Sportul, octombrie 1984 (Anul 40, nr. 10822-10848)

1984-10-10 / nr. 10830

In campionatul national de tenis MULTI JUNIORI SE IMPUN IN FATA SENIORILOR Campionatul naţional individual de tenis — găzduit de terenurile din parcul Progresul — a continuat marti cu disputarea probelor de simplu. In turul al doilea al întrecerii alţi doi favoriţi au fost eliminaţi. Chini find întrecut de Itu cu 6—2 4—6, 6—4, 1—6, 6—4 la capătul unui frumos „maraton", in timp ce Kadar a fost depăşit de Mihnea Năstase cu 6—4, 6—0, 6—3. Nadia Becherescu şi Marilena Totoran — şi ele capi de serie — au pierdut la Teodora Tache şi, respectiv, la Claudia Niculescu. In acest context ni se pare demn de remarcat faptul că toţi cei patru seniori au cedat in faţa tinereţii, învingătorii lor aflîndu-se încă la vîrsta junioratului. In faţa experimentatului Octavian Vîlcioiu, dinamovistul bucureştean Ion Şesu a cîştigat la capătul a cinci seturi de luptă cu 5—7, 0—6, 7—6, 6—3, 8—6. Rezultate din turul II. MASCULIN: Hărădău (favorit) — Gorgan 6—1, 6—4, 6—3, Moroșan — Stânescu 6—4, 6—0, 6—1, Steffinescu (f) — Leonte 8—8, 8—3, 8—1, Ursuleanu — Bozdog 6—2, 6—1, 6—1, A. Marcu (f) — Toma 6—4, 6—2, 6—3, Dirzu (f) — Comânescu 6—1, 6—3, 9—7, Popa (f) — Pindichi 6—3, 6—0, 6—1 Tr. Badiu — Pavel 2—6, 6—0, 6-3, 6—4, Constantinescu (f) — Nicolae 6—3, 4—6, 6—3, 6—2, Hnat (f) — Tr. Marcu 6—2, 7—5, 6—3, B. Badiu — Cosac 6—4, 7—5, 8—6, Vanta — Antonescu 6—3, 6—3, 8—6, Bucur (f) — Ad. Popovici 6-1, 8—6, 7—6. Citeva partide din întrecerea feminină au reţinut atenţia atît datorită spectacolului tenisistic în sine, ct mai ales datorită perspectivei. Dane Samungi — multipla noastră campioană de junioare — se prezintă bine pregătită la această întrecere a senioarelor şi lasă să se întrevadă că va avea un cuvint de spus în fața mai maturelor sale partenere de întrecere. O bună impresie a lăsat ieșeanca Gabriela Mitrică (antrenor Gheorghe Bărbărie). Rezultate din turul I: Lucia Romanov (favorită) — Liliana Pop 6—1, 6—0, Consuela Roman — Anca Drăgușan 6—1, 6—1, Otilia Pop (1) — Gabriela Popa 6—1, 6—4, Cosmina Popescu (f) — Georgeta Onei 3—6, 8—2, 6—3, Alice Danilă (f) — Cristina Ştefănescu 6—3, 6—3, Aurelia Gheorghe (f) — Camelia Ciobanu 6—1, 6—3, Aurora Neculai — Speranţa Mureşan 6—2, 6—2, Ileana Trocan (f) — Sorina Ştefănescu 6—1, 6—3, Maria Romanov (f) — Mâdălina Spirache 6—2, 6—0, Gabriela Mitrică — Mirela Budu 5— 7, 6—4, 6—3, Teodora Tache — Nadia Becherescu (f) 6—1, 6—0, Luminița Sălăjan (f) — Gabriela Precup 6—0, 6—1, Monica Radu (f) — Valentina Cocan 6—3, 6—0, Claudia Niculescu — Marilena Totoran (f) 7—5, 2—6, 6—3, Diane Samungi — Mădalina Voinea 6— 2, 6—1. Daniela Moise (I) — Corina Taloş 6—1, 6—1. întrecerea continuă azi de la ora 8.30 cu probe de simplu — dimineaţă — ș 1 dublu — după-amiază. Ion CAVRILESCU CAMPIONATUL DE OINĂ (Urmare din pag 1) frumoasă performantă fără a fi învinși în turneul-maraton de la Sebes Alba Poiana Brasov si București. Campionii au înregistrat de-a lungul celor trei manșe 224 de puncte prin lovirea adversarilor (Nicolae Păsărică, un inspirat centru mijlocaş, Florian Dincă și Constantin Oancea au fost cei mai eficace trăgători si 167 de puncte suplimentare din „bătaia mingii“, principalii realizatori fiind Alexandru Bobeică — 21 de puncte. Florian Oancea — 19 puncte. Nicolae Păsărică — 15 puncte și Traian Perșinaru — 15 puncte. Fără a mai străluci ca altă dată în mînuirea bastonului dinamoviștii s-au impus de fiecare dată în repriza de la „prindere“, dovedind maturitate și o mare putere de concentrare în momentele dificile, astfel că titlul continuă să rămînă în mîini bune. Dacă Dinamo emitea înaintea ultimului tur justificate pretenţii la primul loc. In schimb celelalte echipe au abordat întrecerea de sîmbată şi duminică cu posibile modificări ale poziţiilor respective în clasamentul final. O singură partidă a satisfăcut astentările, elevii maestrului sportului Ilie Dacău (C.P.R.) fiind nevoiţi să se întrebuinţeze la maximum pentru a smulge o victorie la limită (18—17) laminoriştilor din Roman. Tipografii au cîştigat însă mai uşor decit sperau (22— 9) cealaltă confruntare decisivă, cu Politehnica Bucureşti, în care studenţii s-au ,.încălzit“ foarte greu. Partida care decidea de ocupanta ultimului loc de podium a fost cîştigată de studenţii bucureșteni (antrenorul Gheorghe Vasile a avut în mijlocaşul centru Gheorghe Gruianu un excelent coordonator de joc) cu scorul de 13—8 în dauna echipei Laminorul Roman, inconstantă de la un meci la altul. în acest meci au realizat puncte suplimentare Gheorghe Dumitru — 2, Marin Crîngaşu — 1, Marcel Ursu — 1, respectiv Petre Gălăteanu — 2 şi Ion Gălăţeanu — 2. In sfîrşit, echipa Viaţă Nouă din comuna Olteni (jud. Teleorman) a început în forţă turneul, dar a terminat anemic „CUPA ROMÂNIEI“ LA SABIE !Urmare din pag 1diurn. pierzind nefiresc cu 10—1 !? Păcat. Citeva sublinieri vizîndu-i pe ceilalţi finalişti : o menţiune pentru evoluţia plină de temperament a lui Marius Florea (locul 5), care a demonstrat că la Slobozia, la .,şcoala" antrenorului N. Mihăilescu, continuă să se facă scrimă de bună calitate . I. Pantelimonescu (Dinamo) ar fi putut realiza mai mult, făcînd, însă, abstracţie de ..duelul“ său... psihologic cu arbitrii , remarcabilă revenirea lui Daniel Costic (Tractorul Braşov), stopat de M. Mustaţă, în turneul final, cu 12—10 ! In rest ? Să aşteptăm si asalturile din ultima etapă a Diviziilor ,„A“ si „B“, care încep azi, de la ora 8,30, şi continuă miine, toată ziua. „Criteriul Olimpic4* la caiac-canoe O REGATA FRUMOASA, VIU DISPUTATĂ Timp de două zile, într-un frumos decor autumnal, pe lacul Snagov s-au desfășurat întrecerile din cadrul „Criteriului Olimpic" la caiac-canoe. A fost o regată viu disputată, cu tineri pînă la 23 de ani la start, cu multe rezultate bune, dar — din păcate — şi cu unele absenţe, cele mai regretabile din partea unor sportivi fruntaşi ai secţiilor Steaua şi Dinamo. Rezultatele tehnice, în ordinea desfăşurării probelor : K 1 (b) — 1 000 m — 1. Ion Miloşoiu (Dinamo) 4:10,0 2. Dorin Soroceanu (Dinamo) 4:12,5, 3. Iosif Blasko (Dierna Orşova) 4:15,6 , C 1 — 1. Vasile Grigore (Simared Baia Mare) 4:35,0, 2. Petre Danilov (Dinamo) 4:40,6, 3. Grigore Haralambie (Steaua) 4:43,2 . K 1 (f) — 500 m — 1. Mihaela Nădejde (C.S.U. Construcții) 2:17,5. 2. Marina Ciucur (C.S.S. Timişoara) 2:18,4. 3. Mariana Nițu (Dinamo) 2:19,1 . K 2 (b) — 1. Constructorul Timisoara (I. Csonti. M. Davidhazi) 3:51,3. 2. Dinamo (M. Năstase. A. Ionescu) 3:52,6. 3. Marina Orșova (I. Scoică A. Scoică) 3:54,3 . C 2 — 1. Dinamo (L. Costache. Al. Demir) 4:07,8. 2. Olimpia București (Fl. Napău, N. Toader) 4:17,1, 3. Steaua (R. Foca Gr. Cucerare) 4:17,2 . K 2 (f) — 1. Dinamo (E. Corolea, M. Nițu) 2:02,6, 2. C.S.U. Construcții (M. Nădejde, E. Tufă) 2:02,7. 3. C.S.S. Timisoara (M. Ianclc, M. Ciucur) 2:05,6 . K 4 (b) — 1. Dinamo (V. Grigore G. Moldoveanu, M. Ciucă, V. Pruncu) 3:28,2. 2. Construcţii Timişoara 3:30,7. 3. Marina Orşova 3:30,9 . K 1 (m) — 500 m — 1. Viorel Polocoşer (Dinamo) 1:54,7. 2. Dorin Soroceanu (Dinamo) 1:56,4. 3. Iosif Blasko (Dierna Orşova) 1:58,5 . C 1 — 500 m — 1. Vasile Grigore (Simored) 2:07,8. 2. Petre Danilov (Dinamo) 2:09,9. 3. Grigore Haralambie (Steaua) 2:11,5 ; K 2 (b) — 500 m — 1. Dinamo (I. Milosoiu. V. Polocoser) 1:43,7. 2. Dinamo (M. Năstase. A. Ionescu) 1:44,8. 3. Dunărea Galați (I. Oprea. V. Bobocea) 1:45,9 . C 2 — 500 m — 1. Dinamo (L. Costache A. Demit) 1:54,9. 2. Steaua (R. Foca Gr. Cucerare) 1:57,3. 3. Olimpia București (F. Napău, N. Toader) 1:53,8. intr-un campionat In care Intlrzie creşterile... ...0 CONSTATARE ÎMBUCURĂTOARE: TINERII JOACĂ FĂRĂ COMPLEXE! (Şi-i concurează pe vechii titulari) Campionatul de rugby şi-a consumat primele patru etape şi — sinceri să fim — nu prea dă semnele mult aşteptatei creşteri. Obişnuita goană (furibundă) după puncte, aceeaşi lipsă de interes pentru etalarea frumuseţilor incontestabile ale acestui bărbătesc joc sportiv, aceeaşi incapacitate a majorităţii jucătorilor noştri — actori pe scena primei noastre divizii — de a prezenta un rugby desfăşurat, mobil, spectaculos. Surprinzător, deoarece nu o dată. In cadrul unor importante intîlniri internationale (cu Ţara Galilor, Scoţia, Franţa s.a.), rugbyştii noştri fruntaşi au produs impresii cu totul deosebite tocmai prin focul lor plin de virtuţi. Sînt însă şi „pete de soare“ pe fondul unui cer mai degrabă cenușiu. Ne grăbim să le semnalăm. Mai intii, frumoasa eficacitate (139 puncte în 4 etape) dovedită de singura echipă neînvinsă din seria de elită a campionatului. Steaua. (Alături de ea, doar C.S.M. Suceava, sub îndemnul conjugat al tandemului Șt. Ionescu — H. Dumitraş, antrenor-jucător, se menţine imaculată la capitolul „înfringeri“ intre protagonistele grupei a doua). Echipa militară, sub impulsul celor pe care i-am numit „tinerii lupi“ a dat şi dă dovada unei dorinţe sporite de a juca mai mult balonul. (Ce păcat că la „deschidere“ operează un jucător, international consacrat de altfel. D. Alexandru, care e, în general, refractar „stilului francez“ al deschiderii balonului, el preferind sutul, domeniu în care e s-o recunoaștem, un adevărat maestru). Semnele de bun augur, deci, in perspectiva sezonului internaţional care bate la uşă (meciurile cu Franţa, Spania, Anglia) vin în special din partea tineretului, decis — fără complexe — să asalteze cu insistenţă porţile naţionalei ale cărei lacăte încearcă să le desferece. Şi asta ne bucură. Printre ei, în primul rînd, deci, echipierii Stelei, L. Constantin, un superb atlet, prototip de rugbyst de linia a doua sau închizător La grămadă (nr. 8), M. Giugăi, cu o excelentă circulaţie în teren, apoi O. Ţepurică, tot dintre înaintaşii cu gabarit, T. Coman, micuţul dar combativul mijlocaş la grămadă, aripa M. Toader, un element de certă perspectivă. După cum nu i-am neglija nici pe reprezentanţii „noului val“ griviţean, în frunte cu A. Pongracz, O. Moraru, D. Dinescu, e drept, nu întotdeauna prezentaţi la nivelul maxim al posibilităţilor din pricina preocupărilor lor universitare , ii aşteptăm cu exprimări mai concrete în etapele viitoare. Tot din generaţia tînără — deşi deja consacraţi — fac parte abilii flankeri ai „XV“-lui roşu-albastru Al. Rădulescu şi C. Florea, ca şi M. Gurămare (Sportul studenţesc). Vorbe bune aurim şi despre cîţva rugbyşti din provincie : E. Mărginean (Baia Mare), G. Ignat (Sibiu), Domocoş (Timişoara), foarte tinerii clujeni I. Doja şi Tr. Oroian, deosebit de dotaţi. Ne oprim aici cu exemplele celor din generaţia tînără, pentru a spune citeva cuvinte de bine şi despre unii dintre reprezen- tanţii mai „vechii gărzi“. Să începem cu cei din tabăra dinamovistă. A impresionat şi impresionează curajul lui Eneiu Stoica (din nou „pe fază“ — 3 eseuri pînă acum), revenirea sa spre forma care l-a consacrat ; vigoarea constantă a lui Gh. Dărăban , forţa de împingere a pilierului I. Bucan (duminică l-a spulberat pur şi simplu pe vizaviul său, constănţeanul FI. Ioniţă), cărora l-am adăuga şi pe M. Aldea, cu o nealterată poftă de a înscrie eseuri. Mai reţinem la capitolul „pozitive“ eficacitatea (revenită) a înaintaşului stelist FT. Murariu, noul lider în clasamentul „marcatorilor“, cu 6 eseuri la activ ; siguranţa fundaşului constănţean Gh. Florea — 3 eseuri — care joacă în ultimul timp fără greşeală. Dar asupra formei diverşilor potenţiali purtători ai tricourilor naţionalei — se înţelege — vom mai avea prilejul să revenim. Oricum, nădăjduim că din această emulaţie (concurentă în sensul bun al cuvîntului dintre tineri şi consacraţi) va revigora o echipă naţională puternică, in măsură să menţină clasa rugbyului românesc ! Dimitrie CALLIMACHI Florică Murariu (Steaua), actualul lider in clasamentul eseurilor, cu șase reuşite... •y DIVIZIA „A“ DE LUPTE LIBERE (Urmare din pag. 2) toate partidele pe care le-a susţinut, nu fără să fi trecut prin emoţii. Ne referim la întâlnirea sa cu formaţia lugojeană, Metalul IURT, care a luat sfirşit cu un rezultat de egalitate (5—5), victoria revenind echipei bucurestene la punctajul tehnic. In continuare, Vulcan a obţinut succese nete: 8—2 cu C.S.M. Craiova şi 7—3 cu C.F.R. Timişoara. Lugojenii, la rindu-Ie, au reuşit să întreacă pe C.F.R. cu 7—3 şi să câştige partida cu C.S.M. la punctajul tehnic, rezultatul după meciurile de la cele 10 categorii fiind egal : 5—5. C.S.M. — C.F.R. 7—3. (C. OLARU-coresp.). Reşiţa. „Triunghiularul“ CJ S.M. Reşiţa — Centrul de antrenament Tg. Jiu — Minerul Motru a fost dominat de formaţia din Tg. Jiu, care a avut o evoluţie deosebită : 10—0 cu Minerul şi 7—3 cu CSM. Formaţia locală n-a avut probleme in confruntarea cu Minerul, pe care a întrecut-o cu 7—3. (P. FUCHS-coresp.). SERIA A IH-a. Bucureşti. In sala duhului Steaua au avut loc două triunghiulare : Comerţul Tg. Mureş — Steaua — Electra Bucureşti din această serie şi Danubiana — Rapid — Urbis (toate din Capitală) din seria a IV-a. Pe cele două saltele de concurs, luptătorii au oferit meciuri spectaculoase, de bună factură tehnică. Rezultatele, fără excepţii, au fost cele scontate. Steaua şi-a consolidat poziţia de fruntaşă a seriei respective, îniregistrîndouă noi victorii : 8—2 cu Comerţul şi 7—3 cu Electra. Nu este mai puţin adevărat că antrenorii multiplei campioane, Alexandru Geantă şi Gheorghe Urian, au prezentat in această etapă cea mai bună garnitură, din care n-au lipsit cunoscuţii luptători Nicu Hîncu, Măricel Popa, Claudiu Tămăduianu, Constantin Mărăscu SP- La scor net s-a încheiat şi meciul dintre Comerţul şi Electra: 8—2. „Triunghiularul" echipelor bucureştene a fost dominat de Rapid, care a dispus de Danubiana cu 6—4 şi de Urbis cu 8—2. Danubiana, echipă care a luat anul acesta pentru prima oară startul in primul eşalon, a fost foarte aproape de un rezultatat favorabil în Întâlnirea cu Rapid, dar unii dintre luptătorii de la categoriile mici, în care antrenorul Alexandru Radu îşi punea speranţe Îndreptăţite, n-au concurat la valoarea lor şi au pierdut. In schimb, Danubiana a întrecut net pe Urbis cu 7—3. Arbitrii principali Mircea Ştrulovici (Galaţi) şi Dumitru Tihan (Bucureşti) au condus foarte bine partidele acestor „triunghiulare". Costîn CHIRIAC Sf. Gheorghe. Formaţia locală C.S.M. şi-a valorificat avantajul de gazdă, reuşind să iasă învingătoare în confruntarea cu Lemnarul Odorheiu Secuiesc, in fața căreia pierduse în tur cu 8—2. De astă dată, C.S.M. a câştigat cu 6—4, după partide aprig disputate. Cea de a treia echipă care a concurat la Sf. Gheorghe, I.OJ. Balș, a fost Întrecută de Lemnarul cu 10—0 iar de C.S.M. cu 9—1. (I. BRIOTA — coresp.). Braşov. In această etapă a fost programat un singur meci: Steagul roşu Braşov — Mureşul Tg. Mureş. Localnicii s-au impus net : 8—2. SERIA A IV-a, Constanţa. Rezultatele clare înregistrate la triunghiularul din localitate fac inutile amănuntele. Hidrotehnica Constanţa 9—1 cu Viitorul Vaslui şi acelaşi scor cu Progresul Brăila. Tot la scor s-a Încheiat şi al treilea meci : Progresul — Viitorul 7—3. (Cornel POPA — coresp.). Iaşi. Meciuri frumoase în cadrul „triunghiularului" Nicolina Iaşi — Dunărea Galaţi — C.S. Oneşti municipiul Gh. Gheorghiu-Dej. Scontat, Nicotină a ieşit învingătoare : 9—1 cu Dunărea şi 5—5 (21—18 la punctajul tehnic) cu C.S. Oneşti. Mai puţin aşteptat ca proporţie a fost rezultatul meciului dintre C.S. Oneşti şi Dunărea : 8—2. Aflăm cu profundă tristeţe vestea încetării din viaţă a prof. GABRIEL ZUGRAVESCU, în vârstă de 59 de ani. Fost Internaţional, antrenor al echipei feminine a României, campioană mondială in 1956, antrenor federal pentru handbal feminin, tehnician de elită, distins pedagog, Gabriel Zugrăvescu rămâne pentru lumea handbalului o amintire de neuitat. MECilMI Flram în CAMPIONATUL Dt HOCHEI Gheorghev, A treia eta,Da 01 telefon) Iul tur al nivi r1 cadrul primu(prima serie , T «A* 18 hochei meciuri interel^^ a oferit amănunte- Iată citeva LATI 8—4 (3_* “ON AREA GA-a debuta cu Jj?’ Etapa iss: B^cuas# * ție superioară s°.a°rTMI pus repede, dorrlF^’ net pr£îa 171 comf*e. tasăP ain ilix? SP^jpuloasă revenire a gălăţenilor care au luptat mal mult, au nalt mal des «handontad acţlaaje Individuale şi astfel, meciul ^ devenit echilibrat. Am putea spune, de pildă, că în repriza secundă Dunărea Galaţi a avut 5—4 mari ocazii de Sf1 .Un cari jucătorii săi s-au aflat siingurişti portarul Netedu (Steaua) in fata. Acesta din urmă a rezolvat, ţisă cu succes aceste situaţii, pactele au fost marcate de Sofron 2, Nistor, Cazacu, K. Antal, Berczuly, Po Descu, Hălăucă — Steaua, Bineată 2 (cel mai bun jucător de la Dunărea), Berdilă şi Burada. C . M. VIITORUL GHEORGHENI — PROGRESUL MIERCUREA CIUC 3—1 (1—1, 2—0, 0-0), partidă echilibrată, de permanentă luptă. Deşi formaţia gazdă conducea cu 3—1, hocheiştii de la Progresul au atacat mereu, in speranţa de a egala. In ultima repriză am asistat la un joc de uzură. Au marcat : Töke 2, Korpos — Gheorgheni, Lakatos — Progresul. S.C. MIERCUREA CIUC — DINAMO 5—5 (1—5, 1—0, 3—0). Au marcat: E. Antal, Todor, Demeter, B. Nagy, Gereb, respectiv Solyom (2), Pisaru, Csata și Axinte. Programul de azi: Dinamo — Dunărea (ora 10), Steaua — C.S.M. Viitorul Gheorgheni (ora 15.30) , S.C. Miercurea Ciuc — Progresul Miercurea ciuc (ora 17.30) , Bela MALNASSI, coresp. LECŢIILE DE EDUCAŢIE FIZICĂ (Urmare dls pag I) tiile de educaţiei fizică cu un complex de execiţii selective, cit mai atractivi din ideea sporirii robustetei,Ta dezvoltării armonioase a engilor. Sub aspect metodic, detim ca viitorii absolvenţi să-şi formeze un bagaj cit mai bogat de cunoştinţe aplicabile , prevenirea îmbolnăvirilor, la tratamentul de recuperare". Stefania Borisor, Şcoala generală nr. 127 : „Pentru sporirea calităţii şi eficienţei lecţiilor, lucrăm diferenţiat cu elevii, îndeosebi cu cei din clasele a V-a pe ore, încă din primele zile de şcoală i-am grupat pe „atelite" de lucru, în funcţie de unităţi fizice, dorinţa şi apele de joacă, capacitatea de efort. Rostul nostru este de a depista eventuale deficienţe fizice si a le înlătura în cadrul lecţiilor cu ajutorul unor exerciţii bine alese". Elena Csavossyi, Liceul industrial „Electronica" : „Dispunem de o frumoasă bază sportivă şi o folosim din plin, la lecţii, la activităţile sportive. Anul şcolar actual l-am declarat an fără scutiţi medical la educaţie fizică, astfel că elevii în cauză, foarte puţini, vor lua şi ei parte la orele de sport, secondîndu-ne în organizarea „atelierelor“ sau arbitrînd diferite întreceri, se înţelege, după o prealabilă pregătire". Victor Georgescu, Şcoala generală nr. 93 : „Ne străduim ca lecţiile să răspundă integral cerinţelor impuse de noua programă elaborată de Ministerul Educaţiei si Invătămîntului si Consiliul National pentru Educaţie Fizică si Sport, într-o scoală cu un mare efectiv, ca a noastră, situată în cartierul Berceni. Cum ? Făcînd să crească eficienta, calitatea lecţiilor, prin completarea lor cu grupe de exerciţii si jocuri care atrag si plac elevilor care prin conţinutul lor disciplinează si educă masa de copii în plină formare". Astăzi, în Divizia de volei (masculin) 0 ETAPĂ (nr. 5) CU DOUĂTRERRYURI ---- PROGRAMUL ETAPEI -----------------------Seria I UNIVERSITATEA CFR — DINAMO ELCOND DINAMO — C.S.M.U. SUCEAVA ŞTIINŢA MOTORUL — C.S.M. CARANSEBEŞ Seria a n-a STEAUA — EXPLORĂRI BAIA MARE »(Sala Agromia, ora 17) CALCULATORUL — C.S.U. ALUMINA ORADEA (Sala Olimpia, ora 15) TRACTORUL — „POLI" C.S.S. TIMIŞOARA Craiova , Zalău , Baia Mare Bucureşti Braşov Astăzi după-amiază este programată ultima etapă a turului din cadrul fazei întâi a campionatului masculin al Diviziei „A“ de volei. O etapă (a 5-a) în care interesul major se concentrează în jurul derbyurilor celor două serii. Astfel, la Craiova se întâlnesc primele două clasate în seria I, Dinamo (6 p) şi Universitatea C.F.R. (7 p), campionii avînd totuşi prima şansă, dar studenţii putând să le dea, în „fief“ul propriu, o replică puternică şi să estimeze mai exact capacitatea de joc a dinamoviştilor în preajma debutului în Cupa campionilor europeni. In cealaltă serie, o partidă de mare atracţie (ca de obicei), în Capitală, între Steaua şi Explorări Baia Mare (ambele neînvinse pînă acum), vicecampionii trebiind să facă faţă unui examen pretenţios, deoarece băimărenii se dovedesc a fi în formă tună,dar şi celelalte meciuri au o importanţă deosebită încursa echipelor pentru câştigarea locurilor în prima grupă valorică, scutită de emoţiile retrogradării.» De bună seamă că elementul de referinţă al lecţiilor de educaţie fizică — eficienţa, calitatea — preocupă nu numai pe profesorii de specialitate amintiţi aici ci şi de marea majoritate a profesorilor. Căile de îmbunătăţire a calităţii lecţiilor sunt multiple. în răspunsurile de faţă am găsit doar citeva dintre ele. E bine să fie reţinute spre a da în ansamblul activităţii învăţămîntului de educaţie fizică din noul an şcolar un plus de eficienţă, aşa cum o recomandă conducerea de partid şi de stat, pentru a forma şi creşte generaţii sănătoase, pline de robusteţe, bărbaţii de miine ai naţiunii noastre, constructorii comunismului LOTURILE DIVIZIONARELOR „A“ DE BASCHET (m) Incepînd de joi, sala Floreasca găzduieste turneu inaugural al Campionatului republican de baschet masculin, Jigh a 36-a. La aceste Intreceri echipele vor prezenta următoareleloturi : STEAUA: C. Turnat (1,95 m), R. Opsitaru (2,6 m), Gh. Ocze- Laki (2,00 m), FL-ţîrmurache (1,97 m), V. Căpuşan (1,96 m), A. Netolitzchi (1,80 m), P. Brănişteanu (1,88 m) Vlean (2,04 m), S. Ardelean (2,07 m), Al. Panacitescu (2,00 m), C. Scarlat (1,98 m), L Carpen (1,5 m), V. Pogonaru (1,90 m) ; antrenori : M. Nedef și M. Caffleanu. DINAMO BUCKftEȘTI : D. Niculescu (1,91 m), V. David (1,98 m), L Uglal (1,96 m), M. Braboveanu (1,88 m), C.- Iacob (2,01 m), M. Marinadie (1,93 m), L. Vasiică (2,02 mli-N. Lefter (2,05 m), E. Toader m), V. Constantin (2,00 m), P- Tzachis (1,82 m) ; antrenor : Novac. I.C.E.D. C-Stf. Ijf. BUCUREȘTI: P. Grădișteanu (MO m), D. Chircă (1,88 m), C. Voicu (1,96 m), E. Ciocan (1,97 m), ■. M- Marinescu (1,88 m), P. Mihalcea (0,92 m), R. Mărgărit (1,97 m), Al. Păsărică (2,00 m), C.I.Popa (2,03 m), L. Cohamciuc (2,02 m), A. Măroiu (2,02 m), M. Lotofâtri (1,99 m) ; antrenor : D. Betea nu. RAPID BUCUlS Gh. Dumitru (2,01 m), f Bănle.^ D 91 m), M. Caraion *,96 mL Dumitru (2,05 m), & Popovici (1,98 m), M. Plămadă 1,94 m), V. Suciu (1,97 m) L. Ivascencu (2,01 m), M. Gabriel (2® mL D- S,P°? (1,93 m), N. Dăesj fl.M m), Gr. Bradu (1,91 m), Jh- GhHă (192 m), I. Săvan (2,1 m)- Cr- FI“' tura? (1,88 m ij^^h : H. ^cTf/anBlUVNK STBTV : M. STa Kineses’ A ,K ~ miifrah (2,01 m), V. £’°° whPh- D&,an P'86 Oancea (2,00 TM(1,94 m), M. Ser-TM.* D- P- Apostu (1,80 bănescu 0.89 m), M. Mladin (1,97 m) ; antrenor : Fl. Stoica. DINAMO C.S.S. ORADEA : Z. Gellert (2,00 m), Z. Rosa (1,87 m), L. Fodor ,(1,92 m), A. Alexe (1,93 m), D. Rădulescu (2,04 m), D. Antochi (2,05 m), M. Costin (1,91 m), T. Tamasi (1,85 m), C. Szabó (1,96 m), D. Cristea (1,90 m) ; antrenori : V. Hupoiu și L. Nagy. FARUL C.S.S. 1 CONSTANȚA: A. Spinu (1,97 m), R. Tecău (1,97 m), L. Cernat (1,89 m), A. Cucoş (2,02 m), I. Vucă (2,01 m), N. Mânăilă (1,96 m), P. Marin (2,01 m), C. Moldoveanu (1,88 m), Gh. Radu (1,88 m), V. Şerban (1,97 m) ; antrenori : Al. Botoş şi V. Paşca. UNIVERSITATEA C.S.S. VIITORUL CLUJ-NAPOCA : M. Barna (0,83 m), Gh. Aldea (1,95 m), M. Bălan (1,88 m), M. Crăciun (2,06 m), K. Herbert (2,00 m), Fl. Hnat (1,90 m), Șt. Ilea (0,84 m), M. Moldovan (2,00 m), H. Nicoară (1,93 m), M. Rotaru (1,88 m), A. Szabó (2,02 m), Tr. Trif (2,01 m), D. Vezeteu (1,89 m) ; antrenor : Gh. Roman. POLITEHNICA C.S.S. UNIREA IAȘI : G. Mihăilescu (1,80 m), P. Măgurean (2,00 m), R. Takacs (2,03 m), R. Danilă (2,02 m), B. Petraru (1,99 m), T. Tonca (1,85 m), V. Bahrin (1,95 m), C. Moscalu (6,94 m), C. Anton (0,95 m), R. Boişteanu (1,96 m), I. Cilibiu (1,97 m), M. Harpa (1,90 m), D. Jolobceannîl (1,84 m), G. Toma Sovăilă (1,88 m), I. Băbăluța (1,96 m), S. Takacs (1,94 m) ; antrenor : D. Pavelescu. ACADEMIA MILITARA MECANICA FINA BUCURESTI : V. Zdrenghea ( 91 m), E. Neagu (2,02 m) n. Zăchiţeanu (2.05 m), Al. Cimihian (1.93 m), Cr.Svilcinschi (0,90 m),O. Neculce (1.78 m), B. Bărbulescu (1.92 m), D. Gheorghiu (1,96 m), M. Popovici (0,88 m), T. Tarău (1,99 m), G. Sarfă (2,04 m), Gh. Mădirjac (2,02 m), G. ciobotea (1,80 m), V. Maga (1,96 m), V. Bretz (1,97 m); antrenor : D. Lecca. IMUAS BAIA MARE : I. Constantin (1,98 m), Tr. Florea (1,95 m), I. Murășan (1,90 m), D. Dumitru (2,01 m), M. Cociș (1,86 m), D. Mara (1,82 m), T. Susanu (11,95 m), I. Marian (2,00 m), V. Ciocian (2,00 m), C. Silaghi (1,87 m), M. Margineanu (1,96 m), D. Cociş (1,80 m), Z. Nater (2,00 m), A. Popescu (0,90 m) ; antrenor : A. Molnar.a SPORTUL STUDENŢESC POLITEHNICA BUCUREŞTI : Leonescu (2,10 m), M. Bărbulescu (1,84 m), V. Condescu (1,90 m), M. Constantin (2,00 m), A. Constantinescu (1,98 m), D. Dăian (2,01 m), D. Georgescu (2,01 m), M. Petrol (1,90 m), S. Kovacevici (1,96 m), Fl. Miciu (1,92 m), G. Mitroi (1,91 m), Gh. Pascu (1,90 m), D. Popescu (1,85 m), L. Popescu (1,94 m) ; antrenor : M. Bărbulescu. Jucătorii ecriși cu caractere aparte debutează in echipele respective. y,Trofeul fair-play Sportul4 5 MECIURI FĂRĂ CARTONAŞE ...dar şi o excepţie nedorită: Carabageac Privită prin prisma sportivităţii, etapa a 7-a a Diviziei „A“ ne prezintă un caz în premieră, un nedorit record al indisciplinei. Autorul lui , vîlceanul Carabageac, care în şapte etape a colecţionat deja 4 (patru) cartonaşe galbene, intr-o „ritmicitate“ perfectă — etapa 1, etapa a 3-a, etapa a 5-a şi etapa a 7-a. în fapt, el a primit cartonaşele respective la doar 6 etape, deoarece după cel de-al doilea, to runda a 4-a nu a jucat, aşa cum va sta pe tuşă şi duminică. Acest nedorit start al lui Carabageac surprinde şi mai mult datorită faptului că talentatul mijlocaş al Chimiei nu s-a remarcat în ediţiile precedente cu „performanţe" asemănătoare. Ce ne-a mai oferit etapa de duminică a Diviziei ,,A" ? în primul rînd o scădere a numărului de cartonaşe galbene, doar 13 — cea mai mică cifră de la începutul campionatului. A apărut in schimb al doilea cartonaş roşu (Coraş) din actuala ediţie. Remarcăm comportarea sportivă a formaţiei timişorene, cu doar două avertismente în 7 etape (în dreptul aceluiaşi jucător Manea). De asemenea, faptul că duminică, la casetele tehnice a nu mai puţin de cinci mecuri, a lipsit rubrica „cartonaşe", partidele respective bucurindu-se de un cadru optim de desfăşurare sub aspect disciplinar. Situaţie îmbucurătoare, care ne îndreptăţeşte să afirmăm că există condiţii de... recidivă. După etapa a 7-a a Diviziei „A*, clasamentul „Trofeului fairplay Sportul“ se prezintă astfel : 1. „POLI“ TIMIŞ. 290 p a— a. F.C. Olt 285 P Steaua 285 p 4— G. A .S.A. Tg. Murea 275 p F.C. Bihor 275 p Gloria Buzău 275 p 7—10. Corvinul 270 p Rapid 270 p Univ. Craiova 270 p Sportul stud. 270 p 11—12. Dinamo 265 p Polit. Iași 265 p 13—14. F.C. Argeș 260 p F.C.M. Brașov 260 p 16. S.C. Bacău 255 p 16. F.C. Baia Mare 250 p 17. Jiul 240 p 18. Chimia Rm. Vâlcea 235 p CUPLAJUL DE PE „23 AUGUST“ (Urmare din pag 1) am putea numi-o Bratislava ’83. Pe de altă parte,atrage atenţia — la roşii — linia de mijloc Balint — Suciu — Orae, susţinută de Pană, un mijlocaş de acoperire care s-a remarcat in mod deosebit în ultima vreme. Sigur că aceste două menţionări nu epuizează nici pe departe frumuseţea duelurilor şi evoluţiilor individuale în perspectivă. Intilnirea de astăzi poate da un răspuns şi la întrebarea care se pune în legătură cu capacitatea fundaşului ofensiv care, precum şi la valenţele „consacraţilor" Geolgău şi Gabor în cadrul unei formule inedite pentru ei. In orice caz, o confruntare care va da de gindit spectatorilor şi chiar numeroşilor tehnicieni „din toate generaţiile“, invitaţi în mod special la joc. ★ Pe cit de interesantă, pe atît de inedită este şi intilnirea selecţionatelor de tineret. Şi în acest caz, formaţiile probabile vorbesc de la sine : TINERET 1 : Zlotea — Pascu („Poli" Tim.). Belodediei, Bucico (F. C. Bihor). Weissenbacher — Botezan, Mirea (Dinamo), Lazăr (Chimia). Burdujan — Soare (Muntean — AS.A). Oct. Popescu. TINERET 2 : Toader — Moldovan (A.S.A.) Burcea, Baicea (C. S. Tirgovişte), Bacoş (Rapid) — Bica, Grigore (Petrolul), Burchel (Sportul stud.), Mihali (F. C. Olt) — Bobaru (F. C. Argeş), Alexandru (C.S.M. Reşiţa). Meciul echipelor de tineret oferă (în plus) prilejul „descoperirii" a numeroşi jucători care vor juca în premieră pe stadionul „23 August“. Publicul spectator — şi o dată cu el tehnicienii — vor avea posibilitatea de a da un prim răspuns la discuţiile deseori aprinse care au loc în legătură cu valoarea unor jucători ca Toa’er, Belodedici, Mirea etc. Meciul echipelor de tineret este unul care vizează fotbalul nostru de perspectivă, îl așteptăm cu interes. Dupa 7-4 de la Stara Zagora me—mm hm ■■ ■ mi mwmvrvn DOBRIN EXPLICĂ UN EȘEC ...F.C. Arges a jucat modest duminică în campionat, obosită, fără vlagă. „Oboseala deplasării de la Stara Zagora, de unde au venit vineri seara cu autocarul". Se deschisese, volens-nolens, un subiect. Cum a pierdut F.C. Arges cu 4—1 acest prim meci din Cupa balcanică, joi, la Stara Zagora, în faţa unei echipe. Beroe din coada clasamentului bulgar ? Antrenorul Dobrin a început explicaţiile : „E cea mai amară înfrîngere din viaţa mea de antrenor ! în min. 12 era 3—0 pentru gazde ! Noi atacam, ratam, ei marcau pe contraatac. Am reușit un singur gol, în min. 40, prin furcă. După pauză ne-am revenit, dar cei doi rusieri bulgari nu ne-au lăsat să... atacăm. Iar golul al patrulea a venit dintr-un penalty imaginar, acordat dea arbitrul grec, precedat de un “ofsaid care se vedea de la... Piteşti ! Sigur, nu mai contează golul patru, cînd ai pierdut cu 4—1 ! 9 Şi totuşi, care ar fi cauza principală a acestei severe înfringeri ? „Sunt mai multe cauze ! Oboseala drumului cu autocarul. Zece ore am făcut, pe o căldură de leşinat. Apoi, a doua zi, jocul, cu improvizaţii la fundaşii laterali. Voicu nu-mi jucase pînă atunci. Tă□ase a jucat o repriză, acolo au fost«găurile». N-am să zic că am ratat foarte mult, ca și anul trecut, cînd am pierdut cu 2—1, tot la Stara Zagora, că am avut și o bară prin Ignat, că puteam marca cinci goluri, nu unul, că ne-a lipsit Iovănescu. Nu, problema principală a fost căderea noastră psihică. In cinci minute am încasat trei goluri, pentru că n-am rezistat şocului primirii primului gol“. „ Jucătorii au înţeles ceva din acest „duş“ ? „Cred că da ! După meci am făcut o şedinţă cum n-am făcut de cînd sunt eu antrenor. Fiecare a explicat cite ceva. Fiecare s-a considerat vinovat. Nu se poate să-ţi pierzi capul dacă primești un gol. Asa a fost si cu F.C.M. Brașov. Conduceam acasă cu 3—0, după care am primit două goluri și am terminat în «corzi». Deconectarea prematură, fragilitatea psihică reprezintă marile noastre probleme, pe care trebuie să le rezolvăm. Fără un moral tare, pierzi tot ce faci . Duminică, la 3-0, piteştenii, marcaţi de... deplasarea de la Stara Zagora, au fost la un pas de a repeta „figura“ din meciul cu F.C.M. Braşov. Dobrin a simţit pericolul si a „aruncat“ în luptă doi tineri (debutantul Pană si Bănuţă) care au animat, cit de cit jocul argeşenilor. Si F.C. Arges a reuşit, in cele 10 minute din final, cea mai bună „felie“ din tot jocul. Poate că lecţia acelui usturător 1—4, de la Stara Zagora să fi refăcut echilibrul echipei din Trivale... Mircea M. IONESCU Clasamentul adevărului“ DINAMO (...şi Politehnica Iaşi) ST DISTANŢAM Faţă de etapa precedentă, cînd am consemnat o singură remiză a oaspeţilor iată că duminică, la runda a 7-a a Diviziei „A“, recolta echipelor care au jucat in deplasare a fost in creştere, ele agonisind patru puncte, prin victoria campionilor in Bănie, la care s-au adăugat egalurile obţinute de Steaua la Tg. Mureş şi de studenţii timişoreni in „colocviul“ de la Iaşi. Aceste realizări ale oaspeţilor au operat, implicit, şi asupra „clasamentului adevărului“, care la cei doi poli ai săi a înregistrat distanţări de moment. Lideră la „adevăr", campioana — Dinamo — are acum două puncte avans faţă de vechea sa rivală. Steaua, în timp ce ,,lanterna“, Politehnica Iaşi, a coborât la două lungimi decele trei echipe cu minus doi, printre acestea — marea surpriză a acestui început de campionat — aflindu-se şi Universitatea Craiova. După etapa a 7-a, „clasamentul adevărului“ are următoarea configuraţie (între paranteze este trecută diferenţa de golaveraj) : 1. DINAMO +6 2. Steaua +4 3. Rapid +2 4. Sportul stud. +1 (+13) 5. Chimia Rm. V. +1 (— 1) 6. F.C. Argeș 0 (+ 4) 7— 8. Corvinul 8 (+ 2) F.C.M. Brașov 0 (+ 2) 9. F.C. Bihor 8 (— 1) 10. Jiul ( 5) 11—12. Gloria Buzău —10— 5) F.C. Olt —1 (— 5) 13. „Poli“ Timiș —1 (— 6) 14. F.C. Baia Mare —2 (— 7) 15—16. A.SA. Tg. M. —2 (— 1) Univ. Craiova —2 (— 1) 17. S.C. Bacău —2 (— 6) 18. Polit. Iași —* ADMINSIRAJIA DE SEAT 1010 PD00SPORI INFORNEAZĂ • Tragerea obișnuită PRONOEXPRES de astăzi, 10 octombrie a.c., va avea loc în sala clubului Progresul din București, str. Dr. Staicovici nr. 42, Incepînd de la ora 17,15. Numerele câștigătoare vor fi radiodifuzate după cum urmează : la ora 19 pe programul H, la ora 23 pe programul I, precum şi a doua zi la ora 8,55, tot pe programul I. @ Astăzi şi mîiae, ultimele două zile cînd se mai pot procura bilete cu numerele dv. preferate la tragerea obişnuită Loto de vineri 12 octombrie a.c. 9 Agenţiile de vtazare şi vânzătorii volanţi din întreaga ţară vă pun la dispoziţie, spre vânzare, LOZUL ÎN PLIC, serii obişnuite şi speciale, precum şi LOZUL TOAMNEI, emisiune specială limitată. Printre cei mai recenţi ciştigători care au avut marea satisfacţie de a intra in posesia unui autoturism, la acest sistem popular de joc, se numără : Matei Grigoraş din Buftea (Trabant 601), Rosetaki Ilie — Bucureşti, Erdei Ladislau din Arad colţan Dumitru şi Stan Puiu’din Bucureşti (toţi câte un autoturism OLT CIT SPECIAL) , Ungur Ana, corn. Telluc — jud. Hunedoara, Bulimar Ioan din Adjud Hudiţian Ioan din Braşov şi Nicolai Ionita Buzău (toţi cite un autoturism Dacia 1000) şi mulţi alţii. Oriunde vă aflaţi jucaţi la LOZIN !UTC !* CÎŞTIGURILE CONCURSULUI PRONOSPORT DIN 7 OCTOMBRIE: cat. 1 (11 rezultate) : 1 variantă 100% a 49.351 lei şi 7 variante 23% a 12.338 lei ; cat. 2 (10 rezultate) : 9 variante 100% a 4.762 lei și 135 variante 25% a 1.190 lei ; căit. 3 (9 rezultate) : 74 variente 100% a 635 lei și 1.840 variante 25% a 159 lei. ARBITRII ETAPEI DE DUMINICA A DIVIZIEI „A“( F.C. Bihor —■ F.C.M. Braşov ; A. Gheorghe (P. Neamţ) ; N. Voinea (Bucureşti) ; C. Popa (Iaşi) ; S.C. Bacău — Corvinul Hunedoara : R. Petrescu (Braşov) ; M. Salomir (Cluj-Napoca) şi C. Popovici (Câmpia Turzi) ; Gloria Buzău — Univ. Craiova: O. Ştreng, I. Medveş (ambii din Oradea) şi C. Gheorghe (Suceava) ; F.C. Olt — F.C. Baia Mare : I. Igna , I. Pătruţ (ambii din Timişoara) şi M. Constantinescu (Bucureşti) ; Sportul studenţesc — Steaua : FL Popescu (Ploieri) ; M. Niculescu (Bucureşti) şi A. Porumboiu (Vaslui) ; Politehnica Timişoara — Jiul Petroşani : C. Teodorescu (Buzău) ; V. Curt (Medgidia) şi S. Pantelimonescu (Boldeşti-Scaeni) — A.S.A. Tg. Mureş — Chimia Rm. Vâlcea : I. Velea (Craiova); M. Axente (Arad) şi A. Ganea (Slobozia) ; Politehnica Iaşi — F.C. Argeş: D. Petrescu ; J. Grama şi L. Ciucu (toţi din Bucureşti) , Dinamo — Rapid : N. Dinescu (Rm. Vâlcea) , G. Ionescu (Bucureşti) şi L. Măierean (Braşov). ŞTIRII ŞTIRI 9 UNIME pe stadionul Giuleşti, cuplaj interesant, în deschidere, de la ora 13,15 : Juniori U.E.F.A. ’85 — Juniori U.E.F.A. ’86 ; de la ora 15,30 : Selecţionata Diviziei „Iit 1 — Selecţionata Diviziei „B“ 2. 9 TURNEUL FINAL AL „CUPEI SATELOR". Recent s-au disputat meciurile fazei zonale a amplei competiţii dotată cu „Cupa satelor", competiţie al cărei scop este acela de a depista jucători tineri de mare talent din mediul rural. S-au calificat pentru turneul final, care este programat la Galaţi în zilele de 25, 26 şi 27 octombrie, echipele judeţelor Ialomiţa, Olt, Galaţi şiluj. 9 DE LA F.R.F. Vineri 12 octombrie, va avea loc, la sediul F.R.F., şedinţa Biroului federal. 9 RAPID susţine nzi un meci amical in compania formaţiei I.M.G.B. (campiottatul municipal, categoria Onoare). Meciul este programat de la ora 15,30, pe terenul I.M.G.B. (cartierul Berceni, autobuzele 120, 125, 141, tramvaiele 3 și 22).’ La 22 noiembrie, la Braşov DEBUTUl JUNIORILOR NOŞTRI ÎN C. E. Prima dintre echipele noastre de juniori care debutează in campionatul european este selecţionata U.E.F.A. ’87. După cum se ştie, ea va susţine un dublu meci cu echipa similară a Iugoslaviei în preliminariile C.E. de juniori II. Iar prima partidă este programată la 22 noiembrie, pe teren propriu, la Braşov. Returul — la 20 martie 1985, in Iugoslavia, în vederea bunei prezentări in această competiţie, echipa pregătită de Costică Toma şi Dumitru Lică, pe lingă cele două partide susţinute în U.RSIS. (0—3 şi 0—1 cu echipa ţării gazdă), mai are înscrise pe agenda ei alte patru întâlniri inter-ţări : cu Polonia, în deplasare, în zilele de 17 şi 19 octombrie, iar la 8 şi 10 noiembrie, ultime verificări, cu Bulgaria, la Sibiu, înaintea debutului in campionatul european.