Sportul, decembrie 1971 (Anul 27, nr. 6893-6921)

1971-12-20 / nr. 6912

Mr. 6912 In preajma DESCHIDERII SEZONULUI OFICIAL DE SCHI  Ca și anul trecut, iama pare că „va face din nou greutăţi schiorilor. Intr-adevăr, după ce le-a oferit posibilitatea să „alunece“ incă de la jumătatea lui noiembrie, ea s-a retras, revenind promiţător la începutul lui decembrie, determinînd majoritatea asociaţiilor şi cluburilor să urce la altitudine şi să-şi înceapă — în ritm susţinut — antrenamentele specifice. Viscolul şi ceaţa i-a împiedicat pe cei ce au urcat în Poiana şi Postăvarul să-şi măsoare forţele în concursuri pregătitoare şi duminica trecută şi duminica aceasta ei rămînînd inactivi. De la Sinaia însă, colaboratorul nostru G. IRIMINOIU ne transmite veşti despre activitatea competiţionailă... AL DOILEA SLALOM LA VlRFUL ■it CU DOR, DAR PE TIMP ! PRIMĂVĂRATEC Deasupra Sinaiei, la Vîrful cu Dor, a fost ieri o zi de primăvară, cu soare mult, dar şi cu suficientă zăpadă pentru ca numeroşii oaspeţi, amatori de schi, să se bucure de deplasarea făcută. Mulţi dintre ei au renunţat însă la cîteva ore de schi şi au urmărit concursul organizat de comisia judeţeană de schi — Prahova, în colaborare cu Schi-bob Club Sinaia. Din păcate această vreme frumoasă, însoţită şi de un vînt cald, a făcut ca zăpada să se topească pe alocuri, împiedicând pe organizatori să-şi pună planul în aplicare şi să marcheze un slalom uriaş. Chiar şi pentru slalomul special, care a oferit şi în această duminică schiorilor prezenţi în Bucegi, prilejul să-şi desăvîrşească antrenamentul pentru deschiderea oficială a sezonului de săptămîna viitoare, organizatorii au trebuit să treacă pe versantul nordic al Vîrfului cu Dor. Aici, pe valea Scîndurarilor, ei au găsit însă suficientă zăpadă pentru a marca în condiţii bune traseele celor două manşe la startul cărora au fost prezenţi 40 de schiori şi schioare. Iată rezultatele înregistrate : SENIORI : Al. Bogdan (Şc. sp. Sinaia) 82,1, 2. Şt. Moldoveanu (Caraimanul Buşteni), 3. Ion Juncu (I.E.F.S. Bucureşti) 95,8. JUNIORI MARI : 1. Marian Burchi (Schibob Club Sinaia) 83,3, 2. Iacob Cîmpeanu (Universitatea Cluj) 87,3, 3. Ion Neagu (S.B.C. Sinaia) 88,5. JUNIORI MICI : 1. Ion Havasi (Sc. sp. Predeal) 92,0, 2. Iulian Şerban (S. B. C. Sinaia) 96,7, 3. Gelu Ivan (S. B. C. Sinaia) 109,5. JUNIOARE : 1. Nuţi Degeratu (Şc. sp. Predeal) 76,8, 2. Nela Simion (Şc. sp. Predeal) 79,1, 3. Dagmar Müller (Lic. sp.. Predeal) 80,3. După cum se poate observa, marea majoritate a concurenţilor la acest slalom au constituit-o tot cei ce au luat startul şi acum o săptămînă. Menţionăm însă trei noi asociaţii şi cluburi care au „debutat“ : Liceul sportiv din Predeal, Caraimanul Buşteni şi Universitatea Cluj. UNDE SE VA ŢINE CONCURSUL DE DESCHIDERE? Vremea călduroasă şi care are tendinţa să se menţină tot la temperaturi ridicate, pune mari probleme pentru concursul — oficial — de inaugurare a sezonului. El fusese programat iniţial la Poiana Braşov, dar se pare că pîrtiile de pe Postăvarul nu vor putea oferi condiţii satisfăcătoare pentru o întrecere cu caracter naţional şi festiv. In aceste condiţii, specialiştii federaţiei vor face, chiar astăzi, o recunoaştere a pîrtiilor de pe Postăvarul şi de la Predeal, urmînd ca biroul F.R.S.B. să hotărască în şedinţa sa de mîine locul ales. Nu este exclus ca, in cazul cind în niciuna din aceste staţiuni nu se vor găsi condiţii bune, acest concurs să fie „urcat“ în Bucegi. Tot mîine, biroul federal va discuta ultimele amănunte privind întîlnirea internaţională, triunghiulară, a biatloniştilor, programată pentru 23—29 decembrie în Poiana Braşov. Dar să sperăm că iarna se va răzgîndi şi va veni la timp pentru a nu încurca prea mult programul schiorilor în acest important sezon. Gh. E. Urmare din pag. 1aţa cu scorul de 52—49 (27—26). Au arbitrat bine M. Rizea şi D. Ganea. (T. Radu). MUREŞENII AU REZISTAT CAMPIONILOR O REPRIZA In prima repriză a meciului Mureşul — Dinamo Bucureşti s-a jucat de la egal la egal, gazdele compensînd inferioritatea tehnică (în faţa campionilor) cu un deosebit elan. După reluare, antrenorul Dan Niculescu a făcut apel la Dragomirescu şi Novac, care au dat echipei bucureştene un plus de eficacitate. In acelaşi timp, Mureşul a cedat treptat, astfel că Dinamo — la capătul unor faze mult aplaudate — a învins cu 93—65 (35—31). Realizatorii: Cernea 3, Haneş 12, Chivulescu 21, Săuca 17, Diaconescu 16, Novac 10, Dragomirescu 14 de la Dinamo şi Nagy 16, Tedula 14, Bidiga 14, Magos 8, Tambea 8, Bencze 5 de la gazde. (C. Albu-coresp.). STEAUA A CÎŞTIGAT CU DIFICULTATE Vizita la Galaţi a echipei Steaua (ocupanta locului I al clasamentului), unde a avut drept gazde pe studenţii Politehnicii din localitate, nu a reţinut atenţia, de-a lungul partidei, printr-o evoluţie de înalt nivel baschetbalistic. Cei prezenţi au fost doar martorii unor schimbări interesante ale scorului. Gălăţenii au condus aproape întreaga repriză întîi (la pauză scor egal, 37—37) şi chiar la începutul celei de a doua. Dar a venit minutul 33, în care liderul şi-a concretizat superioritatea tehnică şi tactică şi pe tabela de marcaj, obţinînd o victorie, oarecum dificilă, cu scorul de 78—68 (37—37). S-au remarcat Oczelac şi Baciu de la Steaua, respectiv Moraru. (Gh. Arsenie-coresp.). „U" ÎNVINGĂTOARE ÎN DERBYUL CLUJEAN Atacînd în permanenţă cu un elan debordant şi finalizînd cu precizie prin Ruhring (29), Demian (18) şi Moraru (13), Universitatea Cluj a cîştigat categoric eerbyul clujean în faţa Politehnicii cu 87—62 (42— 20). Excelent arbitrajul orădenilor Dutka şi Hotya. (Mircea Radu-coresp.). CLASAMENT NOI SURPRIZE IN ÎNTRECERILE MASCULINE 1. Steaua 2. Dinamo 3. I.C.H.F. 4. „U“ Timiş. 5. Poli. Buc. 6. „U“ Cluj 7. Poli. Cluj 8. Rapid 9. Voința 10. Poli. Galați 11. Mureșul 12. I.E.F.S. 8 7 1 578—512 15 8 6 2 651—532 14 8 5 3 507—492 13 8 5 3 614—571 13 8 5 3 669—563 13 8 5 3 552—495 13 8 4 4 520—555 12 8 3 5 524—579 11 8 2 6 465—542 10 8 2 6 587—652 10 8 2 6 578—681 10 8 2 6 514—583 10 In derbyul diviziei feminine B VOINŢA - ARHITECTURA 62 - 61  în cadrul diviziei feminine B s-a hiai desfăşurat o etapă dominată, fără îndoială, de derbyul dintre Arhitectura şi Voinţa. Iată cîteva amănunte de la acest meci. ARHITECTURA — VOINŢA 61- 02 (25—28). Victoria baschetbalistelor de la Voinţa a relansat de pe alte poziţii, lupta pentru supremaţie. Cele două echipă se află acum la egalitate de puncte, dar studentele păstrează încă primul loc, beneficiind de un coşaveraj superior. Pentru obţinerea acestui succes, componentele formaţiei Voinţa au pus în balanţă, în primul rînd, tehnica lor superioară şi un joc excelent şi eficace la intercepţie. Nu este mai puţin adevărat că ele au fost „ajutate“ şi de un început destul de slab (min. 11 ,11— 21), al studentelor datorită, probabil, mizei importante a jocului, în repriza a doua, Arhitectura reface însă terenul pierdut şi, pînă în final, scorul rămîne foarte strîns Voinţa obţine totuşi victoria care, deşi la un punct diferenţă, rămîne pe deplin meritată. Au arbitrat bine M. Rizea şi P. Marin. Rd. T. Alte rezultate : Medicina — I.E.F.S. 63—78. Progresul — Universitatea 7169. A-«-«____L ■ -------kliktTfl-f ' ' ------- SELECŢIONATA SOFIA - DUNĂREA GALAŢI 3-0 (0-0, 2-0, 1-0) GALAŢI, 19 (prin telefon, de la corespondentul nostru, T. Siriopol). Pe patinoarul artificial din localitate s-a desfăşurat aseară întîlnirea internaţională de hochei dintre Selecţionata Sofiei (de fapt, reprezentativa Bulgariei, aflată în pregătire pentru participarea pentru grupa C a campionatului mondial) şi divizionara A, Dunărea. Spectatorii au asistat la un meci frumos, jucat în viteză, presărat cu numeroase faze spectaculoase, în care Dunărea a dat o replică dîrză valorosului său adversar. Gălăţenii au avut numeroase perioade de dominare, au atacat deseori, şi-au creat faze de gol, dar s-au lovit de forma excepţională a protarului Tilelkov. După o repriză albă, oaspeţii profită de două bîlbîieli ale apărării Dunării şi reuşesc să înscrie prin Mecikov şi Atanasov. In repriza a treia, după mai multe ratări ale gălăţenilor, Bidvarov I scapă pe contraatac şi stabileşte scorul final al partidei. A arbitrat excelent cuplul bucureştean Gh. Mureşanu — O. Barbu. Astăzi va avea loc partida revanşă. INTILNIRI INTERNATIONALE PLOIESTENII VICTORIOŞI ÎN MECIURILE CU ZEISS JENA Formaţiile B.S.G. Zeiss din Jena (R. D. Germană) au jucat două partide la Ploieşti în compania echipelor Voinţa (f) şi Petrolul (m). La fete, ploieştencele au cîştigat cu greu, la scorul de 2293—2256. Cea mai bună jucătoare a reuniunii a fost Liebold, campioana R. D. Germane, care a doborît din 100 lovituri mixte 409 popice. De la Voinţa s-au remarcat Maria Dumitru 396 şi Elena Nicolescu 394 p d. La băieţi, Petrolul a cîştigat comod, la o diferenţă de aproape 400 pdf, adică 5497—5105. Ca şi la întîlnirea fetelor şi la acest meci performerul reuniunii a fost un jucător din echipa oaspete, Grohs, care l-a întrecut pe C. Vînătoru cu 934—914. Cei mai îndemînatici jucători de la Petrolul au fost : Gh. Silvestru — 933 şi D. Dumitru — 932 p d. De la oaspeţi s-a mai evidenţiat Schlott cu 914 p d. (A. VLASCEANU şi A .VASILESCU-coresp). C.F.R. TG. MURES — PORCELAN BUDAPESTA'4965—4848 în continuarea turneului pe care îl întreprinde în ţara noastră, echipa Porcelan din Budapesta a jucat cu C.F.R. Tg. Mureş (din campionatul masculin, divizia A) de care a fost învinsă cu 4965—4848 p. d. Iată cîteva rezultate : Vuţă — 853, Marton — 850, Lazăr — 842 de la gazde, şi, respectiv, Fekete — 873 şi Holczer — 829 p. d. (I. PĂUŞ-coresp. judeţean). in al doilea joc POLONIA - ROMÂNIA 9 — 2 (4 — 1, 3 — 1, 2 — 0) Aseară, pe patinoarul artificial din Torun, a avut loc cel de-al doilea meci dintre echipele de hochei ale Poloniei și României. Ca și în primul, gazdele au manifestat o superioritate netă cîștigînd la scor : 9—2 (4—1, 3—1, 2—0). Au marcat : Alicki (3), Ruchala, Janiszewski. Iscrycki, Gansienek, Obloj, Kopczynski, respectiv, Pană şi Fodorea. Delegaţia română se întoarce marţi, cu avionul. La închiderea stagiunii CU CIFRELE IN FAŢĂ După consumarea celor 300 de alergări care au desemnat pe cei 301 învingători ai stagiunii (a fost un caz de deatheat) antrenorii de pe hipodromul din Ploieşti au obţinut, in ordine, următorul număr de victorii : M. Ştefănescu 38, Gh. Tănase 35, G. Avram, S. Mihăilescu 29, I. Oană, I. Toderaş 25, St. Teofil 24, Tr. Marcu 23, V. Gheorghe 21, Tr. Dinu 19, G. Solcan 17, N. Gheorghe 16. Prezent pentru a treia oară consecutiv în fruntea clasamentului, Mircea Ştefănescu a realizat o remarcabilă performanţă, care răsplăteşte ambiţia şi îndemînarea acestui excelent antrenor. Aceleaşi cuvinte de laudă le merită şi Gheorghe Tănase, aflat tot de trei ori in imediata vecinătate a campionului. Avem impresia că el ar fi schimbat soarta primului loc, dacă ar fi rămas cu efectivul cabalin complet. Oricum, nu-i un secret pentru nimeni, că de la pensionarea lui I. Szabó, aceşti doi talentaţi profesionişti domină cu autoritate vîrful ierarhiei. Singurul pe măsura lor ar fi poate Andrei Brailovscy, care s-a autoeliminat cu şase ani în urmă şi faţă de care conducerea hipodromului n-a întreprins nimic spre a-l recupera. Revenind la ceilalţi antrenori, trebuie să menţionăm că în decursul acestui an toţi au făcut pe deplin dovada priceperii lor, deşi condiţiile au fost mai dificile faţă de anii precedenţi. Spectaculos a fost desigur saltul lui Dinu în clasament. In ultimele 14 reuniuni, caii antrenaţi de el aproape au dublat numărul victoriilor realizate în primele 23. La driveri, titlul de campion a revenit lui Tănase, cu 29 de victorii, el reeditînd astfel succesul din 1966 şi răzbunîndu-se oarecum pentru eşecul din 1969 aiici a pierdut primul loc „la potou“, Mircea Ştefănescu cîştigînd atunci uluitor 4 alergări consecutive în ultima reuniune. De data aceasta, victoria sa a fost clară. Pe locurile următoare s-au clasat : M. Ştefănescu 23, G. Avram 18, Tr. Marcu, S. Mihăilescu 16, I. Toderaş 15, I. Oană 14, V. Gheorghe, S. Onache 12, N. Gheorghe 11, Tr. Dinu, G. Solcan, I. Moldoveanu, I. Olteanu 9 etc. Dacă foarte frumos trebuie apreciate rezultatele lui Onache, Moldoveanu şi Olteanu, cit şi cel al lui Florea Paşcă, care a realizat cifra de 8 victorii după ce staţionase pe tuşă — fără licenţă — 17 reuniuni, în schimb trebuie considerate ca neconvingătoare locurile ocupate de Traian Marinescu şi Al. Nacu. Nu mai vorbim de Gh. Popescu care a evoluat cu mult sub valoarea sa reală. Demn de relevat este faptul că anul acesta driverii noştri au avut posibilitatea să-şi măsoare forţele cu trei driveri de peste hotare : Gordon Kingston (Canada) şi William Lasky, Arthur Nestved (S.U.A.). Spre satisfacţia noastră, comportarea românilor în aceste confruntări a fost superioară, chiar dacă admitem că oaspeţii n-au fost elemente de prim rang. Aceasta nu-i scuteşte pe unii de o critică aspră. Cînd într-o alergare cu 12 portanţi, la sfîrşit arbitrii sînt siliţi să sancţioneze cu suspendarea pe 10 driveri, cum a fost în „cazul Valenţa“ din 29 august, înseamnă că uneori din punct de vedere al eticii, atitudinea lor lasă de dorit. La aplanti, Radu Costică s-a desprins net cu cele 6 victorii repurtate, ceea ce era de altfel şi de aşteptat faţă de capacitatea şi experienţa sa. Gh. I. Nicolae, N. Sandu (4), D. Stan, I. Ivan (3), etc . l-au urmat în clasament. Dintre aceştia Gh. I. Nicolae este talentat şi plin de promisiuni, iar Stan un element conştiincios. Ceilalţi doi trebuie să-şi revizuiască atitudinea, de multe ori nesincră în curse. Ei ar trebui să înţeleagă că un astfel de drum nu duce în nici un caz la bine Niddy DUMITRESCU '■aama—BrMM6xiracBManwwiihHJH<iaiM—■amaaMMMBani ION DULĂMIŢĂ Moartea l-a smuls prematur dintre noi, la 54 de ani, pe Ion Dulămiţă, director adjunct al Administraţiei de Stat Loto-Pronosport. Cititorii presei sportive îşi amintesc de cel dispărut, de pe vremea când el lucra în redacţia ziarului „Sportul“, remarcîndu-se prin articole competente, îmbrăţişînd o arie largă a vieţii stadiooanelor. El ne-a fost un coleg sîrguincios, devotat ziarului şi mişcării sportive. Ion Dulămiţă, folosind uneltele gazetăreşti, a abordat şi literatura, dînd la lumină trei volume de memorialistică, cuprinzînd imagini sugestive din anii luptei antihitleriste, din eroicele bătălii purtate de ostaşii noştri în războiul antifascist. Pentru meritele sale, Ion Dulămiţă a fost distins cu ordine şi medalii ale Republicii Socialiste România. Amintirea lui Ion Dulămiţă, acest om cu suflet ales, desăvîrşit coleg, va rămîne vie în inimile tuturor celor care l-au cunoscut. Transmitem familiei îndurerate întreaga compasiune a redacţiei ziarului „Sportul“. ★ ★ ★ Inmormîntarea va avea loc marţi 21 decembrie, la ora 14, la Cimitirul Bellu, în a cărui capelă se va afla depus corpul neînsuflețit al decedatului. _ . Sportul --- NEAGU A HATAT PENALTY, DAR S-A REVANŞAT ÎN MINUTUL 90... A.S.A. Tg. Mureş, una din revelaţiile turului, a fost şi ieri un adversar incomod pentru Rapid. La adăpost de emoţii, prin poziţia mai mult decît satisfăcătoare în clasament (în prima jumătate, totalizînd acelaşi număr de puncte cu... campioana), formaţia oaspete — încrezătoare în forţele ei, a abordat curajos ultimul său meci din Stadionul Republicii , timp închis, ceţos, teren practicabil; spectatori aproximativ 12 000. A marcat : NEAGU (min. 90). Raportul şuturilor la poartă : 20—10 (pe spaţiul porţii 9—2). Raportul camerelor : 11—6. RAPID : Rămureanu 7 — Codrea 6, Boc 7, Lupescu 8, Muşat 6, Dinu 7, Dumitru 7, Petreanu 6, Ene Daniel 5 (min. 46 Năsturescu 7), Neagu 6, Codreanu 5 (min. 46 Angelescu 7). A.S.A. TG. MUREŞ : Nagel 9 — Szölösi 8, Toth 7, Ispir 7, Czako 7, Naghi 7, Boroni 8, Hajnal 7, Varodi 6, Orza 6 (min. 72 Lucaci) Fazecaş 7. A arbitrat : NICOLAE CURSARU ★ ★★★, ajutat la linie de M. Moroianu şi I. Chiriţă (toţi din Ploieşti). Trofeul Petschovschi : 8. La tineret-rezerve : Rapid — A.S.A. Tg. Mureş 6—1 (4—1), prelungita stagiune de toamnă, avînd, în prima repriză, perioade de joc în care s-a văzut chiar mai mult decît partenerul de întrecere, în ciuda... ceţei dense care coborîse la orna amiezii peste stadionul din Dealul Spirii. Fundaşii lui Bone, mereu sprijiniţi de „optarul“ Orza, supravegheau strict, în zonă, vîrfurile feroviarilor, dublau atent, la nevoie, mijlocaşii din Tg. Mureş, Naghi, Boloni, Hajnal, acopereau bine întreaga lăţime mediană şi se dovedeau precişi şi operativi in lansarea coechipierilor din linia I, bătăioşi şi abili în duelul cu masiva şi tenacea apărare a Rapidului, ieri lipsită de Răducanu şi Pop. După un timp, satisfăcuţi de aportul lor în situaţia de apărare şi, poate, încurajaţi şi de ineficienţa ofensivei adverse, Szőlősi şi Czako au „urcat“ din ce în ce mai des în atac, pe culoarele lor, laterale, sprijinindu-i pe Varodi şi Fazekas şi încercînd, împreună, să străpungă prin învăluire. Printr-o asemenea manevră, purtată în min. 22, mureşenii au fost la un pas de deschiderea scorului . Czako a primit un balon în apropierea liniei de fund a Rapidului, a centrat înalt, paralel cu careul mic, mingea l-a depăşit pe Rămureanu, ieşit din poartă, găsindu-l complet nemarcat pe Hajnal care venise din urmă , a urmat un „cap“ precis spre poarta goală şi numai intervenţia in extremis, de fracţiune de secundă, a lui Lupescu, care a scos incredibil, de pe linie, a smuls tribunelor un prelungit oftat de... uşurare. Parcă abia acum au simţit rapidiştii cît de tare le este partenerul de întrecere. De-abia după fazapericol, replica lor a fost mai energică şi, oricum, mai lucidă ca pînă atunci, aducîndu-i mai des la poarta lui Nagel care, spre finalul reprizei, va tremura la şutul lui Neagu (min. 34, cind portarul mureşean a fost gata, gata să scape mingea în plasă) şi va reţine, bine plasat, în min. 43, balonul expediat de Codreanu jos, lingă bară, în colţul scurt După pauză, Rapidul şi-a continuat ofensiva care, treptat-treptat s-a transformat intr-un asediu la poarta lui Nagel, într-atît de puternică a fost acum presiunea exercitată de formaţia gazdă (în care Angelescu şi Năsturescu i-au înlocuit pe Ene Daniel şi Codreanu) înlesnită, credem, şi de atitudinea mai pasivă a oaspeţilor care, pare-se, la pauză, s-au sfătuit cum să menţină remiza. O înşiruire a fazelor de gol, petrecute în această a doua parte a jocului la poarta mult încercatului Nagel, nu-şi are rostul. Momentul penalty-ului (min. 65, cind Ispir l-a „agăţat“ pe Angelescu în suprafaţă de pedeapsă) trebuie, însă, descris"'îh exteriso , în timp ce cîţiva rapidişti, în aşteptarea golului, îl copleşeau cu sărutări pe Angelescu, colegul lor, Neagu, şi-a potrivit tacticos, balonul pe punctul de la 11 m, a ochit dreapta lui Nagel şi apoi a şutat; portarul lui Bone i-a sesizat intenţia, a plonjat curajos şi a respins: pericolul nu trecuse . Boc, care urmărise atent, a ţişnit spre balon, a şutat puternic în aceeaşi direcţie, dar, din nou, Nagel, abia ridicat de la pămînt, a respins uimitor, trimiţînd balonul în corner. După ratarea penalty-ului, asediul rapidiştilor a continuat, parcă, şi mai haotic. Se părea că preţioasa remiză a foştilor divizionari B este un fapt împlinit. Secundarul de pe ceasornicul nostru parcurgea ultimul minut al partidei. Tiberiu Bone îşi părăsise banca, îndreptîndu-se spre tunel, iar noi, de asemenea... cu ochii la fază, ce părea că se va irosi, undeva, în afara careului mare al mureșenilor. Numai tenacele Năsturescu a fost de altă părere ; în disputa cu un apărător advers, el a preluat, în viteză, balonul cu pieptul, de unde, din cauza elanului, a ricoșat spre Ispir, o pripeală a acestuia, o pasă scurtă (de ce nu degajare?) spre NEAGU, care, în poziţie excelentă, n-a stat nici o clipă pe gînduri şi a şutat cu sete, expediind balonul în plasă : 1—0 pentru Rapid, victorie in extremis, meritată doar prin prisma asediului declanşat în repriza secundă. G. NICOLAESCU Neagu în duel aerian cu portarul din repriza secundă Nagel, simbol al „asediului rapidist* Foto: THEO MACARSCHI Liderul ştie bine lecţia jocului în deplasare (Urmare din pag. 1) dar la compartimentul ofensiv, chiar sub acest calificativ. De cealaltă parte, nici U.T.A. nu s-a mai prezentat la acelaşi nivel ridicat de joc, pe care l-am apreciat în alte partide anterioare, oboseala spunîndu-şi, evident, cuvîntul. Totuşi, echipa arădeană a dovedit şi în acest ultim meci al ei din turul campionatului că merită cu prisosinţă postura de lider al clasamentului. U.T.A. i-a convins de visu şi pe spectatorii ■din: ■ Ploieşti că este o formaţie echilibrată, omogenă, care practică un fotbal de concepţie modernă, eficace, şi care a căpătat experienţa necesară pentru a şti să se descurce bine în orice împrejurare. N-a fost, deci, de mirare că şi acum, la Ploieşti, U.T.A. a reuşit — printr-un joc deosebit de elastic — să se apere cu succes în momentele mai grele pentru ea şi să pună — la rîndu-i —adeseori in dificultate pe adversari, surprinzîndu-i prin contraatacuri simple, dar foarte rapide, speculîndu-le cu promptitudine greşelile. De altfel, chiar de la începutul partidei, arădenii şi-au anunţat dorinţa de victorie. La activul lor au fost trecute primul corner al meciului (min. 2), şi cea dinţii lovitură la poartă (Sima a reluat cu capul mingea trimisă de Both, din lovitură liberă, însă Mişu Ionescu — printr-un salt acrobatic — a trimis-o, aproape de sub bară, în corner). Destul de repede avea să vină şi primul gol ultimă fază, în mai puţin de un minut, mingea ajunge din cîteva pase... în apropierea careului advers, unde Axente (într-o poziţie dubioasă de ofsaid), o va prelua şi va şuta la poartă. Mihai lonescu a atins — la acest şut — balonul, dar nu l-a putut împiedica să intre in plasă. La 2-0 meciul pare jucat, mai ales că U.T.A. este o echipă care ştie să-şi apere avantajul, iar atacul Petrolului — lipsit şi de şansă — demonstrează o ineficacitate exasperantă. Intr-adevăr, TSÎnă la sfîrşit asistăm la alte şi alte atacuri fără speranţă ale gazdelor, Moraru, Dincuţă şi ceilalţi înaintaşi petrolişti dovedindu-se incapabili de a fructifica. Arbitrul Dumitrescu (care a mai făcut şi alte greşeli în Primul gol al arădenilor: mingea respinsă de Mihai Ionescu este reluată în poartă de către Kmn II Foto: DRAGOŞ NEAGU al oaspeţilor. In min. 18, Domide prinde un şut splendid, de la aproximativ 25 de metri, portarul ploieştean — surprins probabil de tăria şi precizia loviturii — nu reuşeşte să reţină mingea, pe care o respinge exact în direcţia de unde Kun II — ce urmărise atent faza — ţâşneşte la timp pentru a o expedia în plasă. Şocaţi de acest gol, ploieştenii vor încerca să replice, dar nu o vor face cu decizia şi claritatea necesare. Ei vor avea, totuşi, trei situaţii deosebit de favorabile de a egala. La prima din ele (min. 19), Lereter a scos aproape de pe linia porţii mingea — cu capul — în corner, la a doua (min. 24) Vidac a avut un excelent reflex, respingînd şutul lui Moraru, iar la a treia (min. 37), Dincuţă a şutat peste poartă din marginea careului mic, după ce îl fentase in prealabil pe Lereter. Şi astfel, după primele 45 de minute, în care jocul s-a menţinut, în general, la un ritm lent, cu puţine faze de poartă, U.T.A. rămîne cu avantajul de un gol. După pauză, partida devine mai animată, mai interesantă şi, în acelaşi timp, mai dramatică ! Gazdele preiau ferm iniţiativa şi domină în anumite perioade cu multă insistenţă. Ofensiva lor este însă destul de dezordonată pentru ca ea să poată deveni și eficace. Atacurile sînt cam stereotipe, lipsește zvîcnirea necesară în fazele de gol, imprecizia loviturilor la poartă pare cronică. După ce în min. 53 Mocanu — venit în atac — pierde o bună ocazie de a înscrie, șutind din careu pe lingă bară, în min. 65 Pojoni respinge de pe linia porţi, un şut gol al lui Adrian Mînăstire. Din această acest meci încearcă să le vină în ajutor, acordîndu-le un penalty gratuit la o fază în care Pojoni respinsese mingea din propriul careu cu capul şi nu cu mina. Dar neputinţa atacanţilor ploieşteni de a înscrie se manifestă şi în această împrejurare extrem de favorabilă, Grozea (proaspăt introdus în teren) trimiţînd mingea în bară. U.T.A. rămîne astfel cu un avantaj de două goluri, care dau contur unei victorii meritate şi deosebit de preţioase, victorie ce încoronează un sezon excelent al textiliștilor. Pagó 3-8 PRONOSPORT ASA ARATA O VARIANTA CU 13 REZULTATE EXACTE LA CONCURSUL PRONOSPORT NR. 51, ETAPA DIN 19 DECEMBRIE 1971 1. Atalanta — Catanzaro 1 2. Cagliari — Florentina x 3. Juventus — Sampdoria 1 4. Lanerossi — Internazionale anulat 5. Mantova — Varese anulat 6. Milan — Roma 1 7. Napoli — Torino x 8. Verona — Bologna anulat 9. Foggia — Bari X 10. Genoa — Modena 1 11. Lazio — Perugia 1 12. Reggiana — Brescia x 13. Reggina — Taranto x Fond de premii : 370 332 lei. Plata cîștigurilor pentru acest concurs se va face astfel : In Capitală începînd de vineri 24 decembrie 1971, pînă la 2 februarie 1972, inclusiv ; în țară începând aproximativ de luni 27 decembrie 1971, pînă la 2 februarie 1972, inclusiv. Azi, la Centrul sportiv „23 August“ --------------------------------------------------------------- | _______. COLOCVIUL ANTRENORILOR-MIZA SEZONULUI COMPLNJIONAL INTERN ȘI INTERNALNAL Astăzi, la Centrul sportiv „23 August“ din Capitală, va avea loc consfătuirea de lucru a antrenorilor echipelor divizionare A şi B şi a formaţiilor de tineret-rezerve. De la ora 9.00, antrenorii federali Ion Voica, Cornel Drăguşin şi Gheorghe Ola vor prezenta trei referate în care vor încerca să surprindă cele mai importante aspecte, pozitive şi negative, oferite de meciurile disputate în turul campionatului diviziilor A, B şi în campionatul de tineret-rezerve. Antrenorii vor avea prilejul să urmărească în cadrul acestei consfătuiri filme realizate la meciurile România — Cehoslovacia, România — Ţara Galilor, precum şi filmele cîtorva meciuri din campionatul englez şi din campionatul nostru, toate comentate de către antrenorul echipei naţionale, Angelo Niculescu. Pentru o judicioasă planificare a pregătirilor din perioada de iarnă, antrenorii vor fi informaţi şi asupra calendarului internaţional, de care trebuie să ţină seama în periodizarea activităţii interne din sezonul viitor Din partea biroului federal şi a Colegiului central al antrenorilor, Ion Siclovan şi antrenorul emerit C. Braun-Bogdan vor informa pe cei prezenţi despre atribuţiile antrenorilor şi acţiunile legate de îmbunătăţirea calificării acestora, după care se vor da indicaţii de ordin tehnic, şi metodic.