Steagul Roşu, aprilie 1953 (Anul 8, nr. 74-98)

1953-04-01 / nr. 74

Pentru ridicarea transporturilor pe calea ferată la nivelul cerințelor dezvoltării rapide a economiei naționale Consfătuirea pe ț ară a ceferiștilor care a avut loc în luna Februarie, a însemnat un eveniment de cotitră în dezvoltarea căilor ferte din patria noastră și pentru îmbunătățirea condițiilor de trai ale oamenilor muncii din acest sector. La această consfătuire, a reușit dragostea și atașamentul ceferiștilor pentru patria noastră, pentru partid, pentru cauza construirii socialismului, și s-au dezbătut măsurile ce trebuesc luate, pentru ridicarea transporturilor pe calea ferată la nivelul sarcinilor pe care le pune în fața lor, dezvoltarea rapidă a economiei naționale, pentru mobilizarea forțelor lor la realizarea primului nostru plan cincinal, pentru continua îmbunătățire a condițiilor de muncă și de trai ale ceferiștilor. Fără îndoială că documentul principal al consfătuirii, a fost expunerea făcută de către tov. Gh.Gheorghiu-Dej, care arată realizările și analizează lipsurile în transporturile pe calea ferată, trasând un măreț program de acțiune ceferiștilor. Expunerea tov. Gh. Gheorghiu-Dej a avut un uriaș rol mobilizator și educator al oamenilor muncii de la C.F.R., chemându-i la muncă înflăcărată. In răstimpul scurs de la consfătuire și ,până acum, ceferiștii din Bacău au înregistrat succese importante. Numele unor stahanoviști ca Rusu D. Ion, Ailincăi Constantin, Asavetei. Vasile, care aplică metodele sovietice înaintate ca: Claudia Baranovscaia, Crivonos și Lunin, realizând importante economii și depășind planul de parcurs, sunt cunoscute și respectate de toți oamenii muncii din regiune. Colectivul organizat pentru luarea de măsuri tehniceorganizatorice în vederea reexaminării normelor, a obținut în ultimul timp frumoase succese. Recondiționarea egalizatoarelor de rezervă, instalarea motoarelor și ventilatoarelor în ateliere, îmbunătățirea instructajului pentru controlul zilnic al mașinilor etc. sunt măsuri importante luate, care contribue la îndeplinirea cu succes a planului la unitățile C.F.R. din Bacău. La aceasta trebue adăugate unele îmbunătățiri ale protecției muncii. Nu pot fi trecute cu vederea insă unele lipsuri în organizarea întrecerii socialiste, a consfătuirilor de producție, care nu se bucură de toată atenția. Aceste lipsuri trebue să fie cât mai grabnic lichidate. Desigur că puținelor succese arătate mai sus le va da un avânt și mai mare Hotărîrea Consiliului de Miniștri al R.P.R. și a Comitetului Central al P.M.R. cu privire la îmbunătățirea muncii și la ridicarea Căilor Ferate la nivelul dezvoltării rapide a economiei naționale a R.P.R. și cu privire la ridicarea nivelului de trai al ceferiștilor. Hotărîrea prevede pe larg sarcinile ce trebuesc îndeplinite în vederea înlăturării lipsurilor și a greutăților întâmpinate până acum și pentru ridicarea căilor ferate — cea mai importantă ramură de transport a țării — la nivelul cerințelor dezvoltării rapide a economiei naționale. In prima parte a Hotărîrii se prevăd măsurile pentru îmbunătățirea situației materialului rulant, atelierelor și depourilor, căii și telecomunicațiilor și șantierelor de construcții. Cifrele și datele prevăzute în ceea ce privește mărirea parcului de locomotive, vagoane, macaralelor cu aburi, pentru îmbunătățirea muncii în depourile de locomotive, în ateliere și reviziile de vagoane, pentru ridicarea calității reparațiilor și îngrijirea utilajului, pentru aprovizionarea normală cu materiale și piese de schimb și scule,măsurile pentru îmbunățirea căii și telecomunicațiilor pentru îmbunătățirea exploatării și a întreprinderilor de construcții sunt de cea mai mare importanță. Hotărîrea trebue studiată cu toată atenția de către organele C. F. R., iar pe baza ei trebuesc alcătuite planuri de muncă care să fie puse în aplicare imediat. Lipsurile înregistrate în legătură cu asigurarea creșterii cadrelor la un nivel tehnic înalt, lipsurile în ceea ce privește calificarea de noi și cadre și ridicarea nivelului de trai cultural a ceferiștilor, vor putea fi lichidate dacă vor fi respectate și puse în aplicare sarcinile Hotărîrii. Hotărîrea trasează sarcini concrete pentru înființarea de noi școli și institute C.F.R., pentru ocrotirea sănătății munctorilor, pentru îmbunătățirea substanțială a sistemului de salarizare, pentru noi construcții (1500 apartamente), pentru înființarea de cantine, etc. Este important de a arăta că Hotărîrea trasează sarcini organelor administrative de a aplica just criteriile de recrutare a cadrelor de conducere, de a lupta pentru lichidarea lipsei de răspundere, a superficialității, a birocratismului. Organelor politice le revin sarcini deosebit de importante pentru aplicarea în viață a acestei Hotărîri. Organizațiile de partid trebue să îndrume organizațiile sindicale și de U.T.M. ca să mobilizeze massa muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor la lupta pentru realizarea sarcinilor ce le revin din planul cincinal, în 4 ani. Organizarea bună a întrecerii socialiste, răspândirea metodelor sovietice de lucru, popularizarea stahanoviștilor, fruntașilor și inovatorilor, creșterea productivității muncii, scăderea prețului de cost, realizarea de economii, trebue să stea în centrul muncii politice a organizațiilor de partid, care trebue să se bucure de tot sprijinul organelor Direcției politice C.F.R. Tinerii din unitățile regiunii noastre, organizațiile U.T.M. trebue să-și facă un punct de onoare în munca lor din îmbunătățirea transportului și reparațiilor, asigurând transportul materialelor necesare șantierului Hidrocentralei V.I. Lenin și alte șantiere și centre muncitorești din regiune, să asigure transaportul mărfurilor de larg consum și recoltei poporului muncitor. Organizațiile de U T.M. trebue să creeze un curent de masse pentru calificarea profesională a tineretului, pentru întărirea disciplinei muncă, pentru a determina în rânîndurile tinerilor dorința și mândria de a munci la construirea fabricii de locomotive prevăzută de Hotărîre, de a deveni ceferiști. Comitetele raionale și orășenești de partid din regiunea noastră trebue să se ocupe în permanență și în măsură mai mare ca până acum, de întărirea politică și organizatorică a organizațiilor de partid din din unitățile C.F.R. Organizațiile de partid, sindicale și de U.T.M. trebue să educe pe toți oamenii muncii de la C. F. R. în spiritul vigilenței revoluționare a luptei împotriva dușmanului de clasă și a sabotorilor etc. Membrii de partid și UTM-iștii, trebue să fie în fruntea muncii atrăgând pe toți muncitorii, tehnicienii, inginerii la îndeplinirea sarcinilor ce le revin. Muncitori și tehnicieni ceferiști! Sub îndrumarea organizaților de partid, să muncim pentru îndeplinirea întocmai a acestei Hotărîri, care „nu duce la ridicarea nanetului de trai și cultural al ceferiștilor, la îmbunătățirea condițiilor lor de muncă și la un nou avant în lupta pentru ridicarea transporturilor pe calea ferată, la nivelul cerințelor dezvoltării rapide a economiei naționale pe drumul construirii socialismului“. Semnarea acordului asupra schimbului reciproc de mărfuri și de plăți pe 1953 între RPR și RD Germană La 28 Martie 1953, s-a semnat la Berlin un acord asupra schimbului reciproc de mărfuri și de plăți pentru anul 1953 între Republica Populară Română și Republica Democrată Germană. In cadrul acestui acord, care reprezintă o mărire simțitoare a volumului schimburilor față de anul precedent, RPR livrează produse agricole, produse industriale, produse ale industriei miniere și chimice, precum și produse ale construcție de mașini grele. R. D. Germană livrează produse ale construcției de mașini, ale mecanicii de precizie și optice și ale electrotehnicii precum și produse miniere. Pentru R. D. Germană a semnat secretarul de Stat din Ministerul Comerțului Exterior și interior, Willy Hüttenrauch. Pentru RPR a semnat ministrul adjunct la Ministerul Comerțului Exterior, Ana Toma. Tratativele care au precedat semnarea acordului au fost duse în spirit de prietenie, înțelegere reciprocă și colaborare din partea ambelor părți. Acordul contribue la dezvoltarea și adâncirea relațiilor între R.P.R. și R. D. Germană și este o nouă contribuție a ambelor popoare în lupta pentru pace, cleptocrație și socialism, Jngerpres) Anul VIII Seria 111 Nr. 74 (1553) 1 Aprilie 1953 4 pagini 20 bani MIERCURI „ Pentru a ridica transportul de cale ferată la nivelul cerut de continua dezvoltare a economiei naționale, pentru a lichida lipsurile și deficiențele existente și pentru a mobiliza pe muncitorii, inginerii, tehnicienii și funcționarii ceferiști în vederea obținerii unor noi realizări în producție, este necesară îmbunătățirea muncii politice în rândurile muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor și funcționarilor ceferiști“. Gh. Gheorghiu-Dej HOTARIREA Consiliului de Miniștri al R. P. R. și al Comitetului Central al P. M. R. cu privire la îmbunătățirea muncii și ridicarea Căilor Ferate la nivelul dezvoltării rapide a economiei nationale a R. P. R. și cu privire la ridicarea nivelului de trai al ceferiștilor Consfătuirea pe țară a ceferiștilor, care a avut loc în Capitala Republicii în zilele de 12, 13 și 14 Februarie 1953, cu participarea celor mai vrednici muncitori, tehnicieni, ingineri și funcționari, aleși de ceferiștii din toate ramurile de specialitate, a însemnat un moment de cotitură în întărirea și dezvoltarea Căilor Ferate din Patria noastră. In cadrul dezbaterilor care au avut loc asupra tuturor problemelor legate de bunul mers al Căilor Ferate, s’au arătat lipsurile și greutățile care există în mersul înainte al Căilor Ferate și s’au propus mijloacele de înlăturare a acestor lipsuri și dificultăți. Consfătuirea a arătat dragostea și atașamentul ceferiștilor pentru patria noastră, pentru partid, pentru cauza construirii socialismului în R.P.R. Ceferiștii, detașament combativ, harnic și de nădejde al clasei muncitoare, s’au sfătuit asupra măsurilor de luat pentru ridicarea transporturilor pe calea ferată la nivelul sarcinilor pe care le pune în fața lor dezvoltarea rapidă a economiei naționale, pentru mobilizarea forțelor lor la realizarea primului nostru plan cincinal în patru ani, pentru continua îmbunătățire a condițiilor de muncă și de trai ale ceferiștilor. Luptând pentru înfăptuirea programului de refacere și de dezvoltare a Căilor Ferate din țara noastră, trasat la Conferința Națională a P.C.R. din Octombrie 1945, ceferiștii, conduși și educați de partid, însuflețiți de un cald patriotism, au obținut rând pe rând importante victorii, realizând în scurt timp după eliberarea țării noastre de către marea Armată Sovietică, nu numai refacerea liniilor, podurilor, materialului rulant, atelierelor și depourilor, dar și îmbunătățirea și dezvoltarea acestora, ridicând instituția Căilor Ferate pe o treaptă mai înaltă. In anii de dezvoltare a economiei naționale pe drumul construirii bazelor socialismutlui în R.P.R., Partidul și guvernul au acordat o mare atenție Căilor Ferate. _ _ Volumul învestiților la Căile Ferate a crescut ani de an. A sporit lungimea rețelei de cale ferată, s’a îmbunătățit rețeaua de telecomunicații. IV^mSHz, capacitatea de transport, a crescut capacitatea de producție a atelierelor, s’a îmbunătățit apreciabil parcursul zilnic al locomotivelor, rulajul vagoanelor, numărul mediu al vagoanelor încărcate zilnic. Volumul zonelor nette km, a crescut în 1952 mai mult decât dublu față de 1944. Succesele realizate au fost posibile datorită ajutorului frățesc, multilateral, acordat de marea noastră prietenă, Uniunea Sovietică. Ele sunt rezultatul muncii devotate a tuturor ceferiștilor. Cu toate succesele obținute de ceferiști, în activitatea Căilor Ferate mai sunt încă lipsuri serioase care trebuiesc lichidate și greutăți importante, care trebuiesc învinse. La Consfătuirea ceferiștilor a reușit că deși Căile Ferate au făcut un mare progres în ultimii 8 ani, totuși ținând seama de sarcinile pe care le pune dezvoltarea rapidă a economiei naționale, se constată o rămânere în urmă a ritmului de creștere a transporturilor pe calea ferată. Este necesară o îmbunătățire a circulației pe calea ferată; în perioadele de vârf ale anului transporturile se execută cu întârziere; regularitatea în circulație a trenurilor mai trebue mult îmbunătățită, calitatea reparațiilor și durata imobilizării materialului rulant în depouri și ateliere prezintă serioase lipsuri; procentul defectărilor în termen de garanție a locomotivelor și vagoanelor este măreț calea și telecomunicațiile au încă puncte slabe, iar stațiile și triajele prezintă numeroase locuri înguste ; mecanizarea muncilor grele și de volum mare este încă insuficienta. In organizarea Căilor Ferate se constată serioase deficiențe. Sistemul de salarizare nu mai corespunde mnoltor condiții de muncă ale ceferiștilor. Problema locuințelor la calea ferată" trebue sa corstitue una din cele mai serioase preocupări. Pentru înlăturarea lipsurilor și a greutăților întâmpinate până acum și pentru ridicarea Căilor Ferate — cea mai importantă ramură de transport a țării — la nivelul cerințelor dezvoltării rapide a economiei naționale, Consiliul de Miniștri al Republicii Populare Române și Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român. 1. In vederea îmbunătățirii reparațiilor și reducerii mobilizării locomotivelor în depouri, Ministerul Căilor Ferate va lua, cel mai târziu până la 1 iulie 1953, masurile necesare pentru îmbunătățirea și respectarea proceselor tehnologice din depouri ; va elabora până la 1 Octombrie 1953 instrucția de reparare a locomotivelor în depouri ; va revizui și adapta la condițiile actuale normele de parcurs între spălări și între reparațiunile generale. . 2. Ministerul Căilor Ferate va introduce până la 1 Octombrie 1953 metoda gospodăririi socialiste la un număr de cel puțin 150 locomotive și o va extinde la încă 6 depouri, luând măsurile necesare ca im anul 1954 această metodă să fie introdusă la un număr de cel puțin 400 locomotive și la toate depourile mari și mijlocii. 3. Pentru punerea în furtațiune în cursul anului 1953 a depoului nou Dej Triaj și a remizei Cernavoda, Ministerul Industriei Metalurgice va asigura executarea până la 1 Octombrie 1953 a 2 plăci turnante de locomotive de 350 tone capacitate prevăzute în planul Ministerului Căilor Ferate. 4. In scopul asigurării alimentării cu păcură a locomotivelor, conform prevederilor din planul de 1953 al Ministerului Căilor Ferate, se vor lua următoarele măsuri : : Ministerul Industriei Metalurgice va asigura executarea până la 1 Octombrie 1953 a 7 rezervoare metaice cu capacitate totală de 4.000 m.c. și a 4 pompe cu aburi pentru deservirea acestor rezervoare . — Comitetul de Stat al Aprovizionării va asigura ritmic în cursul anului 1953 tabla și țevăria necesară pentru echiparea cu instalatiuni de ars păcură a 459 locomotive, conform anexei Nr. 1. In planul de investiții pe 1954 al Ministerului Căilor Ferate se vor prevedea lucrările de amenajări de noi instalațiuni de descărcare, distribuire și depozitare a păcurei. 5. In scopul lichidării strangulărilor existente , în ceea ce privește instalațiunile de pomparea apei pentru locomotive, Ministerul Industriei Metalurgice, Ministerul Industriei Chimice, Comitetul de stat al Planificării și Comitetul de Stat al Aprovizionării, vor stabili în termen de 15 zile de la data prezentei Hotărîri posibilitățile de fabricare în țară a 50 pompe centrifuge prevăzute în plănul pe 1953 al Ministerului Căilor Ferate, și vor asigura dotarea Căilor Ferate cu aceste pompe. Pentru asigurarea nevoilor viitoare și pentru îmbunătățirea și dezvoltarea necesară a instalatorilor de aimonim MMb. r Geräts va întocrai până la 1 Octombrie 1953, studiile de profilare a acestor instalațiuni. 6. Ministerul Căilor Ferate va asigura până la 1 Iulie 1953 întocmirea studiilor și proectelor pentru stațiile de spălare a vagoanelor de călători și marfă, asigurând, împreună cu Comitetul de Stat al Planificării, planificarea realizării acestora în cursul anilor 1954—1955. 7. Se va asigura prin planul de investiții pe 1954 al Ministerului Căilor Ferate terminarea depourilor Timiș Triaj, Caransebeș, Dej și Craiova. 8. Pentru ridicarea capacității depourilor, atelierelor de zonă și reviziilor de vagoane, în raport cu creșterea transportului pe calea ferată, Ministerul Căilor Ferate va elabora până la 1 iulie 1953 programul profilării și dezvoltării depourilor, atelierelor de zonă și reviziilor de vagoane. Completarea și reînoirea utilajul din depouri și atelierele de zonă va fi realizată pe perioada 1954— 1958. _ _ 19. Ministerul Căilor Ferate și Comitetul de Stat al Planificării vor prevedea în planul de investiții no 1951—1955 sumele necesare pentru aprovizionarea și montarea a 6 cântare pentru locomotive la depourile de lă reședința Direcțiilor Regionale’. 10. Ministerul Energiei Electrice și Industriei Electtrotehnice și Ministerul Gospodăriei Comunale și Iindustrie. locale vor asigură executarea racordurilor electrice cuprinse în planul de investiții pe anul 1953 al Ministerului Cailor Ferate. II. Atelierele principale Pentru ridicarea calității reparațiilor și reducerea imobilizării materialului rulant în reparație Ministerul Căilor Ferate va lua urgente măsuri de ridicarea calității reparațiilor în care scop va ridica tehnicitatea în atelierele principale, vă pregăti și selecționa cadrele, va completa instrucțiunile de serviciu și va lichida lucrul în asalturi. Ministerul Căilor Ferate vă luă masuri până la’ T iulie 1953 pentru revizuirea și îmbunătățirea diagramelor tehnologice, în scopul reducerii timpilor de imobilizare în reparație a materialului rulant începând cu anul 1953. Pentru aprovizionarea normală cu materiale, piese de schimb și scule r, Comitetul de Stat al Aprovizionării și Ministerul Industriei Metalurgice vor repartiza Ministerului Căilor Ferate diferența de materiale și piese rămase nerepartizate până în prezent, conform anexei Nr. 2. 2. Se dă ca sarcină Ministerului Industriei Metalurgice să urmărească îndeaproape, si sa asigure în mod ritmic, pentru Ministerul Căilor Ferate, livrarea pieselor și materialelor necesare reparației materialului rulant, prevăzute în planul de producție al Ministerului Industriei Metalurgice, conform anexei Nr. 3, precum și livrarea tuturor pieselor și materialelor necesare construirii vagoanelor I.T.D. în atelierele C.F.R.J conform anexei Nr. 4. 3. Ministerul Căilor Ferate cu sprijinul Ministerului Industriei Metalurgice va elabora studiul tehnicoeconomic și sarcina de proectare până la 30 Octombrie 1953, iar proectul tehnic până la 1 Martie 1954 pentru fabrica de scule care să asigure aprovizionarea cu scule, matrițe și dispozitive a tuturor ramurilor din calea ferată și va prezenta Consiliului de Miniștri propuneri cu avizul Comitetului de Stat al Planificării în vederea realizării acestei fabrici în anii 1954—1955. 4. Pentru punerea în funcțiune a fabricii de piesă de schimb „Gh. Apostol“ - Galați cât mai devreme în cursul anului 1954, Ministerul Căilor Ferate vă lua măsuri de intensificare a lucrărilor de construcții. 5. Comitetul de Stat al Aprovizionării și Ministerul Industriei Chimice vor asigura Ministerului Căillor Ferate în cursul anului 1953 majorarea repartiției de oxigen cu 250.000 m.c. Pentru consumul de viitor Ministerul Industriei Chimice și Ministerul Căilor Ferate vor prezenta Consiliului de Miniștri până la T iulie 1953 propuneri în vederea realizării de către Ministerul Căilor Ferate a unor fabrici proprii de oxigen. Utilaj . Pentru complectarea și reînoirea utilajului, iclusiv a mijloacelor de ridicare și de transport din atelierele principale, Ministerul Căilor Ferate va prezenta Consiliului de Miniștri până la data de 1 Iulie 1953 studiul înlocuirii acestora în intervalul 1954* 1960. , ■ 2. Pentru asigurarea efectuării reparațiilor capitale ale utilajului din toate sectoarele Căilor Ferate, Ministerul Căilor Ferate vă întocmi până la 1 iulie 1953 studiul tehnico-economic, nclusiv alegerea amplasamentului regional, precum stema de prnectare pentru un atelier de reparații a utilajului, în vederea realizării în anii 1954—1955. 3. In vederea sporirii capacității secțiilor de forjă jrea din Atelierele Grivița Roșie și Iași, Ministerulndustriei Metalurgice va asigura livrarea a 2 dioane de 4 tone în trimestrul III/1953, iar până la 1ulie 1953 Ministerul Căilor Ferate va prezenta Consliului de Miniștri stadiul de dezvoltare mai departe forjelor din aceste ateliere. 1 Continuare în gag. 2-ag Hotărăsc: A. — Masuri privind îmbunăta fir sa situ afiei materialului rulant, atelierelor și depourilor, caii și telecomunicațiilor și șantierelor de construcții Deponite de locomotive, atelierele de zona și reviziile de vagoane 7. Ministerul Cailor Ferate vă prevedea în planul L Materialul rulant de modernizare de locomotive pe anul 1954: — înlocuirea pompelor de aer cu o singura faza la Parcul de locomotive, vagoane, locomotivele care deservesc trenurile de marfă pe linii macarale CU aburi, pluguri de Zăpada -completarea cu vitezometre înregistratoare a parcului de locomotive. 1. Pe baza ritmului rapid al dezvoltării economiei naționale, Ministerul Căilor Ferate va elabora până la data de 1 iulie 1953, studiile definitive referitoare la mărirea până în 1960 a parcului de locomotive și vagoane, eșalonată pe ani. In aceste studii se va lua în considerare înlocuirea materialului rulant cu vârstă industrială depășită, precum și crearea de noi tipuri de locomotive care să poată remorca trenuri mai grele precum și de tipuri noi de vagoane, care să poată transporta produsele industriei Republicii Populare Române. 2. Pentru crearea capacităților noi de producție de locomotive și vagoane în raport cu nevoile de parc stabilite de Ministerul Căilor Ferate, Ministerul Industriei Metalurgice va elabora în cursul anului 1953 studiile și sarcinile de proectare pentru construirea unei fabrici de locomotive, precum și a unei fabrici de vagoane și va lua împreună cu Comitetul de Stat al Planificării toate măsurile ca aceste fabrici să intre în funcțiune cu întreaga capacitate, în anul 1956. 3. Pentru satisfacerea nevoilor minimale ale traficului în primul plan cincinal, Ministerul Industriei Metalurgice de acord cu Comitetul de Stat al Planificării va asigura livrarea către Ministerul Căilor Ferate a cel puțin 100 locomotive în perioada 1953—1955 și cel puțin 4.000 vagoane marfă pe anul 1954, în echivalent de vagoane pe 4 osii. 4. Pentru mărirea vitezelor de circulație a trenurilor și pentru asigurarea siguranței circulației. Ministerul Industriei Metalurgice și Ministerul Comerțului Exterior vor asigura echipamentele de frână automată astfel încât să se realizeze un procent mediu de înzestrare cu astfel de echipamente a parcului de vagoane marfă de 55% până la finele anului 1954, de 60 °/o până la finele anului 1955 și de 70% până în 1956 Ministerul Industriei Metalurgice și Ministerul Comerțului Exterior vor asigura dotarea integrală cu echipamente de frână a vagoanelor de marfă, care se construesc în 1953 semestrul II în întreprinderile Ministerului Industriei Metalurgice și Ministerului Căilor Ferate. II’i/ 5. In scopul pregătirii în cât mai bune condițiuni a trenurilor de marfă din punct de vedere al asigurării frânelor, Ministerul Căilor Ferate va înzestra în cursul anului 1954 semestrul I, toate centrele de revizuire și reparare a frânelor cu compresoare de rezervă. 6. Pentru a asigura redeschiderea rapidă a circulației și descărcarea pieselor și utilajelor grele, se vor prevedea în planurile de investiții pe anii 1954—1955, 6 macarale cu aburi de 65—90 tone ; pentru asigurarea continuității traficului se vor prevedea în planurile de investiții pe anii 1951—1955, 5 pluguri de zăpadă cu aburi și 3 mașini de îndepărtat revărsările in PisM ß?ff Hält' ‘