Sportul, septembrie 1972 (Anul 28, nr. 7162-7191)

1972-09-15 / nr. 7176

HHZIAR AL.CONSILIULUI NATIONAL PENTRU EDUCATIE FIZICA 5» SPORT ANUL XXVIII — Nr. 7176 4 PAGINI 30 BANI Vineri 15 septembrie 1972 SE APROPIE DEBUTUL IN PRELIMINARIILE C.M. LOTUL NATIONAL DE FOTBAL S-A REUNIT IERI, IN VEDEREA MECIULUI UE MIERCURI, CU FINLANDA A rămas mai puţin de o săptămână pînă la startul echipei noastre reprezentative de fotbal într-o nouă şi cea mai importantă competiţie cu caracter oficial : campionatul mondial. De fapt, putem vorbi deocamdată de un start în faza preliminară a acestei competiţii, care va fi luat după cum se ştie, miercuri 20 septembrie, pe stadionul din Helsinki, odată cu disputarea meciului ce va opune echipei României pe aceea a Finlandei, în vederea acestui aşteptat debut, fotbaliştii români au început încă din luna trecută pregătirile, susţinînd între timp — cum bine este cunoscut — şi un meci amical, la Craiova, cu reprezentativa Austriei. Constituind o verificare deosebit de utilă în perspectiva apropiatului debut în preli-i minariile campionatului mondial, partida cu Austria a dezvăluit o serie de slăbiciuni în jocul formaţiei noastre, pe care — evident — conducerea ei tehnică nu le putea ignora şi pentru care au fost preconizate măsuri de îndreptare. Printre ele se înscrie şi chemarea la lot a lui Neagu, măsură pe care şi noi am susţinut-o, deoarece, în ciuda unei uşoare scăderi de formă a înaintaşului rapidist faţă de sezonul trecut, el dispune de calităţi necesare unui autentic vîrf de atac, care a lipsit naţionalei noastre (şi s-a resimţit) în recentul meci de la Craiova. Pe baza aceloraşi constatări din partida cu Austria, alte aspecte deficitare din evoluţia tricolorilor sunt în atenţia conducerii tehnice, urmărindu-se remedierea lor în scurta perioadă de pregătire comună dinaintea plecării în Finlanda. In vederea acestui stagiu pregătitor de cîteva zile, lotul naţional anunţat, format din 19 jucători (Răducanu, Adamache, Sătmăreanu, N. Ionescu, Anca, Dinu, Dobrin, Dolcanu, Velea, Dumitru, Radu Nunweiller, Hajnal, Iucescu, Dembrovschi, Dobrin, Neagu, Iordănescu, Domide şi FI. Dumitrescu), a fost convocat pentru ieri la amiază, la sediul federaţiei. Din motive obiective, pînă la ora prinzului sosiseră numai 10 dintre jucătorii convocaţi. Reintilnirea lor a fost, ca de fiecare dată, foarte plăcută. In centrul atenţiei s-au situat — fireşte — cei doi componenţi ai Rapidului, Răducanu şi Neagu, felicitaţi călduros de ceilalţi colegi de lot pentru victoria din ajun a echipei lor asupra formaţiei suedeze Landskrona Boys. De altfel, putem spune că debutul promiţător al celor trei reprezentante ale fotbalului românesc în cupele europene a însemnat vizibil atmosfera în care echipa naţională îşi reia pregătirile. Constantin FIRANESCU (Continuare în pag. a 3-a) LOTUL DE BOX [TINERET] EVOLUEAZĂ LA RÂMNICU SĂRAT In vederea meciului pe care urmează să-l susţină cu reprezentativa de tineret a R.D. Germane, la 23 septembrie, la Brăila, tinerii pugilişti români participă astă-seara, la Rîmnicu Sărat, la o reuniune de verificare in compania unor boxeri de la Voinţa Rîmnicu Sărat. Gala va începe la orele 18. In program figurează şi cîteva meciuri de selecţie, la categoriile la care titularii n-au fost încă stabiliţi : Paul Dracu (Electroputere Craiova) — Remus Cozma (Dinamo Buc.), Teodor Dinu (Voinţa Buc.) — Ion Şulă (Constructorul Galaţi), Constantin Tănase (Progresul Buc.) — Alexandru Hiera (C.S.C. Piteşti), Vasile Croitoru (Steaua) — Gheorghe Maladie (Ceahlăul P. Neamţ). în celelalte meciuri se întîlnesc: Iuseim Memet (Voinţa Constanţa) — Iulian Lungu (Metalul Buc.), Constantin Ştefanovici (Electroputere) — Gheorghe Rădulescu (Voinţa Rîmnicu Sărat), Simion Cuţov (Dinamo) — Radu Enache (Voinţa Rm. Sărat), Ilie Tîrîlă (Constructorul Galaţi) — Gabriel Rădulescu (Voinţa Rm. Sărat), George Agapşa (Şcolarul Buc.) — Ion Cioc (Voinţa Rm. Sărat), Constantin Terpovici (Alumina Slatina) — Constantin Chiracu (Voinţa Rm. Sărat). Din rîndul acestor pungilişti, antrenorii Gheorghe Bobinaru, Constantin Ciucă şi Ion Alenea urmează să stabilească echipa ce ne va reprezenta în dubla întîlnire cu selecţionata RD Germane. Grupul tricolorilor români reuniţi ieri la prim, înainte de plecarea la Snagov Foto : P. ROMOŞAN In primul concurs internaţional de toamnă REZULTATE PROMIŢĂTOARE ALE ATLEŢILOR NOŞTRI Organizat cu... discreţie de către clubul sportiv Metalul, concursul internaţional — găzduit joi după amiază de stadionul Republicii din Capitală — ne-a prilejuit o plăcută revedere cu o parte dintre atleţii fruntaşi. Ei au fost atraşi la start nu atît de renumele oaspeţilor de peste hotare (concurenţii din Cehoslovacia, Franţa, Italia şi Polonia au fost de valoare în general modestă), cît de semnificaţia pe care i-a dat-o federaţia, aceea de concurs de selecţie in vederea triunghiularului România —Suedia — Finlanda, ce va avea loc săptămîna viitoare la Constanţa. Am asistat astfel, la unele probe, la întreceri disputate, încheiate cu rezultate satisfăcătoare, unele chiar bune dacă le raportăm la nivelul general al atletismului nostru şi nu la superrecordurile recentei Olimpiade. Astfel, Vasile Sărucan a sărit 7,80 m la lungime, Virginia loan a trecut ştacheta înălţată la 1.78, Olimpia Cataramă a aruncat discul aproape de 60 m (59,54 m), Gh. Zamfirescu a alergat 200 m în 21,1 şi 100 m in 10,5, iar Csaba Dósa a sărit 2,08 m la înălţime, renunţind apoi din cauza ... întunericului (organizatorii nu şi-au imaginat că întrecerea săritorilor în înălţime se va prelungi pînă după ora 19 — au fost 15 concurenţi — şi n-au stipulat în contract aprinderea reflectoarelor...). Trebuie să notăm şi faptul că timpul a fost răcoros, că pe parcursul unor probe a bătut vîntul — astfel că, fireşte, unii dintre participanţi au fost stînjeniţi în mod evident. Iată acum cîteva rezultate tehnice ale întrecerii: Băieţi — 400 mg : Gh. Monea (Steaua) 52,2 ; 100 m : Gh. Zamfirescu (Steaua) 10,5 ; disc : Z. Hegedus (Str. Brașov) 50,66 m ; lungime: 1. Vasile Sărucanu (Cluj) 7,80 m ; 2. Mihai Zaharia (Rapid) 7,48 m ; 5 000 m : Gh. Cefan (Rapid) 14:28,8; 1500 m: Z. Gáspár (CAU) 3:57,0 ; greutate : Paolo Marcondoni (Italia) 16,38 m; triplusalt: Șerban Ciochină (Metalul) 15,90 m; 200 m: 1. Gh. Zam-V. Sărucan, în plin efort Foto: TH. MACARSCHImirescu (Steaua) 21,1 ; 2. Gh. Dulgheru (Dinamo) 21,2 ; 3 000 m obstacole : Ion Dima (Metalul) 9,01,8; suliţă: C. Grigoraş (Suceava) 73,16 m ; înălţime : Csaba Dósa (Tg. Mureş) 2,08 ; fete — greutate : Olga Soja (Polonia) 12,72 m ; 100 m: Mariana Goth (Metalul) 12,0 ; 400 m : Alexandra Bădescu (Rapid) 55,8 ; înălţime : 1. Virginia Ioan (Rapid) 1,78 m ; 2. Erika Teodorescu (Dinamo) 1,75 m ; 1 500 m : Maria Lincă (Metalul) 4:30,1; lungime : Dorina Cătinean (Metalul) 6,02 m ; disc : Olimpia Cataramă (Cîmpulung Muscel) 59,54 m ; 200 m : Ruxandra Marinescu (Dinamo) 25,5 ; suliţă : Jana Kopetka (Cehoslovacia) 40,40 m: Hristache NAUM ŞASE ŢINTAŞI ROMÂNI CONCUREAZĂ LA CAMPIONATELE EUROPENE DE TIR ALE JUNIORILOR In oraşul suedez Eskilstuna, situat la 100 km nord de Stockholm, se vor desfăşura, sîmbătă şi duminică, campionatele europene de tir pentru juniori. Competiţia va cuprinde: trei, profite , armă standard 60 de focuri culcat, armă standard 3X20 focuri şi pistol sport 30+30 focuri. La această întrecere continentală vor fi prezenţi şi şase ţintaşi români : Dan Iucache, Laurenţiu Ilovici, Gheorghe Barbu (la probele de puşcă), Liviu Stan, Graţian Calotă, Marin Truşcă (pistol). Lotul nostru care a părăsit ieri Capitala este însoţit şi de antrenorii Viorel Mancin şi Tadeusz Jeglinschi. A mai făcut deplasarea şi prof. Gavrilă Barani, secretarul general al F.R. Tir şi preşedinte al Confederaţiei europene de tir, care va prezida o şedinţă a forului de conducere a tirului continental. In prima zi (sîmbătă) sunt programate probele de armă standard 60 de focuri culcat şi pistol sport (prima manşă), iar duminică sunt prevăzute să se desfăşoare întrecerile la armă standard 3 X 20 focuri şî pistol sport (ultima manşă). LA 55 DE CENTIMETRI DE RECORDUL MONDIAL - NEOFICIAL AL ARUNCĂRII CIOCANULUI! Cu prilejul unui concurs atletic desfăşurat la Predeal juniorul TUDOR STAN (Viitorul Bucureşti), antrenor Constantin Muşat, a realizat o performanţă excelentă la aruncarea ciocanului. El a obţinut 70,96 m (cu un ciocan de 6 kg), la numai 55 de centimetri de recordul mondial — neoficial — al Juniorilor. . Acest tînăr sportiv este una din speranţele atletismului nostru, care dacă va munci şi în viitor cu aceeaşi perseverenţă şi seriozitate va marca, indiscutabil, noi performanţe de valoare în această probă, atît cu ciocanul de 6 kg, cît și cu cel de 7,257 kg al seniorilor. Ii dorim succes ! I VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU In judeţele alba şi hunedoara Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat, a făcut joi o vizită de lucru in judeţele Alba şi Hunedoara, unde s-a întîlnit cu colective de oameni ai muncii, a analizat la faţa locului căile pentru înfăptuirea obiectivelor stabilite de Congresul al X-lea al partidului, pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate, pentru creşterea continuă a nivelului de viaţă şi civilizaţie al populaţiei. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost însoţit în vizita pe care a întreprins-o in unităţi economice din judeţele Alba şi Hunedoara de tovarăşii Ilie Verdeţ, Miu Dobrescu şi Ion Dincă. La plecarea din Bucureşti, pe aeroportul Băneasa, au fost prezenţi tovarăşii Paul Niculescu-Mizil, Maxim Berghianu, Petre Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Ştefan Voitec, Petre Blajovici, Miron Constantinescu, Mihai Dalea, Mihai Gere, Ion Stănescu şi Ştefan Andrei. Vizita secretarului general al partidului în cele două judeţe are loc la scurt timp de la consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R., în cadrul căreia s-a analizat modul cum acţionează şi cum trebuie să acţioneze în viitor, comitetele judeţene, organele şi organizaţiile de partid din toate unităţile economico-sociale în vederea înfăptuirii in cele mai bune condiţii a hotărîrilor Congresului al X-lea şi ale Conferinţei Naţionale a partidului pentru realizarea cincinalului înainte de termen. Este încă o dovadă a consecvenţei cu care se aplică în viaţă noul spirit de muncă, întronat în întreaga noastră activitate politică, social-economică de conducerea partidului, de secretarul său general, o confirmare a preocupării statornice pentru a dezbate la fața locului, împreună cu oamenii muncii, căile prin care obiectivele stabilite să fie îndeplinite, în așa fel incit tot ceea ce ne-am propus să devină realitate vie, spre binele şi in folosul ţării, al celor ce muncesc. La sosirea pe aeroportul din Sibiu, unde a aterizat avionul oficial, conducătorul partidului şi statului a fost salutat cu căldură de un mare număr de oameni ai muncii. Era prezent tovarăşul Richard Winter, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R., reprezentanţi ai organelor judeţene şi municipale de partid şi de stat. Pe frontispiciul aerogării se afla portretul tovarăşului Nicolae Ceauşescu, încadrat de urările : „Bine aţi venit, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu !“, „Trăiască Partidul Comunist Român !“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a răspuns cu căldură manifestărilor prieteneşti cu care oamenii muncii — români, germani, maghiari — l-au intîmpinat, ca în atitea rinduri, exprimîndu-şi astfel adeziunea deplină la politica marxist-leninistă, înalt patriotică, promovată cu consecvenţă de partid, hotărîrea de a o sprijini prin faptele lor de muncă, prin întreaga lor activitate. Luindu-şi rămas bun de la cei veniţi in întîmpinare, de la Sibiu, la bordul unui elicopter special, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi conducători de partid şi de stat, au survolat zona colinară de la poalele munţilor Cibinului, pînă la Sebeş. Secretarul general al partidului este întîmpinat aici cu multă dragoste, cu entuziasm de locuitorii oraşului, de cetăţeni din localităţile învecinate, care îşi exprimă satisfacţia, bucuria , pentru prilejul de a se întîlni cu conducătorul iubit al partidului şi statului nostru. La coborîrea din elicopter, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este salutat de tovarăşii George Homoştean, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid Alba, Traian Bradu, primsecretar al Comitetului orăşenesc de partid Sebeş. Sunt prezenţi membri ai conducerii organelor locale de partid şi de stat, un numeros public, care ovaţionează „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu — P.C.R. !*. Intîlnirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu oamenii muncii din judeţul Alba este plină de semnificaţii. Sebeşul a cunoscut, în ultimii ani, asemenea tuturor localităţilor ţării, o dezvoltare deosebită. Aici s-au ridicat noi cartiere de locuinţe, totalizind peste 700 de apartamente, şcoli, aşezăminte de artă şi cultură, alte obiective de interes general. Sunt în construcţie numeroase blocuri de locuinţe. Pe harta economică a oraşului a apărut un mare combinat de industrializare a lemnului, au fost modernizate şi dezvoltate fabricile de ciorapi şi tricotaje şi de articole de marochinărie. Prima vizită, la Combinatul de industrializare a lemnului — unitate ridicată în cincinalul anterior — care contribuie la valorificarea superioară, complexă a lemnului de răşinoase şi fag de pe văile Sebeşului, Ampoiului şi Arieşului. Datorită strânsei cooperări dintre fabricile componente, dotării cu utilaje de înalt nivel, aici se obţine un indice superior de utilizare a materiei prime, o valorificare aproape integrală a fiecărui metru cub de masă lemnoasă. Se vizitează fabrica de plăci fibrolemnoase, cu o capacitate de producţie proiectată care o situează pe primul loc în Europa, unitate înzestrată cu utilaje de înalt randament, care lucrează pe baza unui procedeu tehnologic apreciat de specialişti ca deosebit de actual şi eficient. A doua întreprindere vizitată este fabrica „Sebeş“ — cea mai mare întreprindere producătoare de ciorapi din ţară. După vizitarea Sebeşului, unde a fost primit pretutindeni cu căldură şi sentimente de adîncă preţuire, oaspeţii s-au îndreptat, cu elicopterele, spre oraşul Aiud, o altă localitate aflată în plin proces de dezvoltare social-economică. La sosirea înalţilor oaspeţi, pe stadionul din Aiud, unde au aterizat elicopterele, se află un mare număr de oameni ai muncii, români şi maghiari, veniţi să-l întimpinepe conducătorul iubit al partidului şi statului. Inovaţiile celor prezenţi, conducătorii de partid şi de stat se îndreaptă către întreprinderea „Metalurgica“. în ultimii ani aceasta a parcurs cîteva trepte de dezvoltare care au ridicat-o in rîndul celor mai importante unităţi ale industriei metalurgice. Secretarul general al partidului examinează metodele de muncă, organizarea producţiei, dotarea fabricii. In timpul vizitării noilor hale aflate in construcţie, secretarul general este informat că lucrările se desfăşoară potrivit graficelor, iar unele obiective se află chiar în avans. Coloana de maşini se îndreaptă către T.A.S. Aiud .Această unitate reprezentativă a agriculturii dispune de o fermă de cereale, una viticolă, una pomicolă şi o puternică fermă zootehnică. In drum spre centrul judeţului, se străbat numeroase localităţi: Teiuş, Oiejdea etc. Mii si mii de oameni ai muncii au venit în intimpinarea secretarului general al partidului, salutindu-l cu multă căldură. Coloana de maşini intră în Alba lulia, străveche aşezare românească, cu vii şi profunde rezonanţe, în istoria şi cultura ţării, care cunoaşte astăzi o impetuoasă dezvoltare pe multiple planuri — economic, spiritual, social-edilitar. In această zi de început de toamnă, bătrina așezare — mult Întinerită in anii socialismului — este în sărbătoare. Pe frontispiciul clădirilor publice, in balcoanele noilor blocuri, pe arterele principale, flutură steguleţe roşii şi tricolore. Pe nenumărate pancarte sunt înscrise călduroase cuvinte de bun venit conducătorilor partidului şi statului nostru. Sunt urări care exprimă sentimentele de bucurie şi dragoste cu care mii şi mii de localnici au venit să-i primească, din toată inima, pe iubiţii oaspeţi. In aclamaţiile entuziaste ale mulţimii, sunt străbătute bulevardele municipiului, coloana oficială de maşini oprindu-se, apoi, la porţile celei mai mari întreprinderi din Alba Iulia . Fabrica de produse refractare, unitate care înscrie viguros oraşul pe coordonatele industrializării, întreprinderea îi întîmpină pe oaspeţi cu ritmul trepidant al muncii. O lozincă dă glas angajamentului hotărît al colectivului de a lucra mai bine, mai eficient, în vederea înfăptuirii istoricelor hotărîri ale Conferinţei Naţionale a partidului. La Începutul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi conducători de partid şi de stat, sunt invitaţi în faţa unor sugestive machete, a unor semnificative grafice şi panouri, unde li se dau ample explicaţii privind dezvoltarea actuală şi in perspectivă a acestui însemnat obiectiv industrial. Conducătorii de partid şi de stat vizitează cîteva sectoare de bază ale întreprinderii, în mare parte mecanizate şi automatizate. Se trece prin secţia de fasonare şi ardere, pe la cîteva cuptoare-tunel, unde se urmăreşte cu atenţie procesul complex de fabricaţie a cărămizilor refractare, produse cu ridicate performante tehnice, ele rezistînd pînă la temperaturi de 1 600 de grade. Întrerupîndu-şi pentru cîteva clipe activitatea, muncitorii aclamă înde■ lung pe oaspeţi. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu se opreşte cu interes în faţa unor utilaje, se interesează de calitatea produselor, de preţul lor de cost, de stadiul îndeplinirii angaja(Continuare în pag. a. 4-a) PRIMA ZI DE ŞCOALĂ... Astăzi, 15 septembrie, copiii ţării păşesc apăsat, solemn şi cu mîndrie pe porţile şcolii. Este atîta încredere în privirile lor ! Zilele de vacanţă au rămas în amintire... După odihna celor trei luni de excursii, drumeţii şi activităţi după gusturi şi preferinţe, iată acum intervine o poftă nestăvilită de muncă. Un fapt apare evident: şcoala constituie un act civic de o deosebită importanţă, pe care micii cetăţeni ai ţării îl săvîrşesc cu sentimentul unei mari responsabilităţi. Fiindcă şcoala nu înseamnă numai revederea cu colegii, cu, profesorii, ci un proces complex de îmbogăţire a cunoştinţelor, un mijloc ideal de continuă autodepăşire pentru fiecare elev. Realităţile vieţii noastre de azi favorizează plenar îndeplinirea unui asemenea deziderat. Invăţămîntul românesc a reuşit să se cristalizeze într-un sistem unitar, naţional, a căpătat tradiţie şi ţinută. El este capabil să dea patriei, an de an, eşaloane întregi de oameni bine pregătiţi, în măsură să ducă la îndeplinire misiunea istorică pe care poporul român şi-a asumat-o, fapt subliniat recent şi de lucrările Conferinţei Naţionale a partidului — construirea unei societăţi socialiste multilateral dezvoltate. * Pentru a se ajunge aici societatea are nevoie de oameni multilateral pregătiţi, cu virtuţi recunoscute nu numai sub raportul spiritului ci şi al trupului. Iată de ce în conceptul actual exerciţiul fizic se află pe o treaptă de egalitate cu cel al exerciţiului minţii. Modernizarea învăţămîntului ţine seama strict de această realitate, de o asemenea cerinţă, începe, aşadar, un nou an şcolar. Este un prilej de sărbătoare pentru noi toţi, un moment de start şi pentru elevi şi pentru profesori; elevii, gata să capteze noi şi noi cunoştinţe din patrimoniul ştiinţei şi culturii; profesorii — cu spiritul de dăruire ce îi caracterizează — prompţi să împărtăşească toate cunoştinţele lor, folosind din plin bogata lor experienţă. Oare există misiune mai nobilă decit aceea de a instrui viitoarele generaţii ? „ Tuturor celor aflaţi în sfera activităţii şcolare, le urăm un an cît mai rodnic, plin de bucurii şi de izbînzi în viaţă, la carte ca şi la sport! Multe dintre pregătirile pentru noul an sportiv şcolar, printre care amenajarea sau reamenajarea terenurilor, au intrat in faza finală. Nu ne rămine decit să înregistrăm, in viitoarele noastre raiduri, imagini pline de mișcare, ca aceasta. TOTUL ESTE GATA PENTRU PRIMELE ORE DE EDUCAȚIE FIZICĂ, PENTRU O ACTIVITATE SPORTIVĂ CIT MAI BOGATĂ Din nou prin scoli, în aceste zile de revedere cu colegii, cu profesorii, pentru a surprinde momente din pregătirile ce s-au făcut in vederea deschiderii anului de invătămînt... Redactorii, reporterii şi colaboratorii noştri au avut prilejul să constate şi de data aceasta interesul acordat bunei pregătiri a noului an şcolar, existenţa unei atmosfere propice multor împliniri. Aşa cum vă veţi putea da seama lecturind raidul-anchetă de faţă, realizat in mai multe localităţi din ţară. BUCUREŞTI . La liceul „N. Bălcescu", tradiţia atletică va continua Este ideea desprinsă din dialogul purtat cu prof. Virgil Ionescu, director-adjunct pentru problemele de tineret şi membru al colectivului cadrelor d€ educaţie fizică. Ne amintim în toamna anului trecut, colectivul liceului a organizat o foarte reuşită întrecere de cros cu participarea marii mase a elevilor. Acţiunea s-a repetat în primăvară. Acum ea a intrat în calendarul competiţional al asociaţiei sportive. Prof. Ionescu răspunde personal de reuşita întrecerilor atletice şi în acelaşi timp de cei care s-au dedicat baschetului. Tradiţia sportivă a Liceului „Bălcescu“ vizează, însă, şi alte discipline : voletul (cel feminin aflat sub îndrumarea prof. Leonid Şorbală, cel masculin dirijat de prof. Constantin Tudose), handbalul (coordonatoare, neobosita profesoară Ana Zelinschi) şi baschetul feminin (avînd drept „dirigintă“ pe fosta internaţională prof. Adriana Florescu). E drept că şi condiţiile pentru practicarea sportului sunt aici demne de luat în seamă două săli de sport şi o bază sportivă în aer liber pentru atletism şi jocuri, în plus, o magazie de materiale şi echipament sportiv care poate acoperi toate nevoile activităţii competiţionale a liceului. N-ar mai fi de amintit decât faptul că prof. Luiza Recan, directoarea liceului, înţelege să acorde tot sprijinul activităţii sportive, mai ales atunci cind eroii întrecerilor sunt şi elevi cu situaţii bune la învăţătură... Intr-un cuvînt, nădăjduim ca la „Bălcescu“ sportul să păşească cu dreptul în noul an şcolar ! JOSENII BÂRGAULUI : O sală de sport demna de un oraş! Realizarea cea mai importantă din timpul vacanţei mari este o sală de sport de 19 , 9 m, construită în întregime prin munca patriotică a sătenilor, cu ajutorul CJEFS Bistriţa-Năsăud şi al Inspectoratului şcolar judeţean, dar mai ales prin dragostea pe care cadrele didactice ale şcolii au demonstrat-o şi o dovedesc ori de cite ori este vorba de activităţile sportive ale elevilor. . —J Raid-anchetă intreprin mai multe oraşe şi comune ale ţări ■De fapt, care a fost istoria construcţiei acestei săli de sport ? Mai întîi, s-a aprobat de către Consiliul popular comunal, în cadrul unei adunări plenare (faptul s-a petrecut cu doi ani în urmă), construcţia unui asemenea obiectiv. Cu concursul substanţial al conducerii organelor locale (primar, Miron Platon), planurile amatorilor de sport din Josenii Bîrgăului au început să prindă viaţă. După eforturi pe care nu este greu să le imaginăm, acum o lună, elevii din această frumoasă comună bistriţeană au primit în dar o construcţie sportivă a Raid anchetă realizat de: Tiberiu STAMA, Radu TIMOFTE, Emanuel FÂNTÂNEANU, Horia ALEXANDRESCU, Petru ARCAN, Ilie FETEANU, Constantin ALEXA și láncú BOTOCAN (Gontinifor* la pag. a 2-a)