Sportul, septembrie 1971 (Anul 27, nr. 6802-6831)

1971-09-06 / nr. 6807

68 Ó? L/ • • /*. Î ' ■ A |!ta Aproape trei sferturi din timp, partida a fost relativ egală, deşi Steaua a dominat teritorial, atacanţii ei aflîndu-se de mai multe ori în poziţii favorabile — Iordănescu (min. 11 şi 14), Tătaru (min. 30 şi 26) — bară) —, la un pas de deschiderea scorului. S-a jucat mai mult în terenul Farului — echipă conştiincioasă şi prudentă care, trădîndu-şi patima pentru contraatacurile sclipitoare de altă dată, s-a mulţumit cu un fotbal economic şi lucid, considerînd, probabil, că un punct în deplasare valorează cu două acasă —, dar momentele de panică la poarta lui Ştefănescu au lipsit, căci derutanta Pantea n-a putut — de unul singur — să învioreze o linie de înaintare parcă ameţită de căldură. Astfel — atac static şi ineficace al gazdelor, apărare (cu I. Constantinescu la „mijloc“ şi Mareş obligat la responsabilităţi de „libero“) compactă a constănţenilor — s-a consumat prima repriză de fotbal cuminte, pe alocuri neinteresant. Singura mare — cu majuscule— ocazie a acestui interval a fost irosită de Iordănescu — şut peste bară, singur, de la 6 metri (min. 11) —, dar, trimiţînd balonul în afara spaţiului porţii, Iordănescu, acest jucător de mare abilitate pînă în marginea careului, n-a făcut altceva decit un act de justiţie, căci poziţia sa merita sancţionată pentru ofsaid. La reluare, „bara“ aceluiaşi Tordănescu (min. 50) a părut să anunţe un iureş stelist, dar Farul „s-a FinaLul a înclinat balanţa de partea gazdelor Stadion „23 August* ; timp călduros ; teren bun ; spectatori — aproximativ 35.000. Au marcat : NASTASE (min. 77) şi AELENEI (min. 82). Raportul şuturilor la poartă : 26—11 (pe spaţiul porţii : 12—5). Raport de cornere: 7—3. STEAUA : Coman 7 — Sătmăreanu 6, Ciugarin (min. 25 Smarandache 4 — pentru faulturi repetate), Negrea 8, Cristache 7, Naum 8, Vigu 8, Pantea 7, Tătaru 7 (min. 63 Aelenei 8), Iordănescu 6, Năstase 7. FARUL : Ștefănescu 7 — Stoica 6, Mareș 7, Bălosu 7, Ghirca 6, Tănase 6, Tufan 8 (min. 80 Turcu), I. Constantinescu 7 (min. 66 Mustaţă 6), Oprea 6, Caraman 6, ploga 6. A arbitrat VASILE TOPAN A-A-A-A-A, ajutat la linie — cu greşeli — de A. Pop şi Gh. Vereş (toţi din Cluj). „Trofeul Petschovschi“ : 9. La tineret-rezerve : Steaua — Farul 4—0 (4—0), strînsă ca o armonică, închizînd toate drumurile de acces, făcînd un joc de tatonare, cu ochii la ceas. Tătaru, încă nerestabilit, a ieşit de pe gazon, în vreme ce scînteia din bocancul lui Pantea — care întreţinuse, timp de o repriză, focul speranţei în mijlocul galeriei de la tribuna a II-a — s-a stins definitiv, făcîndu-ne să intuim „egalul“ visat de Cosmoc. Au urmat cîteva minute de joc lent, în care Farul a demonstrat că tactica ei este mai degrabă un scut al neputinţei (un singur şut pe spaţiul porţii lui Coman în ultimele 45 de minute !!). Cu 13 minute înainte de final, Aelenei — adevărat „pitic“ (17 ani, 58 kg!) în ţara guliverilor, talent de 18 carate, modest şi ambiţios— a executat un şir de driblinguri, i-a pasat lui Sătmăreanu, a urmat o centrare şi Năstase — şters pînă atunci, parcă şchiop pe postul de extremă — a reluat, cu capul, la colţ : 1—0 pentru Steaua. Năstase, trecut pe „centru“, Vigo, Naom şi Aelenei şi-au reluat valurile de atacuri, Naom s-a strecurat pe dreapta, a centrat şi Aelenei a reluat, necruţător, sub bară ! 2—0 ! Meciul era jucat. Steaua cîştiga — pe merit — o confruntare pe care n-a conceput nici o clipă că ar putea-o pierde. Farul pierdea — fără circumstanţe atenuante — o partidă pe care n-a crezut nici o clipă că ar putea-o cîştiga... Uneori, fotbalul plăteşte după veleităţile fiecăruia. Ovidiu IOANIŢOAIA taişuL."® 1 U.T.A. 2 (1)ULTIMELE MINUTE DIN NOU FAVORABILE ARĂDENILOR ORADEA, 5 (prin telefon, de la trimisul nostru). U.T.A. întoarce iar soarta unul meci cînd totul părea terminat. In min. 86. Both înscrie şi arădenii, pleacă acasă cu două puncte preţioase, lăsînd In urma lor dezamăgire, clipe grele pentru Crişul, care Stadion Crişul ; teren bun , timp excelent , spectatori — 18 000. Au marcat : ARNOŢCHI (min. 18), DOMIDE (min. 25) şi BOTH (min. 86). Raportul şuturilor la poartă : 13—18 (pe spaţiu) porţii : 6—3). Raport de cornere : 4—4. CRIŞUL : Bologan 6 — P. Nicolae 6, Lucaci 6, Neşu 7, Balogh 6, Moldovan 6, Dărăban 6 (min. 80 Shiopu), Suciu 7. N. Alexandru 6, Arnoţchi 5, Cociş 5 (min. 78 Cefan). U.T.A. : Vidac 7 , Birou 7, Lereter 8, Poloni 8, Popovici 7, Betescu 7, Domide 8, Sima 5 (min. 66 Calmin 6) Kun II 7, Broşovschi 8, Both 7. A arbitrat C. GHEMIGEAN •4r-k'4r’4r-4r, ajutat foarte bine la linie de C. Dinulescu şi D. Gheţu (toţi din Bucureşti). „Trofeul Petschovschi* . 8. La tineret-rezerve : Crişul — U.T.A. 2—0 (1—0). îşi dă seama că în divizia A viaţa e... aspră. Cel puţin în acest joc, orădenii se pot socoti oarecum nedreptăţiţi, pentru că un rezultat de egalitate ar fi fost mai echitabil. In această duminică tribunele stadionului orădean au fost arhipline, atmosfera destul de încinsă. Nici nu era greu de imaginat acest lucru, de vreme ce Kun II şi Popovici au venit să lupte azi împotriva echipei în care s-au consacrat. In oraşul unde au crescut. Dar ce să-i faci, vine şi vremea ca puii să-şi ia zborul... Insă starea de spirit din tribune s-a transmis mai puţin în teren, meciul, cu unele excepţii, disputînduse bărbăteşte, dar in limitele sportivităţii. «&T.A. , nu s-a lăsat copleşită dee nimeni şi de nimic, a trecut la un joc ofensiv de la primul fluier al arbitrului. In primele 4 minute, am consemnat 4 şuturi (Both, Sima, Braşovschi şi Domide) şi marea ocazie a lui Sima, din minutul 1, la centrarea lui Both. U.T.A. s-a dovedit activă pe tot parcursul primei reprize. Şi, totuşi. In min. 18, a primit gol I la un corner, mingea a ajuns la Suciu, care a driblat şi a trimis spre poartă. Arnoţchi a urmărit, a profitat de ezitarea fundaşilor centrali arădeni, şi a înscris de la 6 m. Dar gazdele aveau să guste doar 7 minute bucuria golului marcat. In min. 25, o combinaţie Kun II — Braşovschi îi creează lui Domide o poziţie excelentă de şut şi acesta din urmă trimite balonul, de la 18 m sub bară, înscriind un gol excelent In continuare U.T.A. demonstrează aceleaşi calităţi pe care le cunoaştem o tehnică bună, dar mai ales o organizare şi o disciplină de joc exemplară. In această perioadă, atacurile localnicilor se sting la 16 m, pentru că se combină prea mult. De fapt, raportul şuturilor la poartă este elocvent în această privinţă, el fiind o oglindă fidelă a perioadelor de dominare ! U.T.A. — în prima repriză, Crişul — după pauză pînă în min. 80, cînd a cedat pasul şi a pierdut meciul. In min. 75, localnicii au fost la un pas de gol, dar şutul lui N. Alexandru a nimerit bara. Şi cînd toată lumea se resemnase cu gîndul la remiză, jocul ia o întorsătură neaşteptată. In min. 86, Broşovschi combină Cu Kun II şi apoi pasează lui Both, ..uitată de apărătorii adverşi, prin preajma careului. La pasa lui Broşovschi, Both nu stă pe gînduri şi, direct, cu ristul exterior, înscrie pe lingă Bologan, devenit şi el spectator ca şi colegii din apărare. Aşa a plecat U.T.A. de la Oradea cu două puncte, lăslnd Crîșulul gustul amar al infrîngeri. - ' .Constantin ALEXE . A.S.A. : 10) „1 cluj 0 (0) Stadion „23 August“; teren foarte bun ; timp frumos ; spectatori 15 000. A marcat HAJNAL (min. 71). Raportul şuturilor la poartă : 13—5 (pe spaţiul porţii : 6—2). Raportul de cornere : 6—2. A.S.A. : Nagel 8 — Sőlősi 7, Toth 5 (scăzut 3 p. pentru durităţi), Ispir 7, Czako 7, Naghi 6, Bölöni 8, Varadi 7, Mureşan 7, Fazecaş 7, Hajnal 9. „U” CLUJ : ştefan 8 , Creţu 7, Pexa 7, Solomon 7, Mihăilă 7, Sudi 7 (min. 37 Cîmpeanu 7), Uifăleanu 6, Iordache 7, Anca 7, Adam 6, Licu 7 (min. 25 D. Mocanu 6). A arbitrat A. BENTU ajutat la linie de G. Dragomir şi Al. Grigorescu (toţi din Bucureşti). „Trofeul Petschovschi“ : 8. La tineret-rezerve : A.S.A. — „U“ Cluj 0—3 (0—1). TG. MUREŞ: 5 (prin telefon, de la trimisul nostru). S-a jucat mai mult în zona neutră a terenului, acţiunile de poartă fiind puţine la număr şi neinteresante. Jucătorii ambelor echipe (în special ai echipei gazdă) au făcut proba imei nervozităţi excesive, s-au lovit, au simulat, au protestat la deciziile arbitrului. Aurel Bentu a avut o misiune dificilă, de care s-a achitat, în general, bine. I-am scăzut totuşi astea, pentru că nu l-a eliminat de pe teren — în prima repriză — pe Toth, vinovat de comiterea a nu mai puţin de 4 faulturi violente unul dintre ele — soldat cu accidentarea lui Lică, nevoit să părăsească terenul în min. 25. Accidentarea lui Lică a pus parcă paie pe foc. Lupta din teren a devenit aspră. Durităţile au atins apogeul în min. 37 cînd Czaco l-a lovit pe Uifăleanu, Anca pe Hajnal, Toth pe Adam... Arbitrul a oprit partida, a chemat căpitanii celor două echipe și le-a arătat cartonașul galben, semnul avertismentului colectiv. Singura fază de fotbal în aceste 45 de minute s-a petrecut în ultimele secunde ale reprizei vrînd parcă să vestească o jumătate de meci ceva mai bună, mai frumoasă, mai dinamică, mai curată. In aceste ultime secunde ale reprizei, clujeanul Iordache a şutat senzaţional, cu stîngul, din marginea careului şi Nagel a şters mingea — ce se îndrepta spre păianjeni cu vîrful degetelor, deviind-o în corner... In repriza secundă Jocul a fost„ PRIMA VICTORIE cum spuneam, ceva mai aerisit, numărul faulturilor s-a înjumătăţit, gradul de violenţă de asemenea, A.S.A. a trecut decisă la atac, cu gîndul la victorie. „U“ Cluj a intuit pericolul şi s-a aglomerat în apărare. Mai întîi a fost şutul „bombă“ al lui Fazekaş (Ştefan a boxat in extremis în min. 63), apoi ratarea lui Varadi (în poziţie avantajoasă, la cîţiva metri de poartă, a trimis pe lîngă în min. 68) Singurul gol al meciului şi primul al echipei A.S.A. în actualul campionat s-a înscris în min. 71. Sölesi, în poziţie de extrem dreapta, a centrat la semiînălţime şi Hajnal a plonjat curajos, trimiţînd mingea cu capul în plasă. In tribune şi pe teren atmosferă incendiară. Autorul golului, urmărit de coechipieri, aleargă pe pistă, bătînd aerul cu pumnul... A.S.A. joacă din ce în ce mai bine. Fazekas, Varadi şi Hajnal (şut în bara transversală în min. 90), au ocazia să mărească scorul, dar ratează din poziţii prielnice. Dumitru VIŞAN Sportál POLITEHNICA 0(0) / -ti'-. ' -Y1’ 'îi11 -u DINAMO 0 ' 1 (0) IAŞI, 5 (prin telefon, de la trimisul nostru). Derby-ul duminicii a urcat parcă toată suflarea sportivă a Iaşului în dealul Copoului. Lumea venise să vadă un meci de zile mari, aşa cum o învăţase echipa lui Gil în campionatul trecut , şi, spre fericirea asistenţei (obiectivă !), derbyul n-a fost ratat. Dinamo şi-a argumentat mai bine pretenţiile şi chiar de la bun început, atunci cînd apărarea a dovedit că e un mecanism în stare să macine in caruselul său orice ofensivă adversă. Cu Nunweiller cel Mare în zi excelentă, adus „libero“ după necesităţi, cu Dinu metronom distins, retras printre fundaşi, şi cu două extreme irezistibile, campionii au anunţat imediat intenţiile cu care au urcat colinele Iaşului. Iar cînd a mai venit şi bara lui Florian Dumitrescu, în min. 12, mai toţi au înţeles că Dinamo a sosit la Iaşi decisă să se apere şi atacînd. Pali va restabili peste un minut balanţa speranţelor, ochind cu dibăcie bara în colţul de sus din stingă lui Andrei, dar „cavaleria uşoară“ a lui Gil nu prea dovedeşte forţă în gîndire şi în şut şi aşa greu mai trece timpul pentru gazde pînă la pauză. Va fi, totuşi, o repriză albă. Şi asta, deoarece Costaş e singurul care mai poate rămîne în picioare în faţa unui tandem dezlănţuit (Florian Dumitrescu pasează ideal, în careu, lui Lucescu, şut puternic, dar portarul ieşean rezistă , min. 18) şi în faţa „ghiulelei“ semnată de Doru Popescu în min. 37. Desigur, şi Marica (min. 25), şi Stoicescu (min. 30) se pot mîndri că au salvat reduta, desigur atacanţii moldoveni pot vorbi de uimitoarea putere de luptă şi sincronizarea lui Nunweiller III şi Dinu ca despre marea cauză a reprizei albe. Dar marele adevăr este că în primele 45 de minute și Fortuna a întors spatele unui consacratFlorian Dumitrescu, lansat excelent în — mmmmmmmmmmmmmmmam ■ i * w1"1 r “Maw. Stadion ■„23 August", timp frumos, teren bun, spectatori, aproximativ 35 000. Au marcat ENE DANIEL (min. 47) şi NEAGU (min. 48). Raportul şuturilor la poartă 22—11 (pe spaţiul porţii 8—6). Raport de cornere 12—6. RAPID : Răducanu 7 — Pop 7, Boc 7, Lupescu 7, Tutuşat 7, Angelescu 7, Dumitru 8, Năsturescu 7, Ene Daniel 7, Neagu 8, Codreanu 6 (min. 46 Dinu 7). PETROLUL : Mărculescu 6 , Gruber 6, Bădin 7, Mocanu 7, N. Ionescu 7, Dincuţă 5, Mierluţ 5, Harapu 5 (min. 46 Cezarek 5), Moldovan 6, Taporea 5 (min. 63 Ciupitu), Grozea 5. A arbitrat V. DUMITRESCU •414rftir, ajutat la linie de E. Martin şi R. Stincan (toţi din Bucureşti). „Trofeul Petschovschi“ : 10. La tineret-rezerve Rapid — Petrolul 2—2 (2—1). După două partide ratate, care o recomandau drept cea mai nepregătită „ambasadoare de toamnă a fotbalului nostru“, echipa giuleşteană a reuşit să obţină prima victorie în campionat, la capătul unei evoluţii promiţătoare. Fără să dea impresia că a dobîndit forţa sa de şoc din zilele — rare — „cînd nu iartă pe nimeni“, Rapidul s-a prezentat în vedeta cuplajului din Bucureşti cu o disciplină vizibilă de joc, repetînd stăruitor, cu răbdare, scheme constructive, cu o regularitate sigură de accelerat cu locuri rezervate... Nu prea s-au văzut scîntei — cu excepţia celor două momente de gol, cînd atacul rapidist a „scăpărat“ şi şi-a asigurat victoria. în schimb, echipa feroviară ni s-a părut pornită pe un drum de acumulări. Nu ne vom hazarda în aprecieri mai nete în privinţa Rapidului din cauza... oaspeţilor, care s-au resemnat foarte uşor cu rolul de „vioara a II-a“ (în surdină) şi vom aştepta testul mult mai edificator din etapa viitoare — meciul cu Dinamo — pentru a judeca realele potenţe actuale ale giuleştenilor. Reluînd firul partidei cu Petrolul — desfăşurată sub semnul dominării aproape continue a gazdelor, rareori întreruptă de cîte un contraatac ploieştean — vom remarca faptul că după o fază periculoasă, născută din lovitura liberă executată de Neagu în min. 13, cînd portarul Mărculescu a scăpat mingea, care a căzut pe bară, a revenit în teren, fiind in extremis aruncată de un fundaş ploieştean în corner, cei care se află de două ori la un pas de gol sînt oaspeţii, dar Moldovan (min. 14) şi Harapu (min. 16) ratează din apropiere. Dar acest „foc“ ploieştean se dovedeşte — în pofida... profilului autorilor — de paie, veleităţile ofensive ale oaspeţilor dispar progresiv, 9—10 jucători retrăgîndu-se în apărare, într-o aglomerare — redută aparent inexpugnabilă. Transformînd prea iute mijlocul în scop, ploieştenii sînt doborîţi în numai două minute de două faze rapide şi necruţătoare ca două croşeuri care „prind bărbia“. Ene Daniel (min. 47) şi Neagu (min. 48) — ultimul în vizibilă revenire de formă — punctează hotărît, lămurind totodată, definitiv soarta partidei. Spunem definitiv, deoarece oaspeţii, deşi conduşi cu două goluri, vor rămîne — spre mirarea spectatorilor — pe poziţiile „redutei“, alegînd calea înfrîngerii onorabile în locul riscului presupus de ieşirea curajoasă la atac, care, fireşte, presupunea degajarea sistemului defensiv... Atacuri peste atacuri rapidiste, respinse stereotip de o apărare grupată, monotonie zdruncinată doar de pasionantele transmisii radiofonice de la Iaşi, Braşov şi Oradea. în final, conducătorul jocului închide ochii în faţa unui penalty flagrant la Neagu (domnia-sa a apreciat că, oricum, Rapidul avea La 2-0 victoria asigurată), dar noi nu-i putem închide şi-i ştergem de pe „tresă“ o stea. O fi fotbalul acesta un joc, dar arbitrii n-au voie să se joace cu penalty-urile... Marius POPESCU REPREZENTANTELE NOASTRE ÎN CUPELE EUROPENE, ÎNVINGĂTOARE ÎN ETAPA A lll-a_____ . I, i‘ ^^151 RAPID ACCELEREAZĂ... Atac purtat de Neagu și Ene Daniel, golgeterii de ieri ai Rapidului % Foto! DRAGOȘ NEAGU Paga 5-3 STEAGUL IOŞU 5(0) I.C. ARGEŞ 1(0) OASPEŢII ŞI-AU VINDUT SCUMP PIELEA BRAŞOV, 5 (prin telefon, de la trimisul nostru). In această partidă în care gazdele porneau cu prima şansă, nu numai pe baza poziţiei lor de lideri, tonul jocului l-au dat oaspeţii, surprinzător pentru mulţi, dar în primul rînd pentru jucătorii Steagului roşu. Surpriza a început curînd după fluierul arbitrului cînd argeșenii, beneficiind de un compartiment median (Prepurgel—Marian Popescu — Dobrin) în vervă de joc și net superior ca randament și claviziune trio-ului advers, s-au instalat în jumătatea de teren a formaţiei Steagul roşu, obligînd-o să accente rolul de echipă care se apără. Dominaţi prin pasele executate în cruciş, la mare distanţă, de către mijlocaşii argeşeni, jucătorii braşoveni fac eforturi disperate să echilibreze partida. Totuşi, ei nu reişesc să lege vreo acţiune periculoasă in prima repriză din care am notat ca fază de poartă sutul excelent al lui Dobrin, de la aproximativ 25 m, aplaudat de public (min. 20), ratarea lui Ghergheli la o pasă a lui Ivan (min. 25) şi voleul peste poartă, de la 10 m, al lui Marian Popescu, care în min. 44 ^ a ratat cea mai mare ocazie în prima parte a jocului. După pauză, jocul s-a îndîrjît, dinamismul partidei a crescut, angajarea jucătorilor s-a făcut la cea mai mare tensiune, aceasta, din păcate, scurt-circuitînd nervii jucătorilor pe măsură ce timpul se scurgea, îndeosebi, după ce Dobrin a deschis scorul (min. 58 , Prepur-Stadionul Tineretului, vreme excelentă, teren bun, spectatori aproximativ 16 600. Au înscris : DOBRIN (min. 581 pentru F.C. Argeş, respectiv NECULA (min. 621, OLTEANU (min. 87), Şuturi la poartă 7—7 (pe spaţiul porţii 4—3), raport de cornere 5—5- „ „ STEAGUL ROŞU 1 Adamache 8 — Ivăncescu 6, Jenei 4 (pentru faultri grosolane), Olteanu 8, Rusu (mln. 12 Cojocaru 6), Pescaru 6, Cadar 8, Necula 6, Florescu 6 (min. 72 Drăgoi), Ghergheli 5, GySril 6. F C. ARGEŞ , stan 7 — Pigulea 7, Olteanu 7 (penalizat pentru nervozitate). Vlad 8, Ivan 7, Prepurgel 7. M. Popescu 8, Dobrescu 7. Radu 6 (min. 62 Ciornoavă 5), Dobrin 9. Jerean 6. A arbitrat 7. DRAGHICI (Constanta) •*•-!r+, ajutat la linie de T. Leca (Brăila) si A. Pilosian (Constanta). „Trofeul Petschovschi* : 9. La tineret rezerve : Steagul roşu — F.C. Argeş 2—1 (1—0). gel pasă în diagonală, Dobrin preia balonul în aer, fentă şi şut la colţul lung, executat, cu stinsul de la aproximativ 12 m). în min. 62, o centrare a lui Ghergheli il găseşte pe Necula nemarcat în colţul careului mic şi atacantul de „buzunar" braşovean înscrie, aşa cum a făcut-o foarte rar în cariera lui, cu capul! I—1. In această parte a jocului Pescaru, Necula, Dobrescu şi Olteanu (F. C. Argeş) sunt nu şi pe arţag. Arbitrul Zaharia Drăghici — care a condus ezitant şi cu aprecieri greşite la faulturi întreagă partidă — nu curmă gîlceava din teren mulţumindu-se să parlamenteze cu jucătorii şi, astfel, într-un final de meci nervos, peste măsură, echipa Steagul roşu obţine golul victoriei, în min. 87, în urma unei lovituri libere executate de Ivăncescu şi fructificată, printr-o lovitură de cap de fundaşul central braşovean Olteanu. F. C. Argeş protestează vehement (Olteanu fiind vioara întîi) pentru că au pierdut aci, la Braşov, cel puţin un punct pe care, după desfăşurarea partidei, l-ar fi meritat cu prisosinţă, dar pe care nu l-au putut obţine din cauza lipsei de luciditate și calm din acest final confuz de partidă. Paul SLAVESCU CAMPIONII COBOARĂ COPOUL CENTlND Stadion „23 August“ ; teren bun ; timp frumos ; spectatori — 24 000. Şuturi la poartă : 14—24 (pe spaţiul porţii : 7—10). Raport de cornere : 12—5. A înscris : RADU NUNWEILLER (min. 70). POLITEHNICA : Costaş 9 — Romilă 6, lanul 9, Stoicescu 7, Pali 6, Mardărescu II 4, Simionaș 7, Incze 6, Cuperman 5, Marica 7 (mln. 46 Lupulescu 6), Moldoveanu 5. DINAMO : Andrei 9 , Cheran 3, Nunweiller 9+, Sătmăreanu II 8, Deleanu 8, Dinu 10, Mustățea 6 (min. 46 Radu Nunweiller 8), Lucescu 10, Sălceanu 7, Doru Popescu 6, Florian Dumitrescu 10. A arbitrat IOAN RUS (Tg. Mureş).A ajutat la linie de I. Soos şi Z. Szecszey din Tg. Mureş. „Trofeul Petschovschi“ : 9. La tineret-rezerve : Politehnica Iaşi — Dinamo : 0—3 (0), careu, pe dreapta, trage în plasa laterală de la 3—4 metri, în min. 31) pentru a îmbrăţişa un copilandru talentat (e vorba de Costaş) ce s-a opus cu dîrzenie şi intuiţie la nu mai puţin de cinci mingi grele. Mijlocaşii ieşeni (mai corect mijlocaşul, pentru că Simionaş a trebuit să alerge cu doi, şi pentru Mărdărescu II) dovediseră în prima repriză slăbiciuni vizibile, Dinamo jucase dezinvolt şi inteligent, aşa incit nimeni nu s-a mirat că echipa campioană a început repriza secundă atacind. Insă în zece minute nici un jucător din Şoseaua Ştefan cel Mare nu forţează ofensiva şi aşa ieşenii scapă de cîteva ori spre careul lui Nunweiller. Bravul căpitan de echipă comite singura greşeală din meci în min. 58, ratînd intercepţia în careu şi Incze se duce singur ca fulgerul spre gol. Iese, însă, Andrei, miraculos, şi respinge pînă la Lupulescu, care comite henţ în atac. Partida are nerv, place, se joacă alert. Dinu încearcă şi el pe Costaş (min. 60), ambele tabere luptă să-şi apropie şansa şi aceasta îi va ajuta pe cei cutezători. Pentru că în minutul 70 Florian Dumitrescu şutează spre poartă, mingea lasă impresia că va părăsi spaţiul de joc, aşa au crezut şi fundaşii ieşeni, dar Lucescu cunoştea prea bine „teoria traiectoriilor“ şi prinde mingea la limita terenului, la cîţiva metri de steagul din colţ. Pasă excelentă la Nunweiller VI, lăsat liber, şut precis de la circa 14 m şi... în dulce tîrg al leşilor e numai amărăciune! La 0—1 jocul se „aprinde“ (Moldoveanu va depăşi chiar limita sportivităţii), ieşenii caută disperaţi egalarea, au trei ocazii (min. 78, 84 şi 87), dar acea maşină defensivă condusă de Nunweiller respinge totul şuturi, asalturi, iluzii. Şi în ultimele două minute campionii mai sunt la cîţiva paşi de a marca un nou gol. Costaş va ieşi la 25 m să respingă cu mîinile contraatacul lui Florian Dumitrescu, iar Lucescu şi Radu Nunweiller trec uşor pe lingă majorarea scorului. Simionaş iroseşte ultima speranţă în ultimele secunde şi Dinamo coboară Copoul cîntind... Mircea M. IONESCU C.F.U CLUJ . 1(0) JIUL 2(1) CLUJENII S-AU BĂTUT SINGURI... Stadion Municipal 7 teren bun ; timp răcoros 7 spectatori — 6 000 Au marcat COJOCARU (min. 44 — autogol), DRAGOMIR (min. 65 - autogol) şi SOO (min. 70). Raportul şuturilor la poarta 23—28 (pe spaţiul porţii : 11—12). Raport de cornere 6—5. c.F.R. : Totoianu 7 — Cojocaru 5, Șoptereanu 7, Dragomir 5, Vişan 6, Roman 6, Marius Bretan 7, Soo 7, Strat 6 (min. 70 Penzes), Sorin Bretan 5 (min. 46 Petre Gheorghe 7), Tegean 6, JIUL : Suciu 8 — Georgescu 6, Georgevici 7, Stocker 7, Popescu 5, Grigore 6, Dodu 8, Peronescu 7, Stoian 7, Libardi 7, Naidin 8. A arbitrat GHEORGHE POPOVICI +++++, ajutat bine la linie de A. Milnich şi Lazăr ştefan (toţi din Bucureşti). ^Trofeul Petschovschi* : 7. La tineret-rezerve : C.F.R. Cluj — Jiul 1—1 (0—1). CLUJ: 5 (prin telefon, de la trimisul nostru). Sorin şi Marius Bretan se aflau în min. 2 şi, respectiv, 26 singuri cu portarul Suciu în faţă, dar n-au reuşit să înscrie. Dornic parcă să re dea o lecţie de eficacitate, colegul lor de echipă, „libero“-ul Cojocaru, le-a arătat el cum se înscrie un gol în ultimul minut al primei reprize ! Naidin de la Jiul a trimis o minge neutră, pe sus, de la aproape jumătatea terenului, portarul Totoianu s-a precipitat s-o prindă, dar Cojocaru a fost mai iute şi a trimis-o cu capul în plasă, lăsînd întreg stadionul încremenit. Pînă în acel moment, clujenii se dovediseră mai insistenţi, închegînd numeroase sarje, dar aceste ..explo-. zii* în lanţ nu reuşeau să disloce „stînca* minerilor. Ospeţii, intraţi in vestiare cu acest neaşteptat cadou oferit de Cojocaru, au ştiut apoi să tragă maximum de profit. Ei au reluat jocul deconectaţi şi s-au avîntat spre poarta ceferiştilor, care n-au mai fost în stare minute întregi să-şi revină din şoc. Dar culmea. Calvarul clujenilor nu se terminase. In min. 65 avea să se dezlănţuie a doua tragedie la poarta nefericitului Totoianu. Cojocaru, care avansase prea mult înainte. Îl scapă de sub supraveghere pe Naidin şi apoi caută să-l obstrucţioneze. Aripa Jiului se descotoroseşte de el, pătrunde în careu, mingea se loveşte de bara.. transversală şi, «uimea, revine pe fruntea lui Dragomir, care, parcă gelos pe isprava coechipierului său, trimite mingea în propria-i plasă, comiţînd al doilea autogol. Deruta în tabăra clujeană ia proporţii. Nu trec nici cinci minute şi Peronescu, scăpînd de tatonarea lui Roman, se precipită un careu, dar de la 8 metri trage peste bară. Şi iată, în min. 70, o speranţă în tabăra clujeană. O centrare de pe partea dreaptă îl întîlneşte pe Şoptereanu, care trimite balonul cu capul spre poarta lui Suciu. Acesta respinge la Soc, care, venind din urmă, reia cu capul, trimiţînd baronul în plasă*^-"“-_ Golul acesta aprinde focul pe teren. Jucătorii ambelor echipe se lovesc şi arbitrul e nevoit să-i theme pe Libardi şi Cojocaru, căpitanii echipelor, la ordine. Cu un ultim efort, feroviarii forţează egalarea, dar echipierii Jiului, mai experimentaţi, rezistă,iniţiind contraatacuri periculoase. In min. 88 ei sunt gata să majoreze scorul. Libardi şutează din marginea careului, Totoianu plonjează şi respinge la Peronescu, dar acesta se fîstîceşte şi de la numai 4 nu trage afară. Partida e jucată. Ea a fost decisă de autogolurile clujene... George MIHALACHE 8 + LUI DEMBROVSCHI stadion „23 August“ ; timp ideal de joc ; teren bun ; spectatori — circa 9 000. Au înscris SORIN AVRAM (min. 24) şi BUGIUBEI (min. 50 şi 85). Şuturi la poartă : 23—14 (pe spaţiul porţii : 10—6). Raport de cornere : 10—3. S.C. BACAU : Ghiţă 8 — Mioe 8, Catargiu 8, Velicu 6, Kiss 6, Vătafu 8, Duţan 7 (min. 48 Hriţcu 7), Pană 6, Dembrovschi 9, Rugiubel 8, S. Avram 6 (min. 78 Băiuţă). UNIVERSITATEA : Pilcă 8 , Niculescu 6, Desemleu 6, Tacul 8, Birlan 6, Donose 8, Ivan 7 (min. 46 Martinovici 4), Niţă 6, Pirvu 8, Boşoteanu 6, Ţarălungă 7. A arbitrat NICOLAE RAINEA (Bîrlad),tir A-A, neajutat la linie de ieşenii I. Ciolan şi V. Popa. „Trofeul Petschovschi“ : 9. La tineret-rezerve : S.C. Bacău — Universitatea Craiova 1—0 (1—0), BACAU: 5 (prin telefon, de la trimisul nostm). Iubitorii fotbalului din localitate au părăsit duminică stadionul cu chipurile strălucind de bucurie. Şi aceasta nu atît pentru cele două puncte — de altfel scontate — cucerite de echipa lor favorită, cit pentru maniera în care ea a obţinut victoria, pentru jocul pe care l-a practicat sub bagheta măiastră a lui Dembrovschi. După ce, în primele două etape de campionat, el fusese notat cu nota 5 (!), de către propriii lui antrenori, astăzi, Dembrovschi, în evident progres cu pregătirea fizică, dar încă avînd hiatusuri la acest capitol, şi-a luat o strălucită revanşă în faţa dascălilor săi, dar, în primul rînd, asupra sa. El a evoluat in stilul său caracteristic, graţios, elegant, subtil, punîndu-şi coechipierii în mişcare, adueîndu-i în situaţii favorabile de joc şi de şut. El a ţinut, fireşte, să adauge rolului său de conducător de joc şi pe acela de realizator, insă a eşuat în această încercare. Nu-i mai puţin adevărat că în cîteva rînduri Dembrovschi a fost pe punctul de a-şi încheia recitalul său fotbalistic cu mult doritul acord final al golului, dar şuturile sale au trecut de puţin pe lîngă poartă lui Pilcă, sau au fost reţinute de acesta. In general, partida a fost de un bun nivel tehnic, la reuşita ei contribuind şi oaspeţii, în ciuda faptului că le-a lipsit „inginerul şef“, Strâmbeanu, şi punchetul din linia de atac, Oblemenco. După un început echilibrat, gazdele forţează ritmul focului şi, în min. 24, deschid scorul, în urma unei mingi „aruncate“ de Dembrovschi, peste apărarea adversă, lui Sorin Avram. Craiovenii s-au oprit, avînd senzaţia că băcăuanul, care ţîşnise, se afla în ofsaid. Dar, după părerea noastră, faza şi golul care a urmat din şutul — formalitate— al lui S. Avram, au fost regulamentare. După pauză, lupta sportivă e şi mai frumoasă, producînd situaţii de gol atît la poarta lui Pilcă (mai multe), dar şi la aceea apărată de Ghiţă. In min. 50, gazdele majorează scorul, prin Bugiubei, dar dintr-un ofsaid indiscutabil, lăsat totuşi nesancţionat de tuşierul Ciolan. Cu 5 minute înainte de fluierul final, meciul ne oferă cea mai frumoasă fază a sa, pornită de la Dembrovschi, continuată de fundaşul lateral dreapta Mioe şi încheiată printr-o lovitură cu capul, din întoarcere, a Ini Rugiubei: 3—0... O victorie realizată la un scor categoric, care confirmă tradiţia echipei băcăuane de specialistă a jocurilor disputate pe teren propriu. Jack BERARIU