Sportul, noiembrie 1971 (Anul 27, nr. 6863-6892)

1971-11-29 / nr. 6891

.sz. 6891 28 DE GOLURI MARCATE IN ETAPA A XI-a La drept vorbind, Crişul nu putea veni la Bucureşti cu prea multe iluzii. Dar nu putea veni nici fără ambiţii. Şi tocmai de ambiţiile noi promovate se temeau campionii. Se mai văzuseră doar atîtea minimi. Aşa că Dinamo a căutat din start golul care să facă linişte în tabăra adversă. Şi golul acesta a venit repede, în min. 6. Ajuns pe stînga, Lucescu trimite o pasă lungă, paralelă cu poarta, pînă la Cheran, pe dreapta, fundaşul campionilor îl deschide pe Doru Popescu, acesta reuşeşte singura pasă ca lumea din tot meciul, mingea ajunge la Dinu, un şut năpraznic de la aproape 18 m pe unghiul lung, şi balonul intră ca o rachetă în poartă, rămînind înfipt între plasa şi una din barele de metal ce arcuiesc plasa. Golul venise atît de repede îneît mulţi şi începuseră să vorbească de scorul etapei. Campionii însă n-au un om de gol, Crişul n-are nici el oameni de gol, şi, aşa, se joacă domol, de pacă ar fi un amical. Şi pînă în min. 35, nimic nou sub soarele îngheţat de pe Dinamo. Din min. 36, insă, cind Constantinescu reţine in extremis balonul în faţa lui Tamaş, jocul trece în mîinile bihorenilor. Ei combină mai mult şi mai bine, şutează mai mult la poartă (8—6 pentru Crişul a fost raportul şuturilor din prima repriză), dar, vai, joacă prea reţinut, fără hotărîre, curaj şi dăruire. Şi aşa, se duc pe apa... Crişului două mari ocazii de egalare (în min. 30 Cefan, în loc să şuteze din unghi favorabil, pasează înapoi , în min. 43 Tamaş deschis de minune de Moţ trimite cu capul peste poartă o minge pe care mai toţi au văzut-o în gol). „Ghiuleaua" lui Ba- FĂRĂ MULTE PROBLEME... logic din min. 45 anunţa parcă „revărsarea" Crişului. Dar Crişul nu s-a revărsat nici după pauză... Cum începe repriza secundă, campionii reuşesc două goluri şi piere tot moralul noui promovate. Golurile au pornit de la Lucescu. In min. 50, centrează de pe stingă, Sălceanu reia cu capul din careul mic, portarul atinge balonul cu mîinile, dar mingea se duce în bară şi de aici în gol. Peste 3 minute, tot Lucescu „prelucrează" o pasă de la Radu Numweiller şi-l deschide excelent pe Florian Dumitrescu, acesta centrează la Doru Popescu, care înscrie cu capul. Lumea înţelege că nu mai poate fi vorba de nici o surpriză din partea Crişului. Inţelege şi Crişul dar nu vrea să îngenuncheze în mod penibil, la un scor nedrept faţă de joc. Şi după cîteva minute de ambiţii, fostul dinamovist Moldovan ajunge prin dribling fin pînă în careu, şutează, nu prea tare, Constantinescu scapă mingea din mîini, şi, inutile sînt eforturile lui Cheran. El degajase balonul după ce acesta depăşise linia porţii, aşa incit arbitrul de centru, aflat în preajmă, acordă de justeţe gol. Faze mai apar. Mai multe pentru Dinamo. In min. 70, FI. Dumitrescu este faultat în careu, dar arbitrul nu acordă nimic. A avut şi Crişul o mare ocazie în min. 75, dar atunci Deleanu, ieri excelent, s-a descurcat cu doi adversari la numai cîţiva metri de gol. Un gol care n-ar mai fi însemnat nimic, pentru nimeni, într-un meci calm, în care ambele echipe parcă se gîndeau mai mult la derby-urile de miercuri... Mircea M. IONESCU Stadion Dinamo , timp friguros , teren bun , spectatori circa 6 000. Au marcat : DINU (min. 6), SALCEANU (min. 50), DORU POPESCU (min. 53) şi, respectiv, MOLDOVAN (min. 63). Raportul şuturilor la poartă : 20—16 (pe spaţiul porţii 9—3). Raport de cornere : 9—4. DINAMO : Constantinescu 6 (min. 67 Andrei 7) — Cheran 7. Nunweiller ITT 8. Sandu Gabriel 8. Deleanu T0. Dinu 8. Radu Nunweiller 8. Lucescu 9. Sălceanu 8. Doru Popescu 5 (min. 80 Mustățea), Florian Dumitrescu 7. CRIȘUL : Bologan 7 . Petre Nicolae 6. Sărac 7. Lucaci 6. Baben 6. Moldovan 8. Neşu 7. Suciu 7. Tamaş 6 (min. 76 Schiopu). Mot 7. Cefan 6. A arbitrat N. CURSARU ****, ajutat la tuşă de M. Marinoiu (slab) şi M. Moraru (bine) — toţi din Ploieşti. Trofeul Petschovschi : 9 La tineret-rezerve : Dinamo — Crişul 1—2 (1—2). PITEŞTI, 28 (prin telefon, de la trimisul nostru). Astăzi (n.r. ieri) la Piteşti a fost o sărbătoare emoţionantă, cu multe flori şi aplauze (pentru Dobrin), care ne-au încălzit pe toţi din tribune, făcîndu-ne să uităm de ger şi de iarna care se apropie. Copleşit de emoţie, fiul Piteştiului s-a străduit să dea un răspuns prompt admiratorilor săi şi a reuşit să-şi etaleze din nou, cu brio, caratele nedezminţitului său talent. Adversarii au căutat prin toate mijloacele să-i bareze drumul spre poartă, dar eforturile lor s-au dovedit zadarnice. Dobrin a devenit stăpînul autorilor al terenului, s-a jucat cu adversarii, s-a plasat cum a vrut și unde a vrut, iar pasele sale miraculoase au decis în cele din urmă victoria. Constantinii au marcat o evidentă oboseală după turneul din R.D.G. Echipa n-a avut vlagă și nici o orientare tactică. Golul gazdelor a picat foarte repede. In min. 3, Dobrin a schimbat admirabil direcţia balonului spre Pigulea, acesta a centrat în faţa porţii, iar Frăţilă, venit din urmă, a plonjat spectaculos, ca un cascador, re- luînd cu capul în plasă. Impulsionat de fantezia debordantă a lui Dobrin, F.C. Argeş domină şi oaspeţii sunt nevoiţi să se replieze tot mai des. Presiunea devine, însă, tot mai energică, iar în min. 20 şi 21 numai barele vor salva două goluri ca şi făcute, la şuturile lui Radu şi Dobrin. Jocul anunţă să ia o turnură violentă, dar arbitrul Stadion 1 Mai , timp foarte friguros; teren tare; spectatori aproximativ 12 000. Au marcat : FRATILA (min. 3 şi 49) şi JERCAN (min. 77). Raportul şuturilor la poartă : 20—13 (pe spaţiul porţii : 14—5). Raport de cornere: 5—5. F.C. ARGEŞ : Stan 7 — Pigulea 7, Barbu 7, Vlad 7, Ivan 6, Olteanu 6 (min. 80 Prepurgel), M. Popescu 7, Radu 7, Frățilă 8 (min. 65 Roșu), Dobrin 10, Jercan 7. FARUL : Ștefănescu 6 — N. Constantinescu 4 (min. 30 Ologu 6), BăloSlafi, Mureș 6, Nistor 5, Antonescu 7, I. Constantinescu 7, Tănase 6, Oprea 6 (min. 85 Caraman), Tufan 7, Kalló 6. A arbitrat T. LECA (Brăila) **★*, ajutat la linie de Gr. Birsan şi V. Liga (ambii din Galati). Trofeul Petschovschi : 8. La tineret-rezerve : F.C. Argeş — Farul 2-1 (2—1), temperează spiritele făcînd uz de cartonaşul galben în cazul lui I. Constantinescu şi Olteanu. Notăm apoi alte două ocazii de gol ale piteştenilor, cea mai clară aparţinînd lui M. Popescu în min. 44. Nu trec nici 4 minute din repriza secundă şi Dobrin aruncă în extaz tribunele. După ce îi înşiră, ca mărgelele pe o aţă, pe I. Constantinescu, Antonescu şi Nistor, el pasează paralel, de pe linia de fund, lui Frăţilă care, de la 7 m, n-are de îndeplinit decit o simplă formalitate şi e 2—0. Farul ripostează cu două contraatacuri periculoase, dar şuturile lui I. Constantinescu (min. 53) şi Tufan (min. 75) greşesc de puţin ţinta. F.C. Argeş preia iniţiativa şi în min. 77 realizează un nou gol. La o acţiune fulgerătoare pe aripa dreaptă, Radu pătrunde în careu cu doi apărători in spate, îl vede liber pe Jercan, pasează lateral şi acesta trimite un nou „proiectil“ în plasa porţii lui Ştefănescu: 3 0. Caraian năvăleşte imediat în farcul argeşean, dar Stan îi smulge balonul din picioare în ultimă instanţă. Urmează două cornere consecutive la poarta lui Stan, dar imediat Dobrin „vînează“ balonul şi se infiltrează în careul constăriţean unde, dintr-o poziţie laterală, trage la poartă, mingea lovind mina lui Nistor. Arbitrul refuză penaltyul considerînd un hent involuntar. Argeşenii nu protestează, in fond şi 3—0 reprezintă o victorie destul de netă, absolut meritată. George MIHALACHE BOBRIM ŞI-A CONDUS ECHIPA LA SUCCES MINGEA E ROTUNDA! (Urmare din pag. O performanţa urmărită imediat calificarea în sferturile de finală ale „Cupei U.E.F.A.“. Dar, cum derbyul etapei nu poate fi judecat numai prin această prismă, trebuie să subliniem că „U“ ni s-a părut astăzi într-o excelentă poftă de joc. Continua mişcare a studenţilor şi tirul neîncetat la poarta lui Vidae (cu dese intercalări ale mijlocaşilor Anca şi Fanea Lazăr, acesta din urmă şutînd foarte periculos) au luat orice speranţă adversarului intr-o posibilă confruntare poziţională ce i-ar fi convenit, desigur. Cineva spunea în tribună să scorul final este... elegant. Caracterizarea ni se pare fericită. Faţă de arădeni, scorul este elegant, dacă ţinem cont că din 22 de şuturi, doar unul a poposit în plasa porţii lui Vidae, atunci tind acel reuşit „un—doi“ dintre Anca şi Lică, prin zona centrală, acolo unde Lereter şi Pojoni au evoluat fără siguranţa obişnuită, a fost finalizat de Lică (min. 59) printr-un şut liftat peste Vidae, ieşit la blocaj. Iar dacă ne referim la deschiderea scorului prin autogolul lui Lereter (în min. 28, Munteanu a executat un corner, la semiînălţime, în careul mic şi Lereter şi-a amintit, din nefericire, că pe vremuri a fost înaintaş... De altfel, în min. 51, Pojoni a fost cît pe-aci să înscrie şi el în propria poartă, la o centrare a lui Uifăleanu). putem spune că şi oaspeţii au fost eleganţi cu gazdele... înseamnă, deci, că scorul este echitabil ? Credem că nu, pentru că dominarea echipei gazdă s-ar fi putut concretiza într-un scor mai categoric, dacă Adam ar fi fostşi astăzi jucătorul oportun pe care-l ştim. El a irosit multe ocazii clare de gol (de pildă, în min. 2, 29, 39, 43 — cinci din poziţii excelente create de coechipieri a ratat aceste posibilităţi). Faptul că U.T.A. a şutat numai de trei ori pe spaţiul porţii lui Ştefan este destul de grăitor pentru inconsistenţa ofensivei echipei oaspete. Iar dacă adăugăm că, de fapt, singura minge care putea poposi în poarta lui Ştefan n-a fost decit cea expediată de Domide (min. 68) la rădăcina barei, dintr-un şut din afara suprafeţei de pedeapsă, rezultă că U.T.A. nu se poate plînge că şi-a irosit ocaziile. Meciul „U“ Cluj — U.T.A. nu s-a dezminţit pe plan spectacular, cei aproape 10 000 de spectatori (dintre care unii au venit pe parcursul jocului, atunci cînd soarele s-a făcut mai mult simţit) asistînd la o confruntare deschisă, purtată cu armele fotbalului şi în care rare altercaţii (Uifăleanu—Pojeni, Lică— Birău) n-au pus în umbră spiritul de sportivitate. Stadion Municipal, vreme însorită dar friguroasă, teren îngheţat, spectatori cea. 10 000. Au înscris : LERETER (autogol — min. 28) şi LICA (min. 59). Şuturi la poartă : 22—4 (pe spaţiul porţii : 9—3). Raport de cernere : 4—1. „U“ CLUJ : Ştefan 8 (min. 71 Moldovan) — Creţu 8, Pexa 8, Solomon 8, Cîmpeanu 8, Anca 9, Fanea Lazăr 9, Uifăleanu 7, Munteanu 8, Adam 6, Lică 9, U.T A. 5 Vidae 8 , Birău 7, Lereter 8, Pojon 6, Popovici 7, Domide 7, Petescu 6, Broşovschi 6 (min. 75 Galinin), Sima S (min. 75 Axente), Kun U 6, Both 6. A arbitrat M. ROTARU ***★, ajutat la linie de V. Buimistruc și V. Popa (toţi din Iaşi). Trofeul Petschovschis 10. La tineret-rezerve : „TJ“ Cluj — U.T.A. S—1 (1—1). Sportul Neagu a fost ieri un virf eficace, lată-l aici deschizind seria celor cinci goluri ale Rapidului Foto : Theo MACARSCHI RAP Tribune goale, foarte frig, cu prezenţa unui soare fără calorii, un arbitraj miop faţă de intrările dure, fiul — o echipă dispusă să lupte, dar fără să ştie cum, şi Rapid — o formaţie în stare, în egală măsură, de fapte mari şi de greşeli enorme, iată ţe scurt conturul partidei de ieri, soldată cu multe goluri, dar fără alte virtuţi deosebite. Foamea de puncte a bucureştenilor a fost satisfăcută. Deşi conduşi cu 1-0, în urma unei combinaţii perpendiculare şi exacte, realizată de către Mulţescu şi Stoian şi facilitată de plasamentul impropriu al fundaşilor lui Răduranu, giuleştenii au dominat de la început, dizolvînd şi învăluind flancul sting al apărării oaspeţilor, zonă unde Petreanu a făcut deseori ceea ce trebuia să facă o extremă bună. Dacă, a existat în jocul Rapidului şi o serie de combinaţii şi de acţiuni bine reglate, am observat şi o serie de inadvertenţe, proprii echipelor care IAŞI, 28 (prin telefon, de la trimisul nostru). Da, pe stadionul din Copou, am văzut, în sfîrşit, ieşeni rîzînd. E şi normal. Echipa lor a obţinut o victorie preţioasă şi două puncte mari. Dar, înainte de toate, am vrea să spunem că am văzut la Iaşi un meci de o ţinută sportivă ce merită evidenţiată. „Gurile rele“ au vorbit mult de acest meci. Se vorbea de... duşmănie, de poliţe, de Iordache, de nu ştim ce. Dar cei ce au încercat să toarne benzină pe foc, să incite cele două formaţii la o dispută peste limitele regulamentului, s-au înşelat. Intîlnirea de la Iaşi a fost mai sportivă decît ar fi crezut mulţi. Spre cinstea lor, spectatorii ieșeni (ca şi jucătorii) nu au luat în seamă nimic, şi-au ajutat echipa în momentele grele, i-au aplaudat eforturile şi în final s-au bucurat de victoria ei. Apropo de sportivitate i s-au dat două avertismente în acest meci (lui Negrea şi Romilă I), ca urmare a unor faulturi de joc, intrări mai tari şi nicidecum acte grave. Miza jocului şi tensiunea presupusă că va fi pe stadion au cam influenţat meciul, în prima parte a sa. Ieşenii doreau să înscrie cît mai repede şi greşeau, de regulă, pasele decisive în preajma careului. Steliştii erau cam reţinuţi şi de aici — aproape 45 de minute — am asistat la un joc cu acţiuni confuze, debusolate. Gazdele l-au obligat pe Haidu în min. 4 să blocheze o minge periculoasă urmărită de Marica. După aceea, Incze a irosit o bună situaţie. Replica Stelei vine abia în min. 23, cînd Năstase şutează din întoarcere, de la 14 m, şi gazdele ies... cu faţa curată graţie admirabilului reflex al lui Costaş. Faza a mai dat curaj oaspeţilor, care ies mai mult la joc. Dar, şi de o parte şi de alta, totul se opreşte la marginea careurilor de 16 m. Centrările lungi, înalte, şi şuturile răzleţe nu au efect. Primul corner îl consemnăm în min. 38. Spune ceva, nu ? Pînă la pauză, Pantea şi Năstase scapă o bună ocazie (min. 40), iar Incze îi imită (min. 44). A fost o repriză de nota 5. După pauză, la Steaua, în locul lui Marcu (a acuzat o întindere) a intrat Iordănescu, care la începutul partidei nu a vrut să joace pentru că antrenorii i-au cerut să evolueze pe extrema stingă ! La Politehnica, Romilă II l-a înlocuit pe Măr-' dărescu II, lăsat la cabine de Mărdărescu I, pentru că fiul jucase slab. Meciul a devenit mai animat. Fazele se succed cu mai mare frecvenţă la poartă, graţie echipei gazdă, care, deşi cam pestriţă în alcătuire, depune eforturi să cîştige. In min. 50, Moldoveanu şutează în bară, anunţînd pericolul ce avea să se abată la poarta lui Haidu. Şi acest pericol avea să-l creeze un fundaş „de meserie“, Stoicescu, transformat în atacant în disperare de cauză. In min. 57, el trimite o pasă excelentă înainte, Marica sprintează, şutează pe lingă Haidu, ieşit în întîmpinare, și înscrie. Politehnica joacă ca In ce în ce mai bine. Va avea lungi perioade de dominare, pentru că mijlocaşii săi sînt mai activi, pentru că înaintaşii — Marica şi Incze, mai ales ultimul — sunt în bună dispoziţie Steaua face eforturi să echilibreze situaţia, dar nu reuşeşte. Naom este mereu în contratimp cu acţiunile lui Vigu (nici el prea clar). Cît priveşte pe înaintaşi, aceştia au dispărut aproape total din joc (vedeţi raportul şuturilor). O dată, în min. 67, Năstase a pătruns în careu, dar a întîrziat să şuteze, iar Hanceliuc a trimis în corner, prin alunecare, şi buna ocazie a lui Năstase a fost irosită. După aceea, ieşenii şi-au reluat ofensiva şi în min. 87 înscriu din nou. Stoicescu a pătruns pe stingă, a intrat în careu, a centra în faţa porţii şi Incze a reluat cu capul în colţul opus şi a marcat. Politehnica, mai bună după pauză decît adversara sa, şi-a croit drum spre victorie. O merită. Constantin ALEXE AM VĂZUT IEȘENI... R1Z1ND Stadion 23 August, timp friguros (00), teren necorespunzător pentru un joc de divizia A, spectatori aproximativ 7 000. Au marcat MARICA (min. 57) şi INCZELY (min. 87). Raportul şuturilor la poartă : 16—4 (pe spaţiul porţii: 10—1). Raport de cornere : 4—3. POLITEHNICA : Costaș 7 — Romița I 7, Ianul 9, Hanceriuc 8, Pali 8, Mărdărescu II 5 (min. 46 Romilă II 7), Simionaș 7, Incze 8, Stoicescu II 8, Marica 8 (min. 83 Dănilă), Moldoveanu 7. STEAUA : Haidu 7 — Sătmăreanu 7, Smarandache 8, Negrea 7, Cristache 7, Naom 5, Vigu 7, Pantea 6, ştefănescu 6 (min. 70 Aelenei 6), Năstase 6, Marcu 6 (min. 46 Iordănescu 6). A arbitrat V. TOPAN ***★★, ajutat la linie de A. Pop şi Gh. Vereş (toţi din Cluj). Trofeul Petschovschi : 9. La tineret-rezerve : Politehnica — Steaua 1—3 (1—9). VICTORIE DULCE. UR JOC MRE0M INTERESANT îşi caută stilul, avind încă nesincronizări, nesiguranţă, atitudini riscante sau inutile. Fermitatea victoriei nu se datoreşte doar jocului învingătorilor, ci şi adversarului, uşor vulnerabil în faza de apărare şi parcă ceva mai dotat în acţiunile ofensive. Spunem aceste lucruri, pentru că Rapidul trebuie să joace şi în campionat mai bine decit a reuşit pînă acum. Ea ne-a sugerat şi ieri că ştie mai mult decit reuşeşte să exprime. Ea ne-a surprins şi ieri, comiţînd unele erori, incompatibile cu valoarea echipei şi cu randamentul ei recent în meciurile internaţionale. Am observat dezordine în comportarea fundaşilor. Codrea îşi periclitează echipa prin plecările lui inoportune în faţă. Lupescu avansează mult la mijlocul Stadion Republicii, teren bun, timp rece , spectatori aproximativ 3 000. Au înscris : STOIAN (min. 7) NEAGU (min. 20 şi 50), CODREANU (min. 35), CODREA (min. 42), ENE (min. 76). Raportul şuturilor la poartă : 16—1 (pe spaţiul porţii : 7—4). Raport de cornere : 8—2. RAPID : Răducanu 8 — Pop 9, Soc 8, Lupescu 8, Codrea 7, Dinu 8, Dumitru 8 (min. 60 Angelescu), Petreanu 9 (min. 67 Năsturescu), Ene Daniel 7, Neagu 8, Codreanu 7. JIUL : Suciu 5 (min. 77 Marincan) , Georgescu 6, Georgeviei 6, Stocker 6, Popescu 4 (min. 42 Mihai Marian), Cotormani 6, Dodu 6, Urmeş 5, Stoian 7, Mulţescu 5, Naidin 6. A arbitrat I. CÎMPEANU **★, ajutat la linie de T. Gaboş şi I. Constantinescu (toţi din Cluj). Trofeul Petschovschi : 9. La tineret-rezerve : Rapid — Jiul 3—0 (0-0), terenului, lăsîndu-l singur pe Boc. Marcajul este deseori neglijent. Iar în fazele de atac, începute bine, se greşeşte prea des, prin pase de mîntuială, trimise inutil coechipierului cel mai sever marcat. Rapidul este în prezent o echipă care aleargă enorm după un gol, pentru că în unele momente-cheie ale jocului cei implicaţi refuză să gîndească. Potenţîndu-şi efortul general prestat cu ceva mai multă judecată, ea ar ieşi mai frecvent victorioasă şi ar realiza şi un fotbal mai substanţial şi mai spectaculos. Giuleştenii au egalat prin Neagu, care a reluat in poartă centrarea lui Petreanu (min. 20). Şi s-a detaşat treptat prin punctele înscrise de Codreanu (combinaţie Dumitru—Petreanu — centrare peste apărarea surprinsă și furată de joc a Jiului — (min. 35), Codrea (min. 42), Neagu (şut excelent, puternic, surprinzător, de la marginea careului, ajutat şi de greşeala lui Suciu — min. 59) şi Ene Daniel (care a reluat o minge respinsă de portarul advers — min. 76). Jiul ne-a făcut impresia unei echipe voluntare, dar lipsită de valori mai acătării. Acasă joacă probabil aspru, dar ieri a arătat mereu nesiguranţă in faţa careului propriu. Apărătorii se acoperă unii pe altii puţin sau de loc, sunt greoi şi rămîn descumpăniţi în faţa adversarului care circulă. Arbitrajul, după o optică stranie, a lăsat nesancţionate o sumedenie de faulturi comise în afara sau în interiorul careurilor. In felul acesta a frustrat ambele echipe. Principala greşeală a lui X. Cîmpeanu avea să fie toleranţa. Romulus BALABAN PETROUl 1 (1) Univ. CRAIOVA 1(1) PLOIEŞTI, 28 (prin telefon, de la trimisul nostru). La cel de-al doilea meci consecutiv pe teren propriu, petroliştii n-au mai reuşit să reediteze victoria din etapa precedentă şi — după cum mărturiseau spectatorii localnici — nici să presteze un joc la nivelul celui din confruntarea cu studenţii clujeni. De această dată, evoluţia lor a fost — în general — modestă, jocul în atac lipsit de orizont, total ineficace. Astfel că, deşi au deţinut superioritatea teritorială în cea mai mare parte a timpului, în repriza secundă avînd chiar perioade de dominare masivă, ei s-au văzut nevoiţi a se mulţumi doar cu un rezultat de egalitate. De altfel, putem aprecia ca just acest rezultat, deoarece şi craiovenii au avut meritele lor în disputa de azi (n.r. ieri), reuşind să se apere cu străşnicie şi să contraatace, destul de rar, ce-i drept, doar foarte periculos. Partida a debutat într-un ritm lent, plicticos. Ploieştenii par ceva mai activi în zona de mijloc dar ei se dovedesc fragili şi neinspiraţi în faţa careului oaspeţilor. Dar, iată minutul 29, Ţarălungă, venit pe dreapta, primeşte un balon din apărare şi, vîzîndu-l pe Oblemenco scăpat de sub supravegherea lui Bădin, îl deschide lung şi precis pe partea opusă ; înaintaşul craiovean interceptează mingea şi, cu toată opoziţia tardivă a fundaşului central ploieştean, şutează splendid, cu stîngul făcînd inutil plonjonul lui Mişu Ionescu. Căzut pe neaşteptate, golul are darul de a anima partida. Ploieş ST. ROŞU 3(1) A S A. 1(1) BRAŞOV, 28 (prin telefon, de la trimisul nostru). Parcă de cînd lumea în divizia A şi sfidînd legea „micii ciuperi“, atît de dragă multora dintre formaţiile vizitatoare, A.S.A. Tg. Mureş a luat azi (n.r. — ieri) un start mai tare decît rutinatul ei partener, de întrecere. Precauţi în situaţia de apărare, compartiment întărit prin retragerea lui Orza (tricoul cu nr. 11) în faţa fundaşilor centrali, elevii lui Tiberiu Bone ies la joc destul de periculos pe contraatac, prinzînd defensiva adversă pe picior greşit. La o asemenea acţiune fulger (în min. 5), cade şi golul, găsit cu o minge, Mureşan demarează perpendicular pe aripa stingă şi, cind ajunge la marginea careului mare, şutează surprinzător încercîndu-i vigilenţa lui Adamache ; portarul braşovenilor nu reuşeşte decît să respingă în faţa porţii, de unde Fazekaş atent introduce balonul în plasă. Galeria gazdelor a amuţit, băieţii lui Proca şi Meszaroş par uluiţi şi în min. 12 abia scapă de încă un gol . Mureşan pătrunde în vbie, frontal, pe culoarul lăsat liber de Jenei şi Olteanu, dar în loc să şuteze, pasează, lateral... răspunderea lui Fazekaş, care e contrat in extremis de Ivăncescu. Treptat-treptat, braşovenii se regăsesc. Mai „subţirei“, ei se demarcă şi combină mai uşor pe terenul greoi şi pun stăpînire pe joc. în min. 17, Drăgoi saltă mingea peste bară din poziţie favorabilă , min. 24, Ia o lovitură liberă, aproape întreaga echipă brașoveană s-a mutat la poarta lui Nagel. Pag. a 3-a S.C. BACĂU 4(2) C.F.R. CLUJ 1(0) CLUJENII AU PRIMIT TREI GOLURIPARABILE BACAU, 28 (prin telefon, de la trimisul nostru). Credeam că neputinţa şi resemnarea s-au cuibărit definitiv în sufletul jucătorilor de la Cluj. Feroviarii au infirmat astăzi (n.r. — ieri), în meciul cu S.C. Bacău, această ipoteză. Ei au jucat curajos, deschis, s-au bătut pentru fiecare minge. Echipa clujeană, deşi lipsită de aportul a trei jucători de bază : Cojocaru, Totoianu şi Szőke — care, aşa cum ne-a declarat ■ dr. C. Rădulescu, „s-au dat accidentaţi" — a lăsat o bună impresie spectatorilor băcăuani. Ea a combinat frumos in coup, jucătorii ei s-au găsit cu „mingi lungi“, trimise în adîncime de Soo și O. Iovescu. Apărarea s-a lăsat însă ușor destrămată, iar portarul Pop, debutant în divizia A, s-a dovedit nesigur și ezitant, făcîndu-t de vinovat de primirea primelor goluri, înlocuitorul său, Gagea, a greşit şi el la golul 4, aşa incit trei din cele patru goluri primite de clujeni puteau fi parate. Sport Club Bacău a fost inegală în joc. A avut momente bune, urmate de căderi. Se pare că gazdele nu s-au concentrat suficient asupra partidei pe care au socotit-o uşoară şi dinainte cîştigată. Dembrovschi a jucat slab, cum nu l-am văzu niciodată, în schimb, Rugiubei s-a arătat a fi în mare formă. A marcat două goluri şi a creat alte cîteva, fiind după opinia noastră, ce mai bun jucător de pe teren. Publicul i-a aplaudat realizările şi i-a scandat numele un semn de preţuire Iată stenograma golurilor : min. — Rugiubei se învîrteşte cu minge, printre trei adversari şi şutează ei dreptul, din marginea careului d 16 m, surprinzîndu-l nepregătit _e portarul Pop : 1—0. Min. 38 — Mioc urcat în atac, centrează înalt îi careu, portarul Pop iese neinspirat ratează intercepţia şi Rugiubei, iei cu capul mingea în poartă : 2— Min. 56 — oaspeţii reuşesc să reduc scorul prin Soc, care speculează greşeală colectivă a apărării băcăuane : 2—1. Min. 58 — Pruteanu, înlocuitorul lui Dembrovschi, schimb jocul de pe dreapta pe stingă, la Sorin Avram urmează o centrare acestuia și Pană reia în gol : 3—1 Min. 80 — ultimul gol al meciuri este înscris tot de Pană, cu large concurs al portarului Gagea, car s-a lăsat păcălit de o minge uşoară trimisă de băcăuan în colţul scurt 4—1. Dumitru VIŞAN Stadion „23 August", teren moale, timp răcoros, spectatori aproximativ 5 000. Au marcat : BUGIUBEI (min. 5 şi 38), PANA (min. 58 şi 80), respectiv SOO (min. 50). Raportul şuturilor la poartă : 17—6 (pe spaţiul porţii : 8—3). Raport de cornere : 3—4. SPORT CLUB BACAU : Ghiţă 8 — Mioc 9, Catargiu 8, Velicu 7, Kiss 6, Vătafu 7 (min. 75 Smăuceanu), Hriţcu 6, Pană 8, Dembrovschi 5 (min. 57 Pruteanu 7), Bugiubei 9, Sorin Avram 7. „ C.F.R. CLUJ : Pop 4 (min. 63 Gagea 4) — Tegean 7, Dragomir 6, Lupu 6, Roman 5, M. Bretan 6, S. Bretan 6, Sop 8, Munteanu II 5 (min. 46 Donici 5). O Ionescu 7. Vişan 7. A arbitrat AUREL BENTU ***★*, ajutat la linie de V. Murgăşanu şi A. Munich (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi : 9. .... La tineret-rezerve : S.C. Bacău — C.F.R. Cluj 0—1 (0—0). CU UN ATAC FRAGIL NU SE POATE CÎŞTIGA tenii se precipită în atac, vine mereu în faţă şi fundaşul Nae Ionescu, dar apărătorii Băniei se descurcă bine, fiind şi rîndul portastadion Petrolul, timp frumos, teren moale, spectatori : aproximativ 7 000. Au marcat : OBLEMENCO (min. 29) şi CIUPITU (min. 44). Raportul şuturilor la poartă : 23—6 (pe spaţiul porţii: 8—2) Raport de cornere : 15—1. PETROLUL : M. Ionescu 8 — Gruber 8, Bădin 8, Mocanu 9, N. Ionescu 8, Dincuţă 7, Decu 6, Moraru 6, Grozea 7, Ciupitu 7, Harapu 5 (min. 66 Taporea 6). UNIVERSITATEA CRAIOVA : Oprea 9 — Niculescu 8, Mincă 9, Tacoi 8, Velea 8, Strîmbeanu 7, Ivan 7, Pîrvu 5 (min. 46 Niţă, min. 80 Someş), Oblemenco 7, Donose 7 Ţarălungă 7. A arbitrat N. PETRICEANU ■*★★★, ajutat la linie de G. Dragomir şi M. Cîţu (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi : 8. La tineret-rezerve : Petrolul — Universitatea Craiova 2—0 (0—0). rului Oprea să intervină spectaculos, în min. 30 şi 36. Cu un minut înainte de pauză însă, o pătrundere, urmată de centrare, a lui Hsrapu produce o situaţie critică î careul oaspeţilor, apărarea acestor (chiar şi Oprea) are cîteva momente de bîlbîială şi Ciupitu profiţi expediind, din apropierea porţii, les Ionul în plasă. După pauză, jocul are aproape u singur sens, spre poarta lui Opre. Gazdele forţează din ce în ce ma mult victoria (uneori întreaga formaţie „urcă“ în atac), obţin corne după corner, dar golul, care pare î repetate rînduri inevitabil, nu v cădea. Supuşi unei presiuni pe alocul sufocante, oaspeţii se apără cu dîrzenie exemplară (Oprea avîn intervenţii excelente) şi reuşesc s menţină pînă în final rezultatul fixat în prima repriză. Arbitrul N. Petriceanu a condu foarte bine această întîlnire, disputată într-o notă de sportivităţi dar a greşit — după opinia noastră în ultimele minute, cînd nu penalizat cu lovitură indirectă î careul craiovenilor o obstrucţie comisă de portarul acestora. Constantin FIRĂNESCU N-A FOST CHIAR ATÎT DE SIMPLU. Ivăncescu execută înalt, în cărei mingea îl depăşeşte pe Nagi (după părerea noastră faultată un adversar în suprafaţa lui d protecţie) şi este expediată capul în plasă de fundaşul Oiţeinu, venit pe fază pentru orice eventualitate. Golul fiind Valida Steagul roşu depăşeşte mai uşo punctul critic, menţinîndu-se o ofensivă pînă la sfîrşitul reprize şi ratînd prin Györfi, în min. 3! o bună ocazie la poarta lui Nage Cu excepţia fazei din min. 4 (şut periculos al lui Lucaci, respins cu dificultate de Adamache fizionomia partidei se păstreaz şi după pauză, cînd braşovenii forţează victoria, în min. 50 şi 51 Györfi şi Pescaru risipesc dau bune ocazii, dar în min. 59 Ghergheli, scăpat singur spre poartă este faultat clar în careu de fundaşul Ispir. Stupoare! arbitru Iosif Ritter, atît de curant pîn astăzi cu penalty-urile, nu acord nimic. Presată, continuu, apărarea oaspeţilor îşi pierde din luciditate , comite" erori. In min. 70, Zotinci centrează pe partea opusă, din piciorul unui apărător mureşal mingea ajunge la Pescaru, car, complet nemarcat, înscrie cu set, de la aproximativ 10 m. Opt minute mai tîrziu, defensiv, oaspeţilor , gafează literalmente Toth trimite uşor în careu lui.. Pescaru, care nu stă pe gîndul şi şutează în colţul lung. Czaki vrea să respingă, dar Zotincă, a Hat lungă, el îi „suflă“ balonul şi-l împinge în plasă. G. NICOLAESCU Stadion Tineretului : timp Însorit dar friguros : teren greu : spectatori aproximativ 5 000. Au marcat : FAZEKAŞ (min. 5), OLTEANU (min. 24), PESCARU (min. 70), ZOTINCA (min. 78). Raportul şuturilor la poartă : 21—10 (pe spaţiul porţii : 9—4). Raport de cornere : 11—1. STEAGUL ROŞU : Adamache 8 — Ivăncescu 8, Jenei 7, Olteanu 9, Rusu 8, Pescaru 8, Cadar 6, Ghergheli 6, Zotincă 8, Drăgoi 6, Györfi 6. A.S.A. : Nagel 7 (min. 81 Solyom) — Szolosi 7, Toth 6, Ispir 6, Czako 5, Nagy 6, Hajnal 8, Lucaci 5 (min. 80 Sleam), Mureșan 5, Fazekas 7, Orza 7. A arbitrat IOSIF RITTER **★, ajutat la linie de G. Blau și A. Zbercea (toți din Timișoara). Trofeul Petschovschi : 7. La tineret-rezerve : Steagul roşu — A.S.A. 3—0 (2—0).