Sportul, octombrie 1976 (Anul 32, nr. 8375-8396)

1976-10-28 / 8394. szám

După campionatul republican PREOCUPĂRI PENTRU REVITALIZAREA DIRI-TRACK-ULUI Activitatea competiţională dedirt-track a trecut, în ultima vreme, printr-o criză de. . . Concurenţi. Lipsa unui număr ICorespunzător de participanţi a determinat forul de resort să recurgă în campionatele republicane la formulele cele mai simple, cu improvizaţii la startul manşelor, motocicliştii fiind împărţiţi in două grupe valorice. Ce s-a petrecut in răstimpul ultimilor ani ? Graţie eforturilor depuse de animatorii sportului cu motor din Arad, la Stadionul Rapid din localitate a fost amenajată, prin munca patriotică, o nouă pistă, care la începutul acestui an a intrat în circuitul competiţional. In actualul campionat numărul concurenţilor a crescut, pe foile de arbitraj figurînd — alături de reprezentanţi ai secţiilor Metalul Bucureşti, Voinţa Sibiu, C.S. Brăila — şi alergători de la Rapid Arad. Fostul campion Ion Cucu a preluat cu doi ani în urmă conducerea secţiei brăilene, iar rapidiştii au reluat antrenamentele sub îndrumarea inimosului instructor Liviu Hodajeu, pe noua pistă, care duminica trecută a găzduit finala campionatului naţional. Atît la Brăila, cit şi la Arad s-a observat o evidentă preocupare pentru depistarea şi pregătirea tinerilor, I. Dragu, I. Niţică, I. Keseru şi I. Raşca anunţindu -se ca motociclişti de nădejde. De asemenea, tehnicienii Faul Enescu (Metalul Bucureşti) şi maestrul sportului Ion Bobîlneanu (Voinţa Sibiu) au reuşt să recruteze elemente talentate, iar elevii lor Cornel Voiculescu, Marin Dobre şi, respectiv, Nicolae Riureanu urcă cu paşi siguri treptele măiestriei. Aşadar, se poate afirma că în prezent s-au creat premise pentru a se putea trece la o formulă superioară de campionat. Schimbarea formulei nu va putea rezolva insă şi problema care a devenit acută (cu influenţe în procesul de instruire) şi anume inexistenţa unui program competiţional ritmic. De ciţiva ani, alergătorii fruntaşi se pling — şi pe bună dreptate — că au la activ foarte puţine concursuri, iar atunci cind se întilnesc cu adversari de peste hotare sunt handicapaţi din această cauză. Suntem informaţi că in proiectele forului de resort pentru anul viitor se află şi concursuri pe echipe şi perechi. Se vor face demersuri pe lingă organele cu atribuţii în dezvoltarea sportului cu motor din Bucureşti, Arad, Sibiu şi Brăila pentru a include in calendarul lor competiţional concursuri de dirt-track. In lunile acestei ierni, se vor organiza la Arad şi la Brăila cursuri de arbitri, pentru a se asigura, cu posibilităţi locale, desfăşurarea reuniunilor. Cele patru secţii vor fi dotate cu piese de schimb necesare recondiţionării motocicletelor uzate, pentru a fi utilizate de începători, la antrenamente. In sfirşit, maestrul emerit al sportului, Gheorghe Voiculescu (tatăl campionului) prezent la Arad, ne-a spus că are toate şansele, dacă conducerea clubului Voinţa Bucureşti va fi de acord, să înfiinţeze o secţie de dirt-track la întreprinderea unde lucrează. Iată câteva preocupări care vor produce, fără doar şi poate, acea mult aşteptată revitalizare a acestui frumos sport. Traian IOANIŢESCU Cornel Voiculescu, la al doilea titlu de campion CARI VA fi A 4-a FINALISTĂ LA POLO ? Duminică sunt programate ultimele meciuri din turul III al Diviziei A la polo (seria I), partide care vor decide pe cea de a 4-a finalistă a campionatului. Pînă la această oră şi-au cucerit dreptul de a evolua in turneul final . Rapid — actuala deţinătoare a titlului: Dinamo şi Voinţa Cluj-Napoca. Cel de al 4-lea loc şi-l dispută celelalte trei echipe aflate în competiţie. Două dintre acestea, Crişul şi Progresul Bucureşti, se vor întîlni direct, într-un joc aşteptat cu mare interes, la Oradea. In partida precedentă, Crişul şi Progresul au terminat la egalitate (3—3), la Bucureşti. Ultima candidată la calificare, C.N.U. Bucureşti, susţine de asemenea un meci dificil, la Cluj-Napoca, împotriva Voinţei, echipă care, deşi lipsită de aportul citorva titulari, a reuşit să întreacă in această toamnă pe C.N.U., chiar la Bucureşti, cu 7—4. Clasamentul inaintea acestor intilniri : 1. RAPID 14 12 2 0 103—33 26 2. Dinamo 14 12 2 0 100—46 26 3. voinţa 14 5 1 6 72—62 11 4. C.N.U. 14 3 2 9 43—83 8 5. Progresul 14 2 3-9 43—78 7 6. Crişul 14 2 2 10 47—86 6 Jocul dintre Rapid şi Dinamo a fost amînat la o dată ce va fi anunţată ulterior. • Ultima fază a turneului final pentru locurile 9—12 in Divizia A se va desfăşura incepînd de miine, la bazinul Floreasca din Capitală, după următorul program : vineri, de la ora 19 : Politehnica Cluj-Napoca — Mureşul Tg. Mureş şi Industria linei Timişoara — Şcolarul Bucureşti ; similotă, de la ora 19 : Ind. linei — Politehnica şi Mureşul — Şcolarul ; duminică, de la ora 10 : Mureşul — Ind. linei şi Şcolarul — Politehnica. Clasamentul : 1. POLITEHNICA 12 7 3 2 85-56 17 2. Şcolarul 12 6 2 4 71-59 14 3. Ind. linei 12 3 3 6 64-77 9 4. Mureşul 12 3 2 7 59-87 8 LOTUL DE BOX (tineret) IN VEDEREA MECIULUI CU SELECŢIONATA POLONIEI In vederea întilnirii cu selecţionata de tineret a Poloniei, care va avea loc la 25 noiembrie, la Varşovia, lotul reprezentativ al ţării noastre şi-a început pregătirile. Antrenorii Ion Dumitru şi Constantin Anton vor conduce antrenamentele următorului lot : M. Vişan şi I. Motroc (semimuscă), D. Cipere (muscă), Al. Ivanciu (cocoş), Gh. Oţelea (pană), I. Dragomir (semiuşoară), Gh. Simion (uşoară), C. Hajnal (semimijlocie), I. Sala (mijlocie mică), N. Vişan şi V. Szilagy (mijlocie), V. Vrinceanu (semigrea), P. Ungureanu și I. Cernat (grea) etc. la pragul unui nou sezon IUrmare din pag. I) Antrenamentele în vederea acestor competiţii (care, subliniem, sunt obiective intermediare ale pregătirii generale in vederea Jocurilor Olimpice) au început incă din timpul verii, sub îndrumarea noilor colective de tehnicieni. Mai mult chiar, până acum au avut loc şi două concursuri de verificare a pregătirii „pe uscat“, la care participanţii au trebuit să-şi treacă normele de control. Referitor la modul in care s-au desfăşurat aceste teste, prof. Petre Focşeneanu, secretar general al F.R.S.R., ne-a făcut următoarele precizări : „S-a constatat că majoritatea sportivilor sunt decişi să participe cu toată conştiinciozitatea la pregătirea in vederea Jocurilor Olimpice, remarciidu-se elemente tinere ca : Elena Lagusts — Sc. sp. ,Rişnov, Piroşka Abas — Sc. sp. Miercurea Ciuc, Gabriela Mihalcea — Şc. sp. V. Dornei, Maria Toma — L.E.S. Predeal — la fond, V. Băjenaru — Şc. sp. Cimpulung Moldovenesc, C. Keresi — I.P. Oradea, I. Sapunaru, I. Petroanchen — A.S.A. Braşov, ■ V. Crivăţ — St. roşu, Gh. Pelin — L.E.S. Predeal — la biatlon şi fond. Concursuri de selecţie şi verificări au fost făcute şi in cadrul lotului de bob, împrospătat cu atleţi dotaţi cu calităţi fizice deosebite. Alte teste, pe uscat, vor avea loc la sfirşitul acestei luni şi la începutul celei viitoare, ele fiind şi prilej de definitivare a loturilor care vor începe pregătirea pe zăpadă. Sunt nevoit să menţionez că la acţiunile de pină acum unele secţii de bază ale sporturilor de iarnă, ca de pildă cele ale A.S.A., Tractorul, St. roşu Braşov, I.P. Oradea, L.E.S. Predeal la fond şi biatlon, toate secţiile de bob, St. roşu Braşov la fond şi (in general) reprezentanţii şcolilor sportive (care in vacanţa mare au... sistat pregătirile) s-au dovedit refractare, neinţelegind că in vederea Jocurilor Olimpice antrenamentele trebuie să se desfăşoare pe tot parcursul celor patru ani, fără obişnuitele întreruperi de după sezon şi din timpul verii. Rezultatele obţinute de sportivii acestor secţii la trecerea normelor de control au fost nesatisfăcătoare, dezvăluind că s-au început pregătirile tirziu, după lunile de vară“. Adăugăm că justificarea existenţei unor secţii şi a unor şcoli sportive doar prin rezultatele obţinute pe plan intern nu mai poate fi admisă, deoarece această concepţie duce la un proces de antrenament lent, lipsit de perspectivele nivelului internaţional. In plus, diferenţa mare de pregătire dintre componenţii loturilor şi membrii secţiilor cluburilor, asociaţiilor şi şcolilor sportive determină o pregătire ,,in salturi“ atunci cind un element de perspectivă este promovat intr-o selecţionată a ţării, prinind progresul sportivului respectiv. Concluzia se impune în mod clar : a trecut vremea antrenamentelor comode. A venit timpul ca toţi factorii încadraţi în procesul de pregătire a practicanţilor sporturilor de iarnă să muncească fără preget, în toate cele 12 luni ale anului şi pe parcursul întregii perioade peolimpice. A proceda altfel înseamnă a nu îşi face datoria ! CONTINUITATE ÎN ACTIVITATEA SPORTIVĂ DE MASĂ (Urmare din pag. I) activităţi, în scopul dezvoltării armonioase fizice şi morale, întăririi sănătăţii şi călirii fizice pentru creşterea capacităţii de muncă şi, în acelaşi timp, în vederea depistării şi selecţionării unor cu mai multe elemente dotate pentru sportul de performanţă. Pentru aceasta este, insă, necesar ca toţi factorii cu atribuţii să acţioneze cu fermitate pentru deplina reuşită a întrecerilor, incepînd cu cele inaugurale, programate la 31 octombrie, pentru asociaţiile din mediul urban, şi 14 noiembrie, pentru asociaţiile de la sate. Indicaţiile comisiei centrale de organizare potrivit cărora aceste date au un caracter orientativ, urmînd ca în fiecare judeţ să se asigure startul „Cupei tineretului“ în raport de condiţiile concrete şi posibilităţile existente, trebuie, desigur, înţelese ca o măsură de eliminare a formalismului şi nicidecum ca un „motiv“ de "a tărăgăna săptămîni şi luni de zile începerea întrecerilor. Regulamentul competiţiei cuprinde, după cum se ştie, o serie de sporturi de iarnă, dar aceasta nu inseamnă că acolo unde nu vor exista condiţii prielnice pentru organizarea concursurilor de schi, sanie, patinaj, se poate sta, în linişte, la „gura sobei“, sau că va fi suficientă iniţierea cîtorva întreceri de şah ori tenis de masă. Recentele indicaţii ale Comisiei centrale cer in mod precis ca, in acest an, in fiecare asociaţie, programul „Cupei tineretului“ să cuprindă organizarea de concursuri săptăminale la nivelul claselor, secţiilor şi sectoarelor de producţie, al satelor şi comunelor, LA TOATE RAMURILE DE SPORT PENTRU CARE EXISTA CONDIŢII DE DESFĂŞURARE. Ceea ce înseamnă că, paralel cu sporturile de iarnă, trebuie continuată cu intensitate activitatea competiţională de masă la toate celelalte discipline : volei, baschet, gimnastică, lupte, box, haltere, crosuri şi altele. Cu atât mai mari sunt, de aceea, cerinţele de popularizare eficientă a programului întrecerilor, a rezultatelor, de pregătire a bazelor sportive şi a echipamentului necesar, de angrenare a cadrelor didactice de specialitate, instructori şi arbitri, a unui larg activ obştesc. Trebuie făcut totul pentru deplina reuşită a ediţiei din acest an a „Cupei tineretului“, desigur nu în vederea realizării unor cifre-record fără acoperire ci pentru a se asigura continuitatea necesară practicării exerciţiilor fizice şi sportului pe tot timpul iernii. Pe pista de la Alma Ata DEBUT PROMIŢĂTORII PATINATORILOR DE VITEZĂ Un grup de patinatori de viteză, selecţionat pe baza realizării normelor de control pe uscat, a participat la două concursuri desfăşurate pe pista artificială a complexului sportiv Medeo din Alma-Ata. Cu acest prilej, viteziştii noştri au corectat o serie de recorduri republicane, stabilite cu un an în urmă pe aceeaşi pistă. Iată autorii performanţelor : Vasile Coroş (I.E.F.S. Buc.) 500 m — 40,4 (v.r. 41,2), 1000 m — 1:24,2 (v.r. 1:28.70), poliallotlul de sprint — 165.650 p (v.r. 173,135 p) la categoria seniori ; Cornel Munteanu (I.E.F.S. Buc.) 3000 m — 4 : 44,9 (v.r. 4 : 56,7), 5000 m — 7 : 56,3 (v.r. 8 : 11,20) la cat. juniori I, poliatlonul mic, categoria seniori și juniori I — 185.446 p (v.r. 189,413 p) ; Victor Solirescu (Dinamo Brașov) 3000 m — 4 : 44,4 (v.r. 4 : 50,3) la categoria seniori; Dezideriu Jenei (Agronomii Cluj-Napoca) 5000 m — 8.458 (v.r. 9,33 ), poliatlonul mic — 196,030 p (v.r. 210,913 p) la cat. juniori II ; Eva Molnár (S.G. M. Ciuc) — 500 m — 46,4 (v.r. 46,6) la cat. juniori II, I și senioare, poliatlonul de sprint senioare — 193,600 p (v.r. 206180 p), V. Coroş (500, 1000 m şi poliatlonul de sprint). C. Munteanu (5000 m), Eva Molnár (500 m) şi V. Sotirescu (poliatlonul de sprint) au îndeplinit normele de maestru la probele respective. A. Ciobanu (I.E.F.S. Buc), Agnes Rusz, Eva Szigeti (S.C.M. Ciuc) şi Liana Cardaş (Mureşul Tg. Mureş) au realizat norma de clasă internaţională sau baremul categoriei I de clasificare la diferite probe. Sportivii români au fost însoţiţi de antrenorul Dan Lăzărescu. NOTAȚII LA CAMPIONATUL DE CANOTAJ ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- I AN FIRT miniiiRI PENTRU... FOND In sfîrșit, mult așteptatele campionate republicane de canotaj - fond s-au consumat săptămîna trecută pe Bega. Spunem „mult aşteptatele“ nu pentru că schifiştii ar fi dorit aprins să se întreacă acum, un prag de iarnă, pe o vreme umedă şi friguroasă. Concursul de fond a fost mult aşteptat deoarece federaţia de specialitate obişnuia, an de an, să-l programeze primăvara. Adică, la început de an, la început de sezon competiţional, în scopul lăudabil de a încheia o etapă de pregătire, maratonul nautic de pe Bega fiind şi un exigent examen al felului cum sportivii s-au antrenat şi au acumulat, în timpul iernii, forţă şi rezistenţă în vederea noilor întreceri. Fireşte, nu trebuie să fii un fin observator pentru a vedea acum, că, în următoarele şase luni, nici o regută nu se profilează la orizont. Aşadar, după acumularea aceasta de forţă (o lună şi ceva de pregătiri intense) majoritatea canotorilor vor intra în vacanţă. Vor intra gata testaţi pentru viitoarele întreceri ? Nu. In primăvară, adică numai după cîteva luni, F.R.C.V. va proceda — normal — la o nouă verificare. In cazul acesta, ce rost au mai avut întrecerile de săptămîna trecută ? Răspundem tot noi, exprimând opinia majorităţii specialiştilor prezenţi la Timişoara , concursul era „prins“ in calendar. Cu alte cuvinte, fonduri pentru fond erau, iar ideea nobilă de a încheia o etapă de pregătire în vederea alteia de întreceri putea eventual fi estompată de o nouă idee : acea de a „prelungi“ sezonul intern de canotaj. In rezumat, s-au dus nişte bani pe apa... Begăi . Citeva cuvinte despre concursul propriu-zis. Două evenimente, două surprize au trezit interesul general. La întrecerile rezervate seniorilor, unde favoriţi fireşti erau vislaşii ,ramerii din lotul republican, tinerii canotori de la asociaţia sportivă Marina Mangalia au cucerit titlul de campioni republicani în proba de 2+1 rame ! Ei se numesc G. Bularda, N. Frincu şi M. Popa, iar antrenorul lor (care îi pregăteşte voluntar) este Dumitru Vereş. Cea de a doua surpriză La aceste campionate de fond au furnizat-o studentele de la Clubul nautic universitar București. în întrecerea directă cu schiful de 8+1 al sportivelor de la Steaua, elevele antrenorului Ion Boicu au reușit să cucerească victoria, învingând un echipaj alcătuit în majoritate din canotoare care au evoluat la Montreal ! Evidenţiem pe sportivii de la Dinamo care, la băieţi şi fete, au câştigat un total de 6 titluri de campioni, la seniori. Subliniem, de asemenea, comportarea frumoasă a schimiştilor din oraşul-gazdă. Tinerii de la Şcoala sportivă Timişoara, C.F.R., au ieşit victorioşi în mai multe curse, nu numai pentru că cunosc această panglică de apă. Ei au dovedit şi o pregătire la înălţimea tradiţiei acestui centru de canotaj. O menţiune pentru dîrzenia „simplistului“ dinamovist Petre Neagu care, la tineret, a făcut o cursă de mare campion, depășind o adevărată flotilă de schituri. Vasile TOFAN N. R. In urma consultării juriului de concurs cu arbitrul de start, locul III în proba de 2 f.c. juniori a revenit echipajului Școlii sportive Steaua. ATI FTRM DUMINICA diminea-MILCIE^m ^ la Craiova, se va desfăşura cormpionatul naţional de maraton, ultima competiţie cu caracter republican din acest sezon. Cu acest prilej va debuta la maraton recordmanul ţării în probele de fond, pe pistă. Hie Florau o LA CRAIOVA a avut loc consfătuirea metodică a antrenorilor de semifond şi fond, la care au luat parte 80 de tehnicieni. GIMNASTICA“A echipele Liceului real-umanist din Municipiul Gh. Gheorghiu-Dej şi Slavia Ruda-Slavska (Polonia). Pe primele trei locuri la individual compus s-au clasat două sportive românce — Carina Sasa 37,85 — şi Dana Crăciun 37,80 — şi o gimnastă poloneză — Anita label 37,00. Pe echipe formaţia gazdă a cîştigat cu 186,15 — 184,80. HANDBAL DE SCIPLINA a dictat o serie de sancţiuni. Printre acestea fieurează suspendarea pe tmp de 4 etape a antrenorului Alexandru Ciolan de la C.S.U. Galați pentru încercarea de a introduce în teren un jucător netrecut regulamentar în raportul de arbitraj. Un alt antrenor din Divizia A Ion Donca (Dinarmo Bredov) a primit avertisment public pentru comportare nesportivă • JOCUl de juniori dintre echipele masculine ale Şcolii sportive Drăgăşani şi Şc. sp. 2 Bucureşti s-a omologat cu rezultatul de 0—6, întrucit echipa din Drăgâşani a folosit un al patrulea jucător (Gh. Ciobanu) sub limita de vîrstă regulamentară. NJPTF ° SELECTIONATA SINDICALA din Bulgaria a evoluat la Galaţi întîlnind, într-o partidă amicală, formaţia de „libere" a clubului Dunărea. Victoria a revenit echipei gălăţene cu 12—6, prin punctele realizate de Petica, Neagu, Cioaca, Condrea, Iorga şi Teodor. Pentru oaspeţi au punctat Regep, Nedjadin şi Mestanov. ■Vimn festivitatea de premier iur II a participanţilor la „Cupa ziarului Sportul“ va avea loc astăzi (ora 16) la Casa de cultură a sectorului 2 al Capitalei, din str. Mihai Eminescu. Apoi va avea loc o şedinţă tehnică cu motocicliştii din Bucureşti în vederea perfectării datelor de desfăşurare a ultimelor concursuri ale anului. TENIS REZULTATE ÎNREGISTRATE r\C KA A C A DUMNICA IN DIVIZIA L/C MAIA a. Progresu! Bucureştii — C.S.M. Cluj-Napoca 9—0 (f), în seria I , Voinţa Braşov —1 5°* SP- ^Tn* Vilerea 1—8 (f), C.S.M. laşi — Constructorul Hunedoara 8—■ I. Sc. sp. Craiova — Politehnica Bucureşti 6—11 (im), lată şi celelalte realitate din prima etapă (seria a Il-a) : Şc. sp. Rm. Vîlcea — Metalurgistul Cugir 4—5, Dinamo Slatina — Şc. sp. Craiova V—8, Voinţa Braşov — Voinţa Sîngeorgiu de Pădure 1—8, Sănătatea Drobeta Tr. Severin — C.S.M. laşi 10—7. VOLEI AZI ÎN SALA GIULEŞTI, de la ora 18, se va disputa meciul dintre divizionarele A, Rapid şi Explorări B. Mare, conţind pentru etapa a VI-a a campionatului masculin, întrucît voleibaliştii băimăreni vor participa intre 31 octombrie şi 7 noiembrie la un turneu international în Cehoslovacia * SPORTIVE- care nu şi-au îndeplinit normele de control sau nu le-au dat incă, le vor susţine în Bucureşti, vineri, 1 noiembrie, la „Centrul 23 August". YACHTING ■££VNERGeT,c.ANULUII, organizata de A.S. Electrica Bucureşti, s-a desfăşurat pe lacul Herăstrău, încheindu-se cu victoria următorilor sportivi : Finn — Ștefan Amorande (Electrica) 3 p ; Optimist — Mihai Făgăraşeanu (CMN) 16 p ; Snipe — I. Naum + M. Mugeacu (Electrica) 0 p ; Cadet — H. Ispas + M. Totir (CMN) 3 p. • ANTRENORII FEDERALI IN CONTROL LA CLUBURI. Inperioada 25—31 octombrie antrenorii din activul permanent al F.R.F. vor desfăşura o activitate specială ,de control şi îndrumare la echipe J divizionare A, potrivit următoarei repartiţii : N. Petrescu (Rapid şi Progresul) ; C. Drăguşin (Dinamo şi Steaua) ; C. Cernăianu (U.T.A. îşi observator la meciul U.T.A. — Sportul studenţesc) ; C. Ardeleanu (A.S.A. şi observator La meciul Rapid — A.S.A.) ; O. Popescu (Corvinul Hunedoara şi observator La meciul Corvinul — F.C. Argeş) ; E. Ramiu (F.C.M. Galaţi şi observator la meciul F.C.M. Galaţi — Steaua). • ARBITRUL MECIULUI SCHALKE 04 — SPORTUL STUDENŢESC. Meciul-retur din „Cupa U.E.F.A.“, de la Gelsenkirchen, Schalke 04 — Sportul studenţesc, va fi condus de arbitrul sovietic P. Kazakov. ARBITRII ETAPEI A 11-a A DIVIZIEI A POLITEHNICA IAŞI — JIUL : N. Petriceanu ; Gh. Vasilescu II şi C. Raica (toţi din Bucureşti). F.C.M. GALAŢI — STEAUA : C. Ghiţă ; H. Nicolau şi Gh. Racz (toţi din Braşov). PROGRESUL BUCUREŞTI — POLITEHNICA TIMIŞOARA : M. Fediuc ; M. Abramiuc (ambii din Suceava) şi V. Popovici (Botoşani). Se dispută sîmbătă. UNIVERSITATEA CRAIOVA — F.C. BIHOR : Gh. Retezan ; N. Suciu şi V. Navroschi (toţi din Bucureşti) . RAPED — A.S.A. TG. MUREŞ : AI. Ene ; v. Ciocîlteu şi V. Gheorghe (toţi din Craiova). CORVINUL HUNEDOARA — F.C. ARGEŞ : M. Buzea ; S. Stăncescu şi R. Platoş (toţi din Bucureşti). F.C.M. REŞIŢA — F.C. CONSTANŢA : Fr. Coloşi, V. Teclu şi V. Roşu (toţi din Bucureşti). DINAMO — S.C. BACAU N. Rainea (Bîrlad) ; N. Moroianu şi Al. Avramescu (ambii din Ploieşti). U.T.A. — SPORTUL STUDENŢESC : O. Anderco (Satu Mare) ; V. Gatună (Cărei) și A. Izvernaru (Bocșa). Se dispută sîmbătă. Institutul de Educaţie Fizică şi Sport Bucureşti anunţă redeschiderea Cursului de culturism la data de 2 noiembrie 1976. înscrierile şi antrenamentele au loc în zilele de marţi şi joi, între orele 16—20, în sala de haltere a Institutului, din str. Maior Ene nr. 12, sector 6, tramvai 2, 3, 8, 20 — stația Maior Ene. Acţiunea federaţiei — de a depista cele mai talentate elemente care activează în divizia secundă, şi de a alcătui o selecţionată a acestui eşalon in vederea unor confruntări internaţionale cu selecţionate similare din alte ţări — a continuat marţi. Pe stadionul Progresul din Capitală au fost prezenţi, cu acest prilej, 54 de jucători, din care s-au alcătuit, pe criterii de vîrstă, trei selecţionate. In primul joc s-au întilnit „albaştrii“ cu „roşii“. Scor 1—0 (0—0) pentru primii, prin golul înscris de Palea, din lovitură liberă, de la 18 m. După aceea, a treia selecţionată, formată din jucătorii năşi în anii 1955 şi 1956, a întilnit divizionara A Progresul. Partida a fost ciştigată de fotbaliştii din str. dr. Staicovici cu 1—0 (1—0), prin golul înscris de Iatan. Aşadar, cele două partide s-au incheiat cu scoruri minime, fapt care ilustrează carenţa principală, slaba finalizare. De altfel, pe parcursul celor 180 de minute, am înregistrat destul de puţine şuturi la poartă, fiindcă au predominat acţiunile individuale, care, de regulă, au eşuat in preajma careurilor de 16 m. Portarii folosiţi au fost foarte puţin solicitaţi şi de aceea evidenţierile s-au făcut greu. A lăsat, totuşi, o impresie bună portarul Caraivan (U. M. Timişoara), prin priza la balon şi I. Haralambie (Ind. sîrmei C. Turzii), prin citeva blocaje reuşite. Persistînd jocul individual al unora, indiferenţa sau reţinerea altora, evidenţierile s-au făcut cu destul de multă greutate şi pentru celelalte posturi. Am reţinut însă jocul bun al lui Aron (de la o divizionară C. U.P.A. Sibiu), Cojocaru II (F.C.M. Giurgiu), Chirie (Nitramonia Făgăraş), Palea (Electroputere Craiova), Topor (Aurul Brad), Ştefănescu (Flacăra Automecanica Moreni), Sabău (F. C. Baia Mare), Decu (Voinţa Bucureşti), Buracu (Unirea Alexandria), Bechir (Portul Constanţa), sau al mai cunoscuţilor Coloji (Ind. sîrmei C. Turzii) şi Belanov (U. M. Timişoara). Acest trial s-a situat sub valoarea celui precedent, unul dintre motive fiind şi aceia că mărfi nu s-au putut prezenta la Bucureşti jucătorii de la echipele care au evoluat ieri in „Cupa României” (cazul formaţiilor Petrolul Ploieşti, Olimpia Satu Mare, C.S.U. Galaţi, Gloria Buzău, C. S. Tîrgovişte, Chimia Rm. Vilcea şi altele). După cum ne declara şi antrenorul federal E. Banciu, este greu de dat un verdict în ceea ce priveşte evoluţia unora dintre jucători, însă acţiunea în sine merită toată atenţia, deoarece ea creează o emulaţie în rindul fotbaliştilor din eşalonul secund. Rămîne doar ca toate echipele să-i acorde atenţia cuvenită, iar jucătorii convocaţi au datoria să presteze un fotbal cit mai aproape de posibilităţile lor. In zilele de 16 şi 17 noiembrie va avea loc un nou trial, prilej cu care antrenorii V. Blujdea, N. Tătaru şi P. Gavrilă, care se ocupă de această acţiune, vor convoca pe jucătorii remarcaţi in meciurile de marţi şi pe cei care n-au putut lua parte la acest trial. (Al. V.). „CUPA ROMÂNIEI“ In etapa de ieri a „Cupei României“ la fotbal, la care au participat echipe din campionatele diviziilor B şi C, precum şi citeva formaţii din campionatele judeţene, s-au înregistrat următoarele rezultate : Chimia Găeşti — Petrolul Ploieşti 0—3 (0—1), Cimentul Medgidia — Metalul Bucureşti 0— 1 (0—0), C.S. Botoşani — Constructorul Iaşi 2—1 (1—0), Constructorul Alba Iulia — Laminorul Teliuc 2—0 (1—0), Dierna Orşova — Metalul Oţelu Roşu 1—0 (0—0), Bihorul Beiuş — Banatul Timişoara 1— 0 (1—0), Muscelul Cimpulung — C.S. Tîrgovişte 3—1 (1—1, 1—1), Minerul Jiba — Olimpia Satu Mare 1—2 (0—2), Ceramica Jimbolia — Rapid Arad 2—0 (0—0), S.C. Tulcea— Minerul Măcin 6—1 (2—0), I.C.I.M. Braşov — Şoimii Sibiu 1—0 (0—0), Gaz metan Mediaş — Steagul roşu Braşov 2— 0 (1—0), A. S. Miercurea Ciuc — Gloria Bistriţa 4—3 (0—0, 1—1, 1—1), — după executarea loviturilor de la 11 m, Metalurgistul Sadu — Pandurii Tg. Jiu 1—0 (1—0), Unirea Bolintin din Vale — Automecanica Bucureşti 0—1 (0—0), Bradul Vama — Metalul Rădăuţi 0—1 (0—0, 0—0), Minerul Motru — Chimia Rm. Vilcea 3—2 (1—1), Dacia-Unirea Brăila — Chimia Brăila 0—2 (0—0), Carpaţi Mirşa — C.S.U. Braşov 0—2 (0—0), Letea Bacău — C.S.U. Galaţi 0—1 (0—0, 0—0), Laminorul Roman — Unirea Focşani 6—5 (1—0, 1—1, 2—2), Minerul Baia Sprie — C.I.L. Sighet 2—1 (0—0, 0—0), Rapid Jibou — Voinţa Oradea 2—1 (1—1), Progresul Corabia — Dinamo Slatina 2—0 (1—0), Carpaţi Sinaia — Gloria Buzău 2—0 (1—0), Construcţii-marttaj Cluj-Napoca — C.F.R. Cluj-Napoca 2—3 (0—0), Cetatea Tg. Neamţ — C.S.M. Borzeşti 3—2 (3-1). • Meci restanţă din etapa a IX-a a Diviziei C, seria a X-a: Foresta Bistriţa — Metalul Aiud 2—1 (0—0). LOTO-PRONOSPORT INFORMEAZĂ ULTIMELE ZUE PENTRU PROCURAREA BILETELOR LA TRAGEREA SPECIALA PRONOEXPRES DIN 31 OCTOMBRIE 1976 Atractivitatea acestei trageri creşte şi prin faptul că se oferă participanţilor cîştiguri suplimentare din fond special. Se atribuie autoturisme Dacia 1300 şi Skoda S 100, excursii în U.R.S.S., R. S. Cehoslovacă, bilete de odihnă la Predeal sau Sinaia, bilete pentru tratament la Herculane sau Felix, ciştiguri în bani. Se extrag 31 de numere cîştigătoare în 5 extrageri. Se atribuie 24 de categorii de ciştiguri. Participind cu cit mai multe bilete la această tragere, vă măriţi şansele de cîştig. • Tragerea Loto de miine va fi televizată cu începere de la ora 18.45. Astăzi este ULTIMA ZI pentru procurarea biletelor , tragere excepţionala PRONOEXPRES CIŞTIGURILE TRAGERII PRONOEXPRES DIN 27 OCTOMBRIE 1976 FOND GENERAL DE CIȘTIGURI: 1.099.532 lei din care 352.811 lei report EXTRAGEREA I : 11 5 9 31 3 38 EXTRAGEREA A 11-a : 16 21 33 10 6 Plata cîștigurilor se va face in Capitală incepînd din 4 noiembrie pină la 27 decembrie, in țară aproximativ din 8 noiembrie pînă la 27 decembrie 1976 inclusiv, iar prin mandate poștale aproximativ din 8 noiembrie 1976. CIȘTIGURILE CONCURSULUI PRONOSPORT DIN 24 OCTOMBRIE 1976 Categoria 1 (13 rezultate) = 13 variante 10°/o a 9.828 lei Categoria 2 (12 rezultate) = 88,05 variante a 1.395 lei Categoria 3 (11 rezultate) = 1007,15 variante a 183 lei CÎȘTIGURI ÎN AUTOTURISME și BANI DE PE GAZON SI DIN AFARA LUI... ft\\\\\\\\\\\\\\\^ NICIODATĂ NU-I PREA TÎRZIU In meciul cu Progresul, susţinut pe teren propriu, F. C. Argeş a abordat intîlnirea cu multă timiditate, lăsind impresia că joacă nu acasă ei in deplasare, in maniera caracteristică echipelor care luptă pentru o remiză. Este adevărat că din atacul piteştean lipsea „omul său de gol", Radu II, dar nu trebuie trecut cu vederea nici faptul că informaţie evoluau destule „piese” cu greutate (Dobrin, Iovănescu, D. Nicolae, Radu III) capabile să asigure „il”-lui antrenat de FI. Halagian şi T. Dima capacitatea ofensivă necesară forţării victoriei. A trebuit însă să treacă mai bine de trei pătrimi din durata partidei, a mai trebuit ca F. C. Argeş să se vadă condusă cu 2-0, pentru ca, în faţa pericolului unei înfringeri care părea inevitabilă, gazdele să se trezească la realitate, găsind şi resursele necesare de a realiza o suită de trei goluri în numai opt minute ! După care a venit o prea timpurie automulţumire şi, aproape firesc pentru astfel de împrejurări, egalarea obţinută de oaspeţi. Zicala „niciodată nu-i prea tirziu“ pare să se potrivească de minune ambelor echipe , ca şi rezultatul final al întilnirii. (M. I.) „A DOUA TINEREŢE" A STADIONULUI DIN TG. MUREŞ O scurtă vizită făcută instalaţiilor anexă ale stadionului „23 August" din Tg. Mureş îţi lasă o excelentă impresie. Aspectul exterior demonstrează că gospodarii frumoasei arene fac eforturi pentru estetica acesteia, pentru ca spectatorii să se simtă bine pe stadion. O serie de importante amenajări s-au efectuat la vestiarele jucătorilor şi arbitrilor, la cabinetul medical şi la anexele atît de necesare activităţii de performanţă. Spaţioasele camere sunt luminoase, pardosite cu mozaic şi modern utilate. Vestiarele sunt dotate cu mici rafturi şi casete fixate în pereţi. Pe fiecare casetă, din vestiarul gazdelor, sunt înscrise numele jucătorilor şi al antrenorilor, ei găsind, acolo, la orice oră, echipamentul necesar pentru antrenament şi jocu_ curăţat, călcat, scos ca din cutie. în cabina arbitrilor există fotolii moderne, reconfortante, urmind ca, în curind, şi vestiarele să fie înzestrate cu astfel de mobilier. Grupul social mai dispune de un bazin de recuperare, sau na fiind în curs de amenajare. La uşa cabinei echipei locale se află montată o tablă unde, înaintea jocului, antrenorii scriu formaţia de bază şi respectivele rezerve. Felicitări pentru tot ceea ce s-a făcut aici (col. Gheorghe Pintilie, preşedintele clubului A.S.A., ne-a vorbit şi despre alte proiecte ambiţioase: mărirea capacităţii actuale a stadionului prin resurse locale şi, de ce nu, în perspectivă găsirea unei modalităţi de instalare a nocturnei). Efortul organizatoric trebuie să fie „acoperit” acum de echipă, printr-o pregătire şi rezultate la nivel de mare performanţă. (S. T.) ACEA MICA DAR INIMOASĂ GALERIE Duminică dimineaţă, pe stadionul Republicii din Capitală, la meciul Sportul studenţesc — Jiul am avut prilejul să asistăm — în afara jocului propriu-zis — şi la o altă dispută, aceea a suporterilor celor două formaţii. Galeria studenţilor, instalată la tribuna I, şi-a încurajat necontenit echipa preferată, avînd „la pupitru“ un „dirijor“ cu voce de bariton, îndemnurile sonore ale acestuia făcînd să răsune ovalul de beton al stadionului. Vizavi, la tribuna a doua, grupul celor aproximativ 100 de suporteri veniţi din Valea Jiului, dupăce au călătorit toată noaptea cu trenul, au avut încă nebănuite „resurse fizice" pentru a-şi susţine echipa favorită pe întreg parcursul celor 90 de minute. Văzind acest frumos exemplu, ne punem întrebarea : de ce oare pe terenul propriu, din Petroşani, numărul spectatorilor este foarte scăzut, in medie de 5 300, cifră care situează echipa din Valea Jiului pe ultimul loc al „ clasamentului prezenţei la jocuri” ? Suporterii din Valea Jiului ar trebui să înveţe din exemplul acelei mici şi inimoase galerii care şi-a însoţit echipa la Bucureşti, venind în număr mare pe stadion şi incurajîndu-şi în mod sportiv favoriţii. (Gh. N.). MARGINALII LA ETAPA DIVIZIEI B EFICIENTA FOLOSIRE A FORŢEI FIZICE. Un public entuziast, care a umplut pină la refuz duminică tribunele stadionului din Ploieşti, şi-a susţinut cu ardoare echipa favorită, Petrolul, in intîlnirea cu F.C. Brăila. Elevii antrenorului Valentin Stănescu nu şi-au dezamăgit suporterii, au practicat un joc frumos şi au terminat învingători la un scor concludent : 4-0. Buna lor pregătire fizică le-a permis să imprime un ritm vioi pe tot timpul partidei, dominînd perioade îndelungate. Semnificativ in acest sens este că brăilenii au fost nevoiţi să se apere in permanenţă şi că în cele 90 de minute n-au expediat decit 3 (trei !) şuturi la poarta localnicilor, două fiind trimise de la aproximativ 25 de metri, iar al treilea — din lovitură de la 11 m. de Alecu (min. 84) pe lingă bară ! Dar, ploieştenii s-au arătat superiori şi la un alt capitol , au folosit cu bune rezultate forţa fizică in lupta directă pentru balon, mijloc permis de regulament, dar care nu este incă la indemiia multora dintre jucători datorită insuficientei rezistente fizice. Merită, de asemenea, relevat faptul că meciul a fost condus foarte bine de Otto Anderco (Satu Mare), care a sancţionat cu promptitudine „intrările tari“ sau protestele unora dintre jucători, dar a şi lăsat „avantaj“ atunci când a fost cazul. (V. l’OMPILIU). MULTE NEREUŞITE. Surprize neplăcute duminică la casele de bilete ale stadionului din Tr. Măgurele, la jocul cu Dinamo Slatina. Fiecărui spectator, care cumpăra bilet, i se înmîna obligatoriu — in schimbul a 2 lei — o „foaie volantă“, denumită „Chimistul“, editată de asociaţia sportivă Chimia Tr. Măgurele. „Necazul acesta nu ar fi prea mare, ne spunea în numele unor spectatori Anghel Stuparu, operator chimist la I.G.C.L. Tr. Măgurele, dar sîntem obligaţi să cumpărăm acelaşi program editat in luna august !“ Victoria oaspeţilor (1-0) a fost rodul unui joc chibzuit, bine orientat, avind la bază, în special, evoluţia din repriza secundă. De altfel, golul înscris a fost rezultatul unei foarte frumoase faze de atac, iniţiată de Pană şi finalizată de Frăţilă II. Dar cel mai bun jucător a fost atacantul Manea, un excelent dribleur, care a creat aproape de fiecare dată panică in rindul apărătorilor localnici. Chimia a jucat nesigur, nervos, uneori chiar dur (18 faulturi sancţionate, faţă de numai 8 ale oaspeţilor), nereuşind să se impună. Ne-a surprins însă maniera de arbitraj a lui Gheorghe Ispas (Constanţa). El a sancţionat cu 2 cartonaşe galbene pe Gingiu şi Pană (ambii de la Dinamo) pentru tragere de timp şi, respectiv, injurii la adresa adversarilor, însă nu la fel a procedat cu gazdele, deşi era cazul. Mai mult, la sfirşitul fiecărei reprize a prelungit jocul cu 5 minute, deşi iniţial arătase 3 minute de prelungire. (V. IORDACHE). CIND TE PREOCUPĂ JOCUL ŞI NU INTERVENŢIILE DURE. Am văzut la Deva un meci care a confirmat o axiomă a fotbalului , dacă eşti preocupat să joci şi nu să cânţi picioarele adversarilor ai, intr-adevăr, de ciştigat. Şi-au dat seama de această realitate, credem, foarte bine, acum, fotbaliştii de la Mureşul care, în prima repriză a partidei lor cu Gloria Bistriţa, au faultat cu nemiluita (14 intervenţii neregulamentare !), au urmărit mai mult „tăierea“ acţiunilor adversarului. Şi, aşa, s-au văzut, la un moment dat, conduşi cu 1-0 (un gol splendid reuşit de Berceanu) şi dominaţi ca joc. Noroc că intîlnirea a fost condusă de un experimentat arbitru, Nicolae Petriceanu, care a sancţionat prompt fiecare neregularitate şi a chemat la ordine, la pauză, pe antrenorii şi căpitanii ambelor formaţii. Să notăm, în treacăt, că el a fost ţinta unor observaţii nu tocmai... politicoase din partea unora dintre conducătorii clubului-gazdă. După pauză, când jocul a redevenit preocuparea lor principală, fotbaliştii din Deva au putut să construiască numeroase acţiuni la poarta adversă şi să obţină victoria (2—1) în faţa unui partener care le-a dat o viguroasă replică. (Ef. I.) DOUĂ REPRIZE DIAMETRAL OPUSE. Confruntarea dintre Ind. sîrmei C. Turzii și Minerul Cavnic (scor 2—1), a avut două reprize diferite. In prima parte, proaspăta promovată în eșalonul secund a evoluat neaşteptat de bine. Dar, din păcate, complexată psihic (de ce oare ?), şi emotivă peste măsură, deşi posedă jucători cu bune valenţe tehnice, nu a reuşit să concretizeze superioritatea sa decit o singură dată şi atunci din penalty, just acordat de arbitrul N. Georgescu (Bucureşti). Minerul Cavnic şi-a creat multe ocazii de gol, pe care însă le-a ratat. Victoria la limită a gazdelor este totuşi meritată. Ea a fost obţinută în partea a doua a meciului, atunci când linia mediană a ştiut să manevreze bine jocul, să alimenteze atacul cu mingi utile. A ieşit în evidenţă ambiţia şi, mai ales, puterea de a trece peste momentul dificil, acela de a se vedea condusă. Mai mult, echipa din Cimpia Turzii ratase in prima repriză şi o lovitură de la 11 m, prin Coloji (min. 42). Meciul acesta a demonstrat un bun potenţial psihic al formaţiei din C. Turzii, dar acesta se cere exprimat şi prin prestarea unui fotbal de mai bună calitate pe toată durata celor 90 de minute de joc. (Florin SANDU).