Steagul Roşu, iulie 1953 (Anul 8, nr. 150-176)

1953-07-01 / nr. 150

\ ^ sT? Pentru deplina folosire a utilajului Cu un puternic entuziasm aprins a se desfășura pe întreg cuprinsul regiunii noastre lupta pentru realizarea cu succes a minunatelor angajamente luate în cinstea zilei de 23 August și a celui de al IV-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților pentru Pace și Prietenie. In cinstea acestor două evenimente muncitorii din întreprinderile din regiunea noastră care și-au luat până acum angajamente sporite în muncă, își propun să realizeze succese importante în lupta pentru îndeplinirea sarcinilor de plan pe 1953 la toți indicii. Ei sunt conștienți însă că aceasta va deveni posibil în primul rând prin scoaterea la iveală și mobilizarea în slujba îndeplinirii planului a imenselor rezerve interne care există în fiecare întreprindere, la fiecare loc de muncă. Folosirea din plin a utilajului constitue una din principalele rezerve interne ale fiecăreia dintre întreprinderile din regiunea noastră.Acest adevăr este cunoscut de către colectivele de muncitori, tehnicieni și Ingineri din întreprinderile regiunii noastre care luându-și angajamente sporite în cinstea zilei de 23 August ț și a Festivalului Mondial al Tineretului și Studenților s-au angajat să realizeze succese și în ceea ce privește îmbunătățirea indicilor de utilizare a mașinilor. Colectivul uzinei mecanice S.R.U.P. din Bacău de pildă și-a propus să îmbunătățească indicele de utilizare a mașinilor cu 6 la sută; petroliștii din cadrul oficiului turbobur s-au angajat să îmbunătățească indicele de utilizare a granicilor cu 8.5 la sută, iar colectivul fabricii de postav Proletarul și-a propus îmbunătățirea indicilor de utilizare a mașinilor cu 2 la sută. Și exemple de acest fel pot continua: Propunându-și îmbunătățirea indicilor de utilizare a mașinilor și utilajelor, colectivele de muncă din întreprinderile regiunii noastre acordă toată atenția și mijloacele concrete care vor trebui să ducă la această îmbunătățire. Petroliștii din cadrul oficiului turbobur de pildă și-au propus extinderea metodelor avansate de muncă ale petroliștilor sovietici și extinderea micii mecanizări la sondele în foraj, cu accent pe folosirea deplină a tuturor elementelor componente ale micii mecanizări. Textiliștii de la Buhuși care deasemeni, și-au propus să îmbunătățească indicii de utilizare a mașinilor,au prevăzut pentru aceasta printre altele organizarea mai temeinică a atelierelor în scopul fabricării în serie a unor piese de rezervă necesare și aplicarea în practică a o serie de inovații și raționalizări. Toate acestea arată că învățând din documentele Congresului al XIX-lea al P.C.U.S., din raportul de activitate al Comitetului Central al P.C.U.S. prezentat la Congres de tovarășul G. M. Malenkov, care, referindu-se la sarcinile cadrelor conducătoare din economie a spus : „Cadrele noastre din economie trebue să-și însușească în mod desăvârșit metodele gospodăririi socialiste, ele sunt datoare să-și ridice nivelul pregătirii tehnice și economice, să îmbunătățească sistematic metodele de producție, să caute să găsească și să folosească rezervele ascunse existente în economia națională”, conducerile întreprinderilor din regiunea noastră îndrumate de organizațiile de partid, au început să se orienteze mai just și să desfășoare o muncă mai susținută în direcția creării condițiilor de descoperire și folosire a rezervelor interne în scopul folosirii maximale a capacității instalațiilor și utilajelor. In direcția unei mai depline folosiri a utilajului s’au făcut pași importanți în numeroase întreprinderi din cuprinsul regiunii noastre, obținându-se succese însemnate. Un neprețuit ajutor au primit colectivele de muncă din întreprinderile regiunii noastre în lupta pentru prelungirea vieții mașinilor și folosirea lor deplină, prin aplicarea avansatelor metode de muncă ale stahanoviștilor sovietici. Este vorba în primul rând de metode ca Lunin, de întreținere a utilajului, revizuirea și înlăturarea defecțiunilor existente de către însăși muncitorul sau muncitorii care deservesc utilajul respectiv, Jandarova, de preluare a lucrului din mers, Bucov-Bortkevici de tăiere rapidă a metalelor, Coleasov, de tăiere intensivă a metalelor etc. Deși strungul la care lucrează a fost programat a fi revizuit, iar în timp de un an să i se facă o reparație capitală, strungarul Roșu Victor de la întreprinderea metalurgică din Piatra Neamț a reușit datorită aplicării metodei sovietice Lunin să continue să lucreze la strung de aproape doi ani de zile, fără ca acesta să intre în revizie sau reparație capitală. Folosirea integrală a capacității de producție a utilajelor și mașinilor este condiționată și de felul în care conducerile administrative se ocupă de planificarea reparațiilor, de luarea de măsuri tehnico-organizatorice. La fabrica Proletarul din Bacău și fabrica de prelucrare a lemnului Sovromconstrucție din Piatra Neamț, ca și îin alte întreprinderi, s’au realizat indici de utilizare ridicați tocmai datorită faptului că tovarășii din conducerea administrativă au luat măsuri tehniceorganizatorice concrete pe această linie. Este cunoscut faptul că un muncitor cu o calificare mai superioară mânuește mașina sau utilajul cu mai multă ușurință, îi smulge un randament mult superior decât un muncitor fară calificare. In numeroase întreprinderi din regiunea noastră există preocupare pentru buna funcționare a cursurilor de calificare, pentru extinderea metodei sovietice Cotlear, a inițiativei maistrului Cranian Francisc și a inițiativei inginerului Dicu Vasile. In această direcție, colectivul fabricii de postav Buhuși a obținut frumoase succese. Deasemeni, în multe din angajamentele, luate de colectivele întreprinderilor noastre în cinstea zilei de 23 August și a Festivalului Mondial al Tineretului și Studenților, problema ridicării a tot mai mulți muncitori calificați constitue o preocupare de frunte. Privitor la această problemă,, angajamente concrete și-au luat: colectivul înreprinderii S.R.U.P.-uzina mecanică Bacău, al combinatului Sovromlemn ,,21 Decembrie”-Vaduri care s’a angajat de pildă să realizeze până la 23 August planul anual de calificare, al uzinei „Muncitorul Liber”, al fabricii de postav „Proletarul” din Bacău, etc. Trebuește spus însă că în întreprinderile din regiunea noastră mai sunt încă multe de făcut în ceea ce privește asigurarea folosirii integrale a capacității de producție a utilajului, mai sunt încă unele lipsuri spre a căror lichidare trebuesc îndreptate toate forțele. In primul rând o mai mare atenție față de problemele legate de folosirea integrală a capacității de producție a utilajelor și mașinilor trebuește acordată pe șantierul hidrocentralei ,,V. I. Lenin” de la Bicaz unde și-au făcut loc o serie de lipsuri care frânează în bună măsură îndeplinirea cu succes a sarcinilor de plan. Deasemeni, în cadrul oficiilor de foraj din regiunea petroliferă a Moldovei trebuește acordată mai multă atenție folosirii integrale a elementelor micii mecanizări,folosire care să ducă implicit la întrebuințarea deplină a întregii instalații de foraj.. Deasemeni, într-o serie de întreprinderi cum ar fi : fabrica „Steaua Roșie” din Bacău, fabrica din Mărgineni, unitatea C.F F. Roznov, din cauza insuficientei preocupări atât a organelor de partid și sindicale, cât și a conducerilor administrative pentru extinderea în mod sistematic și organizat a metodelor înaintate de muncă— o serie de mașini lucrează cu un randament scăzut. In lupta pentru întâmpinarea cu noi și noi succese în muncă a zilei de 23 August și a celui de al IV-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților pentru realizarea cu succes a angajamentelor luate, lipsurile care mai există încă în întreprinderile noastre în direcția folosirii din plin a utilajului, trebuesc grabnic lichidate. Organzațiile de partid din întreprinderi trebue să analizeze în mod concret felul cum sunt folosite mașinile și instalațiile, să desfășoare o intensă muncă politică de massă pentru a dezvolta în rândul fiecărui muncitor și tehnician, dragostea pentru mașina sau utilajul la care lucrează. O atenție deosebită trebuește să acorde organizațiile de partid sprijinirii organelor sindicale din întreprinderi, care au datoria să dea mai multă atenție extinderii pe o scară tot mai largă a metodelor înaintate de muncă, care să ducă la deplina folosire a utilajului și deci la sporirea producției și productivității muncii. Conducerile întreprinderilor au datoria să ia toate măsurile tehnico-organizatorice care să ducă la deplina folosire a utilajului, asigurând aprovizionarea la timp și în bune condițiuni a fiecărui loc de muncă cu materia primă sau materialele necesare, întocmind și respectând întocmai planul de reparații și revizii a utilajului. O răspundere deosebită au conducerile administrative ale întreprinderilor în ceea ce privește creșterea de noi cadre calificate, capabile să folosească din plin mașinile și instalațiile. Folosind cât mai deplin utilajele și mașinile din întreprinderi, vom putea face față cu cinste mărețelor angajamente luate în cinstea zilei de 23 August și a celui de al IV-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților pentru Pace și Prietenie., Anii VIII Seria III Nr. 150 (1629) 4 pagini 20 bani MIERCURI 1 iulie 1953 în interiorul ziarulu' • Să aplicăm la tineriș metoda Brediuc (pag. 2-a). Roadele folosirii din plin a utilajului (pag. 2-a).' Despre reproducția socialistă lărgită (pag. 2-a).' Viața de partid . Când comitetul de partid nu controlează cum se desfășoară munca de agitație politică (pag. 3-a). Orașul Festivalului se pregătește să primească oaspeți (pag. S-a)* Informație de partid : Mai multă răspundere personală pentru munca politică în campania agricolă de vară (pag. 3-a). In raionul Tg. Ocna trebue acordată atenția cuvenită îndeplinirii planului de colectare la carne, lapte și lâna (pag. 3-a). Eșecul aventurii dușmanilor păcii la Berlin (pag. 4-a). Oamenii sovietici își exprimă profunda indignare față de aventura mercenarilor străini de la Berlin (pag. 4-a).i In cinstea zilei de 25 August și a Festivalului Mondial al Tineretului Pentru terminarea campaniei de vară înainte de termen Sala căminului cultural din comuna Șerbești, raionul Bacău, devenise neîncăpătoare pentru cei peste 250 de țărani săraci și mijlocași adunați pentru a discuta asupra întâmpinării zilei de 23 August și a celulele al IV-lea Festival Mondial al Tineretului. Deschizând ședința, tovarășul Damian Toader — președintele comitetului executiv al sfatului popular al comunei — a vorbit celor prezenți despre glorioasa aniversare a zilei de 23 August și despre mărețul eveniment care-l va constitui Festivalul Mondial al Tineretului ce se va ține în Capitala patriei noastre între 2 și 16 August El a chemat pe țăranii muncitori din comună să întâmpine aceste două mari evenimente prin noi succese în lupta pentru o recoltă bogată." " In cuvântul său, tovarășul Nichita Neculai, secretarul organizației de bază P.M.R., a arătat sarcinile de cinste ce stau în fața țăranilor muncitori din comună pentru întâmpinarea zilei de 23 August și a Festivalului Mondial al Tineretului, chemând pe comunișt să se situeze în fruntea bătăliei pentru terminarea campaniei de vară înainte de termen. Inscriindu-se la cuvânt, țăranul muncitor Mocanu Gh., deputat în sfatul popular comunal, s’a adresat țăranilor muncitori prezenți la adunare, spunând următoarele : „Pentru a cinsti ziua ele 23 August și Festivalul Mondial al Tineretului,eu propun să chemăm laîntrecere patriotică toate comunele din regiunea Bacău sub lozinca „Pentru terminarea campaniei de vară înainte de termen”. Succesele pe care le vom obține în această întrecere patriotică, vor fi o dovadă a dragostei noastre față de regimul nostru de democrație populară, față de lupta tinerilor din lumea întreagă pentru pace și progres”. Propunerea făcută de țăranul muncitor Mocanu Gh. a fost primită cu vii aplauze de toți cei prezenți. Au mai luat cuvântul numeroși țărani muncitori ca Bisoc Ștefan, Ungureanu Vasile, Cuza Mihai, Anuță Ioan și alții, care au sprijinit propunerea de a se lansa întrecerea patriotică, luându și totodată angajamente concrete pentru terminarea campaniei de vară înainte de termen. Se dezvoltă mișcarea de inovații și raționalizări La sectorul atelierelor centrale de pe șantierul hidrocentralei „V. I. Lenin’* de la Bicaz, colectivul de muncitori și tehnicieni muncește neobosit pentru a obține noi succese în întrecerea socialistă pe care o desfășoară în cinstea zilei de 23 August și a Festivalului Mondial al Tineretului și Studenților. In această perioadă au fost propuse un număr de 4 inovații și raționalizări a menite a asigura realizarea cu succes sarcinilor de plan într-o serie de sectoare de activitate. Tânărul mecanic Ciuc Dumitru de pildă, a confecționat un dispozitiv de găurit metale cu 2 cuțite egale, dispozitiv care aduce o economie anuală it valoare de 7.250 lei și mărește productivitatea muncii cu 27 la sută. O altă inovație care deasemeni a și fosil aplicată este aceia a tovarășilor Șanțdlor Ștefan și Berțea Aurel. Ei au confecționat un întinzător la lanțurile de distribuție de la autocamioanele Praga, întinzător care înlătură posibilitatea slăbirii lanțurilor de distribuție și deci și a numeroaselor defecțiuni de la mașini care se produceau din cauza acestei slăbiri. Două inovații prețioase propuse tot de tovarășul Șandor Ștefan se află în curs de studiu. Prima inovație constă în confecționarea unui tender cu cap vidia pentru strunjirea pieselor grele. Tenderul propus de tovarășul Șandor Ștefan rezistă mai mult de o lună, in timp ce tenderul vechi nu se putea folosi decât maximum două zile. A doua inovație propusă de acest tovarăș constă în confecționarea unui injector lectric pentru încălzirea fierului gros al șinelor, țevilor, etc. Chemarea la întrecerea patriotică lansată de comuna Șerbești, raionul Bacău, către toate comunele din regiune însuflețiți de dorința de a da viață sarcinilor mărețe pe care Hotărîrea partidului și guvernului le pune în fața țărănimii muncitoare în campania agricolă din vara aceasta, noi, țăranii muncitori din comuna Șerbești, raionul Bacău, chemam la întrecere patriotică în cinstea zilei de 23 August și a celui de al IV-lea Festival Mondial al Tineretului, pe toți țăranii muncitori din satele și comunele regiunii Bacău, cu următoarele obiective : — Terminarea campaniei de întreținere a culturilor până la 7 Iulie : campaniei de seceriș până la 28 campaniei de desmiriștit până la Terminarea Iulie ; — Terminarea 15 August; — Terminarea campaniei de trceriș până la 20 August; — Terminarea colectărilor la păioase până la 20 August; — îndeplinirea planului de colectări la carne și lapte sută la sută pe trimestrul I și II și 50 la sută pe trimestrul III până la Festival: îndeplinirea planului de încasări sută la sută față de planul comunei ; — începerea construcției localului de școală prin autoimpunere, încasarea sută la sută a restanțelor pe 1952 și încasarea pe 1953 a sumelor la zi . Președintele comitetului executiv al sfatului popular al comunei Șerbești DAMIAN TOADER — Reparația șoselelor și împrăștierea movilelor de prund până la 15 iulie ; —■ Reparația și curățirea localurilor la toate instituțiile din comună până la 15 Iulie . — Terminarea planului de transport la lemne până la 5 Iulie. Pentru îndeplinirea obiectivelor de mai sus, comitetul executiv al sfatului popular al comunei Șerbești, cu sprijinul organizației de bază P.M.R. și al organizației de bază U.T.M., va populariza prin conferințe în cadrul căminului cultural metodele agrotehnice sovietice de lucru. Pentru îndeplinirea planului de colectări la vegetale, se vor lua măsuri ca obligațiile de predare să fie terminate la termen, iar colectorii să fie instruiți amănunțit asupra sarcinilor ce le revin. Pentru îndeplinirea în proporție de sută la sută a planului de încasări la finanțe și din autoimpunere, comitetul executiv al sfatului popular comunal va organiza o adunare obștească în cadrul căminului cultural, unde li se va arăta cetățenilor importanța îndeplinirii planului de încasări la impozite și A.D.A.S. pentru întărirea economiei patriei noastre, cât și rolul construcțiilor din autoimpunere în direcția înfrumusețării comunei. Se va desfășura o largă muncă de lămurire în rândul posesorilor de atelaje în vederea mobilizării acestora la transportul materialului lemnos și întreținerea șoselelor. Secretarul organizației de bază P.M.R. NICHITA NECULAI Secretarul organizației U.T.M. MATEI MARIA Au secerat orzul de pe o suprafața de 20 ha. (De la tovarășul Vasile Pantalon, corespondent). Având drept călăuză Hotărîrea guvernului și partidului din 9 Mai cu privire la muncile agricole de vară, muncitorii gospodăriei agricole de stat Părincea au muncit cu toată însuflețirea la efectuarea lucrărilor de pregătire în vederea bunei reușite a campaniei de strângere a recoltei. Pregătiți temeinic, muncitorii acestei gospodării în frunte cu tractoriștii Moșniță Ion și Istrate Victor, au trecut zilele acestea cu toate forțele la seceratul orzului de toamnă. In primele zile de muncă, muncitorii gospodăriei agricole de stat Părincea au reușit să secere peste 20 ha. cu orz. \ \ Tinerii din Bacău la muncă voluntară Răspunzând chemării C.C. al U.T.M., pentru înfrumusețarea orașelor și satelor în întâmpinarea Festivalului. tinerii de la fabrica de hârtie și celuloză „Steaua Roșie” în frunte cu stahanovista Solomon Maria, au prestat numeroase ore muncă voluntară în parcul Gherăești. Cu deosebită râvnă au muncit tovarășii Gradinaru C, Mihăilă Victor și Sănduc Ion. Alături de muncitorii de la „Steaua Roșie“ au muncit cu râvnă tovarășii Timofte Gh. și Bârgăuanu Silvia, de la sfatul popular regional. Nu la fel au înțeles tinerii Condurat Valeriu, Stavarache loan și Gheorghe Violeta, dela sfatul popular regional, care nu s’au încadrat în ritmul de muncă al celorlalți. Este bine ca asemenea acțiuni de muncă voluntară să se înmulțească din ce în ce mai mult, prin grija organizațiilor U.T.M. NACAI VASILE Corespondent In întâmpinarea Festivalului Mondial al Tineretului și Studenților Intre 25 și 31 Iulie va avea loc la București al II lea Congres mondial al tineretului, iar între 2-16 August al IV-lea Festival mondial al tineretului și studenților pentru pace și prietenie. Tineretul din Româia a primit cu bucurie hotărîrea Federației Mondiale a Tineretului Democrat și a Uniunii Internaționale a Studenților ca aceste mari manifestări să aibă loc la București. Ideea festivalului a devenit repede deosebit de populară în rândurile tuturor oamenilor muncii din țara noastră. Din comitetul național pentru sprijinirea pregătirii Festivalului mondial al tineretului și studenților fac parte reprezentanți ai organelor de stat, al organizațiilor culturale și obștești, în frunte cu cunoscutul scriitor Mihail Sadoveanu, președintele național pentru apărarea Comitetului păcii din R.P.R. Comitete pentru sprijinirea pregătirii festivalului au fost organizate în fiecare regiune, raion, oraș, sat, în întreprinderi. Instituții, gospodării agricole colective, gospodării agricole de stat și S.M.T.-uri.In întreaga Românie se țin conferințe și convorbiri consacrate Congresului și Festivalului mondial al tineretului. II. „Colțurile festivalului“ se găsesc ziare, broșuri, fotografii, și alte materiale care popularizează programul festivalului și arată pregătirile pentru festival în toate țările lumii. Pregătirile pentru festival contribue la ridicarea activității tineretului din România, la o și mai energică participare a lui în lupta poporului român pentru construirea socialismului și apărarea păcii. Numărul tinerilor muncitori care participă la întrecerea socialistă a crescut la ★ ★ ★300.000, iar numărul brigăzilor VASILE MTIȘAT utemiste — la prim-secretar 10.500. Tinerii al C.C. al Uniunii Tineretului Muncitor muncitori de la Uzi din Republica Populară Română cele „Progresul”- Brăila s’au angajat ca până la festival să realizeze din mijloace economisite un screper și 4 concasoare. Această inițiativă a fost urmată cu entuziasm de tinerii din numeroase fabrici și uzine. Tinerii muncitori de la „Grivița Roșie"-București s’au angajat să realizeze din mijloace economisite reparația generală a unei locomotive și 5 vagoane, tinerii de la Uzina de tractoare din Orașul Stalin au hotărît să dea 2 tractoare peste prevederile planului, tinerii dela Uzinele „1 Mai” produc utilaj petrolifer peste prevederile planului. In cinstea festivalului tinerii constructori de la hidrocentrala „V. I.Lenin“ și tinerii de la Combinatul metalurgic „Gheorghe Gheorghiu-Dej” depășesc considerabil normele și luptă pentru reducerea prețului de cost. Tineretul de la sate întâmpină festivalul cu o bună pregătire pentru campania de recoltare. Tot mai mulți tractoriști și mecanici de la S.M.T. și gospodării agricole de stat urmează inițiativa tractoristului Simion Dumitru de la gospodăria agricolă de stat din comuna Belitori, raionul Roșiori, care a obținut o mai complectă folosire a tractorului la lucrările de prășit.Tinerii participă activ la activitatea desfășurată de Sfaturile Populare pentru amenajarea și înfrumusețarea orașelor, satelor, gărilor, traseelor feroviare; ei participă la construirea de terenuri de sport, parcuri, șosele și poduri, repară clădirile școlilor câmpnelor culturale, ale caselor de citit, cluburilor și bibliotecilor. O deosebit de intensă activitate pentru pregătirea în vederea festivalului se desfășoară la București, Capitala României. Aici se construesc Parcul de cultură și sport „23 August“, care cuprinde un stadion cu 80.000 de locuri, un teatru în aer liber cu 4.000 de locuri,terenuri de sport, un cinematograf cu 800 de locuri, teatru în aer liber cu 2.000 de locuri în parcul „Bălcescu“ etc. Zeci de mii de tineri — muncitori, funcționari, studenți, elevi — participă direct la lucrările de construcții, sădesc arbori și flori, amenajează squaruri noi, etc. Entuziasmul înflăcărat al tinerilor constructori, conducerea și ajutorul organelor de partid și de stat în pregătirea pentru festival constitue o garanție că toate lucrările de construcții vor fi terminate până la 1 August. O grijă deosebită dau tinerii din București asigurării unor bune condiții culturale și de cazare pentru solii tineretului din lumea întreagă ce vor veni la festival. Tinerii au preluat patronajul asupra clădirilor în care vor locui oaspeții străini. Ei amenajează și pavoazează sălile de mese, dormitoarele și curțile acestor clădiri, tinerii de la căile ferate amenajează cu grijă deosebită vagoanele care vor aduce pe oaspeți la București. In întreaga țară tinerii și pionierii pregătesc daruri pentru prietenii lor scumpi. In cinstea festivalului au fost organizate în țară concursuri ale scriitorilor, compozitorilor, pictorilor, soliștilor ansamblurilor de cântece și dansuri , etc. Până acum au fost prezentate numeroase nuvele, poezii și piese de teatru, peste 400 de cântece, 55 de picturi și sculpturi. Despre caracterul de massă al acestor concursuri ne putem face o idee chiar și numai din faptul că la ele participă circa 7.000 de tineri soliști, 600 de tineri artiști. Se pregătesc în vederea festivalului corul unu al întreprinderilor din București, numărând 2.000 de oameni, ansamblurile de cântece și dansuri ale Uniunii Tineretului Muncitor, Consiliului Central al Sindicatelor, Paiațu*lui pionierilor din București și școlilor, rezervelor de muncă, orchestra conservatorului, orchestra simfonică a școlii medii de muzică din București etc. Tinerii sportivi din țara noastră vor participa la toate întrecerile sportive din programul festivalului. In cadrul pregătirii festivalului mondial se desfășoară în întreaga țară adunări ale tineretului. La aceste adunări vor fi aleși cei 3.000 de tineri care vor face parte din delegația Republicii Populare Române. Peste 300.000 de tineri cetățeni ai României vor vizita festivalul în calitate de oaspeți. Uniunea Tineretului Muncitor, intregul tineret al Republicii Populare Române se străduește să justifice înalta încredere a Federației Mondiale a Tineretului Democrat. Tinerii din Romănia vor face totul pentru a contribui la succesul Festivalului mondial și al Congresului tineretului — această grandioasă manifestare a prieteniei tineretului lumii, a năzuințelor lui spre un viitor fericit și a voinței lui ferme de a apăra pacea. Din „Pentru pace trainică, pentru democrație populară !“ Nr. 26 (242),1