Sportul, august 1975 (Anul 31, nr. 8075-8095)

1975-08-29 / nr. 8094

MARIANA SUMaN La a ŞASEA CURSĂ DE 800 METRI ! Hune, la Heidenheim, in cadrulmeciului cu echipa R. F. Germania, Mariana,Suman va alerga cea dre-a şasea cursă de 800 m din a■ccastă lună ! Adăugind şi conCUrsul preolimpic de la Montrealdesfăşurat în ultimele zile ale lui iulie, ajungem la şapte curse in cinci săptămîni. Rememorăm rezultatele Marianei in cele şase evoluţii : Montreal (26 iulie) : 1:59,73, Bucureşti (1 august) : 8:08,3, Bucureşti (8 august) : 2:01,4, Nisa (16 august) 2:00,55,Zürich (20 august) : 2:00,57, Berlinul occidental (22 august) 2:02,4. Doar la campionatele naţionale şi în concursul din Berlinul occidental adversarele sale au fost ceva mai «comode“ — aşa se explică timpii ,— media celorlalte patru alergări tituindu-se la nivelul rezultatului «de la Zürich : 2:00,57. O medie de care nu se apropie nici o altă alergătoare din grupul de elită al distanţei ! Numai într-una din cursele amintite recordmana noastră nu s-a clasat pe primul loc, la Balcaniada de la Bucureşti, unde a comis o eroare tactică... A alergat Suman prea mult ? S-a spus că anul trecut, la campionateleeuropene de la Roma nu a obţinut mai mult decit medalia de bronz datorită oboselii acumulată intr-un sezon prea încărcat. S-a aflat apoi că nu aceasta a fost cauza neîmplinirii totale, deşi mulţi mai păstrează convingerea că la Roma, Suman era obosită. Repetă, deci, Mariana „greşeala" de anul trecut ? Nu e vorba de o greşeală, iar trei exemple din „afişul“ internaţional ne arată că Mariana nu este o excepţie. Pentru o comparaţie mai uşoară alegem întii proba de 300 m masculină. La Zürich, Mike Boit" (Kenia), nr. 1 al sezonului, reuşea 1:43,79 (record mondial 1:43,7). De la 15 iulie la 20 august (data concursului de la Zürich), Bolt a alergat mai mult de 10 curse, cu o medie a rezultatelor apropiată de 1:45,01 Mai mult de 10—12 curse au alergat in două luni de sezon plin şi alţi corifei ai probei — Rick Wohlhuter (S.U.A.) şi Luciano Susani (Iugoslavia), cu performanţe apropiate de ale lui Bolt. Tot un semifondist, John Walker (N. Zeelandă) a participat in fiecare din cele 6 săptămîni ale turneului său european la cite 2—3 curse obţinind rezultate excelente în mai toate ! Liderul autoritar al săriturii în înălţime, Dwight Stones (S.U.A.) este un... îndrăgostit de concursuri. A participat în acest an la peste 20, media rezultatelor sale stîrnind invidia oricărui alt săritor. Am ales exemplele de mai sus pentru că fiind vorba de supercampioni sînt cele mai sugestive. Mariana Suman — recunoscută pentru robustețea sa — nu aleargă prea mult, compania o onorează. Să nu uităm că cel mai bun antrenament este concursul... Vladimir MORARU I • MecLucun în plina perioadă •Competiţionala la pescuitul sportiv. îZilele acestea se dispută faza interjudeţeană a campionatului republican de pescuit staţionar (duminică fiu loc întreceri la Drobeta Tr. Severin şi la Giurgiu), iar în ziua de 7 septembrie va avea loc, la Tg. Mureş, finala pe ţară a campionatului de tineret. Seniorii, cei din categoria B, îşi vor disputa întâietatea cu o săptămînă mai tirziu la Galaţi, iar „performerii“, cei, din gr. A, îşi vor etala priceperea în zilele de 27—28 septembrie, la Lugoj. Lansetistii se vor reuni în finala campionatului naţional pe 6—7 septembrie, la Cluj-Napoca. Pescarul vrincean,Mircea Croitoru, primul clasat la seniori în întrecerile interjudeţene de la Brăila, concurs ce a avut loc pe Canalul Filipoiu de pe Insula Mare. A prins 324 bucăţi de peşti, totalizing 3557 p. Rezultate bune obţin în aceste zie cei care pescuiesc în Dunăre, în zona Cernavodă şi Feteşti (pe Borcea). Se prinde, în special, crap şi caras, iar cei mai... norocoşi, somotei şi şalău. • In iazurile din apropierea Capitalei continuă cu succes pescuitul carasului. Momeala cea mai indicată Cinci viermişorul de carne sau cocoloşul de mămăligă amestecat cu pâine. Atit la „scurt“, cit mai ales la lansetă, se prind exemplare mari. Crapul „muşcă“ mai rar şi numai la bob de porumb in lapte. Vânătorii au început sezonul de baltă şi continuă vânătoarea la prepeliţe. Cu toate că nu s-a semnalat încă pasajul din nordul continentului, totuşi în orezării (in apropiere de Olteniţa, Urziceni şi în alte regiuni) se împuşcă exemplare frumoase de raţe, în special, în orele târzii de după-amiază. (T. R.) * ..CUPA MONDIALĂ" LA ATLETISM IN 1977 ? In urmă cu aproape două săptămîni, la Nisa s-au desfăşurat finalele celei de-a cincea ediţii a competiţiei atletice pe echipe „Cupa Europei — Bruno Zauli“, în deceniul care a trecut de la iniţierea sa, manifestarea ce aduce în întrecere reprezentativele atletice masculine şi feminine ale ţărilor europene şi-a câştigat o mare popularitate, astfel că tot mai multe voci vorbesc acum despre extinderea ei la nivel mondial. Abordând acest subiect, Adriaan Paulen, preşedintele Asociaţiei Europene de Atletism, a adus unele precizări. Arătând că A.E.A. este promotoarea ideii de organizare a unei ,,Cupe mondiale“ la atletism, urmind să o susţină, în luna octombrie a acestui an in faţa Consiliului federaţiei internaţionale — se pare cu mari şanse de reuşită —, preşedintele forului european a afirmat că prima ediţie a competiţiei va avea loc în „Este vorba de o ediţie experimentala, formula definitivă o vom stabili ulterior, rezolvind dificultăţile pe parcurs, important este să nu pierdem timpul“ a declarat Adriaan Paulen. Intrucît atletismul nu a atins niveluri legale de dezvoltare în toate continentele, la prima ediţie a ,,Cupei mondiale“ ar urma să participe — atit la masculin cit şi la feminin — trei echipe naţionale din Europa (primele clasate in finala „Cupei Europei“ din 1977), echipa S.U.A., selecţionatele Americii de Sud, Asiei, Africii şi Oceaniei. Competiţia ar urma să se desfăşoare apoi din doi în doi ani. Pentru organizarea primei ediţii a „Cupei mondiale“ şi-au depus deja candidatura cîteva oraşe: Roma, Helsinki, Los Angeles, Tokio, Melbourne. Să aşteptăm — cu speranţe! — decizia I.A.A.F.... I Campionatele republicane de caiac canoe, pentru juniori ÎNTRECERI ATRACTIVI Ifll SIRIÎTE [MAIORII patelor din serii. O imagine despre aceste curse eliminatorii. De la ora 9,30, pînâ către ora prînzului, au trecut linia de so- I sire 220 de echipaje. Plecările s-au I dat din 5 in 5 minute, cei prezenţi puţind urmări nu mai puţin de ■ 34 de curse. întrecerile propriu- zise au avut ca prim scop desem- * narea echipajelor care vor evolua in semifinale (primele trei clasate din fiecare serie). A fost, desigur, mare ambiţie şi în recalificări. Dar lupta pentru intiietate se va da — ca şi la recenta ediţie a „Criteriului speranţelor“, care a prefaţat aceste campionate — intre sportivii bucureşteni (cei de la Dinamo, în deosebi) şi tinerii caiacişti şi canoişti ai ,,Deltei" cum le spun specialiştii (Tulcea, Brăila, Galaţi, Smirna). Iată cîteva dintre echipajele care ?i-au cîștigat dreptul de a evolua in semifinalele de astăzi : K 1 juniori II (500 m) : L. Cosmin (C. S. Brăila) 2:06,0 ; C. Gîrjoabă (Constructorul Hunedoara) 2:13,2 ; N. Jelea (C.N.U.) 2:16,0 (seria I) ; E. Anton (Scolarul) 2:09,2 ; F. Pancratov (Răsăritul Sulina) 2:14,5 ; E. Ilie (Portul Brăila) 2:16,3 (seria a II-a) : 1. Peia (U.T.A.) 2:08,0 ; M. Iutu (Sc. sp. Constanta) 2:16,2 ; S. Caracas (SC. Tulcea) 2:18,7 (seria a IlI-a) ; C 2 juniori 11 (500 m) ; S.C. Tulcea (Stefanov — Curei) 2:05,7; Portul Brăila (Marcov— Ungureanu) 2:06,0 ; Nautica Orşova (Trusculescu — Crăciun) 2:07,7. întrecerile continuă azi cu disputarea semifinalelor (de la ora 9,30) şi a celor cinci finale la fond — K2, K1, C2, C1 şi K4 (5 000 m), de la ora 16. Sîmbătă, cu începere de la ora 9,30 — finalele probelor de viteză. Vasile TOFAN Ieri, la Snagov, intr-un decor de apropiată toamnă au început întrecerile campionatelor republicane de caiac-canoe pentru juniori. Interesanta competiţie, care se va încheia sîmbătă dimineaţă, reuneşte la start sute de tineri şi tinere din numeroase centre nautice din ţară. Conform programului, dimineața de joi a fost rezervată dis- CAMPIONATUL MAIMITRU (Urmare din pag. I) *an de doi tineri : Neşu şi Smaranda, trhiizil provenind de la Şcoala sportivă Sibiu. De asemenea, în noul sezon, vor mai activa la Dinamo Bucureşti : Tase (fost la Ştiinţa Bacău), precum şi tinerii Vasilca (tot de la Bacău), Mathias (Lugoj), Roheţchi (Liceul nr. 2 Iaşi), Frangea (Liceul nr. 2 Braşov), precum şi Matei (cu carantină) de la C.S.U. Galaţi. A părăsit lotul Moldovan, plecat la Locomotiva Bucureşti. Aflată de o bună bucată de timp în apropierea primelor locuri, de care insă nu s-a prea... atins, j£f. C. Minaur Baia Mare pregăteşte CU intensitate un sezon, în care doreşte să onoreze prin rezultatele ce se vor obţine faptul că va evolua in faţa propriilor suporteri în noua şi moderna sală construită în localitate. Alături de „piese" de rezistenţă ale echipei (Panţiru, Palka, Mironiuc), băimărenii au făcut în rindurile lor pe Szabó şi Timberu (proveniţi de la „U“ Bucureşti), KeiU şi Chircu (de la „U“ Cluj-Napoca), pierzîndu-l doar pe Itmătescu, plecat la studii. O nouă schimbare de generaţii se semnalează la Bucureşti, una din fruntaşele campionatului. Studenţii bucureşteni au efectuat două stagii pregătite : primul la Costineşti cel de al doilea la P. Neamţ, pe care s-a trecut la omogeniftareanoii formaţii în care îşi vor face apariţia Boiko, Durău, Ignat, gheli şi alţi cîţiva handbalişti tineri şi ambiţioşi. Alte două echipe studenţeşti pregătesc sezonul sub semnul unor serioase schimbări în loturi. în acest sens, „U“ Cluj-Napoca va beneficia de aportul unor jucători tineri (Szatmári, Pinzaru, Fortunea- W, Pop, Mihăilă, Bukaresti) care alături de Jurcă, Linca, Mircea Avram, Dima, Slavici sau Buruc vor încerca să ridice din nou fortaaţia clujeană în ierarhia handbalului nostru. Pregătirile făcute au fost foarte „tari“. Meciuri amitele : cu Independenţa Sibiu 30—13 şi 28—16, cu Cuprom Baia Mared 19—IX şi 16—17 (1), cu Gloria Arad 21—15 şi 21—20. Formaţia clujeană a luat parte la „CupaJVU- naur“ unde s-a clasat pe locul II. La Ştiinţa Bacău s-a reîntors Deacu (de la Dinamo Bucureşti) şi portarul Tamaş (tot de la Dinamo). Vechii csaturi a echipei (Cervenka, Georgevici, Voina, Odaie, Eftene, Boros) i se adaugă un nou contingent : Todică, Pecher, Tololoi, Fida, Stoica (de la Independenţa Sibiu) şi Patru. Băcăuanii au efectuat antrenamente la Slănic şi, apoi, au luat parte la „Cupa Eliberării“ organizată chiar la ei acasă. Politehnica Timişoara a făcut stagii de pregătire la Costineşti, Valea Leşului şi s-a antrenat asiduu în sala Olimpia din oraşul lor, cea care va găzdui primul turneu al campionatului. Timişorenii au jucat apoi la Cluj-Napoca, după care au luat parte la „Cupa Minaur“, unde au ocupat locul III. Noutăţi din lot , au plecat Umescu şi Timpu la Reşiţa. Schragner la Gloria Arad, au venit: portarul Milada, tinerii Andrei, Bucăţea, Jude, Păsulă, Diter. Modificări foarte puţine se anunţă la Dinamo Braşov. După cum am fost informaţi, braşovenii au luat parte cu succes la turneul de la Doboj (Iugoslavia), plecind apoi la un alt turneu peste hotare la Gdansk (Polonia). Nume noi: portarul Baterea, jucătorii , Grancea, Manta, Kerestes. Scăpaţi, în ediţia trecută, de retrogradare la... fotografie, jucătorii de la CS.U. Galaţi s-au pregătit foarte intens (la Herculane), după care au luat parte la „Cupa Eliberării" la Bacau, unde au învins pe AS 1 To Mureş (19-12), pe Rafinăria Te(18-16) Şi au pierdut la Ştiinţa Bacau cu 10—15. Vor fi promovaţi în lot: Bera, Georgescu (Ploieşti), Oprea (Gh. Gheorghu-Dej), Teodorescu (Galaţi) şi Munteanu (Constanta). Antrenamente multe şi de mare intensitate la Rafinăria Teleajen la ASA Tg. Mureş, ca şi la CAROM. Din vechea formaţie ploieşteană „supravieţuiesc“ doar portarul Gh. Vasile, Hovimeanu, Iliesciu. In rest, tineri mulţi, dornici de afirmare. PRINTRE CULOARE... • Faţă de programul competiţional stabilit iniţial, motive de ordin tehnic au impus F.R.A. modificarea datelor unor campionate şi concursuri cu caracter republican. Astfel, întrecerile din zona I a competiţiei pe echipe „Cupa României“ vor avea loc la 13 şi 14 septembrie, în loc de 20—21 septembrie cum erau prevăzute în calendar. • Pe stadionul din Poiana Braşov se vor întrece atleţi şi atlete reprezentînd echipele C.A.U., Steaua, Dinamo, Rapid şi Metalul Bucureşti, Argeş, Braşov, Cluj-Napoca şi Iaşi. întâlnirile din cadrul celorlalte zone vor avea loc la 20 şi 21 septembrie la Bucureşti (zona a II-a), Ploieşti (zona a III-a), Tg. Jiu (zona a IV-a), Tulcea (zona a V-a) şi Botoşani (zona a VI-a). Campionatul republican de marş 50 km va avea loc duminică 31 august (ora 7) în pădurea Băneasa din Capitală . Campionatul republican de maraton se va desfăşura la Braşov, la 7 septembrie (ora 16) . Campionatele de seniori la de- ■ cation şi pentatlon — femei sunt programate la Galaţi. 27—28 septembrie. In acelaşi oraş va avea loc, la 27 sept. (ora 16 30), campionatul de juniori la 20 km marş. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 \\\\\\\\mm\\\\\\\\WA\\|\\\\^ 1 OCHIUL DE DIVIZIA A I 0 Duminică, la un derby bucu- C reştean deajuns, de anost, o- 0 chiul meu de Divizia A a stat 0 mare, treaz şi încordat de 0 parcă-ar fi văzut cine ştie ce. 0 Mintea, i-a lămurit _repede pri-0 virii de unde venea fenomenul: 0 mă aflam în faţa necunoscutu- 0 lui şi a multor necunoscuţi. O-0 chiul de Divizia A e un ochi 0 specia! : el are optica lui, o- 0 bişnuinţele şi prejudecăţile lui, 0 veselia şi mohoreala _ lui, exigenţele şi plictisul lui special, 0 tresăririle şi somnul lui perfid.I ~~0 Ochiul de Divizia A a fost^ e- 0 ducat în ani lungi, pe şesuri şi la munte, de aceiaşi „pictori“, cu pasele, fentele, şuturile şi ratările lor. Nu altfel decit ochiul de expoziţie care de departe îţi poate spune că acolo e un Ciucurencu şi la dreapta e lumina unui Ţu-0 culescu — ochiul 0 de Divizia A are 0 plasticienii lui şi 0 ştie, fără să se mai gindească 0 prea mult, că pasa aceea data 0 înclinat pe spate era a lui Je-0 nei, sprintul acela poate fi nu 0 mai al lui Lucescu, driblingul 0 acela care răsuceşte lumea-n 0 .loc e al lui Dobrin, iar ratarea 0 aceea sfîşietoare de la 6 me- 0 tri, este, a fost şi va râm ine a 0 lui Neagu. Ochiul de Divizia 0 A nu trebuie să se concentreze 0 inutil cînd începe jocul , el i-a 0 văzut de mult pe Dumitru şi 0- 0 Klemenco de cînd echipele au 0 străbătut tunelul magic, el sim-0 te dacă Radu Nunweiller e sau 0 nu pe teren, înainte de prima 0 pasă a acestuia... Şi dacă aceş-( 0 tia sunt „clasicii" care au edu- 0 cat ochiul de Divizia A, nu-i 0 mai puţin adevărat că optica 0 lui a fost formată şi de „fuleol" 0 lui Adam, şi de sprintul lui Be- 0 bică Năsturescu, şi de siluetele 0 inimitabile ale lui Sătmăreanu, 0 Hălmăgeanu, Dembrovschi şi 0 Domide. 0 Duminică, ochiul a trăit re, 0 relaţia că autrecut anii ca 0 nori lungi pe şesuri şi deodată, 0 printre atitea metamorfoze im- I 0 perceptibile ale lumii, Steaua şi Rapid nu mai sunt aceleaşi. 0 Neagu, Dumitru, Vigu, Iordă- 0 nescu. Pop erau acolo, mai ira- 0 diau culorile lor, dar ei se pier- 0 deau — pentru ochiul de Di- 0 vizia A — printre stranii stele 0 fără nume sau cu nume care 0 nu ne-au străpuns încă inima : 0 după aTM şi ani, Steaua juca 0 un meci de campionat fără 0 Sătmăreanu ; pentru prima oa- 0 ră în viaţa mea vedeam un a- 0 tac Troi-Botez-Zamfir ! Pentru 0 prima oară vedeam o suire in 0 atac a unui fundaş numit Za- 0 hiu. Şi niciodată nu-l privisem 0 pe Rontea. Ochiul s-a împrun- 0 tat îndelung, întii şi întîi să 0 desluşească mişca- 0 rea şi de aici, va- 0 loarea. Bunilor cu- 0 noscători în poezie 0 nu le trebuie mai şi mult de o rimă 0 pentru a anunţa 0 că acolo parcă se 0 ascunde ceva... 0- 0 chiului de Divizia 0 A nu-i trebuie mai 0 mult de un „un- 0 doi", de o fentă, de un dri- 0 bling pentru a simţi dacă un 0 „băiatul" acela e sau nu e 0 „stofă”. Există o atingere se- 0cretă a balonului care spune 0 totul. Există jucători necunos- 0 * cuţi care de la prima atingere 0 a mingii îţi spun dacă deţin 0 sau nu acest secret Există o 0 unduire misterioasă a corpului 0 intr-un dribling — ochiul de 0 Divizia A o detectează repede, 0 în încordarea lui, şi-ţi spune 0 imediat dacă numele aceluia 0 trebuie reţinut sau nu. Fireşte 0 că ochiul se poate înşela, după 0 cum nu o dată decepţia^ui 0 poate aduce „una lacrima" pe 0 obraz... Dar momentul rămine 0 de vrajă : a apărut un nou juşi cător ! Mintea reţine un nou 0 nume, ochiul a tresărit la sprin- 0 tul unui necunoscut... ce ne va 0 aduce el ? Cum ne va „educa" 0 ochiul ? Ce va lăsa memoriei 0 noastre care încă mai știe pe3 dinafară, din străbuni, echipa 0 Ri pensiei ? Ji Duminică, ochiul mi-a spus : .? Petcu. p BELPHEGOR 1 1 1 1 1 ACTUALITĂŢI 9 PARTIDA SPORTUL STUDENŢESC — DINAMO, LA 3 SEPTEMBRIE. Meciul restanţă Sportul studenţesc — Dinamo, din cadrul etapei a I-a, a fost reprogramat pentru miercuri 3 septembrie. IntILnirea va avea loc pe stadionul Republicii, de la ora 16. O BRIGĂZI DE ARBITRI ROMANI PESTE HOTARE. In sezonul de toamnă şase brigăzi de arbitri români vor conduce meciuri din cupele europene sau interţări. Iată delegările : Belgia — R.D.G. (27 septembrie, C. E.) , N. Rainea, R. Stinean, C. Manusaride; Grecia — Polonia (29 octombrie, tineret 23 ani): C. Bărbulescu, Gh. Retezan, M. Popescu ; Iugoslavia — Suedia (15 octombrie, tineret 23 ani) : N. Cursaru, J. Moraru, T. Andrei ; PAOK Salonic — C. F. Barcelona (17 septembrie, Cupa U.E.F.A.) : N. Petriceanu, I. Rus Gh. Vasilescu I ; Besiktas Istanbul — Florentina (17 septembrie, Cupa cupelor) : C. Petrea, Fr. Coloşi, V. Topan . Anorthosis Famagusta — Ararat Erevan (1 octombrie, Cupa I cupelor) : C. Ghiţă, C. Niculescu, C. Silaghi. » ROMANIA B. In R.F.G. In ziua cînd la Atena se va disputa mecinul Grecia — România din cadrul Campionatului balcanic (24 septembrie), selecţionata B a ţârii noastre va evolua în R. F. Germania, la Düsseldorf, unde va întimi echipa Fortuna, din prima ligă a campionatului vestgerman. • CUPA SPERANŢELOR, EDIŢIA A 5-A. Ieri dimineaţă. In Parcul sportiv al pionierilor din Constanţa a avut loc festivitatea de deschidere a jocurilor din cadrul ultimei faze a Cupei speranţelor, ediţia a 5-a. La startul, turneului final al acestei populare competiţii rezervată celor mai mici jucători (pînă la 12 ani) s-au aliniat 19, echipe reprezentind judeţele Alba, Argeş, Arad, Bihor, Braşov, Buzău, Botoşani, Dîmboviţa, Dolj, Galaţi, Cluj, Timiş, Maramureş, Mureş, Sibiu, Satu Mare, Constanţa, Vaslui şi oraşul Bucureşti. Meciurile se vor juca pe terenurile 1, 2 şi 3 din Parcul pionierilor, dimineaţa şi după amiaza, pină la 4 septembrie inclusiv. LOTO - PRONOSPORT INFORMEAZĂ CÎȘTIGUIULE TRAGERII LOTO DIN 22 AUGUST 197.». Extragerea : cat. 2 : 2,00 variante a 21.313 lei ; cat. 3 : 4,80 a 8.882 lei ; cat. 4 : 15,75 a 2.707 lei ; cat. 5 : 47,95 a 889 lei; cat. 8 : 120,75 a ...13 lei. Report, categoria 1 : 277.384 lei. Extragerea a II-a : cat. A : 1 variantă 250 a 50.000 lei ; cat. B : 2 variante 10% a 19.374 lei; cat. C: 3,25 a 12.230 lei; cat. D : 13,10 a 3.034 lei ; cat. E : 52,60 a 756 lei ; cat. F: 102,50 a 338 lei; cat. X : 1.162,65 a 108 lei. Report categoria A : 17.597 lei. Cîştigul de 50.000 lei de la categoria A jucat sfert a fost obţinut de Elena Conţu din Braşov. LA TRAGEREA EXCEPŢIONALA PRONOEXPRES DIN 31 AUGUST 1975 SE ATRIBUIE « Autoturisme „DACIA 1300" . Excursii în U.R.S.S. şi UNGARIA «, 'hllgurl fixe şl variabile. MÜNE ULTIMA ZI pentru procurarea biletelor ! ÎNAINTAŞII gazdelor au şutat mai precis PETROŞANI, 28 (prin telefon) Deşi terenul alunecos, datorită ploii căzute în ajun şi în cursul zilei de azi a creat multe dificultăţi in controlul balonului, jocul a plăcut prin ritmul alert menţinut de-a lungul celor 90 de minute, prin multele momente de fotbal de calitate, la care şi-au adus contribuţia ambele echipe. Jiul a meritat victoria (deşi a deschis scorul în condiţii neregulamentare), fiindcă a avut mai mult timp iniţiativa, iar înaintaşii săi au şutat cu mai multă precizie pe spaţiul porţii. In prima repriză, jocul a fost, în general, echilibrat. ambele formaţii au acţionat deschis, creind faze palpitante, după ce Bora (min. 3), Mulţescu (min. 5 şi 14), Covaci (min. 11) au ratat deschiderea scorului. în min. 16 s-a marcat primul gol. Inn acest minut, o acţiune a înaintaşilor Jiului l-a pus in poziţie favorabilă pe Mulţescu, dar acesta a preferat să paseze lateral, la semiînălţime, lui ROZNAT , balonul ,l-a lovit însă in mina pe acesta, cte unde i-a căzut la picior şi apoi înaintaşul Jiului a şutat in plasă. Arbitrul nu a văzut infracţiunea comisă de Joznat şi, cu toate protestele reşiţenilor, a validat golul. în primul minut după pauză, TOMA cu un şut de la aproximativ 20 de metri, a făcut inutil plonjonul lui Constantin, mărind astfel avantajul echipei sale la două goluri şi se părea că scorul va lua proporţii. Dar, Roznai (min. 50 şi 67), Mulţescu (min. 58) au irosit situaţii clare de a marca. Reşiţenii s-au străduit să reducă din diferenţă, au combinat frumos la mijlocul terenului, dar Florea (min. 65 şi 72) a şutat imprecis sau portarul Homan a salvat situaţii grele în faţa lui Munteanu (min. 63 şi 86). Pompiliu VINTILĂ Stadion Jiul: teren alunecos ; timp noros : spectatori, aproximativ 6.000. Au marcat: ROZNAI (min. 16), TOMA (min. 46). Raport de cornere : 9—3. Raportul şuturilor la poartă: 16-9 (pa spaţiu porţii: 9—2). JIUL : HOMAN - Niţu, RUSU, Stoica, LECA — G. Stan (min. 78 Culea), MOLDOVAN, Toma - Covaci (min. 73 Bălan), ROZNAI, MULTESCU. F.C.M., CONSTANTIN - PIGULEA, Ologeanu, HERGANE, Filipescu - GABEL, MUNTEAN Bora (min. 75 Grigore) — Atodliesel, Bojin (min. 54 Căprioru), Florea. A arbitrat T. Andrei (Sibiu), ajutat la linie de A. Münich (București) și M. Dinescu (Bra. Vilcea). Cartonaş* galbena: MOLDOVAN. Trofeul Paschovschi: 9. La tineret-sperante: 2-0 (1-0), disputat lo Aninoasa. derbyul a răsplătit aşteptările Cum de atitea ■ ori am plecat... cu sacul gol de la anunţate mari jocuri, să subliniem dintru început meritele întrecerii, dintre campioană şi (pină aseară) liderul actualei ediţii. Bucureştenii au repurtat victoria, dar prin cîte emoţii au trecut pină să aridă fluierul final al arbitrului ! După ce au ajuns la 3—1, elevii lui Nicuşor au intrat într-o uşoară relaxare, pe care oaspeţii au sesizat-o şi au speculat-o într-o mătură, ajungînd la 3—2 şi ratând — în ultimele zecimi de secundă al partidei o mare ocazie. Se poate spune, deci, că, dacă, la un moment dat, dinamoviştii stăpîneau cu autoritate disputa, ei au luptat din greu pină la urmă spre a-şi apăra fragila diferenţă de pe tabela de marcaj. Gazdeleau acţionat cu ardoare, ştiind ce efecte poate avea, pentru întreaga continuare a luptei un eşec, dar sunete compartimente (linia de fund, şi atacul) au evoluat „din bucăţi“, cu momente de incoerenţă sau imprecizie. Se poate afirma căansamblul dinamovist are unele fisuri în acest început de sezon. .A.S.A. Tg. Mureş a dat o replici viguroasă partenerului de întrecere. Compartimentate de mijlocşi de atac rămîn superioare apărării imediate, lucru pe care îl constatăm, nu de ieri, de alaltăieri. Aceste două linii forte ale mureşenilor se grupează rapid şi, echilibrat, se cunosc foarte bine (unii dintre titulari joacă împreună de 4—5 ani) şi neprezintă individualităţi cu o tehnică remarcabilă, unde pe nedrept ocolite de selecţiile în loturi reprezentative (Fazekaş, Pislaru şi Varodi), altele reţinute de selecţioneri (Bolöni, Hajnal). Şi ieri ne-am convins de posibilităţile unsprezecelui antrenat de Tiberiu Bone care, faţă de întreaga desfăşurare a luptei din arenă, de situaţiile de marcare, putea obţine, după opinia noastră, o egalitate. In brigada de arbitri, supărător de slabă comportare a tuşierului M. Fediuc (Suceava). Acum, fazele care au dus la înscrierea celor cinci goduri : min. 1 — prima angajare a mingii l-a dus pe Lucescu în posesia balonului : el a efectuat o surprinzătoare mişcare, a rămas liber, a centrat, Dumitrache şi D. Georgescu n-au reuşit interceptările dar NUNWEILLER a ajuns in posesia mingii, un şut sec, cu stângul şi 1—0. Min. 7: cursă spectaculoasă Fazekaş, şut din apropiere şi mingea ricoşează din piciorul lui G. SANDU în plasă : 1—1. Min. 21: inspirată angajare a lui DUMITRACHE de către Nunweiller, şut pe lingă Nagel: 2—1; min. 50: cursivă acţiune Dinu — Dumitrache — Nunweiller, angajat D. GEORGESCU (in dubioasă poziţie de ofsaid, după opinia noastră) şi este 3—1. Min. 66: balon lucrat de Hajnal pentru VARODI care cîştigă duelul cu Cheran şi trimite peste Constantinescu : 3—2. Eftimie IONESCU Stadion Dinamd: teren foarte bun ; timp frumos dar vînt puternic : spectatori* peste 20 000. Au marcat: NUNWEILLER (min. 1), DUMITRACHE (min. 21), DUDU GEORGESCU (min. 50), respectiv G. SANDU (autogol — min. 7) şi VARCIp! (min. 66). Raport de comerci : 4—10. Raportul şuturilor la poartă : 13—11 (pe spaţiul porţii: 11—6). DINAMO: CONSTANTINESCU — Cheran, G. SANDU, Lucuţă, DELEANU - Nunweiîîer, DINU, CUSTOV - Lucescu, DUMITRACHE (min. 73 Zamfir), D. Georgescu. A.S.A.: NAGEL — Gligore, Kiss, Ispir, Onuţan — VARODI, BOLONI, PISLARU (min. 78 Naghi) — FAZEKAS, Mureşan (min. 55 Roth II). HAJNAL. A arbitrat Vasile Topon (Cluj-Napoca), ajutat la linie de I. Chilibar (Piteşti) , şi M. Fediuc (Suceava). Cartonaşe galbgare: G. SANDU. Trofeul Perschovţchi: 9. La tineret-sperorije : 3-0 (2-0).  DIVIZIA A ETAPA A III-a DISCIPLINA TACTICĂ ȘI ROADELE EI CLUJ-NAPOCA, 28 (prin telefon) Gazdele au început în trombă. In min. 2, o fază cursivă, de efect, pe traseul Szőke—Gostilean—Racoş se încheie cu un şut violent la poartă, Iorgulescu respinge cu greu dar ADAM, in apropiere, fructifică. Această acţiune a prefigurat cumva profilul jocului din prima repriză, a vorbit, în acelaşi timp, despre disponibilităţile echipei clujene, activă, truditoare, cu un rafinament anume în joc, conferit nu atît de spontaneitatea unor individualităţi, cit de repetiţia asiduă la antrenamente a unor „scheme“ precise. Intr-adevăr, C.F.H.-ul a dominat clar în prima repriză, apărîndu-se exact într-o zonă unde fundaşul central Ciocan a fost stăpînul spaţiului aerian şi dispecerul cel mai lucid al fazelor de contraatac, cu schimb derutant şi repetat de pase, între doi sau trei oameni care îşi rulau această calitate, în funcţie de plasamentul la un moment dat. Estetica acestor atacuri n-a avut însă acoperire în eficacitate,, cu toate strădaniile lui Adam mai ales, Pojoni şi Iorgulescu opunîndu-se in extremis. U.T.A., fără iniţiativă deosebită, a contracarat prin travaliul lui Bedea şi tirul lung al lui Broşovschi (in min. 27, a expediat balonul în bară). Repriza secundă a fost mai săracă în realizări. Survenind un relativ echilibru în cîmp, fazele de poartă au fost mai puţine distingîndu-se dintre ele şutul-bombă al lui Sima (min. 55) respins în corner de Moldovan, bara lui Moga (min. 60) şi şutul puternic al acestuia (min. 82), căruia Iorgulescu, cu o intervenţie de excepţie, i-a găsit rezolvarea. U.T.A. are meritul de a-şi fî depăşit condiţia de echipă, aparent uzată, de a fi revenit, în final, după ce suferise o lungă dominare, căutînd cu insistență egalarea. Ion CUPEN IAŞI, 28 (prin telefon) Cu un moral ridicat, după acel 4-1 obţinut in etapa trecută asupra lui F. C. Bihor, Politehnica Iaşi a început partida într-un ritm susţinut. Dar atacanţii ieşeni, vădit incomodaţi de marcajul strict aplicat de fundaşii adverşi, nu au avut posibilitatea să-şi creeze situaţii clare de gol. Oaspeţii s-au apărat metodic, declanşînd rar, dar destul de periculos, unele contraatacuri, care Stadion ,,23 August*: teren foarte bun; timp frumos: spectatori aproximativ 10 000. Au marcat : SOFIAN (min. 27), COSTEA (min. 89). Raport de cornere: 7—2. Raportul şuturilor la poartă: 12—9 (pe spaţiul porţii: 7—4). POLITEHNICA IAŞI: Costaş -SOFIAN, Unchiaş, Dinu, MUREŞAN (min. 42 Anton) — Romiță 11, CIOBANU, Simionaş — D. lonescu, Nemţeanui, Incze (min. 65 COSTEA). POLITEHNICA TIMIŞOARA: Jovan — MIOC, Paltinişan, ARNAUTU, Maier — CRÎNGAŞU, LATA, Giuchici (min. 65 Macovei) — Anghel, Dembrovschi (min. 74 Cotec), Petrescu. A arbitrat C. Teodorescu (Buzău), ajutat la linie de V. Iacob (Oradea) şi Gh. Vasilescu I (Bucureşti). Cartonaşe galbene: PALTINITrofeul Petschovschi: 9. La tineret-speranţe: 2—1 (1—1)* SAN. FINALISTII CUPEI SI-AU LUAT REVANŞA CRAIOVA, 23 (prin telefon) Revanşa dintre Analistele recentei ediţii a „Clipei României“ s-a desfăşurat intr-o atmosferă de mare derby, cu un public entuziast care a umplu pină la refuz tribunele stadionului Central. Oaspeţii au un începu mai bun, pasează mult, acţioneză cu curaj şi încheie cu şuturi periculoase la poartă două faze de atac prin Pop (min. 1) şi Neagu (min. 3). Universitatea, surprins reacţionează prompt şi — după ce Oblemeneo şi Strimbeanu pun la grea încercare pe Ioniţă (mn. 7 şi 10) — reuşeşte deschiderea scorului în minutul 16 . Marcu a centrat înalt in careu, Nedelcu I a recentrat cu capul către OB,BEANCO şi acesta din urmă a săltat mingea peste Ioniţă in poartă to cu o lovitură de cap : 1—0. In ontinuare jocul are o desfăşurare în general echilibrată, gazdele realizând cîteva acţiuni de mare spectacol, în timp ce giuleştenii apropiindu-se tot mai des de buturile apărate de Purcaru, încearcă egalarea. Dar vor rata de două ori consecutiv prin Neagu (min. 21 şi 41), pentru ca, in minutul 43, surprinşi pe contraatac oaspeţii să primească cel de al doilea gol. A înscris MARCU după un frumos „un-doi“ cu Oblemeneo. Meciul continuă să fie deosebit de antrenant şi după pauză, craiovenii ratează majorarea scorului. Ei se menţin mai mult în ofensivă, dar nici oaspeţii nu renunţă la luptă. Aceştia se apără dârz (uneori chiar prea dîrz) şi ies la atac adeseori, fără succes însă , dominarea Universităţii este, în schimb, mai fructuoasă şi ca se va solda cu încă un gol în minutul 65 înscris de NEDELCU II care a fixat rezultatul final al întîlnirii, consfinţind victoria meritată, chiar la acest scor, a gazdelor. Mihai IONESCU Stadion Central ; teren foarte bun , timp frumos ; spectatori, aproximativ 45 000. Au marcat : OBLEMENCO (min. 16), MARCU (min. 42), NEDELCU II (min. 65). Raport de cornere: 3-11. Raportul şuturilor la poartă : 20-17 (pe spaţiul porţii: 13-10). UNIVERSITATEA : Purcaru PURIMA, BOC, Ciupitu, Berneanu - STRIMBCANU,Balad (min. 46 Ştefaneseu), Donose — NEDELCU II, OBLEMENCO (min. 82 Cămătaru), MARCU. RAPID : Ioniţă - Pop, Grigoraş (min. 52 Petcu), Niţă, Iordan - Savai, Fl. Marin, ANGELESCU, Rîşniţă (min. 68 Rontea) - Neagu, MANEA. A arbitrat C. Ghiţă, ajutat la linia da Gh. Ionescu (ambii din Braşov) şi I. Cimpeanu (Cluj-Napoca). Cartonaşe galbene: IORDAN, PETCU. Trofeul Petschovschi : 10. La tineret-speranţe: 1-1 (1-0). DIFERENŢĂ DE RANDAMENT ÎNTRE REPRIZE Tinara formaţie a Stelei, în care Vogu a devenit acum... decanul ei de virsta, a evaluat foarte bine în primele 45 de minute. A atacat mult, variat, altomind acţiunile viguroase pe extreme, cu pătrunderile perpendiculare pe poarta adversa. Iordănescu a fost, în această parte a meciului, un excelent coordonator al jocului echipei sale dar, în acelaşi timp, şi finanţator al multora dintre fazele realizate de atacanţii militari, ajutaţi tot timpul de foarte tenacele Stoica şi de cei doi fundaşi laterali. De altfel, IORDĂNESCU a şi deschis scorul, în min. 12, reluînd cu capul, imparabil, o impecabilă centrare a exgălăţeanului Stoica. Tot el va înscrie şi al doilea gol al formaţiei sale, din 11 m (min. 28), penalty acordat just de arbitrul întilnirii la un fault clar făcut în careu de Bălosu asupra lui Trol, scăpat singur spre poarta lui Ştefănescu. Scorul ar fi putut lua proporţii şi un 4—0 sau 5—0, la pauză, nu ar fi surprins pe nimeni. Dar, rind pe rind, Zamfir, Dumitriu IV şi Năstase au irosit goluri gata făcute. După pauză, Zamfir a ratat o nouă bună ocazie, şutând neglijent (min. 59). L-a imitat Năstase (mim. 65). Şi — pe fondul scăderii potenţialului fizic al jucătorilor militari, îndeosebi Iordănescu, Dumitriu IV, Zamfir — treptat, iniţiativa a trecut de partea constănţenilor, bine grupaţi în defensivă şi inspiraţi în declanşarea unor contraatacuri extrem de periculoase. La capătul unuia dintre acestea, MARCULESCU a redus din handicap (min. 78). Un minut mai târziu Sălceanu a ratat egălarea, balonul ocolind... milimetric poarta lui Moraru. In final, Steaua a revenit în ofensivă creîndu-şi iuite două bune situaţii de a marca (min. 80 — Troi şi min. 33 — Năstase, oprit din cursa sa spre gol de arbitrul Rus, deşi tuş ienii Cursaru nu semnalizase ofsaida. Laurenţiu DUMITRESCU Stadion1) Steaua; teren foarte bun; timp frumos; spectatori, aproximativ 13 000. Au marcat: IORDĂNESCU (min. 12 şi 23, din penalty), MARCULESCU (min. 78). Raportul de camere: 9—4. Raportul şuturilor la poartă : 24-13 (pe spaţiul porţii : 10—6). STEAUA, MORARU - Anghe- 11 el, AGIU, Vigu, Zahîu — Dumitri*4,10 (min. 84 , Răducanu), STOICA, IORDĂNESCU - Troi, Năstase, Zamfir. PC CONSTANŢA : Ştefânescu - Mustafa, ANTONESCU, Bălosu (min. 54: Doboş), Nistor - Gache, CORENDEA, M. Popescu — Sălceanu, Penia (min. 58 : MARCULESCU), Turcu. A arbitrat I. Rus (Tg. Mureş), ajutat la linie de N. Cursaru (Ploieşti) şi Şt Marian (Sighişoara). Trofeul Petschovschi : 8. La tineret-speranțe : 2-1 (1-1). Stadion C.F.R. ; teren bun ; timp umed ; spectatori : aproximativ 14 000. A marcat: ADAM (min. 2). Raport de cornere : 6—4. Raportul şuturilor la poartă: 26—12 (pe spaţiul porţii: 11—4). C.F.R. : Moldovan — Lupu, CIOCAN, Vişan, Roman — BOCA, SZŐKE, Bilă (min. 56 M. Bretan) — Racoş (min. 12 Moga), ADAM, GOSTILEAN. U.T.A.: IORGULESCU - Birău, Kukla, POJONI, Schepp - BEDEA, DOMIDE, Broşovschi — Axente, Colnic, Sima. A arbitrat Gh. Retezanaru la linie de C. Dinulescu şi M. Hanganu (toţi din Bucureşti). Trofeul Petschovschi: 9. La tineret-speranţe: 0—1 (0—1). TREI SCLIPIRI ARGEŞENE PITEŞTI, 28 (prin telefon) Victorie meritată, dar dificilă. F. C. Argeş a speculat la maximum vivacitatea cîtorva dintre jucătorii săi şi a convertit în goluri cele citeva ocazii avute. Scorul a fost deschis de RADU II (min. 33), care a reluat spectaculos un balon şutat puternic de Iovănescu, deosebit de insistent în atac. După cinci minute, stadionul piteştean a aplaudat un gol frumos, care sintetizează de fapt ideea de joc a atacului gazdă. Dobrin l-a „simţit“ pe D. Popescu lansat, acesta a centrat în viteză, după ce l-a învăluit pe Ciocan, şi RADU II, prompt in faţa porţii, a reluat sub bară. Acest K.O. In cinci minute n-a răpus echipa clujeană, care a dat o replică peste aşteptări, remarcîndu-se în mod special insistenţa tinerei linii de mijloc în ambele faze ale jocului „U“ Cluj-Napoca a fost handicapată şi de neşansa unei mari ratări in min. 1, cind apărarea piteşteană forţînd jocul la ofsaid (aşa cum avea să o facă în tot cursul meciului) a permis sprintul lui Uifăleanu, la capătul căruia Cimpeanu II, lansat, a ratat de la 5 m ! După pauză, studenţii continuă să insiste şi reuşesc să reducă din handicap în min. 60, cînd VACZI ajunge cu paşii săi de uriaş o minge trimisă în profunzime, introducînd-o în poartă. Studenţii continuă să fie deosebit de activi, dar DOBRIN pecetluieşte soarta meciului, executînd magistral o lovitură liberă de la 17 m, acordată Stadion „1 Mai": teren bun; timp frumos ; spectatori, aproximativ 12 000. Au marcat: RADU II (min. 33 şi 38), DOBRIN (min. 65), respectiv VACZI (min. 60). Raport de cornere : 5-2. Raportul şuturilor la poartă: 10-7 (pe spaţiul porţii: 5-3). F.C. ARGEŞ : Ariciu — Moîses- CTI, DUMITRESCU, Crrstea, IVAN — Toma, DOBRIN, Iovănescu — D. Popescu (min. 70 Radu IM), RADU ft. Jercan. „LT CLUJ-NAPOCA : Lâzareanu - PORAŢCHI, Pexa, VASILIU, Ciocan — BICHESCU, Damian (min. 46 Vaczi), Anca — UIFALEANU, Cimpeanu M. Batacliu. A arbitrat Marcel Buzea (Bucureşti), ajutat la linie de Al. Ene şi R.Şerban (ambii din Craiova). Cartonaşe galbene: UIFALEANU, JERCAN. Trofeul Petschovschi: 8. La tineret-speranţe: 2-1 (0-0), în urma unui fault comis asupra lui Radu II, în ultimele minute, studenţii încearcă să reducă scorul, dar F. C. Argeş „rupe“ dominarea teritorială a tinerilor elevi ai lui Paul Popescu, prin contraatacuri periculoase, aşa cum avea să fie şi cel soldat cu bara lui Radu III (min. 78) dintr-o centrare a lui Radu II. Ioan CHIRILA EMOŢII PÍNA ÎN au avut la origine infiltrările în ofensivă ale fundaşului Mioc. In min. 17, Crîngaşu l-a obligat pe Costaş să respingă în corner. Prima acţiune „curată“ a ieşenilor o notăm în min. 22, atunci cînd D. lonescu greşeşte cu puţin ţinta. Scorul este deschis în min. 27, în urma unei faze extrem de frumoase, iniţiată de Simionaş, pe partea stingă, continuată cu o centrare, după care mingea a ajuns la SOFIAN, care l-a depăşit pe fundaşul Maier şi, dintr-un unghi închis, a trimis mingea în plasă, pe lingă Jivan. După acest gol, se joacă îndîrjit, cu multă ambiţie de ambele părţi. Ieşenii au câteva minute viguroase în care au posibilitatea să majoreze scorul, dar Nemţeanu (min. 52 şi 55) ratează. La reluare, partida este mult mai echilibrată. Petrescu (min. 56) şi Anghel (min. 58) sunt foarte aproape de a trimite mingea în gol. Finalul partidei aparţine din nou localnicilor. In min. 89, Nemţeanu şutează în stîlpul porţii şi, imediat, va fi coautor la înscrierea celui de al doilea gol ; a şutat puternic, pe jos, de la marginea careului lui COSTEA — venit ca un bolid — acestuia rămînîndu-i doar să împingă balonul în poartă. Gheorghe NERTEA ORADEA, 23 (prin telefon) N-a fost un meci uşor pentru gazde. Studenţii au început partida matur, cu o linie de mijloc activă, care a încercat să surprindă din start formaţia gazdă. Dar F. C. Bihor, aflată în proces de omogenizare, ştia că are nevoie şi de puncte în acest debut de campionat şi ambiţia sa a împins-o spre careul advers cu oarecare timiditate, dar şi cu dorinţa de a deschide scorul. In min. 37, la 10 minute după un luft mare, în careu, al lui Georgescu, gazdele se descătuşează prin golul lui GHERGHEU, bine deschis de Florescu. In finalul reprizei, birhorenii reuşesc un gol de zile mari Stadion F.C. Bihor, teren bun; timp ploios; spectatori, aproximativ 15.000. Au marcat: GHIERGHELI (min. 37) , FLORESCU (min. 44). Raport de cornere: 6-6. Raportul şuturilor la poartă: 20-23 (pe spaţiul porţii: 10-12). F.C. BIHOR: Albu P. Nicolae, E. Naghi, Sătmăreanu I, POPOVICI - AL. NAGHI, NAOM - Suciu, GHERGHEU (min. 87 Agud), FLORESCU, Georgescu. SPORTUL STUDENȚESC: Suciu — Tănăsescu, CAZAN, M. OLTEANU (min. 28 Ciugarin), Manea — Munteanu (min. 58 Grosu), CASAI, Rădulescu — Chihaia, MSandu, MARICA. A arbitrat Sever Drăgulici (Drobeta-Tr. Severin) ajutat la linie de M. Moraru (Ploieşti) îl I. Hănig (Arad). Cartonaşe galbene : CIUGARIN, FLORESCU. Trofeul Petschovschi: 8. La tineret-speranţe: 1-7 (0-4). O cursă frumoasă a lui Georgescu, sot al lui FLORESCU, de la 15 m in bara din dreapta lui Suciu, și mingea s-a dus exact în partea opusă, aproape ștergind celălalt stâlp al porții, intrând la plasă. O VICTORIE A VOINŢEI! Cu acest handicap, de 0—2, studenţii au încercat să refacă terenul pierdut. Ei au combinat frumos, insă centrările foarte bune ale lui Marica (min. 62 şi 63) nu sunt fructificate, iar şutul puternic al lui Grosu, din min. 85, este scos de pe linia porţii de E. Naghi. A fost, totuşi, o repriză frumoasă în care gazdele, cu mici excepţii, au încercat să echilibreze balanţa în privinţa maturităţii în joc, acolo unde Naom şi Ghergheli aveau desigur avantajul experienţei superioare. Gazdele ratează şi ele, prin Naom (min. 54), Georgescu (min. 61), Popovici (min. 80) şi Suciu (min. 86), dar nu scapă de emoţii decit după fluierul final, care a răsunat la citeva secunde după ce Cassai mai beneficiase o dată de nesincronizările fundaşilor centrali orădeni. Mircea M. IONESCU EFICACITATEA ÎN SUFERINȚĂ! gândul defensivei si al trecerii timpului. Atacurile lor sporadice pulsaiu Insă întoarce soarta mecta-BACĂU, 28 (prin telefon) Meciurit din punct de vedere tehnic si tactic. S-a luptat mult, dar fără orizont. Miza punctelor a fost prezentă cu toate urmărirlel asupra jocului, de parcă acum se hotăra soarta retrogradării. Gazdele sunt nemulțumite de rezultat. Au și motive. Meritau victoria. Au dominat mai bine de 70 de minute, repriza a doua chiar da la „cap la cap“. Dar, Sport Club Bacău n-a putut să-și concretizeze superioritatea decit la raportul camerelor si al şuturilor. Gazdele cu Chitaru, Pană si Berceanu In fată, si cu Aelenei lingă ei n-au avut forţa necesară de pătrundere. Ocazii au fost suficiente, dar Pană (min. 45, 46, 49, 62) s-a arătat a fi campionul ratărilor. L-au imitat Berceanu (min. 47 — cind mingea şutată de el si atinsă de Bathori I a lovit bara), Margasoiu (min. 73) şi Chitaru (min. 80 — sut în bară din poziţie excelentă. F.C. Olimpia Satu Mare şi-a realizat planul, adică o remiză. Oaspeţii s-au arătat buni in apărare si mai ales în jocul de pase, minaţi de Siaăioa „23 Aagust": ter*a buai timp frumos: spectatori, aproximativ 15 000. Raport da cornarai 15-0. Raportat luturilor la poarta 9-3 (p® spaţiul porţii: 6-0). S. C. BACAU : Coman — Prutoaras, CATARGIU, BADIN, Margasoiu — ŞOŞU, Volmer (min. 62 Florea), Aelonol — Chitaru, Pană, Berceanu (min. 71 Baluţă). F.C OLIMPIA SATU MARE: Bathos!1 - Filip, BEREŞ, POPESCU, Bocţa — BOROTA, Kalzes (mln. 73 Heivel), Knoblea — V. Murejaa (raia. 62 Kincses), Haţeganu, Bathori îl. A arbitrat M. Popescu, a dotat hx linie de R. Stinean (ambii din Bucureşti) jl ( Gorimlari). Cartonaşe galbenei HATEGANU. BATHORI 1. Trofeul Petschovschi 8: La tineret-speranţeî 1—0 (IMS), lui, dar Hateganu (min. 32 si 35) a ratat incredibil, din situaţii foarte clare. In rest — apărare, apărare, poziţie in care n-am văzut de mult pe F.C. Olimpia Satu Mare. Constantin ALEXE