Sportul, octombrie 1977 (Anul 33, nr. 8670-8695)

1977-10-26 / nr. 8691

CUM POATE LĂRGITĂ BAZA DE MASĂ A PENTATLONULUI MODERN? Unul din vechile şi - din păcate - constantele neajunsuri ale pentatlonului modern este binecunoscuta penurie de cadre valoroase, baza restrînsă din care se face selecţia, cu consecinţe dintre cele mai serioase asupra pregătirii vîrfurlor, pentru că o data promovaţi în echipă, sportivii îşi spun adesea ca şi-au atins că greu îi mai poate schimba cineva de pe de aceea, am solicitat tovarăşului general maior VICTOR STANCULESCU, preşedintele Federaţiei romane de calane şi pentatlon dern, să ne răspundă la o întrebare care ni se pare de maxima actualitate : — Cum se ocupă specialiştii cei mai autorizaţi de lărgirea bazei de masă a pentatlonului modern, de selecţia şi pregătirea celor cu aptitudini in această complexă disciplină sportivă ? — Vă asigurăm că această problemă se află de mai mult timp în atenţia noastră, biroul federaţiei discutînd-o în mai multe rînduri, atît în plenul său, cit şi cu specialiştii de pe teritoriu. Dintre ultimele noastre acţiuni menite să impulsioneze dezvoltarea acestui „sport al sporturilor“, aş amintipe cea pe care noi o considerăm cu cele mai mari şanse de a se solda cu rezultate concrete. Este vorba de instituirea campionatului republican de biatlon (cu probe de înot şi cros) şi biatlon modern (tir cu puşca şi pistolul, înot şi cros), întreceri accesibile tineretului din Întreaga ţară, sporturile respective puţind fi practicate pe bazele existente in toate judeţele. — Cum s-a desfăşurat prima ediţie a acestei competiţii ? — Din păcate, nu pretutindeni dorinţele şi intenţiile noastre au fost bine înţelese, deoarece, participarea din acest an a fost destul de săracă. Cred că şi noi, federaţia, puteam face mai mult pentru impulsionarea unei întreceri in premieră, cuprinsă abia din acest an in calendarul elaborat de C.N.E.F.S. — Dar cu tinerii care au şi parcurs „abecedarul“ pentatlonului modera cum lucraţi ? Cum sunt pregătiţi să abordeze cu succes marea performanţă . — Există în prezent in cluburile cu secţii de pentatlon modern cîţiva tineri cu reale aptitudini şi posibilităţi de afirmare. Ei pot fi promovaţi foarte curind în „linia întîi“, dar cu condiţia să înţeleagă, în primul rînd, obligaţiile şi nu doar drepturile care le revin în calitatea lor de sportivi de performanţă. Ei trebuie, de asemenea, să acorde o atenţie egală tuturor probelor, căci fără o asemenea atitudine nu mai este posibil, azi, să se spere la rezultate valoroase pe plan internaţional. Iar nouă ne revine sarcina să-i verificăm in concursuri internaţionale dificile. Consider că a devenit mai actuală decit oricînd problema creării unor centre de pentatlon modern fie la Ploieşti, fie la Sibiu, unde există condiţii optime pentru dezvoltarea acestei discipline. Mai mult chiar, se impune înfiinţarea unor centre şi în Capitală. Cluburile Steaua şi Dinamo dispun atit de o bază materială corespunzătoare, cit şi de tehnicienii necesari. CONTROLUL $I ÎNDRUMAREA TĂCUTE DIN BIROU N-AU OBIECT! (Urmare din pag. I) vederea efectuării unei munci de calitate în ceea ce priveşte controlul şi îndrumarea, se impune ca acestea să fie făcute la faţa locului, in cluburi şi asociaţii, prin deplasarea membrilor biroului executiv al CJ.E.F.S., sau a unei părţi a activului acestuia, în mijlocul oamenilor. Dispunem, la ora actuală, de numeroase asemenea experienţe. In stilul de muncă al consiliilor judeţene Arad, Caraş-Severin, Dolj, Prahova, Timiş s-a încetăţenit analiza aproape a tuturor problemelor la faţa locului. O consecinţă imediată a unui control de calitate o constituie depistarea cauzelor deficienţelor. Dar cauzele nu vor putea fi depistate de echipa de control dacă această muncă se va desfăşura superficial. Mergind în asociaţia sportivă, activiştii care au pretenţia că operează un control vor trebui să cunoască exact posibilităţile acestei asociaţii, să cunoască pînă şi capacitatea fiecărui membru al consiliului asociaţiei. Cu atît mai mult se pune această problemă cînd este vorba de cluburi de performanţă. Nici un aspect, începînd de la date din biografia sportivului şi pînă la obiectivele ce stau in faţa acestuia privind performanţele la care trebuie să ajungă, nu pot fi străine celor care fac control şi îndrumare. — Aşadar, control şi îndrumare in totală cunoştinţă de cauză... — Altfel nici nu s-ar putea. Vorbim tot mai mult şi un sport — şi pe bună dreptate — de o conducere ştiinţifică. Chiar în aceste zile am discutat, printre altele, şi această problemă cu preşedinţii şi prim-vicepreşedinţii consiliilor judeţene pentru educaţie fizică şi sport. Dar conducerea ştiinţifică presupune şi o justă repartizare a forţelor in toate sectoarele şi, în primul rînd, în cele hotărîtoare. Or, desfăşurarea in cele mai bune condiţii a competiţiei sportive naţionale „DACIADA“, prezentarea sportivilor români in forma lor cea mai bună la marile întreceri interne şi internaţionale, pot şi trebuie să facă obiectul unei munci de control şi de îndrumare dintre cele mai calificate şi sistematice. — Cunoaştem cazuri — evident, numărul acestora nu este mare — cînd controlul şi îndrumarea încep în... birouri şi tot cam acolo se încheie ! — Fac o rectificare : in astfel de situaţii nici nu poate fi vorba de un control, cu atit mai puţin de îndrumare. Este obligatoriu pentru echipa de control să stabilească cu cea mai mare exactitate deficienţele şi să ofere, in acelaşi timp, pe loc, soluţii adecvate. Prin această prismă se poate conferi calificativ bun unei echipe mixte de control şi îndrumare care, deplasindu-se la Arad, a stabilit pe loc măsuri de îmbunătăţire a condiţiilor de pregătire a secţiilor de haltere, lupte şi tenis de masă ale unor cluburi şi asociaţii din acest municipiu. Revenind la ideea pusă in discuţie, dacă munca de control începe in încăperea unde Îşi au sediul clubul sau asociaţia şi nu îşi extinde sfera de investigaţie printre sportivi, tehnicieni şi ceilalţi activişti care concură la realizarea performanţei. Întreaga activitate va fi ineficientă. A apărut nr. 10 al revistei „EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT“ Din cuprinsul acestui număr, spicuimurmătoarele materiale : © Patriotismul socialist — trăsătură fundamentală a sportivului de tip nou. o Alimentaţia raţională a sportivului — obiectiv permanent. © Educaţia fizică, în perspectiva educaţiei permanente (autori : I. Neacşu, I. Tudusciuc). o Mecanisme declanşatoare ale stărilor de limită negativă La sabreri (autor : Maria Şerban). o Evoluţia unor parametri neurofizici în urma efortului specific de fotbal şi valoarea lor în dirijarea antrenamentului fotbaliştilor (autori : A. Demeter, A. Gagea, Marilena Iota, Georgeta Brăgărea, O. Popescu). • Blocajul (capacul) în tenisul de masă (autor : F. Paneth). • Atragerea in activitatea de educaţie fizică şi sport a tinerelor fete şi femei (autor: Ioana Bratu). • Dezvoltarea educaţiei fizice şi sportului de masă în parcuri şi cartiere (autori : M. Bârjega, I. Todan). • Bobil forte — un nou medicament românesc în tratamentul unor afecţiuni reumatismale şi traumatice de sportivi (autor : C. Ionescu). Acest număr al revistei ,EDUCAŢIE FIZICA ŞI SPORT« se găseşte de vânzare la orice chioşc de difuzare a presei din Capitală şi provincie. Grăbiţi-vă să vă reînnoiţi abonamentul pentru anul viitor la revista „EDUCAŢIE FIZICA 91 SPORT«. Sl ARBITRII TREBUIE SA CONTRIBUIE LA REDRESAREA BASCHETULUI! ! Arbitrii nu sunt simpli înregistratori de fapte petrecute pe teren, ca şi educatori, factori de prevenire a indisciplinei şi de curmare a eventualelor abateri — lată ceea ce nu mai necesită su- ^ blinieri deosebite, fiind vorba de un adevăr de mult cunoscut şi însuşit de diriguitorii din teren ai întrecerilor sportive. Cu atît mai surprinzătoare apar situaţiile in care arbitrii nu numai că nu îşi fac pe deplin datoria, dar devin ei înşişi „cazuri“, rezolvate prin judecare şi sancţionare de către comisiile de specialitate ale federaţiilor. Aşa s-au petrecut lucrurile, de curind, în baschet. Arbitrul Gabriel Roibu (Galaţi) nu s-a prezentat la două meciuri divizionare la care era programat, fiind astfel suspendat pe timp de patru etape ; arbitrul Alexandru Guţu (Craiova) a intimndat la Jocuri şi, ca urmare, se va „odihni“ două etape : arbitrii Ion Tache (Ploieşti) şi Marian Constantinescu (Tîrgovişte) au condus total necorespunzător şi au fost suspendaţi pînă la încheierea turului diviziilor B, şcolară şi de juniori, iar înaintea returului vor fi reexaminaţi . Geza Dutka (Oradea) şi Ernest Ulrich (Braşov) nu au manifestat suficientă autoritate in partide de Divizia A şi au fost suspendaţi pe două etape. De cind au început campionatele naţionale de baschet au mai fost şi alte cazuri (nereguli la masa oficialilor în cursul meciului Politehnica Iași — Rapid, de exemplu) aflate acum în curs de judecare de către Colegiul central al arbitrilor, a cărui operativitate merită a fi subliniată și apreciată. Pentru că, trebuie spus cu hotărîre, dacă în baschet au abundat cazurile de indisciplină, în mare măsură vinovaţi au fost şi arbitrii care nu şi-au făcut pe deplin datoria care au înţeles că trebuie doar să fluiere „paşi“ sau „3 secunde“ şi nici atunci cu promptitudine. A venit vremea ca şi arbitrii să contribuie la redresarea baschetului, prin prestaţii de cea mai inartă calitate, prin aportul lor substanţial la crearea unei atmosfere de muncă şi disciplină. Dar, pentru aceasta trebuie să devină ei înşişi exemple ! D. ASMARANDEI O atractivă competiţie automobilistică MARELE PREMIU AL BUCUREŞTIULUI“ Duminică, începînd de la ora 8:30, amatorii de automobilism din Capitală vor putea asista la cursele de viteză pe circuit din cadrul competiţiei dotate cu trofeul „Marele premiu al Bucureştiului“. Fiind vorba, de fapt, de ultima etapă (din cinci) a campionatului republican de viteză, cei prezenţi de-a lungul traseului vor putea urmări întreceri — la care s-au înscris pînă acum peste 80 de piloţi (avansaţi şi începători) —, rezervate diferitelor clase : sub 1000 cmc, peste 1300 cmc, Dania 1300 (grupa I şi II) ş.a. Inedit este traseul pe care se dispută concursul : şoseaua ce leagă platforma Casei Scînteii (hotelul Parc) de cartierul Pajura. „Este un traseu splendid, ne-a spus Otto Holtzman, preşedintele clubului organizator, Unirea Tricolor. Sunt condiţii foarte bune de vizionare, aproape din orice punct putîndu-se urmări jumătate din traseu. Am luat măsuri pentru buna organizare a concursului, pentru ca accesul spre traseu să se facă în bune condiţii, casele de bilete fiind amplasate la ambele capete ale traseului. La întreceri va participa, hors-concurs, un alergător italian — Alfonso Giordano — pe un Fiat 131 Abarth, de 2000 cmc“. Două amănunte tehnice : validarea Înscrierilor se face sâmbătă, ora 17, la sediul F.R.A.R. (str. Bateriilor 32) , revizia tehnică — duminică, la ora 7,30. „Cupa de toamnă" la handbal " --------------- -----------—.......................................... 0 „TRAMBULINĂ“ (pentru tineret) PREA PUŢIN FOLOSITĂ Organizată nu pentru prima oară și avind ca principal scop să reunească intr-o activitate periodică jucătorii și jucătoarele de handbal din formaţiile fruntaşe care nu sunt angrenaţi în vreuna din acţiunile loturilor reprezentative. „Cupa de toamnă se apropie de sfîrşit. Ultima etapă este programată în ziua de 30 octombrie, după care meciurile finale vor avea loc in ziua de 6 noiembrie, la Tg. Jiu. Atunci vor fi cunoscute cele două formaţii, una masculina şi alta feminină, cîştigătoare ale trofeelor. Deocamdată, însă, să vedem ce ne-au arătat ultimele etape. Ţinînd seama de faptul că organizarea acestei competiţii a fost un foarte bun prilej pentru antrenorii echipelor fruntaşe de a promova şi reda elemente tinere, primul lucru asupra căruia ne vom îndrepta atenţia va fi tocmai felul in care s-au comportat in aceste jocuri unele dintre speranţele handbalului nostru. In acest sens, vom semnala un fapt Îmbucurător : in mai multe echipe masculine şi-au făcut apariţia jucători înalţi, cu un gabarit deosebit şi nu puţine an s-au remarcat şi prin forţa şuturilor lor. Cîteva exemple sunt grăitoare : Rusu (Ştiinţa Bacău), Zamfir (Belon Săvineşti) sau Oprea (Steaua), acesta din urmă autor a nu mai puţin de 9 goluri în ultimul meci al echipei sale, adică a aproape jumătate din punctele realizate de o formaţie din care făceau parte Cheli, Roşu, ca să nu mai vorbim de Gaţu. Alături de ei, la acest capitol, al promisiunilor mai trebuie trecuţi Andreescu (Dinamo Bucureşti) şi Dan Ian II (H.C. Minaur Baia Mare. După cum se poate lesne observa, exemplele sunt exclusiv din întrecerea masculină. Faptul nu este întimplător. In rândurile echipelor feminine noutăţile sunt foarte puţine, majoritatea antrenorilor mulţumindu-se cu jucătoarele care nu au fost solicitate la loturi şi cu rezervele de care dispuneau, evitînd să întreprivadă Încercări. Excepţie, într-o oarecare măsură, a făcut doar Universitatea Bucureşti (antrenor prof. Marcel Creţu) care, aflîndu-se şi aşa în momentul schimbării de generaţii, a profitat de această competiţie pentru a-şi forma şi reda o echipă cu care să se prezinte în primăvară la startul noii ediţii a campionatului. Să notăm la această echipă evoluţiile promiţătoare ale jucătoarelor Nicoliţa Băzărinca (bun conducător de joc) şi Valentina Bratu. In ceea ce priveşte întrecerea feminină este de subliniat, de asemenea, evoluţia mai mult decit promiţătoare a echipei bucureştene Confecţia, care beneficiind şi de un lot complet, dar şi de conducerea tehnică a prof. Pompiliu Simion, a realizat partide frumoase, candidînd cu mult succes la primul loc in seria I şi, deci, la dreptul de a-şi disputa finala competiţiei cu cîştigătoarea seriei a II-a. Şi pentru că a venit vorba de finală, să precizăm că dacă pînă acum şi federaţia a profitat de această competiţie pentru a verifica o serie de arbitri (mulţi au trecut cu bine examenul !) este de aşteptat ca la ultimul act al întrecerii să fie prezenți cei mai buni cavaleri ai fluierului, (c.a.). CONSTRUCTORUL GALAŢI ÎN C.C.E. LA POPICE • Simbătă se dispută, la Galaţi, returul intîlnirii internaţionale masculine dintre Constructorul şi formaţia cehoslovacă Chemo Svit, contind pentru prima etapă a Cupei campionilor europeni. In prima intîlnire, la Svit, victoria a revenit sextetului gălăţean cu 5236 — 5223 pd. Finala C.C.E. se va disputa in zilele de 19—20 noiembrie in Cehoslovacia, la Olomouc. Tot acolo se va juca şi turneul final al competiţiei europene feminine (finală cu 8 echipe), la care va fi prezentă şi Voinţa Tg Mureş. La Zwickau (R. D. Germană) s-a disputat tradiţionalul turneu internaţional „Cupa Werner Seelenbinder“, câştigată de Marion Schuster (R.D.G.) cu 461 pd şi M. Makkai (Ungaria) cu 1001 pd. Cei doi sportivi români care au participat la competiţie s-au clasat astfel : Elena Radu (Voinţa Galaţi) — locul 5 cu 435 pd (prima dintre jucătoarele străine) și Gheorghe Scholtes (Aurul Baia Mare) — locul 10 cu 816 pd. • Olimpia București (m) are ca oaspete echipa ungară Delep Seghedin. Turneul individual al intilnirii va avea loc mîine după-amiază pe arena Olimpia. • In meci restanță pentru etapa a IV-a a campionatului feminin (Divizia A) . Record Cluj-Napoca — Textila Timişoara 2452 — 2356 pd (scor individual 4—2). Cele mai bune jucătoare au fost Magdalena Killin (R) — 446 pd şi Leontina Bonto (T) — 426 pd. • După o Întrerupere de două săptămîni, simbătă și duminică se reiau întrecerile Diviziei A Atit la feminin, cit și la masculin se dispută etapa a V-a. TOAMNA! SEZONUL NOUTĂȚILOR SI AL MARILOR AVANTAJE * » ACORDATE PARTICIPANTILOR LA SISTEMELE LOTO - PRONOSPORT • Tragerea constă din 3 faze, in cadrul cărora se efectuează 8 extrageri, față de 5 la tragerea specială anterioară. • Se extrag 45 de nume-JUCAfI DIN TIMP BILETE CU NUMERELE DV. PREFERATE I NU PIERDEŢI OCAZIA DE A VA NUMĂRĂ PRINTRE MARII CIŞTIGATORI I re, faţă de 31 la tragerile speciale anterioare. • Se atribuie ciştiguri pe 14 categorii, cu 10 categorii In plus faţă de tragerile obişnuite Pronoexpres. • Pe aceeaşi variantă pot fi obţinute ciştiguri cumulate atît la două cit și la toate fazele tragerii (ultimul caz fiind valabil numai pentru variantele de 15 lei), precum și la diferitele extrageri din cadrul fiecărei faze. C Cstigurile acordate la faza a ll-a — suplimentara — se suportă din fond special. Participarea se face pe bilete de 6 şi 15 lei varianta simplă, achitată 100% sau 25%, cu menţiunea că numai biletele de 15 lei participă la toate extraverie. UNDE A] FOST DUMINICĂ, TOVARĂŞE PROFESOR? II fete (plus „galeria“ — 1 băiat şi alte 5 fete) ştiau că vor juca inimică primul lor meci * ,de handbal Şi-au cusut iun^re pe tricouri şi au mer ,*» — nu neapărat cu gînd Jde victorie, dar cu gînd de «întrecere — la ..Timpuri Noi, bază sportivă de o frunjbeţe aparte, cu terenuri de fauidbai sau volei, dar şi ou^ală de lectură, cu bazin o înot şi un petec de plajă imntre copaci răzleţi. AjU vei* ded aici eleve de La Şefa generală 79 (cu clase afi^tte), împreună cu profesor»! Radu Voidloiu : »»Noi si item profilaţi pe atletism klar am văzut că fetele acestea bine clădite pot face şi altceva. Am ales handbalul...« La ora 10 trebuia să înceapă jocul. Dar se făcuse 10,15 şi adversarele (de te Liceul FILB) nu apăruseră încă. «Fetelor, dacă tot am venit, hai să facem puţină mişcare !• Şi invitaţia profesorului s-a materializat repede. Numai Violeta stă tristă. Face canotaj la Voinţa, avea un concurs chiar In dimineaţa aceasta, a preferat să vină să joace pentru şcoala ei. Dar veselia Mihaelei, Ştefandei, Zamfirei, Eugeniei nu o lasă multă vreme Indiferentă. Aşa căută de supărare şi în „minţi care se-ncinge va marca primul gol. Stăm, privim și gîndim , or fi fetele acestea începătoare în handbal dar se mişcă bine, aleargă mit, ce mai, sunt dotate pentru sport... S-a făcut aproape 11. Tot nu apare nimeni. Pe un alt teren, 10 tineri de te „Biofarm« joacă fotbal, aşa, între ei : „Trebuia să avem meci oficial. DAR SI FARA ADVERSAR NOI HOT FACEM SPORT !" Spaţii! amenajat pentru volei a rămas, pe mai departe, gol.. Am dat fuga-i vechii, la „Voinicelul“, nete e şi sediul C.E.F.S. al sectorului 4. Trebuia să aflăm răspuns de întrebarea fără cuvinte din ochii trişti ai violetei, care pierduse un con uers de canotaj pentru s rm) Juca un meci de handbal cu cine ne Intrecem 7 Aui tocmai se încheia o cursă (demonstrativă) de karting Ne-a atras atenţia animaţia deosebită. Se terminase o partidă de volei şi, pînă începea alta, terenul se şi umpluse cu „rezerve“, dornice şi ele de câteva pase peste fileu. Copiii sunt de la 14 şcoli generale. De la nr. 200 (profesori Marina Jipa şi Cornel Bucur), 811 (Gheorghe Dragomirescu şi Virginia Decuseară), 67 (Elena Neagu), 16 (Cornel Gheorghiu), 74 (Aurelia Szőke şi Mioara Pavel) etc. Antrenoarea Margareta Şorbală a venit la „Voinicelul“ pentru a găsi ceva copii talentaţi, pe care să-i selecţioneze la volei, la Olimpia. Dar dacă dinsa ar fi avut ...neinspiraţia de a merge pe „Timpuri Noi« . Ne întrebăm şi-l întrebăm pe tovarăşul Dan Ionescu, prim-vicepreşedinte al C.E.F.S. --„Am anunţat din vreme pe toată Lumea. Trebuiau să aibă loc « (cinci !) meciuri de handbal laTimpuri Noi». De toată acţiunea răspunde profesorul Eugen Enciu, de la liceul omonim«. Dumneavoastră nu v-aţi propus să ‘ treceți pe acolo ? „Cum să nu ? ! Dar uitaţi-vă, de-abia venisem de la sala 23 August, de la gimnastică. Am fost şi pe La«Titanii»*. Am găsit numai lucruri bune. La«Timpuri Noi» imi propusesem să merg, împreună cu colegul Viorel Coadă, mai pe la ora prinzului. Mă miră ce-mi spuneţi. Prof. Enciu e un om bine pregătit«... Ştiţi foarte bine, scopul principal al „DACIADEI“ este atragerea întregului tineret la o activitate sportivă continuă. Credeţi că va fi uşor pentru profesorul Voicioiu să-şi convingă elevele să vină le meciul următor . „Toate jocurile vor fi reprogramate. Nu ne interesează să stabilim rezultate la... masa verde, vrem SA SE JOACE ! Puteţi să fiţi convinşi, nu ne vom purta cu mănuşi faţă de cei răspunzători, iar cele petrecute la baza sportivă Timpuri Noi vor rămine un exemplu izolat“. Am reţinut promisiunea şi parcă nu ne putem opri sâ întrebăm : unde aţi fost duminică, tovarăşe profesor Enciu Geo RAEŢCH1 ATI FTKM 14 3610 *“a ae3~ miULum fâşurat un concurs la care au participă, alături de sportivi din Cluj-Nepoca, Tg. Secuiesc, Mediaş, TL Mureş, Sibiu şi câţiva atleţi de la A.Z.S. Varşovia. Cele mai bune rezultate : înălţime (f) “ Lucia Boboc (Şoimii Sibiu) L85 m ; S 009 m — G. Marko PS- Secuiesc) 15:10,5 ; disc - Boreoş (Mediaş) 48,38 m. (Loiescu-coresp.) B/"V „CUPA VOINŢA“- în sala BOA clubului Giuţa Roşie au luat sfîrşit mntrecetie contind pentru „Cupa Voinţa“. B»"«nea finală a «cos 1*» evidenţă ciţiva tineri talentaţi şi bine pregătiţi : Andrei smiru şi Mircea Dobrescu (Autobuzil)■ antrenor Nicolae Ghibu, Traian Gavrilaş (Voința) - 11,trenorAhal Nicolau și contantin Apostol (Steaua) — Gîju, iată ceilalți ^TSMori . L Stan, Al. Dinu, l mo), M. Tismanart. L 'Tigău (Olimpia). D. Ciornehac (Semânăbaiva). Gh. A babei (Energia). *tobuzul). Gh. vasile (Rapid) şi ta" a revenit boxerilor de la Dinamo cu 9 p. (Daniel DIACOBIESCU-coresp). ■ IDTC ECHIPA DE GRECOLVJrl romane a ca. şcolar nr. 2 Galaţi a sustinut o dublă Intîlnire amicală internaţională cu selecţionata oraşului. Chişinău. Victoriile au fost împărţite. In prima partidă au câştigat gălăţenii cu 7—3, iar în cea de-a două oaspeţii cu 6—4. (X. SIRIOPOL-coresp •) wp.np ÎNCEPÎND DE AZI, PE ICINId doua BAZE SPORTIVE DIN CAPITALA se desfăşoară competiţiile memoriale „Cornel Zacopceanu* şi „Mina Umna*. Prima (seniori, Individuală) va avea loc pe terenurile din parcul Progresul, iar cea de-a doua (echipe feminine) va fi găzduită de terenurile Dinamo. ■ ■ai pi REZULTATE DIN DIVULtI VIZLA B. Masculin ETEROM Iaşi — Dinamo Brăila 1—3, SABO Tîrgovişte — C.S.U. Piteşti 1—1, Belona Săvineşti — Petrolul Ploieşti 1—0, CLS.U. Suceava — C.S.U. Galaţi 8—2, Electroputere Craiova — Fanil 0—3, Potesta Arad — Oţetiţi pr. dr. P. Groza 3—a ; feminin: Olimpia Buc. — C P.B. 9—3, Medicina Buc. — Flacăra roşie Buc. 1—1, Spartac Buc. — Undv. Buc. 1—8, Confecţia Brăila — Chimia 7, Măgurele 3—0 (neprezentare). Confecţia Buc. — Voinţa Craiova 0—3, Constructorul Arad — Mondiala M. Mare 3—0, C.S.M. Sibiu — Olimpia Oradea 3-0. CJ3.U. Tg. Mureş — Penicilina Iaşi 3—0, Voinţa M. Ciuc — Metalotehnica Tg. Mureş 0—8 a LA baia mare „Cupa explorării s-a încheiat cu victoria gazdelor. Rezultatele ultimelor două zile : Legia Varşovia — Constructorul Brăila 3-0 (2, 1. 3), Explorări Baia Mare — Politehnica Timișoara 3-0 (7, 10, 7) , Explorări — Legia 3—1 (12, —9, 6, 10), Constructorul — Politehnica 3—0 (10, 8,7). (V. SASABANU, coresp.) . LA MADRIDIN PRELIMINARIILE CAMPIONATULUI MONDIAL (Urmare din pag. 1) nere a omogenităţii şi de sporire a forţei de joc colective — are cîteva explicaţii esenţiale care îl privesc pe Bălăci, dar şi pe Ştefan Covaci. Mijlocaşul craiovean s-a arătat In vizibilă creştere de formă in ultima lună, are la această oră o foarte bună condiţie fizică, făcind o impresie favorabilă la Moscova, în meciul din cadrul Cupei cupelor, cu Dinamo, cînd s-a dovedit combativ şi stăpîn pemijlocul terenului. In jocul de antrenament de simbătă seara, de pe stadionul „23 August“, cu S.C. Bacău, Balaci a fost urmărit cu deosebită atenţie de Ştefan Covaci care ne mărturisea că a stat toată repriza a doua în apropierea craioveanuului pentru a-i studia realmente şi a-i vedea toate reacţiile. Ei bine, forma arătată şi cu această ocazie de Bălăci l-a pus... pe gânduri pe antrenorul Ștefan Covaci. Avind în vedere şi cunoscutele disponibilităţi ofensive ale lui Balaci — superior la acest capitol lui Bobbilă — şi necesitatea de necontestat a practicării de către echipa noastră a unui joc cit mai „apăsat“ şi mai sigur pe contraaatac, gândurile antrenorului reprezentativei noastre s-au transformat în calcul şi calculele au dus la această opţiune de ultim moment. O opţiune bine întemeiată, după părerea noastră, ea exprimând fidel intenţiile de joc ale echipei României în această foarte grea partidă cu Spania, „îmi pun mari speranţe în echipă, în capacitatea lui Iordănescu şi Balaci — spunea Ştefan Covaci — capabili să ţină mingea cînd este nevoie, nemaivorbind de aportul ofensiv pe care-l pretind de la amîndoi“. Romilă, fotbalist cu o apreciată siguranţă în joc, in stare să îndeplinească multe sarcini, este prima rezervă a echipei noastre, el urmând a intra im locul oricărui titular din primele două linii care nu ar da randament. Tricolorii au făcut ieri un ultim antrenament — un antrenament cu ritm destul de susţinut, care a durat o oră — pe stadionul Vicente Calderon, toţi fotbaliştii prezentindu-se într-o bună dispoziţie de joc. Echipa are un moral ridicat şi priveşte cu încredere partida de miercuri, cind se aşteaptă la un puternic asalt al fotbaliştilor spanioli în prima jumătate de oră a jocului. ALTE SPICUIRI DIN PRESA SPANIOLĂ Ziarele şi revistele care au apărut marţi dimineaţă la Madrid, se ocupă pe larg în paginile lor de meciul de fotbal dintre selecţionatele României şi Spaniei. Astfel, ziarul „As“ publică o pagină întreagă în care este prezentată echipa României, însoţită de fotografiile ltd Dudu Georgescu, ciştigătorul „Gheta de aur“, Cheran, Dinu şi Dobrău. Intr-unul din subtitluri, Ştefan Covaci declară : „Vom juca cu ardoare, respectînd insă legile fair-play-ului“. La riadul său, cunoscutul jucător spaniol Pini declară, printre altele : „Va fi un joc deosebit de dificil şi pentru a obţine victoria echipa mea va trebui să joace foarte bine“. Ziarul „Hoya del Lunes“ publică un amplu articol in care se subliniază că, pentru a termina învingătoare, echipa Spaniei va trebui să joace la valoarea ei maximă. Referitor la formaţia pe care gazdele o vor prezenta se scrie : „Profesorul K (cum i se spune aici antrenorului Ladislau Kubala) a inclus în formaţie pe cei mai in formă jucători, printre aceştia figurînd Dani, Pirri, Benites Churruca şi Ruben Cano“. In sfirşit, ziarul „Ya Deportes“, sub semnătura cronicarului sportiv Juan Maria Alfaro, face o retrospectivă a meciurilor din grupa a opta, subliniind ca, in prezent, echipa României are cele mai mari sanse in disputa pentru calificarea la turneul final din Argentina. ! ! Aţ! VIZITAT VRANCEA, JARA LEGENDELOR ? gî Vestitele podgorii de la 0 Panciu şi Odobeşti 7 0 Hrubele lui Ştefan ce! 0 Mare ? 0 Pivniţele domneşti ? 0 Muzeele viticulturii 7 00 Dacă nu, adresaţi-vă Fiii Calelor de turism din Bucureşti, Bd. 1848 nr. 4, Bd. 0 N. Bălcescu nr. 35, Bd. 0 Republicii nr. 4 şi 68, 0 Gal. Griviţei nr. 140, 0 care vă invită la excursii de o zi, cu plecarea în fiecare duminică la ana 6,30 0 din Piaţa Unirii-hale. 0 0 Vrancea cu legenda Vrincioaiei şi a feciorilor săi, 0 0 Vrancea „Mioriţei“, dar mai cu seamă Vrancea de azi 0 0 îşi aşteaptă oaspeţii 1 ^\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\^^^^ MECIUL DE ASTĂ-SEARĂ ÎN DATE STATISTICE a Meciul de astăzi este al 291-lea din întreaga activitate a reprezentativei noastre. Pînă în prezent, bilanţul echipei naţionale a României este următorul : 230 122 70 98 513—472 o Partida de pe stadionul Vicente Calderon este a patra din programul grupei a Vili-a preliminare europene a C.M. 1918. Cele trei întilniri desfășurate pînă acum s-au încheiat cu următoarele rezultate : Spania — Iugoslavia 1—0 (0-0). A înscris, din penalty, Pirii. ROMANIA — Spania 1—0 (1—0). A marcat Benito (autogol). Iugoslavia — ROMANIA 0—2 (0—2). Au înscris : D. Georgescu și Iordănescu. CLASAMENTUL LA ZI AL grupei 1. ROMANIA 2 0 0 0 3 0 4 2. Spania 2 10 11-12 3. Iugoslavia 2 0 0 2 0-3 0 Din această grupă au mai rămas de jucat următoarele meciuri : Astăzi, la Madrid : Spania — ROMANIA 13 noiembrie, la Bucureşti : ROMANIA — Iugoslavia. 30 noiembrie, la Belgrad : Iugoslavia — Spania. • Iată acum vârsta şi numărul de jocuri în echipa naţională ale componenţilor lotului care au făcut deplasarea la Madrid : Cristian (p. c. Argeş) 21 ani, 4 A ; Moraru (Steaua) 5 ani, 1 A ; Cheran (Dinamo Bucureşti) 30 ani, 32 A ; Sameş (Steaua) 25 ani, 18 A; Sătmăreanu II (Dinamo Bucureşti) 25 ani, 24 A ; Vigu (Steaua) 31 ani, 10 A; Dobrău (Dinamo Bucureşti) 24 ani, 4 A ; ştefănescu (Universitatea Craiova) 26 ani, 1 A ; Tilihoi (Universitatea Craiova) 21 ani, deb. ; Dumitru (Steaua) 27 ani, 51 A ; Romilă (Politehnica Iaşi) 27 ani, 7 A ; Bölöni (A.S.A. Tg. Mureş) 24 ani, 18 A ; Dinu (Dinamo Bucureşti) 29 ani, 65 A ; Balaci (Universitatea Craiova) 21 ani, 21 A ; Crişan (Universitatea Craiova) 22 ani, 20 A ; D. Georgescu (Dinamo Bucureşti) 27 ani, 29 A; Iordănescu (Steaua) 27 ani, 41 A ; Troi (Steaua) 28 ani, 16 A. Căpitanul reprezentativei noastre este Dumitru. • Arbitrul meciului, Robert Wurtz (Franţa), este considerat unul dintre cei mai valoroşi cavaleri ai fluierului din această perioadă în Europa, vă amintim că el a condus finala C.C.E. din acest an. Liverpool — Borussia Mönchengladbach (3—1, disputată la Roma). ŞTIRI · ŞTIRI 9 ŞTIRI @ ŞTIRI • TURNEUL ECHIPEI F.C. BIHOR IN POLONIA. Divizionara A F.C. Bihor a efectuat — la invitaţia echipei Stal Mielec — un turneu în Polonia. In primul meci, echipa orădeană a jucat cu o selecţionată a oraşului Mielec şi a ciştigat cu 1—0 (0—0), prin golul marcat de Popovici — penalty transformat in min. 55. Al doilea meci, Stal — F.C. Bihor, s-a încheiat la egalitate : 1—1 0—1). Golurile au fost marcate de Pitei (min. 79), pentru gazde, respectiv Lupău (min. 33). (Gh. Lörincz, coresp.). O MUSCELUL CÎMPULUNG — C. S. TÎRGOVIȘTE 1—1 (0—0). Un joc plăcut, disputat, la care oaspeţii au deschis scorul prin Greaca în min. 62, iar gazdele au egalat în ultimul minut de joc prin Berevoianu. (Paul Mateoiu — coresp.). • DIERNA ORŞOVA — F.C.M. REŞIŢA 1—1 (0—0). Divizionara A a deschis scorul la min. 58 prin Bora, iar gazdele au egalat peste 7 minute prin Stanciu. (I. lacob — coresp.). • MECIURI AMICALE. Astăzi şi mîine, divizionarele A şi B vor susţine mai multe meciuri amicale. Iată cîteva dintre aceste partide. Astăzi : F.C. Petrolul — Rapid Bucureşti (stadionul Petrolul, ora 15), A.S.A. Tg. Mureş — Chimica Tîrnăveni (stadionul „23 August“ din Tg. Mureş, ora 15,30), F.C. Şoimii Sibiu — Steagul roşu Braşov (stadionul F.C. Şoimii, ora 15). Mîine : F.C. Argeş — C.S. Tîrgovişte (stadionul „1 Mai“, ora 15), F.C. Olimpia Satu Mare — C.F.R. Cluj-Napoca (stadionul Olimpia, ora 15), F.C. Baia Mare — F.C. Constanța (Stadionul municipal, ora 15). Azi, pe stadionul Steaua, de la ora 15 ■~n~~TiTir«niTTrMMfrTnmini»rTirrrgiMirTrr~~~~—1 a. —bo ROMÂNIA - SPANIA ÎN C. E. DE TINERET Astăzi, reprezentativa de tineret (21 de ani) a României susţine a treia partidă oficială in campionatul european. De data aceasta, in compania selecţionatei similare a Spaniei, o intîlnire revanşă întrucât după cum se ştie, in primăvară, rezultatul a fost defavorabil echipei noastre (0—3). Este de aşteptat, deci, ca jucătorii noştri să facă totul pentru a oferi iubitorilor de fotbal un joc de calitate şi un rezultat bun. Pentru partida de azi, pregătirile au fost practic Încheiate, antrenorii O. Popescu şi C. Creiniceanu efectulnd ieri, cu elevii lor, un ultim antrenament. Despre adversarii echipei noastre, sosiţi in Capitală luni după-amiază, am aflat că antrenorul Gustavo Biosca a deplasat la Bucureşti un lot de 16 jucători, pe cei mai In formă, In majoritatea lor componenţi al cluburilor din prima divizie. De remarcat că printre ei se află opt dintre jucătorii care au evoluat in primăvară, în meciul tur disputat pe stadionul „Rayo Vallecano” din Madrid. Aceştia sunt 5 Goicoechea (Atletico Bilbao), Vitoria şi San Jose (Real Madrid), Idigoras şi Uf arte (Real GRUPA A I-a A CAMPIONATULUI EUROPEAN DE TINERET Beinhatsie de parra acum : Iugoslavia — Spania 4—1 . Spoilia — România 3—0 . România — Iugoslavia 4—3. Iugoslavia 2 2 0 0 7-2 4 2. Spania 2 10 14-42 3. România 2 0 0 2 14 0 Donatoarele meciuri Iugoslavia — România (13 noiembrie), Spania - Iugoslavia (30 noiembrie), Soededad), F. Sanchez (C. F. Barcelona), Navajas (Burgos) şl B. Sanchez (Real De porti vo). Reprezentativa spaniolă a venit la Bucureşti cu gândul de a obţine victoria, aşa după cum ne declara şi antrenorul Gustavo Biosca : „Ştim că ne aşteaptă o partidă dificilă, că pe teren propriu forţa ofensivă a românilor, cit şi dorinţa lor de revanşă sunt arme pe care nu trebuie să le neglijezi. Ca să nu mai vorbesc şi de contribuţia publicului, pe care 11 cunosc a fi tot atît de temperamental ca și cel al madrilenilor. Vom juca deschis, pentru victorie , ceea ce va imprima o notă de spectaculozitate intîlnirii“. Partida de azi se dispută pe stadionul Steaua, cu începere de la ora 15, și va fi condusă de o brigadă de arbitri din Turcia, avându-l la centru pe Erkan Goksel. Iată formaţiile probabile comunicate de antrenorii celor două reprezentative : ROMÂNIA : Windt — Bărbulescu, Stancu, Zahiu, Barna — Iorgulescu, Stoica, M. Răducanu — Chitara, Rada N. Ţăinar. SPANIA : B. Sanchez — San Jose, Goicoechea, Valespi, Perales — F. Sanchez, Barero, Vitoria — Navajas, Idigoras, Ufarte. LOTO-PRONOSPORT INFORMEAZĂ La toate agenţiile Loto-Pronosport, la vînzătorii volanţi şi la unităţile cooperaţiei de consum, comerţului şi poştei se găsesc de vînzare serii de LOZ IN PLIC cu ciştiguri suplimentare. Ca urmare, numărul câştigătorilor de autoturisme şi mari premii în bani, atribuite de acest sistem, sporeşte în permanenţă. Vă prezentăm cîţiva dintre recenţii mari cîştigători : Ulmeanu Nicu din Alexandria, jud. Teleorman — autoturism „Skoda S 100”, Murgeanu Alexandru din Bîrlad, jud. Vaslui — autoturism „Skoda S 100“. Comşa Ernestin din Mediaș, jud. Sibiu — 20.000 lei. Mare Ioan din București — 10.000 lei. Guist Adolf din Sibiu — 10.000 lei. CISTIGURILE CONCURSULUI PRONOSPORT DIN 23 OCTOMBRIE 1977 Categoria I : (12 rezultate) 3,25 variante a 24.581 lei ; Categoria a II-a : (11 rezultate) 36,75 variante a 2.609 lei ; Categoria a III-a : (la rezultate) 366,50 variante a 392 lei. câştigătorii Dinu Florin din Piteşti şi Cocârlă Marin din Someria obţin cîte un ciştig de categoria I in valoare de 24.581 lei. Tragerea Pronoexpres de astăzi va fi transmisă la televiziune la ora 17,35. Rezultatele tragerii vor fi transmise și la posturile de radio în cursul serii.