Sportul, mai 1985 (Anul 41, nr. 11003-11027)

1985-05-03 / nr. 11003

Aproape 400 de „speranţe*4 la o mare acţiune de selecţie la tenis COPII TALENTAŢI SUNT DESTUI. CÎŢI VOR DEVENI PERFORMERI? S-a încheiat cea de-a treia ediţie a acţiunii de selecţie pentru copii organizată de Centrul republican de pregătire „23 August“ al federaţiei de tenis, in vederea depistării elementelor de perspectivă şi a completării loturilor naţionale de copii şi juniori Au fost înscrişi 378 de fete şi băieţi din toată ţara, la cinci categorii de vîrstă (9, 10, 11, 12 şi 13 ani). Numărul record de participare reţine, desigur, atenţia, vorbind de la sine despre preocuparea pentru extinderea practicării tenisului. S-a aplicat sistemul „dublu k.o.“ (un jucător părăseşte competiţia numai după ce a pierdut şi al doilea meci, in recalificare), iar primii 8 clasaţi au jucat turneu (fiecare cu fiecare). Sportivii care s-au clasat pe locurile 1—4 la fiecare categorie au fost luaţi in evidenţă de federaţie şi vor face o pregătire centralizată in cadrul Centrului republican, astfel : copiii din Bucureşti — de 4 ori pe săptămină iar cei din provincie vor fi chemaţi trimestrial, de două ori fite 10 zile. In felul acesta, va exista un control riguros al stadiului lor de pregătire şi va fi cunoscut nivelul la care ei se află la un moment dat. Această selecţie s-a dovedit utilă în primul rînd prin faptul că a confirmat încă o dată activitatea bună din unele centre de tenis, care au apărut in ultimii ani, cum ar fi Electrica Timişoara, C.S.Ş. Reşiţa, C.S.Ş. 2 Constanţa, Mecanica Bistriţa. Se cuvin evidenţiate aici şi cîteva nume de antrenori: Elena Mocuţa, Grigore Geantă, Tiberiu Miklo, Viorel Pop, Constantin Dima, Constantin Cosmescu, Livia Vasilescu. Au fost însă şi cluburi care au trimis copii ce nu stăpîneau cunoştinţele minime necesare susţinerii unui meci de tenis. Este cazul C.S.Ş. Sf. Gheorghe, Constructorul Galaţi, C.S.Ş. Piteşti şi al secţiilor bucureştene LT.B. şi I M.G.B., care, noi fiind, se află abia în faza de învăţare a copiilor. De asemenea, şi dluburile Dinamo, Progresul, Politehnica Bucureşti au înscris (pe lingă tenismani fruntaşi) o serie de sportivi insuficient instruiţi. Nu toţi antrenorii au înţeles că această selecţie este făcută pentru depistarea celor mai talentaţi, mai combativi şi mai buni dintre cei mai buni şi nu o acţiune de iniţiere. Au fost copii (afirmaţi anterior, la alte concursuri) care s-au detaşat clar, ca Traian Georgescu, Alexandru Băneiă şi Cătălina Cristea (10 ani), Andrei Pavel şi Irina Spirlea (11 ani), Angela Kerek (13 ani), dar şi unii care au apărut ca surprize plăcute: Cristian Zetu, Simona Petru, Dinu Pescăria şi mai ales Adrian Voinea (deşi s-a clasat numai pe locul 6 în final). Ei au arătat calităţi deosebite: combativitate şi forţă in lovituri. Atît sportivii evidenţiaţi, cnt şi antrenorii lor trebuie să înţeleagă însă că de la remarcarea pe plan intern pînă la afirmarea pe plan internaţional este un drum lung şi greu, care cere foarte multă muncă. De aceea, salutăm hotărîrea federaţiei de a chema pentru selecţie numai copii pînă la 13 ani, ţinînd cont de faptul că vîrsta de afirmare internaţională a scăzut. Selecţia s-a desfăşurat in bune condiţii, pe patru baze sportive: Dinamo, Steaua, T.C.R. şi „23 August“. In privinţa organizării şi a disciplinei concurenţilor, cuvinte de apreciere. Numai unii părinţi — prin intervenţii, discuţii şi contestaţii — au umbrit, oarecum, reuşita acţiunii. Dar iată şi primii 4 clasaţi: 9 ani: P. Hartweg (Electrica Timişoara), C. Toader (C.S.Ş. Reşiţa), S. Nistor (Electrica Timişoara), C. Obretin (Progresul) , Mirela Ivănceanu (Dinamo), Elena Maurer (Progresul), Diana Grigoroiu (Pionierul Piteşti), Ana Andreescu (Viitorul Piteşti); 10 ani: T. Georgescu (Dinamo), A. Băncilă (Dinamo), P. Ceuca (Mecanica Bistriţa), A. Văcărescu (C.S.Ş. Reşiţa), Cătălina Cristea (Dinamo), Aura Zărnovearu (Dinamo), Antoanela Voinea (C.S.Ş. Reşiţa), Anne-Marie Hartweg (Electrica Timişoara); 11 ani: A. Pavel (C.S.Ş. 2 Constanţa), D. Pescariu (TCBTMUCB), A. Rădulescu (TCBTMUCB), S. Gima (C.S.Ş. 2 Constanţa), Irina Spîrlea (Dinamo), Simona Petru (CSŞ Reşiţa), Ruxandra Măţăoanu (Dinamo), Mihaela Cecltei (Politehnica Bucureşti); 12 ani: B. Peia (C.S.Ş. Reşiţa), T. Butaim (C.S. Argeş), Ş. Stănilă (Progresul), D. Munteanu (TCBTMUCB), Csilla Szakács (Sănătatea Oradea), Monica Năstase (TCB-TMUCB), Andreea Vane (Electrica Timişoara), Floriana Stoica (C.S.Ş. Piteşti); 13 ani: G. Preda (TCB-TMUCB), C. Teodorescu (Steaua), C. Dîţu (C.S.Ş. 2 Constanţa), S. Matei (Dinamo), Angela Kerek (Electrica Timişoara), Loredana Bujor (Dinamo), Mihaela Rozor (Sănătatea Oradea), Isabela Martin (C.S.Ş. Pionierul Piatra Neamţ), Doina STANESCU Dopi Campionatul Balcanic feminin de volei UN TEST PIERDUT (mai ales) LA CAPITOLUL ATLETIC Reprezentativa noastră feminină de volei nu ne-a oferit satisfacţia unei victorii in ediţia a 16-a a Campionatului Balcanic care, la Piteşti, s-a bucurat de o bună organizare — gazdele primind binemeritate elogii din partea delegaţiilor şi de o remarcabilă afluenţă de public. In cele 5 zile de concurs, echipa română a invins destul de lejer pe acelea inferioare ei (Turcia, Grecia, Iugoslavia), dar unul singur era adevăratul test al capacităţilor sale, meciul cu campioana balcanică, reprezentativa Bulgariei, aflată (chiar dacă după restructurare nu a ajuns la deplină maturitate) pe o poziţie fruntaşă în Europa. Un examen important, pe care echipa noastră nu l-a trecut, cu tot avantajul terenului propriu. Puteau să treacă, la ora respectivă, voleibalistele noastre acest test ? N-ar fi fost exclus, pentru că, după ce au ciștigat primul set cu mari eforturi, dacă ar fi triumfat și In următorul (în care au condus cu 14—11), n-ar fi fost exclus ca soarta intîlnirii să aibă cu totul altă istorie. Dar un rezultat pozitiv — o spunem cu tot regretul pentru neobţinerea lui — arfi slujit doar ca aparenţele să fie luate drept realităţi. Iar rezultatul — înşelător — ar fi fost invocat ca pas pe un drum ascendent. Chiar şi antrenorul principal N. Humă — fireşte, necăjit după meci — era tentat să calculeze pornind de la acel 14—11 din setul doi şi deci de la motivaţii de ordin psihic. Numai că, pînă la urmă, a trebuit să apeleze la explicaţii mai de fond, ca defecţiunile de preluare-serviciu, de blocaj, de mobilizare, explicabile prin Insuficientul timp de lucru cu totul Pentru a avea o explicaţie mai completă, trebuie să pornim da la cîteva concretizări, şi anume : cu adversare de valoare medie voleibalistele noastre realizează în general un joc bun, echipa etalînd disponibilităţi tehnico-tactice, fizice şi psihice, dar în faţa unor adversare în stare să le creeze probleme aceste disponibilităţi se exprimă discontinuu, evoluţia devenind sinuoasă ; la astfel de meciuri rezistenţa de concurs scade vertiginos pe parcurs, ceea ce ne face să credem într-o insuficientă pregătire artletică ; se constată că unele jucătoare sunt folosite pe un anumit post la echipa naţională şi pe altul la cea de club (cazul Ioanei Coţofanu care, din fericire, se adaptează mai uşor la astfel de schimbări), iar altele sunt menţinute în sextetul de bază numai pentru înălţime (cum a fost cazul Irinei Velicu, care a făcut un turneu slab, de la un cap la altul. Indiferent de valoarea adversarelor, deşi această idee nu s-a dovedit grozavă, deoarece de pildă blocajul înalt, însă greoi in mişcare, nu prea s-a găsit pe fază sau pe locul de atac al voleibalistelor bulgare; pe de altă parte, execuţiile de bază (serviciul şi preluarea în special) nu sunt constante, scuzînd vertiginos. Este adevărat că jucătoarele noastre de lot vin cu această insuficientă pregătire atletică de la echipele de club, care, deşi aflate în competiţia internă de cîteva luni, desfăşoară o pregătire sub cerinţe, mai ales sub aspectul atletic (fără de care în joc nu se pot valorifica deplin nici cunoştinţele tehnico-tactice). Pornind de la această constatare, am cerut medicului de lot, Ecaterina Flora, să ne prezinte situaţia din unghi medical. Şi am notat citeva date reieşite dintr-un test complex efectuat la Centrul de medicină sportivă şi din observaţiile interlocutoarei, date care — credem — vin să întărească supoziţiile noastre. Le redăm telegrafic: exces de ţesut adipos la mai multe jucătoare (un balast de 5,9—9,5 kg) ; deficit de masă musculară activă (de la 5,2 la 11,2 kg) ; ridicătoarele depăşesc greutatea optimă cu 2—4 kg ; detenta se situează la cote mediocre , între 70 cm — Crina Răuţă şi 54 cm Otilia Szentkowics ; în ansamblu, echipa prezintă indici deficitari de forţă ; indicii biologici ai capacităţii de efort fin special la capitolul rezistenţă) sunt sub cerinţe la foarte multe sportive; capacitatea de efort anaerobă se cere mult îmbunătăţită... In concluzie, deficienţe privind capitolul pregătirii fizice generale si specifice şi raporturi necorespunzătoare privind compoziţia corporală. Iată, aşadar, explicaţiile, pe bază de teste de necombătut, ale evoluţiei echipei noastre reprezentative — in general descendentă — şi confirmarea ei prin rezultate în confruntările cu valorile europene şi mondiale. Cum vor explica antrenorii de la cluburi deficienţele elevelor lor chemate la lot ? Şi ce măsuri se vor lua pentru îndreptarea situaţiei în viitor ? Aurelian BREBEANU II I ENTUZIASTE FINALE PE TARA ÎN CADRUL „DACIADEI“ ! (Urmare din pag. 1) Crosului tineretului, acum la a 18-a ediţie, s-a bucurat de participarea unui public entuziast, aproape 25 000 de spectatori iubitori ai sportului, prezenţi în tribunele stadionului Gloria. Ei au încurajat şi au răsplătit cu aplauze pe toţi participanţii la această grandioasă acţiune sportivă Mai biţii pe cei care au luat startul in Crosul Anului Internaţional al Tineretului (AI.T.), aproape 4 000 de atleţi şi atlete din judeţul Buzău, din rindul cărora s-au detaşat Maria Mitabilă şi Alexandru Caloianu. Apoi. De rind. Intre probele propriu-zise ale Crosului tineretului, au primit aplauze paraşutistii Martin Fodor Traian Gheorghiu si Ion Panait, aeromodelisti localnici ii din alte judeţe pilotul de zbor acrobatic Valeria Zamfir. Participanţii la demonstraţiile de gimnastică ritmică pregătite de Profesoarele Ioana Costea şi Mioara Voicu, precum şi sportivii care au compus o reuşită alegorie de demonstraţii la box, lupte, volei, handbal, fotbal şi judo , viitori sportivi de performanţă buzoieni. Prima probă din cadrul Crosului tineretului desfăşurată in lmitele categoriei 15—18 ani fete fi 500 m) a revenit Adrianei Gîrbacea, elevă la şcoala din Valea Rîmnicului (Buzău). Un prim succes al sportivilor gazdă care a entuziasmat tribunele, mai ales că si in proba băieţilor, la aceeaşi categorie de vîrstă (2 000 m) primul care a trecut linia de sosire a fost tot un buzoian. Mihai Dobra, elev la şcoala din comuna Cochirleanca. Proba categoriei 17—19 ani) fete (2 000 m) a revenit Danielei Bran, de la liceul industrial nr. 5 Bucureşti, in timp ce băieţii de la aceeaşi categorie (3 000 m) şi-au desemnat campionul in persoana lui Eugen Dobrescu, de la liceul militar „Tudor Vladimirescu“ din Craiova. In fine, proba peste 19 ani fete (2 000 m), si băieţi (5 800 m) a fost cistigată de reprezentanţii municipiului Bucureşti. Maria Alexandru, muncitoare la Postăvăria română şi, respectiv, Radu Haşman, lăcătuş la I.M.G.B. Epilogul întrecerilor atletice l-a constituit o inedită cursă de cros susţinută de sportivi fruntaşi, printre care campioanele olimpice Maricica Puică şi Doina Me- Unte. A fost o zi cu totul deosebită pentru buzoieni şi pentru tinerii care au reprezentat toate judetele patriei — un moment de adevărată sărbătoare, o zi a tineretului cu tineri si pentru tineri care a demonstrat forţa seninătatea şi bucuria de a trăi a generaţiilor in plină formare care prin grija părintească a partidului isi împlinesc cele mai Înaripate năzuinţe. Primii 3 clasaţi in Crosul tineretului : 15—16 ani fete : 1. Adriana Gîrbacea (Buzău) 2. Aurica Buia (Dolj) 3. Gabriela Boureanu (Iaşi) ; băieţi : 1. M. Dobre (Buzău) 2. V. Băluţă (Bucureşti) 3. I. Oprea (Teleorman) ; 17—19 ani fete : 1. Daniela Bran (Bucureşti) 2. Daniela Diaconu (Vilcea) 3. Valentina Cîrjan (Teleorman) ; băieţi : 1. E. Dobrescu (Dolj) 2. L Lavrie (Braşov) 3. G. Voicu (Bucureşti) ; peste 19 ani fete : 1. Maria Alexandru (Bucureşti) 2. Ioana Duţă (Bucureşti) 3. Jeni Caraman (Buzău) ; băieţi : 1. R. Huşman (Bucureşti) 2. M. Schmidt (Mureş) 3. M. Hie (Prahova). Pe judeţe : 1. Municipiul Bucureşti 2. Buzău 3. Dolj. •Tot la Buzău s-au încheiat întrecerile ediţiei a 8-a a Complexului aplicativ „Pentru apărarea patriei“, o frumoasă demonstraţie de măiestrie sportivă Cîştigători : ciclul fete — Buzău, băieţi — Braşov ; ciclul III—IV fete — municipiul Bucureşti, băieţi — Buzău. Clasament general pe ambele cicluri : 1. Buzău 2. Municipiul Bucureşti 3. Prahova. III ADMINISTRATIVI RE SIAT lOIO-PROKOSPOM INFORMEAZĂ 0 Tragerea obişnuită LOTO de astăzi 5 mai va avea toc la Bucureşti în sala duhului din str. Doamnei nr. 2, cu începere de la ora 16,30. Numerele extrase vor fi radiodifuzate la ora 19 pe programul H la ora 33 pe programul 1 precum şi sâmbată dimineaţa la ora a.55 tot pe programul L După efectuarea operaţiunilor de tragere, va urma filmul „Poliţist sau delincvent". Intrarea liberă. © ASTAZI şi MINE, ultimele zile pentru procurarea biletelor la prima tragere LOTO 3 «În această lună respectiv de duminică 5 mai am. « NUMERELE EXTRASE LA TRAGEREA PRONOEXPRES DIN 1 MAI 1985. Extragerea I: 22 24 10 41 30 8 . Extragerea a II-a: 28 25 27 7 32 39. Fond total de cîștiguri : 917.343 lei. din care 18.254 lei. report la categoria 1. • CISTIGURILE CONCURSULUI PRONOSPORT DIN 28 APRILIE 1985. Cat I : (13 rezultate) 1 variantă 25% autoturism DACIA 1300 ; cat a II-a : (12 rezultate) 1 variantă 100% a 43.267 lei şi 26 variante 25% a 10.817 lei ; cat. a IlI-a : (11 rezultate) 7 variante 100% a 5.533 lei şi 363 variante 25% a 1.383 lei. Autoturismul Dacia 1300 a fost obţinut de BECA COSTICA din Bucureşti care mai obţine şi o suită de câştiguri de 48.800 lei. I I I I I I II IN „REPRIZA CULISELOR“, LA VESTIARE (Urmare din pag. 1) dere : „Consider acest 0V 0 un rezultat bun, el fiind obţinut în faţa unei formaţii foarte puternice, cum Anglia n-a avut cam de mult“. Şi căpitanul echipei noastre naţionale continuă : „Desigur, dacă am fi materializat măcar una din cele cîteva situaţii clare de gol, bucuria noastră, a tuturor, ar fi fost fără margini. Dar şi-aşa, cred că punctul cedat astăzi vom putea recupera în iunie, cînd vom întîlni Finlanda acasă la ea“. „O dată în plus, fotbalul ne-a arătat, astăzi, că pentru a cîştiga o partidă nu-i suficient să joci bine. Mai e necesar să şi înscrii, ne spune Rodion Cămătaru, care, abia ieşit de sub marcajul sever al lui Butcher, a intrat, foarte repede, sub atenta supraveghere a soţiei sale Corina. Modul în care am reuşit, totuşi, să manevrăm un partener de joc valoros şi experimentat ne dă, în continuare, încredere in obţinerea mult doritei calificări“. în tabăra cealaltă, antrenorul Bobby Robson a scăpat „dintr-un foc“, cu prilejul conferinţei de presă, de sub tirul întrebărilor puse de confraţii englezi. Şi, conform promisiunii făcute, stă acum, la dispoziţia noastră Este clar şi concis : „Meci curat, de înaltă factură S-a jucat pe tot terenul, într-un tempo rapid. Mi-a plăcut foarte mult echipa României, parcă n-a mai fost aceea urmărită de mine la Craiova. Ea păstrează şanse mari de calificare, rămîne insă să joace cum a făcut-o astăzi, cu noi“. Cu permisiunea antrenorului, jucătorii lui fac şi ei mărturisiri presei, grupului mixt româno-englez alcătuit ad-hoc. Extragem pentru dv., stimaţi cititori, cele mai ilustrative răspunsuri la temă : „Am fost solicitat astăzi ci In toate celelalte meciuri susţinute în actualele preliminarii pentru Mexic! Dintre toţi tinerii fotbalişti pe care i-am văzut în Europa, în ultimii doi ani, Hagi este cel mai talentat" (Shilton). „Acest Cămătaru mi-a scos, pur şi simplu, sufletul. Nu ştiu care altul. Iertată fie-mi lipsa de modestie, ar fi fost în stare să-i ţină piept“ (Butcher). Lingă autocarul care urma să-i transporte pe fotbaliştii englezi spre aeroport, un nume neutru la această partidă România—Anglia, dar, cu toate acestea, foarte interesat şi el în cursa calificărilor, antrenorul finlandez Marthy Kuusela. „I-am văzut la lucru pe jucătorii români, nu de mult. In meciul cu Turela, ne spune el .Dar abia acum îmi explic unele rezultate obţinute de ei în arena internaţională şi, în mod deosebit. In eliminatoriile campionatului european. Va fi un meci foarte tare la Helsinki“. S-a înserat... In tribunele goale, vintul ridică petece de ziare. Privim spre gazon, acolo unde — pentru un şi mai bun randament al „tricolorilor“ noştri, în viitoarele confruntări internationale — este de aşteptat ca si meciurile din campionatul intern să cunoască, constant, un nivel de ridicată factură. ★ Ungureanu, redivivus, a lăsat in urmă destui adversari cu binecunoscuta sa fentă... ROMÂNIA - (Urmare din vag l meciului, Cămătaru spune zimbind că ii convine de minime jocul atletic al englezilor. în fata acestor jucători in primul rând harnici (cu excepțiile de rigoare numite Francis, Waddle, probabil si Robson, miercuri mai sters), Cămătaru a nutut etala si „numere“ tehnice pe care nici nu le încearcă în campionatul nostru. Ne gîndim la mingea din start trecută printre picioarele lui Butcher (deși „ironia“ nu-1 caracterizează), la controlul fin în duelurile directe, la mingea liftată cu stîngul, spre final, care l-a surprins in fata nortii pe Coras. Intr-un cuvînt, Cămătaru a fost compresorul unui motor bine rodat. DE CE N-AM CISTIGAT, TOTUŞI ? ‘ Sigur că Shilton a fost In zi mare. El a scos cîteva mingi de goL Dar „explicaţia Glanvale“ trebuie completată cu cea a lui Lucescu. Acest mare talent care se numeşte Hagi a avut de trei ori meciul In mină. El a eliminat cu usurtata-i caracteristică doi adversari, a avut chiar si cutezanța de a angaja pivotul — de trei ori Coras —, dar nu a mai avut concentrarea urmăririi fazei cu sufletul la gură poate si pentru că nu a crezut in capacitatea coechipierului său alb- negru de a continua faza la acel nivel de viteză. Ajungînd aici, să facem precizarea că Marcel Coraş, neobservat de mulţi, a avut un serviciu impecabil, scotind mingea din grămadă cu măiestria unui talometer versat, ceea ce a surprins masiva apărare engleză Facem această afirmaţie cu convingerea că „sfredelici“ numit Hagi va putea perfora, în viitor, în primul rînd în măsura în care va putea reprimi „ştafeta“ din piciorul masiv al lui Coraş, un picior acţionat de o gîndire foarte, foarte mobilă. La Întrebarea din titlul acestui paragraf, să mai spunem că Bölöni n-a mai avut forţa de şoc pe care o cunoaştem, iar „perechea siameză“ Klein- Rednic n-a învăluit pe flancuri aşa cum s-a întîmplat în alte ocazii. (Primul a avut scuza unui traumatism care a impietat asupra pregătirii din ultimele zile, situaţie valabilă şi in cazul lui Coras sau Iorgulescu, ultimul fiind înlocuit cu un remarcabil curaj si cu o sobrietate deosebită de Iovan, care, pînă miercuri, nici măcar nu-şi cunoştea — în campionat — numărul tricoului). UN MECI BINE PREGĂTIT Trebuie să recunoaştem că acest meci cu Anglia nu crea prea multe iluzii Era în primul rind povara acelui 800 de la Istanbul. Mai era şi nerefacerea multor jucători români, handicapaţi chiar şi în ajunul meciului. Dar partida a fost jucată bine, în primul rind Pentru că jucătorii români nu au avut nici un secret, ei cunoscînd „totul despre Anglia“. Dacă vreţi, felul în care au fost anihilaţi Mariner, Francis si Robson ţine de alchimia pregătirii tactice a echipei, cu un plus pentru jocul mai ofensiv, care a făcut ca echipa României să fie, cel puţin două treimi din timp, in terenul advers.Bineînţeles că problema ratărilor râmâne în picioare dar dacă cele două vârfuri îşi vor perfecţiona mişcările pentru a-l absorbi pe Hagi, atunci eficacitatea va face un mare pas Înainte.). NEINVINŞI DE ENGLEZI LA BUCUREŞTI ŞI PE WEMBLEY Iată o „descoperire“ extraordinară. După cinci meciuri susţinute în compania Angliei \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\VV\\\\\\\\\\\\\\y^y^\\\\\'a\ Hagi, mereu în prim-plan. Dar golul se va lăsa așteptat in preliminariile CEL de juniori A ■ CEHOSLOVACIA - ROMAÂNIA 2-0 (0-0) TURNOV, 2 (prin telefon) Deşi In Cehoslovacia a nins viscolit luni şi marţi, şi cu toate că miercuri a plouat aproape toată ziua, terenul din Turov (pe care ■ a jucat un meci de verificare, cu o săptămină In urmă, şi naţionala ţării gazdă cares-a pregătit pentru partida cu echipa R. F. Germania) a fost bun de joc şi nu a influenţat decât în mică măsură desfăşurarea partidei , o partidă grea pentru tinerii noştri „tricolori“, aşa cum se anticipa, dar pe care ei au abordat-o cu destul curaj şi aplomb. Şi dacă Popescu (min. 4) şi Nuţă (min. 8) ar fi fost mai atenţi şi mai precişi în execuţii, echipa noastră ar fi putut chiar deschide scorul şi altfel s-ar fi jucat in continuare. Or, ei rotund, ca şi Lupu în min. 23 (şut violent, milimetric pe lingă poartă), gazdele s-au dezlănţuit, au construit atac după atac, Nemecek (min. 29) şi Zajicek (min. 38 şi 44) irosind, la rindul lor, rarisime ocazii de a deschide scorul. Repriza, dominată de jucătorii antrenaţi de M. Kvacek, s-a încheiat, totuşi, fără gol, cele opt cornere de la poarta lui Leu fiind uşor, respinse de Zamfir, Pistol, Popescu, jucători Înalţi şi mai rapizi decit atacanţii gazdelor. La trei minute de la reluare, Nuţă a scăpat singur şi, superficial, a şutat mult peste poartă ! Apoi, in min. 54, Leu s-a opus unui gol ca şi făcut de masivul şi percutantul Halas. A urmat o perioadă de joc confuz, echipa noastră cedînd tot mai mult teren, în ciuda marelui efort depus de Badea şi Pistol, ultimul uşor accidentat. Scurgindu-se timpul, Starycny, Fryc, Zajicek, ’şi coechipierii au început să-şi piardă din luciditatea cu care evoluaseră pină atunci aruncînd mingile sus, ,la bătaie“. 1» ^reuJ lu* ^ Şi o astfel de minge, venită de pe partea dreaptă ca multe altele, a fost reluată cu capul de la circa 7—8 ta, de HALAS şi juniorii cehoslovaci au deschis scorul (min. ’*)• Miment-şoc, resimţit de jucătorii noştri care trei minute dial tirziu, după două atacuri decisive nereuşite de Pologea 5» Proşteanu precum şi după o intervenţie eşuată a lui Leo asupra lui Halas, acesta a reuşit să păstreze balonul şi aP°' SIH PIKTOR faţa porţii Soale ,ji FAKTOR, care a îndeplinit o simplă formalitate : 2 0. In final (min. 87), un şut puternic al lui Chirci a fost deviat in extremis de Barcuch. Gazdele au ciştigat In acest fel o partidă-revanşă după«. „Bratislava — 1983“, pe care — cum au subliniat în repetate rinduri — încă nu o pot da uitării nici acum, după doi ani ! Laurenţiu DUMITRESCU Clasamentul 1. Cehoslovacia 2. România 1. U.R.S.S. 4. Turcia 22003-04 21011-22 00000-00 20020-20 v\\\\\\\\\\\\\\\\\\\^ în epoca postbelică — pe Wembley și la București —, „tricolorii“ nu au pierdut nici un meci. (Rămîne înfrîngerea de la Guadalajara, compensată de victoria din 1980.) Cum se poate explica acest palmares paradoxal pentru toți comentatorii europeni ? Probabil că la bază se află tot marele adevăr care oferă destule şanse supleţei în disputa ei cu rigoarea. Bineînţeles că toate aceste consideraţii, care apreciază jocul — fie el neîmplinit pe tabela de scor — al echipei României pot avea acoperire — aşa-i în fotbal — numai dacă „tricolorii“ vor trata apropiatul meci de la Helsinki cu aceeaşi seriozitate si vor înscrie în caietul lor de sarcini şi obligaţia absolută de a se prezenta în plenitudinea mijloacelor fizice. Este o obligaţie care tine de faptul că in această primăvară interesele echipei nationale sunt de departe pe prim-plan, fără nici o excepție. Stadion „Tr. Turnov"; teren bun; timp ploios ; spectatori — circa 2 000. Șuturi: 14—9 (pe poartă: 6—2). Cornere: 11—0. Au marcat: HALAS (min. 7© și FAKTOR (min. 77). CEHOSLOVACIA: Barcuch — Pivarnik, FXJRDA, Klusacek, SOBOTA — FRYC, ZAJICEK, Nemecek — Starycny (min. 88 Kristofic), Gostic (min. 16 FAKTOR), HALAS. ROMANIA: Leu — Pologea, Proşteanu, ZAMFIR, POJAR — Lupu, Popescu, PISTOL, BADEA — Chivu (min. 43 Chircă), Nuţă (min. 72 Cadar). A arbitrat bine A. Basarov (Bulgaria). JOCUL, DE LA UN MINUT LA ALTUL Vreme închisă. Cînd echipele au intrat pe teren, soarele se juca printre nori. A plouat înainte de meci şi cu intermitenţă in prima repriză aut cit să facă gazonul alunecos, mai ales pentru minge. Echipa noastră a avut lovitura de Începere, dar atacul pe partea dreaptă a eşuat, pentru ca la acelaşi minut Ştefănescu să respingă in afara terenului o minge periculoasă A urmat o perioadă de tatonare, pînă in min. 8, cînd la o lovitură liberă Sansom a reluat cu capul, dar Lung a reţinut. Peste două minute, o nouă lovitură de cap (Steven), peste poartă Primul moment dificil pentru Shilton, în min. 12, cînd a reţinut balonul la limita interioară a careului său. Dar, in min. 17, emoţiile au cuprins întreg stadionul: Barnes a executat o lovitură liberă de pe stingă, Robson s-a înălţat şi a trimis, înşelător, balonul cu capul in bara din stingă, aproape la vinclu. Peste un minut, din lovitură liberă de la 35 de metri, Hagi îl „întinde“ serios pe Shilton, care reţine. Oaspeţii sunt mai activi, dar fotbaliştii noştri obţin prima lovitură de colţ, rămasă fără rezultat. Trei minute mai tirziu, Negrilă demonstrează că e în zi de şut şi mingea expediată de el de la 16 m este scăpată de portar un corner, după care (min. 29), la cornerul executat de Hagi, Klein a reluat cu capul şi Robson a fost la un pas de„ autogol. După un nou şut al lui Negrilă (rain. 37), reţinut de portar, în min. 38 tricolorii au reuşit o combinaţie de mare efect Ungureanu — Coraş, apoi pus la Cămătaru, care, din interiorul careului, puţin în unghi, a şutat în plasa laterală, ratînd prima MARE OCAZIE a echipei noastre. Acuzînd dureri după o recentă ruptură musculară, în min. 39 Iorgulescu părăseşte terenul şi e înlocuit de, Iovan. Repriza se încheie cu un corner la poarta lui Lung, respins de apărarea noastră, bilanţul după 45 de minute fiind următorul: 5—4 la şuturi (3—2 pe poartă), 5—2 la cornere, dar 0—0 pe tabela de scor. Repriza secundă. In sfirşit, nu ne mai sîcîie ploaia. După cîteva minute de nou „studiu“, în min. 50 se lansează Cămătaru, dar nu şutează şi centrarea lui nu poate fi fructificată de Coraş şi Klein. Avea să fie începutul unei bune perioade pentru echipa noastră, mult mai activă, care dă frumuseţe jocului. In min. 57, „fază Hagi“, cu slalomul lui derutant, cu un „un-doi“ cu Coraş şi şut puternic, dar Shilton deviază balonul peste „transversală“, în corner. In min. 61, la centrarea lui Negrilă, a reluat cu capul Cămătaru, însă portarul englez a fost din nou la post, cum avea să fie şi Lung (min. 69), cind a cules balonul din fața lui Trevor Francis. In min. 72, fază şi mai periculoasă la poarta noastră: sub-centrare San- Stadion „23 August“, timp închis, ploaie In prima repriză, teren foarte bon, dar alunecos: spectatori — circa 60 000. Șuturi: 12—7 (pe poartă: 7—4). Cornere: 12—2. ROMANIA: LUNG — NEGRILĂ, Iorgulescu (min. 39 Iovan), ȘTEFĂNESCU, UNGUREANU — Rednic, Klein, Bölöni, HAGI — Coras (mln. 78 Lăcătuş), CAMATARU. ANGLIA: SHILTON — Anderson, WRIGHT, BUTCHER, Sansom — STEVEN, WILKINS, Robson, Barnes (mln. 73 Wadle) — Francis, Mariner (mln. 84 Lineker). A arbitrat foarte bine E.C. Guruceta, ajutat la linie de V. Sanchez şi J. Urio (toţi din Spania). som, masivul Butcher — venit şi el în atac — a reluat cu capul, balonul a ajuns la Mariner, la 11 m (Lung era la pămînt), care a vrut să plaseze la „păianjen“ şi a trimis peste poarta goală ! Replica echipei noastre e promptă dar Hagi (min. 73, după un spectaculos „un-doi“ cu Coraş), apoi Klein şi Rednic, pe rînd, în poziţie bună nu profită şi obţin doar un corner (min. 74), Coraş trimite cu capul pe lingă bară (min. 77), iar în min. 82 Ungureanu traversează terenul în stilai hun, li pasează lui Hagi, care, din interiorul careului, şutează cu dreptul şi Shilton scoate un corner o minge de gol. Finalul partidei e destul de liniştit, „linişte“ impusă de jucătorii oaspeţi, care plimbă balonul şi se arată mulţumiţi cu acest scor alb. Constantin ALEXE SCOR ALB şi LA BRAŞOV, ÎN PARTIEA SOLNCŢIONAIILOR DLMT Marţi, la Braşov, echipa de tineret a României a fost foarte aproape de o victorie în intîlnirea cu agresiva formaţie a Angliei, din cadrul preliminariilor C.E. de tineret, încheiată la sfirşitul celor 90 de minute cu un scor alb. Pentru că în ansamblul meciului, tinerii fotbalişti români au controlat jocul, au atacat mai mult, şi-au creat suficiente ocazii de gol (cîteva clare), din păcate, nefructificate de Soare, O. Popescu sau Rozeşan, unele din imediata apropiere a porţii masivului Seaman. Replica echipei Angliei a fost, aşa cum era de aşteptat, specifică manierei de joc britanice. Adică foarte dîrză, cu deposedări necruţătoare, forţa şi angajamentul, presingul şi pasa lungă toate acestea la un loc stînjenindu-i vizibil pe jucătorii noştri (deşi superiori sub aspect tehnic), în evidentă inferioritate în contactul direct cu un adversar excelent pregătit la capitolele fizic şi tactic. Sobra apărare a oaspeţilor s-a clătinat prima oară în min. 5, cînd, la o lovitură liberă de pe dreapta, Belodedici (apărut oportun la finalizare), a reluat puternic cu capul, balonul fiind deviat de „vîrful“ Rideaut, repliat în preajma porţii sale. Străpungerea defensivei adverse se prelungeşte pînă in min. 17, cind O. Popescu scapă de marcajul sever al fundaşului Parker, urmează centrarea la semiînăltime şi Soare reia puternic, din voleu, dar exact în portarul Seaman, care reţine. Faza avea să se repete la min. 24. Rozeşan centrează acum şi tot Soare şutează „dintr-o bucată“, dar Seaman blochează balonul. După aceste două bune situaţii de gol (ambele din interiorul careului), jocul începe să se echilibreze, echipa Angliei arătîndu-şi tot mai mult „colţii“. Linia noastră de mijloc (mai ales Rozeşan, de la care se aştepta mai mult) cedează şi englezii se văd mai mult de atac, finalul de repriză aparţinîndu-le. In min. 36 rapida aripă de culoare Walters pătrunde prin învăluire, centrează şi Rideaut trimite cu capul, mingea trecînd la o palmă de vinciul porţii lui Stîngaciu. înainte de pauză mai notăm şutul—„bombă“ expediat de Cottee (min. 40), de la 25 m, reţinut greu de Stîngaciu şi gafa lui Pascu (min. 42), care îi pune o pasă pe „tavă“ aceluiaşi Cottee, acesta întîrziind șutul Stadion Tineretului ; teren bun ; timp frumos, dar rece ; spectatori — circa 12.000. Suturi : 14—5 (pe poartă : 5—3). Cornere : 4—6. românia : stîngaciu — Pascu BELODEDICI, BUcico, Weisenbacher — CRISTEA, Mujnai, Bozeșan — Văidean, SOARE (min. 85 Muntean), o. Popescu (min. 58 Mandoca). ANGLIA : SEAMAN — PARKER, Cranson, Butterwarth, PICKERING — BARKER, Snodin, Allen (min. 76 Donowa) — Cattee Rideaut (min. 73 Wilkinson). WALTERS. A arbitrat foarte bine W. Föckler ; la linie : W. Heinz şl D. Birlenbach (toţi cin R.F. Germania). Cartonaşe galbene: WALTERS, BELODEDICI, SEAMAN, CA.TTEE. Repriza secundă debutează favorabil jucătorilor noştri, care, în min. 48, sunt la un pas de gol, dar O. Popescu, singur in careu, trimite afară în min. 56, o acţiune care face şah-mat apărarea engleză (pună în urmă numai) se încheie cu şutul imprecis al lui Rozeşan. Peste 5 minute, Bucico trimite Clasamentul grupei a Ii-a balonul in stîlpul porţii lui Seaman, rămas spectator. In min. 80 Soare şi în min. 81 Bucico nu-l pot învinge pe Seaman. Mari emoţii în min. 85, cind oaspeţii declanşează un contraatac-fulger, Donova face o cursă de 40 m, pătrunde în careu şi Stîngaciu , blochează curajos, plonjînd la picioare. Partida se încheie cu două mari ratări semnate de Bozeşan, în minutele 86 şi 87, şi astfel jucătorii noştri pot regreta că au trecut pe lingă un succes de prestigiu, care s-ar fi putut profita dacă ei n-ar fi fost atît de deficitari la finalizare. Gheorghe NERTEAL Anglia 2. România 3. Turcia 4. Finlanda 3 1 2 0 2-0 4 21101-03 30211-22 20111-31 Soare, in luptă cu fundașii englezi, asistat de Munnai si Bucko Foto : Aurel D. NEAGU ŞTIRI - ŞTIRI © ŞTIRI © ŞTIRI 1 £ LUNI S mai, la ora 16.30, pe stadionul Progresul Volcan, din str. Dr. Stalcovici, în cadrul plenarei tehnicienilor de fotbal bucureşteni, antrenorul Paul Popescu va face o lecţie practică de pregătire. Sunt invitată antrenorii şi instructorii tuturor echipelor de fotbal din Bucureşti şi Sectorul agricol Ilfov. „ ASTAZI, vineri 3 mai, la ora 1S, va avea loc şedinţa Comisiei de disciplină a FRF. S-A DESCHIS SEZONUL TURISTIC ESTIVAL PE LITORAL întreprinderile de hoteluri şi restaurante oferă turiştilor multiple posibilităţi de agrement şi divertisment. Procurarea locurilor pentru odihnă şi înscrierea la excursiile pe litoral , prin toate agenţiile şi filialele oficiilor judeţene de turism şi I.T.H.R. Bucureşti. Reţineţi importante reduceri de tarife la cazare şi masă la lunile mai şi iunie. DUMINICĂ mai multe anexe jucate, mai multe scrise de cîştig• DUMINICĂ 5 MAI 1985 TRAGERE LOTO 2 3 EXTRAGERI a 4 numere din 75 Participanţii au posibilitatea obţinerii unor importante cîştiguri în : • AUTOTURISME „DA CIA 1300“ • MARI SUME DE BANI Sîmbătă 4 mai 1985, este ULTIMA ZI DE PARTICIPARE.