Sportul, septembrie 1971 (Anul 27, nr. 6802-6831)

1971-09-12 / nr. 6813

Nr. 6813 VICTORIE CATEGORICĂ A BOXERILOR ROMÂNI, ill PARTIDA REVANŞA CU REPREZENTATIVA S. U. A., 92 ALBANY, T. (prin telefon, cât la trimisul nostru special). Meciul revanşă dintre reprezentativele de box ale României şi Statelor Unite, disputat, la teatrul de vară Coliseum din oraşul Albany, capitala statului New York, a constituit un nou prilej de confirmare a valorii sportului cu mănuşi din ţara noastră, selecţionata României invingind-o la scor (0—2} pe cea americană. Si acum, filmul meciurilor, Aurel Mihai l-a reintîlnit pe campionul armatelor americane, Jimmy Jonnes, pe care îl învinsese destul de greu in întilnirea de la Piney Point. Semimusca noastră a abordat partida cu multă hotărire și Încă din prima repriză și-a supus adversarul unei avalanșe de lovituri care l-au pus, deseori, in dificultate. In repriza secundă, superioritatea pugilistului român a fost și mai evidentă, arbitrul de ring fiind obligat să oprească lupta pentru a dicta victoria prin abandon a lui Aurel Mihai. A. MIHAI b. ab. 2. .T. Jonties. Constantin Giulescu a încrucișat mănușile cu campionul A.A.B. la categoria semimuscă (crescut în greutate). Gary Griffin, un boxer scund, cu o mare putere de luptă. Campionul nostru a boxat foarte atent, s-a deplasat frumos și a lovit prin surprindere, făcînd zadarnice încercările adversarului de a se impune in lupta de aproape. C. ORUIESCU b.p. G. GRIFFIN*. Tînărul selecţionat în echipa reprezentativă, Adrian Moraru, a reuşit cea de a treia victorie in fata pugilistilor americani. El l-a avut ca adversar pe Paul Marcum, acelaşi pe care îl învinsese în reuniunea de la Piney Point. De data aceasta, meciul a fost mult mai echilibrat şi numai datorită unui final mai bun, Moraru a convins pe doi dintre cei trei arbitri sâ-i acorde decizia. A MORARu b.p. P. MARCUM. Gabriel Pometcu s-a dovedit din nou unul dintre cei mai în formă boxeri din echipa națională. El l-a Întrecut categorici (3—0) la puncte pe Roy Taylor, lăsînd, prin evoluţia sa, o foarte frumoasă impresie. G. POMETCU b.p. R. TAYLOR. La categoria semiuşoară, Antoniu Vasile a ciştigat fără adversar. Calistrat Cuţov a obţinut o victorie dificilă ! Nu numai decizia cu 21 acordată reprezentantului nostru atestă afirmaţia de mai sus, ci însăşi desfăşurarea meciului. Cuţov a avut în Willy Johnson un adversar foarte greu de Întrecut, cu multă experienţă competiţionalâ şi cunoscător a foarte multe şiretlicuri. CUTOV b.n. JOHNSON*. Victor Zilberman a încheiat victorios partida cu Denis Cudney înainte de încheierea primei reprize. O Stingă la ficat, urmată de o dreaptă la bărbie l-au pus pe Cudney In imposibilitate de a mai continua lupta. V. ZILBERMAN* b.ab.l. D. CUDNEY. Ion Györffi * coborît învins treptele ringului în meciul cu campionul A.A.B. Willy Daniels, în urma unei dispute care se putea încheia la fel de bine cu victoria boxerului român. W. DANIELS k.p. I. GYÖRFFI. Alec Năstac a suferit o surprinzătoare infrîngere prin k.p. in fata puncherului american Jerry Otis. In repriza secundă, Năstac s-a angajat într-Un schimb de lovituri năpraznice. In urma căruia a căzut la podea și n-a mai putut relua lupta. J. OTIS b.k.p.3 A. NASTAC. Horst Stump a fost declarat învingător prin descalificarea lui Fernandes Molyneaux, pugilist care a comis o serie de neregularități pentru care a fost de 3 ori avertizat. H. STUMP b.Ilesc. F. MOLYNEAUX. In sfirşit, campionul greilor români, Ion Alexe, a adus cea de a 9-a victorie reprezentativei noastre, îmvingtedu-1 10 puncte pe Don Nelson, într-un meci în care şi-a impus superioritatea tehnică. I. ALEXE b.p. D. NELSON. Încheindu-şi turneul în Statele Unite, pugiliştii români se întorc miercuri în țară, cu cursa de Bruxelles. Victor BANCIULESCU NOI RECORDURI MONDIALE ÎN BAZINUL DE LA MINSK La Minsk a continuatmeciul triunghiular de înot intre echipele S.U.A., Angliei şi U.R..S.S. După două zile de întreceri, conduce formaţia americană cu 232 p, urmată de UR.S.S. 139 p şi Anglia 99 p. In cea de a doua zi de concurs, echipa masculină a S.U.A. a stabilit un nou record mondial în proba de ștafetă 4X200 m liber cu timpul de 7:43,33. In primul schimb, Mark Spitz și-a corectat propriul record mondial la 200 m liber, realizînd timpul de 1:53,5 (vechiul record 1:54,2). Iată cîștigătorii celorlalte probe: .masculin : 400 m liber: Mac Breen (S.U.A.) 4:07,63 ; 100 m bras: Dalhberg (S.U.A.) 1:06,36 ; 100 m spa te : Campbell (S.U.A.) 58,83 ; 400 m mixt : Hali (S.U.A.) 4:37,18. Feminin : 200 m fluture : Danielsc (S.U.A.) 2:18,43; 200 m bras *. Ga-lina Stepanova (U.R.S.S.) 2:40,73 (record european egalat) ; 100 m spate -*• Attwood (S.U.A.) 1:07,13 ; 400 m liber — Simmons (S.U.A.) 4:22,81. Sheila Carey (2:02,9-800m) a ciştigat „Trofeul Lilian Board“ * LONDRA, TT (Agerpres). u Arena Crystal Palace a găzduit un mare concurs international de atletism. Proba principală a fost cursa feminină pe distanța de 800 m pentru trofeul „Memorial Lillian Board”. Pe locul întîi s-a clasat atleta engleză Sheila Carey 2:02,9, urmată de campioana europeană Vera Nikolici (Iugoslavia) 2:03,0 şi campioana olimpică la 400 m Colette Besson (Franţa) 2:03,3. Kipchoge Reino (Kenia) a cîştigat proba de 5 000 m plat în timpul excelent de 13:25,8, iar Dr. Papanicolau (Grecia) a terminat învingător in proba de săritura cu prăjina cu performanta de 5,30 m. Alte rezultate : 3 000 m obstacole — David Bedford (Anglia) 8:28,6 (nou record britanic) : 400 m — Pascoe (Anglia) 50 9 , 1 milă — Jipcho (Kenia) 3:57,4 : înălţime (1) — Brill (Canada) 1.83 m. Sportul A IV-a ediţie a Campionatului Balcanic de călărie „Sperăm o comportare pe măsura prestigiului ciştigat" Mai sunt cîteva zile pînă la începerea celei de a IV-a ediţii a Campionatelor Balcanice de călărie, care anul acesta SS va desfăşura, între 15 şi 20 septembrie, la Belgrad. Reprezentanţii noştri şi-au încheiat pregătirile şi aşteaptă cu emoţie startul. In dorinţa de a afla ultimele amănunte din tabăra călăreţilor români, ne-am adresat secretarului general al federaţiei de specialitate, DUMITRU NEDELEA, care ne-a răspuns cu amabilitate : — Echităţia noastră şi-a cucerit un binemeritat prestigiu în rîndul ţărilor balcanice, ca urmare a succeselor repurtate. Ce s-a întreprins neutru ca şi anul acesta călăreţii români să se prezinte bine pregătiţi ? — Intr-adevăr, la Campionatele Balcanice sportivii români s-au comportat de fiecare dată bine, cucerind numeroase medalii de aur. Să amintim doar că în 1970, la Craiova, ei au ocupat locul I la mai mult de jumătate din totalul probelor. Avind în vedere succesele trecute, am orientat planul de pregătire în aşa fel încît sportivii selecţionaţi în lot să se prezinte în forma cea mai bună la Belgrad. La dresaj s-a lucrat, cu deosebire, la îmbunătăţirea execuţiei figurilor complexe. De altfel, noi deplasăm acelaşi redutabil trio care a învins şi anul trecut : I. Molnar, N. Mihalcea, D. Velicu. La obstacole seniori, deşi sezonul internaţional pentru specialiştii acestei probe a început mai devreme, am avut de intimpinat unele Interviu cu secretarul general al Federaţiei de specialitate, DUMITRU NEDELEA greutăţi, legate, în special, de îmbolnăvirea unor cai valoroşi : Pikup, Viteaz, ceea ce a influenţat, fireşte, în unele perioade, calitatea şi volumul antrenamentelor. — Cunoaştem strădaniile federaţiei şi ale tuturor celor care lucrează în acest sport, de a readuce echitaţia românească în plutonul olimpic. Deplasarea la München a echipei de concurs complet pentru a participa la Săptămîna preolimpică a călăriei nu afectează prezenţa la Balcaniadă ? — Depinde din ce unghi de vedere este privită această problemă. Testul de la München reprezintă, în eventualitatea unei comportări bune, siguranţa că putem continua pregătirile la această probă pentru 3D. Prezenţa la Balcaniadă cu formaţia a doua este, deci, justificată. In plus, Vasile Tudor, Ion Popa, Andrei Costea, Dumitru Loneanu vor avea posibilitatea să se rodeze într-un concurs de amploarea Balcaniadei şi, în felul acesta, în viitor să dispunem de mai multe forţe care atent pregătite să ne aducă tuturor satisfacţiile dorite. — Ne-am referit pînă acum doar la seniori. Care este situaţia juniorilor ? — Lotul cuprinde, cu excepţia lui Gheorghe Nicolae, nume noi, care s-au afirmat in acest an. Mă refer la Gioconda Pinzaru — îndeosebi apreciată la recent încheiatul concurs din Bulgaria —, Nicolae Vlad şi Victor Conţin. Şi aici, însă, avem un necaz. Unul din caii cei mai buni, Aprod, abia a putut fi salvat, lipsa lui constituind un handicap în lupta cu valoroşii juniori ai ţării gazdă, în special. — La Belgrad, s-a avea loc şi Conferinţa Federaţiei Balcanice de călărie. Care sor fi principalele probleme ale ordinei de zi ? — Federaţia noastră şi-a asumat misiunea, anul trecut la Craiova, de a întocmi un nou regulament al campionatelor. El a fost alcătuit şi trimis din timp tarilor participante, urmînd a fi pus în discuţie şi aprobat la Belgrad. Punctele noi se referă la includerea unei probe mai grele la dresaj şi la sporirea dificultăţilor la concursul complet, prin mărirea distanţelor şi a dimensiunilor obstacolelor. Se va mai definitiva, de asemenea, steagul campionatelor balcanice, viitoarea ţară organizatoare şi se vor nunţ la punct probleme administrative. Iată, in mare, care este programul conferinţei. Noi sperăm ca la actuala ediţia călăreţii noştri, cu toate greutăţile intîmpinate, să se comporte la nivelul ediţiilor precedente. Emcmuai FANTANEANU Săptămina sportivă internă (Urmare din pag. II de partidul comunist şi statul român privind strîngerea legăturilor de prietenie cu celelalte ţări socialiste, forurile sportive din România, speranţele sportului nostru, se manifestă ca prezenţe active în aceste competiţii. Sau de mult, ţara noastră a găzduit în Hunedoara debutul „Cupei Prietenia" la tenis, de masă, ca acum şapte zile să reunească la Bucureşti, pentru jocurile finale, cele opt participante la aceeaşi cupă destinată, de această dată, baschetului : Bulgaria, Cuba, Cehoslovacia, Polonia, R.D.G., Ungaria, U.R.S.S. şi România. Tinerii gimnaşti români au fost prezenţi la cea de a V-a ediţie a „Cupei Prietenia" de la Katowice, alături de alte opt ţârî socialista de pe continentele european, asiatic, american, mulţi dintre concurenţi vizind participarea la J. O. de la München 72. RITM COMPETIŢIONAL CRESCUT Cu fiecare zi ce trece, noi competiţii republicane îşi aprind becul de pornire, fiind conectata la complexul angrenaj competiţional. Fotbalul, care a debutat cu divizia B, a pornit apoi şi motoarele diviziilor naţionale A şi C, ca azi să dea rîndul campionatului de juniori. Rugbyul a demarat şi el, iar handbalul — feminin şi masculin — a trecut la un ritm accelerat, cu meciuri disputate chiar în curs de săptămînă. Motoarele autohtone fiind la turaţia de concurs, se poate trece, deci, pe pista competaţiilor internaţionale Deşi fotbalişti, tricolori se află mai de mult în pregătiri pentru debutul internaţional al sezonului (meciul oficial cu Finlanda, din campionatul european), handbaliştii au avut un start mai rapid, evoluînd într-un meci amical, în compania Franţei şi recoltînd prima victorie a sezonului. Balcaniada de atletism de la Zagreb s-a încheiat (evoluţii bune — fetele, neconcludente — băieţii), dar la uşă bat campionatele internaţionale ale României, concurs de tradiţie. A venit, deci, toamna, prin anotimp competiţional. Ni-l dorim cît mai bogat în roade ! LOTO -PRONOSPORT — ClȘTIGURILE TRAGERII EXCEPȚIONALE PRONOEXPRES din 5 septembrie 1971 Categoria 2 : 7 variante — autoturisme Skoda S. 100 : categ. 3 : 20,30 variante a 10 000 lei, din care o excursie (2 locuri) la Praga; categ. 4 : 56,20 variante, excursii (2 locuri) la Praga ; categ. 5 : 188,20 variante a 3 387 lei ; categ. 6 : 404,90 variante a 500 lei ; categ. 7 : 754,85 variante a 200 lei ; categ. 8 : 1390,50 variante a 100 lei. Autoturismele Skoda S. 100 au fost cîștigate de : Petre Frăţilă din Braşov, Gheorghe Dragomir din Brăila, Steriu Caranică din Călăraşi, Gabriela Antal din Tg. Mureş, Gheorghe Ivan din Ploieşti şi Gheorghe Tudor din Bucureşti. Lista cîștigătorilor de excursii va fi publicată într-unul din numerele următoare: Rubrică redactată de LOTO PRONOSPORT. 10-LUCRĂRILE FORURILOR OLIMPICE ML'NGftEN. 11 (Agerpres) La München au început lucrările reuniunii comune a Comisiei executive a Comitetului internaţional olimpic şi a Adunării comitetelor naţionale olimpice. Pe ordinea de zoi sunt înscrise probleme privind regulile amatorismului, admiterea de noi sporturi in programul olimpic, rapoartele comitetelor de organizare a Jocurilor olimpice de la Sapporo şi München. In legătură cu propunerile de amendamente la articolul 26 din Carta olimpică (amatorismul) s-a hotărit ca acestea să fie luate in discuţie după Olimpiada de la München, ca şi modificarea programului olimpic. Reprezentantul Indoneziei a propus eliminarea unor sporturi „perimate” cu tirul cu arcul de pildă şi înlocuirea lor cu discipline mai moderne (badminton sau patina cu rotile). Preşedintele C.I.O. Avery Brundage, a apreciat ca satisfăcătoare rapoartele cu privire la pregătirile Jocurilor Olimpice de anul viitor. Organizarea taberelor sportive de tineret, folosirea emblemelor olimpice, activitatea comitetelor olimpice naţionale — sunt alte cîteva probleme ce vor fi examinate in cursul reuniunii de la München. in campionatul european de baschet ROMANIA-FRANTA 65-64 DUPĂ UN FINAL DRAMATIC ESSEN, 11 (prin telefon). De la început dorim să subliniem eforturile organizatorilor de a asigura ediţiei a XVII-a a campionatului european de baschet masculin cele mai bune condiţii de desfăşurare. Toate detaliile sunt perfect puse la punct, astfel că toate cele şase echipe aflate aici se pot confrunta de la egal la egal, avind la dispoziţie tot ceea ce solicită disputarea unor întîlniri de amploare, aşa cum sunt cele ale „europenelor”. Referitor la Întrecerile propriuzise, vom face mai intii cîteva completări după meciul U.R.S.S.-România (33—55). Reprezentativa Uniunii Sovietice a reuşit să împletească splendid înălţimea, calităţile fizice, tehnica şi tactica, dominînd prin aceste elemente formaţia română. Serghei şi Aleksandr Belov au făcut un joc de înaltă clasă. Iar Andreev (2,15 m) a înscris de cite ori a vrut, de la diferite distanţe. Selecţionata română, deşi lipsită de aportul unuia din jucătorii înalţi (Tarău, bolnav de amigdalită), a ţinut pasul cu valoroşii ei adversari, dar, treptat, a trebuit să cedeze. In min. 5, scorul era egal (8—8), în min. 10 sportivii sovietici aveau un avans de noiă puncte (25—16), şi, de aici, diferenţa a început să crească. Cei mai buni jucători ai formaţiei române au fost Albu (din păcate eliminat în min. 18 pentru cinci faulturi), Popaa luptat foarte mult, dar a ratat exasperant, 1i din cele 15 încercări din acţiune), Cimpeanu (o plăcută surpriză) şi Georgescu. Punctele formaţiei române au fost marcate de Georgescu (11), Chivulescu (3), Pirşu (1), Albu (8), Dragomirescu (2), Diaconescu (5), Cîmpeanu (8), Oczelak (9), Popa (8). Au arbitrat bine I. Kassai (Ungaria) şi V. Iaksic (Iugoslavia). Cu mult Interes a fost urmărită partida dintre Spania şi Franţa (79—66), ambele viitoare adversare ale echipei României. Spaniolul Luvk a făcut o partidă excelentă şi a înscris 18 puncte. Rodriguez a manifestat o surprinzătoare revenire de formă, fiind din nou jucător de bază, iar Brabander a făcut demonstraţie de pregătire atletică şi tehnică. De la francezi, Gilles şi Bonnato au fost cei mai buni. Team-ul spaniol a folosit o apărare agresivă, care a deranjat vădit atacul francezilor , aceştia au aplicat în cea mai mare parte a timpului apărarea în zonă. Trebuie remarcată tenacitatea echipei Franţei, care s-a ţinut „scai” de adversarii ei. In sfirşit, tot în grupa de la Essen vom remarca rezultatul foarte strîns înregistrat vineri de selecţionata ţării gazdă în disputa cu formaţia Poloniei: 73—78 (42—46). La Böblingen, baschetbaliştii iugoslavi, campioni mondiali, au întrecut abia la limită — 70—69 (41—39) — formaţia Bulgariei, iar Cehoslovacia nu a avut probleme în faţa Turciei : 88—69 (41—32) In cel de al doilea meci susţinut în cadrul campionatului european, echipa României a intîlnit selecţionam Franţei. A fost un meci tipic de miză mare cu acţiuni îndelung studiate din ambele părţi şi cu un final dramatic. Formaţia română a cîştigat in extremis cu 65—64 (34—29), după Un joc în care a dat mari emoţii exporterilor săi. Baschetbaliştii noştri s-au apărat „om la om” şi au atacat decis conducted în permanenţă : 20—19, 28—23, 34—29 (la pauză), 45— 33, 51—37 (min. 30). Din acest moment, antrenorul Dan Niculesiu a schimbat pe Albu şi Diaconescu (cei mai buni jucători de pe teren) pentru a-i odihni, şi întreaga echipă a pierdut ritmul. Adversarii au sesizat momentul, atacînd în trombă, $1 reuşind să obţină egalarea (62—62) m min. 38. Au urmat momente dramatice: 63—62 pentru români, 64— 63 pentru francezi, iar cu 4 semimbe înainte de sfirşit. Chivulescu a adus victoria tricolorilor printr-un coş din săritură de la 4 metri (63-64) ! .. Arabagian (Bulgaria) si Kavc.m (Iugoslavia) Au condus foarte bine următoarele formaţii : Georgescu _ , Chivulescu 4, Savu 6, Albu 20, Diaaconescu 1 ”, Cîmpeanu 4 Tarău 9, Oczelak 3, Popa 4 , FRANŢA : Ledoni 2, Tassin 3. Gilles 17. Gassnal T. Magnis A. Bonatin 24. Stentens 2. Longueville 1, Lespinasse 4, Durand BDuminică, în ziua a treia a C.E., România joacă cu R. F. a Germaniei. Iată și celelalte partide : In Essen : Folonia-Fran(a, U.R.S.S. Spania; la Böblingen , Turcia-Iugooslavia, Israel-Bulgaria, Italia-Cehoslovacia. In întreaga Uniune Sovietică, sporturile nautice numără peste 60 000 de pasionaţi. In special, în oraşele portuare de pe ţărmul Mării Negre, veliştii desfăşoară o activitate bogată, de-a lungul întregului an. Iată — în fotografia de mai sus — cîteva ambarcaţiuni ale sportivilor din asociaţiile „Avangard“, „Spartak“ şi „Lokomotiv“ din Cherson, navigind la vărsarea fluviului Nipru in mare. Foto : TASS Pag. a 3-a SEMIFINALE LA FOREST HILLS NEW YORK 11 (Agerpres). — Don A jucătoare americane, Billie Jean King și Rosemary Casals își vor disputa finala probei de simpla femei din cadrul turneului de tenis de la Forest Hills. In semifinale, King a învins-o cu 6—3, 6—2 pe tînăra sa compatriotă Chris Everty în timp ce Casals a eliminat» cu 6—4» 6—3 pe australianca Kerry Melville» In partida restanță a sferturilorde finală a!e probei masculine, amerie*euî Stan Smith a dispus cu 7—1, 6—2, 7—6 de Marty Riessen, urmînd să-l întîlneascâ în semifinale pe olandezul Okker. Alte rezultate: dublu femei (semifinale): Françoise Durr, Gali Chanfreau — Eisel, Ziegenfuss 6—1, 6—0, Casals, Dalton — Gunter, Melville 6—3, 6—0; dublu bărbați (semifinale): Newcombe Taylor — Hewitt, MacMillan 7—6, 6—1 (abandon din cauza accidentării lui Hewitt). TELEX • TELEX• TELEX • Tradiţionalul gros organizat de ziarul „Rude Pravo“ se va desfăşura anul acesta la 26 septembrie la Praga şi va reuni atletă din Algeria, Belgia, Mexic, Tunisia, România, U.R.S.S., Olanda, R.D. Germană, Cehoslovacia şi alte ţări. Printre concurenţi se vor număra campioni cunoscuţi ca tunisianul Mohamed Ganimoudi şi mexicanul Juan Martinez. Ca această întrecere sportivă, România va fi reprezentată de Nicolae Mustaţă şi Nicolae Dumitru. Campionatul european in proba completă de călărie, desfăşurat la Londra, a fost ciştigat de echipa oraşului Stamford (Anglia) cu 333.3 p penalizare, urmată de formaţia U.R.S.S. 755,5 p.p. şi Irlanda 795,7 p.p. Cel mai bun rezultat individual a fost obţinut de principesa Anne (fiica reginei Elisabeta a Angliei), care a concurat pe calul „Doublette". Al doilea premiu a fost atribuit, de asemenea, unei călăreţe engleze, Debbie West, iar pe locul trei s-a clasat Stewart Stevens. La Barcelona au continuat campionsatele europene de volei rezervate juniorilor. Iată rezultatele tehnice: U.R.S.S. — Polonia 3—0; Spania — Franţa 3—1; Bulgaria —Italia 3—0; R.F. a Germaniei — Danemarca 3—0 şi R.D. Germană — Iugoslavia 3—6. I. Criteriul aşilor, competiţie ciclistă desfăşurată la Villafranca (Italia) a fost ciştigat de belgianul Eddy Merckx, cronometrat pe distanţa de 105 km în 20 13 .(medie orară 45,652 km). Pe locul doi la 10 sec. s-a clasat italianul Felice Gimondi ,iar pe locul trei danezul Ole Ritter . Disputat la Moscova, meciul Internaţional amical de volei dintre echipele masculiie ale U.R.S.S. şi Japoniei încheiat cu scorul de 3—2 (13—6. 9—15, 15—12, 11—15, 15—3) în favoarea sportivilor sovietici. ■ Echipa feminină de fotbal a Italiei, care a participat la recentele campionate mondiala din Mexic, a susţinut la New York un meci demonstrativ în compania selecţionatei oraşului Londra. Fotbalistele italience au cîştigat cu scorul de 3—1 (2—1), două goluri fiind marcate de cunoscuta jucătoare Melody Lopes, 9 La Lnyon s-a disputat meciul revanşă dintre selecţionatele masculine de volei ale Franţei şi Iugoslaviei. De data aceasta victoria a revenit cu scorul de 3—2 (3—15, 7—15, 15—13, 15—13, 15—7) voleibaliştilor iugoslavi, tre primul loc, desfășurat la Lyon, echipa Franței a câștigat cu 3—1. EDUCATORII SPORTIVILOR SĂ FIE EXEMPLE DE COMPORTARE! (Urmare din pag. 1) echipe şcolare, ca acea de handbal a Liceului nr. 2 din Dorohoi (antrenor prof. Viorel Ungureanu) s-au manifestat grave lipsuri de educaţie. Ţinutei cerută unor asemenea sportivi, muncii de pregătire asiduă i-au luat locul chiulul, fumatul şi băutura, renunţarea la a-şi apăra tinereşte şansele în întreceri. Cum poate fi calificată munca pedagogului care a „educat“ asemenea elevi şi care, cu ştiinţa lor, a folosit un elev cu vîrsta peste cerinţele regulamentului, modificîndu-i data naşterii pe un act oficial ? Substituiri ilegale, de jucători sau date personale, au folosit şi profesorii de la Liceul nr. 2 Botoşani (Mircea Ionaşcu), Bucecea (Maria Bostan), Şandriceni (Gh. Bîtcă), Dorohoi (G. Avăcăriţei) ş.a. în toiul finalei criteriului juniorilor II la baschet, jucătorul Dorin Pomăsia (Şc. sp. Botoşani) a părăsit competiţia. La slaba sa educaţie a contribuit şi îndemnul unei persoane de la S.S.M. Iaşi, care l-au dus cu el şi nu se ştie din ce surse îi asigură întreţinerea şi cum se ocupă de el la Iaşi. A fost criticat de asemenea, faptul că şi în tribunele terenurilor din judeţ au apărut tălăngi, sirene şi alte asemenea instrumente care denaturează grosolan atmosfera caracteristică întrecerii sportive. Conducători ai asociaţiilor „Siretur-Bucecea, „Viitorul“ P.T.T.-Botoşani. ..Unirea”-Săveni şi alţii au fost amintiţi că, în loc să pună ordine în rîndurile propriilor sportivi (chiar în sporturi individuale), încearcă să arunce răspunderea pe adversari, arbitri etc., învadînd forurile de resort cu tot felul de memorii şi proteste, pentru cercetarea cărora se pierde timp preţios. „ Critic şi mai ales, autocritic, informarea biroului CJEFS arată că nu au fost folosite efectele binefăcătoare ale unor momente solemne, ca acelea prilejuite de retragerea din activitatea competiţională a unor sportivi valoroşi din judeţ îndrăgiţi de publicul spectator. S-a exprimat, pe bună dreptate, dezacordul faţă de acele asociaţii care, in loc să sprijine pe antrenori, să contribuie la autoritatea lor, pleacă urechea la văicărelile unor sportivi înrăiţi, certaţi cu munca si disciplina, şi-i schimbă pe antrenori... ca pe cămăşi. In sfirşit, se arăta că în judeţ nu au fost folosite mijloace eficace de influenţare in bine a spectatorilor şi sportivilor, ca, de pildă, întîlnirile cu sportivii şi antrenorii, cu care să se analizeze comportarea acestora, nu au fost folosite, deşi s-au primit indicaţii, staţiile de amplificare pe bazele sportive, pentru popularizarea unor prevederi regulamentare ş.a. O critică severă a fost adresată metodiştilor şi biroului CJEFS pentru slaba legătură cu secţiile de performanţă, pentru spiritul concesiv manifestat faţă de unele abateri cunoscute. Cei înscrişi la cuvînt au relevat, de asemenea, lipsuri serioase. Tov. Marin Popescu, preşedintele colegiului de arbitri — de pildă — a arătat că „unii arbitri pun înaintea importantei lor activităţi obşteşti baremul de arbitraj, inghesuindu-se la competiţiile mai... mănoase şi îmbolnavindu-se subit cînd e vorba de campionatul judeţean”. El a criticat federaţii care nu ţin seama de sesizările făcute în acest sens de către colegiul judeţean, încurajînd mercantilismul respectivilor arbitri. Profesorul Victor Diaconu, un om cu o bogată experienţă şi cu frumoase rezultate, a pus problema „suplinitorilor” la catedrele de educaţie fizică, a căror lipsă de experienţă trebuie compensată de o intensă pregătire specială în domeniul educativ. „E greu de presupus — a spus d-s. — că neajutaţi proaspeţii absolvenţi de liceu pot educa, la nivelul cerinţelor, pe elevii lor”. Tov. Diaconu a cerut profesorilor de educaţie fizică să dea sportivi întregi, pregătiţi nu numai sub aspect tehnic, ci şi cu înalte calităţi morale. Un deosebit Interes a stirnit cuvîntul unui activist voluntar, tov. Teodor Ungureanu. El a arătat că informarea a scos la lumină abateri de tot felul, dar a păcătuit prin lipsa de analiză profundă a cauzelor care le-au generat. El a criticat vehement inactivitatea comisiei judeţene de educaţie şi propagandă, pentru a afla, cu surprindere, că... era chiar preşedintele ei ! A fost relevată, astfel, o serioasă lipsă a tovarăşilor din biroul CJEFS, care acordă o slabă atenţie unei comisii care poate da un aport substanţial acţiunii educative cu sportivii şi cadrele sportive. Dar, întrucit tovarăşul Ungureanu se arăta, pe bună dreptate, nemulţumit de sprijinul, promis şi neacordat, de secţia de resort a CNFES, unde a fost convocat cu alţi preşedinţi de comisii de propagandă, credem că la critica adresată biroului judeţean s-ar cuvine alăturată şi autocritica...! Despre necesitatea ca educatorii sportivilor să fie adevărate modele de personalitate, de comportare ireproșabilă, a vorbit prof. Ion Lîpădaru, din Dorohoi. El a cerut să se ia cele mai drastice măsuri împotriva celor ce încearcă, prin diferite metode, să falsifice rezultatele întrecerilor sportive, schilodind sufletele tinerilor competitori. In cuvîntul său, tov. Isa Ilie, secretar al Comitetului judeţean U.T.C., a insistat asupra unei serii de lipsuri grave în munca de educare a sportivilor şi cadrelor sportive, expunînd pe larg măsurile pe care organul judeţean al U.T.C. le întreprinde, ca factor investit de partid cu răspundere în domeniul activităţii d de educaţie fizică şi sport. Din întreaga desfăşurare a adunării a reieşit pregnant hotărirea de a traduce cît mai grabnic în viaţă, în domeniul nostru de activitate, planul da măsuri adoptat de conducerea partidului, pe baza recomandărilor făcute de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, privind îmbunătăţirea muncii politico-ideologice şi de educaţie,^''* *' ........—~ DISPUTE ECHILIBRATE IN TURNEUL DE BASCHET FEMININ DE LA BURGAS BURGAS, 1! (prin telefon). Deosebit de echilibrat este turneul internaţional de baschet feminin care se desfăşoară, în aceste zile, în sala de sport din localitate. După înfringerea reprezentativei U.R.S.S. in faţa echipei Bulgariei, nici un rezultat nu mai este surprinzător, nici chiar insuccesele baschetbalistelor bulgare înregistrate în partidele cu R. D. Germană şi Polonia. Selecţionata română a pierdut meciul cu formaţia R. D. Germane cu scorul de 46—52, după o întrecere foarte disputată. A doua zi a dispus de Polonia cu 48—46, pentru ca 24 de ore mai tîrziu, să cedeze categoric în faţa Iugoslaviei: 41—63. în general, se constată că participantele la „Cupa Mării Negre” (România, Polonia şi Bulgaria) manifestă în ultimele întîlniri o oarecare oboseală, în vreme ce celelalte echipe sînt mai proaspete. Cît priveşte selecţionata U.R.S.S. absenţa uriaşei Semionova (2,07 m) o privează de superioritatea sub panouri, care îi adusese succese nete. Tot ca observaţie generală, vom sublinia faptul că lupta sub panouri este extraordinar de dîrză, constituind baza preocupării majorităţii echipelor. In acest sens, trebuie să consemnăm faptul că jucătoarele înalte ale formaţiei române, Tita şi Opriciu, fac faţă solicitărilor. Cea mai bună baschetbalistă este, însă, Nicola, aplaudată deseori pentru acţiunile ei hotărîte și eficace. Iată și celelalte rezultate : Iugoslavia —■ Polonia 56—43, R. D. Germană — Bulgaria 54—51, U.R.S.S. — Iugoslavia 68—45, U.R.S.S. , R. I. Germană 75—42, Polonia — Bulgaria 58—49; în ultimele întîlniri, România va juca de U.R.S.S. şi Bulgaria. IN MAGAZINELE DE CONFECŢII GASIJI UN BOGAT SORTIMENT DE UNIFORME ŞCOLARE PENTRU TOATE CICLURILE CUMPĂRAŢI DE PE ACUM COPIILOR UNIFORME, PENTRU A EVITA AGLOMERAŢIA