Sportul, decembrie 1971 (Anul 27, nr. 6893-6921)

1971-12-02 / nr. 6894

* .-f Dinamo a învins (meritat) K v, (Urmare din pag. 1) r t',\ ■ de pase scurte și repliindu-se în apărare cu un număr de jucători mai mare, care prinde în plasă izolatele virfuri dinamoviste. De-a lungul reprizei întîi, jocul Stelei are mai multă lumină, mai multă inteligență, este superior pe planul creaţiei în teren, superioritate care nu se traduce însă pe tabela de marcaj, rămînînd platonică, nici una din cele trei situaţii favorabile ale elevilor antrenorilor Stănescu — Constantin — ivite pe parcursul a 8 minute — nefiind fructificată. (In min. 32 — șutul periculos al lui Pantea — de la 17 m — este reţinut spectaculos de Andrei; în min. 18 — acelaşi Pantea reia din apropiere pe lingă poartă ; în min. 20 — „capul“ lui Cristache, care a reluat o lovitură liberă, executată de frătrăreanu, trimiţînd mingea bolii pe lingă poartă moment în care apărarea dinamovistă era k.o.). Faţă de aceste situaţii favorabile ale Stelei, Dinamo a avut una singură (min. 22) — e drept, foarte avantajoasă — dar Doru Popescu a întîrziat o fracţiune de secundă la centrarea lui Florian Dumitrescu, care i-a oferit o minge unică. IiMingea îl depăşise pe Haidu şiDoru ar fi avut de îndeplinit osimplă formalitate dacă ar fi aijuns balonul). Tot la poarta lui Haidu s-a petrecut in min. 26 o „fază caldă“. Sălceanu a centrat, mingea lovind inimile lui Smarandache, care, după părerea noastră, n-a avut în nici un caz intenţia să joace balonul cu mina, penaltyul reclamat de dinamovişti şi de o parte din public neavînd nici un temei. Nu este, însă, mai puţin adevărat că în min. 40, dintr-un atac stelist în care Năstase a şutat de la cîţiva metri spre poartă, iar Satmăreanu II a salvat un gol gata făcut, s-a născut un contraatac dinamovist, FI. Dumitrescu a ajuns singur în fața lui Haidu, care l-a „culcat“ cu ocazia blocajului său, fază care „cerea“ după opinia noastră o lovitură de la, II m. Remarcînd superioritatea de ansamblu a Stelei vom spune că ea a fost favorizată și de o nemotivată iritare a unor apărători dinamovişti (mai ales Dinu, care 1-a controlat, repetat, dur pe Iordănescu), ocupaţi, Imai ..iputin»,de joc şi mai mult"de" • StMjPrflfce, prin orice mijloace, a atacanţilor adverşi. După trei avertismente individuale, „beneficiari“ — Smarandache, Vigu şi Dinu şi unul colectiv, la începutul celei de a doua părţi a meciului, aveam să asistăm la „repriza echipei Dinamo“. Bine sfătuiţi, bănuim, la pauză, campionii „fac“ fotbal, au o circulaţie rapidă, se demarchează permanent şi ameninţă din ce în ce mai insistent poarta lui Haidu. Inoperantele centrări înalte în faţa uriaşului goalkeeper stelist sunt înlocuite prin angajări perpendiculare, care seamănă panică în apărarea imediată a Stelei. FI. Dumitrescu ii pune o minge-gol lui Doru Popescu (min. 56), care trimite razant cu bara (apărarea Stelei era şah-mat !), Deleanu marchează un gol în min. 57, invalidat pe motiv de ofsaid, Dinamo atacă, atacă, atacă... Şi nu zadarnic. In min. 68, Radu Nunweilier ia o acţiune pe cont propriu, trece, cu o fentă ameţitoare, de Sâtmăreanu, şi înscrie „cinematografic“, în colţul lung al porţii lui Haidu, plecat pe picior greşit. 100 logic, meritat. Steaua încearcă să reacţioneze, dar replica sa este palidă, nefiind în stare să profite de amuzamentul din final al dinamoviştilor, care se joacă cu victoria lor... Stadion Dinamo. Teren moale, timp umed, aproximativ 14 006 de spectatori. A marcat : NUNWEILLER VI (min. 60). Raport de şuturi la poartă : 10—16 (3—7 pe spaţiul porţii). Raport de cornere : 9—4. DINAMO : Andrei 8 — Cheran 8, Nunweiller III 8, Sâtmăreanu 9, Deleanu 9, Dinu 5 (pentru durităţi), Nunweiller VI 9, Lucescu 8, Sălceanu 7, D. Popescu 8, Dumitrescu 7 (min. 61 Dumitriu II 7). STEAUA : Haidu 8 — satmăreanu 8, Smarandache 9, Negrea 8. Cristache 7, Naom 8. Vigu 8. Pantea 8. Năstase 5, Iordănescu 8 (min. 46 Ștefănescu 7), Dumitriu III 5 (min. 77 I. Constantin). A arbitrat O. AXPERCO (Satu Mare) **★, ajutat de Al. Paraschiv şi E. Coloşi (ambii din Bucureşti). Trofeul Perschovschi : 9. La tineret-rezerve : Dinamo — Steaua 2—1 (0—1). Minutul 40 al derbyului de ieri. NĂSTASE șutează. Andrei este bătut, dar golul va fi evitat — in extremis — de către SĂTMĂREANU II, care va respinge balonul de pe linia porţii Foto: THEO MACARSCHI ORADEA, (prin telefon, de la trimisul nostru) Aşa cui», era de prevăzut, meciul dintre Crişul şi Politehnica a dat ■loc încă de la început unei dispute deosebit de aprige, ambele echipe arătîndu-se foarte puţin preocupate de calitatea jocului şi luptînd fără menajamente pentru a obţine punctele necesare ieşirii din zona periculoasă în care se află. Victoria eru adversar foarfecă lui Marica şi a anulat golul, care — după opinia noastră — a fost perfect valabil. Poate în compensaţie, 5 minute mai tîrziu, conducătorul jocului avea să treacă cu vederea un henţ în careu comis de Hanceriuc, sub motivul că intenţia de a juca mingea cu mina nu a fost atît de evidentă la fundaşul ieșean. In continuare, arbitrul Niculescu a condus aproape fără greşeală acest meci foarte dificil, chiar şi pentru un cavaler al fluierului cu o mai mare experienţă decit el, dar cele două decizii ale sale din min. 16 şi 21 ne-au determinat, totuşi, să-i scădem două stele. Cît priveşte jocul în sine, el a avut numai de abia spre sfîrşitul primei reprize cîteva momente interesante, cînd Moţ l-a pus la încercare pe Costaş cu o frumoasă lovitură de cap şi cînd un şut al lui Moldovan a greşit de puţin ţinta. După pauză, Crişul are zece minute de dominare la poarta ieşenilor, cînd Cefan, Lucaci şi Moţ solicită intervenţiile de ultim moment ale lui Costaş şi ale colegilor săi din apărare. Jocul se mută apoi la mijlocul terenului şi de abia spre final, după ce Simionaş şutează de cîteva ori de la distanţă, dar foarte periculos, orădenii vor mai încerca un ultim asalt, care rămîne însă şi el fără efect, fiindcă înaintaşii greşesc ca nişte diletanţi în fazele decisive. Astfel, cu o linie de mijlocaşi în zi slabă şi cu o înaintare foarte debilă, care nu poate lega decit rareori două-trei pase şi care şutează slab şi imprecis, victoria n-avea cum să fie de partea Crişului, a cărui situaţie în clasament continuă să rămînă critică. Constantin FIRANESCU Ieşenii obţin un punct mare, cît... două Stadion Crişul : teren moale : timp de joc foarte bun : spectatori aproximativ 4 000. Raportul şuturilor la poartă : 17—10 (pe spaţiul porţii : 7—5). Raport de cornere : 8—5. CRIŞUL : Bologan 8 — P. Nicolae 9, Sărac 7, Lucaci 8, Balogh 7, Moldovan 3, Neşu 6, Suciu 3, Moţ 5, Tamaş 7, Cefan 6. POLITEHNICA : Costaş 9 — Romilă I 7, Ianul 8. Hanceriuc 6. Pali 7, Romila II 6. Simionaş 8. Inczic 6. Stoicescu 7. Marica 6. Moldoveanu 7. A arbitrat C. NICULESCU ajutat bine la linie de R. Stîncan şi R. Buzdan (toţi din Bucureşti). Trofeul Petsehovschi : 9. La tineret-rezerve : Crişul — Politehnica 2—0 (1—0), nu a surîs însă nici uneia dintre cele două formaţii, partida încheindu-se cu un scor alb, spre marea dezamăgire a publicului local, care — deşi restrîns la număr — şi-a susţinut cu ardoare favoriţii, sperind pînă în primele minute de joc intr-un succes al acestora. Rezultatul de egalitate înregistrat — desigur, avantajos pentru echipa oaspete — ni se pare echitabil, fiindcă deşi gazdele au jucat cu mai mult elan şi au deţinut în unele perioade iniţiativa şi superioritatea teritorială, ieşenii s-au dovedit superiori pe plan tehnic şi tactic, s-au apărat cu calm şi siguranţă şi au folosit cu un grad sporit de periculozitate arma contraatacului. Cu alte cuvinte, formaţia studenţească a demonstrat aici, la Oradea, că ştie destul de bine lecţia jocului în deplasare, că este suficient de matură, lăsînd — în general — o impresie mai bună decit partenera ei, a cărei evoluţie (mai ales în ceea ce priveşte linia de mijloc şi de atac) a fost pe alocuri sub nivelul pretins unei echipe din prima divizie. Partida a debutat într-o notă de tensiune în teren, astfel că în primul sfert de oră am asistat mai mult la o suită de faulturi şi intrări periculoase de ambele părţi, precum şi la vociferări şi proteste din partea unor jucători, care i-au ‘atras, de pildă,’ lui Moldoveanu unmeritat avertisment. Din păcate, ’arbitrul C. Niculescu, care se dovedise [destul de autoritar în sancţionareaacestor tendinţe nesportive, avea să spună el singur apoi „paie pe foc“prin două decizii ale sale. In min. 116 Marica a reluat prin foarfecă o minge venită de la Stoicescu, trimiţind-o în plasă. Dintr-o sută de cavaleri ai fluierului, 99 ar fi acordat, probabil, fără ezitare acest gol, înscris printr-o execuție tehnică spectaculoasă. Numai arbitrul Niculescu a apreciat ca periculoasă pen La vestiare, după RADU NUNWEILLER : „Nici nu prea ştiu cum am marcat! De altfel, nici nu mai contează acum Îmi aduc aminte că am primit o păsa in adîncime, am preluat ba Ionul şi am făcut o fentă de pornire spre stingă. Ştiam că acolo se va duce Satmăreanu... Apoi, mi-am tras mingea cu dreptul, şi am șutat imediat, cu exteriorul piciorului sting, puternic, undeva spre coiful lung. Nu știam unde o să meargă mingea, dar s-a dus bine..." D. NICOLAE NICUŞOR: „Acum, că am... scăpat de partidele din C.C.E., ne-am putut concentra, in exclusivitate, asupra meciurilor din campionat. Cred că victoria noastră este meritată. Începutul meciului nu ne-a fost prea favorabil. Jucătorii mei s-au demarcat insuficient şi, ca urmare, pierdeau foarte repede mingea în atac. Despre jocul tare? E aproape normal să fie aşa, meciul a avut o miză deosebită, s-a jucat nervos". HAIDU: „Ghinion! L-am văzut pe Radu primind mingea între doi jucători, dar a scăpat repede de ei. Am ieşit în faţă, ca să încerc să-i micşorez unghiul, insă a tras tocmai cînd mă mişcăm, prinzîndu-mă pe picior greşit. Apoi, mingea s-a dus foarte tare, pe lingă mine, şi s-a înfipt în colţul de sus. Cred că dacă mai încearcă de o sută de ori, nu mai reuşeşte aşa de bine!". VALENTIN STĂNESCU : „Jocul a fost de bună factură, in general. Cu Iordănescu în echipă, nu puteam pierde. Dar, aşa, doar cu apărarea, nu se poate cîştiga un meci! Ni s-a scos de pe teren după părerea mea intenţionat, cel mai bun jucător. Dinu, cred, a avut o „sarcină“ specială pentru asta... Arbitrului, de altfel, nu i-aş putea altceva reproşa, decit toleranţa faţă de faulturile lui Dinu. A fost insă de ajuns!“. OTTO ANDERCO: „După avertismentele din prima repriză, date lui Smarandache, Dinu (pentru faulturi repetate) şi Vigu (pentru proteste), am acordat, o dată cu începerea reprizei secunde, şi un avertisment colectiv, ambelor echipe. Au fost multe faulturi şi obstrucţii în acest meci, dar am căutat să asigur, pe cit s-a putut, cursivitate jocului. La „golul" lui Deleanu, totul a fost limpede: ofsaid. M-am dus, este adevărat, la margine, dar asta pentru că tușierul Paraschiv mă chemase. In scopul clarificării definitive a fazei, el mi-a spus că ofsaidul fusese clar.. l-.o.-d. graur TG. MUREŞ, (prin telefon, de la trimisul nostru) O ploaie nesuferită, indiferentă la frumuseţile fotbalului, a căzut timp de 3 ore în dimineaţa meciului. ..Nu-i bai, spuneau majoritatea spectatorilor, la sfîrşit. Aşa de noroi, cum a fost, tare ne părea rău dacă nu veneam“. Mă gîndesc la mulţumirea suporterilor, la ce am văzut aici pe teren pentru că A. S. Armata Tg. Mureş a practicat azi (ieri n-n.) un joc care a încîntat de foarte multe ori. Deşi totul s-a petrecut pe un teren alunecos, în două locuri cu băltoace mari, mureşenii au zburdat, pur şi simplu, spre această victorie, care putea fi şi mai categorică. F. C. Argeş, completă, cu Dobrin în formaţie (acesta, bineînţeles, a primit un buchet de flori la începutul partidei) venise să câştige la Tg. Mureş. De altfel, a pornit combinînd savant, tehnic, eficient, timp de vreo 5 minute , în care Radu, după o cursă, a tras puternic şi Nagel a respins în bară. Pentru că pe urmă peste jocul inteligent al Argeșului s-a revărsat un Mureş învolburat, A.S.A. a arătat imediat că este pusă pe fapte mari. Hajnal distribuia mingea „ca la carte“, desfășurînd jocul cînd pe o parte, cînd pe alta, Bölöny se transformase în umbra lui Dobrin, iar ceilalţi dădeau adevărate asalturi, unul după altul, spre buturile adverse. în min. 17, Nagy şi-a lipit, parcă, mingea de bocanc pe la 48m de poarta oaspeţilor şi a plecat cu ea. A trecut pe rînd de Frăţilă, M. Popescu, Barbu şi de la 16 un aras excepţional, incit Stan n-a avut altceva de făcut decit să scoată balonul din plasă : 10 0. Mureşenii au continuat să atace. Deşi terenul era greu, pasele ieşeau, gazdele jucau în viteză. Cursele lui Mureşan, Fazekaş, Hajnal puneau în derută pe Barbu şi Vlad aşa că au mai fost şi alte ocazii clare de gol. Dobrin lupta de unul singur, cu pasele sale fără greşeală — care stîrneau murmure de admiraţie şi respect in tribune — dar zadarnic. In urma unei lovituri libere, trasă de el, Ivan a trimis mingea cu capul în bară. In min. 43, Dobrin a ajuns impetuos pînă la 6 metri de poarta gazdelor, dar a căzut cind a făcut o fentă şi astfel... repriza s-a terminat cu 1—0 pentru A.S.A. Repriza a doua, la fel de dîrz disputată, nu a reuşit să dea cîştig de cauză argeşenilor, deoarece la pupitru se aflau tot gazdele. Superioritatea lor s-a concretizat în patru minute de aur. Fazekas (min. 68) face o cursă pe extremă, deschide frumos, în careu, pe Nagy şi acesta înscrie cu capul : 20 0. Recitalul mureşenilor ia sfîrşit în min. 72 , şutează pe rînd la poartă, Mureşan, Czako şi Hajnal, după care vine hotărît din urmă Szölösi. Acesta trage sec, din apropierea punctului de 11 m, fără drept de apel și... 3—0. Repede au mai trecut aceste nouăzeci de minute ! Modesto FERRARINI Cu mureșenii nu-i de glumă... Stadion „23 August“ : timp închis ; teren moale şi alunecos ; spectatori 10 000. Au marcat: NAGY (min. 17 şi 68) şi SZOLLOSI (min. 72). Raportul şuturilor la poartă : 19—6 (pe spaţiul porţii : 13—7). Raport de cornere : 4—2. A.S.A. TG. MUREŞ: Nagel 8 — Szollosi 8. Toth 7, Ispir 8 (min. 85 Steam), Czako 7, Naghi 9, Bölöni 8, Hajnal 9, Varadi 7, Mureşan 8, Fazekas 8. F.C. ARGEŞ stan 7 , Pigulea 7, Barbu 6, Vlad 6, Ivan 5, Roşu 5 (min. 60 Prepurgel 6), M. Popescu 6, Radu 7, Frăţilă 6 (min. 68 Dobrescu), Dobrin 9, Jerean 7. A arbitrat GH. LIMONA (Bucureşti) +****, ajutat la linie de V. Grigorescu şi V. Neacşu (ambii din Ploieşti). Trofeul Petsehovschi : 8. La tineret-rezerve : A.S.A. Tg. Mureş — F.C. Argeş 0—0. ETAPA A XB-a-ETAPA GAZDELOR ST. ROŞU 2(0) S.C. BACAU 0(0) BRAŞOV, 1 (prin telefon, de la trimisul nostru) Revelaţia acestei toamne, ,echipa Răduleştilor“, prinsese gustul Înălţimilor. Iar de aici, calcule peste calcule. La Braşov, de exemplu, echipa moldoveana mărturisea inainte de joc că-i trebuie un punct, ca marile iluzii să nu se risipească. Şi băcăuanii şi-au structurat formaţia pentru remiza vizată (Pană a devenit veritabil fundaş). Băcăuanii au crezut o repriza că nu vor pierde sub Timpa, au crezut şi după primul gol primit că vor egala, şi au încercat să egaleze, dar in cele din urmă au mai primit o lovitură şi au părăsit Ţara Birsei trişti. Sport Club a pierdut remiza de aur cu care visa încoronarea de toamnă tocmai pentru că s-a închinat prea mult acestei remize. Şi braşovenii, in formă, nu puteau ierta asemenea prejudecăţi pur defensive. Fireşte, s-ar putea spune că in acest context apar două paradoxuri : marea ocazie de la începutul partidei, cind Bugiubei a trimis cu capul balonul in bară (min. 6), şi raportul şuturilor pe poartă, favorabil oaspeţilor cu 7—4. Dar aceste două elemente reprezintă de fapt un bumerang pentru fotbaliştii moldoveni. Pentru că din cele 3 şuturi pe poartă, doar două puteau însemna ceva pentru un portar ca Adamache : şutul lui Rugiubei in min. 57, cind numai Olteanu l-a putut respinge de pe linia porţii cu piciorul (şi nu cu mina cum a pretins Pruteanu) şi ghiuleaua expediată de acelaşi Rugiubei în min. 84 la rădăcina barei. In rest,au fost şuturi slabe, fără convingere, din poziţii foarte bune (min. 59 Rugiubei, min. 67 Dembrovschi, min. 75 Pruteanu). Prima victorie... CLUJ, 1 fprin telefon, de la trimisul nostru) Astăzi, în nordiul de pe Stadionul Municipal, C.F.R. Cluj a găsit, în sfîrşit, victoria pe care a căutat-o zadarnic in celelalte 11 etape, atît pe meleaguri străine, cît şi pe teren propriu. Una din cauzele acestei prime reuşite a fost renunţarea la tactica de pînă acum, cu „libero“, în folosul unui marcaj mai riguros, care a stopat încă din faşă multe acţiuni adverse. Petroliştii, aflaţi încă în căutarea formulei ideale de echipă şi de joc, au acţionat, totuşi, cu destulă vigoare, avind in Dincuţă un jucător percutant, deosebit de periculos. Una dintre primele faze de joc avea să aducă şi unicul gol al acestui meci, un gol care a rezistat pînă la fluierul final, cu toate peripeţiile meciului. în acel minut 5, Vişan a tras formidabil, de la 20 de metri, balonul a izbit bara şi a ricoşat în teren, tot la Vişan. Nea- „PLUTA DE PE BISTRIŢA" LA AL TREILEA NAUFRAGIU sivă, însă atacă nervos şi fără prea multă convingere. Aşa incit, tot Ghiţă va fi in pericol. Portarul băcăuan iese la 20 de m şi respinge cu mina (min. 57), diarrază şi şutul lui Ghergheli, scăpat singur în careu (min. Stadionul Tineretului , timp însorit : teren bun ; spectatori circa 5 (100. Au marcat : GHERGHELI (min. 52) şi NECULA (min. 78). Raportul şuturilor la poartă : 13—10 (pe spaţiul porţii : 4—7). Raport de cornere : 14—3. STEAGUL ROŞU : Adamache 8 — Ivăncescu 8, Jenei 7, Olteanu 8, Rusu 8, Pescaru 7, Cadar 8, Zlotincă 8, Ghergheli 8, Drăgoi 5 (min. 74 Necula 7, pentru golul marcat), Győrfi 6. SPORT CLUB BACAU : Ghiţă 7 , Mioc 8, Catargiu 7, Velicu 8, Kiss 6, Vătafu 6 (min. 72 Hriţcu), Smăuceanu 7, Pruteanu 6 (min. 76 Sorin Avram), Dembrovschi 6, Rugiubei 7, Pană 6. A arbitrat VASELE dumitrescu *****, ajutat la linie de Gh. Vasilescu I şi M. Niţă (toţi din Bucureşti). Trofeul Petsehovschi : 9. La tineret-rezerve : Steagul roşu — Sport Club 9—0 (3—0) ! Dintre acestea numai două au fost trimise înainte de deschiderea scorului, iar contraatacul, arma din deplasare, a fost prea rar şi superficial utilizată, vom conchide că prin asemenea argumente nu putea fi „sedusă" la ea acasă o echipă care n-a vrut nici un moment să accepte superioritatea adversarului şi care literalmente a fost mai bună. E drept, braşovenii s-au chinuit 52 de minute pentru a îngenunchea garda băcăuanilor. Poate şi pentru faptul că dispecerul Pescaru a trecut mai mult pe extrema stingă în umbra lui Pană, şi a lăsat elanul tinerilor Zotincă, Ghergheli şi Drăgoi, fără luciditatea necesară. Poate şi pentru faptul că Velicu şi Ghiţă au rezolvat in prima repriză cîteva situaţii dintre cele care ard inima tribunei. Dar echilibrul acesta fragil n-a mai ţinut mult. A venit golul din min. 52, cinci la lovitura liberă, executată foarte bine de Ivăncescu, de la circa 18 metri, Ghergheli ţişneşte dintre trupuri încordate şi înscrie cu capul în colţul din dreapta lui Ghiţă. A venit acest gol şi băcăuanii, văzîndu-şi iluziile spulberate, îşi amintesc de ofen-78, dar garda sa e neatentă şi Necula reia cu sete un gol. Nici intrarea lui Sorin Avram şi nici şutul lui Bugiubei din min. 86 nu pot scăpa „pluta de pe Bistriţa“ de la al treilea naufragiu din acest campionat... Mircea M. IONESCU C.F.R. CLUJ 1(1) PETROLUL 0(0) vînd altă soluţie. Mocanu a trebuit să recurgă la fault, sancţionat just de arbitru cu o lovitură de la 11 metri, ce avea să fie impecabil transformată de Octavian Ionescu. Evident, gazdele sunt propulsate în atac de acest gol, venit atît de repede. Şi iată că Vişan are o mare ocazie de a majora scorul, dar trimite balonul în bară (min. 12). Replica ploieştenilor se concretizează printr-un şut al lui Dincuţă, pentru ca apoi feroviarii să pună din nou stăpînire pe joc. Asistăm la o combinaţie Soon S. Bretan, la care acesta din urmă are o mică ezitare, suficientă pentru a înlesni intervenţia lui Mihai Stadion Municipal ; teren mocirlos ; timp friguros ; spectatori : circa 1 500. A înscris OCTAVIAN IONESCU (min. 5, din lovitură de la 31 metri). Raportul şuturilor la poartă : 35—16 (pe spaţiul porţii : 15—10). Raport de cornere : 7—7. C.F.R. : Gagea 8 — Ţegean 7, Dragomir 7, Penzeş 8, Roman 7, M. Bretan 8, Vişan 8, S. Bretan 5 (min. 78 Munteanu II), Sop 8, O. lonescu 7, Donici 3 (min 54, Şoptereanu 6). PETROLUL : M. lonescu 8 , Gruber 7, Bădin 8, Mocanu 6, N. lonescu 6, Dincuță 9, Mănăstire 6, Grozea 5, Ciupitu 6, Moraru 6 (min 77 Harapul, Moldovan 5 (min 56 Ange Iescu 6). A arbitrat V. PADUREANU ***★★, ajutat la linie de D. Gheţu şi C. Iofoiu (toţi din Bucureşti). Trofeul Petsehovschi : 9. La tineret-rezerve : C.F.R. — Petrolul 1—6 (0—0), lonescu. Ultimele minute ale reprizei marchează, însă, un reviriment ploieştean, care, după două camere, ratează egalarea, întîi prin Ciupitu și apoi prin Bădin... După pauză, în min. 59, Sorin Bretan, singur cu portarul, pierde cea mai mare ocazie a partidei. Apoi, jocul se echilibrează, mingea se mută repede dintr-o jumătate de teren în cealaltă și, la o învălmăşeală în careul gazdelor, Bădin trimite mingea pe lingă poartă, în ultimul sfert de oră, marcaţi de efort, jucătorii înoată din ce în ce mai greu în noroiul de pe teren. Se joacă mai nervos, mai dur. Urmarea acestei atmosfere încărcate este incidentul petrecut în penultimul minut de joc, între N. Ionescu și Spolovire’ reciprocă), soldat cu eliminarea ambilor jucători Clujenii au luptat cu multă ambiţie, nevrînd să socotească terminată prezenţa lor în divizia A, în ciuda situaţiei lor actuale din clasament. în orice caz, ei n-au depus armele, ci, aşa cum au arătat in meciul de astăzi (n.r. ieri), sunt hotărîți să lupte pînă la capăt. George MIHALACHE FARUL 2(1) RAPID 2(0) CONSTANTA: 1 (prin telefon, de la trimisul nostru) Partidă foarte frumoasă. Farul a realizat în prima repriză un joc limpede, rapid, orientat şi alternat corect. Rapid a făcut din meciul acesta repetiţia ei generală pentru intilnirea cu Tottenham. Bucureştenii (handicapaţi de lipsa lui Dumitru — Stadionul 1 Mai : teren bun : timp frumos ; spectatori aproximativ 8 000. Au înscris : TANASE (min. 19), CARAMAN (min. 67), NEAGU (min. 53) Şi D. EN’E (min. 80). Raportul şuturilor la poartă : 23—7 (pe spaţiul porţii 14—3). Raport de cornere : 8—3. FARUL : Ștefănescu 7 — Ghirca 7, Bălosu 8, Mareș 8, Nistor 5, Antonescu 8. 1. Constantinescu 8, Tănase 8, Caraman 7, Tufan 6 (min. 62 Oprea), Kalla 8 (min. 73 Ologu). RAPID : Răducanu 9 — Pop 8, Boc 8, Lupescu 9, Codrea 7, Dinu 7 (min. 46, Năsturescu 8), Mușat 8, Petreanu 6 (min. 73 D. Ene), Neagu 7, Angelescu 7, Codreanu 7. A arbitrat N. RAINEA -*★ + **, ajutat de I. Radu (ambii din Bîrlad) şi Gh. Ştefănescu (Galaţi). Trofeul Petsehovschi : 10. La tineret-rezerve : Farul — Rapid 2—2 (2—1), uşor accidentat duminica trecută) şi-au restructurat aşezarea, fortificind liniile dinapoi. Muşat a evoluat in ansamblul liniei de fundasi, iar Lupescu „U“ Cluj K. o. în minutul 27! PETROŞANI, 1 (prin telefon, de la trimisul nostru) Meciul cu „U“ Cluj a fost aşteptat la Petroşani cu teamă şi strîngere de inimă. Evoluţia Jiului la Bucureşti în faţa Rapidului născuse aici griji şi semne de întrebare. Echipa dovedise multiple slăbiciuni şi nu puţini erau cei care nu-i acordau prea multe şanse în partida cu „U“, echipă care reuşise duminică performanţa de a învinge pe U.T.A. De aceea, înaintea partidei de azi (n.n. ieri) localnicii erau circumspecţi şi temători. Un eventual eşec al formaţiei lor ar fi aruncat-o în coada clasamentului, acolo unde vizibilitatea spre divizia B este aproape perfectă. Elevii lui Eugen Iordache cunoşteau şi ei bine toate aceste calcule şi mai ştiau că singura lor şansă de a se detaşa de zona periferică a clasamentului era victoria. Au obţinut-o chiar mai uşor decit se aşteptau şi la o diferenţă de goluri care nu lasă nici un dubiu asupra justeţei ei. Oaspeţii au avut lovitura de începere, dar cei care construiesc primul atac sunt localnicii. Stocker — care astăzi a făcut una dintre cele mai bune partide din cariera lui — a fost faultat din spate, de Solomon, la 17 m de poarta lui Ştefan. Fundaşul Georgescu a executat frumos lovitura liberă, pe sus, cu efect, peste zid şi mingea s-a dus în plasă fără ca Ştefan să poată interveni : 1—0 în min. 1 ! „Şepcile roşii“ acuză şocul. Joacă nervos, confuz, cu pase scurte, la firul,, noroiului ! Fotbaliştii de la Jiul, încurajaţi de reuşită, acţionează conform stării terenului , folosesc pasele lungi, la semiînălţime, sunt insistenţi. Golul doi se înscrie în min. 7 : Stoian este faultat de Pexa la marginea careului, plonjează în interiorul lui, dar arbitrul nu se lasă păcălit şi acordă lovitură liberă de la 16 m. Execută, de data aceasta Stocker, puternic, prin zidul care s-a ferit de minge: 2-0. Surprinsă, „U“ nu are replică, jucătorii ei sunt iritaţi şi arbitrul Mircea Rădulescu împarte în decurs de 15 minute trei aver- tismente lui Fanea Lazăr, Uifăleanu şi Lică pentru proteste şi vo-* ciferări la deciziile sale. în min. 27, Jiul ridică scorul la 3—0. Mingea circulă pe ruta Naidin—Cotormani—Stoian şi se opreşte în plasa porţii lui Ştefan, trimisă de Stoian din marginea careului mic. Stadionul Jiul : timp umed, înnourat : teren moale, desfundat ; spectatori aproximativ 2 500 Au marcat : AL. GEORGESCU (min. 1), STOCKER (min. 7) şi STOIAN (min. 27). Raportul şuturilor la poartă : 13—5 (Pe spaţiul porţii : 8—3). Raport de cornere : 5—10. JIUL : Suciu 7 — Al. Georgescu 8, Georgevici 7, Stocker 9, M. Popescu 6, Cotormani 6 (min. 59 Mihai Marian 5), Dodu 7, Urmeş 7, Mulţescu 9, Stoian 7, Naidin 6 (min. 65 Făgaş 7). „U“ CLUJ : ştefan 6 , Creţu 6, Pexa 6, Solomon 6 (min. 46 Mihăilă 7), Cîmpeanu 8, Anca 6, F. Lazăr 6 (min. 75 Sudu), Uifăleanu 6, Munteanu I 6, Adam 6, Lică 7. A arbitrat M. RĂDULESCU ****★, ajutat la linie de Z. Szi Iaghi şi I. Erdős (toţi din Oradea). Trofeul Petsehovschi : 10. La tineret-rezerve: Jiul „U“ Cluj 2-1 (1-1). Clujenii reclamă ofsaid la înaintaşul petroşenean, un ofsaid care nu l-a văzut nici tuşierul Iulia Erdős, nici arbitrul de centru, nici observatorul federal Mircea Cruţescu şi nici noi... Este 3-0 în min. 27 şi echipa Jiul nu a beneficiat încă de nici un corner, iar jucătorii ei n-au tras nici un şut pe lingă poarta adversă... Repriza a doua a fost marcată de revenirea clujenilor. O revenire tardivă şi ineficace. Tardivă pentru că meciul se jucase în prima repriză, ineficace pentru că în ciuda unor perioade lungi de dominare „U“ nu a reuşit să reducă scorul. Victoria Jiului este absolut meritată, dar scorul de 3-0 considerăm că este prea sever faţă de înfăţişare de ansamblu a partidei. Dumitru VIȘAN GIULPNII POT FI SATISFĂCUŢI DE REZULTAT a pendulat, ca „libero“, in faţa lui Răducanu. Toate ar fi fost bune, capacitatea defensivă a sporit, dar forţa de atac a Rapidului a scăzut, implicit, datorită faptului că giuleştenii n-au vîrfuri de percuţie puternice, abile, rezistente, capabile să suporte condiţiile inferiorităţii numerice. Aşa se explică, în parte, slabele şi rarele „muşcături“ ale oaspeţilor. Bazil Marian ar trebui, poate, să mai reflecteze dacă sporul de securitate obţinut e în măsură să menţină randamentul general al echipei, frustrată în condiţiile acestei strategii de atuurile ei obişnuite. Rapid n-a tras, in prima repriză, nici un şut la poartă. După pauză, cînd Năsturescu a intrat in locul lui Dinu, dar a evoluat pe extrema dreaptă, sporind astfel numărul atacanţilor de meserie, echipa bucureşteană a căpătat... venin, a egalat şi a reuoit să pună probleme mai grele adversarului. De aceea, tactica şi componenţa echipei bucureştene pentru meciul cu Tottenham ni se pare că ar trebui să fie încă obiect de reflecţie. In prima repriză, Farul a dominat masiv, adoptîndu-se bine condiţiilor impuse de adversar, spărgind apărarea lui complicată pe părţile laterale ale terenului şi, mai ales, şutind frecvent, extrem de puternic şi de precis de la distanţă, adică din faţa acelei zone supraaglomerate cu bună ştiinţă. In min. 19, Tănase trage de pe la 25 m, Răducanu respinge greu şi tot Tănase recuperează balonul şi înscrie : 1—0. Jucătorii Farului vor continua bombardamentul 3 autori — Antonescu, de două ori in acelaşi minut (21), I. Constantinescu (min. 26 şi 30), Antonescu (min. 33), dar de fiecare dată portarul naţionalei găseşte soluţia cuvenită. In repriza secundă, bucureştenii echilibrează în primul rînd jocul lor, dind mai multă atenţie şi mai multe dintre forţele lor momentelor de atac. Constănţenii vor continua să domine, dar acum şi careul lui Ştefănescu e bîntuit din cînd în cînd de pericol, în min. 53, Năsturescu se lansează pe dreapta și centrează peste o apărare dezechilibrată şi surprinsă, iar Neagu egalează printr-o lovitură de cap. Farul va prelua din nou conducerea în min. 67, cînd, după o fază complicată, mingea trece pe la Antonescu, Oprea pasează lui Caraman şi acesta din urmă şutează în gol. Dar, pentru a doua oară, Rapidul va egala şi tot prin zona lui Nistor, depăşit acum de Muşat, care va centra, aşa cum făcuse şi Năsturescu ceva mai inainte, exact în capul lui D. Ene. 2—2. Deşi mai puţin lucidă şi viguroasă în partea a doua a jocului, Farul a evoluat bine, practicind un fotbal agresiv, şutind de 14 ori pe spaţiul porţii şi contracarind jocul de apărare special al formaţiei lui Marian. Dar două neglijenţe, două erori de plasament şi de marcaj au făcut-o să nu obţină decit un punct. Rapid poate fi satisfăcută de rezultat. Romulus BALABAN ANGLIA CEA DE A l-a ECHIPA CALIFICATĂ Ieri, la Atena, s-a desfăşurat ultimul meci din grupa a III-a a preliminariilor campionatului european de fotbal. S-au întâlnit echipele Greciei şi Angliei. Victoria a revenit fotbaliştilor englezi cu 2—0 (0—0), prin golurile marcate de Hurst (min. 57) şi Chivers (min. 89). Astfel, echipa Angliei este cea de a şaptea formaţie calificată în sferturile de finală, alături de România, U.R.S.S., Belgia, Italia, Iugoslavia şi R.F. a Germaniei. CLASAMENT FINAL GRUPA a III-a 1. ANGLIA 6 510 15— 3 11 2. Elveţia 6 4 11 12— 5 9 3. Grecia 6 114 3—8 3 4. Malta 6 0 1 5 2—16 1 Sîmbătă se va cunoaşte cea de a opta participantă în sferturile de finală. La Sofia, se întilnesc echipele Bulgariei şi Franţei. Numai o victorie a Franţei la 4 goluri diferenţă ii poate aduce calificarea ! Altfel, Ungaria va fi cea de a 8-a echipă calificată. Aseară, pe Stadionul Olimpic din Berlinul occidental, in faţa a 85 000 de spectatori, s-a rejucat partida tur dintre Borussia , Mönchengladbach şi Internationale Milano, contînd pentru optimile de finală ale C.C.E. Meciul s-a încheiat la egalitate : 0-0. Pentru sferturile de finală s-a calificat .Internationale Milano, (Reamintim că la Milano, victoria a revenit lui Inter cu 4—2). Alte amănunte în tiarul de mline. Redacţia şi administraţia! Bucureşti, str. Vasile Conta nr. 16, telefoane: centrală 11.10.05, secţia corespondenţi 11.51.09, interurban 72 şi 286 , telex: sportrom buc, 180, Tiparul „I. P. Informaţia", Bucureşti 40368