Sportul, septembrie 1971 (Anul 27, nr. 6802-6831)

1971-09-27 / nr. 6828

KV, 682. . Balonul rotund, cu ale sale necunoscute , aş reţine din paleta cu culori vii pe care a oferit-o această duminică fotbalistică, începută sîmbătă, cu o mică, dar interesantă prefaţă ? Aş reţine recordul de asistenţă pe carel-a realizat, probabil, stadionul Dinamo, cu prilejul unui meci mai puţin încărcat de mistere şi patimă ca multe artele ce şi-au scris istoria pe gazonul din şos. Ştefan cel Mare. Am spus şi mersi ca am putut vedea cîte ceva din meci, de pe pasarela de sus, neexistînd nici o perspectivă de a-mideschide drum pe culoarele blocate de lume, pentru a ajunge la o „masa a presei", unde ziariştii par nişte intruşi, incomodîndu-i pe ceilalţi ocupanţi, neosteniţi cronicari verbali. Dar nu ne-a supărat în măsura cuvenită acest aspect, refinînd esenţialul : victoria FOTBALULUI. O victorie la care a contribuit (sigur!) şi gustul dulce al acelui 400 de la Helsinki, o victorie pe care o anunţa, poate, şi lumina aurie a unei zile de pastel, dar care a avut, credem, în sprijinul ei, şi noutatea prezenţei în rîndurile dinamoviştilor a lui Dumitriu II, acest neîntrecut vrăjitor al mingii. De aici, un motiv de a se reflecta ceva mai mult asupra problemei transferărilor, cu cunoscutele lor puncte negre, însă şi cu acest dar de a infringe monotonii, de a aduce variaţii în peisajul fotbalului. Aş reţine apoi cele trei rezultate în urma cărora soarta echipelor din zona primejdioasă — Politehnica Iaşi, C.F.R. Cluj şi Crişul — a devenit şi mai tristă decit era înainte. Şi-acum, iată-le pe toate trei înfricoşate de abisul în care au căzut şi sperînd să găsească fiecare izbăvirea proprie în nenorocirea celorlalte două. Alte perspective nu par sa se ivească deocamdată. Dar marea dramă nu se consumă nici la Cluj, şi nici la Oradea, unde se aşteptau marile minuni ale fotbalului, pentru o nouă salvare a C.F.R.-ului sau pentru menţinerea Crişului în înalta societate a diviziei A. Adevărata dramă se petrece, probabil, în sufletul antrenorului Vintilă Mărdărescu, care trebuie să se strecoară acum pe lîngă declaraţiile sale super-optimiste, ca pe lîngă un cîmp minat. Să nu-i facem însă şi mai grele aceste clipe lui „Dan Gil“. De fapt, i-am pune în aceeaşi situaţie pe nu ştim cîţi antrenori, jucători şi conducători de echipe, dacă le-am reaminti afirmaţiile făcute la începerea campionatului. Dar nu ne este îngăduită o asemenea cruzime ! Aş reţine, în încheierea acestei tablete, promisiunile care ni se fac pentru miercuri, de către echipele angajate în competiţiile europene, prin rezultatele şi evoluţiile din această etapă. Ne gin- dim, în primul rînd, la echipa care ar trebui să repare la Trnava greşeala de a nu fi ştiut să cîştige la Bucureşti. La Dinamo, deci. Echipa pare să-şi fi regăsit punctul şi hotărîrea care au ajutat-o în ceasul marilor încercări. Iar U.T.A., Steaua şi chiar Rapid deţin poziţii mai bune. Şi poate că vom risipi anumite obsesii. Miercurea nu este neapărat o zi de post.... Jack BERARIU KNi i sy* T iF* JT aT wsa fflt îflIFShft 111-*1* I 'VTV: -* r ||| Spectacolul a fost ratat Stadion Republicii ; timp excelent ; teren foarte bun ; spectatori — aproximativ 15 000. Au marcat: IORDANESCU (min. 56), DOBRESCU (min. 44), TATARU (min. 63, din 11 m). Raportul șuturilor la poartă : 10—8 (pe spaţiul porţii : 2—5). Raport de cornere : 3—6. STEAUA : coraan 9 — Sătmăreanu 7, Smarandache 0, Negrea 6, Hălmăgeanu 5, Naom 6, Vigu 6, Pantea 6, Tătaru 6, Iordănescu 7 (min 46 Aelenei 6), Năstase 6. F. Cargeş : stan 6 — Pigulea 7 (min. 63 Ciolan), Barbu 7, Vlad 6 Ivan 6, Ciolan 5 (min. 63 M. Popescu), Roşu 5 (min. 73 Radu), Dobrescu 8, E. Dumitru 6, Dobrin 7, Jercan 6. .... . . . A arbitrat IOAN RUS (Tg. Mureş) ##*#, anulat la linie de S. Marian (Sighişoara) şi Z. Szecsei (Tg. Mureş). „Trofeul Petsehovschi“ : 8. La tineret-rezerve : Steaua — F. C. Argeş 4—2 (32). Cam 15 000 de spectatori au urcat duminică la prînz în Dealul Spirii pentru a vedea un meci ce se anunţa destul de bun. Speranţele erau îndreptăţite pentru că un teren urmau să evolueze cîţiva dintre cei reîntorşi de la Helsinki (Iordănescu, Tătaru, Sătmăreanu, Pantea, Vigu), ca şi acest jucător atît de contradictoriu discutat, care este Dobrin, capabil oricînd să-şi delecteze susţinătorii cu fente şi driblinguri de mare spectacol. Şi apoi, era vorba de un meci Steaua _ F. C. Argeş, echipe care de atîtea ori au făcut din întîlnirile lor spectacole agreabile, cu fotbal bun, cu goluri frumoase, meciuri de luptă, dar o luptă sportivă, bărbătească. Dar, în această duminică de toamnă, pe stadionul din Dealul Spirii a fost cu totul altceva. Cu regret trebuie să spunem că am asistat la un joc cum n-am vrea să mai vedem, prea departe de ceea ce pot realiza aceste formaţii, un meci disputat sub cota unui fotbal acceptabil. Şi n-au fost de vină nici căldura sufocantă, nici terenul impracticabil. Dimpotrivă, condiţiile de joc au fost dintre cele mai bune, chiar excelente. Şi totuşi, meciul acesta a transmis şi pe micile ecrane, ceea a însemnat o proastă propagandă pentru fotbal — a lăsat un gust amar asistenţei. Fazele de fotbal pur au fost prea puţine. In schimb au abundat faulturile şi obstrucţiile. La capătul celor 90 de minute de uzură fizică şi nervoasă (şi de fotbal mai puţin), învingătoare, a ieşit echipa bucureşteană. Aceasta, credem, e singura satisfacţie a jucătorilor de la Steaua. Am fi vrut să spunem că formaţia bucureşteană datorează victoria lucidităţii sau incisivităţii liniei de atac, jocului bun prestat de linia de mijloc. Dar nu o putem face, căci n-a fost de loc aşa. Combinaţiile de efect şi eficace s-au lăsat mult aşteptate, iar după pauză, cînd Iordănescu a rămas la cabină cu mîna prinsă în faşă, aproape nici o acţiune nu s-a mai legat la înaintare. Mijlocaşii au evoluat şi ei sub valoarea cu care ne-au obişnuit. Şi de aici o evoluţie la discreţia hazardului (două şuturi pe poartă, tot atîtea goluri!). De partea cealaltă a terenului, deşi au avut perioade cînd au venit în atac destul de periculos, piteştenii au vrut prea mult de la Dobrin, însă nici acesta n-a fost acelaşi pe care-l cunoaştem. Din cauza lui şi din cauza durităţilor comise asupra sa, Piteşteanul era mai mereu la pămînt (cum se întîmpla la cealaltă poartă cu Năstase sau Tătaru). Despre fazele de poartă, puţin de spus. Pînă la pauză, de pildă, Steaua a şutat de 8 ori la poartă, dar o singură dată nimerise ţinta: în min. 26, cînd Iordănescu a deschis scorul cu un şut, din întoarcere, jos la colţ, încheind o combinaţie pe „rula“ Pantea — Tătaru — Sătmăreanu. Piteştenii au fost apoi la un pas de egalare (min. 33), cînd Jercan a centrat, Emil Dumitru s-a înălţat şi a reluat excelent cu capul, dar Coman a plonjat formidabil şi a evitat golul. Şi totuşi, egalitatea s-a produs, în min. 44, cînd apărarea bucureşteană (mai puţin Sătmăreanu, care a încercat să evite pericolul) a ezitat şi Dobrescu a înscris din unghi, pe jos, în colţul lung. După pauză, în teren spiritele s-au încins şi mai mult. Vlad şi Pantea au primit avertismente. De la faultul lui Vlad (min. 60) a pornit o fază din care Năstase a înscris, dar poziţia sa de ofsaid a fost evidentă. Durităţile şi lipsa de stăpînire aveau să decidă soarta meciului. In min. 63 Năstase s-a angajat în dribling, a făcut un pas în careu şi aici Vlad şi apoi Ciolan l-au faultat şi, normal, arbitrul a indicat penalty, lovitură pe care Tătaru a transformat-o, aducînd victoria echipei sale, căci după aceea, Coman (min. 73) a mai salvat un gol la şutul lui Marian Popescu. Constantin ALEXE In vederea partidelor de miercuri, de la Salzburg şi Trnava U.T.A. A PLECAT IERI, HO PLEACĂ AZI După cum se ştie, U.T.A. şi Dinamo susţin la mijlocul acestei săptămîni partidele retur, în deplasare, cu Austria Salzburg şi, respectiv, Spartak Trnava, în „Cupa C.E.F.A." şi C.C.E. Iată ultimele noutăţi din cele două tabere . . . „ După meciul susţinut sîmbătă la Petroşani, textiliştii s-au întors la Arad, de unde — duminică dimineaţa, cu autocarul — s-au îndreptat spre Austria. După o escală de o noapte la Viena, U.T.A. îşi continuă astăzi drumul, cu autocarul, pînă la Salzburg, unde va efectua — după-amiază — un antrenament de acomodare. Fotbaliştii dinamovişti s-au reunit duminică seară, la Săftica. După antrenamentul din această dimineaţă, constînd într-un jocşcoală în compania echipei de juniori, campionii urmează să părăsească Bucureştiul azi după-amiază, la ora 16, pe calea aerului. La Trnava, sunt proiectate un antrenament, pentru marţi dimineaţă, şi o şedinţă tehnică, în ajunul partidei revanşă cu Spartak. POLITEHNICA GAUH SPARTAK PLEVEN 1-1 (1-1) GALAŢI, 26 (prin telefon, de la corespondentul nostru). Fără să se ridice la un nivel tehnic superior, partida a plăcut datorită ardoarei cu care cele două formaţii au încercat să obţină victoria. Oaspeţii au evoluat frumos în cîmp, dar acţiunile lor au fost lipsite de finalitate. Au marcat Cerestino (min. 35) pentru Spartak şi respectiv Tănăsescu (min. 44). A arbitrat foarte bine A. Stănescu (Cluj). T. SIRIOPOL PRONOSPORT ASA ARATA O VARIANTA CU 13 REZULTATE EXACTE LA CONCURSUL PRONOSPORT NR. 39, ETAPA DIN 26 SEPTEMBRIE 1971 I. Steaua — F.C. Argeş 1 I. Politehnica — Petrolul 2 III. Crişul — A.S.A. Tg. Mureş 2 IV. S.C. Bacău — Parul 1 V. Steagul roşu — „U“ Cluj X VI. Metalul Plopeni — Metalul Buc. 1 VII. C.F.R. Paşcani — Progresul Buc. 1 VIII. Progresul Brăila — F.C. Galaţi 1 IX. F.N. Olteniţa — Dunărea Giurgiu X X. Vulturii Lugoj — C.F.R. Tim. 1 XI. C.F.R. Arad — Min. Baia Mare 1 XII. Chimia Făgăraş — C.S.M. Sibiu 1 XIII. Gaz metan — C.S.M. Reşiţa 2 FOND DE PREMII LEI 399.909. Plata premiilor pentru acest concurs se va face astfel : In Capitală începlnd de la 1 octombrie la 10 noiembrie 1971. In țară de la 4 octombrie la 10 noiembrie 1971. S.C. BACĂU 3(1) FARUL 1(0) BACAU, 26 (prin telefon de la trimisul nostru). Băcăuanii au aşteptat cu oarecare emoţie întîlnirea cu Farul. De astă dată, însă, „ambarcaţia* constănţenilor s-a dovedit mai fragilă, exact acolo unde „spărturile* pot avea efecte dezastruoase în apărare. Partida, mai ales în prima repriză, a fost spectaculoasă, deşi cam încărcată de electricitate, în repriza a doua, nivelul ei a scăzut. Gazdele, mai insistente în atac, au marcat o evidentă superioritate. Jocul începe foarte furtunos. Băcăuanii atacă în trombă şi însetaţi de gol obţin trei cornere într-un minut şi jumătate. Sorin Avram, mai sprinten şi mai bătăios decit în prima tinereţe, produce împreună cu Pană primele spărturi în apărarea cam debusolată a oaspeţilor. In min. 10, Dembrovschi e gata să deschidă scorul. Şutul lui extrem de puternic e respins de Ştefănes — Sportul - ORADEA, 26 (prin telefon, de la trimisul nostru). Un mecijucat şi încheiat sub semnul amarei decepţii a orădenilor. Rareori ne-a fost dat să urmărim în divizia A o evoluţie atît de penibilă ca zmeea oferită de Crişul, în companie colegei sale de promovare, A.S.A. Tg. Mureş. Comparînd jocul orădenilor cu cel pe care îl prestează echipele de „B“, lezăm cel puţin 10 formaţii din eşalonul secund, superioare — pe orice plan — echipei antrenate de Ştefan Coidum. Avizaţi de ultimul loc din clasament,• nu ne aşteptam să vedem o formaţie cu un joc omogen, închegat, dar ne aşteptam să urmărim o echipă pe cale de redare in prima divizie a ţării. Spre surprinderea noastră, evoluţia orădenilor — pe ansamblu şi pe planul individualităţilor a cel puţin jumătate din echipă — a fost departe de cele mai modeste pretenţii. Cu o linie de atac de cvasifiguranţi, cu mijlocaşi încă necopţi sau incapabili de efort (Moldovan) şi cu doi fundaşi (P. Nicolae şi Lucaci) cum se mai găsesc vreo 20 în divizia B, Crişul a produs o nouă deziluzie unui public cunoscător, care a avut cîndva o echipă mare (C.A.O.), şi căruia nu i-au mai rămas decit amintirile... Meciul însine a avut In primele 30 de minute fizionomia unui joc din „categoria oraş“, doar două şuturi trimise spre poartă (unul al gazdelor, altul al oaspeţilor), zeci de pase la adversar, lipsă totală a ceea ce Înseamnă Intenţie constructivă. După această lungă perioadă, în care mulţi dintre fotbalişti (mai ales orădeni) au fost spectatori aflaţi mai aproape de fază decit publicul din tribună, A.S.A. începe să apară în prim plan. Pînă la sfîrşitul reprizei, Fazekaş (min. 40) şi Dărăban (min. Stadion Crişul ; teren bun ; timp frumos ; spectatori — 9 000. A marcat : MUREŞAN (min. 57). Raportul şuturilor la poartă : 9—14 (pe spaţiul porţii : 4—5). Raport de cornere : 5-3. CRIŞUL : Bologan 6 — P. Nicolae 5, Lucaci 5, Neşu 6, Balogh 7, Moldovan 5, Dăraban 6, Suciu 8, A. Naghi 4 (min. 66 Bedea 4), Moţ 3 (min. 73 Cefan), Cociş 5. A.S.A. : Nagel 7 — Sellist 7, Toth 7, Ispir 7, Hajnal 8, Orza 7, Bölöni 8, Varadi 7, Naghi (mln 19 Czako 7), Mureşan 8, Fazecaş 8 (mln. 74 Lucaci). A arbitrat : AL PÎRVU ++++, ajutat la linie de D. Isacescu şi Gh. Retezan (toţi din Bucureşti). „Trofeul Petsehovschi“ : 8. La tineret-rezerve : Crişul — A.S.A. 3-1 (1-1). 45) ratează două ocazii favorabile de a înscrie. , La reluare, după ce orădeanul Naghi expediază un şut frumos, la colţ, respins de Nagel (min. 50), oaspeţii preiau total iniţiativa, fructificînd prin Mureşan (min. 57) una din acţiunile lor bine concepute. Gazdele au o replică efemeră (Cociş — şut în bară în min. 60) şi restul partidei rămîne la discreţia mureşenilor, care pasează excelent şi se află de 2—3 ori pe punctul de a majora scorul. In tot acest răstimp, echipa orădeană „înoată“ din greu, spre dezamăgirea publicului, care îşi manifestă zgomotos nemulţumirea. Atît despre derbyul noilor promovate, meci în care doar A.S.A. şi-a justificat locul în prima divizie, obţinînd — mai clar decit sugerează scorul — o binemeritată victorie. Marius POPESCU A mm ECHIPA DE DIVIZIA A... „Ambarcaţia“ constănţenilor 99 s-a dovedit fragilă cu, mingea ajunge la Pană şi acesta ratează şi el de la 6 metri. Farul dă replica imediat. Un şut violent al lui Turcu e respins cu dificultate de Ghiţă. Gazdele, cu un fundaş, Mioc, care dovedeşte certe valenţe ofensive, îşi intensifică presiunea. După două cornere şi o ratare a lui Bugiubei (min. 15), gazdele deschid scorul. In min. 19, Ghirca îl faultează pe Mioc în marginea careului. Vătafu execută lovitura pe sus, cu boltă, apărătorii constănţeni admiră cerul senin, iar Dembrovschi, cu un salt admirabil, reia balonul cu capul in coltul drept al porţii lui Ştefănescu. Golul primit îi îndîrjeşte pe oaspeţi. Caraman îi va da serios de lucru lui Ghiţă In min. 31 cu un şutbombă de la 35 de metri. După reluare, Farul are o perioadă de dominare, iar gazdele îşi retrag liniile mai înapoi. Un singur gol avantaj nu reprezintă însă prea mult şi va fi rîndul lui Rugiubei să readucă liniştea în inimile coechipierilor săi. In min. 53, primind o pasă în adîncime de la harnicul Vătafu, Rugiubei scapă de Antonescu şi Bălosu şi înscrie dezinvolt de la 12 metri. Conduşi cu 2-0, constănţenii renunţă la defensivă şi joacă o singură carte : de atac. In min. 62, antrenorul Cosmoc aruncă echipei sale doi „colaci de salvare“ pe Oprea şi Ologu. Imediat, Tănase se infiltrează pe dreapta, pasează pe jos în careu şi I. Constantinescu reia în plasă : 2 1. Gazdele trec printr-un moment de derută şi mecanismul se dereglează. Caraman e blocat în ultimă instanţă de Catargiu şi Smăuceanu (min. 73). Au mai rămas 10 minute şi Farul încearcă egalarea. Dar Caraman prăbuşeşte speranţele in min. 85. Scăpat din mîini de Catargiu, „spărgătorul de gheaţă“ constănţean pătrunde în careu, dar Fugaciu, cu un salt temerar, respinge balonul. Şi tocmai cînd Farul împinge toată echipa în jumătatea de teren a gazdelor, în min. 87 Bugiubei ţîşneşte pe contraatac, îl păcăleşte pe N. Constantinescu şi pune balonul pe tavă lui Dembrovschi, în careul constănțean. Acesta, singur-singurel, îl înfringe din nou pe Ștefănescu cu un șut fără drept de apel. * George MIHALACHE Stadion „23 August“ ; teren bun ; timp admirabil ; spectatori — 8 000. Raportul şuturilor la poartă : 24—12 (pe spaţiul porţii : 15—8). Raport de cornere : 14—8. Au marcat : DEMBROVSCHI (min. 19 şi 87), BUGIUBEI (min. 53) şi I. CONSTANTINESCU (min. 62). S. c. BACĂU : Ghiţă 8 (min. 46 Fugăteiu 7), Mioc 6, Catargiu 7, Smăuceanu 6, Kiss 6, Vătafu 9, Hriţcu 5, Pană 7, Dembrovschi 8, Bugiubei 7, Sorin Avram 8 (min. 82 Băluţă). FARUL : ştefănescu 6 , N. Constantinescu 6, Antonescu 7, Bălosu 6, Ghirca 6, Goleac 6 (min. 62 Oprea 6), I. Constantinescu 8, Tănase 8, Caraman 8, Tufan 7, Turcu 6 (min. 62 Ologu). A arbitrat N. CURSARU ajutat la linie de M. Moraru şi N. Moroianu (toţi din Ploieşti). „Trofeul Petsehovschi” . 8. La tineret-rezerve : S. C. Bacău — Farul 1—3 (0—0). ST. ROŞI 1 (0) „U“ CLUJ 1(0) Durităţi şi slăbiciuni într-un meci care promitea altceva Stadion Tineretului ; timp excelent; teren bun ; spectatori — 12 000. Au marcat LICA (min. 66) şi CADAR (min. 87). Raportul şuturilor la poartă : 13—9 (pe spaţiul porţi: 6—4). Raport de cornere : 9—5. STEAGUL ROȘU : Adamache 8 — Ivăncescu 7, Jenei 7, Olteanu 8, Cojocaru 5, Pescaru 6, Cadar 7, Necula 6 (min. 72 Furnică), Florescu 6, Ghergheli 5 (min. 48 Drăgoi 5), Gyurfi 6. „U“ CLUJ : Moldovan 8 — Crețu 7 Pexa 8 Solomon 8, Mihăilă 7, F. Lazăr 8, Anca 5, Uifăleanu 8, Munteanu 7, Adam 7 (min. 70 Sudy), Lică fl. A arbitrat C. DINULESCU ■*■#*•#, ajutat la linie de I. Hrisaff şi Al. Popescu (toţi din Bucureşti). „Trofeul Petsehovschi" : 9. La tineret-rezerve : Steagul roşu — „U“ Cluj 2—1 (2—3), BRAŞOV, 26 (prin telefon, de la trimisul nostru). Multă vreme, partida aceasta n-a avut faze. Totul era un fel de peltea care se întindea între cele două careuri şi mai era o salbă de faulturi, de atacuri dure şi de trosnituri de oase. Combatanţii s-au arătat de la început a fi harnici, chiar foarte harnici, dar ceva întuneca parcă mintea majorităţii jucătorilor. Apărătorii ambelor echipe erau mai buni şi mai lucizi decit înaintaşii şi adăugind la asta intrările de tanc ale cîtorva dintre ei, veţi înţelege de ce fazele n-ajungeau să se nască, murind în stadiu de intenţie, în haosul de la mijlocul terenului. Aspru au jucat şi unii şi alţii, dar începutul l-a făcut Cojocaru de la Steagul roşu, fundaş care ştie fotbal cu o bibilică, dar aruncă din picioare ca un armăsar pişcat de muscă. Singurul lucru pe care îl reproşăm arbitrului Dinulescu e că a inaugurat seria avertismentelor cam tîrziu (min. 37). Apoi, după ce Uifăleanu, Creţu şi Cadar (Cojocaru a scăpat chiar şi neavertizat) au fost admonestaţi, iritarea s-a mai diminuat, iar ostilităţile au intrat sub plafonul unei încrîncenări admisibile. Abia ultimele cinci minute ale primei reprize au început să aducă a fotbal. Atunci, Uifăleanu şi Adam au realizat cîteva curse excelente, pe care Adamache le-a neutralizat, în timp ce Gyorfi, Pescaru şi Florescu au răspuns cu infiltrări periculoase. După pauză s-a făcut puţină lumină (în răstimpul ei, ambele echipe primiseră la cabina arbitrilor avertisment colectiv). Steagul roşu avea să domine o vreme, dar fără să realizeze mare lucru, ci doar aşa, în virtutea psihologiei de echipă gazdă. Braşoveni sunt lipsiţi în prezent de un cap limpede („prinţul fentei”, Niki Dumitriu, animind acum altă linie de atac), doar Pescaru are o judecată matură, dar parcă nici el nu e făcut să conducă pe alţii. Toţi ceilalţi, din mijloc şi din faţă, sunt jucători buni, dar nu sunt jucători mari. Adevărul acesta explică şi eroarea lor cea mai flagrantă din meciul cu „U“ Cluj : luptă corp la corp şi utilizarea mingilor înalte, în faţa unor apărători cărora abia le ajungeau sub claviculă. In mijlocul reprizei secunde, studenţii au avut vreo 20 de minute de coerenţă şi limpezime, afirmîndu-se ca o echipă solidă şi chibzuită. De apărat s-au apărat bine tot timpul, dar acum vor da drumul unei serii de atacuri susţinute cu pricepere şi vigoare. Banea Lazăr combină cu Adam şi ultimul şutează violent pe lingă bară (min. 64). Apoi Munteanu va pasa lui Lică, iar această extremă in stare uneori să-l păcălească şi pe Dumnezeu, a răzbătut în centru, a fost faultat, s-a reechilibrat şi a şutat în colţul opus o minge năpraznică, pe care Adamache nu va reuşi nici măcar s-o devieze (min. 60). Clujenii au rămas şi mai departe la conducerea meciului, Uifăleanu „împuşcînd“ şi el o dată balonul aproape de baie (min. 71) , în timp ce gazdele vor încerca în ultimele minute să se salveze de la naufragiu, venind valuri, valuri spre poarta lui Moldovan. Ei vor izbuti să egaleze datorită unor inexactităţi comise de adversar şi graţie unei excelente lovituri efectuată de Cadar (min. 87 — de la vreo 20 m), care a reluat o minge respinsă anemic de un apărător clujean. Romulus BALABAN BSH DOUĂ NOUTĂŢI ŞI ATIT... Stadion „23 August“ , vreme călduroasă ; teren bun : spectatori — circa 10 000. A marcat: DOBRE (min. 68). Raportul şuturilor la poartă: 10—9 (pe spaţiul porţii : 5—4). Raport de cornereli—3. POLITEHNICA : Costaş 5 — Romilă I 5, lanul 11, Stoicescu 4, Pal 4, Alecu 4 (min. 53 Manca 6), Simionaș 4, Incze 5 (min. 71 Romilil II), Cuperman 4, Lupulescu 4, Moldoveanu 4. PETROLUL : M. Ionescu 8 , Gruber 8, N. Ionescu 8, Moraru 8, Mocanu 8, Decu 7, Cozarec 8, Dincută 6, Moldovan 6 Grozea 6, Dobre 7. A arbitrat V. PADUREANU +++++, ajutat bine la linie de C* Manusaride şi G. Nicolae (toţi din Bucureşti). „Trofeul Petsehovschi“ . 6. La tineret-rezerve : Politehnica — Petrolul 1—3 (1—2)» protagonistele partidei de la Iaşi au constat în prezenţa inedită a mijlocaşului Moraru pe post de „libe.ro“ la Petrolul şi... absenţa lui Mărdărescu II de pe foaia de joc. Care au fost repercusiunile acestor noutăţi în jocul celor două echipe, deopotrivă de însetare de puncte? In echipa oaspete prezenţa lui Moraru — lucid, cu un bun plasament — a constituit o idee pozitivă, apărarea Petrolului avînd un coeficient ridicat de siguranță, remarcabil într-un joc disputat în deplasare. In tabăra adversă, însă, scoaterea pe tuşă a lui Mărdărescu II — cerută cu insistență, pare-se pînă la nivel de ultimatum, de către jucătorii Politehnicii — n-a adus revirimentul scontat de unii localnici, demonstrîndu-se, astfel, în teren că actualul slab randament al echipei din Iaşi nu se datoreşte în exclusivitate fiului antrenorului Gil Mărdărescu. Evoluţia echipei gazdă a fost astăzi submediocră, jucătorilor ieşeni nereuşindu-le nimic, aceştia acţionînd la întâmplare, fiecare încercând să IAŞI, 26 (prin telefon, de la trimisul nostru). Cele două noutăţi prezentate de dea vina pe celălalt, mani£estînduşi incapacitatea prin gesturi teatrale de prost gust (Moldoveanu, Simionaş, Ianul, Lupulescu). Petrolul a închis jocul cu luciditate şi, cu mici excepţii, cu calm, reuşind în cele din urmă să şi fructifice unul din sporadicele (dar periculoase prin simplitate) contraatacuri: în min. 68, Gruber recuperează un balon în preajma propriului careu de 16 m, îl deschide lung, în adîncime, pe Moldovan, acesta prelungeşte, cu capul, pînă la Dobre, care, venit la atac printre Romilă I si lanul, şutează cu boltă, de la aproximativ 20 m, şi mingea intră in poarta lui Costaş pe lîngă bara laterală. Din restul partidei nu vom menţiona decit excelentul şut, expediat din vole, de la 25 m, de către acelaşi Dobre (min. 3), la care doar bara l-a salvat de gol pe Costaş, simplu spectator, şi cele două ocazii, ratate consecutiv de Simionaş în ultimele minute ale partidei, din preajma buturilor lui Mihai Ionescu. De fapt, descrierea fazelor mai interesante trebuie să se încheie aici, întrucît partida a fost cenuşie, datorită evoluţiei foarte slabe a echipei- gazdă. Petrolul nu poate fi incriminată pentru lipsa de spectaculozitate a evoluţiei sale, deoarece ideea pragmatică de joc a dat roadele scontate.Ala, mai mult, a obţinut două puncte printr-o organizare remarcabilă şi printr-o disciplină tactică adecvată. Paul SLAVESCU ! DIVIZIA B La centrarea lui Nuţu, Culda şi Grama işi dispută balonul, sub privirile lui Fătu, Chirilă şi Kraus (fază din meciul Sportul studenţesc — Poiana Cîmpina) Foto ŞT. CIOTLOŞ SERIA IIA TÎRGOVIȘTE, METALUL PIERDE ÎN FAȚĂ CHIMIEI Hm. VÎECEAI — Metalul Buc. 2—1 (1—1) — Ceahlăul P. N. 2—2 (0—0) — Progresul Buc. 3—1 (1—0) — Chimia Rm. VI. 0—1 (0—1) — F. C. Galați 2—0 (0—0) — Dunărea Giurgiu 0—0 — Poiana Cîmpina 3—1 (2—1) ETAPA VIITOARE (3 octombrie) — Metalul Tîrgoviște — Poiana Cîmpina, Metalul Bucureşti — Progresul Brăila, F.C. Galaţi — Politehnica Galaţi, Ştiinţa Bacău — Ceahlăul P. Neamţ, Dunărea Giurgiu — Portul Constanţa, Chimia Rm. Vîlcea — Metalul Plopeni, C.F.R. Paşcani — S.N. Olteniţa, Progresul Bucureşti — Sportul studenţesc. -----—“ — Metalul Plopeni Portul Constanţa C.F.R. Paşcani Metalul Tîrgovişte Progresul Brăila S. N. Olteniţa Sportul studenţesc Politehnica Galaţi — Ştiinţa Bacău 3—1 (0—0) 1. SPORTUL STUDENŢESC 7 5 2 0 16— 8 12 2. S. N. Olteniţa 7 4 2 1 9— 6 10 3. Politehnica Galaţi 7 3 3 1 10— 4 9 4. Ştiinţa Bacău 7 4 12 11—10 9 5. F.C. Galaţi 7 4 0 3 14— 8 8 6. Progresul Bucureşti 7 4 0 3 8— 6 8 7. Metalul Plopeni 7 4 0 3 10— 9 8 8. Progresul Brăila 7 3 1 3 8— 6 7 9. Metalul Târgovişte 7 3 1 3 7— 8 7 10. Chimia Rm. Vâlcea 7 3 1 3 6— 8 7 11. Dunărea Giurgiu 7 2 2 3 6—11 6 12. Metalul Bucureşti 7 1 3 3 8— 7 5 13. C.F.R. Paşcani 7 2 1 4 7— 9 5 14. Portul Constanţa 7 0 4 3 7—11 4 15. Ceahlăul P. Neamţ 7 1 2 4 6—15 4 16. Poiana Câmpina 7 11 5 6—13 3 Rag., 0-3 SERIA A H-a ÎNVINGĂTOARE IA MEDIAŞ, C.S.M. RFŞIŢA SE DISTANŢEAZĂ... ETAPA VIITOARE (3 octombrie) ! Minerul Baia Mare — Corvinul Hunedoara, Olimpia Oradea — C.S.M. Sibiu, Minerul Anina — Olimpia Satu Mare, Politehnica Timişoara — C.F.R. Timişoara, Gloria Bistriţa — Gaz metan Mediaş, C.S.M. Reşiţa — Vulturii textila Lugoj, Electroputere Craiova — C.F.R. Arad, Metalurgistul Cugir — C&mia Făgăraş — Electroputere Craiova — Minerul Anina — Vulturii textila Lugoj — C.F.R. Arad — Chimia Făgăraş — Corvinul Hunedoara — Politehnica Timişoara — Gaz metan Mediaş— 1. C.S.M. REŞIŢA 2. Corvinul Hunedoara 3. Politehnica Timişoara 4. Gloria Bistriţa 5. C.F.R. Timişoara 6. C.S.M. Sibiu 7. Chimia Făgăraş 8. Minerul Baia Mare 9. Vulturii textila Lugoj 10. C.F.R. Arad 11. Olimpia Satu Mare 12. Electroputere Craiova 13. Metalurgistul Cugir 14. Minerul Anina 15. Gaz metan Mediaş 16. Olimpia Oradea Olimpia S. M. 1—0 (0—0) Metalur. Cugir 4—2 (1—1) C.F.R. Timiş. 2—1 (2—1) Minerul B. M. 1—0 (0—0) C.S.M. Sibiu 2—0 (2—0) Olimpia Oradea 2—0 (2—0) Gloria Bistriţa 2—0 (2—0) C.S.M. Reşiţa 0—1 (0—0) 7 5 2 0 14— 3 12 7 4 12 11— 6 9 7 3 2 2 14— 9 8 7 4 0 3 10— 6 8 7 3 2 2 9— 6 8 7 4 0 3 6—10 8 7 3 13 17—11 7 7 2 3 2 9— 5 7 7 2 3 2 5—13 7 7 2 2 3 9—10 6 7 2 2 3 4— 5 6 7 2 2 3 7—10 6 7 3 0 4 5— 9 6 7 3 0 4 8—13 6 7 2 1 4 5—11 5 7 115 6—12 3 N C.F.R. CLUJ 010) RAPID 1(0) 0 VICTORIE IN MINUTUL 90! Stadion Metalul; timp frumos; teren Pt“sh denivelat,cu portii^»coperite cu rumeguş; spectatori - aproximativ 16 000. A ^fîJE “^rtde^of-90). Raportul şuturilor la poartă : 9-8 (pe spaţiul porţii: 4-5). Raport de cornere . ^ ^ Totoianu 7 _ szőke 6, Visan 7, Cojocaru 7, bman 6, Marius Bretan 7, Soo 7, Strat 7, Petre Gheorghe 6, Tegean T (mln. 67 Sor.^AJjQ ^Haducanu 8 — Pop 8+, Boc 7, MsteUan’ 6)Did! 7, Dumitru 6 (mln. 65 Codreanu 7), Năsturescu 1 (mln. 67 M.. Stelian 6), u, Ene 7, Neagu 6, Angelescu 6. ' . .. , , ■ ajutat O linie A arbitrat OTTO ANDERCO (Satu Mare) ■*••*■***„ RJU'a’ “ de C. Szilaghi și V. Trifu (ambii din Baia Mare). La tineret-rezerve : C.F.R. — Rapid 0—10—-u/. ‘ SIBIU, 26 (prin telefon, de la trimisul nostru). ... I-am văzut pe clujeni la sfîrșitul meciului, cînd se îndreptau spre vestiare. Erau tăcuţi, trişti. Cîţiva dintre ei, firi mai sensibile, aveau lacrimi în ochi. Soarta a fost astăzi (n.n. ieri) nedreaptă cu eiRapidul a obţinut victoria, printr-un gol marcat în min 80. O victorie pe care, după desfăşurarea de ansamblu a jocului, nu o merite. C.F.R. Cluj a făcut aici, la Sibiu, o partidă destul de bună, jucînd majoritatea timpului de la egal la egal cu adversara sa, iar în unele perioade chiar dominînd-o. Pînă în min. 30, jocul a fost echilibrat, plăcut. Rapid a avut lovitura de începere și chiar in primul minut, Ene Daniel a centrat în careu şi Neagu a reluat cu capul, dar Totoianu, atent, a reţinut balonul. In min. 3, Dumitru ia o acţiune pe cont propriu, traversează terenul în diagonală, depăşeşte patru adversari, însă şutul său este anemic şi Totoianu prinde mingea fără dificultate. Răducanu trece prin emoţii în min. 6, cînd este nevoit să iasă în calea lui Tegeara şi să respingă cu piciorul. C.F.R.-ul joacă, în apărare, cu libero (Szőke) şi aplică un sever marcaj om la om. Rapidiştii nu se simt de loc în largul lor şi nu ştiu cum să desfacă apărarea clujenilor. Combinaţiile lor eşuează de regulă în marginea careului mare. Dumitru se supără pe Neagu şi pe Ene Da, nici pentru că aceştia nu se demar-^ că şi nu-i pasează mingi şi cere in. min. 30 să fie schimbat... Spre froa-î iul reprizei, jocul devine confuz, „ C.F.R.-ul preia iniţiativa, dar nu, reuşeşte să depăşească apărarea bucu- j reştenilor, ci doar ti provoacă mo-j mente de nelinişte şi teamă. „ In min. 48 Marius Bretan combina , frumos cu Ţegean şi Răducanu prin- I de greu, lîngă bară. Antrenorii Ra- pidului 11 schimbă pe Năsturescu cu Marin Stelian şi Rapidul rămîne în teren fără nici o extremă de meserie." Publicul cere penalty în min. 63, cînd Soo, scăpat singur spre poarta lui Răducanu, este deposedat prin alunecare de Pop. Arbitrul Anderen, aflat în imediata apropiere a fazei, nu l-a acordat — pe bună dreptate — pentru că rapidistul a lovit mai întîi mingea şi apoi, în cădere, l-a dezechilibrat pe Soc. C.F.R. Cluj are posibilitatea să înscrie in minutele 67 şi 85, dar Răducanu apără senzaţional. In min. 65, el a respins mingea şutată de Strat, pe care publi- cul o şi văzuse in gol. In ultimele 5 minute, giuieştenii au ieşit la atac, au insistat şi, cu 30 de secunde înainte de fluierul final, Ene Daniel, lăsat nemarcat în careul mic al clujenilor, a reluat cu capul în gol o , minge centrată de Rupescu, infiltrat în atac, pe post de extremă dreaptă. Dumitru VIŞAN