Steagul Roşu, martie 1954 (Anul 9, nr. 354-379)

1954-03-02 / nr. 354

V i * V > Pentru o temeinică instruire a birourilor organizațiilor de bază în întreprinderi și instituții, în gospodăriile agricole colective și la sate, alegerea organelor conducătoare de partid a contribuit la îmbunătățirea muncii organizațiilor de bază, la intensificarea activității lor pentru aplicarea in viață a hotărîrilor plenarei din august a C.C. al P.M.R. cu privire la dezvoltarea economiei naționale și ridicarea nivelului de trai al poporului muncitor și la îmbunătățirea muncii de partid. In noile birouri ale organizațiilor de bază au fost aleși comuniști dintre cei mai buni care și-au dovedit prin fapte devotamentul față de partid. Mulți dintre cei aleși fac parte însă pentru prima oară dintr-un birou de organizație de bază și n-au experiență în conducerea muncii de partid. Pentru ca organizațiile de bază să poată îndeplinit cu succes sarcinile mari ce le stau în față este necesar ca noile birouri să fie temeinic instruite și ajutate de comitetele raionale de partid. Comitetele de partid care au înțeles însemnătatea acestei sarcini s-au ocupat cu seriozitate de instruirea noilor birouri. Unele comitete de partid raionale și orășenești — printre care și Comitetele orășenești de partid Cluj și Sibiu— s-au ocupat de instruirea noilor birouri, pe ramuri de producție și pe probleme ale muncii de partid — paralel cu desfășurarea alegerilor. Ținînd seama de sarcinile diferite ale organizațiilor de bază din întreprinderi, instituții etc.. Comitetul de partid al raionului Stalin din Capitală a prevăzut instruirea separată a birourilor din institutele de cercetări științifice, din instituțiile de creație, din institutele de proiectări, din ministere, din întreprinderi, unități comerciale etc. Numeroase comitete raionale și orășenești nu dau însă nici pe departe atenția cuvenită instruirii noilor birouri ale organizațiilor de bază. Deși a trecut mult timp de la alegeri, Comitetele raionale Segarcea, din regiunea Craiova, Hațeg din regiunea Hunedoara au lăsat vreme de luni de zile noile birouri fără ajutor. Foarte dăunătoare sunt formalismul și birocratismul de care dau dovadă în instruirea birourilor unele comitete raionale și orășenești. O manifestare a formalismului este, de pildă, obiceiul de a instrui în bloc secretarii și birourile organizațiilor de bază din întreprinderi, de la sate, din instituții, școli etc. fără a ține seama de problemele specifice domeniilor repective de activitate. Principala sarcină pusă de plenara din august a C.C. al partidului în fața organizațiilor de bază din industrie este lupta pentru mărirea producției și productivității muncii, pentru reducerea prețului de cost, pentru descoperirea și folosirea rezervelor interne, în scopul obținerii unui belșug de produse de larg consum. In vederea îndeplinirii acestor sarcini, birourile organizațiilor de bază din industrie trebuie ajutate să exercite în mod just dreptul de control asupra activității administrative, să mobilizeze și să conducă întreaga masă a muncitorilor și tehnicienilor în întrecerea socialista. Trebuie să se arate limpede muncitorilor, inginerilor funcționarilor că singura cale justă pentru ridicarea nivelului lor de trai este lupta de zi cu zi pentru mărirea producției bunurilor de larg consum, pentru ridicarea productivității muncii, reducerea prețului de cost, înfăptuirea unui regim strict de economii. Organizațiile de bază din întreprinderi "trebuie să fie în fruntea luptei pentru aplicarea în viață a Hotăririi partidului și guvernului_ cu privire la extinderea și îmbunătățirea cultivării de cartofi, legume și zarzavaturi pe loturi individuale de către muncitori și funcționari. Sporirea producției agricole vegetale și animale e o condiție esențială pentru dezvoltarea economiei țării și ridicarea nivelului de trai al oamenilor muncii. Organizațiile de bază de la sate trebuie să fie în fruntea luptei pentru ridicarea producției la hectar. — în primul rînd la culturile de grîu porumb, cartofi, sfeclă de zahăr și pentru ridicarea producției animale. Comitetele raionale de partid trebuie să se ocupe cu multa grijă de instruirea noilor birouri ale organizațiilor de bază de la sate, sa dea 1.0u ajutorul acestor organizații, astfel ca ele să arate țăranilor muncitori ,cu gospodării individuale posibilitațile însemnate pe care le _au de ridicare a producției gospodăriilor lor prin aplicarea metodelor agrotehnice, sa le lămurească măsurile luate de partid și guvern pentru stimularea și cointeresarea lor la sporirea producției agricole vegetale și animale, la vînzarea produselor lor către stat și cooperație prin contractări etc. De mare însemnătate, mai ales în această perioadă a pregătirii campaniei agricole de primăvară, c ^desfășurarea unei intense munci politice, care să arate țăranilor muncitori foloasele unirii lor în întovărășiri agricole. Birourile organizațiilor de bază din gospodăriile agricole colective trebuie îndrumate cum să sprijine consiliul de conducere și să mobilizeze masa colectiviștilor pentru întărirea economico-organizatorică a gospodăriilor colective. In momentul de față, cea mai mare însemnătate are desfășurarea intensa a pregătirilor pentru campania agricolă de primăvară — pregătirea semințelor, repararea uneltelor etc. atit în sectorul socialist cît și în sectorul individual. Organizațiile de bază trebuie îndrumate să folosească toate posibilitățile locale, să dea dovadă de cea mai mare inițiativă și combativitate pentru a învinge greutățile create de urmările viscolului. Comitetele raionale trebuie să învețe birourile organizațiilor de bază, să pătrundă adînc în problemele economiei, ale industriei, agriculturii, să îmbine strîns munca politică cu munca economică, să folosească intens toate mijloacele de influențare a maselor: agitația politică, presa centrală și locală și presa de perete, cluburile și căminele culturale, rețeaua de radioficare, care sunt arme puternice de mobilizare a maselor la realizarea programului de măsuri economice adoptat de partid. O mare însemnătate are educarea revoluționară a membrilor de partid, călirea lor ca luptători politici activi. Birourile organizațiilor de bază trebuie îndrumate să dezvolte disciplina de partid. Ele trebuie să-i învețe pe membrii de partid să folosească puternic critica și autocritica în activitatea lor, să-i educe în spiritul vigilenței și al intransigenței față de dușmanul de clasă. Comitetele raionale trebuie să ajute birourile organizațiilor de bază să conducă activ învățămîntul de partid, să combată tendințele de rupere a învățămîntului de viață, de sarcinile concrete puse de partid. Comitetele raionale trebuie să învețe birourile și pe secretarii organizațiilor de bază să folosească metode comuniste de organizare și conducere, să muncească colectiv, antrenînd pe toți^ _ membrii biroului la luarea hotărîrilor și la întreaga muncă de conducere și repartizîndu-le în răspundere personală sarcini importante. Birourile trebuie îndrumate să-și formeze un larg și puternic activ de partid, să dea sarcini concrete și mobilizatoare tuturor comuniștilor și să controleze în mod sistematic îndeplinirea lor. O formă importantă de instruire a birourilor organizațiilor de bază o constituie instructajele periodice și seminariile de scurtă durată făcute de comitetele raionale și orășenești. Ele au ca scop să înarmeze birourile cu cunoașterea hotărîrilor și directivelor partidului, să le mobilizeze în anumite acțiuni sau campanii, să le ajute să îmbunătățească munca în legătură cu primirea de candidați, desfășurarea învățămîntului etc. Este recomandabil ca instructajele, pentru a fi de un ajutor real, să fie făcute pe ramuri de activitate: industrie metalurgică, industrie alimentară, textilă, gospodării colective, cooperație, institute de învățămînt . Instructajele și seminariile trebuie să aibă un conținut bogat, să se bazeze pe cunoașterea temeinică a situației concrete din domeniul respectiv, a lipsurilor și a sarcinilor. Instruirea birourilor și a secretarilor este în primul rînd sarcina secretarilor și a membrilor birourilor comitetelor raionale și orășenești. Organizarea seminariilor cu secretarii organizațiilor de bază, și mai ales cu noii secretari ai organizațiilor de bază sătești și din gospodăriile colective, întovărășiri, G.A.S. și S.M.T. trebuie să fie în centrul atenției comitetelor raionale de partid. Ajutorul practic pe teren trebuie să fie metoda principală în munca de instruire, indicațiile sau îndrumările ce se dau secretarilor și birourilor organizațiilor de bază în cadrul diferitelor ședințe, nu pot în nici un caz, oricît ar fi ele de amănunțite, să înlocuiască acest ajutor viu, la fața locului. Trimițîndu-și instructori în organizațiile de bază, unele comitete raionale, printre care și comitetele de partid ale raioanelor Sebeș, Huedin, comitetul orășenesc Iași, îi transformă însă, din activiști cu muncă de răspundere, care au rolul de a ajuta și controla activitatea organizațiilor de bază, în simpli curieri care aleargă de la o organizație la alta pentru a transmite sarcini sau a strînge diferite date, unii instructori se mărginesc să discute cu conducătorii organelor economice sau de stat, neglijînd îndrumarea birourilor organizațiilor de bază. Pentru a da un ajutor eficace birourilor organizațiilor de bază, instructorul comitetului raional trebuie să cunoască temeinic problemele domeniului respectiv de activitate, precum și situația concretă de la locul de muncă. îndrumarea necompetentă e o adevărată plagă; ea e o expresie a formalismului și birocratismului, ducînd la serioase greșeli. De o atenție deosebită trebuie să se bucure secretarii organizațiilor de bază. De felul cum își înțelege sarcinile și muncește secretarul, de devotamentul și pregătirea lui politică depinde în mare măsură nivelul muncii organizației. Comitetele raionale si orășenești, în special primii secretari și instructorii lor trebuie să-i cunoască bine pe secretarii organizațiilor de bază, pregătirea lor, greutățile pe care le întîmpină, să-i învețe să le înfrîngă, să le dea un asemenea ajutor care să le ridice prestigiul, autoritatea. Ascultarea rapoartelor secretarilor în cadrul ședințelor birourilor sau comitetelor raionale și orășenești de partid constituie o metodă importantă de instruire și educare a secretarilor organizațiilor de bază. De o imensă însemnătate pentru îmbunătățirea muncii de partid este răspîndirea experienței pozitive. Comitetele raionale, instructorii și aparatul lor vor putea ajuta cel mai bine organizațiile de bază, dacă vor fi purtători plini de rîvnă ai experienței pozitive a organizațiilor de bază, dacă vor înlesni pe toate căile extinderea acestei experiențe. Trebuie dezvoltat schimbul direct de experiență între birourile organizațiilor de bază prin organizarea de consfătuiri. Bune rezultate s-au obținut prin cursurile de trei luni pentru secretarii organizațiilor de bază de pe lîngă ce(Continuare în pag. 3-a) Articol de fond apărut în „Sânteia“, Nr 2906. V In interiorul ziarului: Cleopatra osman: să îmbinăm lățim continuu calitatea produselor (pag. 2-a)". E. FIDLER: Vom rezolva cu mai multă atenție propunerile și sesizările juste ale oamenilor muncii (pag. 2-a). Să sprijinim buna cursurilor de limba rusă funcționarea (pag. 2-a). Mai multă atenție lichidării neștiinței de carte în satele raionului Moinești (pag. 2-a); învățător fruntaș și vrednic activist cultural (pag. 2-a). Hotărîrea C.C. al P.C.U.S. Cu privire la Ziua internațională a femeii •— 8 Martie (pag. 3-a). In ajutorul comitetelor de luptă pentru pace — Roadele unei strînse colaborări (pag. 3-a). Raportul prezentat de Vîlko Cervenkov la cel de al VI-lea Congres al Partidului Comunist Bulgar (pag. 4-a). In legătură cu transferarea regiunii Crimeea din componența R.S.F.S.R., în componența R.S.S. Ucrainene (pag 4-a); Vești din fabrica de postav Buhuși Stofă pentru 3110 costume bărbătești Minunate sunt realizările pe care le obțin harnicii textiliști de la fabrica de postav Buhuși, în întrecerea pentru a trimite poporului muncitor mai multe țesături finite. Numai colectivul sectorului țesătorie lină, de pildă, a reușit ca de la începutul anului și pînă la 23 februarie a. c., să dea peste prevederile planului 14.463 m. p. țesături lînă din care se pot confecționa 3110 costume bărbătești. fost Obținerea acestui frumos succes a posibil în primul rînd datorită aplicării pe o scară tot mai largă a metodelor avansate de muncă sovietice Hitiev-Vlasov, Valentina Hrisanova, Jandarova, Ciutchih etc., metode aplicate de către un număr de 460 muncitori și tehnicieni. Cei 29 stahanoviști și 267 fruntași în producție, cîți numără sectorul, au contribuit de asemenea din plin la obținerea acestui rezultat. Organizați în majoritatea lor în brigăzi de producție și în brigăzi atemiste, muncitorii și tehnicienii din sector, au reușit să-și depășească cu regularitate sarcinile de plan ce le-au stat în față. Astfel, brigada nr. 16 condusă de ajutorul de maistru M. Dobroi, a reușit în luna februarie să dea cu peste 15 la sută mai multe țesături crude peste prevederile planului. Stahanoviștii Marcu Herșcu și Maria Ursu, care și-au depășit normele cu 20 și respectiv 27 la sută, se numără printre fruntașii brigăzii. Rezultate frumoase au obținut și tinerii din brigada atemistă condusă de fruntașul în producție Ion Cociorbă. Din această brigadă fruntașele în producție Elena Bordeianu și Maria Damian, precum și stahanovista Profira Ionică, și-au depășit sarcinile de plan cu 7 pînă la 25 la sută, făcînd prin aceasta ca întreaga brigadă să realizeze o depășire a sarcinii de plan de 6 la sută. • Se extinde inițiativa stahanovistului Nicolaie Militaru La sfîrșitul lunii ianuarie, inițiativa stahanovistului Nicolae Militaru, era aplicată de numai cîțiva torcători de la filatura nouă ; acum ea este aplicată cu succes de către 42 de filaturi și 12 canzoniști. Extinderea acestei inițiative a făcut ca zi de zi, tot mai mulți filatori să realizeze din aceeași cantitate de materie primă o cantitate mai mare de fire din care se pot țese peste plan zeci de metri de țesături. Printre filatoriștii care aplicînd această inițiativă au obținut rezultate frumoase, se află și cei din echipa în care lucrează stahanovistul Gheorghe Sandu,torcător prim la seifactorul 45 care, torcînd fire pentru un articol de stofă țărănească, realizează zilnic un plus de fire din care se pot țese 45 m. țesături. Echipa stahanovistului Alexandru Ștefănescu, echipă în care sunt cuprinși filaturiștii de la o cantoaie și două selfactoare, realizează zilnic un plus de fire din care se pot țese 21 m stofă pentru costume bărbătești, iar echipa în care lucrează prim-torcătorul Ion Teslaru, realizează un plus de fire din care se pot țese zilnic 16,75 m stofă loden. în prezent, la fabrica de postav Buhuși, se studiază posibilitățile de extindere a acestei inițiative și în cáuza celorlalte sectoare. Cartea, prieten drag al textiliștilor In cadrul clubului fabricii de postav din Buhuși, o rodnică activitate o desfășoară și biblioteca, care numără 32.000 volume. Atemistă Olga Secure care muncește ca bibliotecară, se îngrijește în permanență ca aceste cărți să fie păstrate în cele mai bune condițiuni. De asemenea, cunoscînd cuprinsul majorității din aceste cărți, ea poate să le recomande în chip temeinic tuturor acelora care frecventează biblioteca. Acest lucru, este dovedit și de faptul că numărul cititorilor a crescut de la o săptămînă la alta, ajungînd ca în ultimul timp 30 pînă la 40 de muncitori să împrumute zilnic cărți de la bibliotecă. De altfel, de la începutul anului și pînă în prezent de la această bibliotecă au fost împrumutate 1854 cărți. Printre cei mai activi cititori se află torcătorul Gheorghe Părpăuț. Fișa cu nr. 50, care-i aparține, are înregistrată pe ea,numai în luna februarie, un număr de 15 cărți. Printre acestea se află: „Anul furtunos 1905“, „Tragedia Iugoslavă“, „Viața lui Clim Lamghin“, „Undeva pe Dunăre“, și altele. Pe fișa tehnicianului Petru Hîncu de la țesătoria bumbac se află înscrise de asemenea titlurile a numeroase cărți, printre care: „Calcul de țesătorie“, „Spre țărmuri noi“, „Conspiratorii“ etc., iar pe fișa utemistei Emilia Șurubaru de la țesătoria bumbac poți citi titlul cărților: „Secerișul“, „In calea trăsnetului“ etc. Pentru o bună aprovizionare a muncitorilor Gospodăria anexă a fabricii de postav Buhuși, a obținut în cursul anului trecut, succese frumoase. Ea a recoltat, printre altele, 49.280 kg cartofi, 26.880 kg pătlăgele, 13.048 kg ceapă, 18.000 kg varză, 14.484 kg morcovi, 7.822 kg ardei și alte însemnate cantități de legume și zarzavaturi, care au fost folosite la cantina fabricii. In același timp au fost recoltate și însemnate cantități de furaje, necesare sectorului zootehnic. In cursul acestui an, conducerea administrativă a fabricii sna preocupat din timp de crearea condițiilor necesare dezvoltării gospodăriei anexe fabricii. In acest sens suprafața cultiv avabilă a fost mărită de la 62 la 70 ha, iar pentru sporirea producției de legume, suprafața destinată grădinii, a fost mărită de la 20 la 36 ha. In vederea obținerii unei cantități sporite de legume și zarzavaturi s-au făcut pînă acum 100 m.p. paturi calde dintre care 15 m. p. au și fost însămînțați cu diferite răsaduri. In curs de executare sînt încă 200 m.p. paturi calde. S-au reparat toate tocurile ramele necesare paturilor calde, iar și pe o suprafață de 5 ha grădină a fost transportată cantitatea de 150 tone gunoi. Pentru mărirea efectivului de animale, se vor mai cumpăra 30 porci, între 3—4 luni, mărindu-se astfel numărul porcinelor, față de anul trecut. In acest fel, gospodăria anexă a întreprinderii va contribui și mai mult la îmbunătățirea nivelului de trai al muncitorilor textiliști. iai multe piese de schimb pentru agricultură Luna februarie, ca și prima lună a noului an, muncitorii, tehnicienii și inginerii uzinei „Muncitorul Liber“ din orașul Bacău au încheiat-o cu succese deosebite. Planul lunii februarie a fost îndeplinit și chiar depășit. In această lună colectivul uzinei a dat printre alte sortimente, mai multe piese de schimb pentru agricultură. Pentru gospodăria agricolă de stat din Șerbești au fost lucrate piesele necesare reparării a patru pluguri. De asemenea pentru gospodăria agricolă de stat Răcăciuni, au fost executate piese necesare reparării tractoarelor. Colectivul uzinei a trimis la această gospodărie un lăcătuș și un sudor care să ajute la repararea uneltelor agricole. Contractul încheiat cu Ministerul Agriculturii pentru producerea în cadrul uzinei de bride pentru semănători, șaibe, piese pentru pluguri la tractoare etc., a fost executat cu 20 de zile înainte de termen. Piesele care trebuiau livrate pînă la 15 martie au fost livrate la 25 februarie. Un aport de seamă la obținerea acestor succese l-au adus numeroși muncitori care lucrează piese de schimb pentru agricultură. Presatorii Vasile Popa, Vasile Ungureanu, Ioan Ghioarcă și Samoilă Secher și-au depășit normele de producție cu peste 50 la sută. A Să organizăm cît mai bine gospodăriile anexe de pe lîngă S. M. T.-uri Printre măsurile luate de partid și guvern pentru buna aprovizionare a oamenilor muncii din stațiunile de mașini și tractoare este și aceea a înzestrării S.M.T.-urilor cu o serie de terenuri necesare pentru organizarea de gospodării anexe. Aceste terenuri dau posibilitatea asigurării legumelor proaspete, precum și conservelor pentru iarnă necesare cantinelor și în plus asigură hrana trebuincioasă unei crescătorii de 50 de porci, cît și a cailor din stațiuni. Pentru lucrarea terenurilor cu care au fost dotate, S.M.T.-urile dispun de un buget aparte și de personal special format dintr-un administrator, un contabil și un brigadier legumicol. De asemenea, în sprijinirea exploatării gospodăriilor anexe stau toate mijloacele de care dispun stațiunile, ca tractoare, mașini etc. In felul acesta sunt asigurate toate condițiile necesare unei cît mai bune organizări a muncii și dezvoltării gospodăriilor anexe în scopul arătat mai sus. Experiența anilor trecuți ne arată că acolo unde s-a muncit bine, gospodăriile anexe au fost rentabile și au permis îmbunătățirea simțitoare a hranei muncitorilor la cantine. La S.M.T. Bacău, de pildă, s-au obținut de pe terenurile stațiunii cultivate cu legume și zarzavaturi, cantități însemnate de roșii, varză, cartofi etc., atît pentru consumul proaspăt, cît și pentru conservare. De asemenea, stațiunea de mașini și tractoare Bacău a crescut, în anul ce a trecut, 80 de porci care au asigurat — în mare măsură — carnea necesară. Rezultate satisfăcătoare — în domeniul organizării gospodăriilor anexe — au obținut și S.MT. Tg. Neamț, care a organizat creșterea unui însemnat număr de porci și S.M.T. Ștefan cel Mare care și-a asigurat din producție proprie cea mai mare parte din legumele și zarzavaturile necesare pentru muncitorii din stațiune. Nu același lucru se poate spune însă despre S.M.T. Podoleni. Conducerea acestei stațiuni nu s-a îngrijit de buna organizare a gospodăriei anexe. Terenurile cultivate cu legume și zarzavaturi , n-au fost bine îngrijite. Culturile au fost lăsate în paragină. Recoltele puține ce s-au obținut au fost culese cu întîrziere, după ce unele din ele, ca fasolea și castraveții îmbătrîniseră. Brigadierul legumicol, de la această stațiune, Gheorghe Bordea, în loc să se îngrijească de grădina S.M.T.-ului s-a ocupat de grădina lui personală pe care a însămînțat-o cu semințe luate de la stațiune. Datorită acestor lipsuri stațiunea de mașini și tractoare din Podoleni a rămas fără bulion, fără ceapă și fără cartofii necesari. Lipsuri serioase există la S.M.T.Podoleni și în ceea ce privește organizarea crescătoriei de porci. Pentru a se achita de obligația de a organiza această crescătorie, conducerea stațiunii a cumpărat de la Organizația economică Buhușin purcei rahitici și cu ranăn, clasați pentru reformă. Procedîndu-se în felul acesta, fondurile au fost irosite degeaba, deoarece cu un astfel de material nu este asigurată nici pe departe punerea unei baze sănătoase pentru organizarea crescătoriei de porci. Dacă în ceea ce privește organizarea grădinei de legume și zarzavaturi S.M.T. Ștefan cel Mare a obținut rezultate bune, nu același lucru se poate spune cu privire la organizarea crescătoriei proprii de animale. Timp de un an de zile, conducerea tehnico- administrativă a acestei stațiuni a ținut cu mîncare o vacă stearpă care trebuia vîndută la timp și cumpărată alta corespunzătoare. De asemenea, deși dispune de fondurile necesare, conducerea stațiunii nu a cumpărat porcii necesari pentru organizarea unei crescătorii proprii de porci. In acest an, conducerile stațiunilor de mașini și tractoare trebuie să facă o cotitură serioasă în munca lor. Ele trebuie să acorde mai multă atenție organizării gospodăriei anexe, să dezvolte mai mult sectorul zootehnic și să caute a-și asigura cele necesara unei bune aprovizionări a muncitorilor din mijloace proprii, fără a apela mereu la fondul centralizat. încă de pe acum trebuie să se asigure toate semințele necesare pentru campania de primăvară. Este necesar să se procure gunoiul pentru răsadnițe și pentru îngrășarea mai bună a terenurilor destinate, diferitelor culturi și în special a grădinilor de legume și zarzavaturi. Pentru aplicarea metodelor avansate în cultivarea legumelor și zarzavaturilor, conducerii, stațiunilor trebuie să se preocupe de organizarea cultivării răsadurilor în culturi nutritive, de studierea și plicarea metodei de plantare a cartoofilor în patrate și de fprorizarea cartofilor. Tehnicienii S.M.T.-urilor trebuie să urmărească apoi extinderea acestor metode la cît mai multe gospodării agricole colective, întovărășirii agricole și în gospodăriile țăranilor individuali. Acest lucru poate și trebuie să se facă, deoarece numai prin aplicarea unor metode avansate se poți obține recolte sporite la hectar. O atenție mai mare trebuie să se acorde sectorului zootehnic. Fonduri sunt: Ele trebuiesc folosite numai cu chibzuință. Materialul de bază (prăsilă) să fie achiziționat cu specialiștii zoo-veterinari de la secțiunile agricole raionale, spre a se evita cazuri ca acelea arătate la S.M.T. Podoleni. De asemenea este necesar să se dea o atenție mai mare creșterii păsărilor și a iepurilor de casă, a căror carne permite să se facă un meniu mai consistent și mai variat. Organizațiile de bază din S.M.T.-uri și comitetele de întreprinderi trebuie să ajute conducerile stațiunilor la buna organizare a gospodăriilor anexe, să mobilizeze pe muncitori la muncă voluntară, să popularizeze pe cei ce se evidențiază și să critice cu curaj lipsurile existente, luptînd totodată pentru lichidarea lor. Sprijinite îndeaproape de către comitetele executive ale sfaturilor populare raionale și comitetele raionale de partid, conducerile stațiunilor de mașini și tractoare din regiunea noastră vor reuși ca printr-o mai bună organizare a gospodăriilor anexe să contribuie la îmbunătățirea hranei muncitorilor din stațiune, la îndeplinirea sarcinilor de plan ce le stau în față. Bunuri de larg consum din materiale economisite . La fabrica de pielărie și încălțăminte „Partizanul“ din orașul Bacău, rămîn la numeroase faze de lucru însemnate cantități de piele, care în trecut fiind socotite „resturi“ erau lăsate să se irosească fără nici un folos. Cu acest lucru nu s-au împăcat nici organizația de partid și nici organizația U.T.M., care încă de acum cîteva luni în urmă au hotărît ca aceste „resturi“ să fie transformate în bunuri de larg consum. Pentru aceasta a luat ființă o secție a tineretului unde ele sînt prelucrate. S-au scurs de atunci cîteva luni. In acest timp activitatea secției de tineret pentru prelucrarea deșeurilor s-a dovedit a fi rodnică. Tineri ca Anuța Handoca, Valeriu Traian, Dumitru Gram, Constantin Comănescu și alții, au lucrat cu spor, reușind ca numai de la 1 la 24 februarie să confecționeze 3293 bucăți portofele, 699 bucăți curelușe ceas, 90 gentuțe sanitare, 100 bucăți port ochelari etc. Paralel cu acestea în fabrică duce și o susținută luptă pentru reasesizarea de tot mai multe economii. Numai în primele două decade ale lunii, la sectorul încălțăminte au fost economisiți 44.846 decimetri pătrați piele din care se pot confecționa 1379 fețe bocanci și 167,400 kg. talpă cu care se pot tălpui. 119 perechi bocanci. Muncitorii Gheorghe Coșeraru, Maria Lambru, care au economisit 1793 și respectiv 1687 decimetri pătrați piele și loan Agrina și Nicolae Silvestru care au economisit cîte 45,400 și respectiv 36,800 kg talpă, s-au situat în rîndul fruntașilor luptei pentru economii. Hîrtie peste plan Datorită muncii avîntate desfășurate, colectivele a o serie de mașini de fabricație a hîrtiei de la fabrica „Steaua Roșie“ au reușit ca în perioada de la 1-23 februarie a.c. să realizeze și chiar să depășească sarcinile de plan. La mașina Nr. 7 de fabricație a hîrtiei, de pildă, s-a reușit să se producă peste prevederile planului cantitatea de 48 tone hîrtie de calitate superioară. La obținerea acestui succes a adus o contribuție însemnată brigada condusă de comunistul stahanovist, Ion Tanase, brigadă din care fac parte și comunistul Gheorghe Măgirescu, precum și utemiștii Ion Sănduc și Anton Ișvanca. Urmînd pilda acestei brigăzi fruntașe, membrii brigăzii de la mașina de fabricație a hîrtiei Nr. 2 condusă de comunistul Neculai Mihai și în care lucrează utemiștii Gheorghe Șenchea și Vasile Tataru, au reușit să-și depășească sarcinile de plan cu 6 la sută. #