Sportul, martie 1977 (Anul 33, nr. 8489-8514)

1977-03-09 / nr. 8495

ASEARĂ, DIN NOU ÎN CAPITALĂ TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU A AFLAT PM TÎRZIU IA MULUL COMAIAMH ŞI FOUATIUM DE SALVARE Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, însoţiţi de tovarăşii Manea Mănescu, Petre Lupu, Ion Coman, Teodor Coman, s-au aflat din nou, marţi după-amiază, pînă seara tirziu, în mijlocul comandamentelor şi formaţiunilor din Capitală angajate In vasta _ operaţiune de înlăturare a urmărilor grave, dureroase lăsate de seism. în aceste zile de grea încercare, secretarul general al partidului a Îndrumat permanent, in momente hotăritoare, echipele de intervenţii, le-a mobilizat în nobila acţiune de salvare a supravieţuitorilor aflaţi sub dărîmături, în munca încordată, plină de elan, de degajare a ruinelor marilor clădiri prăbuşite. La îndemnul tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pe baza indicaţiilor sale, militarii, membri ai gărzilor patriotice, muncitorii, specialiştii, studenţii nu precupeţesc nici un efort pentru a-şi îndeplini pe deplin înalta îndatorire patriotică ce le-a revenit. Rezultatele eforturilor , depuse timp de patru zile şi patru nopţi, cu abnegaţie şi curaj, într-o deplină ordine şi disciplină, cu toată dăruirea şi responsabilitatea comunistă, au fost apreciate de secretarul general al partidului. în aproape toate zonele Capitalei, grav lovite de seism, acţiunea complexă de îndepărtare a adevăraţilor munţi de moloz a fost terminată sau este pe punctul de a fi Încheiată. Pe locurile deprimante ale ruinelor fostelor blocuri din străzile Hristo Botev și Poenaru Bordea, au apărut, ca o cicatrice în vindecare, straturi proaspete de pămînt. Se apropie momentul degajării complete a dărîmăturilor, a terenurilor pe care urmează să se înalţe viitoarele noi construcţii. Secretarul general al partidului a indicat ca toate perimetrele care au suferit consecinţele distrugerilor cutremurului să fie curăţate şi dezinfectate sub un strict control de specialitate. Numai după aplicarea acestei măsuri, ce reprezintă o deosebită importanţă pentru sănătatea publică, se va putea trece la reluarea circulaţiei, acum interzisă în aceste zone. Şi pe parcursul acestei vizite, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a examinat cu deosebită atenţie starea clădirilor din vecinătatea blocurilor distruse, recomandind, din nou, ca echipe de specialişti să verifice operativ rezistenţa acestor imobile şi, pe baza concluziilor ce se desprind, să înceapă demolarea sau consolidarea lor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a vizitat, în aceeaşi seară, Palatul telefoanelor — obiectiv cu activitate de larg interes cetăţenesc. Toate concluziiledovedesc că Palatul telefoanelor a rezistat cu bine şocului puternic al cutremurului. Incepînd de miercuri, lucrătorii acestei importante instituţii bucureştene îşi reiau munca în propriul local. Secretarul general al partidului a cerut ca micile stricăciuni provocate edificiului, fără efect asupra rezistenţei lui, să fie remediate, astfel incit construcţia să-şi recapete, într-un timp cit mai scurt posibil, aspectul normal. Totodată, a fost examinată starea clădirii în care a funcţionat Ministerul Metalurgiei. Secretarul general al partidului a stabilit ca din această seară să înceapă, cu concursul şi sub supravegherea geniştilor, lucrările de îndepărtare a dărîmăturilor, de consolidare a părţii clădirii ce nu a fost deteriorată. . Pretutindeni unde se lucrează cu încordare pentru îndepărtarea ultimelor ruine, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a repetat indicaţia de a se face totul pentru salvarea vieţilor omeneşti, pentru recuperarea bunurilor oamenilor. Vizita din această după-amiază, ca şi cele precedente, relevă cu forţa celei mai vii realităţi participarea directă, hotăritoare, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la lupta pentru înlăturarea consecinţelor grele ale cutremurului, pentru ca viaţa patriei noastre să se restabilească integral, pentru realizarea marilor obiective ale dezvoltării noastre economico-sociale, ale planului cincinal, de care depind progresul societăţii noastre, bunăstarea şi fericirea întregului popor. ÎN DIMINEAŢA DE IERI, ÎN CAPITALĂ (Urmare din pag. 1) situaţia fiecărei familii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu are, în faţa blocului, un scurt dialog cu grupul de cetăţeni care s-a adunat aici să asculte concluziile inspecţiei la faţa locului, pe care mulţi dintre ei au urmărit-o direct. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu arată că va primi toată lumea locuinţă, deocamdată, desigur, provizorie, pînă se repară blocul. Trebuie acţionat insă in ordine, cu calm, bine organizat. In prezent, trebuie rezolvate cazurile mai dificile, situaţia celor care au suferit pierderi mult mai grele. Comisia de evaluare va stabili ce este de făcut şi, peste cîteva zile, în cîteva săptămîni, se va repara, treptat, blocul. Atunci locatarii se vor putea muta înapoi. Deocamdată nu este nevoie să se evacueze lucrurile, pentru că apartamentele sunt in siguranţă. Reparaţiile se pot face şi in aceste condiţii. Secretarul general al partidului dă in acelaşi timp, dispoziţii factorilor de răspundere, ca, pînă la ora prînzului, să se asigure cazare în condiţii corespunzătoare tuturor familiilor, acordindu-se prioritate celor care au o situaţie mai grea. Se precizează, că, în măsura posibilităţilor, trebuie găsite spaţii de cazare în zona învecinată, pentru a nu perturba şi mai mult viaţa normală a locuitorilor. Cetăţenii prezenţi la această intîlnire primesc cu adincă satisfacţie deciziile tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Ei aplaudă cu recunoştinţă pe secretarul general al partidului, mulţumindu-i pentru vizită, pentru atenţia ce o acordă rezolvării problemelor lor, în şirul firesc al activităţii neîntrerupte a tovarăşului Nicolae Ceauşescu consacrate revenirii cit mai grabnice la viaţa economicosocială firească a ţării s-a înscris şi examinarea situaţiei de la cele două unităţi industriale ale Capitalei, care, ca atîtea altele, au avut de suferit de pe urma cutremurului. La întreprinderea de cabluri şi materiale izolante se constată că, într-una din secţii, grinzi care susţin acoperişul s-au frînt sub efectul trepidaţiilor tectonice, într-o altă secţie — cea de conducte din cauciuc — unul din stîlpii de susţinere a suferit o avarie similară. Secretarul general al partidului, constatind că nu se lucrează cu suficiente forţe pentru restabilirea grabnică a situaţiei, a cerut ministrului Ioan Avram, directorului unităţii să ia de îndată toate măsurile ce se impun pentru reluarea activităţii productive, deocamdată chiar în condiţii improvizate, întrucît avariile nu pun în pericol clădirile celor două hale, ele puţind fi reparate fără mari dificultăţi. Sunt întrunite aici toate condiţiile pentru ca acest obiectiv să poată fi realizat imediat. Seismul din seara zilei de 4 martie a provocat surparea acoperişului şi la Centrala electrotermică Bucureşti-Vest. Se constată şi aici că el a fost proiectat şi executat la dimensiuni superioare celor care s-ar fi justificat din punct de vedere funcţional. Pe de altă parte, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a constatat aici că lucrările de înlăturare a planşeelor crăpate, a molozului se desfăşoară dezorganizat şi ineficient. Echipe de lucrători nespecializaţi muncesc la întîmplare, aruncind nu o dată molozul peste utilaje. Criticînd cu severitate neglijenţele organizatorice de care a dat dovadă conducerea unităţii în acest moment, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să se elaboreze imediat un plan adecvat de acţiune, cuprinzînd măsuri eficace de degajare a instalaţiilor, de reparare a acestora şi de reluare a activităţii productive. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a făcut, de asemenea, observaţii critice cu privire la concepţia de proiectare care a stat la baza executării acestui obiectiv, faptul că s-au prevăzut deschideri prea mari, care au necesitat acoperişuri grele, ce s-au dovedit şi insuficient de rezistente, în acest sens a cerut să se revizuiască şi să se îmbunătăţească în mod corespunzător concepţia privind realizarea unor asemenea obiective termoenergetice. Prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu în zonele calamitate ale Bucureştiului, în întreprinderile a căror producţie a fost perturbată a reprezentat un nou îndemn mobilizator pentru toţi locuitorii Capitalei, pentru membrii echipelor de salvare ca şi pentru colectivele de muncitori din unităţile vizitate, de a-şi intensifica eforturile pentru înlăturarea consecinţelor dezastrului provocat de cutremur, pentru a-şi mobiliza forţele alături de întregul nostru popor în vederea normalizării cit mai rapide a activităţii în toate domeniile, pentru asigurarea progresului neîntrerupt al vieţii sociale şi economice a ţării, al edificării socialismului în patria noastră. ACTUALITATEA SPORTIVA INTERNAȚIONALĂ 9 SCORURI STRÎNSE ÎN C. C. E. LA BASCHET CONCURSUL INTERNATIONAL In cadrul etapei a 8-a a turneului final al C.C.E. la baschet masculin, au fost înregistrate două rezultate foarte echilibrate : Real Madrid — Spartak Brno 107—103 (55—53), Racing Marines —T.S.K.A. Moscova 77—75 (36—44). In al treilea meci Mobilgirgi Varese — Maccabi Tel Aviv 81—70 (43—33). Clasament : Săptămîna aceasta au loc partidele penultimei etape : T.S.K.A. — Spartak, Maccabi — Racing şi Mobilgirgi — Real. ★ La Ruse s-a desfăşurat întîlnirea internaţională amicală de baschet dintre selecţionatele de juniori ale Bulgariei şi României. Partida s-a încheiat cu scorul de 59—50 (29—22) în favoarea gazdelor. DE JUDO DE LA PLEVEN SOFIA, 8 (Agerpres). — In concursul internaţional de judo de la Pleven, A. Szabó (România) s-a clasat pe primul loc la cat. 60 kg. Au participat 72 de sportivi din 8 ţări. La categoria „open“ a terminat învingător Hans Schultz (R.D. Germană). Meritorii au fost şi evoluţiile sportivilor români Marcel Nuţu şi Iacob Codrea, clasaţi pe locul 4 la cat. 65 kg şi, respectiv, la categoria open. 1. Mobilgirgs 2. Maccabi 3. Real 4. T.S.K.A. 5. Racing 6. Spartak 862 701-603 14 853 495-498 13 853 812-748 13 844 658-619 12 844 561-648 12 808 563-674 8 LOTO PRONOSPORT INFORMEAZĂ • Extragerea numerelor ciştigătoare la tragerea extraordinară Pronoexpres din 6 martie va avea loc astăzi, 9 martie. • Astăzi va avea loc extragerea numerelor ciştigătoare şi la tragerea Pronoexpres din 9 martie. • Miine, 10 martie, se închide vinzarea la tragerea Loto din 11 martie, iar extragerea numerelor ciştigătoare va avea loc vineri, 11 martie. • Concursul Pronosport din 6 martie rămîne valabil, urmînd ca trierea şi omologarea buletinelor depuse să se efectueze după disputarea meciurilor etapei din campionatul diviziei naţionale A. • Concursul Pronosport din 9 martie a fost anulat, sumele jucate la acest concurs urmînd să fie restituite participanţilor. • Concursul Pronosport din 13 martie a fost anulat. • Sîmbătă, 12 martie, se închide vînzarea la tragerea „Loto 2“ din 13 martie a.c. CAMPIONATE DE FOTBAL CEHOSLOVACIA (etapa 19). Derby-ul etapei : Dukla Praga — Sparta Praga 4—1 ; Alte rezultate : Zbrojovka Brno — Skoda Plsen 2—0 ; U- nion Teplice — Spartak Trnava 5—01; Slavia Praga — Zilina 1—1 ; Jednota Trenein — V.S.S. Koslce 2—0 ; Frydek Mistek — Bohemians Praga 2—2; Lokomotiv Kosice — Slovan Bratislava 2—1 ; Inter Bratislava — Bánik Ostrava 1—0. Primele clasate : 1. Dukla 19 13 3 3 45-20 29 2. Slavia 19 9 8 2 35-21 26 3. Jednota Tr 19 9 5 5 30-26 23 POLOKIA (etapa 17) : L.K.S. Lodz — Lech Poznan 0—0 ; Ruch Chorzow — Gornik Zabrze 0—l!;Arka Gdynia — Slask Wroclaw 2—0 ; Wisla Cracovia — Legia Varşovia 3—1 î Stal Mielec — Widzew Lodz 1—0 ; Odra Opole — GKS Tychy 1—1 ; Szombierkl Bytom — Pogon Sczeczln 0—1. Primele clasate : 1. L.K.S. Lodz 17 9 7 1 27-12 25 2. Pogon Sczeczln 17 9 5 3 21-18 23 3. Slask Wroclaw 17 9 4 4 20-20 22 franța (etapa 27). Lyon învinsă cu 3—2 la Valenciennes, în timp ce Nantes a cîștigat cu 3—1 în fața lui Lille. Alte rezultate : St. Etienne — St. Germain Paris 1—0 ; Bordeaux — Reims 3—1 ; Laval — Rennes 0—0 ; Nisa — Nîmes 1—0 ; Marsilia — Sochaux 1—1 ; Metz — Nancy 3—0. Primele clasate : 1. Nantes 27 16 6 5 56-34 38 2. Lyon 27 14 8 5 46-30 36 BELGIA (etapa 24). Rezultate mai importante : Anvers — F.C. Bruges 0—0 ; R.W.D. Molembeek — Beringen 2— 1 ; Cercle Bruges — Lierse 4—1 : Charleroi — Anderlecht 2—0. Primele clasate : 1. F.C. Bruges 24 15 5 4 49-22 35 2. R.W.D. Molembeek 24 13 7 4 38-25 33 3. Anderlecht 24 12 6 5 52-30 30 OLANDA (etapa 25) : Ajax Amsterdam — N.A.C. Breda 4—0; F.C. den Haag — Twente ■ Enschede 1—1 ; P.S.V. Eindhoven — F.C. Utrecht 3— 0 ; Graafschap — Feyenoord Rotterdam 2—2 ; Clasament : 1. Ajax 41 p ; 2. Feyenoord 37 p ; 3. P.S.V. 34 p. elveţia (etapa 17) Lausanne — St. Gail 4—1 ; Servette Geneva — F.C. Basel 1—1 ; F.C. Zürich — Young Boys Berna 2—1 ; Bellinzona — Grasshoppers Zürich 3—1 ; Sion — Chenols 1—1 Clasament : 1. Servette 26 p ; 2 F.C. Zürich 24 p ; 3. Young Boys 21 p. ÎN EUROPA AUSTRIA (etapa 20) : Wacker Innsbruck — A.S.K. Linz 1—0 ; Austria Viena — Rapid Viena 1—1 ; Austria Salzburg — F.C. Viena 1—0; A.S.K. Graz — Voest Linz 1—1 ; Admira Wacker — Sturm Graz 1—1. Clasament 1. Wacker Innsbruck 30 P ; 2. Austria Viena 26 p ; 3. Rapid 25 p. TURCIA (etapa 19) : Galatasaray — Altay 0—1; Trabzonspor — Adanaspor 1—0; Göztepe — Fenerbahce 0—1; Orduspor — Besiktas 2—1 ; Zonguldakspor — Eskişehirspor 0—0. Clasament : 1. Trabzonspor 29 p ; 2. Eskişehirspor 23 p ; 3. Fenerbahce 22 p. DE PRETUTINDENI In meci de verificare, la Madrid : Real Madrid — Suedia 2—1 (0—1). Au marcat Jensen, Velasquez, respectiv Johansson. în preliminariile C.M., la Singapore, Tailanda a învins cu 3—2 (3—1) Indonezia. Turneul pentru echipe de tineret, de la Tașkent, a fost cîștigat de Cehoslovacia, care a întrecut în finală reprezentativa U.R.S.S. cu 1—0 (1—0). Pentru locul 3 : R. D. Germană—R.S.S. Uzbekistan 2—1 (1—0). Meciuri amicale la Trnava, echipa Dinamo Kiev a întrecut cu 2—1 (1—0) formaţia locală Spartak. Echipa Zenit Leningrad, aflată în turneu în S.U.A., a întâlnit in oraşul Tampa (Florida) formaţia locală „Bay Rowdies“, pe care a învins-o cu 1—0 (0—0). PF. TERENURILE DE TENIS NEW YORK, 8 (Agerpres). — Primele partide disputate în cadrul turneului internaţional feminin de tenis de la Dallas (Texas) s-au încheiat cu următoarele rezultate : Virginia Ruzici — Yvonne Vermaak 6—0, 4—6, 6—3 ; Renata Tomanova — Mima Jausovec 4—6, 6—3, 7—6 ; Kathy Harter — Wendy Overton 6—1, 6—2 ; Betty Stove — Zenda Leiss 6—1, 6—0 ; Kristien Shaw — Cynthia Doerner 6—2, 6—1. SPORTIVII PE ŞANTIERELE SOLIDARITĂŢII UMANE PARTICIPARE DIN INIMĂ! La Alexandria, oraşul de reşedinţă al judeţului Teleorman, tineretul studios şi-a reluat activitatea cotidiană, învăţătură intensă, ore de laborator, activităţi practice şi apoi participare la acţiunile de refacere. Totul se desfăşoară pe fondul unei munci responsabile, ordonate, disciplinate. In urma cutremurului din seara zilei de 4 martie, doar două şcoli generale au fost grav afectate. Dar, prin grija organelor locale de partid şi de stat, luni dimineaţa şi elevii acestor două unităţi de învăţământ şi-au reluat activitatea în clasele puse la dispoziţie, cu generozitate, de alte şcoli generale din oraş. Marţi dimineaţa, la şcoala generală nr. 3, paralel cu reluarea cursurilor, o parte din elevi, constituiţi în echipe speciale, au degajat molozul şi geamurile sparte din unele săli de clasă, precum şi din sala de gimnastică. A fost o activitate rodnică, desfăşurată sub îndrumarea cadrelor didactice. Lăudabile sunt şi eforturile elevilor din celelalte localităţi ale judeţului Teleorman de a vindeca cumplitele răni lăsate de calamitate. La Zimnicea, de pildă, un oraş dintre cele mai greu lovite de seism, elevii au ajutat pe de o parte la degajarea molozului din unele spaţii şi clădiri ale şcolilor afectate, iar pe de altă parte au recuperat cantităţi importante de material şi echipament sportiv aparţinînd unor asociaţii şi cluburi. In acest sens, merită a fi relevată activitatea componenţilor echipei de fotbal juniori Flamura roşie din Zimnicea. Aceşti tineri sportivi au ajutat la înlăturarea ruinelor unor foste instituţii, recuperînd totodată o cantitate importantă de materiale. Este un exemplu de participare din inimă luat dintre sutele din aceste zile, cînd toate energiile umane ale judeţului sunt îndreptate spre acelaşi ţel : vindecarea grabnică a rănilor produse de cataclism. Paul IOVAN LA PLOIEŞTI SI 11 PLOIEŞTI, 8 (prin telefon). Cetatea petrolului românesc... La cîteva zile de la cataclism, oraşul care a mai trecut de-a lungul anilor prin numeroase grele încercări şi-a regăsit echilibrul, viaţa reintrînd treptat în ritmul său normal. Peste tot , concomitent cu reluarea activităţii obişnuite din uzine, întreprinderi sau instituţii — continuă lucrul în mod organizat şi cu multă însufleţire, pentru ştergerea cît mai grabnic a urmărilor dezastrului pricinuit de cutremurul din noaptea de 4 martie. La această acţiune, desfăşurată cu un înalt simţ de responsabilitate civică, s-au aflat încă din primele ore ale dimineţii din 5 martie — alături de muncitori, militari ai forţelor noastre armate, elevi şi studenţi — şi sportivi din cluburile şi asociaţiile sportive ploieştene. La baza sportivă a clubului Petrolul, de pildă, acolo unde au avut de suferit grave avarii sala de gimnastică, poligonul de tir şi, parţial, tribuna acoperită a stadionului s-au organizat echipe de lucru care au deblocat căile de acces interioare, evacuînd mari cantităţi de cărămidă şi moloz. S-a acţionat, de asemenea, cu operativitate la repararea instalaţiei electrice şi punerea în funcţiune a instalaţiei de încălzit. S-a asigurat conservarea materialelor şi instalaţiilor sportive ameninţate cu degradarea. Aşa după cum ne-a informat preşedintele C.S. Petrolul, Ion Brejban, şi vicepreşedintele Ion Teodorescu, amîndoi permanent prezenţi în mijlocul activităţii de combatere a efectelor calamităţii, s-au evidenţiat cu acest prilej numeroşi antrenori şi sportivi printre care : X. Boboc şi M. Pascu (atletism), Sima Zosima (ciclism), G. Miclăuş (gimnastică), P. Zidaru, I. Radu, A. Vlăsceanu, I. Szabó (lupte), Gh. Diaconescu, E. Cîrstocea, N. Rotaru (haltere), M. Chiceac (nataţie), G. Isopescu, Şt. Moldanschi (scrimă), Gh. Joja, M. Ignat (volei). Cuvinte de preţuire pentru abnegaţia cu care au răspuns la chemarea partidului, în zilele grele care au urmat cutremurului, se cuvin şi unui mare număr de sportivi ai asociaţiei „Prahova“ aparţinînd de marea uzină ploieşteană „1 Mai“. Secretarul asociaţiei, I. Cojocaru, ne-a vorbit cu multă admiraţie de ing. R. Hanganu şi ing. I. Laurenţiu, ambii componenţi ai lotului de volei, primul făcînd parte din colectivul de tehnicieni care s-a străduit să repună în funcţiune instalaţia de lumină, apă şi căldură, celălalt membru al comitetului de acţiune pe uzină. In aceleaşi dimensiuni de conduită exemplară se înscrie şi munca depusă multe ore în şir, fără răgaz, de handbalistul M. Enuţă şi voleibalistul S. Dincă, amîndoi din cadrul sectorului Mecanica 6, de Gh. Răileanu (box) şi Ilie Ene (lupte). Şi acum cîteva însemnări din Plopeni — oraş muncitoresc, greu încercat de cutremur — privind activitatea în aceste zile a sportivilor din Asociaţia „Metalul“. Potrivit informaţiilor furnizate de preşedintele asociaţiei, Ion Radu, în fruntea listei evidenţiaţilor se situează luptătorul N. Mihăilă care, deşi traumatizat în urma căzăturii de la mansarda căminului de nefamilişti prăbuşit în noaptea cutremurului, a luat parte activă la salvarea celor prinşi sub dărîmături. Exemplul lui N. Mihăilă a fost urmat şi de colegul său de secţie Gh. Gheorghe, de sportivi din alte secţii ca I. Duţă, Şt. Ioniţă (atletism), de V. Roşu, I. Eremia şi I. Moise (judo), de antrenorul de box Ion Pavel, de preşedintele secţiei de fotbal V. Boiangiu şi mai ales de L. Furnea, membru în conducerea asociaţiei sportive, care a contribuit la salvarea de sub dărîmături, după 16 ore de muncă neîntreruptă, a tinerei sportive E. Costandache din echipa de popice. Merită, de asemenea, menţionată grija conducerii asociaţiei sportive Metalul Plopeni de a asigura cazarea corespunzătoare a sinistraţilor — din blocul distrus al nefamiliştilor — în sălile de judo şi lupte. La Ploieşti şi Plopeni, aşadar, marea majoritate a sportivilor, a antrenorilor, a activiştilor sportivi s-au aflat şi continuă să se găsească, în aceste zile de grea încercare pentru oraşele lor, pentru întreaga ţară, în primele rînduri ale acţiunii de combatere a efectelor provocate de cutremur, pentru reluarea cît mai grabnică a activităţii, întreruptă intr-un mod tragic de cataclism. Mihai IONESCU PLOPENI, EXEMPLE DE DĂRUIRE II I.E.I.S. S-A RELUAT LCTMUILTEL DE MOLMÎNT (Urmare din pag. 1) ştiinţe sociale. Se adresează tuturor : „N-am să uit niciodată acest curs ! Parcă am fost la prima mea lecţie ! Eram atît de emoţionată... Orele mi-au prins, însă, foarte bine ; m-am calmat eu însumi. Acum aştept sarcini ; am o „fereastră“ de două ore !“ Intrăm intr-o sală de curs. Aici, prof. univ. Ion Siclovan, rectorul I.E.F.S., ţine o lecţie cu studenţii anului 1 la „Teoria şi istoria educaţiei fizice“. Nu cu mult timp in urmă, rectorul institutului a ieşit din spital; acum se află inconvalescenţă, dar a răspuns cu promptitudine chemării partidului, prezentîndu-se la post şi reluîndu-şi îndeletnicirea de dascăl. Studenţii îl ascultă mai atenţi şi mai respectuoşi ca niciodată. Ei ştiu că profesorul de la catedră face eforturi mari pentru a ţine fiecare curs... La cabinetul de Cultură fizică medicală, dr. Viorica Nicolescu, vorbeşte cu voce calmă studentelor din grupa 42 a anului IV. Toată lumea o ascultă cu atenţie şi interes. Ieşim in vîrful picioarelor pentru a nu tulbura liniştea. In celelalte săli de curs — aceeaşi ordine, aceeaşi seriozitate. Şi orele practice s-au reluat, dovadă că studenţii de la specializarea handbal sunt prezenţi pe teren împreună cu lectorii universitari Elena Jianu, Ion Bota şi Haralambie Firan. Discutăm cu studentul tunisian Tahar Boulares, din anul III; el ne declară : „Noi, studenţii străini, am căutat ca din primele ore să sprijinim din toate puterile noastre populaţia sinistrată, împreună cu colegii de institut, am participat la operaţiile de salvare. Eu personal am dus două persoane la spitalul studenţesc şi am ajutat o doctoriţă să ajungă la spitalul de urgenţă. Acum suntem cu toţii la cursuri, gata pentru a ne relua activitatea obişnuită“. Studentul Mihăiţă Stănescu, din anul III, ne spune la rindul său : „Imediat după cataclism am ajutat la evacuarea unor familii din clădiri distruse în cartierul Pantelimon. Apoi am venit la institut pentru a contribui şi eu la munca de aici. De-acum, totul a reintrat în normal, dar trebuie să muncim înzecit pentru a învăţa şi a ne aduce totodată contribuţia la înlăturarea urmărilor dezastrului în orele de după cursuri“. La ora primului, când cursurile s-au încheiat, studenţii de la Institutul de Educaţie Fizică şi Sport au făcut un scurt popas la cantină, după care, împărţiţi in grupe de muncă patriotică, s-au răspindit în diferite zone ale Bucureştiului, unde vor munci cu sirg pînă seara. Iar miine dimineaţă se vor afla din nou in bănci... MECIURILE CANDIDAŢILOR LA TITLUL MONDIAL DE ŞAH Cea de-a treia partidă a meciului pentru turneul candidaţilor la titlul mondial de şah dintre marii maeştri Lev Polugaevski şi Henrique Costa Mecking, care se desfăşoară în oraşul elveţian Lucerna, s-a întrerupt la mutarea 40. In prezent, scorul este IV2—VI puncte în favoarea lui Polugaevski. ★ A patra partidă dintre marii maeștri Tigran Petrosian și Viktor Korcinoi a fost amînată la cererea lui Korcinoi, care este suferind. Scorul în acest meci, care se desfășoară la Castelvecchio Pascoli (Italia), este egal : 1V2—IV2. TURNEUL DE LA BELGRAD In prima rundă a turneului internaţional feminin de șah de la Belgrad s-au înregistrat rezultatele următoare : Markovici — Baumstark remiză ; Garcia — Pihailici 0—1 ; Vereczi — Stadler 1—0 ; Ivanka — Levitina remiză. Restul partidelor s-au întrerupt. LOTUL CEHOSLOVACIEI PENTRU C. M. DE TENIS DE MASĂ A fost definitivat lotul de sportivi cehoslovaci care vor participa la campionatele mondiale de tenis de masă, programate între 26 martie şi 5 aprilie în oraşul englez Birmingham. Din lot fac parte, printre alţii, Milan Orlovski, cîştigătorul recentului turneu „Top-12“ de la Sarajevo, Jaroslav Kunz, Ilona Uhlikova și Blanka Silhamova. SUCCESUL ACȚIUNII DE SALVARE (Urmare din pag. 1) — Se poate. Sunt sportivă în lotul național de scrimă. — Da, da. De acolo te cunosc. Și eu am fost sportiv, atlet. Cînd eram junior mă număram printre cei mai buni la aruncarea discului. Apropo de scrimă. La Studioul Buftea avem un profesor, Constantin Stellan, îi cunoști ? — Sigur, mi-a fost și mie profesor. — Spune-mi ce-ai făcut în aceste patru zile. — Mai întîi mi-am degajat corpul de un bloc de beton care mă strivea. Apoi, le-am dat ajutor celorlalţi. După ce mama şi fetiţa au decedat mi-am îndreptat toată grija spre tata, care avea o parte a corpului paralizată. Am împins milimetru cu milimetru somiera pe care se află pentru a-l scoate de sub presiunea unei grinde. O vreme mi-a vorbit. De la un timp a început să vorbească incoerent, apoi a intrat în letargie şi am rămas singură, cu gîndurile şi speranţele mele... — Te simt curajoasă. Se cunoaşte că eşti sportivă. Apoi, Mircea Pascu continuă : „I-am dat un cleşte şi am rugat-o să încerce şi ea, din cealaltă parte, să mărească breşa. A lucrat nemaipomenit. Şi nu veţi crede, a ieşit aproape singură din nişa aceea de vreo 40 cm înălţime în care a stat patru zile. Mai greu a fost cu tatăl său pe care a trebuit să-l tîrîm prin această galerie Îngustă. Dar totul e bine cînd se termină cu bine“. — Mircea Pascu, te rog să mai zăboveşti o clipă. Doar atît cît îţi bei cafeaua. Te rog să-mi spui : ce te-a adus aici ? — intervine reporterul. — Ne-am adunat toţi la studio şi ne-am pus la dispoziţia celor care pot avea nevoie de curajul şi îndemînarea noastră. Secretarul de partid ne-a distribuit în diferite locuri sinistrate. Atît. — Chiar numai atît ? — Ce să vă spun ? Că atunci cînd salvezi un om parcă te-ai mai născut o dată, că atunci cînd ţara se află la nevoie toţi fiii ei îi sar în ajutor. Asta o ştiu astăzi şi copiii. Mircea Pascu s-a dus alături de ceilalţi. Munca nu conteneşte. Oamenii speră, nu încetează să creadă că alţi semeni trăiesc sub ruine şi nu-şi precupeţesc viaţa lor pentru a o salva pe a acelora care se află prinşi în uriaşa menghină a planşeelor prăbuşite. O mărturie zguduitoare a acestei încrederi nezdruncinate este şi strigătul continuu al acelui bărbat ce stă de aproape 100 de ore lingă ruine ■ chemîndu-şi soţia şi aşteptînd cu sufletul la gură răspunsul dintre dărîmături... BĂRBĂŢIE, SIMŢ AL DATORIEI (Urmare din pag. 1) O echipă, condusă de lt. colonelul Ion Gheorghe, din care au făcut parte, printre alţii, boxerul Cornel Tudose şi handbalistul Stan Bănuţ, au participat la mutarea familiilor sinistrate din blocul aflat în clădirea restaurantului-pensiune „Bulevard“. Familia Bădin, de la etajul IX a acestei clădiri, se numără printre cele cărora sportivii militari le-au acordat ajutorul de a-şi muta bunurile materiale sub un nou acoperiş, în siguranţă. Cu bărbăţie, cu un dezvoltat simţ al datoriei, tinerii militari ai clubului Steaua, aidoma întregului popor ce-şi dovedeşte unitatea de neclintit în jurul Partidului şi în aceste clipe de grea încercare, îşi pun întreaga lor forţă, toată energia şi capacitatea de muncă la dispoziţia ţării aflată în nevoie. Alte şi alte misiuni vor veni să se sprijine pe umerii lor. Şi ei se vor afla, în permanenţă, la datorie ! ÎNTRECERILE S-au încheiat campionatele europene pentru juniori de la Kranjska Gora. In proba masculină de coborîre, victoria a revenit elveţianului Roland Lutz, iar proba feminină a fost cîştigată de schioara elveţiană Annemarie Bischofberger. Au luat sfîrşit Jocurile de iarnă desfăşurate la Falun. In ştafeta feminină (4X5 km), victoria a revenit formaţiei U.R.S.S. cu lh 04:58,90, iar ştafeta masculină (4X10 km) a fost cîştigată tot de echipa U.R.S.S., cronometrată in lh 53:30,53. Combinata nordică s-a încheiat cu victoria lui Konrad Winkler (R.D. Germană) — 441 p, secundat de Jorma Etelaelahti (Finlanda) — 419,12 p. „Cupa Europei“ a programat la Bischofswiesen (R.F. Germania) o probă feminină de slalom uriaș, în care victoria a revenit Ursulei Konzett (Liechtenstein). In clasamentul general al „Cupei Europei“, pe primul loc se află Regina Sackl (Austria) — 104 p. Proba masculină de slalom special de la Zakopane a revenit schiorului polonez Jan Bachleda. Combinata nordică de la Kuopi (Finlanda) a revenit lui Rauno SCHIORILOR Miettinen (Finlanda) cu 437,00 p, urmat de compatriotul său Kilpinen — 390,8 p şi Serghei Omelcenko (U.R.S.S.) — 385,7 p. Săriturile de la trambulină au revenit lui Klaus Tuchserer (Austria) cu 243,5 p. La Sun Valley slalomul uriaş a revenit suedezului Ingemar Stenmark, secundat de elveţianul Christian Hemmi. In proba feminină, pe primul loc s-a situat Lise Marie Morerod. In urma acestor rezultate, clasamentele generale ale „Cupei Mondiale“ se prezintă astfel : individual masculin : 1. Stenmark — 239 ; 2. Klammer — 195 p ; 3. Heidegger — 184 p ; individual feminin : 1. Lise Marie Morerod — 294 p ; 2. Annemarie Proell-Moser — 229 p ; 3. Monika Kaserer — 204 p ; pe naţiuni (masculin plus feminin): 1. Austria — 1 625 p ; 2. Elveţia — 1 002 p ; 3. Italia — 573 p. Tradiţionala „Vasaloppet“, desfăşurată pe distanţa de 86 km, între localităţile suedeze Salen şi Mora a fost cîştigată de sovieticul Ivan Garanin în 4 h 34:00,0, urmat de finlandezul Kinnunen şi suedezul Limby. Au luat startul 10.934 de concurenţi din care 10.597 au trecut linia de sosire. TELEX • TELEX • TELEX • TELEX • TELEX ATLETISM • In ultima zi a campionatelor pe teren acoperit ale R.D. Germane, desfășurate la Berlin, sprintera Marlies Oelsner a cîștigat proba de 100 m cu timpul de 11,38. Alte rezultate: feminin : 400 — Marita Koch 52,3 ; 800 m — Bettina Wolfram 2:06,3 ; 1 500 m — Gabriele Meinel 4:16,8 ; masculin : 100 m — Kuebeck 10,41 ; 5 000 m — Kuschmann 13:44,6 ; săritura cu prăjina — Reinhardt 5,20 m ; 1 500 m — Staub 3:41,3. AUTO • Cea de-a 11 ediţie a ,,Raliului Portugaliei“ s-a încheiat la Estoril cu victoria echipajului finlandez Markku Alen Iia Kivimokl („Fiat Abarth"). Pe locurile următoare s-au clasat echipajele conduse de piloţii suedezi Björn Waldegaard („Ford Escort") şi Ove Andersson („Toyota"). CICLISM • Campionul mondial Albert Zweifel (Elveția) a cîștigat ciclocrosul de la Volkegem (Belgia), parcurgînd 21 km în 49,0 • Cursa organizată anual de ziarul „Het Volk“ la Gând, a revenit la actuala ediție belgianului Freddy Maertens, cronometrat pe distanța de 201 km cu timpul de 4 h 51 min. Pe locul 2, cu același timp, s-a clasat olandezul Ian Raas. • Turul ciclist al Corsica s-a încheiat la Bastia cu victoria rutierului francez Regis Orlon. Ultima etapă a cursei (Porto Vecchio-Bastia) a revenit francezului Yves Hézard, cronometrat pe distanța de 148 km cu timpul de 3 h 47:44. ÎNOT • S-au încheiat întrecerile concursului desfășurat în bazin de 25 m în orașul vest-german Bremen, lată cîteva dintre ultimele rezultate : masculin : 400 m mixt — Veraszto (Ungaria) 4:26,75 ; 100 m spate — Wanja (R.D. Germană) 57,36 ; 200 m fluture — Pytell (R.D. Germană) 2:01,95 ; 400 m liber — Nocke (R.F. Germania) 3:54,66 ; feminin : 200 m liber — Enith Brigitta (Olanda) 1 :58,54 (cea mai bună performanță mondială în bazin mic) ; 200 m bras — Margaret Kelly (Anglia) 2:35,84 ; 200 m spate — Birgit Treiber (R.D. Germană) 2:14,59. MOTO • Campionatul mondial a programat în localitatea belgiană Bilstain o probă în care victoria a revenit sportivului englez Malcolm Rathmell („Montesa"). L-au urmat suedezul Ulf Karlsson („Montesa") și finlandezul Yrio Vesterinen („Bultaco"). SANIE • Proba masculină din cadrul concursului desfășurat pe pîrtia de la Igls a revenit sportivului austriac Reinhold Sulzbacher — 2:41.81 (timp realizat în 3 manșe). La feminin, pe primul joc s-a clasat austriaca Margit Graf — 2:12,75, secundată de italianca Monika Auer 2:15,84. SCRIMA • în orașul polonez Opole a început „Turneul Prietenia". In prima zi s-a disputat proba individuală de sabie, ciștigată de sportivul sovietic Şamsudinov, cu 5 victorii. Pe locurile următoare s-au clasat Varga (Ungaria) 4 v şi Bajanov (U.R.S.S.) 3 v. o Turneul de spadă desfăşurat la Londra a fost cîştigat de echipa Elveţiei, care în ultimele două meciuri a întrecut cu 11—5 echipa Angliei şi cu acelaşi scor selecţionata Poloniei. Pe locul secund s-a clasat echipa R.F. Germania, urmată de formaţiile Poloniei şi Angliei. SAH • Rezultate din runda a 5-a a turneului de la Kecskemet (Ungaria) : Faragó — Esteves 1—0 ; Ermenkov — Ostoici 1—0; Honfi — Pinter, Augustin — Hazai şi Vogt — Barczay remiză. Lider al clasamentului se menţine marele maestru maghiar Barczay, cu 4 puncte. Redacţia şi administraţia: Bucureşti, str. V. Conta 16; tel. centrala 11.10.05 ; secţia coresp. 11.51.09; interurban 437; telex: 10 350 romspr.Tiparul: L P. „Informaţia'' 10 363. Pentru străinătate, abonamente prin ILEX IM. Departamentul export-import presă: P.O. Box 136—137; telex 11226, București str. 13 Decembrie nr. 3. R. 1. 2. 3. 4.