Sportul, octombrie 1971 (Anul 27, nr. 6832-6862)

1971-10-25 / nr. 6856

Nr. 6856 14 GOLURI MARCATE ÎN ETAPA A Vlll-a FARUL 1(0) "-- DINAMO 0(0) CONSTANŢA, 24 (prin telefon, de la trimisul nostru). Vremea friguroasă a reţinut la casele lor pe mulţi iubitori ai fotbalului din localitate, de la un meci care, cu două luni în urmă, ar fi făcut tribune arhipline. Cei care s-au încumetat totuşi să înfrunte temperatura scăzută şi vîntul tăios au avut prilejul de a urmări un joc care nu a strălucit prin calitate, dar a fost destul de frumos şi plăcut, mai ales prin dinamismul şi, pe alocuri, prin dramatismul său. Afectată încă, după cum ne-am dat seama, de eşecul suferit miercuri în faţa lui Feijenoord, Dinamo a luptat azi (n.r. ieri) foarte mult pentru a nu pleca învinsă de la Constanţa. Ea a avut, însă, şi de astă dată, neşansa de a întîlni un adversar aflat intr-o zi foarte bună, care a hărţuit-o aproape continuu, cu deosebire la începutul reprizei secunde şi în finalul partidei, cînd a şi reuşit să smulgă, in extremis, victoria, de altfel meritată, dar în care puţini mai sperau. Ca şi dinamoviştii în meciul lor de miercuri, constănţenii puteau obţine avantajul pe care îl urmăreau încă din primele minute de joc,cînd, ajutaţi şi de vînt, au pornit în iureş FINAL PALPITANT LA CONSTANŢA spre poarta foarte bine apărată de Constantinescu. Ei au ratat, însă, în cîteva rînduri, deschiderea scorului, prin Ologu (în general cam neinspirat în acţiuni pînă aproape de finalul partidei, cind a devenit mai decis, mai sigur pe el, râscumpărîndu-şi toate păcatele prin golul marcat) şi Tufan (acesta din urmă fiind jucătorul cel mai „bun Şi mai lucid de La gazde). Scăpînd cu bine din această strînsoare, dinamoviştii au ieşit după aceea mai mult la joc, dînd partidei un aspect echilibrat. Ei se dovedesc mai tehnici decit partenerii lor, ceea cere dă posibilitatea să păstreze mai mult mingea, să facă circuitul mai repede şi mai cu adresă. Totuşi,deşi întreprind unele acţiuni frumoase în cîmp, oaspeţii, nu dovedesc suficientă forţă în atac, eforturile depuse de Lucescu şi Florian Dumitrescu rămînînd fărăefect, deoarece Sălceanu joacă prea retras, iar Dan Popescu este practic anihilat de marcajul fundaşilor centrali adverţi. Mai aproape de gol sînt tot constănţenii. Care, prin acelaşi Ologu vor rata din nou în min. 31 (plonjon al lui Constantinescu la picioarele sale), 35 şi 36 (şuturi pe lingă poartă din poziţii favorabile), deschiderea scorului. La rîndul său, mijlocaşul Antonescu are o bună situaţie de a înscrie în min. 70, dar şi el va trimite mingea peste bara transversală. Repriza secundă debutează cu un adevărat asediu la poarta dinamoviştilor care, îndeosebi prin fundaşii centrali şi Constantinescu, fac eforturi disperate pentru a împiedica golul. De altfel, în min. 48, portarul dinamovist a reuşit numai printr-un reflex excepţional să respingă cu piciorul balonul şutat de Tufan, trimiţîndu-l în corner. Echipa bucureşteană nu mai găseşte forţa necesară pentru a riposta (schimbarea lui Doru Popescu n-a îmbunătăţit randamentul nesatisfăcător al liniei de atac dinamoviste), fiind obligată, în cea mai mare parte din timp, să se menţină în propria-i jumătate de teren. Se apără , cu străşnicie, căutînd acum să păstreze rezultatul de egalitate in care crede tot mai mult. Dar finalul partidei va fi dramatic pentru ea. După, ce, in min. 87, arbitrul anulează un gol înscris de Tufan pentru faultul săvîrşit asupra lui Nunweiller III (decizie contestată de public, dar pe care noi sintem înclinaţi s-o aprobăm, ieşeanul Mircea Rotaru fiind mai aproape de fază decit noi toţi, ceilalţi din tribune). In penultimul minut cade şi getal,"pe care" constănţenii îl aşteptaseră zadarniic pîrnă atunci. El constituie urmarea unor faze dramatice, in ..cursul cărora s-a mutat de mai multe ori la poartă, Ologu reușind în cele din urmă să trimită mingea în plasă în delirul tribunelor. Constantin FIRANESCU Stadion „1 Mai“ , timp rece, vînt , teren bun ; spectatori aproximativ : 10 000. A marcat OLOGU (min. 89). Raport de şuturi la poartă : 18—8 (pe spaţiul porţii : 8—2). Raport de cornere : 10—2. FARUL : Ştefănescu 8 — Ghirca 8, Stoica 7, Bălosu 8, Nistor 8, Tănase 7, Antonescu 7, Ologu 8, Tufan 9, Caraman 6 (min. 70 Oprea), Kalla 6 (min. 80 I. Constantinescu). DINAMO: Constantinescu 9 , Cheran 7, Nunwelller III 8, Sătmăreanu 11 8, Deleanu 7, Dinu 8, Nunwelller VI 7, Lucescu 7, Sălceanu 7, D. Popescu 5 (min. 63 Dumitriu II), FI. Dumitrescu 6. A arbitrat M. ROXARU ++++, ajutat la linie de V. Popa şi T. Oniga (toţi din Iaşi). Trofeul Petschovschi : 9. La tineret-rezerve : Farul — Dinamo 0—2 (0—1). F.C. ARGEŞ 5(2) PETROLUL , 0 (0) PITEŞTI, 24 (prin telefon, de la trimisul nostru). Cînd în min. 8, la un semiluft al lui Bădin, Radu a ratat de la numai 5 metri nimeni dintre cei aflaţi pe stadionul piteştean nu putea prevedea că acelaşi Radu, împreună cu Dobrin vor determina, in cele din urmă, o victorie categorică şi, mai ales, spectaculoasă. După 10 minute de joc vioi, dar fără şuturi pe poartă, jucătorii echipei gazdă încep să pistoneze pe partea dreaptă a direcţiei lor de atac unde Radu şi Dobrin trec cu uşurinţă de oponenţii lor, în frunte cu internaţionalul Mocanu, azi în formă foarte slabă. De altfel, pe această parte avea să se hotărască soarta partidei la un scor pe care nici cei mai înfocaţi suporteri piteşteni nu-l puteau prevedea. Primul gol a căzut destul de tîrziu (în min. 31) dar a fost majorat imediat. Radu face una din nenumăratele sale curse, îl deschide pe Prepurgel, mingea ajunge, prin deviere, la Dobrin care, văzîndu-l pe Radu continuîndu-şi cursa fără balon, II redeschide în careul de 16 metri şi extrema dreaptă piteşteană înscrie pe lingă M. Ionescu şi Mocanu, ieşiţi să-i taie calea. Abia repusă la centru, mingea ajunge din nou la marginea supra- RADU ŞI DOBRIN ANIMATORII UNUI RECITAL DE GOLURI feţei de pedeapsă ploieştene, dar atacul este oprit prin fault . Dobrin găseşte unica fisură în „zid“ şi trimite în plasă : 2-0, într-un minut ! Petrolul este „groggy“ şi atacurile echipei gazdă se succed pînă la sfîrşitul primei reprize fără a se înregistra, însă, şuturi pe poartă. O remarcă : F.C. Argeş a şutat în această primă parte a meciului de trei ori pe poartă şi a înscris două goluri, Petrolul, în schimb, nederanjîndu-l pe Stan. După pauză, cursul jocului are acelaşi aspect, spectatorii avînd, însă, un plus de satisfacţie nu numai pentru consistenta rotunjire a scorului ci, mai ales, pentru maniera spectaculoasă in care a evoluat jucătorii favoriţi. Astfel, în min. 57 Dobrin trece cu uşurinţă printre trei adversari (bineînţeles, tot pe partea dreaptă !) centrează înapoi la Radu şi acesta, din cădere, dintr-o curioasă poziţie, aruncă mingea cu „oxfordul" peste Mihai Ionescu uluit : 3—0. Cinci minute mai tîrziu, mingea circulă din nou pe traiectoria Radu-Dobrin-Radu, acesta trece ca năluca pe lingă Mocanu, urmează o centrare pe „tavă“ la Prepurgel, infiltrat în atac şi tabela de marcaj se modifică din nou : 4—0. La puţin timp după acest gol, Dobrin putea să-şi rotunjească zestrea golurilor, dar, preferind voleul, a şutat peste poartă din careul mic ! Totuşi, in min. Stadion ..1 Mai“ ; timp frumos ; teren bun ; spectatori circa 10 000. Au marcat : RADU (min. 31. 57. 80), DOBRIN (min. 32), PREPURGEL (min. 62). Raportul şuturilor la poartă : 15—8 (pe spaţiul porţii : 8—2). Raport de cornere : 11—1. F. C. ARGEŞ : Stan (fără notă nefiind solicitat) — Pigulea 8, Ciolan 8, Vlad 8, Ivan 8, Prepurgel 9, M. Popescu 8, Radu 10, Dobrin 10, Frăţilă 6, Jercan 8. PETROLUL : M. Iontescu 7 , Gruber 5, Bădin 5, Moraru 5, Mocanu 4 (min. 68 Dincuţă 6), Juhasz 6, N. Ionescu 6, Ciupitu 5, Moldovan 5, Cozarec 7, Dobre 5 (min. 46 Harami 5). A arbitrat I. RITTER (Timişoara), ajutat bine la linie de M. Biolan şi Gh. Cojocaru (ambii din Tr. Severin). Trofeul Petschovschi : 10. La tineret-rezerve : F.C. Argeş — Petrolul 2—6 (0—2) 80 acelaşi Dobrin execută o lovitură de colţ pînă la Jercan, acesta — lovit cu cîteva secunde înainte, prelungeşte mingea cu capul la Radu care, complet nemarcat, efectuează,« pur şi simplu, o formalitate percutînd din nou poarta Petrolului. Şi meciul se încheie cu singurele şuturi ale Petrolului la poarta lui Stan — primul în min. 83 (Harapu de la aproximativ 30 m) şi în min. 90 (Ciupitu cu un şut din poziţie favorabilă în... Stan !). Paul SLAVESCU VICTORIE LA LIMITĂ (Urmare din pag. 1) folosul său situaţia mai şubredă a adversarilor, cel puţin din punct de vedere al potenţialului fizic. Iată de ce, a fost ciudat să vedem că echipa Rapid, în loc să declanşeze jocul în spirit ofensiv, şi-a fixat ca obiectiv principal, anihilarea celor două vîrfuri adverse de atac, cu doi apărători „libero“ (Lupescu şi Boc), i-a semisacrificat pe Dumitru, retrăgîndu-1 exagerat, ca şi pe Codreanu, care a lăsat un liber şi permanent culoar pentru cursele lui Sătmăreanu în atac. In acest chip, Steaua, deşi handicapată de slăbiciunea lui Iordănescu 70 de minute şi atunci echipa Steaua a procedat la o modificare inspirată, prin introducerea celor două rezerve, tinerii Aelenei şi Marcu. Aceştia, în special primul, s-au învîrtit ca nişte spiriduşi, au „ameţit“ pe apărătorii rapidişti cu fentele şi schimbările de direcţie ale mingii, reuşind să aducă victoria echipei lor în min. 76, prin golul realizat de Marcu dintr-o pasă a lui Aelenei, care a făcut o excelentă cursă individuală. Succesul echipei Steaua este meritat, pentru că a luptat mai mult pentru victorie, a avut o orientare mai clară, mai mult rafinament tehnic, în timp ce Rapidului i-au lipsit claritatea şi forţa fizică. In acest meci au fost comise 23 de faulturi (cifră neexagerată), 13 de către Stadion „23 August“, teren excelent, vremea la fel, spectatori 22 000. Au marcat : NASTASE (min. 19), ENE DANIEL (min. 41) şi MARCU (min. 76). Raportul şuturilor la poartă : 9-5 (pe spaţiul porţii : 9—3). Raport de cornere 5—5. STEAUA : Haidu 8 — Sătmăreanu 9, Smarandache 7, Negrea 7, Cristache 6, Vigu 8, Naom 9, Pantea 8, Năstase 7, Iordănescu 5 (din min. 72 Aelenei 8), Dumitrium 5 (din min. 72 Marcu 8). RAPID : Răducanu 7 , Pop 7, Boc 7, Lupescu 7, Codrea 6, Dinu 7, Dumitru 8, Nasturescu 7, Ene Daniel 8, Neagu 6, Codreanu 5 (din min. 72 Marin stelian 5). A arbitrat ALEX. PIRVU ++++■, ajutat la linie de Dumitru Isăcescu şi Dumitru Gheţu, toţi din Bucureşti. Trofeul Petschovschi : 9. La tineret-rezerve : Steaua — Rapid 1—1 (1—0), şi Dumitriu III, a reuşit, în timp ce minutele avansau, să obţină o dominare teritorială, mai subţire în prima parte a jocului şi mai substanţială după pauză, atunci cînd după 1—1, scor stabilit în 45 de minute, a realizat cel puţin trei mari ocazii de gol, irosite, două de Năstase şi una de Vigu. Paralel, Rapidului i-a scăzut forţa de atac şi, astfel, Ene Daniel, cu vervă de joc şi după un debut remarcabil, prin golul înscris, a fost silit să apară în rarele contraatacuri rapidiste, fără consistenţă. De altfel, rapidiştii n-au expediat nici un şut la poarta lui Haidu în a doua repriză, cu excepţia unei lovituri întîmplătoare trimisă de fundaşul Pop. Totuşi, scorul egal persista după Steaua şi 10 de către Rapid, iar Smarandache şi Boc au fost avertizaţi, ceea ce ar fi meritat şi Cristache, care trebuie să-şi corijeze modul defectuos şi adesea periculos cu care îşi întîmpină adversarii. In legătură cu ciocnirea in careul echipei Steaua din min. 71, dintre Smarandache şi Neagu, aceasta a fost o obstrucţie clară din partea fundaşului militar, făcută cu partea superioară a corpului, şi ar fi necesitat o lovitură indirectă, din careu, în favoarea echipei Rapid. De aceea, scădem o stea din nota maximă care ar fi putut fi acordată arbitrului Alex. Pîrvu. Acesta, declarind că Neagu a fost acela care a împins, face o declarație „pro domo“. DUPĂ JOC, LA CABINE. Derby-ul Steaua — Rapid s-a Încheiat de puţine minute... Ultimii spectatori se îndreaptă în linişte spre porţile de ieşire ale stadionului 23 August ; pe jucători, antrenori şi arbitri îi reîntîlnim sub tribuna a doua, la vestiare. Fireşte, cabina veselă este aceea a Stelei, formaţie care, după succesul de la Barcelona, savurează, acum, proaspăta victorie obţinută în dauna Rapidului. „In Cupa cupelor“, lucrurile merg bine, echipa este neînvinsă, după opt etape, In campionat. Şi, iată, de pe fruntea antrenorului Valentin Stănescu a dispărut parcă o cută. După atltea griji, „principalul“ Stelei are chef de glumă : „In blocul meu, din 70 de familii, 69 ţin cu Rapidul. Vă Închipuiţi ce mi-ar fi făcut In caz de eşec. Pe clnd aşa..." Apoi trece la aprecieri cu privire la joc : „Rezultatul este just, după părerea mea, echipa noastră IncUnind balanţa In favoarea ei In repriza a doua cind, evoluind In ritmul obişnuit, s-a detaşat net de partenerul de Întrecere“. „Azi am fost mai buni ca rapidiştii , apreciază şi Sătmăreanu. De la noi ţin să remarc jocul practicat de Negrea, Vigu şi Pantea. De la adversari mi-a plăcut. În mod deosebit, Lupescu“. Aelenei, mezinul formaţiei, e numai zimbet : „Am intrat cu noroc“, ne mărturiseşte el , după care motivează, astfel, cele cîteva bune secunde de contact cu gazonul la „placajul“ lui Pop : „In cădere, m-am lovit la cap şi citeva clipe n-ara văzut decit... stele verzi.“ La rapidişti — tristeţe şi reproşuri. De felul lui tăcut, Bazil Marian nu poate să scoată o vorbă, lăsîndu-ne să ne descurcăm cu... băieţii. „Ce mai Încoace şi Încolo, am jucat slab“ — este părerea lui Dumitru. „Da, aşa este“, vine să Întărească şi Lupescu, care aduce Insă şi un amendament la cele spuse de el... Dar vrem să ne Învingă adversarul, nu arbitrul, care la 1—1 ne-a refuzat un penalty clar". Următorul și ultimul popas, In cabina arbitrilor, Alexandru Ptrvu explică astfel faza citată de Lupescu : „Neagu a venit el un adversar (n.n. Smarandache), fortind Intrarea in careu. De aceea, la căderea lul, am apreciat că nu este penalty.“ (G. IC.) PRONOSPORT Aşa arată o variantă cu 13 rezultate exacte la concursul special Pronosport nr. 43, etapa din 24 octombrie 1971. Fond de premii I 796.954 lei, plus 350.000 lei din fond special. Plata premiilor va începe în Capitală de la 2 noiembrie pînă la 8 decembrie , în țară de la 6 noiembrie pînă la 8 decembrie 1971, inclusive'' Supliment I. Steaua — Rapid î 1 II. Farul — Dinamo I 1 III. Steagul roşu — U.T.A. 2 x şi 2 IV. C.F.R. Cluj — „U“ Cluj 2 x şi 2 V. F. C. Argeş — Petrolul 1 1 VI. A.S.A. — „U“ Craiova x x şi 2 VII. Politehnica — Jiul 1 I VIII. S. C. Bacău — Crişul x x şi 2 IX. Florentina — Roma 1 1 X. Lanerossi — Milan 2 x și 2 XI. Mantova — Bologna x x şi 2 XTI. Napoli — Sampdoria x x şi 2 XIII. Varese Torino grffi 2 A.S.A. , lniv. CRAIOVA , TG. MUREŞ, 24 (prin telefon, de la trimisul nostru). In meciul de azi (n.r. ieri), portarul oaspeţilor, Oprea, a... şomat marea majoritate a timpului. în cele 90 de minute ale partidei, goal-keeper-ul studenţilor a avut de rezolvat doar două situaţii periculoase în min. 45, cind a respins cu greu, in bara transversală, o minge trimisă... acasă de Tacei (1) şi în min. 85, cînd a deviat în corner, cu vădită dificultate singurul şut puternic şi precis tras la poartă de atacanţii localnici (autor: Lucaci). In rest, a fost simplu spectator la un meci de uzură, de o calitate modestă, la un meci de la care au blicul a plecat înaintea fluierului final.. în prima repriză, A.S.A. a avut avantajul vîntului, a dominat — pe alocuri autoritar —, dar nu a putut depăși defensiva adversă, bine pusă la punct. (Tacoi a jucat libere în spatele fundașilor, iar aceștia au aplicat un sever marcaj om la om). Cum notam, Oprea a trecut prin emoţii abia în ultimele secunde ale reprizei, la o eroare a lui Tacoi. La poarta cealaltă, Nagel a fost sancţiona un ofsaid la Niţă, a cărui aşezare în teren nu influenţa cu absolut nimic desfăşurarea fazei A.S.A., atît de elogiată după meciul „nul“ reuşit la Bucureşti cu Steaua, a fost de nerecunoscut în partida de azi (n.r. ieri). în 90 de minute, echipa nu a fost capabilă să lege o acţiune de 3—4 pase. Elevii lui Bone au mizat totul pe mingi centrată Stereotip in careul lui Oprea, acolo unde Tacoi, Mincă şi Deselnicu au cîştigat detaşat toate duelurile aeriene. Universitatea Craiova a venit cu gindul — declarat — de a obţine un punct. Obiectivul a fost însă schimbat pa parcursul jocului, dar imprecizia lui Pîrvu şi greşeala arbitrului Topan au făcut ca el să nu fie realizat... Dumitru VIŞAN OASPEŢII MERITAU SA CIŞTIGE salvat de bară In min. 10, la un şut expediat din voie, din afara careului mare, de Ivan. Oaspeţii au ratat, însă, In min. 77, prin Pîrvu, cea mai mare ocazie de gol a meciului. Ţarălungă — foarte activ — a centrat de pe stingă, mingea l-a găsit în careu pe Pîrvu nemarcat la 10 metri de poartă, dar şutul acestuia a trecut pe lingă bară ! Universitatea a pornit decisă la atac în ultima parte a întîlnirii, forţînd victoria, a mai ratat o ocazie mare (min. 78 Ţarălungă), iar în min. 89 arbitrul Vasile Topan — nesigur şi nesincronizat cu arbitrii de linie — l-a oprit pe Ţarălungă — scăpat singur spre poarta lui Nagel — pentru a Stadion „23 August“ ; timp rece, vint ; teren bun ; spectatori aproximativ 19 099. Raportul şuturilor la poartă : 11—8 (pe spaţiul porţii : 3—2). Raport de cornere : 15—6. A.S.A. Nagel 7 — Szőllősi 6, Toth 6, Ispir 7, Czako 6, Naghi 7, Belöni 5, Fazekas 6, Mureşan 5 (min. 55 Lucaci 5), Hajnal 7, Varadin UNIV. CRAIOVA : Oprea 7 , Tacol 7, Niculescu 7, Mincă 7, Deselnicu 7, Velea 7, Strimbeanu 6, Ivan 7, Martinovici 6, Neagu 7 (min. 65 Pirvu 5, min. 87 Niţă), Ţarălungă 8. A arbitrat V. TOPAN •irtrir, ajutat la linie de Gh. Vereş şi A. Pop — toţi din Cluj. Trofeul Petschovschi : 10. La tineret-rezerve : A.S.A. — Univ. Craiova 1—0 (0—0). POLITEHNICA 3(1) JIUL* 0(0) IAŞI, 24 (prin telefon, de la trimisul nostru). In sfîrşit, pe stadionul din Copou. In această duminică friguroasă, inimile suporterilor s-au mai încălzit, căci Politehnica reuşeşte să obţină prima victorie după atîtea săptămtni de frămintări şi insuccese. O victorie la scor de forfait, dar care s-a conturat abia în finalul acestui meci pe care studenţii l-au început greu şi l-au terminat, poate, peste aşteptările celor mai optimişti suporteri. Echipa gazdă a traversat perioade destul de dificile in care fiul a reuşit să se impună prin construcţia jocului ,la centrul terenului, prin pase şi combinaţii simple. Dar echipa din Valea Jiului avea să piardă în final datorită unor ratări din poziţii excelente, de la 3, 4 sau 5 metri de poartă. De la începutul partidei, oaspeţii desfăşoară un joc ofensiv şi obligă apărarea gazdelor să greşească deseori. Şi, totuşi, cei care aveau să deschidă scorul erau localnicii. In min. 14, Marica a executat peste zid o lovitură liberă de la 25 m, Suciu a atins balonul, acesta a lovit bara, a căzut în faţa porţii şi, de la 3—4 metri, Cuperman a reluat în plasă. Jiul ripostează prompt. In min 16, Gligore pătrun Sportul ST. ROSU 0(0) In prezent, e foarte greu DE JUCAT CU U.T.A. U.T.A 1(0) BRASOV, 24 (prin telefon, de la trimisul nostru). în prezent, e foarte greu de jucat cu U.T.A., chiar dacă echipa arădeană evoluează pe teren străin. Conduce în clasament, e aproape fel sau altul pe scena partidei. în 90 de minute ei au fost de vreo 15 ori în posturi favorabile pentru deschiderea sau pentru majorarea scorului. Tocmai de aceea nu vom înşira acest pomelnic de ocazii. Victoria pregătită tot timpul a fost obţinută in min. 53, cînd Petescu l-a lansat printr-o pasă lungă pe Kun II, iar acesta l-a depăşit pe Olteanu (cam flegmatic tocmai atunci) şi l-a învins pe Adamache printr-un şut imparabil. Prin comparaţie cu forţa de joc a oaspeţilor, gazdele au fost aproape mereu o putere de mina a doua. Meciul acesta frumos a avut un moment de mare poezie sportivă : momentul Lereter. La aproape 39 de ani, Lereter a fost sărbătorit modest (prea modest) pentru 300 de partide in divizia naţională. Federaţia i-a trimis prin Angelo Niculescu o cupă. Steagul roşu i-a oferit un buchet de flori. Publicul braşovean, cel mai dăruit, mai ardent şi mai sportiv public din campionatul nostru în acest an a cîntat „Mulţi ani trăiască“ unui om intrat pe merit în legenda fotbalului nostru. Apoi a început jocul, şi Lereter a făcut multe lucruri excelente şi n-a comis nici o greşeală. Fiindcă la vîrsta lui, oamenii nu mai au vreme să greşească. Romulus BALABAN Stadion Tineretului ; timp friguros : teren bun ; spectatori aproximativ 9 909. A marcat KMN II (min. 53). Raport de şuturi la poartă: 19—17 (pe spaţiul porţii : 2—6). Raport de cornere : 16—7. STEAGUL ROŞU : Adamache 8 — Ivăncescu 7, Jenei 7, Olteanu 7, Rusu 7, Cadar 8, Şerbănoiu 6 (min. 33 Bálint 6), Necula 8, Pescaru 7, Florescu 7, Györfi 6 (min. 79 Ghergheli 6). U.T.A. : Vidac 9 , Birău 8, Pojoni 9, Lereter 10, Popovici 8, Petescu 9, Domide 9, Sima 7, Kun II 9, Brosovschi 9, Both 7 (min. 77 Calinin). A arbitrat NICOLAE RAINEA (Bârlad) -A-+-*-A'41, ajutat la linie de R. Sîincan şi şt. Lazăr (ambiidin Bucureşti). Trofeul Petschovschi : 10. La tineret-rezerve : Steagul roşu — U.T.A. 0—1 (0—0), calificată în turul al 111-lea al „Cupei U.E.F.A.“, arată frumos cînd o vezi din tribună, e voinică, calmă şi joacă bine. Venită la Braşov direct din Polonia, adversara Steagului roşu a apărut cu potenţialul aproape intact, reuşind să-şi probeze virtuţile de formaţie serioasă, echilibrată, îndopată cu ştiinţa fotbalului. Superioritatea ei s-a văzut pe tot terenul şi aproape tot timpul, în fazele de apărare, cînd 8 sau 9 oameni erau solidari cu portarul Vidac, la mijlocul terenului, spaţiu în care U.T.A. concurează probabil cu cea mai bună linie din tot campionatul (Domide, Petescu, Braşovschi), precum şi în momentele ofensive — specialitatea casei — tratate cu îndemînare şi inteligenţă de toţi cei solicitaţi de către faze. Arădenii au tras la poartă mult mai mult decit gazdele, au manevrat şi pătruns în careul lui Adamache mai frecvent şi mai periculos decit au reuşit braşovenii la cealaltă extremitate a terenului. Băieţii lui Coco Dumitrescu au ştiut ce să facă aproape cu fiecare minge, în baza unei strategii pe care o cunosc şi pe care o respectă. Steagul roşu, în schimb, gîndea încet, jucătorii ei serviţi parcă de o memorie leneşă căutau soluţia unor faze fără s-o găsească sau găsind-o prea tîrziu. în prima repriză, braşovenii au fost dereglaţi complet de replica adversarului. După pauză, ei aveau să devină de cîteva ori periculoşi (min. 55 şi 56 prin Pescaru, min. 71 prin Ghergheli). Dar şi atunci tot arădenii aveau să stăpînească într-un S. C. BACĂU 0 CRIŞUL _____ BACĂU, 24 (prin telefon, de la trimisul nostru). Pentru foarte mulţi, Crişul n-avea pe Bistriţa nici măcar dreptul la iluzii. Pentru că băcăuanii adunaseră în ultima vreme trei puncte pe terenuri străine, iar orădenii pierduseră cel puţin tot atîtea acasă. Teorema aceasta, însă, n-a vrut s-o admită se vede, Crişul, iar băieţii lui Ştefan Coidum au plecat de pe Bistriţa cu prima izbîndă din acest campionat. Şi egalul acesta poate fi un punct de sprijin pentru moralul şi destinul Crişului. De va fi sau nu, rămîne să răspundă... campionatul. Cert e că a fost un punct muncit. Un punct cucerit cu ştiinţă şi instinct, cu oarecare noroc, dar şi cu mult zbucium. Crişul ar putea spune chiar că punctul acesta putea fi dublu. Şi, desigur, ar invoca şutul acela tras din careu în min. 20 de Moldovan pe care numai unul din acele reflexe . - I IEŞENII SE BUCURĂ DE PRIMUL SUCCES de pînă în apropierea porţii, dar intirzie centrarea şi un apărător deviază in corner. Apoi, oaspeţii au fost la un pas de egalare . In min. 40, Grigore a centrat, Peronescu a luptat de la 3 m, a reluat Mulţescu direct in pieptul lui lanul şi astfel un gol ce părea sigur a fost evitat. După un minut, Mulţescu a şutat în bară. Au fost momentelecheie ale acestei partide. Stadionul „23 August* , timp friguros şi vînt ; teren cam tare şi cu smocuri ; spectatori aproximativ 5 009. Au marcat CUPERMAN (min. 14 şi 74) şi MARICA (min. 89). Raportul şuturilor la poartă : 12—12 (pe spaţiul porţii : 7—4). Raport de cornere : 4—7. POLITEHNICA : Costaş 7 — Romilă I 6, Ianul 7, Alecu 8, Sofian 7, Mărdărescu 6, Simionaş 7, Incze 6 (min. 70 Romilă I 6), Cuperman 8 (min. 88 Stoicescu), Lupulescu 6, Marica 7. JIUL : Suciu 7 — Georgescu 6, Georgevici 7, Stocker 7, Tonca 6, Mulţescu 8, Dodu 6, Peronescu 7, Grigore 6, Libardi 7, Naidin 6. A arbitrat EM. VLAICULESCU -Ar ajutat la linie de M. Moraru şi I. Chiriţă (toţi din Ploieşti). Trofeul Petschovschi : 8. La tineret-rezerve : Politehnica Iaşi — Jiul 1—1 (0—1). După pauză, în min. 48, Naidin ţine, parcă, să ne arate din nou de ce fiul are doar patru goluri înscrise ! Romilă a greşit intercepţia şi Naidin, doar de la 5 m, a şutat mult peste poartă. Aceste ratări aveau să se răzbune, încet, încet, ieşenii au reuşit să iasă din propriul teren şi să pună în real pericol poarta apărată de Suciu. Şi iată (în min. 74) la un atac purtat de fundaşul Sofian, acesta pasează în adîncime, Cuperman ţîşneşte printre fundaşi, şutează în unghiul lung, pe lîngă Suciu şi majorează scorul. In tabăra oaspeţilor intervine deruta. Politehnica profită de situaţie şi se avîntă în atac. Dar în min. 82 îl pierde pe cel mai bun înaintaş, pe Cuperman, care părăseşte terenul acuzînd o întindere. Ciudat, localnicii nu pot opera schimbarea pentru că nici o rezervă nue pregătită şi abia în min. 88, un fundaş de meserie, Stoicescu, devine atacant central pentru două minute. In min. 89, Marica realizează, printr-o lovitură cu capul un gol splendid, sub privirile fundaşilor adverşi. E 3—0. Un rezultat nesperat, mai ales după modul cum s-au desfăşurat ostilităţile. Constantin ALEXE C.F.R. CLUJ 0(0) „U‘‘ CLUJ 1(0) A ÎNVINS CLUJ, 24 (prin telefon de la corespondentul nostru). Mulţi dintre suporterii celor două echipe au trădat frumuseţea zilei de duminică, o zi de toamnă splendidă, dezertînd de la stadion în favoarea micului ecran şi al radio-ului, gîndindu-se că partida dintre cele două reprezentante ale Clujului nu prezintă „interes“, că alt rezultat decât o „remiză“ tabela de marcaj nu va înregistra. S-au înşelat. Ei au absentat de la un joc viu disputat, cu multe faze de calitate, în care studenţii au avut rolul „vioarei I“, lucru evidenţiat, de altfel, şi de cele două raporturi : şuturi şi lovituri de colţ. Replica ceferiştilor a purtat amprenta disperării din cauza zestrei foarte sărace de puncte. Un punct smuls studenţilor ar mai fi însemnat o palidă speranţă. „U“ a jucat împotriva C.F.R.ului nu de pe poziţia „milei“ faţă de concitadina aflată la ananghie. Varietatea acţiunilor ofensive, purtînd pecetea lucidităţii şi a unei mai bune organizări tactice, tirul destul de precis, dar nu totdeauna suficient de forte, au atestat dorinţa de a obţine victoria la toţi elevii lui Ştefan Onisie. Punctul victoriei a fost realizat, însă, dintr-o fază fixă şi nu la capătul unei acţiuni bine concepute, cum au fost, de altfel, destule în această partidă. Ceferiştii au oferit o replică mai fermă doar in primele 45 LUCIDITATEA DISPERAREA de minute. Apoi, după primirea golului, debusolaţi, acţiunile lor au devenit haotice, la voia întîmplării. Abia in finalul partidei, ultima lor zvîcnire era să le aducă golul atît de mult dorit ! Cojocaru s-a aflat la numai doi metri de poartă, dar, Stadionul Municipal ; timp frumos ; teren bun ; spectatori 6009. A marcat MUNTEANU (min. 67). Raportul şuturilor la poartă: 11—20 pe spaţiul porţii : 5—13). Raport de cornere : 7—11. C.F.R. : Totoianu 5 — Szőke 8, Vişan 7, Lupu 6, Roman 7, M. Bretan 5, Cojocaru 6, Tegean 6, S. Bretan 5 (min. 54 Strat 5), O. Ionescu 6, Donici 6 (min. 67 P. Gheorghe). „U“ CLUJ : Ştefan 8 . Creţu 8. Pexa 8. Solomon 9. Mihăilă 8. Anca 8. Fanea Lazăr 8. Ulfăleanu 7. Barbu 7 (min. 58 Munteanu 7). Adam 7. Lică 8 (min. 82 Iordache). A arbitrat N. PETRICEANU ajutat la linie de M. Buzea şi M. Popescu (toţi din Bucureşti).Trofeul Petschovschi : 9. La tineret-rezerve : C.F.R. Cluj - „U“ Cluj 2—5 (2—1) speriat, parcă, de marea ocazie ce i se oferea, a trimis, incredibil, peste bară. Unicul gol al partidei a fost marcat în min. 67 de Munteanu care, la o lovitură de colţ, a trimis balonul cu efect, direct, în gol, păcălindu-i pe Lupu şi Totoianu neatenţi la traiectoria mingii. Victor MOREA Pag. S &-C COICUM ŞI-A GĂSIT PUNCTUL DE SPRIJIN ? formidabile ale lui Ghiţă l-a împiedicat să fie convertit în gol. S-ar mai putea aminti cîteva contraatacuri iuţi pe care numai lipsa de experienţă a lui Tamaş (min. 29 şi 37) şi intuiţia lui Catargiu le-au anulat. Dacă am mai adăuga şi faza din min. 43 cînd Suciu a plecat ca fulgerul din spatele lui Velicu, dar tusierul Nicolau a văzut, din senin, ofsaid, am găsi deci destule motive (și ale cîtorva zvîcniri din repriza secundă), pentru ca fosta lanternă să-și reproșeze acum generozitatea de a pierde un punct, pentru că s-a închinat doar remizei. Nu e însă mai puţin adevărat că şi gazdele, destul de slabe, haotice şi fără vlagă, ar putea revendica ocaziile sale de gol. Pentru că, deşi a început jocul cu vîntul în faţă, S.C. Bacău a avut in prima repriză ctteva momente de mare neşansă. In min. 9, bara orizontală şi portarul Bologan se opun deschiderii scorului; in min. 13, „ghiuleaua” lui Dembrovschi a „muşcat“, cu concursul vîntului, bara din stingă portarului bihorean. Iar Pană avea să trimită în ceruri o minge de gol (min. 38). Şi dacă, după pauză, gazdele au avut vîntul de partea lor, ele n-au ştiut să se descurce într-o apărare organizată, aglomerată şi decisă, uneori. Insă, durănoroc cu arbitr Zaharia Drăghici care l-a lăsat Petre Nicolae să facă fault dup fault, intenţionat sau neintenţiona fără măcar să-l avertizeze, şi a mai fost şi alte durităţi, de ambe părţi, soldate cu accidentarea , Comănescu). Din elanul acela ol scur al gazdelor, în final, numîntul prielnic nu putea aduce girul chiar dacă au fost atîtea oca* (min. 59, Bugiubei e obstruction: în careu, arbitrul nu acordă nimi în min. 82, Velicu plasează „cap” fericit, dar reţine Bologa: în min. 86, trage Hriţcu peste poată, îl imită Dembrovschi în mi 88). Au fost multe ocazii de gol. Dar n-a fost măcar un om în stare să facă ordine în asaltul acela nervos. Şi la această carenţă de fond a echipei ce învinsese Rapidul, la Bucureşti, trebuie adăugată şi ambiţia Crişului. Crişul care, surpriză plăcută, a relevat multe din valanţele atîtor divizionare A. Mircea M. IONESCU Stadion „23 August“ , timp insolit, vint rece ; teren foarte bun , spectatori circa 7 999. Raportul şuturilor la poartă : 24—10 (pe spaţiul porţii • 8—3) Raport de cornere si—2. S.C. BACAU : Ghiţă 8 — Kiss 7, Catargiu 8, Velicu 7, Comănescu 6 (min. 66 Volmer 5), Vatafu 7, Pană 6 (min. 65 Hriţcu 5), Mioc 5, Dembrovschi 7, Bugiubei 4, S. Avram 6. CRIŞUL : Bologan 6 — P. Nicolae 5 (pentru durităţi), Sărac 7, Lucaci 7 Balogh 6, Moldovan 7, Neşu 7, Suciu 6, Şchiopu 7, Tamaş 6, Cefan 5. A arbitrat Z. DRĂGHICI +++ (pentru multe faulturi nesancţionate), ajutat la linie de I. Pilosian^(bine) şi N. Stavru (slab) — toţi din Constanţa. Trofeul Petschovschi : 7. La tineret-rezerve : S.C. Bacău — Crişul 1—1 (0—1). Lotul naţional se reuneşte azi la Bucureşti In vederea partidei de verificare de miercuri — în compania echipei olimpice a Bulgariei — lotul reprezentativ al României se reuneşte astăzi la Bucureşti. POLITEHNICA TIMIŞOARA - BONSUCCESO (Brazilia) 0-0 timişoara, 24 (prin telefon) — Peste 6 000 de spectatori au asistat pe stadionul 1 Mai din localitate la partida amicală internaţională dintre Politehnica şi Bonsucceso (Brazilia), care a satisfăcut doar în parte. Dacă in jocul de cîmp am notat un bun control al balonului, precum şi unele faze combinative reuşite. In schimb capitolul finalizare a fost deficitar. Oaspeţii, fără să se întrebuinţeze prea mult, au făcut dovada unor frumoase calităţi tehnice, dar nu au insistat suficient în acţiunile de poartă. A arbitrat bine P. Izghireanu (Timișoara). , P. ARCAN-coresp.