Steagul Roşu, august 1955 (Anul 10, nr. 791-815)

1955-08-02 / nr. 791

Săptămîna record în campania de recoltare și treieri. Oamenii muncii din agricultură știu că oricît de bogată ar fi recolta pe cîmp, ea nu poate fi apreciată pe adevărat decît atunci cînd este un hambare sau magazii. Și, aceasta pe bună dreptate. Recolta în cîmp poate să fie bună. Pentru ca să Pe, visă, bună și recolta din hambar, ea trebuie strinsă La timp și în bune condiții; dacă se întîrzie, recolta se micșorează din cauza pierderilor survenite prin scuturarea spicelor, la secerat sau la cărat etc. Strîngerea la timp a fiecărui bob de igrîu, orz, secară sau ovăz, contribuie la întărirea puterii economice a patriei, ne face viața mai bogată, ne aduce noi forțe în lupta pentru pace. Iată de ce, în aceste zile cînd se dă bătălia pentru strîngerea recoltei nu poate exista sarcină mai importantă și mai urgentă în fața organelor și organizațiilor de partid și de stat decit : mobilizarea tuturor forțelor pentru buna desfășurare a secerișului și treierișului. Ințelegînd această sarcină, Comitetul raional P.M.R. Bacău și multe din organizațiile de bază sătești din acest raion, precum și un număr însemnat din comitetele executive ale sfaturilor populare comunale, ca acelea din Plopana, Chetriș, Filipeni, Secuieni și altele, au mobilizat țărănimea muncitoare la lucru, reușind să obțină succese însemnate în munca lor. Datorită acestui fapt, s-a reușit ca recoltatul în raion să fie realizat în proporție de 76 la sută, iar 58 din cele 77 batoze existente să fie, de acum, în funcțiune. Rezultate mulțumitoare la seceriș sunt și în raioanele Buhuși și Tg. Ocna, unde, de asemenea, recoltările sunt mult avansate față de restul raioanelor. Cu toate succesele obținute în raioanele amintite, situația recoltărilor și treierișului pe regiune este departe de a fi satisfăcătoare, deoarece în raioanele Piatra Neamț, Moinești și i’g. Neamț, secerișul este mult rămas în urmă. Ca justificare, conducătorii acestor raioane invocă mereu timpul ploios și faptul că in raioanele respective, gzinele se coc mai tîrziu ca în alte părți. Adevărul este însă, că timpul a influențat numai în mică măsură această rămînere în urmă și că principala cauză rezidă în lipsa de desfășurare temeinică muncii politice și organizatorice. Așa a se face, bunăoară, că la Girov în vreme ce cofectiviștii secerau de zor, țăranii muncitori cu gospodării individuale, care au grîu în aceeași parte de hotar și la fel de copt, n-au fost îndrumați să iasă și ei la seceriș pentru ia recolta griul în pîrgă. Pentru intensificarea secerișului și treierișului, pentru strîngerea la timp și fără pierderi a recoltei, muncitoriiși tehnicienii din G.A.S. Părincea și din S.M.T Bacău, colectiviștii din Iamași, țăranii muncitori întovărășiri din Orbie și țăranii muncitori cu gospodării individuale din comuna Plopana, au adresat, zilele acestea, o chemare către toți oamenii muncii de pe ogoare din regiunea noastră, cerîndu-le să-și încordeze toate puterile pentru a termina cit mai grabnic secerișul, transportul la arie și treierișul, și în același timp sä facă dezmiriștitul pe toate terenurile recoltate. In scopul realizării acestor sarcini, ei au propus organizarea, între 1 și 8 august a. c., a unei săptămîni record. Inițiativa acestor înflăcărați oameni ai muncii de pe ogoare, ia fost primită cu entuziasm în toată regiunea. In adunări ținute la căminele culturale, țăranii muncitori s-au angajat să muncească în această săptămînă cu eforturi sporite pentru a stringe cit mai grabnic recolta. Săptămîna record a început. Angajamente s-au luat multe. Este însă de la sine înțeles că lucrurile nu pot fi lăsate să meargă de la sine. Munca trebuie ci mai bine și temeinic organizată. In această săptămînă, comitetele executive ale sfaturilor populare raionale și comunale să depună toate eforturile pentru a lămuri pe toți țăranii muncitori să termine secerișul. Lucrul acesta poate și trebuie să fie îndeplinit. Griul și orzul de primăvară, precum și alte păioase sunt, de acum, coapte. Ele pot fi secerate peste tot-O mare atenție trebuie să se dea apoi, organizării căratului la alte. 90 la sută din recolta secerată se mai află încă pe cîmp, în jumătăți. Această înseamnă că, în condițiile timpului ploios de acum, chiar dacă igrîul este secerat se înregistrează pierderi, dacă el nu este cărat din vreme la arie, făcut acolo stoguri bine acoperite cu paie. Lucrul acesta va putea fi înfăptuit cu latt mai ușor, cu cit mai mulți țărani muncitori, vor fi îndrumați să se intrajutoreze la cărat, cu cit vor fi amenajate mai repede toate ariile programate în regiune. Comitetele executive ale sfaturilor populare, care răspund la comune și raioane de soarta recoltei, trebuie să ia măsuri pentru desfășurarea din plin a treierișului. Ceea ce s-a realizat pînă acum în această direcție, este mult prea puțin față de posibilitățile existente. Chiar și în raionul Bacău, unde lucrurile merg mai bine, pînă acum nu s-a treierat decît cca. 5 la sută din cerealele recoltate, iar viteza zilnică la treieriș pe regiune este încă de marte de a fi atinsă. Pentru asigurarea realizării ritmului de treieriș pe fiecare batoză, comitetele executive ale sfaturilor populare, să stabilească cetele de producători, pe zile, să urmărească zi de zi dacă programările au fost respectate. Odată cu luarea măsurilor organiazatorice, pentru desfășurarea din plin secerișului și treierișului, comitetele executive ale sfaturilor populare raionale și comunale, să se preocupe îndeaproape, prin organele lor agricole, ca țărănimea muncitoare să dezmiriștească toate suprafețele recoltate. Numai facrem acest lucru, vom putea pune de pe acum, baze solide pentru o recoltă îmbelșugată în anul viitor. Viația a confirmat din plin, că, cu cit masele de țărani muncitori cunosc mai bine și mai limpede politica partidului nostru, cu atît mai la vîntată e lupta lor pentru înfăptuirea ei. De aceea, comitetele raionale de partid și organizațiile de bază sătești, să explice pe larg oamenilor muncii de la sate, de ce este necesar ca în această perioadă, să fie grăbit ritmul muncilor de recoltare și treieriș, de ce este necesar să se facă la vreme dezmiriștitul, de ce este important ca fiecare țăran muncitor să-și predea la timp cotele către stat. Fiecare țăran muncitor trebuie convins că este în propriul lui interes să-și îndeplinească la timp toate aceste îndatoriri, deoarece numai în felul acesta munca depusă pînă acum, nu-i va fi în zadar, deoarece, numai așa își va putea face traiul mai bun, mai fericit mai îmbelșugat. Chemarea muncitorilor și tehnicienilor din G.A.S. Părincea și S.M.T. Bacău, a colectiviștilor din Tamași și a membrilor întovărășirii agricole din Orbie, precum și a țăranilor muncitori cu gospodării individuale din Plopana, către toți oamenii muncii de pe ogoare din regiunea noastră, îndeamnă pe toți cei ce lucrează în agricultură să folosească din plin fiecare zi, fiecare oră bună de lucru din zi și din noapte, pentru buna desfășurare a recoltărilor și treierișului. Această înflăcărată chemare, să constituie un imbold în muncă pentru fiecare țăran muncitor și in primul rînd, pentru comuniști și deputați. Comuniștii să fie în primele rînduri, ale celor ce-și îndeplinesc cu cinste sarcinile ce le revin în bătălia pentru strîngerea recoltei, constituind prin faptele lor, exemplu demn de urmat șî pentru restul țăranilor muncitori. T"'mmuî nu așteaptă ! Orice zi pierdi,!". mim la recoltat și treieriș, poate pricini" nîerderî de recoltă. De aceea, să mobilizăm toate forțele, ca în saptămîna record, ce a început ieri, să muncim fără o femetea pină la 8 august ă.c. PTînf și orzul din întreaga regiune, să fie secerat și transportat la aici, să depășim viteza zilnică la treieriș, stabilită pentru fiecare batoză în parte, lucrînd zi și noapte, în așa fel, nicit să terminăm treierișul în cinstea zilei de 23 August. Toate forțele, pentru intensificarea secerișului și treierișului în săptămîna record ! Cu privire la relațiile dintre R.P.R și Franța Ministerul Afacerilor Externe al R.P.R. ia transmis presei comunicatul comun al guvernului român și guvernului francez : „Guvernul Republicii Populare Romíne și guvernul francez iau ajuns la un acord satisfăcător asupra unor chestiuni interested cele două țări. In dorința de a întări relațiile dintre cele două țări, cele două guverne au căzut de acord să dezvolte schimburile culturale între Republica Populară Romînă și Franța. Guvernul francez a hotărit să anuleze la data de 1 august 1955 decretul din 18 iunie 1955 care prevede interzicerea în mod provizoriu a exportului de mărfuri franceze cu destinația Republica Populară Romînă“. 4 p a gi n i : 20 bani MARȚI , 2 .august 1955 Nr. 791 (2270) 3 In Interiorul ziarului Brigada de bună deservire (pag. 2-1a) In legătură cu aprovizionarea orașelor regiunii noastre — Din activitatea O.C.L. Aprozar Bacău (pag. 2-a) G. D.: Fruntași ai luptei pentru calitate (pag. 3-a) A. Georgescu: Să folosim creditele acordate de Banca de Stat destinate introducerii micii mecanizări (pag. 3-a)’ Cu privire la actuala situație Internațională și la politica externă a Chinei — Cuvîntarea rostită de premierul Ciu En-tai la sesiunea Aduionării reprezentanților populari dinn» treiaga Chină (pag. 4-a)] Ordinul ministrului Apărării al U.R.S.S. privitor la retragerea trupelor sovietice din Austria ); '(pag. 4-a)' La Varșovia în ziua deschiderii Festivalului VARȘOVIA 1. Trimisul special Agerpres Transmite: Varșovia renăscută, înălțată din ruine, strălucește în bătaia razelor soarelui. Reprezentanții tinerei generații la lumii sunt primiți cu bucurie și ospitalitate într-o atmosferă de mare sărbătoare. Duminică 31 iulie, ziua începerii celui de-al V-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților pentru pace și prietenie, a fost o zi de neuitat pentru Varșovia. Drapelele multicolore ale celor peste 100 de state reprezentate prin ,,ambasadorii tinereții“, emblema Federației Mondiale a Tineretului Democrat și ale numeroaselor organizații naționale de tineret, imensele pancarte cu cuvinte de salut adresate participanților la Festival, toate acestea fac din Varșovia ,,orașul tineretului lumii“. Sărbătoarea a început de dimineață prin spectacolele prezentate în piețe și parcuri de colectivele de artiști amatori din R. P. Polonă. Intr-unul din cartierele orșului avut loc o intîlnire a celor 3.000 de delegați din Republica Democrată Germană și Republica Federală Germană. Ei au adoptat în unanimitate o declarație în care arată că tineretul german va fi reprezentat la Festival, printr-o delegație germană unică. Duminică a apărut numărul festiv al ziarului ,,Festivalul“, organ al Comitetului Internațional al celui de-al V-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților, cuprinzînd salutul adresat participanților la Festival de președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Polone, A. Zawadski. „Suntem convinși, declară A. Zawadski, că Festivalul va contribui la întărirea înțelegerii și colaborării între tinerii din întreaga lume. Prietenia frățească Intre tinerii de rase, opinii și credințe religioase diferite, din toate țările, prietenia frățească a tineretului unit în lupta pentru marile idealuri ale păcii și progresului, în numele intereselor comune ale tuturor popoarelor, contribuie la aprofundarea încrederii reciproce între popoare și la consolidarea păcii mondiale. Fie ca faptul că Fest rivalul are loc în această perioadă importantă de slăbire a încordării în relațiile internaționale ca urmare a istoricei conferințe de la Geneva ia celor patru mari puteri să contribuie la înfăptuirea acestor idei nobile“. La amiază, delegațiile de tineret din toate colțurile lumii s-au adunat în piața din fața imaiestoasei clădiri a Palatului științei și culturii „I. V. Stalin“. Apoi s-au încolonat și au pornit cîntînd spre stadionul „A zecea aniversare“, unde a avut loc festivitatea deschiderii Festivalului. Alături de delegații tineretului mondial, varșovienii se îndreptau spre stadion într-un număr de-a dreptul impresionant. Toată calea de acces spre stadion era înțesată de automobile, tramvaie și pietoni.Noul stadion împodobit de sărbătoare era arhiplin. In fața tribunei oficiale și în tribunele rezervate presei, forfoteau cei peste 600 de corespondenți de presă, reporteri foto și sportivi, operatori de cinematograf, corespondenți ai societăților de radiodifuziune. In total, pe stadion s-au întîlnit peste 70.000 de spectatori. Cu cîteva minute Înainte de ora 16 au luat loc în tribuna oficială, în aplauzele puternice ale tuturor celor prezenți. Boleslaw Bierut, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez, Alexandr Zachadski, președintele Consiliului de Stat, J. Cyrankiewicz, președintele Consiliului de Miniștri, mareșalul Poloniei K. Rokosowski și alte personalități politice din R. P. Polonă. Au venit de asemenea șefii reprezentantelor diplomatice și alți membri ai corpului diplomatic. Ora 16. Trompetele anunță începerea părăzii participanților La Festival. In acordurile unui marș sportiv își fac apariția în fața tribunei guvernamentale, stegarii. Ei poartă emblema celui de-al V-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților, și o imensitate de steaguri albe și albastre, pe care sunt pictați porumbei. Un grup de sportive poloneze oferă buchete de flori conducătorilor partidului și guvernului polonez. Treia apar conducătorii F.M.T.D. și U.I.S. în frunte cu Bruno Bernini, președintele F.M.T.D., și Jacques Denis, secretarul general al F.M.T.D., conducătorii Uniunii Tineretului Polonez, membrii comitetului internațional de pregătire a Festivalului, conducătorii organizațiilor de tineret din diferite țări. Delegațiile de tineret sunt prinduale și după alfabetul polonez. Trec tinerii din Africa, Albania, Argentina, Austria, Belgia, Birmania, Bolivia, Brazilia. Un grup de sportivi bulgari poartă pe umeri un uriaș vas cu trandafiri și în același timp o mină invizibilă pulverizează cu parfum cu trandafir întregul stadion. delegația Ceylonului. In tot Urmează acest timp se cîntă, se dansează, se scandează în diferite limbi „Pace!“, „Prietenie !“, „Unitate!“. Spectatorii răsplătesc pe tineri cu aplauze și ovații călduroase. De la tribune flutură batistele multicolore ale Festivalului,împărțite locuitorilor Varșoviei odată cu invitațiile la Festival. Delegația tineretului chinez este safe Iuzată frenetic. Cei 730 de tineri tinere reprezentând toate păturile poșporului chinez sunt îmbrăcați în costumele tuturor minorităților conlocuitoare. Un grup de tinere chinezoaice execută dansul cu evantaiul, iar tinerii chinezi, dansul dragonului. Urmează tinerii din Cehoslovacia, Costa Rica, Danemarca, Egipt, Ecuador. In fruntea coloanei tineretului francez pășește cunoscuta eroină a poporului francez, Raymonde Dien. Trece grupul tineretului printre care se află pentru spaniol, primia oară tineri veniți direct din Spania la un Festival al Tineretului. După ei se încoronează trimișii tineretului din (Continuare în pag. 4-a) In cinstea zilei de August în săptămîna record a recoltării și treierișului Batoza lucrează din plin Pe aria din Horgești, raionul Bacău, activitatea nu contenește nici o clipă. Delegatul de batoză Anton Burcuță, batezarul Gheorghe Vadher și tractoristul Dumitru Galeru muncesc neobosit pentru ca treieratul să decurgă în cele mai bune condițiuni. Ca urmare a muncii depuse în fiecare zi, la această arie se treieră peste 20.000 kg. boabe. Numai în ziua de 29 iulie, de pildă, s-au treierat 23.163 kg. boabe grîu, îndrumați de comuniști și urmînd exemplul acestora imediat după treieriș, țăranii muncitori se prezintă la baza de recepție pentru a-și preda cotele cuvenite statului. Comunistul Gheorghe V. Lucaci, a fost primul care și-a predat cota de grîu, obținînd astfel chitanța nr. 1 pe comună. Țăranii muncitori: Vasile Stamoilă, Gheorghe Sofia și Vasile Gău, au obținut chitanțele următoare. Recoltează și dezmiriștesc In comuna Bogdănești, raionul Tg. Ocna, se desfășoară cu multă intensitate lucrările agricole de vară. Pînă în prezent, au fost recoltate 286,60 ha. igrîu. De asemenea, s-a dezmiriștit suprafața de 17 hectare, din care 7,30 ha. au și fost însămînțate cu porumb furajer. La aria fosimediat după treieriș, o mare parte din țăranii muncitori din comuna Ploprama, și-iau valorificat surplusul de produse, la chioșcurile organizate de cooperativă la cele două arii. La aria nr. 2, de pildă, au fost achiziționate pînă la 29 iulie, 1.612 kg. grîu și 221 kg. secară. Numai în ziua de 29 iulie, de exemplu, s-au achiziționat 180 kg. grîu. La aria nr. 6 din satul Ruseni-Răzeși tot pînăpodăriei anexe, a prinderii carbonifere întreComănești, treierișul orzului este pe terminate. Fruntași La muncile de recoltare și dezmiriștit, s-au situat țăranii Matei Andrei, muncitori : Vasile I. Dascălu și Vasile N. Sandu. I. SITARU coresp. La aceeași dată s-au achiziționat 500 kg. grîu și o însemnată cantitate de secară. Printre cei care și-au valorificat surplusul de produse, se numără țăranii muncitori Rotarii Niculae, care a valorificat 364 kg. grîu, procurîndu-și ia schimb, carton asfaltat, și Ion Rău, care valorifieted 424 kg. grîu și-a procurat de la comerțul de întîmpinare, țiglă. Valorifică produsele la arie Au terminat seceratul griului In lupta pe care o dau, pentru ca nici un bob să nu se piardă, membrii întovărășirii agricole „7 Noiembrie“ din comuna Tg. Trotuș, raionul Tg. Ocna, au reușit să obțină un frumos succes: terminarea recoltatului întregii suprafețe însămînțate cu grîu. La obținerea acestui succes, o contribuție de preț și-au adus întovărășirii: Luca Constantin, Gheorghe Tănase, Gheorghe Sfîrlea membri de partid, Grigore Iftimie, Elena Maxim, Catinca Iftime, Gheorghe Crețu și alții. Urmînd exemplul întovărășirilor, țăranii muncitori cu gospodării individuale, imediat după recoltare, efectuează dezmiriștitul și însămînțează plante furajere. Pînă acum, din cele 10 ha. dezmiriștite, 6 au și fost însămînțate cu furaje de toamnă. Printre primii care au efectuat aceste lucrări se numără : Gheorghe Forcoș, Gheorghe Popa, Sandu Pavalache, Gică Goaga și alții. TUDOR PETRICA coresp. ★ La gospodăria agricolă de stat din Părincea, se desfășoară o rodnică activitate pentru terminarea la timp și în cele mai bune condițiuni a recoltatului, treierișului și dezmiriștitului. Pînă în prezent, ca urmare a muncii, desfășurate de întreg colectivul gospodăriei, s-a reușit să să recolteze întreaga suprafață însămînțată cu grîu și mazăre. De asemenea, datorită unei mai bune organlizări a muncii la arie, pînă în prezent s-au treierat 2 vagoane grîu și mazăre. La obținerea acestor succese, o contribuție prețioasă și-au adus tractoriștii: Constantin Dobrachiș, Sandu Aurel și Gheorghe Mardare, precum și tovarășii : Emilian Bîrgăoanu, Ștefan Pușcuță, Spiridon Știrbu etc. ★ Aproape 100 de muncitori de la fabricile de cherestea „7 Noiembrie“ și „I. C. Frimu“ din Bacău, s-au deplasat duminică la gospodăria agricolă de stat din Părincea. In cele cîteva ore de muncă, cît au lucrat, muncitorii forestieri au strîns snopii de pe 25 ha. Au muncit cu multă rîvnă tovarăși calori Cucu, Dumitru Bondăreț, Constantin Galeru, Dumitru Vișinescu și alții. I. GARTOS coresp. Numai într-o singură zi Colectiviștii din comuna Gîndești, raionul Buhuși, sînt hotăriți să muncească în așa fel încît să nu piardă nici un bob de grîu. Numai într-o singură zi colectiviștii de laici, iau strîns in clăi, griul de pe 12 hectare și au clădit în șire 7.000 snopi. La obținerea acestor succese, o contribuție de preț și-au adus colectiviștii: V. Ghimpu, Frasina Ciobanu, Maria Apetrei, V. Davidov, Ion I. Bujor și alții. TA eWE VASILACHE coresp. - ► a a» w * * .. in plina.• transformare |-- La organizat Muncind neo—----------------— liosit și trigemisa economică dîndu-și mai bine —0 7 ~~ procesul de pro-Augustrducție, colectivul fabricii de mezeluri a organizației economice raionale „23 August" din Piatra Neamț a reușit ca pînă la data de 26 iulie să fabrice în plus peste planul lunar cantitatea de 616 kg. mezeluri. Tot în această perioadă a fost fabricată cantitatea de 250 kg săpun și 170 kg. untură topită. De asemenea s-a realizat un nou sortiment de salam. La obținerea acestor succese o contribuție de preț și-au adus tehnicianul Ludovic Grozav și mezelarii Ilie Bernadi și Vasile Asaftei. O inovație de atelierele de ____________ tîmplărie ale organizației, rezerele de șifoniere și noptiere se executau manual. Pentru executarea lor se cerea mult efort fizic. Un alt neajuns era că de cele mai multe ori Iezerele nu erau însă uniforme. Această problemă a preocupat mult pe muncitorii și tehnicienii atelierului, printre care și pe tovarășul Constantin Apetrei. Acesta, după un studiu mai îndelungat, a reușit să confecționeze cuțite speciale care aplicate la mașina frezer execută mecanic operațiunile de Iezere la șifoniere și noptiere. Puse în practică, cuțitele confecționate de tovarășul Constantin Apetrei, dau rezultate din cele mai bune, realizîndu-se totodată și însemnate economii. ‘Conservămi Secția de vidj—?- ■ [UNK] [UNK]dustrializarea de fructe fructelor și tegu--------------melor a organizației economice lucrează din plin. In numai 20 de zile, muncitorii secției au fabricat peste 1.000 kg. sirop din fructe, 150 kg. jems, 300 kg. dulceață din nuci și altele. In scopul unei cît mai bune aprovizionări cu fructe au fost luate măsuri pentru deschiderea a două centtre de achiziționare la Războieni și Dragomirești. In scurt timp, aceste centre au reușit să achiziționeze 2000 kg vișine, care au fost trimise secției pentru a fi pulpate. n .. . Atelierul de nro 0 “"»fate bilă nr. 1 își schimbă înfățișarea de la o zi la ala. In perma_____________ neață se aduc noi transformări și modificări atelierului, ceea ce permite să se realizeze o producție și o productivitate muzicii tot mai ridicată. In prezent, a este în curs de finisare o nouă clădire din cărămidă în care va fi instalată secția mecanică. In atelier, munca se desfășoară într-un ritm viu. Muncitorii se străduiesc să-și îndeplinească și depășească sarcinile de plan care le revin. In prezent ei dau bătălia pentru terminarea celor 35 garnituri de mobilă populară, lucrare executată pînă acum în proporție de 80 la sută. »+♦ [UNK] [UNK] [UNK] MM ♦ ♦ ♦ [UNK] i De ce lîncezește treierișul în comuna Țăranii muncitori din comuna Racova, raionul Buhuși, au primit cu bucurie chemarea la întrecere pentru „săptămîna record“ în campania de recoltare și treieriș. Hotărîrea lor este ca în primele 2-3 zile ale întrecerii din „săptămîna record“ să termine complect recoltatul griului și al orzului. Angajamente de a obține succese frumoase și-iar fi putut lua țăranii muncitori din Ciacova și în ceea ce privește efectuarea treierișului, în această direcție nu s-au bucurat însă pînă în prezent de sprijinul și îndrumarea comitetului executiv al sfatului popular comunal. Iată cum stau lucrurile: In comuna Racova au sosit din vreme două garnituri de treier de la S.M.T. Podoleni. Deși, pînă la sfîrșitul săptămînii trecute, se recoltase peste 70 La sută din suprafața însămînțată cu păioase treieratul nu a început decît la aria nr. 1. Activitatea la aria nr. 1 însă, nu a fost bine organizată. Din această cauză cantitățile treierate sînt mult prea mici față de capacitatea batozei. In ziua de 29 iulie, de exemplu, s-au treierat doar 523 kg., iar în ziua următoare, 1.624 kg. grîu. Deși aria este electrificată, comitetul executiv nu a luat măsuri ca treierișul să se facă și în vîrsul nopții. Această situație se datorește în primul rînd faptului că sfatul popular nu a îndrumat țăranii muncitori să transporte cerealele la arie, ceea ce explică cantitățile mici treierate. Sfatul popular comunal nu ia sprijinit nici pe întovărășiți. In ziua de 30 iulie, cea de a doua batoză sosita în comună, nu era încă instalată pe arie. N-au fost sprijiniți nici țăranii muncitori din satul Hălăcioaia să înceapă treierișul. In acest sat nu a fost organizată nici pînă în prezent aria. Comitetul executiv al sfatului popular s-a mulțumit să instaleze pe un ogor secerat mai de mult, o tăbliță care indică locul ariei. Activitatea pentru amenajarea ariei s-a rezumat doar la atît. In jurul acestui teren, ogoarele grîu și orz, care nu mai sut în pîrgă, nu au fost încă secerate. Cu toate că iau fost date indicații și practica din anii trecuți a dovedit că organizarea și folosirea la treieriș a cetelor este încununată de succes, la Racova nu s-a întreprins pînă acum nimic în această direcție. Comitetul executiv nu a întreprins nimic pentru a antrena deputații co muniali în diverse acțiuni care să asigure succesul muncilor agricole de vară. Comitetul executiv al Sfatului popular Racova (președinte Gh. Prisecaru) trebuie să pună capăt nepăsării de care a dat dovadă pînă acum, să sprijine și să îndrume țăranii muncitori în organizarea muncii de treieriș pentru ca în „săptămîna record“ să obțină succese dintre cele mai frumoase. I ■o, i