Sportul, decembrie 1971 (Anul 27, nr. 6893-6921)

1971-12-13 / nr. 6905

Rr. 6905 IN ETAPA a XV-a S-AU MARCAT 21 DE GOLURI Í SS3 IEŞENI! VOR IERNA IAŞI, 12 (prin telefon, de la trimisul nostru) Remarcabil acest forcing al ieşenilor care după ce risipiseră cu duiumul punctele pînă acum, recoletează în ultimele patru partide o zestre de nu mai puţin 7 puncte. Ieri studenţii din dealul Copoului i-au înfrînt pe mureşeni fără drept de apel. Iar victoria cîntăreşte şi mai greu, deoarece a fost obţinută în faţa unui adversar redutabil. Păcat însă că în vârtejul întrecerii mureşenii şi-au pierdut cumpătul în stadion 23 August ; teren moale, alunecos ; timp frumos ; spectatori 5 000. Şuturi la poartă : 25—10 (pe spaţiul porţii 11—5). Raport de cornere : 4—4. Au marcat : TÓTH (min. 26 autogol) şi LUPULESCU (min. 82). POLITEHNICA : Costaş 7 (nesolicitat) — Pali 7, Ianul 9, Stoicescu 9, Hanceriuc 7 Romilă II 6 (min. 46 Mărdărescu II 8), Simionaş 9, Incze IV 8, Lupulescu 7, Marica 7, Moldoveanu 6 (min. 68 Dănilă 7) A.S.A. : Nagel 7 , Söllösi 7, Toth 7, Ispir 7, Czako 7 (min. 75 Orza), Nagy 9, Bölöni 8, Varadi 6, Mureşan 5, Fazekas 5, Hajnal 7. A arbitrat N. PETRICEANU ★ ★***, ajutat la tuşă cu unele scăpări de Fr.Coloşi şi S. Stăncescu (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi : 9. La tineret-rezerve : Politehnica A.S.A. 3—1 (3—1), repriza secundă, cînd, mai ales, după primirea celui de al doilea gol au transformat terenul într-o sală de procese, vociferînd, pledînd pentru fiecare fază şi în ultimă instanţă insultînd arbitrul şi adversarii. Meciul debutează furtunos cu atacuri alternative şi oaspeţii lasă o bună impresie prin jocul lor ordonat şi energic, bine orientat la mijlocul terenului de către Nagy. Fazekaş ratează un mine, dar gazdele se eliberează de complexe şi trec la ofensivă. Lupulescu iroseşte prima ocazie de gol in min. 12 şi imediat Nagel blochează excepţional la o puternică bombă expediată de Moldoveanu. A.S.A. aplică un marcaj draconic, utilizează şi jocul la ofsaid şi se descurcă destul de bine în zona defensivă, unde Bölöni mătură totul în faţa apărătorilor centrali. Romilă II primeşte primul cartonaş galben pentru un fault împotriva lui Hajnal comis în min. 17, cînd ultimul trage puternic peste bară. Urmează min. 25 , o combinaţie Marica Lupulescu şi apoi şutul imprecis al lui Moldoveanu. Dar peste un minut scorul e totuşi deschis. La o nouă şarjă a gazdelor, Lupulescu trage dintr-o poziţie laterală, mingea întîlneşte un apărător mureşean deviază în picioarele lui Toth şi apoi intră în poartă : 1 0. Ieşenii prind şi mai mult aripi şi escaladează tot mai des fortificaţiile din faţa porţii mureşene. Incze IV şi Simionaş se joacă însă cu ocaziile m min. 30 şi 34, iar mureşenii provoacă un şoc portarului Costaş, datorită unui puternic şut al lui Mureşan care vîjîie la 2—3 cm peste bara transversală. După pauză oaspeţii joacă mai retras, aruncă multe mingi în aur dar nu se sfiesc să-şi lanseze prin surprindere vîrfurile de atac spre poarta lui Costaş. Lupulescu şi Ispir se faultează reciproc în min. 50 şi văd şi ei „galben“ în faţa ochilor. Moldoveanu execută „ca la parte“ o lovitură liberă de la 20 m, dar Nagel reţine în ultimă instanţă. Partida se îndîrjeşte tot mai mult, nervii cedează tot mai des şi Böllöni e şi el sancţionat cu cartonaşul galben. In min. 64, Simionaş trage în bară, iar peste alte cinci minute Mărdărescu II ratează preluarea la o pasă „deaur“ a lui Dănilă. E rindul lui Nagy să vocifereze şi să fie avertizat. Au mai rămas 8 minute de joc şi partida tot mai înverşunată nu e încă decisă. Marica se hotărăşte însă să pună el lucrurile la punct. Pătrunde in terenul mureşenilor, evită atacul lui Ispir şi Toth, şi pasează admirabil în diagonală la Lupulescu care complet liber marchează dezinvolt. Acum partida e jucată. Cu un minut înainte de sfîrşit,Mureşan este eliminat din teren pentru atitudine ireverenţioasă faţă de arbitru. George MIHALACHE PETROLUL 0(0) JIUL 1(0) PLOIEŞTI, 12 (prin telefon, de la trimisul nostru) ...Şi Petrolul a păţit la Ploieşti cu Jiul, ce a păţit Dinamo la Bucureşti cu echipa ploieşteană. Ba chiar mai mult, căci Petrolul n-a lăsat oaspeţilor numai un punct ci pe amîndouă ■! Surpriză ? Da, dacă apreciem partida după evoluţia bună a Petrolului în meciul cu Dinamo de acum patru zile ; nu, dacă apreciem rezultatul prin prisma realităţii meciului de azi, în care echipa gazdă a jucat greşit atît în atac cît şi în apărare. Incercînd să depăşească apărarea Jiului (înaltă şi masivă) cu pase pe sus, în pofida indicaţiiloriniţiale date de antrenorul Oană, jucătorii ploieşteni n-aveau şanse de izbîndă. După cum nici construcţia atacurilor n-a beneficiat de un start fericit, întrucît marea majoritate a baloanelor recuperate de apărătorii ploieşteni poposeau din nou în picioarele jucătorilor adverşi. Din această cauză, partida, care începuse într-un ritm alert, şi-a pierdut, treptat, din vivacitate, datorită abundenţei de pase greşite care trimiteau mingea mai mult la adversar decât la coechipier. Şi nivelul de joc se apropia de cota minimă, ideea spectacolului neinteresînd pe nimeni. De fapt, dacă apelăm la cifrele din caseta tehnică a cronicii ne putem da seama că şuturi pe poartă n-au fost decît 4 în 90 de minute, împărţite „frăţeşte“ între ambele formaţii. Dintre acestea, singurul gol al partidei , abia reluate ostilităţile, după pauză, o minge trimisă înainte de către Cotormani, spre singurul avanpost al minerilor (Stoian) ajunge la Mierluţ care nu găseşte altă soluţie decit să i-o paseze adversarului, lui Stoian nerămînîndu-i decit să şuteze în poartă, după ce l-a scos dintre buturi pe Mihai Ionescu. In rest, ar trebui să înşiruim o grămadă de faze care s-au consumat în „gol“, nu însă în poarta lui Suciu, ci doar în suprafaţa sa de pedeapsă. Pentru că aşa cum am arătat la început, jucătorii ploieşteni n-au avut nici un moment de clarviziune în atac, aşteptînd să vadă ce a ieşi. Şi n-a ieşit nimic. Deşi, în min. 23, Grozea avea ocazia să trimită mingea în poarta Jiului (Suciu era ieşit), dar atacantul ploieştean a preferat să fugă de răspundere, pasîndu-i lui Moldovan şi acesta din urmă a scăpat de balon trimiţindu-l cu mult peste poartă. După deschiderea scorului, practic Petrolul s-a instalat în jumătatea de teren adversă, dar 10 jucători avansaţi nu înseamnă dominare tactică. Iată de ce fiul, care s-a apărat supranumeric, n-a cedat de fel, avînd chiar cea mai clară ocazie de a înscrie în această parte a meciului (min. 72) cînd singurul jucător păstrat în faţă, acelaşi Stoian, nu s-a mai descurcat ca la înscrierea golului şi n-a fructificat un rapid contraatac. In careul lui Suciu s-a „remarcat“ Dincuţă, care a lăsat tot timpul impresia că nu ştie ce are de făcut. Dezolantă comportarea Petrolului pentru publicul ploieştean (care a aplaudat în mod sportiv evoluţia oaspeţilor), neaşteptată pentru cronicarul care l-a văzut evoluînd cu totul altfel, în deplasare, doar cu 4 zile mai înainte. Ce va fi la meciul cu liderul ? Paul SLAVESCU ROATA MORII SE-NVIRTESTE Stadion Petrolul, vreme excelentă, teren moale, spectatori — aproximativ 8 000. A inscris STOIAN (min. 47). Raportul şuturilor la portă : 13—9 (pe spaţiul porţii : 2—2). Raport de cornere : 3—2. PETROLUL : M. Ionescu 8 — Gruber 6, Bădin 7, Mierluţ 6, Mocanu 7, Iuhasz 6, Mînâstire 7, Dincuţă 4, Moldovan 4 (min. 73 Angelescu 8), Moraru 6, Grozea 4 (min. 46 Ciupitu 5). JIUL : Suciu 8 , Georgescu 8, Georgevici 9, Stocker 8, Tonca 7, Cotormani 8, Dodu 7, Făgaş 6 (min 86 Urmeş), Stoian 8, Mulţescu 6 (min. 46 M. Marian 7), Naidin 8. A arbitrat ZAHARIA DRAGHICI ★**★★, ajutat la linie de Gheorghe Manole şi Stavru Nicolau (toţi din Constanţa). Trofeul Petschovschi . ro. La tineret-rezerve : Petrolul — Jiul 2—1 (1—1). I.C. ARGEŞ 3(2) DINAMO 2(1) PITEŞTI, 12 (prin telefon, de la trimisul nostru) Veneau campionii în arena din Travale, Argeşul urcase rapid din valea neagră a clasamentului sub soare, Dobrin se odihnise în mod special pentru acest derby şi lumea a umplut pînă la refuz stadionul. Şi spectacolul n-a rămas o simplă himeră, chiar dacă în acel trist minut 21, partida părea definitiv compromisă. Dinamo va reuşi prima să inscrie. In min. 10, datorită lui Ivan II, care în luptă cu Doru Popescu, nu sesizează că portarul Stan a ieşit să închidă unghiul şi trimite mirgea spre centrul porţii, în careul mic, de unde dinamovistul, singur, înscrie fără probleme. Argeşul însă nu-şi pierde firea după acest gol. Vine însă acel minut 21, cînd o neatenţie a arbitrului Emil Vlaiculescu incendiază arena. Radu Nunweiller e obstrucţionat de Prepurgel la circa 35 m de poartă dar arbitrul nu acordă nimic, mingea ajunge la Dobrin şi „marele vrăjitor", e trîntit în careu de Nelu Nunweiller şi Sandu Gabriel. A fost fireşte 11 m, pe care arbitrul l-a acordat şi Dobrin l-a transformat, egalînd, dar mai înainte echipa argeşeană comisese o infracţiune nesancţionată. După ce s-a transformat penaltyul, începe momentul urît al unei partide frumoase. Dinamoviştii îl înconjoară pe arbitru, îi cer socoteală pentru faza cu pricina, îl mai şi îmbrîncesc. PUŢINI MAI CREDEAU (în minutul 21) CĂ VA El un MECI ATÎT DE FRUMOS vin şi cîţiva jucători piteşteni, şi vă daţi seama ce tablou !... Em, Vlaiculescu Ii arată cu degetul (şi nu cu cartonaşul roşu !), tuşa terenului lui Sălceanu, dar pînă la urmă... se alege Dumitrache cu un avertisment. Partida pare compromisă, dar vine golul lui Dobrin (min. 29) şi linişteşte spiritele. Spun golul lui Dobrin, chiar dacă Frăţilă este autorul de drept. Dobrin ajunsese, cum ştie el să o facă, la colţul careului, pe dreapta, spre linia de fund, şi de acolo a trimis cu măiestrie peste fundaşii adverşi o minge pe care aproape fără să vrei o introduci în poartă. Dobrin, „incendiatorul“, plimbă garda dinamovistă de pe o parte pe alta, o ameţeşte cu driblingurile şi pasele sale şi numai Cavai reuşeşte să respingă, ca prin minune, cu piciorul, în cădere (min. 32), şi cu pumnul, sus la colţ (min. 41), goluri ce păreau sigure. Gazdele aşteaptă pauza şi... Lucescu va rata de puţin egalarea Cu schimbările făcute după pauză (e scos un apărător, e introdus un atacant), campionii au gunduri măreţe. Ce folos că antrenorul Nicuşor a făcut mutarea tactică necesară, ce folos că dinamoviştii joacă bine, dacă Dumitrache trage o singură dată ca lumea, dar Pigulea scoate de pe linia porţii (min. 46). Lucescu (min. 55) ajunge singur la marginea careului, pe centru, şi se grăbeşte, trimiţînd exact acolo unde era Stan. Peste un singur minut, Dobrin îl deschide din careu, cu călcîiul pe Jercan, şutul acestuia loveşte bara din dreapta portarului, mingea se duce in cealaltă bară verticală, revine în teren şi Radu, pe fază, reia in gol. Argeşenii cred că lupta-i încheiată şi nu mai sînt cei de pînă acum. Dinamo, însă, nu se împacă cu situaţia. Campionii joacă mai bine decît adversarul cîteva minute, dar atacanţii lor greşesc pasa decisivă, sau n-o urmăresc. Doru Popescu va reduce scorul (min. 65) cu un şut pe unghiul lung, cu boltă, tras de lîngă Ivan, însă egalarea nu se produce. Pentru că Radu Nunweiller n-are şansă, şi nu min. 72 respinge Stan, pentru că ezită Lucescu (min. 76), şi in primul rînd pentru că Dobrin nu admite atîta risc şi îşi trage echipa în atac. Mircea M. IONESCU Stadionul 1 Mai ; timp frumos ; teren bun, uşor moale ; spectatori circa 17 ofto. Au marcat : DOBRIN (min. 21 — din 11 m), FRATILA (min. 29), RADU (min. 56), respectiv DORU POPESCU (min. 10 şi 65). Raportul şuturilor la poartă : 23—14 (pe spaţiul porţii : 13—8). Raport de cornere : 10—2. F. C. ARGEŞ : Stan 8 — Pigulea 7, Barbu 8, Vlad 6 (min. 51 Ciolan 7), Ivan JI 5, Prepurgel 8, Marian Popescu 6, Radu 7 (min. 79 Dobrescu), Frăţilă 6, Dobrin 10, Jercan 8. DINAMO : Cavai 9 — Cheran 8, Nelu Nunweiller 8. Sandu Gabriel 6 (min. 46 Dumitriu II 6), Sâtmăreanu II 7, Deleanu 7 (min. 46 Dobrău 7), Radu Nunweiller 9, Sălceanu 7, Lucescu 6, Dumitrache 5, Doru Popescu 8. A arbitrat EM. VLAICULESCU , ajutat la tuşă de M. Moraru (bine) şi V. Grigorescu (slab) — toţi din Ploieşti. Trofeul Petschovschi : 8. La tineret-rezerve : F. C. Argeş — Dinamo Bucureşti 1—0 (0—0). CRAIOVA, 12 (prin telefon, de la trimisul nostru) Semne proaste au fost încă de la început. Am asistat la o repriză ştearsă, în care s-a muncit mult de ambele părţi, fără să se joace însă un fotbal de calitate. Excepţie făcea, în această primă parte a jocului, poate doar Ţarălungă, printr-o activitate mai laborioasă în teren. Se abuza de pase — In ambele tabere — iar şuturile se expediau imprecis, mult în afara porţii. Mai sigură în joc părea Farul, insă Universitatea juca mai hotărît, dornică, bineînţeles, să valorifice avantajul terenului propriu. Numai că toată repriza (pînă la lovitura de pedeapsă) craiovenii n-au şutat niciodată pe spaţiul porţii. La fel de „dezinteresaţi” in această direcţie au fost şi constănţenii... In ultimul minut al unei reprize de plictiseală, a căzut golul. In singura ac Sportul Năstase încheie suita celor 4 goluri. Constantin a centrat şi tinărul atacant a reluat in plasă. Intervenţiile lui P. Nicolae şi Bologan sunt inutile. Este 4—0 ! Foto : V. BAGEAC STEAUA 4(2) GRISUL ' 0(0) Iată, acum, în ceasul al 12-lea, Steaua n-a mai fost dispusă să mai ofere o nouă surpriză neplăcută (de genul celei cu C.F.R. Cluj), și-a strîns rîridurile și, în cele din urmă, a reușit să încheie sezonul cu o victorie clară, reconfortantă după atîtea săptămîni amare. De fapt, nici ieri, necazurile n-au ocolit echipa bucureşteanâ. Iordănescu a trebuit să rămînă în afara terenului datorită unei stări gripale . Cristache, manifestînd o scădere a potenţialului de joc, a fost înlocuit cu Hălmăgeanu, aflat multă vreme pe banca rezervelor. Şi culmea, tocmai acest Hălmăgeanu avea să spargă gheaţa şi să deschidă echipei sale drumul spre victorie ! O victorie meritată, chiar şi la acest scor, pentru că adversara de ieri, prin maniera în care a abordat partida, nu putea face mai mult. Crişul e obsedată de locul pe care-l ocupă, «■estructurările organizatorice de la club au ajuns (din nefericire) pînă la nivelul conducerii tehnice a formaţiei şi, duminică, antrenorul Coidum a stat de o parte (formaţia a condus-o „secundul” Vlad), iar Moldovan nici măcar nu a fost rezerva. Dar să revenim la joc. încă din start, Steaua a luat meciul pe cont propriu, pentru a evita orice neplăcere. Din minutul 2, apărarea oaspeţilor a intrat în alertă. Pantea i-a creat o bună situaţie lui Vigu, dar acesta a ezitat să şuteze. In min. 3, Năstase s-a angajat într-o vertiginoasă pătrundere, aşa cum nu l-am mai văzut de multă vreme, însă s-a dezechilibrat şi a şutat peste poartă. Bucureştenii, „stăpîni“ ai jocului, şi-au creat situaţii bune, însă şuturile nu-şi ating ţinta (Vigu — min. 12, Aelenei — 19). Oaspeţii sînt destul de timizi. Ei se închid bine în apărare (deocamdată), dar reuşesc acest lucru, cu renunţarea totală la ideea de atac. Abia în min. 23, Şchiopu are o bună ocazie, datorită unei bîlbîieli a apărării bucureştene, şi şutează, din voie, peste poartă. A fost un moment critic pentru Steaua, dacă vreţi, un duş rece. Dar a trecut şi a venit minutul 28, cînd, după atîtea sute de minute de aşteptare, Steaua avea să înscrie golul mult dorit. Autor ? Rezerva de pînă ieri —Hălmăgeanu. La o fază creată de centrarea lui Naum, Dumitriu III a pasat lui Hălmăgeanu şi acesta, din colţul careului, a şutat excelent, din voie şi a înscris. După cum se desfăşurau ostilităţile în teren, era evident că diferenţa se va mări. Şi aşa a fost. In min. 33, la centrarea lui Pantea, au sărit Sărac şi Năstase. Orădeanul a lovit mingea şi a trimis-o în bara propriei porţi, de unde ea a intrat în gol. După pauză, timp de încă o jumătate de oră aspectul general al meciului nu se schimbă . Steaua domină, Crişul se apără. Orădenii încearcă destul de rar să se apropie de poarta lui Haidu. După „bomba” lui Aelenei (min. 48), respinsă de Bologan, oaspeţii au două momente mai bune (min. 53 şi 54), cînd Neşu şi Moţ reiau spectaculos centrările lui Tamas şi Suciu, dar şuturile nu sunt dintre acelea care să-l învingăpe Haidu. Și, în min. 58, scorul devine 3—0. Culmea, autorul golului n-avea să fie nici acum un înaintaş. Sarcina de a transforma lovitura de la 11 m, în urma unui fault clar a lui Lucaci asupra lui Aelenei şi-a asumat-o Vigu, care a transformat impecabil. Apoi meciul, pînă atunci satisfăcător, a devenit confuz, cu conduceri inutile de baloane, cu pase greşite. Cîteva minute (70—75). Crişul a dominat. Apoi Steaua a revenit în atac şi în min. 82 Năstse salvează onoarea... înaintașilor. Înscriind din centrarea lui Ion Constantin, Crișul era Învinsă fără drept de apel. Constantin ALEXE HALMAGEANU... ! SPART ERRATA! Stadionul Republicii : timp foarte friguros ; teren bun ; spectatori 7—8 000. Au marcat : HALMAGEANU (min. 28), SARAC (min. 33 — autogol), Vigu (min. 58, din 11 m), NASTASE (min. 32). Raportul şuturilor la poartă 18—6 (pe spaţiul porţii 9—1) ; raport de cornere : 10—4. STEAUA : Haidu 8 — Satmăreanu 7, Smarandache 8, Negrea 7, Hălmăgeanu 8, Naom 7, Vigu 8, Pantea 8, Aelenei 7, Năstase 7, Dumitriu III 6 (min. 46 I. Constantin 7). crişul : Bologan 7 — P. Nicolae 6, Sărac 5, Lucaci 5, Balogh 5 (min. 76 Catona II), Neşu 6, Dărăban 5, Suciu 5, N. Alexandru 7, Tamaş 5, Şchiopu 5 (min. 46 Moţ 5). A arbitrat TR. MOARCAŞ ****, ajutat la linie de C. Ghiţă şi G. Pop (toţi din Braşov). Trofeul Petschovschi : 9. La tineret-rezerve : Steaua — Crișul 2—6 (1—0). UN MECI URIT ŞI DUR ţinud- mai periculoasă, iniţiată de craioveni. Martinovici a demarat puternic pe extremă şi a centrat precis în careul de 16 m, acolo unde se găsea Ţarălungă. Acesta a sărit „la cap“, în acelaşi timp cu apărătorul constănţean Mareş. Cu corpul, constănţeanul l-a împins uşor, în aer, pe craiovean, atît însă cît să-l devieze din traiectoria balonului. Arbitrul M. Bică a intervenit, prompt, acordind, prea uşor după părerea nous-Stadion Central : timp frumos, soare , teren moale , spectatori 10 000 A marcat OBLEMENCO (min 45 — din 11 m și min. 16). Raportul şuturilor la poartă : 11—7 (pe spaţiul porţii : 4—2). Raport de cornere : 5—6. UNIVERSITATEA : Panuc 8 — Niculescu 6, Deselnicu 7, Sameş 6, Tacoi 4(min. 46 — Velea 7), Donose 7, Ivan 7, Martinovici 7, Pîrvui 6, Oblemenco 8, Ţarălungă 7 (min. 50 — Niţă). FARUL: Ştefănescu 7 — Mareş 6, Bolosu 7, Stoica 7, Ghirca 6, Antonescu 7, I. Constantinescu 6 (min. 75 — Goleac), Ologu 7, Tănase 6, Caraman 6 (min. 66 — Oprea), Turcu 6. A arbitrat M. BICA ajutat de A. Münich şi Em. Martin (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi : 6. La tineret-rezerve : Universitatea Craiova — Farul 1—6 (0—0), tră, penalty, pe care Oblemenco l-a transformat cu siguranţă. Repriza a II-a a fost un infern. Jocul ambelor echipe — probabil cu condiţia fizică pe sfîrşite, şi cu necazul că nu le mai ieşeau combinaţiile ,— a devenit Incilcit, nervos, deseori periculos Constănţenii, nemulţumiţi de acordarea loviturii de la 11 m, jucau foarte tare — deşi nu asta era in nici un caz, calea spre egalare — şi nici craiovenii nu se lăsau mai prejos. Faze bune de fotbal a fost greu să mai vedem în aceste condiţii. Ar fi de semnalat ocazia lui Oblemenco (min. 65), cînd la o centrare a lui Niţă nu a reuşit să ajungă balonul care trecea prin faţa porţii goale şi, mai ales, faza celui de-al doilea gol. La o minge foarte periculoasă — min. 79 -7- Ştefănescu a ieşit să respingă cu mîna în afara careului de 16 m, comiţînd henţ. De la 20 m de poartă, în urma acordării loviturii libere. Oblemenco a şutat excepţional, trimiţînd balonul puternic, peste zid, direct la păianjen : 2-0. Craiovenii au presat în această repriză, deci merită victoria, dar jocul n-a fost... joc. Şi de o parte şi de alta s-a intrat tare, periculos, pe teren erau mereu jucători întinşi pe jos. Fotbal n-am prea văzut dar fapte de consemnat au fost destule . Ţarălungă a ieşit de pe teren accidentat (din vina lui), publicul s-a iritat, arbitrul a arătat de trei ori cartonaşul galben (Tănase, Niculescu, Stoica) şi o dată pe cel roşu, eliminîndu-1 pe Sames pentru joc brutal. De fapt, meciul fusese scăpat din mînă, publicul fluiera mereu şi huiduia (de multe ori fără rost), se crease o stare de tensiune în care erau angrenaţi toţi : jucători, arbitru şi public. Cu un gust tare amar am plecat de la acest gen de corridă. Modesto FERRARINI RAPID 1 (1) „U“ CLUJ 0(0) Partidă recomandată de o frumoasă tradiţie, ieri, în „deschiderea“ cuplajului de pe stadionul Republicii. S-au întîlnit două „stiliste” ale campionatului nostru, care au furnizat, de-a lungul anilor, la Bucureşti şi la Cluj, meciuri de plăcută amintire.. Ambiţii vechi — de pe vremea cînd e la Rapid jucau Marian, Filoti, Valentin Stănescu, iar la „U“ dr. Luca, Tony Dascălu, Coracu etc. —, transmise din generaţie în generaţie, au păstrat dorinţa celor două părţi de-a învinge (în întrecerea lor directă) KSISăRi DOMINARE STERILĂ CLUJ, 12 (prin telefon, de la trimisul nostru) Dacă C.F.R. Cluj a terminat prima parte a campionatului pe locul 16 în clasament, aceasta se explică, în mare măsură, prin lipsa de eficacitate a atacului. Echipa feroviară joacă bine în cîmp, combină frumos, jucătorii ei depun un travaliu însemnat, se susţin reciproc, pasează bine, dar cînd ajung in careul advers parcă li se înmoaie picioarele. Aşa s-a întîmplat şi azi (n.r. ieri) în partida cu Steagul roşu. Feroviarii au dominat marea majoritate a timpului, şi-au supus adversarul unei presiuni, pe alocuri categorice, şi-au creat cîteva situaţii de gol pe care, însă, le-au irosit. Echipa resimte acut absenţa omului de gol. Steagul roşu a venit la Cluj cu gîndul la remiză. In acest scop, elevii lui Proca s-au aglomerat în apărare şi, preocupaţi de evitarea golului, i-au lăsat în faţă, pe poziţii avansate, doar pe Győrfi şi Zotincă. Dar chiar şi aşa, braşovenii au beneficiat de mai multe situaţii de gol decît C.F.R. (raport : 3—1). Două dintre aceste ocazii au fost ratate de Pescaru : în min. 14, mijlocaşul braşovean a reluat uşor, cu latul, de la 5 m, mingea centrată de Ivăncescu şi portarul Godjea... s-a trezit cu mingea în braţe. Apoi, în min. 16, Győrfi a trecut ca vîntul prin apărarea localnicilor, a centrat înapoi, din viteză, dar Pescaru s-a grăbit şi a şutat peste bară. In minutele 2 şi 17, Adamache a apărat excelent două şuturi ale lui M. Bretan şi Ţegean. In min. 44, portarul braşovean a fost, insă, Stadion Municipal ; timpriguros ; teren îngheţat ; spectatori aproximativ 1 600. Raportul şuturilor la poartă : 18—5 (pe spaţiul porţii : 3—2) Raport de cornere : 10—1. C.F.R. : Godjea 7 — Szőke 8, Dragomir 7. Penzes 7. Roman 7. M. Bretan 6. Vişan 7. S. Bretan 7. Munteanu II 5 (min. 75 P. Gheorghe). O. Ionescu 6. Tegean 7 (min. 55 Cojocaru 5). STEAGUL ROȘU : Adamache 9 — Ivăncescu 7. Jenei 7. Olteanu 8. Rusu 6. Pașcani 8 (min. 80 Balint). Cadar 6. Zotincă 5. șerbănoiu 5 (min. 46 Dragoi 6), Ghergheli 5. Györfi 7 A arbitrat C. DINULESCU ■*■***■* ajutat bine la linie de Gh. Reteran şi Ilie Puia (toţi din Bucureşti) Trofeu Petschovschi : 9. La tineret-rezerve : C.F.R. Cluj — Steagul roşu—1 (1—0) salvat de... O. Ionescu, care, la 2 m de poartă, a trimis cu capul, din plonjon, peste bară, mingea centrată de Tegean. A fost cea mai bună ocazie de gol, din acest meci, a clujenilor. In repriza secundă, C.F.R. şi-a continuat dominarea, a obţinut cîteva cornere, a atacat uneori cu fundaşi, în terenul advers, însă prilej de a înscrie au avut oaspeţii ! In min. 65, Győrfi, scăpat singur pe contraatac, a călcat pe minge în careu şi Godjea, ieşit să-i micşoreze unghiul, a respins cu piciorul. Antrenorii C.F.R.-ului, dr. C. Rădulescu şi Laurenţiu Munteanu, exasperaţi de ineficacitatea liniei ofensive, au recurs în repriza a doua, în min. 55, la o soluţie inedită. L-au trimis în atac, ca vîrf, pe Cojocaru, fostul libero al echipei. Schimbare neinspirată din două motive : mai întîi, pentru că cel înlocuit nu trebuia să fie, după părerea noastră, Ţegean, pînă atunci cel mai periculos atacant al gazdelor, şi apoi pentru că fundaşul Cojocaru, o dată intrat în joc, n-a făcut altceva decît să-şi incomodeze coechipierii şi să re încurce intenţiile ... Dumitru VIŞAN Pag. S 3-a JOC EXCELENT AL GAZDELOR (Urmare din pag. 1) delor şi Broşovschi reia mingea cu capul în plasă. Golul îi descumpăneşte pe băcăuani, care devin nervoşi, oferind arbitrului prilejul să dea un prim avertisment lui Mioc pentru fault intenţionat asupra lui Both. Gazdele vor egala, totuşi, în min. 27, dar o excelentă pasă a lui Ilinţeu este fructificată de Dembrovschi, printr-un şut pe jos, din viteze, care l-a surprins pe Vidac. U.T.A. revine, însă, şi, la numai un minut după egalare, este din nou pe punctul de a înscrie cînd Both, din poziţie clară de ofsaid, nesemnalizată de arbitrul de linie Văduvescu, centrează în careu, dar spre norocul gazdelor, mingea, reluată de Sima, trece puţin peste poartă. Eroarea flagrantă a arbitrului îl face pe Ghiţă să-şi piardă controlul asupra nervilor şi asistăm la o scenă condamnabilă, în care portarul băcăuan îl bruschează pe tuşier, atrăgîndu-şi un avertisment meritat din partea arbitrului de centru. In min. 39, la o nouă lovitură indirectă, executată de Screter din afara careului, Petescu s-a înălţat splendid peste adversarii săi şi a reluat balonul cu capul în poarta lui Ghiţă, care, la această fază a cam rămas spectator. Repriza se încheie astfel cu avantaj meritat pentru U.T.A. care s-a arătat în aceste prime 45 de minute superioară în ansamblu adversarei sale După pauză, însă, cu gazdele se petrece un adevărat miracol. Băcăuanii se dezlănţuie în atac şi reuşesc să egaleze chiar în min. 46, cînd la o acţiune pe partea dreaptă. Pană centrează, Vidac preferă să boxeze în loc să reţină şi Hriţcu (care a făcut azi una dintre cele mai bune partide din cariera lui) a reluat dintr-o bucată în colţul sting al porţii. După numai 7 minute, băcăuanii vor lua pentru prima oară conducerea. Rugiubei pri- Stadion „23 August“ , triup frumos, dar cu vînt ; teren moale, alunecos ; spectatori aproximativ 14.000. Au marcat : DEMBROVSCHI (min. 27), HRIŢCU (min. 46), SORIN AVRAM (min. 53) şi LEHETER (min. 76 autogol), respectiv: BROŞOVSCHI (min. 15) şi PETESCU (min. 39). Raportul şuturilor la poartă : 27—7 (pe spaţiul porţii : 11—5). Raport de cornere : 9—2. S C. BACAU : Ghiţă 6 — Mioc 7, Catargiu 8, Velicu 9, Comănescu 9, Vătafu 8 (min. 80 Siăuceanu), Hriţcu 10, Pană 8 (min. 80 Pruteanu), Dembrovschi 9, Bugiubei 7, Sorin Avram 10. U.T.A. : Vidac 6 — Birău 6, Lereter 6, Pojoni 7, Popovici 8, Petescu 7, Domide 8, Sima 5 (min. 67 Axente), Kun 6, Broşovschi 7, Both 7. A arbitrat C. BARBULESCU ajutat la linie de Al. Văduvescu şi Gh. Vasilescu I (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi : 7. La tineret-rezerve : S. C. Bacău — U.T.A. 0—2 (0-0) meşte o pasă de la Dembrovschî, şutează în bară, mingea revine la Sorin Avram, care înscrie. Asistăm, în continuare, la o cavalcadă de atacuri ale gazdelor, cărora apărătorii arădeni le fac faţă cu mare dificultate. Cu toate acestea, băcăuanii vor mai inscrie numai o singură dată, în min. 76, cînd o centrare a aceluiaşi Pană va fi reluată de Lereter în propria poartă. Pînă la sfîrşit, jocul are acelaşi sens, spre buturile arădenilor, prilejuind gazdelor un recital ofensiv. Prin această evoluţie excelentă din repriza secundă, care i-a făcut cu adevărat irezistibili, băcăuanii au încheiat strălucit nu numai această partidă, ci și întreg sezonul de toamnă. GIILEŞIENII AI ÎNVĂŢAT (ICVA) DE LA TOTTENHAM... ,,en beauté”, cum zic francezii, prin fotbal-spectacol, cum zicem noi. 78 000 de spectatori s-au prezentat ieri, în matineu, pe „Republicii”, atraşi de această promisiune din oficiu... Ei bine, credem că mulţi dintre ei au rămas cam dezamăgiţi de joc, care a atins rareori cotele obişnuitelor partide Rapid — „U“. Este adevărat că universitarii de pe Someş au cultivat şi ieri „gestul frumos”, fotbalul elegant, asortat cu „dantelării” care plac ochiului... Din păcate însă, clujenii au UITAT poarta adversă, au uitat că fotbalul se joacă pentru a înscrie goluri, mişcările lor frumoase — individuale şi colective — avînd ceva gratuit şi absolut nefolositor. (Cu totul altfel a evoluat „U“ împotriva lui Dinamo, de pildă, cînd fiecare atac, aproape, reprezenta o şarjă periculoasă, cu adresă). La rândul lor, rapidiştii , îndrăgostiţi de-o, viaţă de frumosul jocului, ca şi de „efecte“ destinate galeriilor, au evoluat ieri exact aşa cum nu ni-i închipuiam, adică excesiv de sobru, urmărind, cu o tenacitate care tindea să acopere lipsa de inspiraţie a unora dintre „solişti“, exclusiv rezultatul. Asociind lecţia pragmatică primită miercuri de la o reprezentantă a fotbalului britanic (pragmatic prin excelenţă) cu evoluţia sa în compania clujenilor, am tras concluzia că Rapid a avut, oricum, ceva de câştigat din prima sa confruntare cu Tottenham. Rutînd de 18 ori spre poartă, exact de două ori mai mult decît adversarii lor — care în jocul de cimp s-au arătat cel puţin egali giuleştenilor — rapidiştii şi-au materializat gîndurile realiste şi au avut, în cele din urmă, un logic cîştig de cauză. Unicul gol al partidei i se datorează în proporţie de 90 la sută lui Neagu, care în minutul 43, după un „1—2“ cu Dinu, a pătruns decisiv pe aripa stingă, servindu-i lui Ene Daniel o mingegol, de deviat, uşor, in plasă. Ceea ce ex-băcăuanul a şi făcut cu toată dezinvoltura. Subliniind aportul decisiv al lui Neagu la Înscrierea golului (şi implicit la obţinerea victoriei), trebuie să menţionăm că pînă la această fază vîrful-lance rapidist s-a văzut foarte puţin (şi s-a văzut mai ales prin cunoscutele-i stîngăcii la preluare), dar în momentul cînd s-a ARĂTAT realmente în joc, intervenţia sa a fost de maximă eficacitate. Tot Neagu a fost cel care a avut 2-0 în... bocanc (min. 56), dar şutul său a nimerit stiloul porţii apărate de Moldovan, şi tot el a ..întors” splendid o minge spre Ene Daniel (min. 81.), pe care acesta din urmă a fost la un pas de a o fructifica. Abili şi plăcuţi la vedere în ţesutul combinaţiilor la mijlocul terenului, clujenii au avut o singură mare situaţie de gol în min. 56, cînd Uifăleanu, pătruns impetuos în careu, a fost contrat in extremis — la minge — de Boc şi Răducanu, deznodămîntul fazei fiind un banal corner. Regretabile în contextul partidei momentele de nesportivitate de care s-au făcut vinovaţi Dumitru (în prima repriză, cînd a fost avertizat), Munteanu (care l-a „secerat” în repriza a doua pe Dumitru, în semn de „poliţă“, probabil, scoţîndu-l din joc) şi... antrenorii Marian şi Onisie — intraţi pe teren (cu ce drept?!), cu ocazia accidentării lui Dumitru, pentru a domoli spiritele, ei reuşind, printr-un duel verbal pe care nu-l putem reproduce într-o pagină de ziar, să se atîţe şi mai mult. Regretabile, ieşirile acestor doi tehnicieni apreciaţi pentru fair-playul lor, şi ca jucători şi ca antrenori. Marius POPESCU Stadionul Republicii ; teren bun ; timp rece : spectatori aproximativ 7—8 006. A marcat ENE DANIEL (min. 43). Raportul şuturilor la poartă : 18—9 (pe spaţiul porţii : 6—3). Raport de cornere : 6—2. RAPID : Răducanu 8 — Pop 3, Boc 8, Lupescu 8, Codrea 7, Dinu 8, Dumitru 8 (min. 70 Angelescu), Năsturescu 6 (min. 46 Petreanu 7), Ene Daniel 7, Neagu 8. Codreanu 6. „U“ CLUJ : Moldovan 3 , Creţu 7. Pexa 8, Solomon 3, Cîmpeanu 7, Anca 8, Fanea Lazăr 8. Ulfăleanu 6. Munteanu 7. Adam 5, Lică 8. A arbitrat IOAn RUS (Tg. Mureş) ★★★★, ajutat la linie de V. Pîrvescu (Buzău) şi T. Leca (Brăila). Trofeul Petschovschi :. 9. La tineret-rezerve : Rapid — „U“ Cluj 4—2 (2—2)