Steagul Roşu, februarie 1953 (Anul 8, nr. 22-45)

1953-02-01 / nr. 22

mH. LAJ ITET DL 01 REGI0H1L PII 51 AL SFATULUI POMI «AL Să asigurăm succesul campaniei însămânțărilor de primăvară . Se apropie vremea însămânțărilor. In regiunea noastră, tractoriștii, muncitorii din gospodăriile agricole de stat, colectiviștii, țăranii muncitori întovărășiți și individuali, luptă cu multă însuflețire pentru grăbirea pregătirilor campaniei de primăvară, convinși că numai pregătind cât mai temeinic campania de primăvară vor putea obține produse agricole îmbelșugate, necesare poporului nostru muncitor în lupta pentru construirea socialismului. Fie recoltele ce se vor obține anul acesta pe ogoarele gospodăriilor agricole de stat, a gospodăriilor agricole colective,a întovărășirilor și a țăranilor muncitori individuali, depinde asigurarea bunei aprovizionări a populației muncitoare de la orașe, a muncitorilor de pe marile șantiere, precum și aprovizionarea industriei socialiste cu materii prime. O mare răspundere în buna pregătire a campaniei de primăvară au organizațiile de partid și organele de stat însărcinate cu muncile agricole, precum și fiecare om al muncii din agricultură cu dragoste de patrie. Fiecare om al muncii din agricultură, trebue să fie însuflețit de conștiința că ssoarta recoltei se decide nu numai primăvara și vara, ci și acum în perioada de iarnă, când trebuesc făcute toate pregătirile pentru însămânțări. în etapa actuală a acestor pregătiri,un rol hotărîtor îl are efectuarea la timp a reparațiilor uneltelor, atât în S.M.T., gospodării agricole de stat, gospodării agricole colective, întovărășiri, cât și în gospodăriile individuale. Acolo unde organizațiile de partid, organele de stat și conducerile administrative au dat atenția cuvenită acestei campanii, s’au obținut succese importante. De pildă, la S.M.T. Bacău, unde reparatul s’a făcut până în prezent în proporție de peste 80 la sută, sau la gospodăria agricolă de stat [Vasile Roaită, unde deasemeni s’a realizat 92 la sută din planul de reparații. Zeci de muncitori, printre care Vlad loan, șeful de brigadă Vasile loan, Balint Mihai, Șurubaru Dumitru din gospodăria agricolă de stat Vasile Roaită sau muncitorii Crihan Iftime, Duculeț Mircea de la SMT Bacău, și mulți alții, au devenit fruntași în această campanie. Colectiviștii din Dumbrava Roșie, Păstrăveni, Zănești, Onești, au și terminat reparatul mașinilor și a uneltelor agricole de muncă. Țăranii muncitori din comunele Blăgești, raionul Buhuși, Berzunți, raionul Tg. Ocna ,Căciulești și Girov din raionul Piatra Neamț, muncesc cu multă sârguință pentru buna pregătire a campaniei de primăvară. Mare parte din acești țărani muncitori, au și reparat plugurile, grapele și celelalte unelte agricole. Succese se au obținut și în direcția selecționării semințelor, organizarea probelor de germinație, căratul gunoiului, întreținerea vitelor, etc. La gospodăria agricolă colectivă,Steagul Roșu” din Dobreni, raionul Piatra Neamț munca de curățat semințe și organizarea probelor de germinație, a fost încredințată organizației U.T.M. Selecționarea semințelor la porumb, orz, ovăz și mazăre în aceasta gospodărie a și fost terminată. In fruntea acțiunii s’au situat atemistele Grădinaru Elena, secretara organizației U.T.M., Tomescu Maria, Tărăboi Florica. Exemplul gospodăriilor agricole colective a fost urmat de mulți țărani muncitori din satele regiunii. Cu toate aceste realizări campania de primăvară în regiunea noastră, se desfășoară încă în mod defectuos cu multe lipsuri. Sunt multe organișizații de bază și comitete executive ale sfaturilor populare comunale, care nici până în prezent nu au luat măsurile necesare pentru a asigura ca pregătirile de primăvară, să se desfășoare în bune condițiuni. Președintele comitetului executiv al sfatului popular din comuna Podoleni și agentul agricol, Iov, Vasile Arădoaiei, dau dovadă de o complectă nepăsare față de pregătirile campaniei de însămânțări. Aici, nici nu se cunoaște câte pluguri s’au reparat și dacă s’au reparat, dacă s’au selecționat semințele sau nu. Treburile sunt lăsate să meargă de la sine, iar tov. Vasile Brădoaiei se ține zile întregi de chefuri. Prin faptul că centrele de reparat nu sunt aprovizionate cu cele necesare, țăranii muncitori sunt puși în imposibilitate de a-și putea repara la timp uneltele agricole. Situații asemănătoare există și în comunele Călugăra, Prăjești, Traian din raionul Bacău, Mărgineni, din raionul Piatra Neamț și multe altele. Prin faptul că organizația de bază și comitetul de întreprindere de la SMT Podoleni, nu se ocupă de buna desfășurare a întrecerii socialiste, campania de reparat tractoarele, în această stațiune, se desfășoară într-un ritm destul de încet.Deoarece timpul este înaintat, se impune organelor de partid și de stat raionale și comunale să lichideze deîndată cu lipsurile de care au dat dovadă până în prezent, față de munca necesară pregătirii campaniei de primăvară, care este strâns legată de obținerea unei recolte îmbelșugate pe anul 1953. Trebuesc mobilizate toate forțele, atât cele din sectorul socialist al agriculturii, cât și cele din sectorul individual, în vederea grăbirii reparațiilor, selecționatului semințelor, organizării probelor de germinație, etc. Asigurarea calității reparațiilor la tractoarele SMT-ului și gospodăriile agricole de stat, precum și a celorlalte unelte agricole, prezintă una din cele mai importante sarcini. Ingrășarea solului și întreținerea în bune condițiuni a animalelor de muncă sunt deasemeni condițiuni de bază în obținerea de recolte îmbelșugate. In această direcție sarcini de seamă le revin tehnicienilor și inginerilor, care lucrează în domeniul agricol. Ei trebue să dea în permanență sfaturi țărănimii muncitoare, arătându-le importanța ce o prezintă în lupta pentru obținerea unei recolte bogate, căratul la timp a gunoiului pe ogoare și îngrijirea în cele mai bune condițiuni a vitelor de muncă. Gospodăriile agricole colective, și în special, cele înființate de curând, trebuesc puternic sprijinite de către comitetele raionale de partid și comitetele executive ale sfaturilor populare raionale. Recolta anului acesta va trebui să demonstreze, încă odată în fața țăranilor muncitori, superioritatea de netăgăduit a gospodăriilor agricole colective. Sarcini importante le revin cooperativelor, care trebue să aprovizioneze centrele de reparat, cu cărbuni și celelalte materiale necesare pregătirii campaniei de primăvară Reușita terminării la timp și în bune condițiuni a pregătirilor pentru însămânțările de primăvară, depinde în primul rând de munca politică și organizatorică, a organizațiilor de partid. Ele sunt acelea care trebue să îndrume sfaturile populare , să mobilizeze organizațiile de massă și să însuflețească massele cele mai largi ale oamenilor muncii din sectorul agricol, în această mare bătălie pentru asigurarea unei recolte bogate. Organizațiile de partid, au sarcina de a ține necontenit trează vigilența țărănimii muncitoare în această campanie, pentru a zdrobi orice încercare mârșavă a chiaburimii, de a sabota pregătirile de însămânțări. Membrii de partid din sectorul agricol, au datoria de cinste de a fi în fruntea pregătirii campaniei însămânțărilor, de a fi primit la reparatul uneltelor, la selecționarea semințelor, precum și la zădărnicirea uneltirilor dușmănoase ale chiaburilor, care trebuesc demascate în fața țărănimii muncitoare. Să luptăm cu avânt și dragoste, pentru recolta celui de al treilea an planului cincinal, pentru ridicarea ninivelului de viață a poporului muncitor, pentru întărirea patriei. Citiți la numărul de azi: Lucrările celui de al III-lea Congres al Sindicatelor din R.P.R. (Raport asupra proiectului de statut al Sindicatelor) : — Raportul prezentat de tovarășa Liuba Chișinevschi, vicepreședinte al C.G.M. (pag. 2-a) Roadele muncii temeinic organizate (pag 2-a); Să asigurăm succesul campanei însămânțărilor de primăvară!(Raidanchetă). (pag. 3-a) MAREA VICTORIE DE LA STALINGRAD (pag 3-a) Crește nemulțumirea soldaților americani față de continuarea războiului din Coreea. (pag. 4-a) întâlniri între deputații sovietelor locale și alegatori în Uniunea Sovietică. (pag. 4-a). G. ILIE: Economia statelor Vest-Europene sub povara cursei înarmărilor. (pag. 4-a). J ■uM". iKtmi JUi—■— Să sporim elanul în întrecerea socialistă pentru îndeplinirea cincinalului în 4 ani! Succesele muncitorilor petroliști In regiunea petroliferă a Moldovei, muncitorii, tehnicieni și inginerii petroliști muncesc cu mult avânt pentru a-și îndeplini cu cinste angajamentele luate de a îndeplini planul anual de stat înainte de termen. Numeroase brigăzi de sondori din cadrul oficiului 2 foraj Moinești de pildă, au reușit să-și îndeplinească cu mult inainte de termen sarcinile planului lunar. Brigada de la sonda 2 Tescani de pildă condusă de brigadierul Ball ca Constantin, fora la data de 23 Ianuarie în contul zilei de 7 Februarie, iar brigada de la sonda 150 condusă de tovarășul Bran Gheorghe lucra la aceași dată în contul zilei de 2 Februarie. Cel mai însemnat succes a fost înregistrat de brigada tovarășului Milea Ion la sonda 1150 Moinștri care în prezent forează în contul celei de a treia decade a lunii Februarie. Succesele obținute de aceste brigăzi se datoresc în primul rând aplicării avansatelor metode sovietice Voroșin, Farculiev de forare cu noroi natural și Jandarova, de preluare a lucrului din mers. Și muncitorii petroliști din cadrul oficiului 1 producție Zemeș obțin însemnte succese. Colectivul secției 1 Foaie de pildă a realizat o depășire a planului de 4 la sută. Din cadrul acestei secții s-au evidențiat în mod deosebit brigăzile conduse de tovarășii Udrea Soare și Curelaru Constantin. Frumoase sunt și succesele obținute de brigăzile de intervenție din cadrul acestui oficiu. Brigada de intervenție condusă de tov. Nistor Neculai a scurtat timpul de intervenție cu 5,45 la sută, iar brigada condusă de Șerban Ioan cu 4,52 la sută. Datorită succeselor obținute, sarcinile de plan pe intreg oficiul 1 producție Zemeș au fost depășite cu 1,20 la sută. Succese însemnate au fost înregistrate și de câtre colectivul atelierului central Zemeș. Până în prezent sarcinile de plan ce reveneau acestui atelier au fost depășite cu 50 la sută. La realizarea acestui important succes au contribuit îndeosebi strungarii Pintilie Veniamin și Rotilă Nicolae care aplicând metoda sovietică de tăiere rapidă a metalelor și au depășit normele de lucru cu 185 și 85,50 la sută. Din cadrul secției de sudură tânărul Busuioc Filip și-a depășit norma cu 96 la sută, iar la atelierul mecanic, echipa condusă de Oprică Sandu a realizat o depășire de 57 la Sută. Eforturi sporite pentru calitate Străduindu-se să dea cât mai multe țesături, de o calitate mai superioară și la un preț mai redus, muncitorii, tehnicienii și inginerii dela fabrica „Proletarul 1’ din Bacău, nu precupețesc nici un efort în bătălia planului. Până în prezent colectivul acestei întreprinderi a dat cu 6,6 la sută mai multe țesături crude de bumbac peste plan și cu 4,5 la sută mai multe țesături crude de lână. Deasemeni colectivul sectorului filatură a dat peste plan cu 3,6 la sută mai multe produse. Totodată colectivul acestui sector a reușit, datorită aplicării inițiativei stahanovistei Elena Chișiu de la Industria bumbacului A din Capitală, să dea un fir de calitate superioară. Din cadrul sectorului țesătorie cel mai frumos succes a fost obținut de țesătorii din brigăzile 3 și 4 de la etajul IiI, care au dat cu 175.000 bătăi peste angajamentul pe care și l-au luat. Succesul obținut de membrii acestor două brigăzi se datorește faptului că toți țesătorii lucrează la câte două războaie mari. Până în prezent în întrecerea pentru titlul de cel mai bun țesător care se desfășoară în cadrul acestui sector, în frunte, se situiază țesătorii Dinu Arghira și Amariei Alexandra In sectorul filatură, întrecerea socialistă se desfășoară în momentul de față sub lozinca realizării unui fir de calitate superioară. Până în prezent cele mai frumoase succese în această întrecere au fost realizate de torcătorii Maxim Mircea Trepca Constantin și Fodor S. Gheorghe care au realizat un indice de calitate de 98 în loc de 96 cât este normativul. Anul VIII Seria III Nr. 22 (1501) 4 pagini 20 bani DUMINICĂ 1 Februarie 1953 Angajamentele capătă viață Muncitorii, tehnicienii și inginerii întreprinderii Sovromutilaj petrolifer — uzina mecanică Bacău, desfășoară tot mai larg steagul întrecerii socialiste pentru realizarea cu succes a sarcinilor de plan pe 1953 înainte de termen, pentru crearea condițiilor îndeplinirii cincinalului în patru ani. Datorită aplicării pe o scară tot mai largă a avansatelor metode de muncă ale stahanoviștilor sovietici cât și puternicului ajutor pe care colectivul acestei întreprinderi îl primește în cadrul societății Sovromutilaj petrolifer, au făcut posibil ca realizările obținute până acum să fie dintre cele mai însemnate. Până în prezent planul valoric care revenea acestei întreprinderi a fost realizat în proporție de 102,7 la sută. In frunte s-a situat colectivul sectorului metalurgic care se află în întrecere socialistă cu sectorul prelucrător. Din cadrul acestui sector, cele mai însemnate succese au fost obținute de echipele de turnători conduse de tovarășii Georgescu Ștefan și Andonas State a căror depășiri de normă au ajuns să fie de respectiv 61 și 55%. Deasemeni din cadrul acestui sector, depășiri însemnate de normă au fost realizate de către desbătătorul Filip- Nicolae, care realizează zilnic norma la proporție de 170—172 la sută și de mețuitoarea State Elena cu depășiri de normă ce trec de 40 la sută. Succese însemnate la lupta pentru mai multe utilaje petrolifere au obținut și muncitorii din cadrul sectorului prelucrător al uzinei. In cadrul acestui sector numeroși strungari aplică cu mult succes metoda sovietică Bucov—Bortkievici de tăiere rapida a metalelor, ceea ce le permite să realizeze însemnate c îtanșiri de normă. Astfel de pildă strungarii 'aa seu Constantin și Nichifor Nicolae și-au depășit până acum normele de lucru cu 160" și 150 la sută. Din cadrul sectorului prelucrător cea mai mare depășire de normă a fost obținută până acum și de către strungarul Dodan Gheorghe care prin aplicarea metodei sovietice de tăiere rapidă a metalelor a reușit să realizeze o depășire de normă de 280 la sută Însuflețiți de succesele obținute până acum, muncitorii, tehnicienii și inginerii întreprinderii Sovromutilaj petrolifer uzina mecanică Bacău sunt hotărîți să desfășoare cu tot mai multă intensitate lupta pentru o producție sporită, pentru a-și realiza cu cinste angajamentele sporite pe care și le-au luat. Corespondent BUBURUZ C.~ Combinatul „Horia, Cloșca și Crișan întreprindere fruntașă pe trust Luptând pentru a îndeplini înainte de termen sarcinile de plan pe această lună, muncitorii și tehnicienii combinatului Sovrom lemn „Horia, Cloșca și Crișan“ obțin noi succese în muncă. Desfășurând tot mai larg întrecerea socialistă și folosind la maximum capacitatea de producție a mașinilor, ei au reușit ca până în seara zilei de 26 ianuarie să debiteze cu 27 la sută mai mulți bușteni. La hala gaterelor lucrează brigada condusă de stahanovistul Colbu Ion. Lucrând la câte două gatere după metoda stahanovistului Ivanov, membrii acestei brigăzi înregistrează zilnic depășiri de normă între 29—30 la sută situându-se astfel fruntașă pe întreaga secție. La secția lăzi planul la zi a fost realizat în proporție de 140 la sută. La această secție muncitorii lucrând cu un elan sporit în muncă, au reușit să dea încă dela 24 Ianuarie primele produse în contul lunii Februarie. Fruntașii în producție Anița Ion și Vâță Nicolae, handzechiști, sunt printre primii în întrecerea socialistă depășindu-și regulat normele cu 28 și respectiv 17 la sută. Succese asemănătoare au obținut în această secție și fruntașul în producție Focșa Spiridon, care a înregistrat o depășire medie a normelor de 32 la sută. Deasemeni și muncitorii secției baracamente și-au realizat planul lunar în ziua de 26 Ianuarie. La această secție brigada păcii condusă de stahanovistul Niță Pavel, compusă din 7 tineri atemiști și candidați UTM înregistrează zilnic depășiri de normă între 25-30 la sută. Această brigadă lucrează acum în contul lunii Octombrie 1954. Tot în această secție brigada condusă de fruntașul în producție Sandu Ion, care aplică metodele sovietce Cobar, Lidia Corabeinîcova și Cuznețov, având zilnic depășiri de norme între 70- 80 la sută, de acum produse în contul lunii Noembrie 1954. Ca o încununare a succeselor obținute, muncitorii combinatului Sovromlemn „Horia, Cloșca și Crișan” au primit drapelul producției de întreprindere fruntașă pe trust. Știri din O. I. Țvetceva, președinta colhozului Voroșilov și brigadierul A- V. Kozlov, controlează starea inventarului agricol în vederea semănăturilor. îngrășăminte suplimentare de iarnă pentru semănături Colhoznicii din Ucraina îngrijesc cu multă atenție semănăturile de toamnă și ierburile perene. Paralel cu lucrările pentru reținerea zăpezii, colhozurile execută, pentru prima oară pe mari suprafețe acolo unde nu s-a așternut zăpada, ingrășarea suplimentară de iarnă a semănăturilor de grâu cu îngrășăminte locale și minerale. Experiența colhozurilor din raionul Baștan, regiunea Nikolaev și dintr-un șir de raioane din regiunea Harkov, a dovedit că Ingrășarea suplimentară de iarnă, în comparație cu cea de primăvară, sporește recolta de cereale, în medie, cu 200 kgr. la hectar. Colhozurile din regiunea Voroșilovgrad au pregătit în vederea îngrășării suplimentare de iarnă mai mult de 30.000 tone de gunoi dospit și câteva mii de chintale de îngrășăminte minerale. Au fost îngrășate suplimentar primele mii de hectare de cereale. Colhozurile fruntașe aplică îngrășarea suplimentară pe mari întinderi. Colhozul „Malenkov”, din raionul Nejin, regiunea Cernigov, a îngrășat suplimentar până acum peste 200 hectare grâu de toamnă. In total, pe republică, ingrășarea suplimentară de iarnă a cerealelor și ierburilor perene s’a făcut pe zeci de mii de hectare Raioane complect electrificate în regiunea Odessa Capacitatea uzinelor electrice colhoznice din regiunea Odessa a crescut de trei ori în cursul ultimilor doi ani: Pe baza uzinei hidroelectrice intercolhoznice, colhozurile din raionul Savransk au electrificat în întregime toate procesele principale de producție. Anul trecut, în raion au funcționat 10 arii electrificate. Toate mașinile pentru curățirea cerealelor și prepararea nutrețurilor sunt puse în mișcare cu ajutorul electricității. Raioanele sătești Pervomaisk Odesski sunt aproape complect electrici ficate. închiderea lucrărilor celui de al III-lea Congres al Sindicatelor din R.P.R. Ședințele din ziua de 30 ianuarie la ședința de Vineri dimineața a celui de al III-lea Congres al Sindicatelor din R.P.R. s-au încheiat discuțiile asupra candidaturilor pentru Consiliul Central al Sindicatelor și pentru comisia de revizie. La lucrările ședinței de după amiază a participat tov. Gh. Apostol, secretar al C.C. al PM.R., care a fost întâmpinat cu puternice aplauze. In cursul după amiezei s-a trecut la vot. Delegații la Congres au ales Consiliul Central a Sindicatelor din R.P.R alcătuit din 95 membri și 15 supleanți și comisia de revizie, alcătuită din 7 membri și 3 supleanți.Seara, în cadrul ședinței de închidere a Congresului, comisia de numărătoare a prezentat rezultatul votului. Cu aplauze puternice, cei prezenți au salutat pe membrii Consiliului Central al Sindicatelor din R.P.R. Congresiștii au votat apoi Rezoluția celui de al III-lea Congres al Sindicatelor din R.P.R. Prin vii aplauze, cei prezenți au adoptat textul unei telegrame de salut adresată Federației Sindicale Mondiale, puternica organizație internațională a clasei muncitoare. Intr'o atmosferă de nestăvilit entuziasm, Congresul a hotărît trimiterea unei telegrame de salut Comitetului Central al PM.R., în frunte cu tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej. Congresul a adoptat textul unei telegrame de salut adresată genialului conducător și învățător al popoarelor tovarășul Stalin. Citirea telegramei a prilejuit îndelungate ovații și urale pentru stegarul luptei pentru pace, cel mai iubit prieten al poporului nostru, tovarășul Stalin. Cuvântul de închidere a lucrărilor Congresului a fost rostit de tov. Stelian Moraru. Lucrările Congresului nostru au fost rodnice — a spus vorbitorul. Congresul a făcut o analiză multilaterală a activității și sarcinilor sindicatelor, a dezvăluit lipsurile, a trasat cu claritate căile pentru o nouă și puternică dezvoltare a mișcării sindicale din țara noastră. Nivelul ridicat la care s'au desfășurat discuțiile, spiritul de răspundere cu care delegații au dezbătut problemele centrale ale construirii socialismului, exprimă hotărîrea și capacitatea eroicei noastre clase muncitoare de a face totul pentru a grăbi construirea socialismului în patria noastră. Lucrările Congresului au constituit o puternică manifestare a atașamentului nemărginit și a unității de nezdruncinat a clasei muncitoare și a întregului popor muncitor în jurul partidului nostru, în frunte cu tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej, care ne conduce din victorie în victorie. Toate succesele noastre le datorăm Partidului Muncitoresc Român, Comitetului sau Central, în frunte cu tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej. Exprimăm recunoștința noastră adâncă pentru grija părintească cu care partidul nostru ajută zi de zi sindicatele. Vorbitorul a mulțumit călduros delegaților F.S.M., în frunte cu Saillant, delegației sindicatelor Louis sovietice, precum și tuturor delegațiilor sindicatelor de peste hotare care au ss mutat și cinstit cu prezența lor Congresul. In continuare, tov. Stelian Moraru a spus: Datoria noastră este să mobilizăm toate forțele pentru ca sarcinile trasate de partid, înscrise în Rezoluția votată de Congres, să fie traduse în viață în mod consecvent și fără întârziere, astfel încât Congresul al treilea al sindicatelor să constitue cu adevărat o cotitură hotărîtoare în activitatea mișcării sindicale, pentru ridicarea întregii munci la o treaptă superioară. Trebue să desfășurăm și mai larg steagul întrecerii socialiste pentru îndeplinirea planului cincinal în patru ani. Este datoria noastră să ne ocupăm cu și mai multă grijă de satisfacerea nevoilor materiale, sociale și culturale ale oamenilor muncii. Să nu uităm nicio clipă că — așa cum ne învață marele Stalin—scopul producției socialiste este satisfacerea maximală a nevoilor materiale și culturale în continuă creștere ale oamenilor muncii. Este necesar să ridicăm nivelul muncii culturale de massă a sindicatelor, să adâncim munca educativă a sindicatelor, să ducem cu pasiune revoluționară în masse ideile lui Lenin și Stalin, cuvântul partidului nostru, să educăm oamenii muncii în spiritul patriotismului socialist și al internaționalismului proletar, în spiritul vigilenței de clasă și al urii neîmpăcate față de dușmanii poporului nostru. Congresul ne-a înarmat cu un nou statut al sindicatelor, o nouă și puternică armă oganizatorică. Avem datoria să facem ca statutul să fie cunoscut de toți membrii sindicatelor și să luptăm pentru a înrădăcina respectul față de prevederile lui, pentru a obține aplicarea lui întocmai de către toate organele sindicale, de către toți membrii sindicatelor noastre. Având în permanență îndrumarea și ajutorul partidului nostru, urmând exemplul strălucit al sindicatelor sovietice, suntem convinși că sindicatele din țara noastră vor da un nou avânt muncii lor și vor obține noi succese în lupta pentru victoria construcției socialiste în patria noastră, în lupta pentru pace și prietenie între popoare. Tov. Stelian Moraru a declarat apoi închise lucrările celui de al III-lea Congres al Sindicatelor din R.P.R.