Steagul Roşu, aprilie 1958 (Anul 13, nr. 1615-1640)

1958-04-01 / nr. 1615

Pag. 2-â Din experiența noastră, privind munca de contractări Xantitățile cooperației de consum din raionul Bacău se află în prezent în plină acțiune de încheiere a contractelor cu membrii G.A.C., întovărășiți și cu țăranii muncitori cu gospodărie individuală, pentru livrarea de produse cerealiere din recolta anului 1958, în activitatea de contractări unitățile cooperatiste nu mai sunt la început. Ele folosesc cu pricepere experiența acumulată în anul 1957, an în care s-au obținut unele succese pe linia aplicării sarcinii trasate de Rezoluția Plenarei C.C. al P.M.R. din 27-29 decembrie 1956. Se poate spune de la început că țăranii muncitori din raionul Bacău au primit cu bucurie și mult interes, noul sistem de valorificare a produselor pe bază de contract, lucru ilustrat de faptul că în anul 1957 a fost depășit cu mult angajamentul luat, pentru contractarea de griu, secară și floarea-soarelui. De asemenea, au fost încheiate contracte pentru cantități însemnate de porumb. " "din Acțiunea de contractare a cerealelor recolta anului 1958 constituie sarcină de frunte pentru unitățile coo operaliste. Pînă în prezent, au fost încheiate contracte pentru 1.100 tone grîu, secară, mai mult cu 175 de tone decit întreaga cantitate contractată în anul 1957. De asemenea, s-au încheiat contracte pentru livrarea de fioare asoarelui, în cantități care de asemenea depășesc cantitatea contractată în anul 1957. Realizările obținute pînă în prezent, se datoresc unor măsuri luate din timp de către comitetul de conducere a uniunii raionale, a sprijinului primit din partea sfaturilor populare și în special a îndrumărilor primite din partea organelor și organizațiilor de partid. In cursul lunilor februarie și martie a. c. au fost ținute un număr de 129 de adunări sătești, la care au participat 17.212 țărani muncitori membri ai cooperativelor. Cu această ocazie a fost dezbătută cu mult simț de răspundere problema contractărilor, țăranii muncitori exprimîndu-și dorința să încheie contracte pe loc. Așa au făcut: Posteucă Elena, membră de partid din satul Poeni, comuna Roșiori, Munteanu M. Nicolaie din comuna Dămienești, Berzuntu I. Gh. din comuna Propana, Iftime P. Traian din comuna Dragomirești și alții. In adunările sătești cit și în discuțiile cu producătorii de la om la om, au fost popularizate avantajele, obținute de țăranii muncitori contractanți. în comuna Dămienești este cunoscut producătorul Vlad Constantin, membru întovărășit, care în 1957 a contractat 800 kg. grîu, pentru care a primit 1,37 lei pe fag. plus 0,10 lei la kg. — deoarece a fost în asociere, în urma acestor rezultate anul acesta tov. Vlad Constantin a contractat cu cooperativa L600 kg. grîu. O metodă folosită de unitățile noastre în anul 1957 și extinsă în anul 1958, a fost aceea a constituirii de asocieri pentru contractarea unor cantități mari de cereale. Dacă în anul 1957 au fost constituite un număr de 16 asocieri, putem arăta că în anul acesta au fost constituite în adunări și discuții cu producătorii un număr de 33 asocieri cuprinzînd peste 25 tone grîu fiecare asociere. O atenție deosebită a fost acordată popularizării avantajelor ce le obțin producătorii contractanți. Au fost tipărite și difuzate afișe cu explicații asupra avantajelor obținute la fiecare produs în parte; s-au executat și difuzat chemări și extrase din Hotărîrea Consiliului de Miniștri privind avantajele celor ce încheie contracte cu statul. In această acțiune un sprijin serios am primit din partea organelor de partid și a sfaturilor populare. In comunele: Dragomirești, Rădeni, Piopana, Dămienești, Berești-Bistrița, Gloduri, Colonești, Secueni și în multe altele, conducerile de cooperative prezintă în mod regulat dări de seamă asupra felului cum se desfășoară munca de contractări în fața comitetelor comunale de partid și ale comitetelor executive ale sfaturilor populare comunale, cu care ocazie cooperativele primesc un sprijin prețios. Merită evidențiată activitatea desfășurată în munca de contractări în comunele: Propana (președinte de stat Mac Leopold, achizitori ai cooperativei Zaharia Ioan și Frid Moisă), Dragomirești (președinte de sfat Tufă loan, președinte de cooperativă Turcu Toma), Secueni (președinte de stat Chitoșcă N., președinte de cooperativă Chihaia Ortansa), Rădeni (președinte de stat, Cîmpeanu I., achizitor Răileanu Gh.) și altele, unde rezultatele sunt frumoase și rinercu în creștere. de Nu același lucru se poate spune însă comuna Traian, (președinte al cooperativei Geangu Alexandru), unde treburile merg prost. De asemenea la cooperativele Șerbești (vicepreședinte al cooperativei Manea V.), Faraoani (președinte de cooperativă Jitaru Gh.) și altele unde rezultatele sunt cu mult sub posibilități. Tot în scopul impulsionării muncii de contractări, o atenție deosebită a fost acordată, angajării de achizitori permanenți și sezonieri. Cooperativele care s-au străduit să-și organizeze un corp de achizitori corespunzători au reușit să obțină și rezultate bune. Astfel cooperativa Piopana care are rază de acțiune în comunele Piopana și Lipova, a angajat un număr de 5 achizitori, cooperativa Dragomirești cu raza de activitate în comunele Dragomirești și Rădeni — 6 achizitori, Secueni (pentru comunele Secueni și Odobești) un număr de 4 achizitori. La aceste cooperative și gestionarii sunt antrenați în această acțiune și obțin realizări frumoase. Cooperativele din comunele N. Bălcescu (președinte Cojan Adam), Mărgineni (președinte fojă Dumitru), nu s-au îngrijit să angajeze achizitori suficienți și de aceea nu este întîmplător, că aceste cooperative au obținut rezultate slabe la contractări. In prezent se desfășoară în raionul nostru adunările generale de dări de seamă și alegerea consiliilor de conducere a cooperativelor. Ele trebuie să constituie un prilej de analiză temeinică a activității cooperativei și în ceea ce privește încheierea contractelor.Delegații la aceste adunări trebuie să discute și să facă noi propuneri pentru îmbunătățirea muncii de contractări. Nu trebuie trecut cu vederea faptul, că unele cooperative se mulțumesc să încheie contracte pentru livrarea de grîu, nedînd aceeași importanță contractărilor de porumb și floarea-soarelui. Comitetul de conducere a uniunii raioanele și consiliile de conducere ale cooperativelor, vor trebui să treacă de îndată la luarea de măsuri pentru contractarea în același timp, a tuturor produselor cerealiere înscrise în plan. IOSIF SINELI vicepreședinte al U.R.C.C. Bacău Toți sînt „șefi" și fac ce vor Autobusele care efectuează transportul comun al cetățenilor în raionul Adjud funcționează foarte defectuos. Această situație se datorește în mare măsură Direcției regionale I.R.T.A. Piatra Neamț. Și iată de ce, în primul rînd, organele de control nu sprijină plecarea la timp a curselor, ci mai curînd încurcă treburile. De exemplu, în ziua de 18 martie a. c., autobusul care venea de la Podu Turcului — Zeletin a sosit la podul de peste Siret (Adjudul-Vechi) la orele 115,30. Aici trebuia făcută o transbordare, podul fiind stricat și în reparație. Autobusul respectiv urma să sosească la orele 16, astfel încît călătorii să poată pleca mai departe cu trenul la orele 17,05 din gara Adjud. După o întîrziere de aproape o jumătate de liră, a sosit autobusul cu nr. 50.160 însoțit de un autocamion „Molotov“ cu nr. 26.845 Bc. In acest autocamion erau un inspector și o inspectoare de la I.R.T.A. Bacău. Călătorii le-au explicat acestora că mulți dintre ei trebuie să plece mai departe cu trenul la orele 17,05. Tovarășii inspectori n-au dat nici o atenție și au plecat să viziteze podul în lutru, iar șoferul nu a putut să plece fără aprobarea acestora. In sfîrșit, în urma protestelor călătorilor, autobusul a plecat, dar abia la orele 16,50, așa că tocmai cînd a ajuns la bariera orașului Adjud, trenul trecea. Călătorii și-au manifestat nemulțumirea întrucît mulți dintre ei aveau urgente interese de serviciu și erau așteptați la Bacău. Se pune întrebarea: de ce inspectorii de la I.R.T.A. nu au voit să înțeleagă interesele călătorilor, mai ales că aveau la dispoziție un autocamion de 3 tone și nu aveau nevoie să călătorească cu autobusul ? Procedînd în același fel acești inspectori au făcut să intîrzie și alte autobuse care trebuiau să plece din Adjud. Spre exemplu, autobusul ce urma să plece spre Păncești la orele 17,00 a fost reținut peste 30 minute, cu toate protestele călătorilor. In Adjud, nu ai cui te adresa în privința autobuselor, căci după cît se vede toți sînt „șefi“ și fac ce vor. Conducerea I.R.T.A. are datoria să ia măsurile corespunzătoare pentru îndreptarea acestei situații,. ______________.------------------------------— Colectiviștii știu să se gospodărească bine Sosisem la oficiul raional de achiziții și contractări de animale Tg. Neamț cînd tocmai tov. Văideanu Manale, brigadierul zootehnic al GAC „Drumul lui Lenin“ din Țibucani, avea în față un contract. Purta discuții cu directorul oficiului tov. Ilinca Mihai și cu alți salariați de acolo. La început crezusem ea încheie un contract pentru îngrășarea de animale, dar mă înșelasem. Discuțiile erau tot în jurul unui contract, dar de altfel, un contract de recondiționare, între ORACA Tg. Neamț și gospodăria colectivă din Țibucani.ORACA Tg. Neamț s-a angajat să livreze acestei gospodării 100 de vițele de reproducție, iar gospodăria colectivă din Țibucani și-a luat angajamentul ca în termen de 10 luni, de la primire, să le aducă un spor de 10 la sută. Auzisem pentru prima dată de încheierea unui astfel de contract și pentru a afla scopul pentru care gospodăria din Ț.bucinl a încheiat un astfel de contract, am intrat în vorbă cu tov. Văideanu Manele. — Gospodăria noastră are în plan anul acesta să-și mărească mult sectorul zootehnic, care ne asigură venituri frumoase. In acest scop, continuă brigadierul Văideanu, ne trebuie multe vițe de reproducție. Cele 27 vițele ce le avem noi în prezent sunt prea puține, încheind un astfel de contract cu statul noi vom primi 100 de vițele de reproducție."Vom avea astfel posibilitatea să ne alegem cele mai bune vițele de rasă, iar restul le vom înapoia cu un spor de 10 la sută la greutate. Noi însă le vom îngriji cît mai bine ca în cele 10 luni de creștere să le aducem un spor mai mare și astfel vom putea avea un cîștig, care se va adăuga la ziua de muncă a colectiviștilor. "»* l !_*&*! Dezvoltarea sectorului zootehnic, creșterea și îngrășarea de animale și vinderea lor statului, prin contract, aduce mari venituri astfel valoarea gospodăriei colective și zilei de muncă crește. De acest considerent ține cont GAC din Țibucani. Colectiviștii de aici știu să-și aleagă ramurile cele mai aducătoare de venituri, știu să se gospodărească bine. ’ GH. APOSTOL’ steag ni: B fisn Pentru fondul centralizat al statului Deși în comuna Pîrgărești din raionul Tg. Ocna au stat suprafețe mari de teren arabil, totuși locuitorii sprijină din plin acțiunea de contractare a cerealelor. Astfel, ei au hotărît ca în anul 1958 să contracteze cu statul cantitatea de 20.000 kg. porumb și 4.000 kg. de grîu față de 5.000 kg. porumb și 1.000 kg. grîu pe care l-au contractat la anul 1957. Numai în zilele de 17—18 martie s-au contractat aproape cîte 1.000 kg. porumb zilnic. Aceste succese se datoresc faptului că la fruntea celor care au încheiat contracte se situează salariații, printre care se numără: Iura Gheorghe, Alexe Gheorghe, Pisarii Gheorghe Ștefan, Ghergu Gh., Trifan Ștefan, Pelin Constantin, Chițigoi Gh. și alții care au contractat însemnate cantități de porumb. Exemplul dat de ei a fost urmat de numeroși cetățeni printre care: Borloș Gh. Ștefan, A. P. Andrei, Farțade Gh. I. Acțiunea de contractare decurge într-un ritm din ce în ce mai viu , ANDREI PISARU, coresp. Și-au achitat cota de carne Cetățenii din comuna Dragomirești, raionul Bacău, înțeleg să-și achite datoriile către stat. Astfel pe trimestrul I, al acestui an, planul de colectare la carne a fost îndeplinit sută la sută. Cantitatea de carne prevăzută la plan, a fost predată pînă la data de 20 martie a. c. GH. GABARA, coresp. Lipsă de interes Conducerea cooperativei noastre de aprovizionare și consum din comuna Găiceana, raionul Adjud, nu-și dă interesul ca magazinul să fie mereu aprovizionat cu articole necesare școlarilor. De exemplu, lipsește cu desăvîrșire cerneala de scris, caiete de aritmetică și dictando nu se mai găsesc de mai bine de o lună, lipsesc de asemenea și maculatoarele. Deși conducerea cooperativei cunoaște acest lucru, amînă mereu de azi pe mîine rezolvarea. E timpul însă să fie luate măsuri în această privință. VLAICU RADU coresp. Alegerea de comitete gospodărești pe circumscripții electorale în cartierul C»F.R.«Bacău Nu de mult, cetățenii circumscripțiilor electorale nr. 82, 83 și 84 se îndreptau către căminul cultural Grivița Roșie pentru a alege pe cei mai activi dintre ei în comitetele gospodărești de circumscripție. în sală au fost prezenți circa 120 cetățeni cînd tovarășii deputați Enășoaie Neculai și Moise Natalia au deschis adunarea populară arătînd la scurte cuvinte rezultatul alegerilor de deputați în sfaturile populare de la 2 martie a. c., felul în care s-a desfășurat prima sesiune a sfatului, popular și componența comitetului executiv. După aceasta fiecare circumscripție și-a propus un număr de 9 tovarăși în comitetul de circumscripție. In urma discuțiilor purtate, fiecare comitet gospodăresc și-a desemnat conducerea, formată dintr-un președinte, un vicepreședinte și un secretar. Discuțiile au arătat ca cetățenii cartierului G.F.R. sunt hotărîți să execute la anul acesta mai multe ore de muncă voluntară pentru înfrumusețarea cartierului. Intre altele va fi pavat Bulevardul „23 August”. După alegerea comitetului, s-au alcătuit planuri de muncă, ce prevăd o biective cu caracter general ca: gos podărirea străzilor, trotuarelor, curățirea rigolelor, amenajarea gradinelor de zarzavaturi și flori, plantarea de pomi, folosirea rațională a cișmelelor, rezisarea cazurilor de boală a copiilor și legătura părinților cu școala etc. Pentru lucrările ce trebuiesc executate la asfaltarea bulevardului „23 August“, fiind lucrarea ce interesează întregul cartier, fiecare circumscripție și-a trecut în plan antrenarea a cîte 10 tovarăși care să efectueze săptămînal un număr de 80 de ore muncă voluntară pe toată perioada lucrărilor. La propunerea tov. Roman Pahaite, secretarul comitetului gospodăresc al circumscripției nr. 83, cetățenii din această circumscripție au chemat la întrecere patriotică în cinstea zilei de 1 Mai circumscripțiile 82 și 87, privind buna gospodărire și înfrumusețare a circumscripțiilor. Chemarea a fost susținută și întîmpinată cu entuziasm de toată adunarea. A. MAISTERUC deputată în circumscripția electorală nr. 83 ©o©©®®®®©®®®®®©®o©©o®os@©eo3o©@@®®®@®®© ío$3üs©o®®®ai®®a®i®®®®®®®®o£Mí®©©®®®8öts^e®®®öe®©®®®©®®®®®®®®®®®®®« Respectarea timpului optim de însămînțare, condiție importantă pentru obținerea unor recolte bogate Ca să poată încolți, orice sămînță pusă în pămint are nevoie de umezeală, căldură și de aer. Avînd aceste condiții, sămînța se umflă, în bob încep transformările chimice, iar coltele se trezește la viață și încolțește. Dacă în pămint este destulă umezeală, însă lipsește căldura necesară, boabele vor pieri. Din contra dacă în sol este căldura necesară, dar lipsește umezeala, atunci boabele vor sta ca într-o magazie, adică nu vor încolți sau vor încolți cu întîrziere, dînd naștere la plante slabe și întîrziate, care surprinse de perioada secetoasă din jumătatea doua a lunilor iunie și iulie vor da producții mult scăzute sau vor fi compromise. în ambele cazuri înseamnă că am pierdut în zadar munca și terenul pe un an de zile. Se pune întrebarea dacă n-ar fi bine să semănăm mai tîrziu, după o ploaie bună și cînd solul are destulă căldură. Răspunsul nu poate fi decît negativ întrucît orice semănătură făcută cu întîrziere dă naștere la plante firave care vor fi prinse de perioada secetoasă de vară înainte de a se dezvolta complet. Și în acest caz vom avea pierderi mari de recoltă. Din cele arătate reiese limpede că semănatul trebuie făcut la timpul potrivit, adică îndată ce în sol există umezeală suficientă și căldura minimă necesară pentru încolțirea semințelor. Regulile agrotehnice precizează că ca pentru a încolți, diferite semințe au nevoie de temperaturi diferite în sol. In acest scop semănatul de primăvară este repartizat într-o anumită ordine, în măsura în care crește căldura în stratul superior al solului (de la 5 pînă la 15 cm. adîncime). Astfel, întreaga perioadă destinată însămînțărilor de primăvară se împarte în epoci și urgențe, grupîndu-se în acest sens toate culturile spre a fi semănate exact atunci cînd au cele mai bune condițiuni de încolțire și deci de creștere și dezvoltare. Dacă semințele de ovăz, borceag sau mazăre încolțesc foarte bine cînd temperatura solului e de 1—2 grade adică începînd din prima zi de desprimăvărare sau cum se mai spune la mustul zăpezii, din contra, porumbul nu se poate semăna decît în momentul cînd în sol avem temperatura minimă de 9—10 grade, temperatură care se menține cel puțin 4—5 zile. Cea mai bună ordine de însămînțare a culturilor de primăvară, stabilită de tehnica agricolă, pentru regiunea noastră este următoarea : din EPOCA I-A, URGENȚA I-A începe prima zi după desprimăvărare și durează aproximativ pînă pe la 5—10 aprilie. în această urgență se însămînțează grîu de primăvară, ovăzul, borceagul, precum și floarea-soarelui, sfecla de zahăr și unele zarzavaturi: morcov, pătrunjel, salată, spanac, ceapă, usturoi, ridichi. . Urmează urgența a II-a din prima epocă care durează puține zile — adică de la 5—10 aprilie și pînă la 15 aprilie. In această perioadă se seamănă cînepa, sfecla furajeră, unele legume și se plantează cartofii timpurii. IN EPOCA A II-A care durează de la 15 aprilie și pînă la aproximativ 5 mai, se însămînțează cea mai mare suprafață de teren a regiunii, întrucît aceasta este perioada optimă (cea mai potrivită) pentru semănatul porumbului, adică cultura care ocupă aproape jumătate din suprafața arabilă a regiunii. Tot acum se seamănă fasolea în ogor propriu sau prin porumb, cartofii tîrzii, porumbul pentru fîn și siloz, diferite plante furajere etc. Culturile a căror semințe nu pot încolți decît atunci cînd în sol există o temperatură de peste 15—20 grade se seamănă în ultima epocă — epoca a III-a — care durează de fapt puține zile — de la 5 mai—10 mai. Această orînduire a însămînțărilor în raport cu timpul optim de încolțire a diferitelor semințe poate diferi de la un raion la altul, după condițiile de climă. Astfel, în raioanele situate mai înspre munte însănînțările vor începe ceva mai tîrziu față de raioanele de șes. Respectarea orînduirii însămînțărilor pe epoci și urgențe — pentru fiecare fir de vianta constituie cheia succesului în obținerea unor recolte bune, întrucît numai astfel putem avea plante viguroase care să se dezvolte bine . Din cele arătate rezultă cît de important este să urmărim și să precizăm sau cum se mai spune să prindem momentul potrivit pentru începerea semănatului fiecărei culturi în parte. In această perioadă, fiecare țăran muncitor are datoria să fie prezent cît mai des pe ogor, să cerceteze dacă terenul se poate lucra sau dacă solul are temperatura necesară. In mod practic aceasta se poate constata luînd un pumn cu pămînt, strîngîndu-l în mînă și apoi se lasă bulgărele să cadă, dacă se sparge înseamnă că terenul este numai bun de lucrat. Trebuie părăsit obiceiul învechit de a începe semănatul ,după anumite semne din natură (cînd înfloresc zarzărul, porumbarul), întrucît știința agrotehnică și experiența fruntașilor în agricultură ne pune la îndemînă suficiente mijloace de a stabili practic momentul optim de însămînțare. In legătură cu începerea mai timpurie a semănatului este bine să ținem seama de faptul că în iarna aceasta a căzut puțină zăpadă, deci la pămînt nu s-a strîns o cantitate prea mare de apă. Pe de altă parte din cauza timpului rece din luna martie, semănatul va începe cu întîrziere .Toate acestea constituie motive în plus pentru urgentarea începerii însămînțarilor de primăvară. In afară de aceasta este bine să precizăm că prin urgentarea semănatului nu trebuie să înțelegem că această lucrare trebuie făcută repede și prost, sau cum s-ar zice s-o dăm peste cap, ci dimpotrivă să începem lucrarea la timp, s-o facem de calitate și bineînțeles cu respectarea regulilor agrotehnice. Din cele arătate reiese limpede de ce este necesar să începem semănatul cît mai timpuriu, de ce trebuie respectată Unduirea însămințării diferitelor culturi în raport cu temperatura solului. Numai respectînd indicațiile arătate vom asigura sporirea continuă a .iStISSÎS* ’ ‘ Nr. 1.Si5 (3.094) A început returul campionatului categoriei B la fotbal Dinamo Bacău — Unirea Focșani 1-1 (0-0) Duminică a reînceput campionatul categoriei B la fotbal. In prima etapă a returului formația locală Dinamo a întilnit în deplasare formația din Focșani Unirea (fostă Progresul). In general, meciul a dat loc unei dispute dîrze la capătul căreia cele două formații și-au împărțit punctele. Scor final: 1—1. Cele două goluri au fost înscrise în ordine de Filip (min. 53) pentru Dinamo și Mitrea (min. 82) pentru Unirea Focșani. CELELALTE REZULTATE: Dinamo Obor—Prahova Ploești 3—1 (1—1); Știința Iași—Dinamo Bîrlad 2—0, (1—0); Poiana Cîmpina—C.F.R. București 0—1 (0—1); Flacăra Moreni —Știința București 1—0 (1—0) ; Progresul Suceava—Foresta Fălticeni 0—1 0-1). Intîlnirea dintre Farul Constanța și Combinatul Poligrafic București a fost amînată. ETAPA VIITOARE (13 aprilie) Dinamo Bacău—Dinamo Obor, Știința București—Știința Iași, C.F.R. București—Unirea Focșani, Dinamo Bîrlad— C. P. București, Foresta Fălticeni—Flacăra Moreni, Prahova Ploești—Poiana Cîmpina, Farul Constanța—Progresul Suceava. Duminică meci de cupă Duminică 6 aprilie se vor desfășura 16-imile de finală ale Cupei R.P.R. la fotbal. în cadrul acestei etape, formația locală Dinamo va întîlni pe terenul din Focșani echipa de categoria A „Rapid București“. In orașul nostru se va desfășura în cadrul aceleiași etape de cupă, întîlniea dintre formațiile: C.F.R.Iași (categoria C) și Dinamo Bîrlad (categoria B). CLASAMENTUL 14. C. P. București 13 3 2 8 14 : 32= 8 1. Farul Constanța 13 8 3 2 31 : 12=10 2. Știința Iași 14 7 5 2 25 : 18=19 3. Dinamo Bacău 14 7 4 3 33 : 14=18 4. C.F.R. București 14 6 4 4 17 : 10=10 5. Dinamo Obor 14 6 4 4 28 : 18=15 6. Dinamo Bîrlad 14 6 4 4 24 : 20=16 7. Flacăra Moreni 14 ’6 3 5 22 : 20=15 8. Foresta Fălticeni 14 5 3 6 10 : 19=13 9. Poiana Cîmpina 14 4 3 7 19 : 22=11 10. Progresul Suceava 14 3 5 6 12 : 14=11 11. Știința București 14 4 3 7 18 : 27=11 12. Prahova Ploești 14 4 3 7 15 : 29=11 13. Unirea Focșani 14 4 2 8 12 : 25=10 Rezultatele concursului regional moto-A.V.S.A.P. Duminică 30 martie s-a desfășurat la Bacău în cadrul campionatului AVSAP moto, concursul moto de regularitate și rezistență, organizat de comitetul organizatoric AVSAP regional Bacău. Au participat un număr de 31 tovarăși membri AVSAP, din orașele: Bacău, P. Neamț, Roman și raioanele Tg. Ocna, Bicaz și P. Neamț. Plecarea concurenților s-a făcut din curtea Comitetului Organizatoric AVSAP regional Bacău, începînd de la orele 8 pe traseul Bacău, Roman, oraș P. Neamț, Bicaz, P. Neamț, Bacău, înapoierea la start a concurenților s-a făcut în piața autobazei Bacău. La sfîrșitul concursului, comisia a stabilit următorul clasament: LA INDIVIDUAL Categoria A: Locul I Sabo Matei din Bacău, locul II Barbu Vasile, din Tg. Ocna, locul III Afloarei Vasile din Bacău. Categoria B: Locul I Rusu Constantin din Bacău, locul II Vass Edmond din Bicaz, locul III Umbrărescu Constantin din Bacău. PE ECHIPE Categoria A: Locul I Afloarei Vasile din Bacău, Dines Emanoil — Bacău, Barbu Vasile — Tg. Ocna. Categoria B: Locul I Pintea Ioan — Bacău, Vass Edmond — Bicaz, Niță Mihai — Bacău. Categoria B: Locul II Rusu Constantin — Bacău, Huluba Dumitru — Bacău, Boatcă Dumitru — Bacău. Au mai fost clasificați pentru rezultatele cele mai bune la probele de tir, aruncarea grenadei și buna disciplină pe tot traseul: tovarășii: Brîndușa Constantin oraș Bacău, Andronica Agereș oraș Bacău, Huluba Dumitru oraș Bacău, Nanta Alexandru raion Bacău, Miron Grigore oraș Bacău, Pojor Dumitru oraș roman. Tuturor concurenților clasificați de comisie li s-au distribuit diferite premii în obiecte și diplome AVSAP de clasificare sportivi moto. De asemenea toți concurenții pârticipanți la concurs au primit cîte o diplomă AVSAP de participare la concursul moto regional AVSAP. Cu ocazia acestui concurs, comitetul organizatoric AVSAP regional Bacău, apreciază in mod deosebit frumoasa comportare a tuturor concurenților, de-a lungul întregului traseu. La concursul republican AVSAP care se va desfășura în orașul Stalin în ziilele de 5 și 6 aprilie 1958, regiunea AVSAP Bacău va fi reprezentată de două echipe a trei concurenți AVSAP.. C. ILIESCU coresp. ANUNȚ ! Stațiunea Balneară Vatra-Dorinei acordă internări contra cost 1 cu casă, masă și tratament în [ tot cursul anului. Se pot trata boli de inimă și ] tensiune arterială, iar în timpul verii și boli reumatice. Pînă la 1 iunie se acordă re’iduceri de tarife. • Solicitanții se pot adresă în scris stațiunii pentru rezervarea de locuri în orice perioadă a anului: .......... : !! Vv