Steagul Roşu, noiembrie 1957 (Anul 12, nr. 1487-1511)

1957-11-01 / nr. 1487

1 tF* ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL P.H.R. ȘI AL SFATULUI POPULA REGIONAL BACItO NR. 1.487 (2.966)3 VINERI. 1 NOIEMBRIE 1957 1 4 pagini 20 bani Minerii comăneșteni și-au îndeplinit planul lunar înainte de termen Ca urmare a succeselor dobindite de majoritatea brigăzilor de mineri antrenate în întrecerea socialistă în întîmpinarea celei de-a 40-a aniversări a Marelui Octombrie, întreprinderea minieră Comănești ,i-a îndeplinit planul lunii octombrie cu o zi mai devreme. La realizarea planului de extracție a cărbunelui înainte de termenul planificat au contribuit colectivele minelor Asău, Lumina și Leorda care pînă la data de 30 octombrie își îndepliniseră sarcinile lunare de plan în proporție de 102,1 la sută, 101,9 la sută și respectiv 101,2 la sută. In cinstea Marelui Octombrie Vești din orașul Piatra Neamț 36.618 perechi ciorapi peste plan Zumzetul motoarelor străbate cu putere prin zidurile fabricii „8 A martie“. înăuntru, în secții, zeci și zeci de lucrătoare stau aplecate cu multă atenție peste mașini. Mormanul de ciorapi așezat în apropierea ușii se ridică tot mai mult spre tavan. E simplu de înțeles, întrecerea socialistă în cinstea zilei de 7 Noiembrie a cuprins întregul colectiv de muncitoare ale acestei fabrici. Rezultatele muncii în întrecere nu au întîrziat să se arate. Pînă la data de 27 octombrie au fost produse peste plan 36.618 perechi ciorapi, 167 broboade de lună și 375 fulare bărbătești. Muncitoarele : Maria Adochiței, Rață Ecaterina, Theodora Chiriac și Elena Iftimia, sunt doar cîteva dintre cele cărora li se datoresc aceste însemnate succese. Angajament respectat In consfătuirea de producție ce a avut loc în cursul lunii septembrie la fabrica de brichete furajere, numeroși muncitori s-au angajat să obțină rezultate cît mai bune în muncă în cinstea zilei de 7 Noiembrie. întregul colectiv s-a angajat să îndeplinească planul pe luna octombrie mai devreme ,cu 3 zile și iată că în dimineața zilei de 29 octombrie la întreprinderea focală „23 August“, un telefon primit i de la fabrica de brichete anunța că angajamentul a fost îndeplinit. In următoarele trei zile pînă la încheierea lunii octombrie , se spunea în ziua de 29 octombrie — fabrica va produce în plus 30 de tone de brichete furajere. In luna octombrie,, la fabrica de brichete furajere și productivitatea muncii a înregistrat o creștere de peste 3 da sută. Aceasta se datorește nu numai i beției organizări a muncii, ci și aprfciarii unei importante inovații concepută de tovarășii N. Vacriu și I. Scurtu. Inovația constă într-un vibrator de distribuire uniformă a materiei prime, care înlocuiește 4 muncitori. La fabrica „Reconstrucția“ .O muzcă plină de însuflețire domnește în aceste zile la fabrica „Reconstrucția“. Colectivul muncitorilor de aici se străduiește să dea viață angajamentelor ce și le-a luat în cinstea cei de-a 40-a aniversări a Marelui Octombrie. Astfel, pînă la data de 28 octommbrie a fost produsă peste plan cantitatea de 69 tone celuloză, depășindu-se în acest fel producția globală cu 1,5 la sută. Merită toată aprecierea inginerul Gh. Ciobanu de la a secția sulfit pentru buna organizare producției. La succesele obținute și-au dat o contribuție prețioasă numeroși fruntași in producție printre care amintim pe D. Pamfîru, Mihai Koader, Mattei Constantin și D. Bîrliba. IOSIF BERENSTEIN, coresp. ȘAH Finala campionatului orășenesc Bacău . De mult timp nu s-a disputat la Bacău o competiție mai importantă da șah, care să antreneze iubitorii acestui sport. Iată însă că ultimele două luni ale anului rezervă și acestei ramuri sportive atenția de vigoare. Aceasta începînd cu finala campionatului orășenesc Bacău. Marți 29 octombrie au început însă la Progresul primele partide din cadrul finalei, la care participă 114 jucători de categoria I-a și a l-a: A. Schwarțfeld, I. Bîșcă, I. Bucătaru, S. Preg’herman, dr. Herer I., dr. Secară V., Juganu G, M. Cassapu, N. Sorin, Gh. Ganea, I. Ia Irovici, Gr. Beldescu, I. Rabinovici și I. Călin. Privind lista participanților vedem că alături de nume cunoscute, șahiști cu experiență, stau numele unor tineri afirmați în ultimul timp pe „arena“ șahistă : I. Iarovici, M. Casapu, Juganu ș. a. De asemenea au reapărut în competiții șahiști mai vechi, cum ar fi Gh. Ganea, N. Sorin. Prima rundă s-a și soldat cu priminele surprize. I. Iarovici l-a învins pe A. Schwarțfeld, Juganu pe I. Rabinovici. Rezultate „normale“ sînt cele din partidele dr. Herer—Rîșcă(remiză), Ganea—Călin 1—0. Restul partidelor au fost întrerupte. Campionatul se desfășoară în fiercare marți, joi și sîmbătă începînd de la orele 17:30 și duminica dimineața. . In cinstea zilei de 7 Noiembrie, Va disputat în cadrul întreprinderii„Muncitorul liber“, un meci de șah la 11 mese, între selecționatele „Producție“ și „Administrativ“. Dintre partidele disputate, menționăm rezultatele surprinzătoare ale șahiștilor E. Popa și M. Șandru (Producție) care au învins șahiști cu experiență și de valoare, cum ar fi Milch și Ganea. Rezultatul final al întîlnirii a fost 8—3 în favoarea „Producției 1". Meciul de șah a dovedit interesul de care se bucură acest sport în ^întreprinderea respectivă. ^ ^ fur MîSâ Râii Din realizările meșteșugarilor Ziua de 7 Noiembrie — aniversarea a 40 de ani de la Marea Revoluție Socialistă din Octombrie — este întîmpinată cu însemnate succese și de cooperatorii meșteșugari. In acest scop multe consilii de conducere ale cooperativelor și-au luat diferite angajamente privind mărirea producției de bunuri de larg consum și îmbunătățirea continuă a deservirii populației. Astfel, în cursul lunii octombrie multe din aceste angajamente au fost traduse în viață. Pentru menținerea steagului de cooperativă Tot așa Colectivul de meșteșugari al cooperativei „30 Decembrie“ din orașul Bacău muncește cu mult elan și pricepere pentru a-și menține pe mai departe steagul de cooperativă fruntașă pe regiune. Antrenați în întrecerea socialistă, îndrumați de către organizația de bază, meșteșugarii obțin zi de zi realizări tot mai însemnate, reușind astfel să-și îndeplinească și să-și depășească sarcinile de plan. Astfel, de la 5 ale lunii octombrie, cooperativa meșteșugărească „30 Decembrie“ și-a realizat planul în proporție de sută la sută, pe întreg anul 1957, la capitolul prestări pentru populație. Aceasta înseamnă că s-a dat o producție pentru deservirea populației în valoare de peste 5 milioane lei. Numai în luna octombrie a.c. la cele 20 de secții de croitorie de damă și bărbătească din orașul Bacău s-au deservit peste 1200 de clienți. Merită subliniată deservirea conștiincioasă a marii majorități a acestor clienți. Aceasta se datorește în mare parte faptului că multe secții de deservire au fost complet renovate și înzestrate cu utilaj corespunzător, creînd în acest fel condiții optime de muncă meseriașilor. .■»""»I Succesele colectivului de meșteșugari din cooperativa ,,30 Decembrie“ nu s-a oprit însă aici. Ei au obținut frumoase realizări în luna octombrie și în ceea ce privește îndeplinirea planului la producția globală și producția marfă. Acești indici de plan au fost realizați în proporție de sută la sută de la 22 ale lunii. Îndeplinirea planului cu 9 zile înainte de termen înseamnă producerea pentru populație a mai multe bunuri de larg consum. Așa, de pildă, numai la secția de confecții în serie s-au produs în luna octombrie peste 6500 perechi indispensabili, însemnate cantități de alte confecții ca : paltoane de damă, costume bărbătești și altele. In dorința de a contribui și mai mult la aprovizionarea populației cu sortimente variate de confecții, de curînd cooperativa meșteșugărească ,,30 Decembrie“ a început să producă paltoane și costume bărbătești în serie pentru magazinele de desfacere ale OCL Produse Industriale. Mulți dintre cumpărători deja au și întîlnit marca cooperativei „30 Decembrie“ cusută la unele paltoane de damă și bărbătești ce se găsesc în magazinele de desfacere din orașul Bacău. Aceste noi sortimente pe care le produce cooperativa „30 Decembrie“ se execută la secția de croitorie în serie. Aici lucrează cu multă pricepere și conștiinciozitate meșteșugarii Vasile Similian, A. Ciubotaru, Maria Chirica și alții. Pînă în prezent ei au executat 150 de paltoane și 50 de costume bărbătești. Printre harnicii meșteșugari de la cooperativa „30 Decembrie“ care au obținut cele mai frumoase succese în cinstea zilei de 7 Noiembrie se numără croitorii: Vais Manase, Pincu Meilik, Ionescu Nicolae, Etinghel O., Marcel Grisaru și mulți alții. Ultimul angajament al cooperativei meșteșugărești „30 Decembrie“ din orașul Bacău este ca pînă la jumătatea lunii noiembrie să îndeplinească în întregime planul la producția globală pe întreg anul 1957. Realizările obținute pînă în prezent de către harnicii cooperatori ne dovedesc cu prisosință că acest angajament va putea fi realizat și chiar depășit. Cu șase zile înainte de termen Alături de multe alte cooperative meșteșugărești, și colectivul de lucrători ai cooperativei „Igiena“ se străduiește să întîmpine ziua de 7 Noiembrie cu noi și noi realizări în munca de zi cu zi. Astfel, datorită muncii efective a celor peste 160 de frizeri și coafeze, cooperativa „Igiena“ și-a realizat planul pe luna octombrie în proporție de sută la sută cu șase zile înainte de termen adică la 25 ale lunii. In unele secții de frizerie și coafură munca s-a îmbunătățit și deservirea populației se face cu mai multă corn știinciozitate și simț de răspundere. Acest lucru se petrece la secțiile de frizerie nr. 1, 5, 2 coafură și altele. In aceste secții poți întîlni frizeri ca Isidor Holender, Ion Tunaru, Juster Marcel și alții care au o atitudine cuviincioasă față de clienți și-i deservesc în bune condițiuni. Nu mai puțin poate fi lăudată activitatea coafezelor Vasile Olga, Barna Margareta, Eugenia Florescu și altele, care de asemenea ,vune multă atenție calității lucrului executat. Exemplul bun al secțiilor amintite mai sus este demn de urmat și de alte secții de frizerie și coafură, cum ar fi de pildă secția nr. 7 de la gară și coafură nr. 4 din strada Mihai Viteazul. C. CURTEANU ȘTIRI DIN TOATA REGIUNEA * Roman a biblioteca centrală raională ca și în numeroase comune au avut loc acțiuni culturale. Celor peste 60 de persoane prezente, nu de mult, în sala de lectură a bibliotecii raionale, li s-a prezentat recenzia romanului „Torentul de fier“ de Serafimovich In mai multe centre de comune s-au desfășurat festivaluri ale prieteniei. . Secveni ceasta comună a găzduit duminică 5 echipe artistice intre care notăm pe cele din Porcești, Butnărești, fritești și pe cea a Casei raionale de cultură, care au susținut programul festivalului prieteniei. Această sărbătoare a antrenat un număr de aproape 600 de persoane. Dulcești 1 aci un număr de aproximativ muncitori 500 de țărani au luat parte la festivalul prieteniei. Programul artistic a fost realizat cu concursul echipelor din Văleni, Bozieni și Miron Costin. In comuna Ion Creangă  a desfășurat de asemenea un festival al prieteniei și în comuna Ion Creangă. S-au produs 4 echipe artistice între care amintim pe cele din Gîdinți și Bălușești. Au participat aproximativ 300 de persoane. Peste tot în raioanele regiunii Bacău au continuat să aibă loc numeroase manifestări culturale închinate Lunii prieteniei cu popoarele Uniunii Sovietice și în cinstea aniversării a 40 de ani de la Revoluția din Octombrie 1917. Acestea au fost organizate de Consiliul regional A.R.L.U.S. în colaborare cu S.R.S.C. Comănești , prilejul festivalului prieteniei, numerosul public spectator din Comănești a avut prilejul să asculte conferința „U.R.S.S. pe urtimul construirii comunismului“. Programul artistic foarte bogat a fost susținut de echipele clubului „1 A Mai“ și „0 August" din localitate, ca și de artiști amatori din Agăș și Asău. Festivalul s-a desfășurat în sala spațioasă a clubului „1 Mai“ al întreprinderii carbonifere comăneștene. , Zeletin aionul Zeletin, in Luna prieteniei cu popoarele sovietice a fost cadrul în care s-au desfășurat numieroase acțiuni culturale. La 5 biblioteci intre care consemnăm pe cele din Podu Turcului, Căbești și Burdusaci au fost organizate expoziții care au prezentat literatura științifică, tehnică și beletristică sovietică. S-au prezentat în întreg raionul peste 30 de recenzii între care notăm recenzia la romanul „Pădurea rusească“ de Leonid Leonov și recenzia trilogiei autobiografice a lui Maxim Gorki. In raion s-au mai desfășurat 18 seri literare, 27 seri de basme pentru copii. Au fost difuzate numeroase cărți scrise pe teme legate de Marea Revoluție Socialistă din Octombrie. Corbița n comuna Corbița s-au produs echipele din Rădăcinești și Buda într-un bogat program artistic, viu apreciat de cei aproape 200 de spectatori. Programul artistic fost precedat de o conferință conscrată Lunii prieteniei romîno sovietice și aniversării Marelui Octombrie. La Podu Turcului estivalul prieteniei a fost deschis la Podu Turcului de tovarășa Spulber Dominica. La a subliniat uriașa însemnătate a relațiilor de strînsă prietenie ale poporului român cu poporul sovietic. ■ *** ud» ! Programul cultural a fost interpretat de artiștii amatori din Glavănești și Frumoasa. Au luat parte circa 150 de persoane. w C. POTINGA . O expoziție la clubul „Steaua roșie“ Ieri s-a deschis în sala de lectură a clubului fabricii „Steaua roșie“ din Bacău o expoziție cu tema „Leningradul — leagăn al revoluției proletare“. Organizată de comitetul de întreprindere al fabricii, cu sprijinul Consiliului orășenesc A.R.L.U.S., expoziția a fost vizitată chiar din prima zi de numeroși muncitori, ingineri și tehnicieni ai fabricii. .. Expoziția reprezintă fotografii oglindind activitatea revoluționară a marelui Lenin, a gărzilor roșii, participarea proletariatului rus la desfășurarea în aspecte din viața de astăzi a orașului erou. / t Crește sectorul socialist in agricultura In comuna Ștefan cel Mare Zi de zi crește și se întărește sectorul socialist al agriculturii din comuna Ștefan cel Mare, raionul Piatra Neamț. Comitetul executiv al sfatului popular comunal (președinte tovarășul Cositică Andrei) a avut ca sarcină pe luna octombrie a. c. — în funcție de ritmul prevăzut— să cooperativizeze suprafața de 30 hectare. Datorită muncii susținute duse de către organele de partid și de stat locale pentru lămurirea țăranilor muncitori de avantajele lucrării pămîntului în comun, în această perioadă de timp s-a reușit să se cooperativizeze suprafața de 45,04 hectare cu un număr de 58 familii. Aceasta înseamnă că ritmul prevăzut a fost depășit cu peste 50 la sută, raportat la suprafață. In comună sînt cinci întovărășiri, însă situația celei din satul Șerbești oglindește cel mai bine amploarea pe care o ia cooperativizarea agriculturii în această comună. In mai puțin de un an de zile de la înființare, întovărășirea Șerbești a crescut ca număr de familii de 7 ori, iar ca suprafață comasată de 8 ori. Astfel, inițial, întovărășirea a început cu 26 de familii și Î0 hectare teren, iar în prezent are ISO familii și 130 hectare teren, fără a socoti cererile din luna curentă care încă nu sînt rezolvate. Printre țăranii muncitori care s-au înscris recent Cu tot pămîntul în întovărășire se numără Dascalu V. Dumitru cu 1,50 hectare, Iacob V. loan cu două hectare teren și mulți alții. Țăranii muncitori: Manule V. Mihai, Băieșu Gh. loan, Leoșteanu N. Eleonora, Cojoc Margareta și mulți alții care au făcut cereri luna aceasta văzînd rezultatele bune obținute de întovărășiții mai vechi și-au exprimat regretul că n-au intrat de la început. De aceea, ei au început să ducă muncă de lămurire spre a convinge și alți țărani mucitori să vină cu ei în întovărășire. In fruntea acțiunii osținute de a lămuri tot mai mulți țărani muncitori pentru a porni pe drumul belșugului prin cooperativizarea agriculturii s-au situat comuniștii: Băieșu Vasile, Pavelescu Nicolae, deputații Ștefănescu Aurel, Pavelescu Ecaterina, Moșu Constantin, membru întovărășit și mulți alții. Brazdă peste haturi De curînd în comuna Cîndești, raionul Buhuși a luat ființă o nouă întovărășire agricolă, cu numele de „1 Mai“. întovărășirea cuprinde 61 familii. In ziua de 24 octombrie, tractorul a tras brazdă peste haturile celor 61 mici parcele, iar mașina cu 24 de rînduri a semănat primul grîu pe pămîntul întovărășiților. Printre primii țărani muncitori care au făcut cerere de înscriere în întovărășire se numără Braisi Gh. și Crăciun Th. Gh. Ion. In punctul numit Teiuși, se pregătește inaugurarea unei noi întovărășiri. Pînă în prezent s-au înscris7 familii printre care se numără și cele a comuniștilor Barcan Ion și Frăsinel Neculai. TACHE VASILACHE corespj v-/ La Măgirești o nouă întovărășire agricolă va lua ființă în curînd Comitetul executiv al Sfatului popular Măgirești depune în ultimul timp o intensă activitate în direcția atragerii de tot mai mulți țărani muncitori pe drumul agriculturii cooperatiste. Ca o consecință a acestei străduințe, la locul denumit Frasin s-a format un perimetru care cuprinde suprafețele de teren a 6 familii de țărani muncitori care au făcut cereri de intrare în întovărășire. In apropierea acestui perimetru se află un altul, pentru care sînt depuse de asemenea 6 cereri. In total la Măgirești există un număr de 25 cereri, pentru formarea unei noi întovărășiri agricole care va lua ființa în curînd. — IN ACEST AN Gospodăria agricolă colectivă din comuna Drăgănești, raionul Tg. Neamț a luat ființă de numai cîțiva ani. E încă în anii de pruncie. Cu fiecare an ce trece însă ea se dezvoltă tot mai mult, crește nivelul de trai al colectiviștilor. Și în acest an gospodăria a obținut în toate sectoarele realizări frumoase. Să luăm de pildă sectoarele construcții și zootehnic. _ ... in sectorul construcții colectiviștii din Drăgănești au terminat grajdul — priviți-i în clișeu — care are capacitatea pentru o sută de capete de vite; s-a construit un saivan pentru 500 de oi și un pătul pentru porumb cu o capacitate de 6 vagoane. Sectorul zootehnic numără în prezent 300 de oi și 12 boi. Venitul adus în anul acesta de sectorul zootehnic se ridică la peste 70.000 lei. Să facem cît mai multe M,,mi—m--------nmm0T-iH-m—n"—MMMwaMaanuMaBB» a—B——nai ogoare de toamnă In regiunea noastră însămînțările se apropie de sfîrșit. Oamenii muncii de la sate, lucrătorii din G.A.S. colectiviști, întovărășiți și țărani muncitori cu gospodărie individuală își îndreaptă acum atenția înspre efectuarea altor lucrări agricole menite să asigure succesul recoltei anului viitor. Intre acestea arăturile actinei au importanță deosebită. Acest lucru este confirmat în bună măsură de rezultatele dobîndite de unitățile agricole socialiste din regiune, de acei cultivatori fruntași ai recoltelor bogate care, făcînd la vreme ogoare de toamnă au adunat recolte mult sporite de porumb, sfeclă de zahăr, cartofi etc. Dacă, de pildă, colectiviștii din Pâstrăveni, raionul Tg. Neamț au strîns în acest an de pe fiecare hectar in medie cite 2200 kg. ________ porumb boabe sau dacă întovărășiții din Bozieni, raionul Roman, au adunat peste 17.000 kg. cartofi la hectar, aceasta se datorește fără îndoială și faptului că încă din toamna trecută ei au arat adine pămîntul. Intr-adevăr arătura făcută toamna aduce sporuri însemnate de recoltă ce pot ajunge pînă la 20-40 la sută. Acest spor de recoltă se explică prin aceea că arătura adincă de toamnă afinează pămîntul, contribuie la refacerea structurii solului, la îmbogățirea pămîntului în apă și hrană. In afară de aceste avantaje efectuarea arăturilor actinei se impune și pentru o mai chibzuită folosire a animalelor de muncă care în toamnă se găsesc într-o stare de întreținere mai bună decit in primăvară. Așadar in lanțul de măsuri agrotehnice care asigură creșterea necontenită a producției agricole un foc deosebit îl ocupă efectuarea arăturilor adinei de toamnă pentru însămînțările de primăvară. Convinși din propria experiență că prin executarea ogoarelor de toamnă pun temelie trainică recoltei anului viitor, oamenii muncii din unele gospodării agricole de stat, gospodării colective și întovărășiri agricole au efectuat arături adînci pe suprafețe întinse. Întovărășiții din Țibucanii de Sus, de pildă, au executat arăturile pe întreaga suprafață ce urmează să fie însămînțată in primăvară. De asemenea, colectiviștii din Păstrăveni Țibucani sînt pe terminate cu arătușirile de toamnă. Asemenea exemple sînt insă destul de puține. Ritmul în care se desfășoară arăturile nu e mulțumitor. In multe locuri, deși însămînțările au fost terminate, pregătirea terenului pentru primăvară întîrzie, pierzindu-se timp prețios pentru efectuarea acestei lucrări aict de importante. In raionul P. Neamț arăturile de toamnă s-au efectuat in proporție de numai 13,4 la sută, iar in raionul Adjud — 20,0 la sută, ceea ce înseamnă mult prea puțin față de timpul înaintat. Trebuie depuse eforturi susținute pentru a grăbi executarea ogoarelor de toamnă. In acest scop este recomandabil ca atelajele și tractoarele. ______ îndată ce au isprăvit însămînțările să fie dirijate la arat. Vremea se menține deocamdată prielnică efectuării muncilor in timp, dar ea se poate schimba de la o zi la alta așa că nu mai este permis să se întârzie cu această lucrare. Toate forțele trebuie îndreptate acum spre îndrumarea și mobilizarea țăranilor muncitori ca aceștia să execute cât mai multe ogoare de toamnă. . M. AVRAM Iși îndeplinesc obligațiile contractuale La baza de recepție a cerealelor Tg. Neamț s-au făcut toata pregătirile pentru primirea porumbului și florii-soarelui de la contractanți. Țăranii muncitori își respecta angajamentul luat la contractare de a nu întîrzia cu predarea la bază a produselor. Tot mai mulți producători se prezintă la baza de recepție Tg Neamț cu cantitățile contractate. Acum cîteva zile în fața bazei, cu carele pline cu porumb, se aflau: Ion N. Diaconu care a predat 430 kg. porumb și Gh. V. Gorcea, ambii din comuna Drăgănești , Neculai Rusu, Victoria Gh. Cozma, Mosor V. Petre și, alții din Tg. Neamț și Hunul, Iești. * Printre fruntașii îr predarea porumbului la bază se află și comitetul orășenesc U.T.M. Tg. Neamț care a predat cantitatea de 3.320 kg, iniULUC ia uniuniuvul inuru* iului. Dacă predarea porumbului a început numai de cîteva zile, apoi predarea florii-soarelui a început de mai mult timp. Pînă la data de 24 octombrie 1957 se predase 14.829 kg. Printre primii care au predat cantitățile de floarea-soarelui contractate se află G.A.C. Brusturi, țăranii muncitori: Gh. I. Mărculeț și Vasile V. Mărculeț din comuna Timișești care au predat cîte 200 kg., loan Ungureanu din Brusturi, Ioan Gh. loan din Păstrăveni, Anton V. Apetri din Petricani și mulți alții. Predarea porumbului din contracte e doar la început. Numai prin cooperative un număr de 5.251 de țărani muncitori din cuprinsul raionului vor aduce la bază zilele acestea 401.456 kg. porumb, 1# j Se pregătesc pentru iarnă La Școala de 7 ani din comuna Petrești, raionul Bacău se fac pregătiri intense pentru iarnă. Astfel, au fost reparate geamurile, ușile și sobele, s-au curățat coșurile. S-au transportat din pădure 17 metri steri de lemne de foc, urmînd ca în scurt timp să se termine adusul lemnelor. Au contribuit la transportul combustibilului părinți ai copiilor, cum sînt: Nicolae Obreja, Luca Sava, Manea Costache și alții. , " --PUIU/ C. ALEXANDRESCU. » coresp. ; 0& Â - 1 " ■ ■" - I Ele îii ajută pe muncitori Duminica trecută, elevele Școlii medii de fete și elevii Școlii profesionale de construcții din Bacău au ajutat prin muncă voluntară la recoltarea cartofilor și dezghiocarea porumbului la gospodăria anexă a fabricii de hîrtie „Steaua roșie“. Cu toate că vremea a fost rece și mohorîtă din cauza ceții, elevii au muncit cu rîvnă obținînd rezultate frumoase, T*r ~ f ' ■ ’• FLORIN DALOTA elev, Școala profesională construcții Bacău ^ fruntașele colective. Printre colectiviștii fruntași din G.A.C. „23 August"-Păstrăveni, se numără și Peiu Nistor Jenița și Apestroaie Spiridon Profira. Prima este un tamistă și a realizat 150 zile-muncă. (Nici un flăcău n-a reușit s-o întreacă pînă acum). Cea de-a doua colectivistă a reușit să facă împreună cu familia sa mai bine de 300 zile-muncă, situîndu-se în felul acesta printre bun* ta’șii colectivei. Citiți în pagina 4-a a Delegații la sărbătorirea celei de-a 40-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie.. au • In Comitetul Politic al O.N.U continuat discuțiile în problema dezarmării, zica « Popoarele arabe condamnă ponimperialistă de agresiune, față de Orientul Mijlociu, Agravarea situației economice din,, sudul Italiei, ,,, Noi succese ale poporului unlgar, • „NOI PREȚUIM AJUTORUL PE CARE NI L-A ACORDAT UNIUNEA SOVIETICA“ — Interviul acordat de președintele Nasser unui ziarist american,-