Sportul, august 1974 (Anul 30, nr. 7820-7840)

1974-08-01 / nr. 7820

ZILE FIERBINŢI LA VENEŢIA—MESTRE EdPElE UE TiNiSME ITALIEI §1 ROMANIEI fac ultimele preparative pentru mecîu! din „Ctsps Davis Azi tragere la sorţi • Arbitrul principal al intilnirii: Derek’ Hardwick (Anglia) MESTRE. 31 «prin telefon). — Veneţia, oraş al artei, rod al creaţiei de secole a sculptorilor, arhitecţilor si Pictorilor, oraşul festivalurilor prestigioase si al tirgurilor internationale, suporta si acum, ca in fiecare sezon estival, un adevărat asediu din partea sutelor de mii de turişti dornici să-i cunoască neasemuitele frumuseţi. Dar in aceste zile, în forfota cotidiană din orașul lagunei se simte parcă si un alt suflu, acela al evenimentului sportiv, care este importanta intîlnire de tenis dintre echipele Italiei si României, contînd pentru finala zonei europene (grupa A) a „Cupei Davis“, programată la finele saptăminii (vineri, sîmbătă şi duminică) în oraşul Mestre. Chiar de la sosirea pe aeroportul Marco Polo, sportivii noştri s-au bucurat de o frumoasă primire, fiind întîmpinaţi de numeroşi amatori si oficiali ai tenisului, în frunte cu preşedintele Tennis Clubului Mestre, arhitectul Gianni Oscaro. Apoi, începind de duminica trecută, programul de antrenamente stabilit. Lotul roman a asistat la Grado, intr-o localitate de lingă Mestre, la finala celei de a doua ediţii a turneului de tenis al jucătorilor profesionişti italieni, cind Hie Năstase a fost invitat să înmineze trofeul cistigătorului concursului. Luni a sosit si Ion Tiriac, el participînd in aceeaşi zi la două antrenamente printre care si la unul de dublu, în continuare, tenismanii noştri au jucat zilnic. La fel si cei italieni. Panatta, Bertolucci, Barazzutti si Zugarelli. Ilie Năstase si Ion Tiriac, Toma Ovici si Dumitru Hărădău manifestă o bună dispoziţie, căpitanul echipei, Cristea Caralulis, arătîndu-se mulţumit de sîrguinţa si sobrietatea cu care, mai ales Ilie si Ion, abordează pregătirile de acomodare, lucrînd foarte mult. între timp, organizatorii fac preparative intense, deoarece solicitările pentru biletele de intrare în tribuna (cu 3 500 de locuri), instalată la terenul central, acoperit cu zgură roșie, de la Tennis Club Mestre sunt foarte mari. Este cunoscut acum si numele arbitrului principal care va conduce finala , englezul Derek Hardwick, care va sosi însă abia joi seara. Aici, în timp ce termometrele înregistrează o temperatură de aproape 40 de grade, iar căpitanii ne jucători ai celor două echipe, Fausto Gardini și Cristea Cara PE MICUL ECRAN Studioul nostru de ziune va prelua direct de la Veneţia - Mestre transmisiile partidelor din cadrul întîlnirii de tenis Italia mania, contînd pentru finala zonei europene (grupa A) a „Cupei Davis“, programul este următorul : Vineri, 2 august, de la ora 13, primele două meciuri de simplu. . Sîmbătă, 3 august, de la ora 15: partida de dublu. Duminică, 4 august, de la ora 13 : ultimele două meciuri de simplu. Comentator : Ion Gniţuies©u. TENISMAN1 ROMAN! IN COMPETIŢII INTERNAŢIONALE în această săptâmînă, jucători şi jucătoare de tenis din ţara noastră sunt prezenţi la mai multe competiţii internaţionale. La Ljubljana (Iugoslavia), unde se desfăşoară o etapă de zonă a „Cupei Principesa Sofia“ (România, Suedia, Elveţia, Iugoslavia), au făcut deplasarea Mariana Simionescu, Monica Nunweiller, Mariana Hadgiu, Lucia Romanov şi Dorina Brăştin, însoţite de antrenorii Aurel Segărceanu şi Ecaterina Roşianu. La Ostrava au loc campionatele internaţionale ale Cehoslovaciei. Iau parte Viorel Sotiriu, Florenţa Mihai şi Valeria Balaj, sportivii români fiind însoţiţi de Julieta Boboc. Tot ieri au plecat în Ungaria, pentru a lua parte la întreceri, la Balaton, Elena Popescu, Maria Romanov şi Mariana Socaciu. In sfîrşit, notăm participarea campioanei României, Virginia Yuzici, la o serie de turnee „open“ în S.U.A. și Canada : 5—12 august Indianapolis, 12—19 Toronto, 19— 28 New-Port și 28 august — 8 septembrie Forest Hills. în semifinalele 1,Cupei Davis" U.R.S.S. ÎNTÎLNEŞTE INDIA MOSCOVA (Agerpres). — La Doneţk a luat sfîrşit marţi întâlnirea de tenis dintre echipele U.R.S.S. şi Cehoslovaciei contînd pentru „Cupa Davis“ (finala grupei B a zonei europene). Tenismenii sovietici au obţinut victoria cu scorul de 3—2. în ultimul meci, Kakulia (U.R.S.S.) l-a învins cu 6—3, 4—6, 6—4, 2—6, 6—4, pe cehoslovacul Pala. In urma acestei victorii echipa U.R.S.S. s-a calificat, în continuare, urmînd să întîlneascâ în semifinale selecționata Indiei. .CUPA Mfftii ME“ LA BASCHET FEMININ (Urmare din pag. 2) Au arbitrat Z. Kezebier (R. D. Germană) și N. Iliescu (România). în ultima intîlnire a turneului, România — R. D. Germană, antrenorii S. Ferencz și I. Nicolau au folosit, aproape în exclusivitate, jucătoarele tinere care, spre cinstea lor, au dat deplină satisfacţie şi au cîştigat cu 79—44 (38—25). Au înscris : Mihalic 12, Szabó 15, Goian 8, Roşianu 11, Andreescu 17, Giurea 5, Gugiu 1, Szabados 6, Sami 1, Ciocan 3 (a mai jucat Balaj) pentru România, respectiv Lustgart 15, Starmeister 2, Höhne 9, Brunning 8, Wagner 1, Kurrat 4, Bartholomäus 5. Au arbitrat W. Bestgen (R. F. Germania) şi V. Belcev (Bulgaria). Clasamentul cosgeterelor: 1. Szabados (Románia) 49 p, 2. Strojina (Polonia) 38 p, 3. Todorova (Bulgaria) 34 p. Tradiţionalul trofeu „Miss Cupa Mării Negre“ a fost decernat Marianei Andreescu (România). ★ Fiind penultima verificare înaintea campionatului european (ultima va avea loc între 1 şi 5 august în Bulgaria, la Iambol, cu prilejul unui turneu internaţional), „Cupa Mării Negre“ a prilejuit unele observaţii deosebit de importante pentru evoluţia lotului român la campionatul european. Astfel, vom menţiona ca pozitive agresivitatea în apărare (datorită căreia s-au realizat multe intercepţii şi contraatacuri), rapiditatea şi incisivitatea acţiunilor ofensive, respectarea disciplinei de joc. In schimb, baschetbalistele noastre au manifestat serioase carenţe la capitolele, precizia aruncărilor libere şi recuperările în atac şi în apărare. Exemplele oferite de meciurile România — Bulgaria şi România — R. D. Germană (sportivele noastre au realizat doar 28 şi respectiv 27 la sută), precum și faptul că în majoritatea disputelor sub panouri au fost defavorabile echipei României, trebuie să constituie motive de analiză și de rezolvare a acestor probleme în scurta perioadă ce a rămas pînă la campionatul european. Clasament final : S. Bulgaria 3 2 1 133—175 5 2. Romania 3 2 1 198—163 5 3. Polonia 3 2 181-165 5 3. R.D. Germani 3 0 3 138—207 3 iNTlLNIRILE PRECEDENTE 1926 — București, România _ Italia 0—5. Al. San Galii — C. Serventi 2—6, 2—6. 1 6. 24. Mişu — F. H. Morpurgo 2—6. 1—6, 3—6. N. Mişu, Al. San Galli — F. H. Morpurgo, C Serventi 3—6, 3—6 5—7. Al. San Galii — F.H. Morpurgo 1— 6. 1—6, 2—6. N. Mişu — c. Serventi 6—2, 3—6. 1—6 și N. Mişu ale. 1928 — Roma , România — Italia 1—4. L. Horner — De Ştefani 3—6. 2—6. 2—6. Gh Lupu — F.H. Morpurgo 2—6. 2— 6. 2—6. Gh. Lupu, L. Dorner — Morpurgo, Gasini 2—0, 4—6. 6—6. 6—3. 4—6. Gh. Lunu — De Ştefani 6—3, 4—6. 4—6. 7—6. 7—9. F.H. Morpurgo nu a susţinut partida cu L. Dorner, acordindu-se punct ciștigat echipei noastre. 1972 — București : România — Italia 4—1: I. Năstase — C Barazzutti 7—5. 6—2. 6—0. I Tiriac — A. Panatta 8—6, 7—5, d—6, 6—3. I. Tiriac, I. Năstase — A. Panatta, N. Pietraugeli 6—2, 9—7. 6—4. P Mărmureanu — C. Barazzutti 4—6, 5—7, 2—6, I. Năstase — A. Panatta 4—6, 6—0, 6—3, 6—1. In această a 63-a ediţie a „Cupei Davis“-1974, cele două echipe, calificate direct in semifinalele zonei europene (grupa A), au ajuns în această etapă, Italia învingind Suedia cu 3—2 (la Baastad), iar România dispunind de Franţa, tot cu 3—2, la Bucureşti. Julis, studiază variantele cele mai convenabile de alcătuire a echipelor, iubitorii de tenis aşteaptă momentul tragerii la sorţi, care va avea loc joi la ora 12, la Palatul primăriei din Veneţia. Şi abia după acest act oficial, porţile se vor deschide larg obişnuitelor calcule şi pronosticuri... Constantin COMARNISCHI Astă-seotol, la ora 19.30 la Constanţa COMPETIŢIA PUGILISTICĂ „MĂNUŞA LITORALULUI" 9 Aproape 70 de concurenţi In întreceri 9 Printre participanţi, boxeri valoroşi din R.D.G., R.F.G., Bulgaria şi România La puţină vreme după închiderea Balcaniadei de box, C.J.E.F.S. Constanţa organizează o nouă competiţie pugilistică internaţională de anverafură. „Mănuşa Litoralului • La cea de-a treia ediţie a acestui concurs vor fi prezenţi sportivi valoroşi din R. D. Germană, R. F. Germania, Bulgaria, din puternicele cluburi bucureştene Steaua, Dinamo şi Metalul şi, fireşte, formaţia locală Farul cîştigătoarea „Cupei F. R. Box“ de anul trecut. La startul întrecerilor se vor alinia reprezentativele oraşelor Berlin (R. D. Germană), Dortmund (R. F. Germania) şi Varna (Bulgaria). Datorită numărului mare de sportivi înscrişi pe foile de concurs (la unele categorii de greutate sunt prezenţi cite 7—8 participanti), organizatorii au fost obligati să opereze unele modificări ale programului de desfăşurare a competiţiei anuntat initial. In zilele de 1, 2 si 3 august se vor disputa meciurile preliminare şi semifinalele, iar în ziua de 5 august vor avea loc finalele. Toate reuniunile sunt programate în Sala sporturilor din Constanţa, de la ora 19.30. Judecind după numărul şi valoarea participanţilor la această ediţie a „Mănuşii litoralului“, Dumitru Ivan, prim-vicepreşedinte al C.J.E.F.S. Constanţa, aprecia că întrecerile se vor ridica la un nivel ce va depăşi campionatele balcanice, recent încheiate. De pildă, între cei 7 concurenţi la categoria muscă se numără Ibrahim Jaredin, Aurel Mihai şi campionul R. D. Germane, Gertenbach. Acesta este şi unul din motivele pentru care competiţia este aşteptată cu deosebit interes. Campionul categoriei muscă, Faredin Ibrahim (dreapta), pe care-l vedeţi disputindu-şi partida finală cu C. Grunescu, este unul dintre principalii pretendenţi la primul loc al „Mânuşii litoralului CAMPIONATUL MONDIAL DE PARAŞUTISM SZOLNOK, 31 (prin telefon). —ncepînd de luni se desfăşoară întrecerile celei de a Xll-a ediţii a campionatului mondial de paraşutism. Reunind 223 de sportivi, reprezentînd 31 de ţări, campionatul se anunţă de la început, prin această masivă participare, deosebit de disputat. Ţinînd seama de condiţiile meteorologice, în aceste trei zile, favorabile probei individuale de acrobaţie, organizatorii au înscris-o prima in program. Astfel, de luni şi pină miercuri la prînz cele 31 de echipe masculine şi 13 feminine au efectuat minimul de trei manşe cerut de regulamentul F.A.I. pentru acordarea titlului. Rezultatul însă nu este pentru moment definitiv şi proba nu a fost declarată încheiată. Miercuri dupâ-amiază au început întrecerile în cadrul probelor de precizie, în- Ui individual şi apoi în grup, unde numărul minim de manşe este de 4. După efectuarea lor organizatorii vor putea programa la toate probele alte manşe (in limita numărului maxim prevăzut), bineînţeles ţinînd cont de starea timpului. Acesta este de fapt şi factorul determinant, care a impus o astfel de desfăşurare a campionatului, evident, mult diferită faţă de alte sporturi. în ceea ce priveşte comportarea sportivilor români rezultatele obţinute în proba de acrobaţie (la care am fost mereu deficitari) ne situează la jumătatea clasamentului. Dacă la băieţi Ilie Neagu, ocupant al locului 10, a reuşit să execute programul de figuri impuse in 7,2—7,8 secunde faţă de 6,5 secunde ale australianului Tucker, primul clasat, la fete timpii de peste 9 secunde realizaţi de Eva Lutsch (prima dintre reprezentantele noastre) sunt departe de cei 7,5 secunde ai sovieticei Svatciko. Urmează ca probele de precizie, unde avem o tradiţie, să ne aducă satisfacţia unor rezultate de valoare şi implicit clasarea pe locuri de frunte, la care suntem îndreptăţiţi să sperăm. îkl C.I. Bf TENIS Df MASA (juniori) In „Sala Sporturilor“ din Göppingen (R.F. Germania) se desfăşoară în prezent campionatele europene de tenis de masă pentru juniori. La categoria Juniori mici, in semifinalele competiţiei feminine, selecţionata României a învins cu 3—2 formaţia R.F. Germania. GERTRUDE BAUMSTARK 1 CÎȘTIGAT TUMUL BE IITILII Turneul feminin de șah de la Lublin s-a încheiat cu o frumoasă victorie a maestrei românce Gertrude Baumstark, care a totalizat 8 V2 p din 11 posibile. In turneul de la Szentes Elisabeta Polihroniade a invins-o pe șahista maghiară Szaday, după ce în runda a 9-a a cîștigat la Porubszki (Ungaria), în clasament conduce Lemaciko (Bulgaria) cu 8 n. Polihroniade (România) are 6 Vi p. In runda a 12-a a turneului masculin de la Lublin, marele maestru sovietic Mihail Tal l-a învins pe Lieber, iar maestrul român Mihai Șubă a remizat cu polonezul Pyll. In clasament conduce Mihai Tal (U.R.S.S.) cu 10‘/a p. Șubă are 6 */* p. TELEX TELEX TELEX TELEX TELEX In turneul de tenis de la Ostrava, jucătorul român Victor Sotiriu l-a învins cu 6—2, 6—1 pe cehoslovacul Ambroz. Turneul de tenis de la Washington a fost ciştigat de jucătorul american Harold Solomon, învingător în trei seturi: 1—6, 6—3, 6—4 în finala susţinută cu argentinianul Guillermo Vilas. La Paris, nu luat sfîrşit campionatele de atletism ale Franţei. In ultima zi atletul american Dwight Stones a cîştigat proba de săritură în înălţime cu 2.25 m, iar compatriotul său George Woods s-a clasat pe primul loc la aruncarea greutăţii cu 20,73 m. In proba de săritură cu prăjina, americanii Carrigan şi Roberts — ambii 5,30 m — l-au întrecut pe francezul Tracanelli, clasat pe locul trei cu rezultatul de 5,20 m. In cursa feminină de 3 000 m, Martine Rouze (Franţa, a stabilit un nou record naţional cu timpul de 9:39,2. Campionatul mondial de hochei pe rotile s-a încheiat la Lisabona cu victoria echipei Portugaliei, care in partida decisivă a învins cu 4—2 (2—0) formaţia Spaniei. La Hanovra au luat sfîrşit campionatele de atletism ale R.F. Germania. Ralf Reichenbach a cîştigat aruncarea greutăţii cu rezultatul de 20,15 m, Hans Baumgartner s-a clasat pe primul loc în proba de săritură in lungime cu 8,00 m, iar Rita Wilden a fost cronometrată în cursa feminină de 400 m cu timpul de 52.06. S-au încheiat intilnirile din preliminariile competiţiei de tenis (echipe de tineret) „Cupa Galea”. Pentru turneul final, programat la începutul lunii august la Vichy, s-au calificat formaţiile U.R.S.S., Ungariei, Spaniei şi Cehoslovaciei. In cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc la Los Angeles, campionul mondial de box la categoria grea, americanul de culoare George Foreman, a declarat „la 24 septembrie, în meciul de la Kinshasa, nu va fi înregistrată nici o surpriză. 11 voi face k.o. pe Clay aşa cum am ciştigat şi In faţa lui Frazier. Voi începe pregătirile la 1 august, la Pleasanton, in California şi mă voi deplasa In Republica Zair cu două săptămlni înaintea întîlnirii“. Cu prilejul unui concurs de atletism desfășurat în nocturnă la Oslo, americanul Rick Wohlhuter a corectat recordul mondial In proba de 1 onom plat, înregistrind timpul de 2:13,0 (v.r. era de 2:16,1). Sprinterul american Steve Williams a fost cronometrat in cursa de 100 m in 10,1, iar compatriotul său Charles Foster a ocupat primul loc în proba de 110 mg cu 14,0. In competiţia de fotbal „Cupa de vară“, echipa suedeză, Aatvidaberg, viitoarea adversară a formaţiei Universitatea Craiova in „Cupa campionilor europeni“, a jucat pe teren propriu cu echipa Slovan Bratislava. Fotbaliștii cehoslovaci au terminat învingători cu scorul de 2—0 (0—0). In viitorul sezon fotbalistic, echipa portugheză Sporting Lisabona va fi antrenată de fostul internaţional de origine argentiniană Di Stefano. După consumarea a opt runde, în campionatul mondial studențesc de şah pe echipe de la Thornaby (Anglia), conduce formația U.R.S.S. cu 2372 p. urmată de Anglia — 26 p. Ungaria. S.U.A. — 1072 p. Danemarca - 1572 (1). Redacţia şi administrata : Bucureşti, str. V. Conta nr. 1« ; tel. centrală 100.05 ; secţia coresp. 11.51.09 ; interurban » şi 28« ; telex : HIM sport r. Tiparul I. p. „informaţia* Bucureşti,16.398