Sportul, noiembrie 1971 (Anul 27, nr. 6863-6892)

1971-11-18 / nr. 6880

ÎN ETAPA A X-a S-AU MARCAT 13 GOLURI •”Ul 2(0) DINAMO 1(0) CAMPIONII AU CAPOTAT LA PETROŞANI PETROŞANI, 17 (prin telefon, de la trimisul nostru). Iubitorii de fotbal din localitate au avut în sfirşit, azi, satisfacţia de a asistala prima victorie pe teren propriu din acest campionat a echipei lor favorite. O victorie pe deplin meritată şi cu atit mai preţioasă dacă avem in vedere că ea a fost realizată în faţa echipei campioane şi în condiţiile absenţei din formaţie a doi dintre jucătorii titulari de pînă acum: Xibardi (operat zilele trecute de apendicită) şi Peronescu (scos din lot pentru abateri disciplinare). De altfel şi Dinamo s-a deplasat la Petroşani fără doi dintre jucătorii Sikilion „Jiul“ , teren moare, vremi inciţi să şi rece , spectatori aproxinativ 4 000. Au marcat : GEORGESCU (nin. 65) Şi COTORMANI KT.iii. 71) pentru Jiul, respectiv nOBU POPESCU (min. 58) llajSAudil suturilor la poartă: 24—0 (pe apaţiul porţii 0—4). Raport de econere : 8—3. JIUL : Sucu 8 — Georgescu 8, Georgevici 7, Stocker 7, Tonca 8 4. Cotormaki 8, Dodu 7, Urmeş 8, Mulţescu 8, Stoian 7, Naidin 7. DINAMO : Copsilantinescu 7 — Cheran 7 Nunvweiper III 8, Sandu Gabriel 8, DÎţeanu 7 (min. 77 Dobrau), Satmarianu II 8. Dinu 8 (min. 69 Dumitru II), Lucescu 7. sălceanu7, Doru Popescu 7-(, Florian Dumitrescu 3. A arbitrat V. UNGA (Galati) tfc-irtir, ajutat la linie de T. Becca (Brăila) și I. Chilibar (Pitești) . Trofeul Petschovscifi : 8. La tineret-rezerveJiul — Dinamo 1—5 (1—3), de bază: Dumitrache și Radu Nunweiller (acesta din urmă- accidentat la meciul de duminică cu Cehoslovacia), avînd, de asemenea, gre suportat: handicapul oboselii accentuate a internaționalilor săi prezenți azi in teren. Partida la care am asistat a fost specifică de campionat. Ambeleechipe s-au angajat intr-un joc de trane ruptă, făcînd o imensă risipă de* energie pe t.i' teren muiat serios dle ploile căzute în zilele precedente. Meciul s-a disputat la o tensiunte crescută, alimentată și de o parte diă public (preocupată mai puţin de jocul echipei locale şi mai mult de apostrofarea oaspeţilor şi arbitrului), fiind deseori fragmentat din cauza faulturilor, unele destul de grosolane(la o astfel de intrare dură a lui Tonca s-a accidentat Dinu, care, insă, nici el nu fusese pină atunci un mieluşel), a protestelor inutile şi prelungite la deciziile arbitrului (au excelat in această direcţie Stocker şi Georgevici), a gesturilor nesportive (mingi trimise intenţionat peste tribune, ceea ce a necesitat prelungirea timpului de joc). începutul jocului a aparţinut net echipei gazde, care a atacat în trombă, fiind în cîteva rinduri pe punctul de a deschide scorul. O dată pumnii lui Constantinescu şi a doua oară genunchiul inspirat al lui Dinu au parat, însă, în primele 4 minute, şuturile din apropiere ale lui Mulţescu şi Dodu. Dinamoviştii trec în continuare prin momente foarte grele, văzîndu-se nevoiţi să se apere uneori cu intreg efectivul. Ii ajută însă şi gazdele, care se dovedesc de o ineficacitate exasperantă (mai ales în min. 6, 23, 25 şi 33, cind Urmeş, Stoian, Mulţescu şi Stocker nu nimeresc ţinta), confirmind zestrea săracă de goluri de pînă acum. Gbnstrinşi la un joc defensiv, bucureştenii atacă foarte rar in această primă parte a meciului, avînd o singură situaţie mai favorabilă, creată de Doru Popescu care, însă, după ce l-a driblat pe Georgescu, a ezitat să paseze unui coechipier aflat în poziţie de gol, fiind apoi el deposedat. După pauză, dinamoviştii reiau jocul cu mai multă decizie şi pun la grea încercare poarta apărată de Suciu. Chiar în min. 47, Doru Popescu (care-l driblase pe Georgevici şi intrase singur in careu) are golul in picior, dar şutează direct in Suchi, care îi ieşise în întîmpinare. Tot el trimite (in min. 50) mingea pe lingă poartă, dintr-o poziţie destul de favorabilă. Totuşi, vîrful de atac dinamovist nu va mai greşi în min. 58 cind, la o lovitură liberă de pe partea dreaptă executată de Lucescu, s-a înălţat deasupra adversarilor săi şi a trimis plasat balonul cu capul în poartă. Jucătorii de la Jiul protestează vehement, acuzînd fault la portar, dar arbitrul Liga (care a avut de condus un meci foarte greu, achitîndu-se cu brio de misiunea sa) râmine ferm in decizie , gol valabil. Gazdele se aruncă cu furie în atac şi după 7 minute reuşesc să egaleze prin fundaşul Georgescu, care a transformat o lovitură liberă din apropierea careului de 16 m dinamovist, fază la care Constantinescu (până atunci excelent în intervenţii) a fost simplu spectator. După alte 6 minute, Cotormani fructifică o centrare de pe dreapta a lui Urmeş, trimiţînd balonul cu capul în poartă. Bucureştenii nu mai găsesc forţa necesară să replice şi finalul partidei aparţine, de asemenea, minerilor la activul cărora mai notăm în min. 87 un şut in bară a lui Tonca. Constantin FIRANESCU HHR3 FĂRĂ SARE, FĂRĂ PIPER Fără sare, fără piper, acest meci Steaua — Steagul roşu, desfăşurat pe „Republicii“ la o oră (14) la care foarte mulţi bucureşteni amatori de fotbal, parcă prevăzători, au preferat să urmărească jocul, comod, din fotoliul instalat în faţa televizorului. N-a lipsit numai golul, care să dea cit de cit culoare partidei, ci şi momentele de fotbal autentic, acele faze de poartă menite să-l mai salte pe spectator de pe bancă, reamintindu-i că se află la un joc de divizia A. Desigur, pretenţiile cele mai mari erau investite pe bună dreptate în Steaua, una din echipele autorizate — prin valoare şi poziţie in clasament — să aspire la titlu Dar, ieri, pentru a certifica, o dată în plus, butada potrivit căreia acolo unde sunt iluzii sunt si... deziluzii, formaţia bucureşteană a avut o evoluţie mediocră sub toate aspectele : în zona destinată a fi păzită de Ciugarin şi Negrea sistemul defensiv a fost foarte şubred ; mijlocaşii Naom şi Vigu, altădată două pistoane, uncută. O dată cu renunţarea la Dumitriu H, inteligentul ei constructor de joc, echipa şi-a mai pierdut din strălucire, fiind nevoită, mai ales cind evoluează pe terenuri străine, să-şi limiteze pretenţiile. Ieri în scopul obţinerii „marelui punct“, antrenorul Nicolae Proca a pus mai puţin preţ pe ideea atacului, mizînd, în schimb, pe întărirea defensivei. Aşa se explică, fireşte, retragerea lui Pescaru în ultima linie, lingă Olteanu, tot astfel şi rolul încredinţat ieri lui Cadar, care a fost pus să-l păzească îndeaproape pe Iordănescu, cel care se „jucase”, cu puţine zile în urmă, cu Dobiaş. Dar, dacă acest Cadar a înţeles să se achite cu loialitate de misiunea încredinţată, nu acelaşi lucru putem spune şi de alţi coechipieri ai lui, printre aceştia Olteanu şi Pescaru care pentru a-l deposeda pe Iordănescu de minge, au apelat, nu o dată, la mijloace neregulamentare. Şi acum, în final, cele cîteva „secvenţe” cu adevărat periculoase : — min. 18 Iordănescu scapă (moment min. 40 — Marcu centrează înspre careul mic, de unde Pantea reia cu capul mingea, reţinută de Adamache pe linia porţii ; min. 62 — Balint pasează lui Gyorfi, acesta scapă pecontraatac, pătrunde în careu şi deşi jenat de Ciugarin, reuşeşte să şuteze periculos. Haidu. Ieşit la fază, abia reuşeşte să respingă balonul şi-... contraatac Steaua, risipit de Năstase, care servit de Iordănescu în careu îşi dă prea mult mingea înainte . min. 65 — Drăgoi şutează din interiorul careului, jos, in colţul scurt, dar Haidu plonjează şi respinge in corner. G. NICOLAESCU stadionul Republicii, timp Însorit, teren bun, spectatori cca. 8 000. Raportul şuturilor la poartă : 18—9 (pe spaţiul porţii : 9—2). Raportul cornerelor: 5—3. STEAUA : Haidu 8 — Sătmăreanu 7, Ciugarin 5, Negrea 5, Cristache I1, Vigu 6, Naom 6, Pantea 6, Năstase 5 (min. 65 Aelenei 5), Iordănescu 6, Marcu 5. STEAGUL ROȘU : Adamache 8 , Ivăncescu 7, Pescaru 8, Olteanu 7, Rusu 6. Ghergheli 5. Cadar 8, Balint 6, Zotinca 5, Drăgoi 6. Gyorfi 6. A arbitrat NICOLAE RAINEA (Bârlad) **+++• ajutat la linie de A. Macovei și C. Buburuz (ambii din Bacău). Trofeul Petschovschi : 8. La tineret-rezerve : Steaua — Steagul roşu S—6 (1—0), s-au părut blazaţi şi lipsiţi de harul inspiraţiei ; în sfirşit, cei din linia I n-au legat mai nimic, n-au prezentat decit izolat şi de foarte puţina ori pericole pentru buturile apărate de Adamache. Şi dacă un Iordănescu, un Sătmăreanu, ar putea invoca drept scuză suprasolicitarea din jocul de duminică, cu Cehoslovacia, cu ce motive ar putea veni în sprijinul lor ceilalţi coechipieri ? Nici Steagul roşu n-a mai semănat ieri cu... Steagul roşu din ediţia treiară de Cadar, efectuează un un-doi cu Năstase, şi cind reprimeşte balonul, la 6—7 metri de poartă, îl împinge pe lingă Adamache ieşit în întîmpinare, balonul se rostogoleşte încet, permîţîndu-i lui Ivăncescu să respingă de pe linia porţii- Min. 30 — Iordănescu este faultat de Olteanu la cca. 20 m de poartă. Vigu trimite scurt lui Năstase care șutează puternic cu stîngul punîndu-l la grea încercare pe Adamache. C.F.R. CLUJ 1(0) A.S.A. 1(0) CLUJ, 17 (prin telefon, de la corespondentul nostru). Zarurile au fost, se pare, definitiv aruncate. Cu remiza de ieri, feroviarii clujeni şi-au anulat una din ultimele şanse de a se apropia de celelalte contracandidate la drumul trist şi amar spre divizia secundă. Şi în meciul de azi (n.r. ieri), ca şi în celelalte disputate pe teren propriu, ceferiştii s-au jucat cu ocaziile, unele foarte clare, au fost apoi conduşi şi s-au chinuit amarnic pentru un „egal“. Mureşenii au venit la Cluj cu scopul vădit de a obţine măcar un punct pentru a-i adăuga zestrei agonisite în această toamnă. Au reuşit, atit prin jocul la ofsaid, în care înaintaşii clujeni s-au „împiedicat“ cu regularitate, cit şi prin contraatacurile în viteză, care nu o dată DE LA F.R.F. Avînd în vedere cererea de bilete pentru jocul ROMANIA — ŢARA GALILOR, din 24 noiembrie, se aduce la cunoştinţa publicului că începînd de astăzi acestea se pun în vînzare la casele obişnuite. Pentru asociaţiile şi cluburile sportive din Capitală, biletele se vor difuza prin C.M.E.F.S. București, . Ploieşteanul Grozea, scăpat de sub supravegherea fundaşilor clujeni, nu şi de cit portarul Ştefan, va reuşi, totuşi, să fie mai rapid Foto : Ion POPESCU (Ploieşti) PETROLUL 1(1) -li“ CLUJ 0(0) PLOIEŞTI, 17 (prin telefon, de la trimisul nostru). Au venit cu inima grea ploieştenii la meciul de ieri. Formaţia lor favorită, care avusese în ultimele etape o comportare demoralizantă (0—5 cu F.C. Argeş; 0—3 ,cu A.S.A ), întîlnea Pe Universitatea Cluj aflată pe locul 2 în clasament. Echipă care a mers foarte bine în acest tur şi avea în formaţie nu mai puţin de 4 selecţionaţi în lotul naţional şi de tineret. Să se ştie de la început : am văzut un meci slab, dintre acelea în care, de plictiseală, îţi potoceşti geamul de la ceas, tot privîndu-l în aşteptarea fluierului final. De o parte au fost risipitorii — în speţă Petrolul — care a avut, să zicem, cel puţin 7 ocazii de gol cum rar se pot vedea. De cealaltă parte au fost economii intru efort — Universitatea Cluj. Şi de unde spectatorii veniseră cu teamă că clujenii le vor spulbera echipa, au avut surpriza să vadă că în min. 4 localnicii deschid scorul . Harapu se lansează de pe linia de 16 m spre stingă. Creţii şi Pexa se invită, iar petrolistul trimite în careu la Diricuţa, care de la 6 m trimite balonul in poartă . ORADEA, 17 (prin telefon, de la trimisul nostru). In sfirşit, Crişul a spart gheaţa, obţinînd prima victorie pe teren propriu de la începutul campionatului. Meritele orădenilor nu se opresc însă numai la acest simplu fapt. Ele devin majore în momentul cînd trebuie să relevăm că bătălia lor pentru victorie n-a fost o cavalcadă furibundă şi oarbă, ci o operaţiune viguroasă şi bine calculată din punct de vedere tehnic. Elevii lui Coidum s-au prezentat cu o bună strategie în acest joc, au pasat admirabil şi în cele din urmă au reuşit să-şi impună superioritatea în faţa bucureştenilor, care au resimţit acut lipsa lui Dumitru, lăsat la Bucureşti. Crişul mizează de la început pe cartea victoriei şi se aruncă în atac cu toată energia. In min. 14, orădenii sunt la un pas de gol. Moţ FEROVIARII CLUJENI AU PIERDUT UNA DIN ULTIMELE ŞANSE au semănat panică în careul clujean. Ba, mai mult, puţin a lipsit ca spre finalul partidei mureşenii să plece acasă cu ambele puncte. Din filmul partidei, destul de sărac în faze de poartă, am desprins cele trei ocazii clare de gol ale clujenilor, ratate de Octavian Ionescu (min. 22), Tegean (min. 24) şi Soo (min. 41). Mureşenii au avut In primele 45 de minute o singură acţiune ! Szölösi, urcat In atac, a şutat (min. 37), Totoianu a respins In corner, iar după lovitura de colţ a şutat Hajnal şi din nou Totoianu a respins din corner. La reluare, în primele minute, Octavian Ionescu a ratat o nouă ocazie de gol, apoi, in min. 70, Varadi, infiltrat pe stingă, pătrunde in careu și șutează in unghiul scurt, surprinzîndu-1 pe Totoianu : 0—1. Egalarea a survenit In min. 75 cind, după o lovitură de colț executată de Soo, S. Bretan a reluat cu capul în plasă. In min. 86 St. 87 Fazecaş a ratat două mari ocazii de a majorascorul. Cam atît despre un meci în care ceferiştii au pierdut o ultimă petală din floarea speranţei. Victor MOREA Stadion Municipal: teren moale: Ump noros ; spectatori : 4 000 (aproximativ jumătate din Tg. Mureş). AU marcat VARADI (min. 70), respectiv S. BRETAN (min. 75). Raport de şuturi : 12—9 (Pe spaţiul porţii : 3—6); raport de cornere : 8—6. C.F.R. : Totoianu 5 — Vişan 8, Dragomir 7, Szőke 7 (min. 74 Cojocaru), Roman 7, Cojocaru 6 (min. 74 Munteanu), M. Bretan 6, Tegean 6 (min. 65 S. Bretan), Soo 6, Oct. Ionescu 6, Donici 6. A.S.A. : Nagel 8 , Szölösi 8, Tóth 7, Ispir 8, Czako 7, N. Naghi 7, Bölöni 8, Varadi 7 (min. 74 Lucaci), Mureșan 7 Fazecas 7, Hajnal 8 A arbitrat GH. SIMONA ajutat de S. Stăncescu şi R. Slincan, toţi din Bucureşti. Trofeul Petschovschi : 9. La tineret-rezerve : C.F.R. — A.S.A. 1—2 (1—1). MAI RAR ASA UN MECI ANOST... 10 0. Atîta a fost, că pe urmă a început un fel de balet pe gazon. Se duceau petroliștii în atac. ii întorceau clujenii. Se duceau clujenii, ii întorceau petroliștii. Totul într-un ritm de vals lent, nu cu mult mai iute decit la un antrenament ușor. Ceea ce colora, insă, partida erau ocaziile rarissime ale Petrolului : de două ori (min 15 si 30) Moraru, rămas singur cu mingea, a tras prea Stadion Petrolul : timp frumos, soare , teren alunecos, cu mari porţiuni de gazon deteriorat , spectatori 7 000. A înscris DINCUŢA (min. 4). Raportul suturilor pe poartă : 13—10 (pe spaţiul porţii 5—4). Raport de cornre : 6—3. PETROLUL : M. Tonescu 7 — Gruber 6, Bădin 6, Mocanu 5, N. Ionescu 3, Iuhasz 6, Dincula 8, Grozea 6, Harapu 6, Moraru 4 (min. 77 Cozarec), Moldovan 5 (min. 52 Ciupîtu 5) „U“ CLUJ : ştefan 8 — Creţu 4, Pexa 5, Solomon 5, Mihăulă 5. Anca 6. Fanea 7. Uifuleanu 8. I Munteanu 6. Adam 6 (min. 16 Sudu 4), Lică 5 (min. 65 Iordache). A arbitrat C. GHEMIGEAN ★ ajutat de C. Drăgotescu şi Gh. Motorga (toţi din Bucureşti). Trofeul Pelschovschi : 9. La tineret-rezerve : Petrolul USU- Cluj 3-3 (1-1), învet sau alături , în min. 31, Harapu a tras la poartă. Ştefan a respins şi Moldovan a intervenit, ridicind mingea de la 6 m peste poartă. Fierbeau bieţii spectatorila gindul că nu se ajunge la 20 mai repede, înainte de.. trezirea clujenilor. Şi făceau haz de necaz, pe motiv că înaintarea Petrolului era în acel moment cea mai productivă din campionat De la tranzistoare se ştia că peste tot era 0—0, numai la Ploieşti se marcase. Au avut şi clujenii două acţiuni periculoase. Una în min. 43, cînd, la o centrare a lui Uifuleanu, portarul petrolist a blocat, înainte ca Adam să lovească cu capul, alta în min. 44, cind acelaşi Adam a reluat din voie de la 9 m, spre... cer. Şi am aşteptat plini de speranţe repriza a doua. Dar nici n-a fluierat bine arbitrul că ploieştenii au şi început cu ratările : min. 46 : Harapu a tras în adversar de la 7 m de poarta goală ; min. 47 : Grozea trage de la 10 m afară. Multe pălării s-au turtit de necaz în min. 63 : Grozea şi Harapu au irosit o ocazie da necrezut. Ştefan era pe jos, ei pasau între ei, se ridica Ştefan, trăgeau în el, iar cind Ştefan a părăsit poarta au trimis mingea afară. Nu încerc să mai povestesc şi alte faze pentru a vă pune — și dumneavoastră — nervii la încercare. Mai amintesc doar că în min. 79 Cozarec a plasat o minge, din plonjon, cu capul, direct la rădăcina barei. Un meci în general slab, jucat foarte lent, în care ambiţia a lipsit aproape total Modesto FERRARINI Univ. CRAIOVA 1(0) F.C. ARGEŞ 2(0) CRAIOVA, 17 (prin telefon, de la trimisul nostru). O atmosferă caldă, prietenească, a precedat acest meci, aşa cum n-am văzut de mult la o întîlnire între cele două formaţii între care este cunoscută o aprinsă rivalitate sportivă. Craiova l-a primit pe Dobrin ca pe un mare jucător, cu flori, cupe şi cu generoase aplauze. Un pionier de la Şcoala 24, unde piteşteanul a fost declarat preşedinte de onoare al detaşamentului , i-a legat de gît o cravată roşie, cu care Dobrin avea să joace tot meciul. Frumos. Gesturi mişcătoare. In primele 20 de minute, gazdele şi-au impus cu autoritate jocul, au desfăşurat cîteva acţiuni reuşite de gol, al căror coordonator a fost Neagu, şi în minutele 7, 14, 17 localnicii s-au aflat la un pas de a înscrie, dar şuturile lui Ţarălungă, Neagu şi Oblemenco nu şi-au atins ţinta. In min. 17, Neagu a şutat din unghi, cu boltă, peste Stan, greșit plasat, dar mingea a lovit bara transversală. In min. 24, spiritele se aprind da- ÎN SFÎRŞIT DOUÅ PUNCTE PE TEREN PROPRIU primeşte o pasă în adâncime de la Suciu, pătrunde în careu, evită plonjonul lui Răducanu, dar calcă pe minge şi Lupescu alungă primejdia de la poarta sa. Jocul e frumos, viguros, fără a fi însă dur Stadion Crişul ; timp frumos; teren bun ; spectatori 6 000. A marcat MOŢ (min. 61). Raportul şuturilor la poartă : 17—12 (pe spaţiul porţii : 7—3). Raport de cornere : 10—6. CRIŞUL : Bologan 7 — P. Nicolae 8. Sărac 7, Lucaci 7. Balogh 6, Moldovan 7. Neşu 7, Suciu 7. Tamaşi (min. 66 Şchiopu 6), Moţ 8, Celan 7. RAPID : Răducanu 8 — Pop 6. Boc 7. Lupescu 7. Codrea 4. Dinu 6. Angelescu 5. Nasturescu 5 (min. 72 Petreanu). Ene Daniel 6. Neagu 5. Codreanu 7. A arbitrat OTTO ANDERCO (Satu Mare) -41+-41-Sk Jv, ajutat la linie, cu unele scăpări, de Aurel Crişan şi Ion Opriţa (ambii din Arad). Trofeul Pelschovschi : 8. La tineret-rezerve : Crişul — Rapid 2—0 (1—0), şi presiunea gazdelor se accentuează. In min. 33 Tamaş pasează lui Moţ, acesta şutează năpraznic, dar Răducanu respinge. Nu trec nici 4 minute şi la o învălmăşeală în careul rapidist, deşi flancat de Lupescu şi Răducanu, Moţ reuşeşte să reia, dar, peste bară, o centrare a lui Moldovan. Rapidiştii trec prin momente grele (Moldovan şi Cefan au două bune ocazii), şi iepriza se termină. La reluare, oaspeţii încep să atace şi, în min. 47, golul pluteşte deasupra porţii Crişului ! Ene Daniel execută un corner, portarul Bologan scapă balonul, dar Sărac salvează în ultima instanţă. Crişul îşi strînge din nou rîndurile şi caută din nou drumul spre poarta lui Răducanu. La capătul drumului îi aşteaptă golul mult dorit ! Neşu pasează în adîncime la Moţ, acesta îl depăşeşte pe Boc. Intră în posesia balonului, mai face cîţiva paşi şi de la 13 nu înscrie, cu un şut imparabil, pe lingă Răducanu, care încercase zadarnic să se opună. Rapidiştii îşi pierd complet busola şi în min. 70 sunt gata să primească al doilea gol ! Moldovan execută o lovitură liberă, Şchiopu reia cu capul, dar mingea loveşte bara şi ricoşează în braţele lui Răducanu. In ultimele minute, bucureştenii forţează egalarea, dar acţiunile lor sunt lămurite cu destulă uşurinţă de apărarea Crişului, decisă să nu scape această victorie din mînă. George MIHALACHE POLITEHNICA 1(0) S.C. BACAU 1(0) IASI, 17 (prin telefon, de la trimisul nostru). Ultimele rezultate obţinute de Poli în campionat au lăsat impresia că echipa şi-a regăsit ritmul şi că s-a înscris pe traiectoria revenirii la forma de anul trecut. A lăsat numai impresia, pentru că în realitate studenţii — in ciuda promisiunilor şi asigurărilor date — n-au depăşit încă perioada de criză. Este greu să găseşti cauzele acestei prelungite eclipse de formă. Este uşor însă să constaţi că Lupulescu, Moldoveanu, Simionaş şi chiar fanul joacă cu mult sub valoarea lor, nu mai constituie piese de siguranţă şi rezistenţă în mecanismul echipei. Astăzi, Poli a avut in faţă un Stadion „23 August“, timp răcoros, închis ; teren denivelat ; spectatori aproximativ 6 000. Au marcat : BUGIUBEI (min. 46) şi STOICESCU (min. 47). Raportul şuturilor la poartă : 12—9 (pe spaţiul porţii : 4—3). Raport de cornere : 9—5. POLITEHNICA : Costaş 7 — Romilă I 8, Ianul 7, Alecu (min. 15 Stoicescu 8), Sofian 6, Mărdărescu 7, Simionaş 7, Marica 7, Lupulescu 5, Stoicescu (min. 15 Ineze 7), Moldoveanu 6. S.C. BACAU • Chiţă 8 — Mioc 7, Catargiu 8, Velicu 7, Kiss 6 (min. 84 Comănescu), Vâtafu 7, Smâuceanu 6, Pruteanu 7, Dembrovschi 7 (min. 70 Sorin Avram), Bugiubei 8. Pană 7. A arbitrat MIRCEA BICA -4-ajutat la linie de Iile Urdea şi ştefan Lazăr (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi : 10. La tineret-rezerve : Politehnica — S.C. Bacău S—1 (1—0), adversar redutabil, în plină ascensiune, care de şase etape nu ştie ce e înfrîngerea. A terminat meciul la egalitate, dar — la fel de bine — îl putea pierde, deşi rezultatul final este, după părerea noastră, absolut just Echipa S C. Bacău se află acum într-o detentă de formă. Este bine pregătită şi ambiţioasă. Apărarea imediată are două piese de bază în Ghiţă şi Catargiu, iar atacul contează pe „constructorul“ Dembrovschi şi pe ,.omul de gol” Bugiubei, la ora actuală cel mai eficace jucător al campionatului. Oaspeţii au jucat deschis, aici, la Iaşi, şi puteau cîştiga meciul dacă Bugiubei nu ar fi ratat patru ocazii de col din poziţii foarte favorabile (trei in prima repriză, şi una în repriza a doua). Politehnica a început partida cu Stoicescu în centrul liniei de atac, dar Alecu s-a accidentat în min. 10 (a făcut o întindere) și a fost înlocuit cu Incze care a trecut pe extrema dreaptă. Astfel, Stoicescu a revenit pe linia de fund alături de lanul, în postul său obișnuit. Rugiubei ratează in min. 9 prima mare ocazie de gol a meciului cind a reluat mingea centrată de Pruteanu alături de poarta lui Costaş. Tot Bugiubei iroseşte în min. 23 o bună situaţie de a marca, şutind din nou pe lîngă poartă, de la numai 3 metri Ieșenii au posibilitatea de a deschide scorul în min 28, dar Lupulescu luctează in mijlocul careului advers. Ultima fază interesantă a primei reprize se consumă în min. 35 cînd acelaşi Rugiubei scapă şansa de a înscrie, la un „un-doi“ cu Dembrovschi. Repriza secundă debutează furtunos, în min. 46 Pruteanu execută o lovitură de colț şi Rugiubei reia cu latul în colţul lung: 0—1. Jocul se mută imediat la poarta lui Ghiţă, Kiss acordă corner. Incze execută pînă la Romilă care centrează sus, în careul -advers și Stoicescu, venit ca un bolid din urmă, reia cu capul în gol : 1—1, într-un minut. Bugiubei își încheie suita ocaziilor ratate în min. 60 şutind de la 10 metri pe lingă poartă, după ce-l păcălise Pelanul și-l pusese pe picior greşit pe portarul Costaş. Dumitru VIŞAN ION“ ÎŞI MĂRfVIftHM LIDERUL A TRECUT PRIN CHINURI U. T. A. 1(0) FARUL 0(0) ARAD, 17 (prin telefon, de la trimisul nostru). Constănţenii au venit la Arad nu ca să joace aşa în general, ci pregătiţi să contracareze punct cu punct modul de exprimare al U.T.A.-ei. Cosmoc a sperat să paralizeze cîţiva din centri nervoşi ai echipei gazdă. L-a anihilat pe Kun II, prin marcajul lui Bălosu şi Stoica, a luat măsuri pentru deranjarea liniei Dornide-Petescu-Broşovschi şi l-a dirijat pe Caraman să se lanseze pe culoarul lui Lereter, in speranţa că acest bătrîn lup de stadion va obosi după o perioadă de hărţuială. Aceste premeditări au dat rezultate. Dar rezultate parţiale, fiindcă jucătorii constănţeni n-au reuşit să respecte integral servituţile unei strategii adevărate. Cert este că jocul U.T.A-ei avea să fie dereglat, totuşi, destulă vreme. Aşa se explică de ce arădenii, foarte capabili de efort în meciul de azi (n.r. ieri), n-au izbutit să realizeze acţiuni tactice fructuoase, n-au reuşit să înscrie decit un gol şi acela foarte tîrziu. (Deşi au încercat tot tiranul să combată aglomerarea oaspeţilor prin numeroase acţiuni pe flancuri). Dar în prima repriză jocul U.T.A.-ei a fost lent, ceea ce a permis Farului să reziste uşor şi să aibă momente de pretenţie şi de iniţiativă. Abia după pauză, băieţii lui Coco Dumitrescu aveau să mărească viteza acţiunilor, modificare soldată acum cu pericole mai mari pentru constănţeni. In afara capacităţilor oaspeţilor de a distruge metodicul joc al UT.A.-ei, scorul strîns şi victoria aceasta obţinută cu scrîşnete mai are încă o explicaţie. Ratările- Ratările venite si din inexactitatea ultimului şut sau a ultimei deplasări în întîmpinarea mingii, dar şi din neşansă. Fiindcă în ultimele cinci minute ale primei reprize, careul lui Ştefănescu a fost în flăcări: bara lui Broşovschi (min 40), şutul lui Domide (min. 41), bomba lui Birău, respinsă de Antonescu de pe linia porţii, precum şi cele două lovituri cu capul expediate de către Broşovschi Pe lingă baie (min. 42 şi 43) au fost splendide, ca momente de fotbal, dar n-aveau să domolească cerbicia oaspeţilor, salvaţi mereu de ceva semănînd a miracol. In repriza fecundă, U.T.A. «-» mai dumirit in legătură cu măsurile de precauţie luate de adversar, a devenit mai agresivă, mai tenace şi mai abilă ca şi Farul, a continuat să muncească enorm şi să lupte cu disperare. Deşi a fost mult dominată, echipa lui Cosmoc a şutat de 11 ori spre poartă în urma contraatacurilor declanşate prin Caraman, Ologu, Kalla şi ceilalţi. Moralul constănţenilor rămăsese robust, fiindcă 0N 0 era un rezultat onorant, iar perspectiva lui a existat pînă în min. 78. Cu toate că U.T.A ratase mai înainte, printre altele, şi trei ocazii provocate de oaspeţi, care au dat în careul lor mingi înaintaşilor adverşi, cam aşa cum a procedat şi filantropul Stadion U.T.A., timp rece, teren bun, spectatori aproximativ 7 000. A marcat KMN II (min. 78). Raportul şuturilor la poartă : 15—11 (pe spaţiul porţii : 6—3). Raport de cornere : 11—4. U.T.A. : Vidae 8 — Birău 8, Lereter 8, Pojoni 8, Popovici 7, Domide 7 (min. 86 Calinin), Petescu 8 Sima 7, Kun II 7, Broşovschi 7, Both 9. FARUL : ştefănescu 9 , Mareş 6 (min. 60 Ghirea 7), Bălosu 8, Stoica 4, Nistor 7, Tănase 8, Antonescu 8, Ologu 7, Caraman 8 (min. 73 I. Constantinescu 7), Tufan 7, Kalló 7. A arbitrat Z. Szecsei ajutat la linie de I. Soos şi I. Rus (toţi din Tg. Mureş). Trofeul Petschovschi : 7. La tineret-rezerve : U.T.A. — Farul 1—3 (1—3). Răducanu, duminica trecută, in clipa aceea de coşmar (Tufan a comis acest păcat în min. 1, Stoica în min. 38, iar Bălosu 10 minute mai tîrziu). Victoria U.T.A-ei s-a născut la un corner executat de Sima şi abia prelungit în poartă, din mijlocul unei învălmăşeli generale, de către Kun II (min. 78). Succes legitim. Arădenii n-au jucat rău, echipa lor a fost aprigă, a reuşit să-şi pregătească destule momente favorabile, dar a ratat şi s-a ciocnit de un adversar intratabil, pregătit sufletește să reziste pe terenul liderului. Pentru jocul său, deseori stupid, nesportiv (mingi aruncate în tribună), pentru infantilismele comise categoric în defavoarea echipei sale şi a fair-play-ului. Stoica, de la Farul, ne-a părut un jucător pe care n-am vrea să-l mai revedem curînd. Printre alte isprăvi, el avea să-l accidenteze pe Domide, provocîndu-i o contuzie severă. Romulus BALABAN la SINGURA VICTORIE ÎN DEPLASARE dorită lui Deselnicu, care protestează la o minge ieşită în aur.Apoi, avertismentele aveau să vină ca ploaia. Arbitrul arată cartonaşul galben lui Radu şi Ivan, apoi lui Olteanu şi Niculescu, pentru ca în min. 57 să-l scoată pe cel roşu şi să-l elimine pe Deselnicu de pe teren pentru că acesta îl lovise grosolan pe Roşu, căruia i-a pus talpă in piept şi piteşteanul a fost luat cu targa). Pînă la sfîrşitul reprizei, piteştenii au trecut prin momente dificile dar au rezistat. După pauză, în min. 47, un întreg stadion avea să rămină înmărmurit. La 33 de metri de poartă, Mincă opreşte mingea cu mina. Barbu execută lovitura liberă şi trimite lui Dobrin. Acesta, printr-un dribling de maestru, trece de Mincă şi Niculescu, şutează un unghiul scurt şi deschide scorul. De acum încolo, Dobrin începe să-şi facă jocul, îşi serveşte coechipierii cu pase excelente, driblează, creează momente de panică în rîndurile adversarilor, îşi conduce pur şi simplu echipa spre victorie. După ce Oblemenco scapă o bună ocazie în min. 51, Deselnicu comite acel reprobabil act din min. 57 şi gazdele rămîn în 10 oameni. Oaspeţii folosesc cu dibăcie omul în plus, se desfăşoară pe tot spaţiul de joc, pasează mai bine, vin în atac periculos. In min. 65, Dobrin e oprit în poziţie bună, pe motiv de ofsaid, după părerea noastră imaginar. Ne-a confirmat-o şi tuşierul Retezan, care n-a ridicat steagul. Peste două minute Jercan pătrunde un careu, dar se pripeşte şi ratează o bună ocazie. In min. 72, însă, el nu va mai greşi ţinta. Dobrin a driblat doi-trei adversari, i-a trimis „Pe tavă" o pasă ideală lui Prepurgel, acesta a şutat. Oprea a respins şi Jercan a reluat în gol. Meciul era jucat. Craiovenii, e drept, şi-au reluat acţiunile ofensive, au dominat, dar fără folos. O dată (min. 79), Pîrvu s-a încumetat să intre în careu, Ivan l-a împins din spate şi, ca să fie sigur de 11 m, craioveanul s-a aruncat , spectaculos la pămînt. Da, 11 metri pe care Oblemenco îl transformă-Dar gazdele n-aveau să se apropie măcar de un scor egal, ba, scorul putea lua proporţii. In min. 83, Dobrin se joacă pur şi simplu cu neexperimentatul Tacoi, care a încercat să-l dribleze pe piteştean şi a pierdut balonul şi Dobrin a vrut să-l „pedepsească“, dar mingea şutată de ei a lovit în muchea barei, cînd Oprea era un simplu spectator. Peste două minute, acelaşi Dobrin avea să fie aplaudat la scenă deschisă. De la 20 de metri a executat spectaculos o lovitură liberă, peste zid, mingea a lovit bara transversală şi a ieşit afară. Constantin ALEXE Stadion Central : timp frumos : teren bun ; spectatori aproximativ 25 000. Au marcat: DOBRIN (min. 47), JERCAN (min. 72), OBLEMENCO (min. 79 — din 11 m). Raportul şuturilor la poartă : 11—8 (pe spaţiul porţii : 8—5). Raport de cornere : 4—1. UNIV. CRAIOVA : Oprea 7 — Niculescu 6, Mincă 5 (mln. 78 Tacol), Deselnicu 3, Velea 7, Strîmbeanu 6, Ivan 8, Martinovici 6 (mln. 72 Pîrvu), Neagu 7, Oblemenco 5, Țarălungă 6. F. C. ARGEȘ : stan 8 , Barbu 8, Pigulea 8, Olteanu 8, Vlad 8, Ivan 8, Roșu 7 (mln. 58 Prepurgel 8), M. Popescu 8, Radu 6, Dobrin 9+, Jercan 8. A arbitrat C. PETREA -41++--h, ajutat la linie de Gh. Retezan şi Gh. Vasilescu II (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi : 8. La tineret-rezerve : Univ. Craiova — F. C. Argeş 1—2 (1—1). o ultimele ştiri o ultimele rezultateo MECIURI INTERNAŢIONALE DE FOTBAL Aseară s-au desfăşurat mai multe meciuri internaţionale de fotbal. In campionatul european au avut loc două partide. In grupa a VIII-a a preliminariilor la Hamburg, echipa RF a Germaniei a intîlnit selecţionata Poloniei Meciul s-a încheiat cu rezultatul de 0—0. Reprezentativa R F.G. s-a calificat în sferturile de finală. • În campionatul european rezervat echipelor de tineret: R.F.G. — Polonia 1—0 (0—0). Echipa vestgermană s-a calificat în sferturilee de finală în grupa a VI-a, la Eindhoven selecţionata Olandei a jucat cu Luxemburg. Victoria a revenit gazdelor cu scorul de 8- 0 (5 0). In această grupă s-a calificat Iugoslavia. In meci amical, la Sofia, s-a desfăşurat Intîlnirea dintre reprezentativele Bulgariei şi Greciei, supr .2—2 (0 0). In fine, in „Cupa UE F.A.”, în turul al doilea al competiţiei în merciul dintre F.C. Aberdeen — Juventus Torino la pauză 0 0. Pînă la închiderea ediţiei nu ne-a parvenit rezultatul final. Alte amănunte şi clasamentele grupelor preliminarii le vom publica in ziar al de mimne. Redacţia fl administraţi« Bucureşti, str. Vasila Santan», li telefoanei centrali 11.10.03, secţia corespondenţi ll.31.09, Interurban 72 fl 283 telex i sportromane, 180, Tiparul „I. P. Informaţia", Bucureşti ,0338