Sportul, octombrie 1971 (Anul 27, nr. 6832-6862)

1971-10-18 / nr. 6849

Nr. 6849 C.F.R. CLUJ 2 tO] -- -....... — ' ■ - ' » POLITEHNICA 2 (1) Cite un punct la o zestre incă siracă Stadionul Municipal, timp friguros (dimineata a nins), teren alunecos, spectatori aproximativ 1 000. Au marcat CUPERMAN (min. 40), LUPULESCU (min. 51), O. IONESCU (min. 76) si M. BRETAN (min. 80). Raportul şuturilor la poartă 21—17 (pe spaţiul porţii 8—10). Raport de cornere 15—1. o ., C"P R" : Totoianu 6 — Szőke 8, Vişan 7, Dragomir 7, Cojoeanu 8, Roman , 11* ffetan 8, Soo 8, Strat 6 (min. 72 S. Bretan), o. Ionescu 7, Ţegean 5 (min. 5, Domci 8). POLITEHNICA : Costa? 9 — Romilă 7, Ianul 8, Alecu 8, Pali 7 (min. 86 Sonan), Mărdărescu II 7, Simionaş 8, Mariea 7, Lupulescu 7, Cuperman 8, Moldoveanu 7. _ _.A “ţî4*?* c* PETREA ir ir ir ir, ajutat la linie de Al. Paraschiv şi C. Manusariade — toţi din Bucureşti. -Trofeul Petschovschi : 5. (pentru atitudinea nesportivă a unor spectator). La tineret rezerve: c.F.R. Cluj — Politehnica 2-2 (0—2), CLUJ, 17 (prin telefon, de, la trimisul nostru). Greu va fi acest campionat pentru unele echipe. De pildă, pentru C.F.R. şi Poli. Intr-adevăr, deşi n-au trecut decit şase etape, pentru ele, echipe care au dat pînă acum cu atîta largheţe puncte în stingă şi în dreapta, meciurile decisive au şi început. Ce va fi mai tîrziu vom vedea. Cert e că în această zi, întâmplarea a făcut ca ele, surori de suferinţă, vecine de... locuri în clasament să se întîlnească în meci direct pentru două puncte, de care au atîta nevoie. Dar sînt numai două puncte Şi ele, pînă la urmă, au trebuit să fie împărţite. Un examen cu mare miză, pe care ambele formaţii l-au trecut cu bine din punct de vedere al sportivităţii şi al calităţii jocului. Partida de la Cluj a plăcut prin lupta sportivă ce s-a dus, prin risipa de energie pe care au făcut-o toţi jucătorii, prin numeroasele faze spectaculoase la o poartă şi la alta. Ai fi zis mai degrabă că asişti la meciul a două echipe fruntaşe, decit la disputa unora de la periferia clasamentului. Gazdele au trecut repede la ofensivă supunîndu-şi adversarul unei lungi şi autoritare dominări. Dar, ca şi altă dată, C.F.R. n-a reuşit să înscrie pe tabela de marcaj goluri ce păreau la un moment dat inevitabile. Puţinii spectatori, ca şi telespectatorii îşi vor aminti situaţiile nemaipomenite în care s-au aflat Octavian Ionescu, Soc. Strat. Acele mingi din min. 4, 1oi, 22 şi 23, care au trecut de puţin pe lingă poartă sau au întîlnit chiar bara. Dar, după 30 de minute, C.F.R. a resimţit efortul prelungit şi a început să depună armele. Meteahnă mai veche, după cum îmi spuneau colegii din Cluj. De aceasta a profitat mai rutinata echipă ieşeană care, în min. 40, a deschis scorul prin Cuperman, plecat spre poartă dintr-o poziţie pe care înclin şi acum s-o apreciez din ofsaid, deşi tuşierul Paraschiv mă contrazice. La mingea aceea, trimisă de Cuperman pe lingă Totoianu, a intervenit Cojocaru, dar a făcut-o după ce balonul trecuse de linia porţii. După aceea, Poli a încercat să organizeze mai meticulos acţiunile la mijlocul terenului, de unde a declanşat atacuri periculoase prin trio-ul Moldoveanu-Lupulescu-Cuperman. Şi iată, în min. 51, ieșenii punctează din nou, părînd câștigători. Dar jocul nu se terminase, deși gazdele lăsau impresia că sunt resemnate. în min 35, a intrat la teren un debutant. Donici, pînă mai ieri la Cîmpia Turzii. El avea să întoarcă soarta acestui meci, printr-o sclipire de jucător versat. Atunci, în min. 70, a lucrat cu dibăcie o minge în interiorul careului, i-a dat-o „pe tavă“ lui Octavian Ionescu care, în sfîrşit, a spart gheaţa după atîtea ocazii personale ratate. C.F.R. a insistat apoi, cu nebănuite resurse, şi în min. 80 a egalat prin Marius Bretan, care a reluat cu capul centrarea lui Cojocaru, acolo în colţul opus, unde talentatul Costaş n-a mai putut interveni. In min. 85 era să se repete istoria partidei Dinamo — „U“ Cluj, disputată vineri. De la 0—2, C.F.R. putea face 3—2, cînd M. Bretan a reluat excepţional balonul cu capul, din centrarea lui Donici, dar Costaș a avut un reflex formidabil. Constantin ALEXE PETROŞANI, 17 (prin telefon, de la trimisul nostru). S.C. Bacău a obţinut aci la Petroşani, un punct — adică exact cit îşi planificase — şi semisuccesul său are o dublă explicaţie : 1) Ghiţă a apărat excelent, a făcut pur şi simplu demonstraţie, scoţînd cu calm şi dezinvoltură cel puţin trei mingi care se îndreptau spre gol ; 2) Jiul a jucat confuz, nervos, a abuzat de pase ,laterale şi centrări înalte, fără adresă, în careul lui Ghiţă. Este adevărat, însă, că localnicii, — care au făcut azi al patrulea meci nul pe teren propriu — au fost refuzaţi de şansă, în trei situaţii, în care balonul, privit cu ochi neputincioşi de Ghiţă, a lovit bara ! Oaspeţii au meritul de a se fi apărat eroic, organizat. Asediaţi liternamente în prima repriză, prinşi ca într-o menghine în jumătatea lor de teren (afirmaţie susţinută fidel de raportul şuturilor la poartă şi de cel al cornerelor : 12—0 şi, respectiv 14—0 !), băcăuanii au mai scăpat întrucîtva de presiunea adversă în repriza secundă, cînd au iniţiat cîteva contraatacuri ameninţătoare. ..Planul“ oaspeţilor putea fi chiar depăşit în min. 80, cînd ei au ratat o mare ocazie de gol, prin Dembrovschi, scăpat singur în careul gazdelor (Suciu, solicitat pentru prima oară în acest meci a blocat curajos). Jiul a înscris, totuşi, două goluri, ambele anulate în mod just de arbitru. Primul a fost marcat, printr-un gest subtil, discret, de Mulţescu... cu mîna, iar al doilea de Stoian (cu piciorul), dintr-o pasă trimisă... cu mîna de Naidin. Publicul, asupra căruia s-a transmis starea de precipitare din teren, nu și-a putut frîna, din păcate, subiectivismul şi a dezaprobat vehement şi prelung deciziile, repet — corecte — ale arbitrului V. Dumitrescu. Cele mai interesante faze ale partidei au avut loc în min. 9 (Dembrovschi trece, în slalom, de trei adversari, dar Bugiubei nu este punctual la „întîlnire“), 13 (Ghiţă închide, inspirat, unghiul lui Stoian), 19 (Mulţescu trage formidabil de la 20 de m şi Ghiţă apără u lui-Stadion Jiul, timp friguros, teren* bun, spectatori aproximativ 3 000. Raportul şuturilor la poartă 20—2 (pe spaţiul porţii 7—1). Raport de cornere 17—0 , JIUL : Suciu (fără notă, fiind solicitat o singură dată). — Al. Georgescu 6, Georgevici 7, Stocker 5 (pentru proteste repetate la deciziile arbitrului), Tonca 7, Dodu 7 (min. 80 Urmeş), Mulţescu 7, Peronescu 6, Stoian 5 Libardi 7, Naidin 6. S. c. BACAU : Ghiţă 10 , Kiss 7, Catargiu 3, Velicu 7, Comănescu 7, Vâtafu 7, Sinău.eeanu 7. Mine 6. Dembrovschi 7, Bugiubei 5 Florea 0, (min. 60 Pană 6) A arbitrat v. ’ DUMITRESCU ajutat la linie de I. Gheorghiţă şi S. Stăncescu (toţi din Bucureşti). Trofeu! Petschovschi : 5. La tineret-rezerve : fiul — s. C. Bacău 1—0 (0—0), tor), 25 (Libardi şutează în bară), 51 (băcăuanii trag primul şut spre poartă, autor Siăuceanu), 61 (Kiss se fîstîceşte şi trimite mingea în bara porţii lui... Ghiţă) şi 76 (ultima bară a meciului : Libardi, din lovitură liberă). Dumitru VIŞAN GINŢĂ - ÎN ZI MARE! UBB81 VICTORIA A OCOLIT IAR ORADEA Stadion Crişul, teren bun, timp răcoros, spectatori 9 000. Raportul şuturilor la poartă 29—8 (pe spaţiul porţii 13—1). Raport de cornere 9—2. CRIŞUL : Florea 7 — P. Nicolae 6. Lucaci 7. Bule 7, Balogh 6. Dărăban 7 Neşu 9. Suciu 7. Şchiopu 8 (min. 46 Moldovan 6), Tamaş 7, Cefan 8. STEAGUL ROŞU : Adamache 8 . Ivăncescu 7 (min. 73 Cojocarii), Jenei 6. Olteanu 8. Rusu 6, şerbănoiu 7, Balint 7, Ghergheli 6 (min. 60 Furnică) Cadar 7. Florescu 5. Györfy 8. A arbitrat GH. LIMONA ir ir ir ir ir ■ ajutat la linie de A .Grigorescu şi G. Dragomir (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi : 9. La tineret-rezerve : Crişul — steagul roşu 3—1 (3—0). ORADEA: 17 (prin telefon, de la trimisul nostru). Orădenii au toate motivele să fie melancolici... Oraşul acesta care a văzut de-a lungul anilor sute şi sute de goluri, adevărate bijuterii lucrate de artizani ca Bodola, Baratki, Vacsi, Spielman et comp., tînjeşte acum luni întregi după unul singur. Dar acest gol se încăpăţînează să rămînă doar o aspiraţie. El n-a fost realizat nici astăzi, cînd victoria părea mai aproape ca oricînd (stegarii debarcaseră din autocarul lor fără Pescaru. „Ochiul magic“ al echipei, accidentat la Copenhaga, rămăsese acasă. Dar, şi în aceste condiţii, Crişul n-a izbutit să cucerească victoria, confirmînd aceeaşi tristă realitate. Zadarnic încearcă această echipă să zboare spre înălţimi, căci rămîne încă o pasăre fără aripi. Toate tentativele sale de atac se înfiripă greu şi se spulberă de regulă pe linia de 16 m a careului advers. Echipa pare frîntă în 11 bucăţi, şi se înfăţişează ca un adevărat turn Babei, în care fiecare jucător parcă vorbeşte altă limbă. In aceste condiţiuni, pentru Steagul roşu, evident o echipă mai omogenă şi matură, partida n-a necesitat eforturi deosebite, sistemul destructiv funcţionînd la perfecţiune, mai ales datorită activităţii deosebite la mijlocul terenului a trioului Cadar — Şerbănoiu — Balint şi al intervenţiilor prompte şi lucide ale acelui as al intercepţiilor, care se numeşte Olteanu. ■ Teritorial, Crişul a dominat şi poate golul ar fi putut fi obţinut în prima repriză, cînd orădenii s-au mişcat mai bine în teren pe axa Neşu — Dărăban — Şchiopu. în min. 30, Şchiopu a ratat, o bună ocazie de la 10 m, iar peste 4 minute, Neşu l-a făcut să tremure pe Adamache cu o bombă care a trecut la cîţiva centimetri peste bara transversală. La reluare, însă, antrenorii Crişului au avut o idee nefericită, scoţîndu-l din teren pe Şchiopu, care pînă atunci se dovedise unul din animatori, ca să-l înlocuiască cu Moldovan. în felul acesta, forţa de joc a echipei, care nici pînă atunci nu fusese prea teribilă, a scăzut şi mai mult, astfel că orădenii, complet debusolaţi, văzînd că minutele trec, au recurs la tot mai multe durităţi. In min. 75, Ivăncescu a părăsit terenul după o ciocnire violentă cu Tamaş, iar peste 5 minute, Adamache a fost contrat violent de acelaşi Tamaş, resimţindu-se în mod evident. In ultimele 10 minute ale partidei, infernul a pus stăpînire pe teren şi arbitrul a fost nevoit să facă uz de cele mai drastice mijloace ca să păstreze ordinea. In min. 85, Dărăban a fost eliminat pentru insulte adresate arbitrului de tuşă. Dacă la toate acestea adăugăm şi faptul că Suciu, Rusu, Győrffy, Tamaş şi Dărăban mai fuseseră avertizaţi cu cartonul galben, vă puteţi face o imagine despre tensiunea care a domnit în teren, mai ales în partea a doua a jocului. George MIHALACHE PETROLUL 1 (1) FARUL 0(0) PLOIEŞTI, 17 (prin telefon, da la trimisul nostru). In 15 ani, Farul a înscris un singur gol la Ploieşti. Anul acesta, In luna mai, în campionatul trecut. Şi pentru că „succesul" era de dată recentă, formaţia lui Cosmoc a venit hotărîtă să mai realizeze cîte ceva. (Mai ales că prahovenii traversează o perioadă de căutări). Dar, în pofida antecedentelor favorabile, echipa litoralului începe jocul crispat, aşa incit tinerii de la Petrolul, nu întîmpină replica aşteptată şi iluziile lor se convertesc curînd în fapte. Harapu trece uşor pe dreapta de Ghirca, centrează frumos, Bălosu nu ţîşneşte, şi Moldovan plasează de la circa 8 metri o lovitură de cap bine calculată. Mingea loveşte bara din dreapta lui Ştefănescu şi intră în gol. E abia min. 10 şi zările par luminoase pentru ploieşteni. Mai ales că „surpriza", anunţată de antrenorii Oană şi Dridea (Nae Ionescu mijlocaş), se duce de cîteva ori nălucă pe extrema stingă, iar Moldovan se dovedeşte un virf de temut, inteligent şi Viguros. Intervine, însă, de cîteva ori, salvator, portarul Ştefănescu (min. 19, 21, 23 şi 34) şi oaspeţii scapă cu faţa curată. Ploieştenii nu vor avea însă — cum se credea — o viaţă uşoară, după pauză. Pentru că, în repriza secundă, constănţenii conferă jocului un curs nebănuit. Atacă dezinvolt şi cu vigoare, chiar din startul reprizei şi Petrolul este: Stadion Petrolul, teren bun, timp friguros , ploaie din cînd In cînd, spectatori circa 4 000. Raportul şuturilor la poartă 15—12 (pe spaţiul porţii 7—5) Raport de cornere 6—3. A înscris MOLDOVAN (min. 10). PETROLUL : M. Ionescu 7 — Gruber 7, Bădin 7, Moraru 7, Mocanu 7 (min. 58 Dincuţă 6), Iuhasz 7, Cozarec 6, N. Ionescu 7, Harapu 6 (min. 75 Ciupitul, Moldovan 9. Dobra 7. FARUL, Ştefănescu 8 . Stoica 6. Bălosu 7. Antonescu 8. Ghirca 6, I. Constantinescu 6. Oprea 7. Tănase 7. Caraman 7. Tufan 7 (min. 65 Golescu). Ologu 7. A arbitrat I. CIMPEANU , ajutat la linie de T. Gaboş si E. Călbăjos (toţi din Cluj). Trofeul petschovschi : 9. La tineret-rezerve : Petrolul — Farul 0—0, acum, echipa care se apără. Farul e mai activ și caută, în valuri ofensive, golul. Imprecizia. Insă, boală veche ,anulează atîtea șanse de remiză. Și au fost destul de numeroase. In min. 51, Caraman trage din careu o „ghiulea“ puţin pe lingă poartă ; Tufan driblează trei adversari (min. 65) şi pasează ideal, dar Ologu se încurcă; In min. 69, Ologu şutează puternic, dar Mihai Ionescu respinge greu In corner; In min. 77 acelaşi portar intervine greşit şi Ologu trimite în plasa laterală. In această perioadă Petrolul are două contraatacuri : Moldovan creează două ocazii mari, dar Harapu, singur la 7 metri de gol, trimite mingea peste poartă (min. 70), iar Dobre ezită o fracţiune de secundă (min. 76). Final incandescent pentru 4 000 de oameni îngheţaţi. Păcat că Nae Ionescu, Stoica şi Ghirca nu-şi strunesc nervii şi ridică tensiunea, stricînd puţin un spectacol plăcut şi în primul rînd pasionant. Mircea M. IONESCU TIHI IUI OM ADUNĂ MACII... - Sportul . O DECIZIE BIZARĂ ŞI NELEGALĂ A BIROULUI COLEGIULUI DE ARBITRI Cititorii noştri au aflat sîmbătă dimineaţa despre cea mai operativă suspendare a unui arbitru de fotbal. E vorba de arbitrul meciului Dinamo Bucureşti — Universitatea Cluj, Gh. Popovici, care, conform hotărîrii comunicate ziarului nostru sub semnătura tov. Andrei Rădulescu, preşedintele Colegiului central de arbitri, nu va mai conduce meciuri de campionat, timp de 3 luni, şi nici nu va mai fi delegat la un apropiat joc internaţional peste hotare. Nu punem în discuţie arbitrajul lui Gh. Popovici şi nici dozarea sancţiunii in funcţie de alte hotăriri ale aceluiaşi for, ci modul în care s-a procedat cu dictarea acestei măsuri Mai întîi trebuie precizat că nu Colegiul central al arbitrilor din F. R. Fotbal, alcătuit din 21 de persoane, a luat hotărîrea, aşa cum eronat precizează comunicatul, ci biroul acestui for. Este însă puţin probabil că s-a întrunit întreg biroul, de îndată ce a doua zi secretariatul colegiului nu a prezentat procesul-verbal al şedinţei, cum să ateste că membrii acestui organism (Andrei Rădulescu, I. Berdilă, V. Grosu, M. Sadoveanu, S. Mindre?, D. Bildest, I. Marinescu, A. Ţenescu), s-au adunat imediat după meci, în scopul judecării arbitrului Gh. Polcovici. Alci semnalăm că cel în cauză nu a fost convocat la această presupusă şedinţă, pentru a da explicaţii asupra arbitrajului său. Pe de altă parte, nici raportul observatorului federal nu a fost solicitat spre consultare, de către biroul colegiului. Un asemenea procedeu este jenant să fie calificat așa cum ar trebui, cei responsabili cu activitatea arbitrilor nu pot judeca fără un minim de piese doveditoare, fără ascultarea celeilalte părţi şi în afara normelor de legalitate. Ar mai trebui adăugat faptul că activitatea acestui colegiu este în genere intimplătoare, că ea se mărgineşte la o muncă, ce-i drept dificilă, de evidenţă şi delegări, dar că problemele curente ale arbitrajului sunt expediate, fără să fie dezbătute aşa cum s-ar cuveni intr-un for al celor mai buni cunoscători ai regulamentului de joc. Arbitrul Andrei Rădulescu, redevenit de curînd preşedintele acestui colegiu, îşi depăşeşte, se pare, atribuţiile şi încalcă unele elementare reguli de conducere colectivă. In condiţiile descrise mai sus, el semnează un simulacru de comunicat, a cărei redactare este, pe deasupra inadvertenţelor de mai sus, şi greşită şi nelogică, de îndată ce motivează sancţionarea arbitrului . Gh. Popovici pentru aplicarea eronată a regulamentului de joc, FARA INFLUENŢAREA REZULTATULUI. S.a.m.d. (sublinierea aparţine redacţiei). Este interesant de amintit, de asemenea, o declaraţie recentă, făcută imediat după un joc, de către preşedintele colegiului, asupra arbitrajului lui V. Părlureanu, mai inain 1" ca biroul colegiului să judece abaterea, împrejurare în care opinia unui președinte de colegiu avea să influențeze în mod cert dezbaterile. Procedeul este nepermis în orice domeniu de activitate. Fără îndoială că este de datoria colegiului să se întrunească în plenul lui, să restabilească legalitatea sancţiunii date arbitrului Gh. Popovici, indiferent de erorile acestuia în meciul amintit. Aurel NEAGU REPREZENTANTELE NOASTRE IN CUPELE EUROPENE In aşteptarea primei manşe a turului II CU MAIUL RIDICAT DUPĂ APRECIARA IVIlUJIE ŞI UICCISUI 01 SIM8AII U.T.A. PLEACĂ AZI ÎN POLONIA Simbătă seara, la Arad, toată lumea era mulţumită. Echipa locală obţinuse o nouă victorie la scor, care-i readuce poziţia de lideră a clasamentului, prestind un joc de foarte bună calitate, spectaculos şi eficace. De altfel, evoluţia textiliştilor, apreciată şi de către observatorul federal la această partidă, Gh. Ola („Joc bine organizat. . . compartimentele au funcţionat precis. .. echipa are un stil propriu, manifestă o formă bună", confirmase declaraţiile pe care ni le făcuse antrenorul Dumitrescu puţin înaintea partidei cu F.C. Argeş. „Echipa noastră, ne spusese el, a trecut de curba descendentă după efortul depus în prima parte a campionatului şi in dubla confruntare cu Austria Salzburg. Pauza intervenită ne-a dat posibilitatea să înlăturăm oboseala acumulată, să prindem noi forţe. Cu jocul de azi (n.n. sîmbătă) începem, de fapt, o nouă etapă, care se va utsbeia la...3 noiembrie, data returului partidei cu Zaglebie Walbrzych. O atacăm cu deplină încredere în posibilităţile noastre, în şansa pe care o avem de a ne califica în turul al treilea al „Cupei U.E.F.A.”. Evident, U.T.A. are o misiune mai uşoară comparativ cu celelalte echipe româneşti angajate în cupele europene. Dar arădenii n-au căzut in Dacatul superficialităţii. Ei au privit şi continuă să privească cu seriozitate — aşa cum de altfel ne-au obişnuit — noul examen internaţional pe care-l au de susţinut. „Nu vrem să păţim ca Feijenoord anul trecut sau ca Leeds United in acest an, care şi-au tratat cu multă uşurinţă adversarii, pornind de la o supraevaluare a propriului potenţial, ne-a mai spus antrenorul Dumitrescu. Deşi echipa poloneză nu constituie — aparent — un adversar prea dificil, am luat măsurile ce se impuneau pentru a evita o surpriză neplăcută. Ne-am documentat din mai multe surse asupra valorii şi caracteristicilor ei de joc, iar colegul meu, prof. Ion Ionescu, a avut ocazia de a -l urmări la lucru in ultimul meci de campionat pe care l-a susţinut. Dispunem acum de datele necesare pentru a pregăti corespunzător replica noastră in partida de miercuri”. Reconfortaţi de frumosul succes obţinut simbătă in partida de campionat cu F.C. Argeş, jucătorii U.T.A.-ei vor pleca azi in Polonia — via Praga. Ei au sosit de ieri dimineaţă in Bucureşti, spre ora prînzului deplasîndu-se la Ploieşti, unde au vizionat, partida Petrotul — Farul,Triffpa’ coristă etermă urmînd a le fi apropiată adversară în proximul joc de campionat pe care-l vor susţine la Arad. Astăzi, cu avionul de Praga voi călători 14 jucători de la U.T.A. (Vidae, Ziher, Birău, Lereter, Poloni, Popovici, Bodrojan, Domide, Petescu, Broşovschi, Kalinin, Sima, Kun II, Roth), cei doi antrenori (N. Dumitrescu si I. Ionescu), medicul echipei, conducători ai clubului şi secţiei de fotbal. De la Praga, delegaţia arădeană îşi va continua călătoria cu autocarul pînă la Walbrzych. In această localitate, poloneză vor sosi in ziua meciului si 300 de suporteri ai echipei din Arad. RADUCANU : „Nu prea ascultă de mine băieţii. Cred că am să las altuia banderola de căpitan ! Din partea mea, marţi, nici o grijă , la astfel de meciuri, ştiu eu cum trebuie să apăr..." Pînă la ora meciului, rapidiştii nu vor mai pune piciorul pe minge. Pînă atunci, vor efectua plimbări şi vor viziona filmul meciului Rapid — F. C. Napoli. Vor vorbi despre viitorii adversari, aşteptînd cu nerăbdare jocul. Sperăm că nu în van... D. GRAUR DINAMO fi JUCAT IERI LA CIMPINA In cadrul programului de pregătire a dificilei partide de miercuri, cu Feijenoord, ieri dimineaţă, Dinamo a susţinut, la Cîmpina, un joc de verificare cu echipa locală Neptun, una din fruntaşele campionatului judeţului Prahova. Disputat în condiţii destul de grele (ploaie continuă, frig pătrunzător, teren băltind pe alocuri de apă), jocul s-a dovedit, totuşi, util echipei bucureştene. Formaţia locală a dat o replică neaşteptat de bună, deşi în cele din urmă a fost învinsă cu un scor sever : 6—0 (3—0), prin golurile înscrise de Doru Popescu, Batacliu (2), Dinu şi Dumitrache. Dinamoviştii au început jocul cu următoarea formaţie : Andrei , Cheran, Nunweiller III, Sandu Gabriel, Deleanu, Dinu, Nunweiller VI, Lucescu, Doru Popescu, Dumitrache, FI. Dumitrescu. După pauză, în locul lui Andrei, Dinu, Lucescu, Fl. Dumitrescu şi al fraţilor Nunweiller, jucătorii cei mai solicitaţi în ultima vreme, au fost introduşi Constantinescu, Dobrău, Musteţea, Gungiu, Sălceanu şi Batacliu. Antrenorul Nicuşor aprecia că principalele obiective propuse pen FEIJENOORD SOSEŞTE AZI LA BUCUREŞTI Astăzi, în jurul orei 14, cu un avion special, va sosi în Capitală, la aeroportul Otopeni, echipa Feijenoord. Cru acest joc-şcoală (menţinerea pregătirii fizice şi punerea la punct a unor manevre tactice) au fost atinse. Reîntorşi la Predeal, unde vor rămîne pînă marţi dupâ-amiază, dinamoviştii au programate pentru azi şi mîine uşoare antrenamente fără minge. LUPESCU:„În meciurile internaţionale ştim să ne mobilizăm !“ Ieri dimineaţă — deşi filele calendarului nu arătau decît jumătatea lunii octombrie — am fi jurat că trăim prima zi de iarnă. Rapidiştii, al căror ultim antrenament urma să se stabilească în funcţie de capriciile vremii, nu erau de găsit nicăieri. Nici la stadionul Republicii, unde toată lumea îi aştepta, nici la „23 August“, nici măcar pe Progresul, la meciul „bancarilor“ cu Metalul Tîrgovişte, aşa cum iniţial se planificase. Intr-un tîrziu, aflăm că Rapidul s-a antrenat... la hotelul „Triumf“, sau, mai bine zis, pe un teren de tenis alăturat. Timp de o oră şi un sfert, giuleştenii au făcut un antrenament fără prea mare intensitate, axat, în special, pe exerciţii de mobilitate. Au urmat baia şi masajul de rigoare, apoi masa, urmărirea partidei de la televizor, odihnă etc... Tot ieri au avut loc şi două şedinţe —una dimineaţă, cu participarea tov. Ion Balaş, vicepreşedinte al F.R.F. şi a doua, seara, sub conducerea preşedintelui clubului, Petre Capră. Iată atmosfera „pre-Legia“ din tabăra giuleşteană : GH. NUŢESCU, antrenorul secund al echipei : „Indiferent de caracteristicile jocului de marţi, ştiu că jucătorii noştri se vor mobiliza la fel de bine ca şi la alte meciuri de o asemenea importanţă. Mîine (n.r. azi), Bazil Marian, care a urmărit la Varşovia ultimul meci de campionat al Legiei, ne va comunica tuturor la ceea ce trebuie să ne aşteptăm. Oricum, „istoria“ cu U.T.A., de acum doi ani, nu se va mai repeta“. LUPESCU : „Este adevărat că am pierdut destul de net la Craiova. Să ştiţi însă , campionatul e... campionat, cu importanţa şi specificul lui, în vreme ce meciurile internaţionale — şi în special cele oficiale — au un caracter aparte şi noi ştim să ne mobilizăm“. BOC : „Sper să luăn cel puţin două goluri avantaj în partida tur, ceea ce ar însemna o calificare aproape sigură. In deplasare, jucăm mai bine. Oricum, cred că de mare importanţă va fi şi comportarea lui Răducanu, care, în special de cînd e şi căpitanul echipei, îşi cam face de cap in poartă. Pentru noi, apărătorii, acest lucru e neliniştitor. De aici, nesiguranţă în intervenţii, gafe etc“. PRONOSPORT ASA ARATA o varianta cu 13 REZULTATE EXACTE LA CONCURSUL NR 42. , ETAPA DIN 17 OCTOMBRIE 1971 I. Petrolul — Farul NI. C.F.R. Cluj — Politehnica X IVI. Jiul — S.C. Bacău X IV. Crişul — Steagul roşu X V. Corvinul — C.S.M. Reşiţa 2 VI. Atalanta — Cagliari 1 VII. Bologna — Varese l vili. Catanzaro — lnternazionale 2 IX. Milan — Florentina X. Napóli — Mantova XI. Roma — Sampdoria XTI. Torino — Lanerossi XIII. Verona — Juventus FOND DE PREMII LEI 423 170 Flata premiilor pentru acest concurs se va face astfel : In Capitală : de la 22 octombrie la 1 decembrie 1971. In țară : de la 25 octombrie la 1 decembrie 1971 inclusiv. TĂTARU II A DEZERTAT DE IA ÎNDATORIREA DE A APĂRA CULORILE CLUBULUI PESTE HOTARE Nu este cazul să insistăm asupra faptului că echipa Steaua se află într-o situaţie dificilă in campionat, din cauză că jucătorii nu dau randament pe măsura talentului lor. S-a văzut aceasta în campionat, s-a văzut şi în primul tur al Cupei cupelor, cînd Steaua s-a chinuit să elimine pe F. C. Hibernians din Malta, aflată la o mare distanţă valorică de componenţa cîştigătoarei „Cupei României“. Situaţia a continuat şi iată că Steaua se află în faţa unei întîlniri cu o echipă prestigioasă, ca C. F. Barcelona. Ultimele teste ale echipei militare au fost slabe, cel cu A.S.A. Tg. Mureş decepţionînd şi el. Sîmbătă seara, echipa se pregătea pentru plecarea de a doua zi la Barcelona, cu hotărîrea să facă tot ceea ce ii stă în putinţă pentru a reuşi să păstreze pentru meciul-retur şanse de calificare. lată, însă, că unul din jucătorii fruntaşi, component al lotului reprezentativ de fotbal, Gh. Tătaru (Tătaru II), dezertează de la îndatorirea de a apăra culorile clubului său peste hotare, în meciul de la Barcelona. Motivul ? S-a simţit jignit, pentru că a fost înlocuit de antrenori In min. 60 al meciului de campionat cu A.S.A. Tg. Mureş. Duminică dimineaţa, la aeroport, cei care veniseră să salute echipa la plecare II căutau zadarnic pe Tătaru. Fapta comisă de jucătorul Tătaru este unică In istoria fotbalului nostru (!) şi arată unde pot ajunge tinerii jucători dacă nu se iau măsurile cele mai severe încă de la primele abateri. Clubul Steaua ne-a trimis un comunicat în legătură cu refuzul lui Tătaru de a face deplasarea şi credem că de această dată se va lua o hotărîre, care să contribuie la îmbunătăţirea climatului din fotbalul nostru. Din partea biroului consiliului clubului Steaua Aseară, am primit la redacţie din partea preşedintelui clubului sportiv* Steaua, colonel Maximilian Pandele, următoarea comunicare : „Biroul consiliului clubului Steaua, convocat duminică intr-o şedinţă specială, a ananţat abaterea gravă a fotbalistului Gh. Tătaru, care a refuzată participe la jocul echipei din Cupa Cupelor, programat la 20 octombrie 1971, la Barcelona şi a hotărit suspendarea acestuia din activitatea competition®!«* internă şi internaţională. Fotbalistul Tătaru, nemulţumit de faptul că antrenorii echipei Steaua l-au inlocuit în min. 60 al meciului de camiponat Steaua — A.S.A. Tg. Mureş, a părăsit echipa şi nu s-a prezentat la aeroport pentru a face deplasarea la Barcelona. Biroul consiliului clubului Steaua va reanaliza abaterea fotbalistului Gh. Tătaru în prezenţa echipei de fotbal, după revenirea acesteia din străinătate“. ÎN DIVIZIA ,,B‘ Sportul studenţesc şi C.S.M. Reşiţa, neînvinse se menţin în frunte SERIA I CLASAMENTUL (24 octombrie) ■, Chimia — C.F.R. Arad, Gloria — C.S.M. Sibiu, Minerul Anina — C.F.R. Timişoara, C.S.M. Reşiţa — Electroputere, Gaz metan — Olimpia Oradea, Vulturii textila — Corvinul, Politehnică — Olimpia Satu Mare, Metalurgistul — Minerul Baia Mare, Ceahlăul P. Neamlţţ S. N. Olteniţa Poiana Cimpina Dunărea Giurgiu Progresul Brăila Progresul Bucureşti F. C. Galaţi Portul Constanţa C.F.R. Timişoara Olimpia Satu Mare C.S.M. Sibiu Minerul Baia Mare Corvinul Funedoara C.F.R. Arad Vulturii textila Lugoj Olimpia Oradea - C.F.R. Paşcani 2—1 (1—1) - Sportul studenţesc 1—1 (1—n - Metalul Bucureşti 2—0 (0_0) - Politehnica Galaţi 2—1 (0—0) - Ştiinţa Bacău 2—0 (1—0) - Metalul Tîrgovişte 4—0 (2_0) - Chimia Rm. Vîlcea 1—1 (0_0) - Metalul Plopeni 3—2 (2__1) 1. SPORTUL STUDENŢESC 9 5 4 0 18-10 11 2- N- ° 9 5 3 1 13— 9 13 3. Progresul Bucureşti 9 5 13 13— 7 11 4. F. C. Galaţi 9 4 2 3 16—10 10 5. Politehnica 9 3 4 2 12— 7 10 6. Ştiinţa 9 4 2 3 11—12 10 7. Chimia 9 4 2 3 8— 9 10 8. Dunărea 9 4 2 3 9—12 10 9. Progresul Brăila 9 4 14 10— 7 9 10. Metalul Tîrgovişte 9 4 14 10—13 9 11. Metalul Plopeni 9 4 0 5 12—13 8 12. Metalul Bucureşti 9 2 3 4 9— 9 7 13. Ceahlăul 9 2 3 4 8—16 7 14. Portul 9 14 4 10—14 6 15. C. F. R. 9 2 16 10—11 5 16. Poiana 9 2 1 6 9—16 5 etapa Viitoare (24 octombrie) — Ştiinţa — Progresul Bucureşti, Poiana — F.G. Galaţi, Portul — Progresul Brăila, Metalul Plopeni — Metalul Tîrgovişte, Chimia — Ceahlăul* Sportul studenţesc — Dunărea, Politehnica — S.N.O., Metalul Bucureşti — C.F.R. SERIA A ll-A CLASAMENTUL 1. C.S.M. REŞIŢA 9 7 2 0 18- 3 16 2. Minerul Baia Mare 9 4 3 2 15— 6 11 3. C.F.R. Timişoara 9 4 3 2 12— 6 11 4. C.S.M. Sibiu 9 5 0 4 10—14 10 5. Politehnica 9 3 3 3 15—11 9 6. Corvinul 9 4 14 12— 9 9 7. Gloria 9 4 14 11—10 9 8. Vulturii textile 9 3 3 3 9—18 9 9. C.F.R. Arad 9 3 2 4 13—13 8 10. Electroputere 9 3 2 4 9—13 8 11. Metalurgistul 9 4 0 5 7—12 8 12. Minerul Anina 9 4 0 5 9—17 8 13. Chimia 9 3 15 19—16 7 14. Olimpia Satu Mare 9 2 3 4 5— 7 7 15. Olimpia Oradea 9 3 1 5 11—14 7 16. Gaz metan 9 2 3 4 6—12 1 Electroputere Craiova 3—0 (1—0) Gaz metan Mediaş 1—1 (1__i) Metalurgistul Cugir 3—1 (1—0) Minerul Anina 4—0 (3__0) C.S.M. Reşiţa 0—1 (0—1) Gloria Bistriţa 4—1 (2—0) Chimia Făgăraş 4—2 (1__i) Politehnica Timişoara 2—1 (1_1) ETAPA VIITOARE Pag. a 3-a CONSTANTIN: „Nici meci nu seamana unul cu altul“ Deşi steliştilor nu le prea mergea jocul, golul lui Tătaru liniştise, oarecum, tribunele şi se părea că victoria, în meciul ,cu A.S.A., nu le mai putea scăpa bucureştenilor. Şi astfel, în lipsa unor probleme şi griji mai acătării, gîndurile au şi început să ia drumul Barcelonei. Aelenei a fost primul nostru interlocutor în discuţia despre primul meci al Stelei în turul II al cupelor europene. — Ştiu eu ? La Barcelona trebuie să obţinem un scor strîns. Mă gindesc la un „nul“ sau la o înfrîngere la un gol diferenţă. In orice caz, un rezultat care să poată fi recuperat de noi, acasă. Dar, pînă atunci, meciul cu A.S.A. mi se pare mai greu decît credeam... Să vedem repriza a doua... Şi repriza a doua avea să aducă egalarea steliştilor, iar nouă, griji suplimentare. La sfîrşitul meciului — fireşte — tristeţe în tabăra fotbaliştilor din Ghencea. Şi, totuşi... ...Antrenorul Constantin nu întrebuinţează cuvinte mari. E calm, lucid. — Nici un meci nu seamănă cu altul, chiar dacă se dispută la scurtă distanţă unul de altul. Băieţii vor lupta altfel la Barcelona, pe un teren străin, unde ştiu că reprezintă culorile ţării şi un fotbal care se afirmă. Iordănescu şi Năstase (ultimul, poate şi din cauza vîrstei, cu mult mai afectat de semieşecul echipei sale) îşi suprapun părerile : — Cred că am luat meciul cu A.S.A. ca pe un joc la care aveam dinainte cîştigate cele două puncte. Şi ne-am ghulit mai mult la... spanioli. Intr-un fel, trebuie să „ne răzbunăm“ miercuri, deşi va fi greu, foarte greu. Despre dificultatea meciului avea să amintească şi antrenorul secund al echipei C. F. Barcelona, Rodriguez Garcia, prezent, in calitate de observator, la meciul Stelei. „Echipa română practică un joc specific Europei Centrale, modern, cu o bună aşezare şi mişcare în teren. Ea posedă unii jucători tehnici şi trebuie să-i remarc, în ciuda accidentului de azi, pe nr. 2 (n.n. — Sătmăreanu), nr. 6 (Negrea), nr. 8 (Tătaru). Fără îndoială, insă, cred, trebuie să cred, în calificarea noastră“. Nu ne rămîne decit să aşteptăm, miercuri, veşti de pe îndepărtatul stadion din Barcelona şi replica faptică a fotbaliştilor Stelei. Radu TIMOFTE P. S. — Steaua a părăsit Capitala ieri dimineaţă, pe calea aerului, cu destinaţia Barcelona. Jucătorii bucureşteni vor face două antrenamente de acomodare — luni şi marţi — la Barcelona.