Sportul, septembrie 1971 (Anul 27, nr. 6802-6831)

1971-09-26 / nr. 6827

ETAPA A V-a A DIVIZIEI A LA FOTBAL jii|i KD + T. A. 1(1) PETROŞANI 25 (prin telefon). Jiul şi U.T.A., două echipe care n-au gustat pînă acum din paharul înfrîngerii şi care au dorit cu ardoare să menţină performanţa intactă — au intrat de la început într-un joc de uzură, favorizat, s-o spunem din capul locului, de starea terenului, cu multe, smocuri şi denivelări. în atari condiţii improprii, ambele combatante au renunţat încă din start la jocul combinativ, s-au străduit să „elaboreze“, cît mai puţin cu putinţă în „treimea de mijloc“, preferind maniera directă, generatoare de acţiuni purtate spre cele două careuri, dar şi de dese „ciocniri“, sancţionate în 5 rînduri cu cartonaşe galbene. Evident, mai în largul lor, gazdele au atacat mai mult, şi după numai 10 minute, au cunoscut bucuria golului : debutantul M. Marian a trimis lung, în careul advers, Lereter a „lăsat“ la portar şi... Stoian, care a urmărit faza a săltat, U.T.A. ŞI JIUL rămin neînvinse Stadion Jiul ; timp frumos ; teren moale : spectatori 7 500. Au marcat: STOIAN (min. 10) şi SIMA (min. 12). Raportul şuturilor la poartă 17—5 (pe spaţiul porţii 13—3). Raport de cornere 10—3. JIUL : Suciu 8 — M. Marian 6 (min. 46 Al. Georgescu 7), Georgevici 7, Stocker 8, Tonca 5, Urmeș 7, Doflu 7, Peronescu 7, Stoian 8--, Libardi 6, Naidin5 (min. 67 Cotormani 6).U.T.A. : Vidae 8 — Birău 7, Lereter 7,Pojoni 7, Popovici 7, Domide 8, Petescu 6, Sima 8, Brasovschi 6, Kun II 7, Both 8. A arbitrat GH. LIMONA +■+ + ++, ajutat la Innte de Gh. Vasilescu şi Gh. Micloş (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi : 7. La tineret-rezerve: Jiul — U.T.A. 3—3 (1—2), peste portarul Vidae, balonul în plasă. Doar două minute trecuseră cînd U.T.A., lucidă ca întotdeauna, obţinea — spectaculos — egalarea . Petescu l-a deschis impecabil pe Both, acesta a demarat şi a centrat perfect înspre punctul de la 11 metri de unde Sima a plasat, cu capul, balonul în stingă lui Suciu : 1—1. Egalată atît de rapid, echipa Jiul şi-a pierdut din răbdare, a început să acţioneze mai precipitat, mai puţin clar. Şi, totuşi, în min. 26 impetuosul Stoian a avut din nou golul în vîrful bocancului: a urmărit cu dîrzenie o minge, l-a “întors“ pe Lereter, în careu, pentru ca apoi, să şuteze alături de poartă de la aproximativ 7—8 metri dintr-o poziţie deosebit de favorabilă, în min. 31, a fost rîndul lui Sima să piardă o bună ocazie, plasînd balonul, cu capul, de la 10—12 metri, pe lingă poarta lui Suciu. După pauză jocul şi-a păstrat, în bună măsură, profilul din prima parte. Jiul a forţat victoria, a atacat mai mult, dar pe măsură ce timpul trecea își pierdea vădit sîngele rece. De partea cealaltă, contraatacurile U.T.A.-ei au semănat de fiecare dată panică în careul advers. G. NICOLAESCU ST. KONICSKA DINAMO 3(2) lihiv. CRAIOVA 0(0) 45 DE MINUTE DE FOTBAL - SPECTACOL (Urmare din pag. 1) lui Dinamo, pornit de pe dreapta, de la Lucescu, Dumitriu II cucereşte din nou aplauzele publicului trimiţînd din nou o pasă ideală, de data asta lui Florian Dumitrescu. Ex-arădeanul împinge mingea In plasă, poarta fiind goală, pentru că Pilcă fusese şi el păcălit de jocul lui Dumitriu. Din acest moment, partida capătă cu totul alt aspect dintr-una disputată între două echipe de forţe aproximativ egale, s-a văzut clar că universitarii încep să cedeze teren. In loc să forţeze ritmul, avînd un 2—0 încurajator pe tabela de marcaj, Dinamo — întocmai ca echipa reprezentativă la Helsinki — preferă un joc poziţional, cu broderii de mare efect, aplaudate, contra cărora nu am avea nimic de obiectat dacă ar fi avut ca rezultat cel puţin crearea unor poziţii de gol. Dar să-i lăsăm pe jucători să joace şi pentru plăcerea lor sau a tribunelor, nu numai pentru rezultat... După pauză, forţele Universităţii sunt şi mai reduse datorită accidentării lui Pîrvu de către Sătmăreanu II (mult rudimentar pare acesta în angrenajul lui Dinamo ; era parcă mai tehnic la Crişul) şi a lui Oblemenco în urma unei ciocniri cu acelaşi Sătmăreanu. Golgeterul craiovean găseşte însă puteri să trimită balonul in bară (min. 66). Dar în acel moment scorul era 3—0, tot FI. Dumitrescu găsind un locşor liber într-o pădure de picioa-Stadion Dinamo: timp admirabil; teren bun ; spectatori aproximativ 22 000. Au marcat : DUMITRACHE (min. 7) şi FL. DUMITRESCU (min. 17 şi 61). Raportul şuturilor la poartă : 15—16 (pe spatul porţii : 8—3). Raport de cornere 5—3. DINAMO : Andrei 3 (min. 84 Constantinescu) — Cheran 8, Nunweiller 7, Sătmăreanu 4, Deleanu 7, Dinu 7, Nunweiller VI 9, Lucescu 7, Dumitriu 9 (min. 70 Sălceanu), Dumitrache 8, FI. Dumitrescu 8. UNIV. CRAIOVA : Pilcă 5 (min. 23 Papuc 7) , Niculescu 6, Deselnicu 5, Tacoi 6, Velea 5, Strîmbeanu 8, Ivan 7, Niţă 7, Pîrvu 6 (min. 63 Neagu), Oblemenco 5, Ţarălungă 7. A arbitrat M. ROTARU ajutat la linie de I. Ciolan şi V. Buimistriuc (toţi din Iaşi). Trofeul Petschovschi : 10. La tineret-rezerve : Dinamo — Univ. Craiova 2—1 (0—0)a re ca să trimită mingea în plasă. Cu toate sforţările lui Strîmbeanu, ieri unul dintre cei mai activi craioveni, rezultatul rămîne definitiv, deşi în min. 89 Dumitrache expediază un şut care prinde o traiectorie curioasă şi loveşte bara din stingă lui Papuc. Din concluzie, o victorie clară, fără emoţii, dar jocul, privindu-l prin prisma celui ce urmează la Trnava, nu ne-a mulţumit pe deplin. Cu campioana Cehoslovaciei se impune un ritm mai alert, schimbări de ritm, mai multă dîrzenie în duelurile pentru balon, mai mult ajutor acordat omului cu mingea la picior. AU ÎNCEPUT CAMPIONATELE DE VELODROM FL. NEGOESCU - ÎNVINGĂTOR ÎN PROBA DE VITEZĂ Ce va fi fost oare în inima lui Florian Negoescu, ieri după amiază, cînd, străbătînd parcul sportiv Dinamo, a zărit stadionul de fotbal arhiplin, încins ca un vulcan, cu înflăcăratele galerii scandînd „Hai oltenii !“, „Di-na-mo!“ şi „Dumitriu !“, pentru ca apoi, ajungînd pe inelul de beton — unde avea să susţină bătălia aprigă de cucerire a titlului de campion al României la viteză — să-l întîmpine tribuna goală, dezolantă, tristă, lipsită de viaţă. Va fi simţit, probabil, el ca şi ceilalţi sportivi, o mare mîhnire. Dar pentru asta nu este vinovat numai ciclismul... La startul acestei prime probe a campionatului de ciclism pe pistă s-au aliniat 12 vitezişti, în serii — nici o surpriză, de altfel ca şi în sferturi de finală. Lupta a devenit pasionantă odată cu desfăşurarea semifinalelor, în prima dintre ele, Florian Negoescu (Steaua) l-a învins clar (poate prea uşor...) pe colegul său de club Paul Soare, în timp ce St. Laibner (Dinamo) s-a întrebuinţat serios pentru a trece de G. Negoescu (Steaua). De altfel, dinamovistl a marcat şi cel mai bun timp al acestor finale : 11,8 s. Disputa pentru locurile 3—4 (G. Negoescu-P. Soare), desfăşurată într-o manşă, i-a dat dreptul lui George Negoescu să urce pe ultima treaptă a podiumului de premiere (timp : 12,7 s). Aşteptată cu interes de arbitri, antrenori şi de spectatorii care au invadat tribuna după încheierea meciului de fotbal, finala campionatului, finala mare, a avut o desfășurare neaşteptată. După ce în prima serie a învins la mare luptă FI. Negoescu (timp: 12,7) — mai ales datorită faptului că St. Laibner a vrut să se confrunte exact în punctele forte ale stelistului : „sur place" și sprint pe ultimii 200 m — a urmat, în manșa a doua, un episod controversat. St. Laibner l-a jenat pe ultimul viraj pe FI. Negoescu (l-a obligat să urce pînă aproape de parapet, evitînd în ultimul moment un accident) și arbitrii au anulat seria, dictînd repetarea ei şi un avertisment dinamovistului. Laibner şi antrenorul său susţin că ieri s-au mai întîmplat lucruri de acest fel şi că la mondiale, de asemenea, s-a procedat astfel, fără ca arbitrii să ia măsuri. Regulamentul este însă clar şi noi socotim justă poziţia arbitrilor, cu precizarea că ea trebuie să fie aceeaşi în toate cazurile. Neţinînd seama de avertisment, Laibner l-a jenat şi în manşa următoare pe Negoescu, astfel că juriul l-a descalificat. Păcat că talentatul dinamovist a perseverat în greşeli ! Florian Negoescu cîștigă din nou titlul de campion. Este o încununare meritată a talentului pe care-l are. Clasamentul final la viteză: 1. FL. NEGOESCU (STEAUA) — campion al României; 2. St. Laibner (Dinamo) ; 3. G. Negoescu (Steaua). Următoarea probă — 1000 m cu start de pe loc se desfășoară luni la ora 16. Hristache NAUM ..... ..» Florian Negoescu (Steaua) — în prim plan — ciştigind detașat ieri una din seriile probei de viteză. Foto : B. VASILE MĂUMUREM $1 NMI ÎN FINALĂ (Urmare din pag. 1) Viorel Marcu şi Toma Ovici pentru calificarea în finală. Au fost momente dramatice şi răsturnări de scor, specifice unei partide cu miză mare. Dar aceasta a apăsat, bineînţeles, asupra nervilor jucătorilor, care au comis şi multe greşeli. In special, Ovici a ratat des. El a remontat, in primul set, handicapul de la 2—4, pentru a avea apoi 5—4 si 40—15 (serbal). Marcu a egalat însă, ca să cîştige apoi un ghem contra serviciului, în care „avantajele“ au alternat de şapte ori! El îşi rotunjeşte avansul- Conduce cu 2—0 la seturi, părînd a-şi fi asigurat rapid victoria. Dar a urmat revenirea lui Ovici, care cîştigă şi el două seturi la rînd. Ovici face break, in setul cinci, chiar din primul ghem şi pare el, acum, stăpîn pe situaţie. Egalitatea se restabileşte însă imediat. La 3—2, Marcu face breakul decisiv: 4—2. Adversarul său era evident epuizat, fiindcă el nu mai reuşeşte că cîştige nici un ghem pînă la finele partidei Scor! Marcu Oviel 7—5, 6—3, 3—8, 3—8, 6—2. In finala feminină se vor întîlni cele două favorite ale întrecerii : Agneta Kun (campioana ediţiei trecute) şi Iudit Dibar Gohn (fostă de patru ori campioană). Două jucătoare cu forţă consacrată, care promit o finală mare. Dar noi vom prefera să scriem aci cîteva rînduri despre o tenismană care nu va figura în finală. Este Mariana Simionescu, învinsa fostei campioane, care a reuşit totuşi să-i ia primul set. Are 15 ani, este membră a clubului Dinamo, eleva antrenorului Aurel Segărceanu. Şi este incontestabila revelaţie a acestor campionate. Pierde cu 6—3, 1—6, 2—6 în faţa lui Iudit Dibar Gohn. In cealaltă semifinală : Agneta Kun-Ecaterina Roşianu 6—1, 6—1. Pentru finala de dublu mixt, disputată tot ieri după amiază, nu ne rămîne loc decit pentru rezultatul cifric : Iudit Dibar Gohn, Sever Dron (Dinamo) — Ecaterina Boşianu Sever Mureşan (Progresul) 6—2, 6—2. Programul celorlalte finale : AZI, ora 14 — simplu masculin , ora 15 — simplu feminin MIME, ora 14 — dublu masculin ; ora 15 — dublu feminin. Redacţia şi administraţia: Bucureşti, atr. Vasile Ieri, in divizia B Politehnica Galaţi - ştiinţa Datat 3-1 (0-0) GALAŢI, 25 (prin telefon, de la corespondentul nostru). Partida dintre cele două echipe studenţeşti a fost confuză, nervoasă, mai ales datorită oaspeţilor. După o primă repriză albă, băcăuanii deschid scorul, prin Cernat (min. 43). Replica gazdelor nu intîrzie şi, în 20 de minute, ele işi asigură o victorie meritată : Lehăduş (min. 54), Toma (min. 58 şi 74 — din NL). A arbitrat bine Marin Niţă (Bucureşti). T. SIRIOPOL SPORTIVI ROMÂNI IN INTALNIRI INTERNATIONALE Trimisul nostru special la „Trofeul Jadran", ADRIAN VASILIU, transmite din insula Hvar, ROMÂNIA-S.U.A. 44, DUPĂ CE POLOIȘTii NOȘTRI AU CONDUS DE PATRU ORI HVAR, 25 (prin telex). înconjurată de apele atît de albastre ale Adriaticei, aşezarea lasă impresia unui colţ de paradis. Urme milenare, datînd de peste 5000 de ani (grotele lui Grabac şi Marko stau drept mărturie), alături de construcţii dintre cele mai moderne, strălucesc intr-un soare puternic, aproximativ 2724 de ore intr-un an. Faptul este garantat de testele meteorologice şi de vegetaţia luxuriantă, asemănătoare celei din regiunile subtropicale. Ne aflăm la Hvar, colţ turistic de mare atracţie, la distanţă de două ore de călătorie cu vaporul de Split. Prospectele, şi nu numai ele, informează pe orice turist că în aceste locuri nu plouă decât o dată la cinci ani (lucru absolut verificat), iar atunci gazdele suportă pensiunea completă a zilei şi evenimentul este anunţat în presa mondială. Dar aceasta nu este singura „minune“ pentru turişti. Un turn de observaţie, datînd din secolul IV, cel mai vechi teatru din Europa — Arsenal (construit în 1612), ca şi un fort cu instalaţii complexe, ridicat de francezi în epoca napoleoniană, sînt vestigii faţă de care nimeni nu rămîne indiferent. In acest cadru, cu totul inedit pentru o competiţie de polo, şi-au dat întîlnire, în disputa pentru „Trofeul Jadran“, cei mai buni jucători din lume, fără excepţie. Partidele se desfăşoară în piscina acoperită (33/22 m, cu 8 culoare) a elegantului hotel Amfora, dat în folosinţă în luna augusta acestui an. Un bazin splendid, cu apă de mare, clară precum cristalul, cu tribune care pot cuprinde o asistenţă de aproximativ 1 000 de persoane. Şi, pentru ca marele interes pentru acest campionat mondial (neoficial) să fie în întregime satisfăcut, televiziunea iugoslavă vatransmite, prin intermediul reţelelor Eurovision şi Intervision, integral, toate meciurile, în prima partidă, reprezentativa României a întîlnit pe cea a S.U.A., cu care a terminat la egalitate : 4—4 (0—0, 1—0, 1—2, 2—2). Aşa cum era de aşteptat, poloiştii români au avut un adversar dificil (locul 5 la J.O. din Mexic), dar nu şi de neînvins, deoarece l-au condus de patru ori. începutul nu ne-a fost favorabil, deoarece trei eliminări consecutive (C. Rusu, Szabó şi Culineac) au făcut ca formaţia română să nu se întilnească, practic, cu mingea. Jucătorii noştri s-au apărat, însă, cu mult calm şi n-am primit gol. în al doilea sfert, în plină dominare adversă, Culineac i-a pasat precis lui Novac şi acesta a spart gheaţa : 1—0. In continuare, formaţia română, temîndu-se să nu fie surprinsă pe contraatac (americanii sunt excelenţi înotători), a acţionat timid. Totuşi, ea a condus cu 2—1, 3—2 (ambele goluri marcate de Novac) şi 4—3 (Culineac din vole, după o frumoasă combinaţie cu Novac). Echipa S.U.A. a egalat, însă, de fiecare dată, prin Weitzenberg, Scherer, Bradely şi ASch. Cu cîteva secunde înaintea fluierului final, Cornel Rusu a avut golul victoriei „în mină“, dar a ratat dintr-o poziție clară. Scorul este echitabil, deoarece adversarii au înotat şi atacat mai mult, iar selecţionata română a jucat excesiv de prudent. Ea s-a evidenţiat, însă, prin cîteva execuţii de fineţe şi prin cele patru goluri înscrise din acţiune. Formaţii : ROMÂNIA : Hubert Novac, Culineac, Zamfirescu, Mihăilescu, C. Rusu, CI. Rusu, Lazăr, D. Popescu, Szabó ; S.U.A. : Barnett — Ferguson, Parmley, Weitzenberg, Scherer, Asch, Bradely, Craig, Schmidt, Parker, Jerdis. A condus slab A. Angella (Franţa). Următoarea adversară a reprezentativei române, care nu-l va mai putea folosi pe Mihăilescu (accidentat),peste formaţia Italiei. în derbyul zilei, echipele U.R.S.S. şi Ungariei s-au angrenat într-o luptă de uzură, lipsită de spectaculozitate, în care prima formaţie a învins, pe merit, cu 4—3 (0—0, 1— 1, 2—0, 1—2). Au înscris Dreval, Dolgusin, Barkalov, Kabanov (U.R.S.S.), Bálla, Szívós, Kasas (Ungaria). A condus slab D Dirnweber (Austria). Celelalte rezultate: Iugoslavia — Olanda 4—2 (0—0, 2— 0, 1—2, • 1—0), au înscris Belamarici, Jankovici, Poljak, Marovici pentru Iugoslavia, respectiv Schmidt și Bras . Italia — R. F. a Germaniei 6—1 (1—0, 2—1, 1—0, 2—0), au marcat Marsilli 2, De Magistris 3, Ghidellini pentru Italia, respectiv Schumann. Huber a fost unul dintre poloistii nostri cei mai buni in partida cu S.U.A. O frumoasă victorie la judo ROMÂNIA—CEHOSLOVACIA (tineret) 4-0 ROMÂNIA (juniori) —CEHOSLOVACIA (tineret) 2 — 2 Cadeţii judo-ului nostru au obţinut aseară o frumoasă victorie în faţa reprezentativei de tineret a Cehoslovaciei: 4—0. Reuniunea de la sala Floreasca a fost urmărită de un număr mic de spectatori, dar foarte inimoşi, adevăraţi prieteni ai sportului în „kimono“, care au aplaudat frenetic acţiunile spectaculoase ale concurenţilor. Din selecţionata română de tineret au avut o evoluţie sigură Lazăr Moldovan, Ion Petrov şi Ion Lazăr. De la oaspeţi, o impresie frumoasă au lăsat Kerel Lacina (medalia de argint la campionatele europene de juniori la categoria grea) şi Ilja Pentidis. După meciul echipelor de tineret selecţionata română de juniori a întîlnit aceeaşi formaţie a Cehoslovaciei din primul meci al serii, adică formaţia de tineret. Partida s-a încheiat nedecis, 2—2. Dintre juniorii noştri o comportare remarcabilă au avut C. Melnic, care a cîştigat la Ippon (înainte de limită) şi M. Natopol. REZULTATE TEHNICE: — echipele de tineret: cat. 63 kg — L. Moldovan (R) cîştigă prin superioritate tehnică la M. Vrba (C); cat. 70 kg — I. Petrov (R) cîștigă înainte de limită (min. 4) la P. Vondrons (C); cat. 80 kg — I. Lazăr (R) învinge prin superioritate tehnică pe I. Pentidis (C); cat. 93 kg — D. Alexandru (R) îl întrece prin superioritate tehnică pe J. Siptak (C); cat. + 93 kg — I. Buzic (R) egal cu R. Dacina (C) (Această decizie, conform regulamentului de judo, nu este inclusă în scorul general). Scor final 4—0. România juniori — Cehoslovacia tineret : 63 kg — Al. Filip (R) egal cu M. Vrba (C); 70 kg — M. Natopol (R) cîștigă prin superioritate tehnică la P. Vondrons; 80 kg — Al. Toth (R) este învins prin superioritate tehnică de I. Pentidis (C); 93 kg — C. Melnic (R) cîștigă înainte de limită la J. Siptak (C); +93 kg — V. Molnár (R) este învins prin superioritate tehnică de K. Lacina (C) (scor : 2—2). In pauza dintre cele două partide au fost înmînate diplomele primilor maeştri ai sportului la judo: Ion Georgescu, Vasile Gheorghe, Gheorghe Boşcu (Rapid) şi Ion Herman (I.E.F.9.). Azi, tot în sala Floreasca, de la ora 10, va avea loc revanşa. FINALELE DE GIMNASTICĂ DE LA CLUJ Urmare din pag. 1i au motive de îngrijorare la paralele mai ales că la încălzire unul din cele mai grele elemente ale exerciţiului nu îi reuşeşte de loc. în concurs, însă, campioana noastră a executat bine (deşi sub nivelul altor evoluţii ale sale), obţinînd 9,35. Urmînd-o la aparat, Alina — cu un exerciţiu de mare spectaculozitate şi măiestrie tehnică — n-a mai reuşit totuşi mişcarea ei amplă şi sigură din prima zi, fiind notată cu 9,25. La bîrnă, ordinea în concurs a acestor sportive se schimbă. Prima execută Goreac, care încearcă, ultima carte,... dar, binecunoscutele ei calităţi de „bîrnistă“ o trădează de data aceasta- Ea are cîteva ezitări pronunţate şi... 8,70. In atari condiţii, Ceampelea a lucrat mult mai degajat, a manifestat o impresionantă siguranţă şi eleganţă în mişcare, terminind în ropote de aplauze execuţia. Cu marea ei măiestrie la sol, cu capacitatea ei de a face din această probă un recital de virtuozitate artistică, Ceampelea a încheiat întrecerea cu un binemeritat succes, datorat — în primul rînd — calităţilor de care dispune, dar şi muncii pasionate şi competenţe pe care o desfăşoară cu ea antrenorul Nicolae Covaci. După cum Emilia Liţă şi Petre Miclăuş, au incontestabile merite pentru buna pregătire şi poziţie în clasamentele finale ale altor gimnaste dinamoviste, în primul rînd Alina Goreac şi Olga Ştefan. Ne-am oprit mai mult la duelul Ceampelea — Goreac pentru titlul feminin, pentru că, realmente, el a fost „dou“-ul zilei de vineri probînd în mod elocvent că o întrecere de gimnastică poate fi — între altele şi... palpitantă. La masculin, Gheorghe Păunescu şi Vasile Cosariu au mizat pe eventualele greşeli ale liderului de la impuse, Petre Mihăiuc. Dar fostul campion a evoluat în maniera de acum doi ani — sigur, precis ca un metronom — şi a acumulat numai note de la nouă în sus, recîştigîndu-şi poziţia pierdută anul trecut. Sincere felicitări lui şi antrenorului său Costache Gheorghiu. Să mai reţinem din desfăşurarea acestor finale că rămîne un mic mister cum fetiţa aceasta scundă şi drăgălaşă, Rodica Sabău, cucereşte medalia de bronz a campionatului. In ultima instanţă, ea probează succesul muncii perseverente, desfăşurată cu modestie, evidenţiază posibilităţile de care dispune această sportivă de a se afirma în gimnastica noastră. Cu condiţia, însă, de a nu proceda ca multe alte colege ale sale de la liceul cu program de educaţie fizică din Municipiul Gh. Gheorghiu-Dej care, atunci cînd au atins o anume măiestrie, au uitat obligaţia ce o au de a se menţine în parametrii normali de greutate şi că trebuie să se pregătească temeinic pentru orice competiţie. Aşa se face că cele mai multe dintre maestrele din cadrul liceului amintit nu şi-au confirmat reputaţia la unul din cele mai importante teste ale gimnasticii noastre interne. Am fi bucuroşi să ştim că această comportare a sportivelor de la liceul nostru de specialitate nu este socotită mulţumitoare nici de specialiştii care lucrează în această unitate şi nici de federaţia de resort. De altfel, despre alte aspecte negative — din păcate majoritare — desprinse din finala de la Cluj vom mai avea prilejul să discutăm. Cert este, însă, că gimnastica noastră cea feminină îndeosebi, pentru ca în ea se puneau mari speranţe, se află intr-un impas, pe care nu-1 bănuiam acum cîteva luni şi pentru înlăturarea căruia trebuie intervenit cu măsuri energice, cît mai curînd posibil. In ziua a treia a campionatelor naţionale de gimnastică pentru maeştri — ce se dispută la Cluj — s-au desfăşurat finalele pe apărate la care au participat cei mai bine clasaţi şase sportivi. întrecerea a prilejuit celor doi campioni absoluţi, Elena Ceampelea şi Petre Mihaiuc un veritabil recital de măiestrie sportivă. P. Mihaiuc a cîştigat cinci titluri, iar Elena Ceampelea două. Iată de altfel cîştigătorii : FEMININ — bîrnă şi cal Elena Ceampelea (Dinamo Bucureşti), paralele — Alina Goreac (Dinamo) şi Anca Grigoraş (Flacăra Or. Gh. Gheorghiu-Dej), sărituri — Ileana Coman (Flacăra Or. Gh. Gheorghiu-Dej) ; MASCULIN : Petre Mabaiuc (Steaua) la sol — Împreună cu Gh. Păunescu (Dinamo Buc) — apoi la inele, la sărituri, la paralele şi bară fixă, iar Gh. Păunescu la cal cu minere. Campionatele europene de volei Evoluînd slab, echipa feminină a ratat calificarea în turneul final REGGIO EMILIA, 25 (prin telex, de la trimisul nostru special). Echipa feminină de volei a României nu va participa la turneul final pentru locurile 1—61 în derby-ul susţinut în noaptea de vineri spre sîmbătă în faţa reprezentativei R. D. Germane, fetele noastre au decepţionat. Nimic din ceea ce ne aşteptam să vedem în jocul lor nu ne-a fost oferit. Chiar de la începutul partidei adversarele noastre s-au făcut remarcate prin servicii puternice care le-au pus în dificultate pe voleibalistele românce, împiedicîndu-le să construiască acţiuni ofensive coerente. De altfel, primirea serviciilor a fost tot timpul un „călcîi al lui Achile" pentru echipa noastră. în primul set jucătoarele din R.D.G. s-au detaşat tocmai datorită greşelilor la preluare comise de adversare care au şi cedat în acest fel 5 puncte. Totodată, chiar şi în situaţiile (rate) în care preluarea se efectua corect, pasele imprecise şi atacurile stereotipe se izbeau cel mai adesea de blocajul de netrecut al jucătoarelor din R.D.G. şi ca urmare, setul se pierde la 7. In cel de al doilea set, echipa noastră îşi mai redresează jocul şi scorul ne este de la început favorabil. încurajate frenetic de public, ele cîştigă la 8, lăsînd impresia că vor domina întîlnirea, însă „ greşelilor tehnice, dezorientării,îi se adaugă şi reproşurile reciproce care înrăutăţesc situaţia. După ce conduc cu 2—0 şi sunt conduse cu 7—2, voleibalistele noastre echilibrează scorul, profil REZULTATELE ZILEI A DOUA MASCULIN : seria B : Turcia-Scoţia 3—0, Cehoslovacia-Israel 3—0 , seria C : Franţa-Danemarca 3—0, Olanda-Polonia 0—3 ; seria D : B.D.G.Elveția 3—0, Bulgaria-Suedia 3—0 ; seria E : Italia-Finlanda 3—0, Ro mânia-Grecia 3—0 ; seria F : R.F.G.Austria 2—0, Ungaria-Iugoslavia 3—1. FEMININ : seria A : U.R.S.S.-Elveţia 3—0 ; seria B : Polonia-Italia 3—0 ; seria C : Cehoslovacia-Franţa 3—0 ; sena o K.u.u.-Romania 3—2 ; seria E : Ungaria-Anglia 3—0 ; seria F : Bulgaria-Danemarca 3—0, tind de greşelile în atac ale afraversarelor. Ele preiau conducerea, însă Ichim şi Itu greşesc stupid în final şi echipa pierde un set (14—16) pe care-l avusese în mînă. 2—1 pentru formaţia R.D.G. şi perspectiva unei înfrîngeri pentru noi la care nimeni nu se gîndise. Reuşim să restabilim egalitatea pe tabela de marcaj datorită unor erori comise de adversare. Toată lumea aştepta, în sfîrşit, revenirea formaţiei noastre. Dar entuziasmul publicului avea să rămînă fără răsplată. Deruta e completă. Itu, Ichim, Rebac, Gabriela Popa, Zaharescu parcă uitaseră că se află la o competiție atît de importantă. Doar Mariana Popescu încerca să le readucă la realitate pe colegele ei, în timp ce Rodica Popa, solicitată mult în celelalte seturi, nu a mai rezistat. Deci înfrîngere surprinzătoare şi neplăcută (2—3), eliminarea din turneul final pentru locurile 1—6 şi spulberarea speranţelor de calificare la J.O. de la München. Victoria voleibalistelor din R.D.G. este meritată, dar obţinută cu largul concurs al adversarelor, al unei echipe care s-a întrecut în greşeli. Ca să dăm un exemplu în acest sens ar fi de ajuns să amintim că blocajele reuşite de jucătoarele noastre se pot număra pe degete, că sportivele românce au cedat nu mai puţin de 18 puncte din serviciu, iar de 26 de ori au trimis mingea afară din propriul lor serviciu. La toate acestea s-a adăugat şi lipsa de inspiraţie a antrenorilor in manevrarea sextetului. Aurelian BREBEANU Aseară tîrziu, la Torino : ROMANIA — FINLANDA (masculin) : 3—1 (—22, 12, 10, 1), la Reggio Emilia: ROMANIA — IUGOSLAVIA (feminin): 3—0 Pr 7, 1). REGATA INTERNAŢIONALĂ SNAGOV (Urmare din pag. I) Cursa a plăcut prin dinamismul ei, prin comportarea bună a tuturor echipajelor. A cîştigat din nou formaţia C.N.U. (antrenor prof. Ion Boicu) şi astăzi într-o formă corespunzătoare. Rezultate : 1. C.N.U. (Teodora Untaru, Marioara Sîngiorzan, Elena Necula, Doina Bălaşa + Maria Gheaţă) 3:24,5, 2. R. F. a Germaniei 3:28,2, 3. Bulgaria 3:39,3, 4. Şc. sp. Timişoara 3:42,5, 5. T. S. Praga 3:45,5. La schii 2 vîsle, maestrele emerite ale sportului Elisabeta Lazăr şi Ileana Korondoczi (U. T. Arad) au trecut primele linia de sosire, într-o cursă în care au condus tot timpul. Clasament: 1. U.T.A. (Lazăr — Korondoczi) 3:35,2, 2. R. F. a Germaniei (Hohl — Karhass) 3:37,6, 3. C.N.U. (Kloss — Ionescu) 3:39,5, 4. Voinţa Buc. 3:42,1, 5. Bulgaria 3:57,6, 6. T. S. Praga 3:59,8. Prima zi a Regatei Internaţionale Snagov s-a încheiat cu mereu frumoasa probă de schif 8+1. Cele şase formaţii prezente la startul acestei curse şi-au disputat cu ardoare întîietatea, oferind celor prezenţi un splendid recital nautic. Mai bine pregătit, puternicul echipaj al sportivelor de la Dinamo Kiev și-a adjudecat victoria. Clasament: 1. Dinamo Kiev 3:11,2, 2. Combinata Olimpia — Metalul 3:18,5, 3. C.N.U. 3:21,7, 4. AZS Varșovia 3:26,9, 5. Bulgaria 3:31,5, 6. T. S. Praga 3:34,2. " întrecerile rezervate „Cupei C.N.U.“, care au avut loc concomitent cu Regata Snagov, au întregit spectacolul nautic de sîmbătă. De subliniat buna pregătire a canotorilor ce au reprezentat clubul organizator, cîştigători în majoritatea probelor disputate. Rezultate (primii clasaţi, în ordinea desfăşurării probelor) : schiț 2 vîsle (junioare) , C.N.U. (Constantinescu , Stavăr) 2:55,7 ; schif 2+1 (seniori) : C.N.U. (Horvath, Ciosici + Gogan) 7:47,0 ; schif 2 f.c. (seniori) : C.N.U. (Rădulescu, Iliescu) 7:18,3 ; 4+1 rame (juniori) : AZS Varşovia 5:11,2 ; simplu (juniori) : Rylski (AZS Varşovia) 6:08,5;. 8+1 (seniori): C.N.U. 6:16,1; 4+1 vîsle (junioare) C.N.U. 2:42,7 ; 4+1 rame (seniori) C.N.U. 6:50,2. CONSTRUCTORUL BUCUREŞTI PROMOVATĂ ÎN DIVIZIA A LA VOLEI FEMININ In vederea desemnării celei de a doua promovare în divizia A de volei feminin, echipele Universitatea Bucureşti şi Constructorul Bucureşti au susţinut un baraj de trei partide pentru calificare. Conform regulamentului, urma să promoveze formaţia care avea să cucerească două victorii. După ce primele meciuri au fost cîştigate pe rînd de echipele angajate în întrecere, cu acelaşi scor (3—2), în cel de al treilea, CONSTRUCTORUL a învins categoric cu 3—0 (2,6,11), căpătînd astfel dreptul să activeze în prima categorie a campionatului viitor. KODES ELIMINAT! O altă mare surpriză a fost înregistrată In cadrul turneului Internaţional de tenis de la Los Angeles: juniorul american Roscoe Tanner (selecţionat ca rezervă în echipa SUA pentru „Cupa Davis") l-a eliminat pe cunoscutul campion cehoslovac Jan Kodes: 6—4, 6—4! Intr-o altă partidă, australianul Bob Carmichael l-a învins cu 6—3, 6—0 pe americanul Frank Froehling, titular în echipa S.U.A. HALTEROFILII SOVIETICI DIN NOU PE PODIUM Campionatele mondiale de haltere au continuat la Lima cu întrecerile categoriei semigrea. Titlul de campion al lumii a fost cucerit de sportivul sovietic David Riegert, care la totalul celor trei stiluri a realizat 542,500 kg (177,500 — 162,500 — 202,500 kg). Medalia de argint a revenit compatriotului său Vasili Kolotov — 537,500 kg, iar cea de bronz suedezului Bo Johansson — 522 kg. FISCHER ESTE SIGUR DE VICTORIE... Robert Fischer a sosit la Buenos Aires, în vederea meciului cu Tigran Petrosian, care va începe la 30 septembrie. După cum se știe, învingătorul acestei confruntări șahiste îi va întîlni un meci oficial pe Boris Spasski, deţinătorul titlului de campion al lumii. Fischer a declarat ziariştilor, la sosire, că este sigur că va obţine victoria. POOST — SERCU ÎNVINGĂTOR! Pentru a patra oară consecutiv, echipa Peter Poost(Olanda) şi Patrick Kereu (Belgia) au cîştigat cursa ciclistă de 6 zile de la Londra. Ei au totalizat 441 p., fiind urmaţi la un tur de Tony Gowland (Anglia) — Alain van Lancker (Franţa). MECIURI INTERNAŢIONALE DE FOTBAL Ieri, in C.E. de fotbal (grupa a II-a), la Budapesta : Ungaria—Bulgaria 0—0 (0—0). In meci amica!, la Geneva : Ita»a-Mexic (2-0 (0-0) ; la Berlin R.D.G.—Cehoslovacia 1—1 (0—0). SAHISTELE * CONDUC DETAŞAT BRAŞOV (prin telefon). — După disputarea a 4 tururi, scorul în intîlnirea internaţională feminină de şah dintre echipele României şi Poloniei este de 15—7 (2) în favoarea reprezentativei noastre. Rezultate : Polihrontade—Szota 1—0, Makai—Radzikowska 1—0, Baumstarck—Rybarska V«—17a (III), Radzikowska— Polihroniade, Litmano wicz — Makai, Lipska — Baumstarck, Szota—Teodorescu remize (IV). Două partide s-au întrerupt. Azi, la Ploieşti ROMÂNIA (tineret)— R.S.S. BIELORUSĂ LA HALTERE După o lungă pauză competiţională, halterofilii fruntaşi, care s-au antrenat asiduu în cursul verii, îşi reiau activitatea în concursuri oficiale. Azi, la Ploieşti, cu începere de la ora 10,30 reprezentativa de tineret a ţării noastre va întîlni puternica echipă a R.S.S. Bieloruse. Fără îndoială că favoriţii întîlnirii sînt halterofilii sovietici, iată şi echipa pe care o vom alinia ! cat. muscă — I. Hortopan, cat. cocos, M. Grigoraş, cat. panăi T. Apostol, cat. uşoară Gh. Bercea (V. Bădescu sau A. Miuţ), cat. semimijlocie : T. Petrişor (Gh. Mîinea), cat. mijlocie: Liviu Opreanu, cat. semigrea: Şt. Mathe, cat. grea : S. Herghelegiu, cat. supergrea: V. Deak. Conta nr. 16) telefoane: centrală 11.10.05, secția corespondenţi 11.51.09, interurban 72 si 288, telex sportrom buc. 180, Tiparul „I. p. Informația", Bucureşti 40368