Sportul, noiembrie 1971 (Anul 27, nr. 6863-6892)

1971-11-01 / nr. 6863

fir. 6863 r-~....... r »■ HI DINTR-O SIMPLI REZERVĂ, MOI A DEVENIT EROUL SUPORTERILOR ORIUENI CĂREI, 31 (prin telefon, de la trimisul nostru). S-a scurs mai bine de un sfert de oră de cînd ultimul fluier al arbitrului Pădureanu a pus capăt acestui derby al lanternei, desfășurat pe teren neutru. In vestiarul Crișului, unde ne aflăm, răzbat de afară ovaţiile sutelor de orădeni care au efectuat deplasarea pentru a nu-şi lăsa singură formaţia favorită. Mulţi dintre ei au ajuns aci la Cărei încă de la primele ore ale dimineţii. Iată-i eliberaţi din strînsoarea emoţiilor (şi prin cîte n-au trecut !) şi fericiţi la culme de epilog, dînd frîu liber imensei lor bucurii, scandînd „Crişul !“, „Crişul !“ şi, prin alternanţă, Moţ ! Moţ !, numele celui care, înscriind golul victoriei, le-a adus satisfacţie, în puţine minute— aşa se scrie istoria fotbalului — dintr-o simplă rezervă, Moț, introdus în teren în min. 70, a devenit (pînă la... viitoarea etapă) un erou. Fiind unicul gol, îl descriem pe larg : ne aflam în minutul 88 . Moldovan a recuperat un balon de la centrul terenului, s-a lansat solitar pe un culoar lateral, înspre aripa stingă, de unde a fost nevoit să centreze; pe traiectoria mingii, in apropierea careului mic, a apărut Moţ care, deşi jenat de un apărător clujean, a reluat cu Stadion victoria; timp friguros ; teren bun ; spectatori circa 3 000. A marcat MOŢ (min. 80). Raportul şuturilor la poartă 15—7 (pe spaţiul porţii i 7—1). Raport de cornere i 1—5. CRIŞUL : Bologan 1 — F. Nicolae 6, Sărac 7, Lucaci 8, Balogh 8, Neşu 7, Moldovan 8, Suciu 6, Şchiopu 8 (min. 70 Moţ 8), Tamaş 7, Cefan 6 (min. 84 Cociş 5). C.F.R. : Totoianu 7 — Szőke 7, Vişan 8, Dragomir 7, Cojocaru 8, Roman 7, M. Bretan 8, Şoc 6, Strat 5 (min. 57 Munteanu II 6), O. Ionescu 5, Ţegean (min. 31 Donid 6). A arbitrat ! V. PADUREANU ajutat la linie de Em. Martin şi I. Puia (toţi din Bucureşti). La tineret-rezerve : Crişul — C.F.R. Cluj 2—0 (2—0), stîngul, trimiţînd balonul în plasă : 1—0 pentru Crişul! Un gol căzut tîrziu, dar care — după cum se desfăşuraseră lucrurile pînă atunci — a venit să consfinţească o victorie meritată. Intr-adevăr, elevii lui Ştefan Coidum au făcut azi risipă de energie, au avut mai mult iniţiativa în joc, au fost în cîteva rînduri mai aproape de goluri decît partenerul de întrecere. Min. 39, de exemplu, a fost de-a dreptul dramatic. La un moment de mare presiune in careul clujean, Tamaş a trimis balonul cu capul în bara transversală, mingea a căzut pe linia porţii de unde a fost respinsă la Şchiopu; un şut, portarul abia a apărat, trimiţînd la cîţiva metri în picioarele lui Cefan, încă un şut, jos, lingă bară, şi fundaşul Roman pentru a salva, a fost nevoit să comită henţ în careu. A executat Moldovan în stînga portarului Totoianu, care printr-un plonjon, mai întîi a respins, apoi a blocat, stringind balonul în braţe cu disperare. In schimb, de cealaltă parte ceferiştii (de la care trebuie reţinut remarcabilul joc efectuat în situaţiile de apărare) n-au putut crea situaţii de gol la poarta lui Bologan. Totuşi, ultimul apărător al formaţiei orădene a trecut prin mari emoţii in min. 79, cînd coechipierul său Lucaci a trimis intempestiv, o minge acasă, gafa a fost sesizată de Octavian Ionescu care, însă, trezindu-se singur, cu... golul în faţă s-a pripit şi a prelungit defectuos în braţele lui Bologan. .. După care, spre finalul partidei, în acel minut 88, a fost înscris unicul gol, descris mai pe larg în introducerea cronicii. G. NICOLAESCU BOI CONSTĂNŢENII ÎNSCRIU NUMAI In... MINUTUL 89! Stadion „1 Mai" ; timp ploios ; teren moale ; spectatori 7 006. A marcat : TANASE (min. 89). Raportul şuturilor la poartă : 28—15 (pe spaţiul porţii : 19—7). Raport de cornere : 10—1. FARUL 7 Ştefănescu 8 — stoica 7, Mâlosu 8, Nistor 7, Ghirca 7, Tănase 8, Antonescu 6 (min. 64 I. Constantinescu 6), Ologu 7, Oprea 6, Tufan 6, Kalló 5 (min. 52 Caraman 6), JIUL Suciu 9 , Georgescu 7, Georgevici 8, Stocker 8, Tonca 7, Sandu 7, Dodu 6, Feronescu 6, Urmeş 5 (min. 47 Mulțescu 7), Libardi 8, Stoian 6. A arbitrat GH. LIMONA -Crito ajutat la linie de Gh. Vasilescu I şi Flofciu (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi : 8. La tineret-rezerve : Farul — Jiul 0—3 (0—2). CONSTANŢĂ: 31 (prin telefon, de la trimisul nostru). Farul şi-a făcut de la o vreme obiceiul să-şi lase suporterii să aştepte golul victoriei pînă în ultimul minut. Exact la o săptămînă după partida cu Dinamo, cînd Ologu a obţinut victoria în min. 89, constănţenii au repetat figura, de astă dată în faţa minerilor din Valea Jiului. Tocmai atunci cînd suporterii din tribune se pregăteau să ia drumul spre case, plouaţi şi la propriu şi la figurat, ultimul val furios al atacului constănţean n-a mai putut fi zăgăzuit de stăvilarul Jiului. Balonul a „curs“ pe traiectoria Tufan — Oprea — Caraman, s-a lovit de toţi, a ajuns la Ologu, iar acesta l-a timis pe partea dreaptă lateral la Tănase, care venea ca o furtună din urmă. Un şut nemilos de la 8 m şi Suciu — adevărat zeu protector al careului său pînă atunci — a fost îngenunchiat în noroiul din faţa porţii, privind deznădăjduit balonul care s-a oprit in plasa sa. Ce a fost pînă atunci ? Farul a atacat cu mai multă insistenţă, dar acţiunile — stereotipe şi fără vigoare — n-au pus probleme prea dificile vînjoşilor apărători din Valea Jiului. Ei au ştiut să... mineze toate drumurile spre poartă, au apărat foarte bine centrul careului şi n-au întîrziat uneori să răspundă cu atacuri de hărţuială prin trioul Libardi — Peronescu — Stoian. A existat şi un moment cînd tensiunea în teren ameninţa să compromită spectacolul sportiv, dar arbitrul a ştiut să folosească prompt armele sale, fluierul şi cartonaşul galben, temperîndu-i pe Dodu, Tănase, Antonescu şi Stoica. Ologu a ratat în min. 13 o bună ocazie, iar peste 4 minute Libardi a executat cu măiestrie o lovitură liberă de la 40 trem. Dar balonul nu l-a ascultat pînă la capăt, a șters bara transversală și s-a pierdut ca o iluzie. Am mai semnalat apoi o impecabilă centrare a lui Kalló, încheiată cu un cap al lui Oprea, dar mingea s-a lovit de bară. Cu aceste trei momente mai importante s-au încheiat conturile primei reprize. La reluare, constănţenii şi-au înteţit eforturile, dar fiul s-a apărat cu toate mijloacele, inclusiv cu arma anti-jocului, plecînd de la premisa că în deplasare „scopul scuză mijloacele“. In min. 47, Oprea, talonat de Georgescu şi Georgevici, forţează golul, pătrunde în careu, dar Suciu plonjează temerar şi salvează situaţia. în replică, Stoian ajunge şi el la un pas de gol două minute mai tîrziu, pentru ca în min. 57 Georgescu să salveze cu capul un balon care viza plasa. Gazdele devin apoi tot mai insistente în atac. După ce Tonca e avertizat cu cartonaşul galben, golul constănţenilor cade în sfîrşit şi parcă şi ploaia e uitată de spectatorii ajunşi în culmea entuziasmului. Adevărul este că există acel minut 89, care ţine mereu cu Farul. George MIHALACHE FOTBALUL S-A ÎNTÎLNIT CU IARNA CRAIOVA, 31 (prin telefon, de la trimisul nostru). Duminică dimineaţa, pe la 10,30, la Craiova cerul a început să prăvălească troiene peste oraş. Fotbalul părea sacrificat, căci zăpada se aşternuse repede pe stadion (să fi avut cam 20 cm grosime), dar dragostea pentru sportul rege a mai înfrînt o dată natura potrivnică pentru că organizatorii au depus eforturi serioase, călcînd zăpada sub picioare, trasînd liniile hotăritoare ale terenului cu vopsea roşie şi oferind astfel prilejul ca la ora 15 meciul să înceapă. Firesc, în acest decor aspru, nimeni nu se mai aştepta la spectacol Dar aceşti olteni îndrăgostiţi pînă la sacrificiu de fotbal (şi au fost cam 5 000 de oameni) au rămas în tribune sub o ninsoare nebună, să vadă dansul de voinţă şi bărbăţie al celor intraţi în arena „nordică”. N-a prea fost fotbal, şi nici nu putea să fie. A fost un joc al dragostei şi-al întîmplării. Balonul lovit lua traiectorii stranii, nimeni nu putea intui ce va fi, nimeni nu putea iniţia ceva serios, tehnic sau tactic. Pentru că mingea s-a oprit de atîtea ori în nămeţi, şi chiar jucătorii — minunaţi cu toţii în efortul lor — au rămas de atîtea ori cu picioarele pînă la glezne în... gazonul alb. Normal că fiecare echipă a încercat să cîştige cîte ceva. Şi au alergat toţi jucătorii, au alergat ca să nu îngheţe, dar şi ca să joace cît se putea, cum se putea. Şi în primul rînd studenţii au forţat acest joc al întîmplării, s-au avîntat mai siguri spre reduta lui Adamache, au fost de trei ori in prima repriză la un pas de gol (min 3, trage Ţarălungă, respinge Adamache; min. 23, Adamache scoate de la colţul de sus o „ghiulea“ a lui Martinovici ; min. 30, luftează Pescaru în careu, dar Neagu e împiedicat şi el de... zăpadă). Dar parcă n-ar fi fost just să se stabilească atît de devreme un învingător într-o partidă în care, omeneşte vorbind, nu puteau exista învinşi. Aşa că şi repriza secundă a fost acelaşi tumult de ambiţie şi de presing al gazdelor. Studenţii au mai fost din nou de cîteva ori în faţa golului, insă uimitorul Adamache, zvîcnind din îngheţul prelungit la care a fost supus între buturi, s-a opus de cel puţin trei ori (min. Stadion Central , timp rece, anine tot timpul ; teren plin de zăpadă ; spectatori — circa 8 000. A marcat PIRVU (min. 72). Raportul şuturilor la poartă : 21—6 (pe spaţiul porţii : 9—2). Raport de cornere : 7—4. UNIV. CRAIOVA : Oprea 8 — Niculescu 6 (mln. 46 Birlan 7), Mincă 7, Deselnicu 7, Velea 7, Strimbeanu 8, Ivan 7, Martinovici 7, Pîrvu 7 (mln. 75 Niţă), Neagu 8, Ţarălungă 9. STEAGUL ROŞU : Adamache 10 , Ivăncescu 7, Jenei 6 (min. 70 Furnică), Olteanu 8, Rusu 7, Pescaru 7, Cadar 7, Balint 7, Zotinca 7, Florescu 6, Györfi 8. A arbitrat C. NICULESCU + + + + •&, ajutat foarte bine la linie de C. Costică şi I. Urdea (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi : 10. La tineret-rezerve : Universitatea — Steagul roşu 3—1 (2—0), 47, 60 şi 61) golului. Pînă la urmă a învins Universitatea, printr-un gol înscris de Pîrvu cu capul, la un corner executat de Ţarălungă (min. 72), un gol imparabil şi pentru Adamache. Oaspeţii au replicat şi ei imediat prin două ocazii, pe care numai Oprea le-a putut rezolva cînd nimeni nu se mai aştepa (Pescaru şut de la circa 30 de m) şi cînd totul era posibil în condiţiile acelea care năşteau atîtea situaţii imprevizibile. Pînă la urmă au învins gazdele, pentru că au insistat mai mult. Admirabili toţi cei 25 de jucători care au luptat pînă la sacrificiu. Au luptat pentru victorie, dar în primul rînd pentru frumuseţea ideii de sport Miresei M. IONESCU - Sportul ■. B Hygi !“«I PI POZIŢIA A DOUA, DEMONSTRÎND RESURSE SI AMBIŢII MARI CLUJ, 31 (prin telefon, de la trimisul nostru). In tribune, suporterii studenţilor nu vorbeau decit de locul doi ai clasamentului, pe care urma să se instaleze „U“ în caz de victorie. De fapt, după cît am putut afla, clujenii aveau neapărată nevoie de două puncte nu atît pentru locul în clasament, cît pentru a se întări încrederea în forţele proprii care a încolţit aici. Există mulţumire faţă de modul cum lucrează antrenorul Onisie cu echipa, este apreciată seriozitatea care domneşte la antrenamente. Şi atunci victoria de azi trebuie să dovedească tocmai ascensiunea firească ce urmează în asemenea situaţii. Dar, aşa cum a început jocul, ne-am gîndit la răspunsul pe care ni-l dăduse Onisie la o întrebare : „învingem sigur, numai să n-avem neşansă“. Au fost vreo trei mingi pe poartă expediate în primele 6 minute de către piteşteni (fără a fi şi periculoase), după care am văzut la lucru PC „U“. Acţiuni purtate în viteză, combinaţii reuşite în teren, legătură între compartimente. Nu lipseau nici ocaziile de gol, dar tocmai de ceea ce îi era frică lui Onisie, de asta nu scăpase. Adam (de două ori), Munteanu şi alţii ratau situaţii clare. De-abia în min. 26, Fanea Lazăr a tras puternic, cu boltă, marcînd peste Stan ieşit inoportun. Şi, în general, jocul curge mai departe spre poarta piteştenilor care, fără Dobrin, par cam dezorientaţi, (apropo , lui Dobrin, rămas acasă din cauza unei întinderi musculare, clujenii i-au pregătit o frumoasă surpriză. Pe un imens carton era scris : „Dobrin în meciul cu Cehoslovacia !“), în această repriză am remarcat la piteşteni doar un şut puternic al lui Frăţilă, dintr-o lovitură liberă. în partea a doua a întâlnirii se fac unele schimbări care nu modifică însă cu nimic raportul de forţe existent în teren pină atunci. „U“ continuă să stăpînească jocul, iar F. C. Argeş se infiltrează, din cînd în cînd, în careul porţii apărate de Ştefan. In min. 75 vine surpriza cea mare : Roşu centrează stadion Municipal ; timp noros, rece ; teren uşor denivelat ; spectatori aproximativ 4 000. Au marcat: FANEA LAZAR (min. 26), RADU (min. 75) şi ANCA (min. 77). Raportul şuturilor la poartă : 16—10 (pe spaţiul porţii : 3—5). Raport de cornere : 5—2. „U“ CLUJ : Ştefan 8 — Creţu 8, Pexa 7, Solomon 8, Mihăilă 7, Anca 9, F. Lazăr 8, Uifăleanu 8, Munteanu 7, Adam 5 (min. 46 Barbu 7), Lică 8. F. C. ARGEŞ : Stan 7 — Pigulea 8, Olteanu 6, Vlad 7, Ivan 7, Ciolan 5 (min. 46 Dobrescu 6), M. Popescu 6, Radu 6, Prepurgel 7, Frăţilă 6 (min. 70 Roşu), Jercan 7. A arbitrat VASILE DUMITRESCU ajutat la linie de V. Murgăşanu şi Gh. Olteanu (toţi din Bucureşti). Trofeul Pruselîvschi : 8 La tineret-rezerve : *U“ Cluj — F. C. Argeş 0—C. şi Radu aşteaptă mingea flancat de Pexa şi Solomon. Nimeni nu-i acordă nici o şansă şi, totuşi, el reuşeşte să împingă balonul în poartă 1—1. Ne gîndeam atunci că ne aflăm din nou in faţa unei nedreptăţi a fotbalului. Deşi mai bună, pe deasupra echipei „U“ plana în acel moment perspectiva unui meci egal. Cîtva timp, clujenii, au stat sub această apăsare, pînă cînd Anca (în min. 77), primind o pasă în careul de 16 m, se răsuceşte şi trimite o veritabilă bombă in plasa lui Stan : 2—1. Piteştenii ies, în sfîrşit, la atac, forţează din nou egalarea, se arată chiar periculoşi, dar prea tîrziu. Vasile Dumitrescu, care în general a arbitrat bine, a fluierat de cîteva ori în compensaţie. De fapt, e destul de greu să arbitrezi la Cluj, unde o parte din spectatori au, parcă, un reflex ; cînd fluieră arbitrul — pe drept sau pe nedrept — fluieră şi ei. De aici mare confuzie şi tensiune. Ceea ce rămîne este faptul că „U“ Cluj, întinerită devine o echipă din ce în ce mai sigură de ea. Modesto FERRARINI nu poate să facă minuni Stadion 23 August ; timp onorat, rece ; teren bun : spectatori — 0086. Au marcat : NAGHI (min. 36), HAJNAL (min. 80), FAZEKAS (min. 85). Raportul șuturilor la poartă : 19—2 (pe spațiul porții : 9—0). Raport de cornere : 8—2. A.S.A. : Nagel (fără notă, nefiind solicitat) — Szollosi 7, Toth 7, Ispir 8, Czako 7, Orza 6, Belöni 6, Lucaci 7 (min. 68 Varadi 8), Naghi 8, Fazekas 8,Hajnal 8. PETROLUL : M. lonescu 8 , Gruber 6, Bădin 5, N. lonescu 6, Moraru 6, Cringaşu 6, Dincuță 7, Grozea 6, Moldovan 4 (min. 85 Harapu), Cozarek 4, Dobre 4 (min. 61 Ciupitu 4). A arbitrat M. RADULESCU +++++, ajutat la linie de I. Erdos şi Z. Silaghi (toţi din Oradea). Trofeul Petschovschi : 9. La tineret-rezerve : A.S.A. — Petrolul 1—2 (0—1). TG. MUREŞ: 31 (prin telefon, de la trimisul nostru). Victoria obţinută în meciul de deschidere de către echipa sa de tineret părea să fi dat încredere Petrolului, care a avut un început destul de bun în această partidă. Intr-adevăr, primele minute ale meciului au fost marcate de o lovitură liberă-„bombă“, trimisă peste poartă de Dincuţă şi de un şut al lui Moldovan, care a trecut pe lingă buturile apărate de Nagel. Surprinsă de agresivitatea oaspeţilor, formaţia din Tîrgu Mureş ajucat, 0 perioadă, prudent, după care, forţînd ritmul de joc, a preluat iniţiativa, stăpinind mijlocul terenului şi insistînd puternic în fazele de finalizare. Dacă tabela de marcaj n-a suferit, multă vreme, nici o schimbare, în ciuda dominării din ce în ce mai insistente a localnicilor, aceasta s-a datorat portarului Petrolului, Mihai Ionescu, care, la 35 de ani, nu și-a pierdut nimic din reflexele de altă dată. El a intervenit inspirat la lovitura cu capul a lui Czako, din minutul 27, şi la şutul lui Hajnal, din minutul 33, pe cît de precis, pe atît de puternic. In sprijinul oaspeţilor au venit şi... barele, mai ales în minutul 25, cînd, în două rinduri, ele au respins în teren şuturile lui Hajnal şi Nagy. Golul plutea, însă, în aer şi el a venit în minutul 36, după ce Hajnal a trecut prin dribling de Gruber, pasîndu-i balonul lui Nagy, aflat liber într-o zonă aparent mai liniştită. Şi şutul acestuia a fost necruţător... După pauză, timp de 15 minute, jocul s-a echilibrat, dar fără perspective pentru petrolişti, care n-aveau să realizeze nici un singur şut pe spaţiul porţii, intrebarele căreia Nagel, nesolicitat, îngheţase de-a binelea. Din nou, gazdele revin apoi în atac, dar Nagy, în minutul 60, ratează o mare ocazie, ridicînd mingea peste poartă. Petrajul trece prin momente dificile, resimţind în apărare lipsa lui Mocanu, încă nerestabilit şi oprit de medicul lotului naţional să rişte intrînd în joc. Fazele se succed la poarta lui Ionescu, care, în minutul 73, îl împiedică pe Hajnal să majoreze scorul. Trei minute mai tîrziu notăm a treia „bară“ a fotbaliştilor de la A.S.A., la şutul lui Varadi. Finalul partidei aduce creşterea ritmului de joc şi accentuarea presiunii gazdelor. Şi iată, în minutul 80, cel de al doilea gol al partidei realizat de Hajnal, care face o cursă spectaculoasă şi, deşi urmărit de aproape de trei apărători (Bădin, Gruber şi Moraru), nu se intimidează, ci păstrează balonul, ridicîndu-l apoi peste Mihai Ionescu, ieşit să-i micşoreze unghiul. Cu cinci minute înainte de fluierul final, la o nouă acţiune de atac a gazdelor, Fazekaş sprintează irezistibil, încheindu-şi cursa cu un şut sub bară. Ion OCHSENFELD De la trimisul nostru special, MARIUS POPESCU RAPID VA AVEA DE ÎNFRUNTAT UN ADVERSAR CARE SPERĂ ÎNTR-O MINUNE VARŞOVIA, 31 (prin telex). îmbarcată duminică dimineaţa într-un avion al companiei TAROM, echipa bucureşteană Rapid a ajuns, după o călătorie de trei ore — cu escală la Budapesta —in capitala Poloniei. Consemnînd zborul destul de neplăcut (care a dat unora dintre călători senzaţia unui drum pe o şosea... în reparaţie), acuzat mai ales de Lupescu, cel mai sensibil jucător feroviar în călătoriile aeriene, voi nota satisfacţia încercată la sosirea la Varşovia, unde vrermea este mult mai blîndă ca la Bucureşti. Ca să nu mai vorbim de Craiova, unde am aflat — prin intermediul transmisiei radiofonice a meciurilor etapei noastre de fotbal, transmisie ascultată cu plăcere şi interes aici — că a nins. Aşteptaţi la aeroport de reprezentanţi ai clubului Regia, rapidiştii au aflat că adversarii lor de miercuri au învins sîmbăta trecută, în „optimile“ de finală ale Cupei Poloniei cu 5—2, pe divizionara Anstal Mielec, internaţionalul Peyna (autor a 4 goluri), făcînd o partidă excepţională. Tot sîmbătă, Zaglebie Walbrzych a fost victima cu totul neașteptată a lui Rakow (echipă din divizia a 3-a), de care a fost învinsă cu scorul de 2—0. Revenind la fcegia, mi se pare demn de semnalat faptul că victoria de sîmbătă a semănat un optimism fără rezerve în tabăra poloneză. Declarînd că echipa sa va urmări în primul rînd victoria şi apoi împlinirea unei minuni, din acelea care se mai petrec la fotbal, antrenorul Chruscinski lasă să se înţeleagă că, în pofida handicapului de 4 goluri, crede, totuşi, intr-o calificare a Legiei. În încheierea acestei prime transmisii, cîteva cuvinte despre programul de activitate al rapidiştilor înaintea partidei de miercuri. Dupăamiaza zilei de duminică a fost consacrată odihnei (la hotelul M.D.M. , unde sunt găzduiţi fotbaliştii bucureşteni). Luni, rapidiştii vor face dimineaţa un tur al oraşului iar după-amiază se vor antrena pe stadionul Begia, unde se va disputa părţi demiercuri. Ziua de marţi este destinată deconectării , odihnă, vizionarea unui film, plimbare. UN MECI AMICAL SPORI CIOB BACĂUBONSUCCESO (Brazilia) 0-0 BACAU, 31 (prin telefon). Pentru că sîmbătă au jucat cu steaua, in prima parte a intîlnirii, localnicii au început meciul cu echipa de tineret-rezerve. După pauză, băcăuanii apar cu prima garnitură, dar jocul nu-și schimbă aspectul. Spre sfîrşitul partidei, spiritele se încălzesc destul de tare şi arbitrul băcăuan A. Macovei, care a condus bine acest meci, intervine prompt şi elimină de pe teren doi jucători, pe brazilianul Jair (care l-a lovit pe Dembrovschi) şi pe Catargiu (care a vrut sâ-şi răzbune colegul). De la oaspeţi, spectatorii băcăuani aşteptau mult mai mult. Din păcate, ei nu au arătat prea mare lucru. Totuşi, brazilienii puteau deschide scorul in min. 65, cînd după o învălmăşeală la poarta lui Fugaciu, Suquinho a tras In bară. Hie IANCU — coresp. Pag a 3-a CE FAC IN aceste zile REPREZENTANTELE NOASTRE IN CUPELE EUROPENE U.T.A. Textiliştii au plecat ieri dimineaţa la Arad cu un punct care va conta foarte mult în configuraţia viitoare a clasamentului. „Egalul de la Bucureşti — ne declara după meci antrenorul Dumitrescu — a adăugat noi speranţe şi a inoculat jucătorilor şi mai multă încredere în forţele lor. Asta înseamnă, cu alte cuvinte, că miercuri vom intra pe teren, pentru meciul retur cu Zaglebie Walbrzych, cu un excelent moral. Cred că victoria la un scor care să ne asigure calificarea, nu ne va scăpa. Deşi meciul va fi foarte greu“. „In mod normal — a adăugat secundul U.T.A.-el, prof. Ion lonescu — la sfîrşitul meciului, scorul trebuie să arate o diferenţă de două goluri în favoarea noastră". Pînă miercuri, arădenii şi-au fixat un asemenea program incît la ora meciului, ei să se afle într-o excelentă dispoziţie de joc. In timpul dimineţii de azi, vor face o plimbare prin parcurile şi pădurile din împrejurimile oraşului, iar după-amiază, vor efectua un antrenament tehnico-tactic. Seara se va viziona un film. Marţi, va avea loc o şedinţă specială de pregătire tactică a partidei, iar în ziua meciului, vor fi definitivate ultimele amănunte. DINAMO. Campionii noştri au o misiune foarte grea la Rotterdam. Antrenorul Nicuşor este realist: „Bineînţeles, nu poate fi vorba de o răsturnare a situaţiei actuale, dar vom face tot posibilul pentru a şterge într-o oarecare măsură impresia lăsată de noi după meciul tur. Adică vom presta un joc frumos, care să placă spectatorilor şi care să demonstreze, în acelaşi timp, că evoluţia de la Bucureşti a fost un accident. Trebuie să obţinem un scor strîns“. Ieri, dinamoviştii au avut zi de odihnă, după eforturile depuse în meciul de sîmbătă cu U.T.A. In cursul dimineţii de azi, ei pleacă cu avionul direct spre Rotterdam, unde, după-amiază şi mîine, vor efectua două antrenamente de acomodare pe terenul unde se va disputa partida. STEAUA. Meciul retur cu C. F. Barcalan» a put diri minutul Q1 al jocului cu Sport Club Bacău. Sîmbătă după-amiază, imediat după întîlnirea cu echipa lui Dembrovschi, fotbaliștii de la Steaua s-au înapoiat la București cu un avion special. Desigur, înfrîngerea suferită (prima în acest campionat), acel 0—1 de la Bacău îi afecta pe jucătorii militari, mai ales că în min. 79 ei s-au aflat atît de aproape de golul egalizator, atunci cînd Năstase a șutat puternic în bară. Dar ce a fost, a fost. Din acel moment, mai bine zis după aterizarea la București, preparativele pentru meciul de miercuri au început, întregul lot al Stelei s-a instalat de sîmbătă seara la Săftica, acolo, unde, de regulă, bucureştenii pregătesc jocurile lor mai dificile. Ei sunt dornici să-şi apere cu succes preţiosul avantaj luat pe stadionul din Barcelona, pentru a păşi mai departe în competiţia internaţională la care iau parte. Steaua, însă, are cîteva proble- me dificile de rezolvat. După cum se ştie, Iordănescu şi Dumitriu INPU au jucat la Bacău (şi nici nu au făcut deplasarea) pentru că primul are o rană la picior, iar al doilea a făcut o furunculoză. Antrenorii însă i-au convocat pe amindoi la pregătiri. Folosirea lui Iordănescu in meciul de miercuri este aproape certă, deși medicul i-a prescris concediu pînă joi. După cum ne spunea ieri antrenorul Valentin Stănescu, în fata conducerii tehnice a echipei s-au ivit, între timp, neașteptate neplăceri. Sătmăreanu, Pantea, Smarandache şi Cristache aveau duminică febră şi se pare că au contractat o gripă virotică. Situaţia e destul de neliniştitoare.’ Cristache a jucat cu febră şi la Bacău, dar iată că şi alţi colegi de-ai lui se află acum în aceeaşi situaţie. Să sperăm că eforturile medicului nu vor fi zadarnice şi pericolul nefolosirii unora dintre aceşti jucători de bază va fi îndepărtat. Azi La ora 11, Steaua va veni în Capitală şi va efectua un antrenament pe stadionul Ghencea. Marţi, pregătirile vor continua la Săftica, iar în după-amiaza aceleiași zile, întregul lot va asista la un spectacol (AL. C.). FUNERALIILE ANTRENORULUI EMERIT EMERIC VOGL şi Sport, ai Federaţiei de fotbal, conducători de cluburi, ziarişti, precum şi mulţi iubitori ai fotbalului din Capitală şi din provincie, au ţinut să-l conducă pe ultimul drum pe Emeric Vogl, omul iubit şi preţuit pentru capacitatea, modestia şi devotamentul său pentru cauza sportului. Catafacul de la cimitirul Belu (catolic), unde se afla depus corpul defunctului, a fost acoperit de coroanele de flori trimise de Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizică şi Sport, Federaţia română de fotbal, S°uSîUun central al antrenorilor, Cc bUli(RaPid- redacţia ziarului „Sportul . Numeroase buchete de fori au venit, de asemenea, să exprime piosul omagiu atît al celor care l-au cunoscut pe Emeric Vogi, CIV ?1. 5 celor care i-au urnărit activitatea, pentru acest fotbalist de elita, antrenor destoinic şi om de o înalta ţinută. _n ultima oră dinaintea ceremoniei funebre, la catafalcul celui dispărut au făcut de gardă personalităţi sportive antrenori, foşti jucători internaţionali etc. . f,i§Ura !Urigicioasa a celui care a fost, Emerie Vogi a fost evocată de Bogdan*TM1 emerit C°lom3n Braun■ .Apoi, 50 capetele plecate şi cu inimi îndurerate, cei prezenţi l-au condus pe Emeric Vogi la locul de veci. Ieri după amiază, au avut loc funeraliile antrenorului emerit Emeric Vogi. Numeroşi activişti ai mişcării noastre de cultură fizică şi sport, reprezentanţi ai Consiliului Naţional pentru Educaţie Fizică în divizia I SCOR-RECORD LA BUCUREŞTI (SERIA I), C.S.M. REŞIŢA LA PRIMA INFRlNGERE (SERIA a ll-a) SERIA I SERIA II Progresul Brăila — Sportul studenţesc L-1-1 (5—0) ; C.F.R. Paşcani — Dunărea Giurgiu 3—0 (0—0); Ceahlăul P. Neamţ — Poiana Cîmpina 3—1 (1—0) ; F.C. Galaţi — Portul Constanţa 1—0 (0—0) ; Metalul Tirgovişte — Metalul Bucureşti 3—0 (1—0) ; S.N. Olteniţa — Ştiinţa Bacău 1—0 (0—0) ; Progresul Bucureşti — Chimia Rm. Vilcea 8—1 (2—1) ; Metalul Plopeni — Politehnica Galaţi 2—1 (2—1). ETAPA VIITOARE (7 noiembrie) : Portul Constanţa — Chimia Rm. Vîlcea, Sportul studenţesc — Metalul Plopeni, Ştiinţa Bacău — C.F.R. Paşcani, Dunărea Giurgiu — Metalul Tirgovişte, Progresul Brăila — S.N. Olteniţa, Metalul Bucureşti — Progresul Bucureşti, Politehnica Galaţi — Poiana Cîmpina— Ceahlăul P. Meamţ — F.C. Galaţi,^ Minerul Baia Mare — Politehnica Timişoara 3—0 (2—0) ; Electroputere Craiova — Gaz metan Mediaş 1—0 (0—0) ; C.F.R. Arad — Vulturii textila Lugoj 1—0 (1—0) ; Olimpia Satu Mare — Olimpia Oradea 1—0 (1—0) ; Chimia Făgăraş — Gloria Bistriţa 2—1 (0—1) ; Minerul Aninar C.S.M. Reşiţa 2—1 (2—0) ; C.S.M. Sibiu — Corvinul Hunedoara 1—0 (0—0) ; C.F.R. Timişoara — Metalurgistul Cugir 1—0 (1—0). ETAPA VIITOARE (7 noiembrie) .5 Olimpia Oradea — Chimia Făgăraş, Corvinul Hunedoara — C.F.R. Arad, C.S.M. Sibiu — C.F.R. Timişoara, Gaz metan Mediaş — Vulturii textila Lugoj, Metalurgistul Cugir — Electroputere Craiova, Minerul Baia Mare — Gloria Bistriţa, C.S.M. Reşiţa — Olimpia Satu Mare, Politehnica Timişoara , Minerul Anina. 1. SPORTUL ST. 11 6 5 0 22-13 17 2. S.N.O. 11 6 3 2 14-11 15 3. Progresul Buc. 11 6 2 3 21- 8 14 4. Politehnica G. 11 4 4 3 15- 9 12 5. F.C. Galaţi 11 5 2 4 17-12 12 6. Metalul Tg. 11 5 2 4 13-13 12 7. Progresul Br. 11 4 3 4 11- 8 11 8. Met. Plopeni 11 5 1 5 14-14 11 9. St. Bacău 11 4 3 4 11-13 11 10. Ceahlăul P.N. 11 4 3 4 13-18 11 11. Dunărea G. 11 4 2 5 11-18 10 12. Chimia Rm. V. 11 4 2 5 10-19 10 13. Metalul Buc. 11 3 3 5 10-12 9 14. C.F.R. Pașcani 11 3 1 7 13-15 7 15. Portul C-ţa 11 1 5 5 10-15 7 16. Poiana Cîmp. 11 3 1 7 12-19 7 1. C.S.M. RES. 11 8 2 1 20- 5 18 2. C.F.R. Tim. 11 5 4 2 14- 7 14 3. Minerul B.M. 11 5 3 3 18- 8 13 4. C.S.M. Sibiu 11 6 0 5 12-16 12 5. Gloria Bistr. 11 5 1 5 14-13 11 6. C.F.R. Arad 11 4 3 4 14-13 11 7. Mir). Anina 11 5 1 5 12-19 11 8. Vulturii t. Lj. 11 4 3 4 12-20 11 9. Chim. Făgăraș 11 4 2 5 21-17 10 10. Met. Cugir 11 5 0 6 9-13 10 11. Electr. Cr. 11 4 2 5 10-14 10 12. Poli Tim. 10 3 3 4 15-14 9 13. Corvinul Hun. 11 4 1 6 13-13 9 14. Olimpia S.M. 10 3 3 4 6- 7 9 15. Olimpia Or. 11 4 1 6 12-15 9 16. Gaz. Metan M. 11 2 3 6 6-14 1 ASTĂZI SOSEŞTE C. F. BARCELONA In jurul orei 17,30 este aşteptată să aterizeze la Bucureşti, echipa C. F. Barcelona. Delegaţia oficială compusă din 27 de persoane (jucători, antrenori, conducători) este însoţită de 16 ziarişti şi de 60 de suporteri.