase probleme la poarta lui Mihai Ionescu care, în min. 27, abia scapă cu faţa curată. Caraman speculează o mobilitate a lui Decu Crîngaşu, are un unghi favorabil, dar, în loc să şuteze, pasează balonul şi... răspunderea lui Ologu, semnalizat în ofsaid. Demne de remarcat pînă la pauză introducerea în teren a lui Mircea Dridea (în locul lui Ciucu) şi intervenţiile curajoase ale celor doi portari, Popa şi M. Ionescu, care, în min. 32 şi respectiv 33, au salvat plonjînd la picioare. Mai nefericit, în contactul cu Ghirca, M. Ionescu se va accidenta şi va face eforturi evidente pentru a rămîne între buturi pînă la sfîrşitul reprizei. La reluare, Petrolul se năpusteşte asupra adversarului său, constrîns să se apere cu disperare. într-un singur minut (63), apărătorii Farului acordă trei cornere consecutiv, dar 5 minute mai tîrziu nu se mai pot opune înscrierii golului : se execută o nouă lovitură de colț, de pe partea dreaptă, mingea planează pe undeva în careu, prin apropierea punctului de un NI m, de unde Dincuță va trimite balonul în plasă : 1—1. 15 000 de spectatori care au așteptat golul egalizator cu sufletul la gură cer acum insistent golul doi — al victoriei — și își poartă, literalmente, echipa, pe aripile ofensivei. Atacurile petroliștilor se succed valurivaluri, dar fiind purtate, haotic, mai multu mingi înalte, la „bătaie“, n-nu sorţi de izbîndă. Mai reţinem pînă la sfîrşit mingile trimise pe lingă bară de Mocanu (min. 61, la o „indirectă“ în careu) şi Dridea (min. 90), ultimul plusînd, cu capul, din apropiere, milimetric peste penitu. Fluierul final al arbitrului îl găseşte pe Dridea şi pe alţi cîţiva coechipieri în genunchi, muşcînd gazonul de ciudă, în timp ce constănţenii răsuflă uşuraţi. G. NICOLAESCU CLUJ, 2 (prin telefon, de la trimisul nostru). Cînd clujenii au intrat în vestiare după primele 45 minute, nu aveau motive de bucurie. Ceferiştii timişoreni, mai deconectaţi, mai abili, stăpîniseră cu autoritate terenul, punînd grele probleme apărătorilor localnici. Acţionînd cu dezinvol-Stadion Municipal ; teren bun ; timp răcoros ; spectatori — 5 000. Au marcat : BOJIN (min. 32) C. IONESCU (min. 51), S. BRETAN (min. 56) şi FANEA (min. 62). Şuturi la poartă : 32—21 (pe spaţiul porţii : 15—10). Raport de cornere : 6—10. C.F.R CLUJ : Mărculescu 8 — Cojocaru 3. Lupu 0 (min. 60 Burlacu 7). Dragomir 7. Fanea 8. Roman 7. M. Bretan 7, Tegoan 8, S. Brelan 8. O Ionescu 7. Petrescu 5 (min. 40 Marinescu 6). C.F.R. TIMIŞOARA Corec 4 . Pirvu 6. Mehedinţi 6. Bodroian 6, Bocşa 5. Chimiuc 0, Olaru 6, Fîoareş 6. Bojin 6. Seceleanu 6. (min. 63 Panici 5). Periat 3. A arbitrat M. BICA + '41 + 'tr-4rs ajutat bine la linie de R. Slinean şi E. Martin (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschowschi (pentru public) . 9. La tineret-re?erve : C.F.R. Cluj — C.F.R. Timişoara 2—0 (2-0). Iură după ce obţinuseră şi patru cornere, timişorenii n-au întîrziat să deschidă și scorul. Un fulgerător contraatac, o pasă ideală semnată Seceleanu (min. 32) și apoi un șut inspirat și imparabil al lui Bojin. „Lanterna“ conducea în mod surprinzător, dovedind că e gata să ofere una dintre surprizele etapei.  DAU DREPTUL Stadion Jiul : vînt, ploaie; teren moale ; spectatori — aproximativ 5 000. Raportul şuturilor la poartă : 12—11 (pe spaţiul porţii : 4—5). Raport de cornere : 8—4. JIUL : stan 9 — M. Po pescu 7, Georgevici 7, Stocker 8, Caramalis 7, Urmeş 5, Dodu 5 (min. 54 Sandu 7), Peronescu 5, Constantin 5. Libardi 5. Naidin 5 (min. 59 Cotormani 6). „U“ CLUJ : Moldovan 8 , Creţu 8, Popa 8, Solomon 8, Mihăilă 8, Stîncel 7. Anca 9, Uifăleanu 6, Barbu 8, Adam 7, D. Mocanu 7 A arbitrat VICTOR PADUREANU + , ajutat bine la linie de C Iofoiu şi V. Murgăşanu (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschowschi (pentru public) : 9. La tineret-rezerve : Jiul — „U“ Cluj 0—1 (0—0). PETROȘANI: 2 (prin telefon, de la trimisul nostru). Sub fruntea înzăpezită a Purîngului, două echipe aflate în preajma zonei „minate” a clasamentului, Jiul și „U“ Cluj, s-au aruncat una asupra alteia cu furie, renunţînd la minutele de studiu şi prudenţă, urmărind — cu înfrigurare — un gol care ar fi valorat cu şapte altă dată... „Bara“ lui Libardi — min. 4, reluare cu capul a centrării lui Naidin — înfierbîntă tribunele, anunţînd un gol care va fi aşteptat zadarnic timp de 90 de minute. Gazdele trimit linia de mijloc spre buturile lui Moldovan şi atacă cu insistenţă, in timp ce studenţii fac mari eforturi să echilibreze un meci ce pare la îndemîna echipei lui Ion Constantin. După un sfert de oră, însă, oaspeţii Anca şi Barbu pun — definitiv — stăpînire pe zona DADA MIDIA DIĂ PUNCTE! centrală a terenului (în care Urmeş şi Dodu joacă parcă legaţi la ochi), lansînd contraatacuri viclene, care poartă de fiecare dată în careul Jiului ameninţarea golului — Barbu (min. 20 şi 32). Adam (min. 35) — îndepărtat doar de intervenţiile de ultim moment ale lui Stan. Pină la pauză, „U“ demonstrează că ştie mai mult fotbal — jucătorii din Cluj sunt inst abili şi mai harnici, mai rafinaţi şi mai ambiţioşi —, in vreme ce fiul se mulţumeste cu o dominare teritorială sterilă, lipsită de fantezie şi faze de poartă. O singură veritabilă ocazie de gol mai are echipa gazdă, dar mingea lovită cu capul de Naidin — min. 44, centrare Urmeş — izbeşte bara de sus, ricoşează în pămint, lăsînd pentru o clipă falsa im- presie că a intrat în gol. La reluare, presiunea la poarta lui Moldovan creşte, dar „U” se apără cu inteligenţă. Adam „se plimbă” de pe o parte pe cealaltă a terenului, iar posibilitatea deschideri scorului se semnalează doar în careul lui Stan Barbu (min 52). D. Mocanu (min. 65), Barbu (min. 70), începe ploaia, tribunele scandează „golul”, golul”, dar Pexa şi Solomon resping cu uşurinţă mingi aruncate brambura, pe sus, de o linie tip mijloc în care introducerea lui Sandu aduce mai multă decizie, dar nu şi mai multă raţiune A venit şi fluierul final cu un punct meritat pentru studenţii clujeni, in faţa unui adversar — dezorganizat şi lipsit de imaginaţie — pentru care ,,egalul“ de azi (n.r. ieri) poate fi considerat aproape o izbiniă, după felul cum a jucat. Ovidiu IOANNOAIA Pag. a 5-a Doar 45 de minute de emoţii... A sosit insă pauza, clujenii s-au retras in vestiare şi au ieşit parcă de acolocu altă echipă. Ei şi-au strîns rîndurile, au accelerat ritmul de joc şi, incet-incet, i-au împins pe timişoreni spre propriul careu. Constrânsa la o apărare disperată, echipa timişoreană şi-a pierdut cumpătul. Mai ales că, in min. 51. Ţegean s-a infiltrat pe partea dreaptă, a centrat ideal şi O. Ionescu a reluat splendid in plasă, aducind egalarea şi redind moralul echipei sale. Linia de mijloc a oaspeţilor — Chimiuc, Volaru, Seceleanu — s-a prăbuşit ca un castel de cărţi, iar peste alte cinci minute Corec scotea ,din nou batonul din plasă. Acelaşi neastîmpărat Ţegean, după ce îşi pierduse pe drum adversarii, a centrat. Corec a înlemnit pe linia porţii, iar S. Bretan a reluat direct in plasă, asigurînd avantajul echipei sale. Jorul se îndîrjeşte, timişorenii caută că se scuture de această lovitură neaşteptată, iar Seveleanu e lovit şi trimis pe tuşă. Dar eforturile oaspeţilor sunt zadarnice. Ei nu mai reuşesc să lege jocul şi nici să pună stavilă asalturilor furibunde ale clujenilor. Inevitabil, deci,pită şi „al treilea gol în poarta lui Corec, gazdă amabilă şi... primitoare. Burlacii şarjează pe partea dreaptă trimite balonulîn careu, iar Fanea, venit din urmă, reia cu capul, zguduind iarăşi plasa timişoreană. Oaspeţii încearcă o contralovitură, dar, pe l vni, Volaru şi Periat ratează. În min., 83, Pîrvu execută foarte puternic o lovitură de la 20 m., dar Mărculescu blochează. Cu 2 minute înainte de sfrijit, Floarea scapă un careu si e faultat clar de Cojocarii. Arbitru acordă fără ezitare penalty. Panici execută însă defectuos și Mărculescu respinge cu uşurinţă. Clujenii obțin o victorie meritată, pe care oaspeţii au pus-o în cumpănă numai în prima repriză. George MIHALACHE LOTO-PRONOSPORT ASA ARATA O VARIANTA CU 13 REZULTATE EXACTE LA CONCURSUL PRONOSPORT NR. 1S, ETAPA DIN 7 MAI 1371 I. Petrolul — Farul XII. Politehnica Iasi — Steaua 1 II. U.T. Arad — Steagul rosu 1 IV. Dinamo — F.C. Arges 1 V. Jiul — „U" Cluj X VI. „U" Craiova — Rapid 1 VII C.F.R. Cluj — C.F.R. Tim. 1 VIII. Politehnica Gl. — F.C. Gl. 1 IX. Progresul Br. — Portul l X. Gloria Bistriţa — c.S.M. Reşiţa 1 Xi. Olimpia Ord. — C.M. Tim. l XII. Electroputere Cv. — C.S.M. Sibiu 1 XTIL Corvinul — Minerul Anina 1 Food de premii 434 513 lei din cnre 27 469 lei report categ. I. Flata premiilor la acest concurs se va face astfel : în Capital, de la 7 mai 1971 pină la 18 iunie 1971, vi țară de la 11 mai 1971 pină la 18 iunie 1971. LOTO NUMERELE EXTRASE LA TRAGEREA DIN 30 APRILIE 1971! FOND GENERAL DE PREMII ș I 269 645 lei Extragerea I : 83 73 90 87 53 37 62 19 66 FOND DE PREMII : 618 296 lei. Extragerea a II-a : 75 83 82 31 63 15 34 FOND DE PREMII : 651 349 lei. Plata premiilor va începe in Capitală de la 8 mai pînă la 14 iunie 1971 , în ţaţă da la 12 mai pină la 14 iunie 1971 inclusiv. Rubrică reduelată de LOTO I.ROKOSTORT