Steagul Roşu, iulie 1958 (Anul 13, nr. 1691-1717)

1958-07-01 / nr. 1691

Pag. 2-a. Fotbal categoria B Dinamo Dacă duminica băcăuani au avut trecută spectatorii „fericirea“ să fie plouați la meci, de data aceasta, au venit „înarmați“ cu umbrele, pelerine și alte obiecte care au darul de a împiedica pătrunderea apei de ploaie pînâ la piele. Vremea arăta tot o ploaie de la început, însă pe următorii sau depărtat, au dispărut și timpul a devenit cel mai favorabil pentru disputarea unei întîlniri sportive. Și de data aceasta stadionul „Libertății“ a fost plin pînă la refuz de amatorii jocului cu balonul rotund, pentru a asista la întîlnirea de fotbal din cadrul categoriei B, unde mai exista o oarecare speranță în drumul spre prima categorie a țării. Scorul a fost favorabil băcăuanilor — 5—1 — fapt ce îi avantaja mai mult în golaveraj, însă ce păcat că studenții ieșeni n-au putut „ciupi“ două puncte de la „Farul“ Constanța, pentru a crea o punte mai sigură spre divizia A băcăuanilor. Speranțele s-au spulberat și mai mult. Cu siguranță că așa este, doarece constănțenii au ultimul joc acasă (cu Flacăra Moreni și care este relativ ușor) pe cînd dinamoviștii se deplasează în ultima etapă la București în luptă cu Rapid II, care este o formație destul de puternică... Să revenim puțin la jocul care a avut loc duminică între Dinamo și Știința București. In general partida s-a ridicat la un nivel tehnic corespunzător, dar nu s-a putut menține în tot timpul desfășurării jocului. Au fost perioade în care jucătorii ambelor formații au practicat un fotbal de calitate, cum rareori au ocazia spectatorii băcăuani să vadă. Au fost însă și perioade cînd se practica un fotbal sub orice critică. Nu ne referim la oaspeți, ci la jucătorii noștri, la ei, care ar trebui să practice în toate întîlnirile un fotbal de calitate. Jucătorii dinamoviști ne-au dovedit acest lucru în mai multe partide, ne-au dovedit-o și duminică, cînd, din acțiuni bine concepute, mingea se odihnea în poarta adversă. Dar, mai există la ei și perioade de așa-zisă decădere în timpul jocului. Această stare n-ar trebui să existe, pentru că dăm prilejul adversarilor să preia conducerea acțiunilor și... avem neplăceri pe teren propriu, lucru care era să se întîmple duminică în prrma parte a jocului. Dinamoviștii însă și-au revenit și au concretzat parte din multiplele ocazii avute. Dar iată cum s-au petrecut lucrurile pe teren, Mingea pornise doar de la centrul terenului și intr-o jumătate de minut a fost în poarta oaspeților. Gram marcase un gol de toată frumusețea. Ca păcat însă că era într-o clară poziție de ofside. Nu trec decât trei minute de joc și Dudaș face o cursă spectaculoasă pe extremă de unde centrează excelent la Filip. Acesta din urmă reia mingea cu capul în plasa. Gol perfect valabil. Este 1—0 pentru Dinamo. Oaspeții nu se descurajează și contraatacă prin surprindere, însă apărarea dinamovistă la post respinge cu succes. In minutul 10 dinamoviștii au ocazia să urce scorul, dar Gram ratează o rară ocazie. (Singur cu portarul, trage pe lingă poartă). Un minut mai tîrziu Filip face o centrare frumoasă, care este prelungită de Gram pînă la Jotart, dar acesta, în fuga după balon, se împiedică și cade. Minutul 13 este acela în care scorul este urcat la 2—0. Jojart primește o minge de la Gram, se apropie de poartă; portarul îi iese înainte, dar Jojart îl triliiează și introduce mingea în poartă. Am mai remarcat o centrare a lui Dudas, prelungită de Filip pînă la Gram care reia puternic pe lingă poartă. De asemenea, șutul tras de Cîrnaru de la 35 m. (a fost o minge trasă prin surprindere care nu a putut fi reținuă de portar, ci boxată spre Gram, care din nou trage pe lingă bară). In minutul 32 oaspeții contraatacă periculos și obțin un corner, care a produs învălmășeală în fața porții apărată de Faur. Situația a fost clarificată însă de Lupeș,, care a degajat puternic mingea spre centrul terenului de joc. Patru minute mai tîrziu, Dumitrescu face o cursă pe extremă, centrează, mingea ajunge la Maior, care o reia din bucată drept în brațele lui Faur. După un minut însă, exact aceeași figură face Dănciulescu care trimite mingea de pe extremă la Bugeac, acesta din urmă înscrie cu capul. Scor 2—1. Pînă la terminarea celor 45 de minute, am mai asistat la un joc de cîmp, presărat cu contraatacuri periculoase din partea ambelor echipe. Le reluare, oaspeții sînt hotărîți sa reducă din handicap și au inițiativa timp de cîteva minute. Ei atacă insistent prin Dănciulescu, Bogeac, Maior și Kollosy, dar nu reușesc să concretizeze. In minutul 49 asistăm la cel mai frumos gol. Filip, luptînd cu doi apărători adverși trimite totuși lui Jojart, care din viteză reia direct în plasă. Scor 3—1. Și cel de-al patrulea gol a fost frumos. Gram primește o minge, se duce de unul singur și șutează extrem de puternic în portar. Din portar mingea ricoșează în stoperul Miu, apoi în plasă. In minutul 71 asistăm la un atac al gazdelor care se soldează cu un corner. Execută Gram. Mingea ajunge la Dudaș, care deși încadrat de patru apărători adverși, totuși introduce mingea în plasă. Cu acest gol se pecetluiește și scorul final al partidei după 90 de minute de joc. Pînă la sfîrșit am mai reținut cîteva contraatacuri ale oaspeților, care au fost anihilate de către apărarea gazdă. Arbitrul Marinciu Mihai—Ploești— ajutat la tușe de Zauer Ștefan — Cîmpulung Moldovenesc — și Carol Segal — Botoșani — a condus întrecerea următoarelor formații :■ DINAMO: Faur, Giosanu, Florescu Gh., Lupeș, Cîrnaru, Ujvary, Dudaș, Filip, Gram, V. Florescu, Jojart. ȘTIINȚA: Zamfir, Lepădat, Miu, Tender, Makași, Palogos, Dummitrescu, Maior, Bogeac, Kollosy, Dănciulescu, Bacău - Știința București 5-1 (2-1) Rezultate Clasamente Fotbal categoria B : Dinamo Obor—Progresul Suceava 2—2 (2—1), Foresta Fălticeni — Rapid II București 1—2 (0—1), Știința Iași — Farul Constanța 0—2 (0—0), Unirea Focșani — Prahova Ploești 3—0 (2—0), Dinamo Bîrlad — Poiana Cîmpina 3—1 (2—0), C. P. București — Flacăra Moreni 5—0 (2—0). CLASAMENTUL: Etapa viitoare (ultima) Prahova Floești C. P. București, C.S.U. București — Unirea Focșani, Rapid II București — Dinamo Bacău, Foresta Fălticeni — Dinamo Bîrlad, Progresul Suceava — Știința Iași, Farul Constanța — Flacăra Moreni, Roiana Cîmpina — Dinamo Obor. Fotbal categoria C. CF.R. Iași — Steaua Roșie Bacău 3—2 (2—0), Textila Botoșani — Dinamo Brăila 1—1 (1—0), Victoria Tecuci — Petrolul Moinești 4—0 (2—0), Sportul Muncii Rădăuți — Locomotiva Pașcani 2—2 (1—1), Gloria Dorohoi — Știința I.M.F. Iași 2—2 (1—2), Știința Galați — Rulmentul Bîrlad 2—2 (1—2), Oituzul Tg. Ocna — Textila Buhuși 1—2 (0—\). CLASAMENTUL. Ultima etapă Știința IMF Iași — Sportul Muncitoresc Rădăuți, Textila Buhuși — C.F.R. Iași, Oituzul Tg. Ocna — Gloria Dorohoi, Petrolul Moinești — Știința Galați, Dinamo Brăila — Rulmentul Bîrlad, Steaua roșie Bacău — Textila Botoșani Locomotiva Pașcani — Victoria Tecuci, 1. Farul Constanța .25 15 6 4 63 : 26=36 2. Dinamo Bacău 25 13 8 4 63 : 21=34 3. Rapid II București 25 12 5 S 42 : 27=29 4. Știința Iași 25 9 9 7 34 : 44=27 5. Dinamo Obor 25 9 8 8 49 : 40=26 6. Dinamo Bîrlad 25 10 6 9 39 : 43=26 7. Foresta Fălticeni 25 9 6 10 24. 40=24 8. Prahova Ploești 25 8 7 10 42 : 44=23 9. Flacăra Moreni 25 8 7 10 34 : 39=23 10. Progresul Suceava 25 8 7 10 30 : 39=23 11. Unirea Focșani 25 10 3 12 33 : 47=23 12. Poiana Cîmpina 25 7 7 11 34 : 43=21 13. C. P. București 25 6 6 13 33 : 49=18 14. C.S.U. București 25 6 5 14 34 : 49=17 1. C.F.R. Iași 25 18 4 3 64 : 17=40 2. Dinamo Brăila 25 13 9 3 48 : 21=35 3. Victoria Tecucj 24 13 5 6 32 : 23=31 4. Locomotiva Pașcani 25 11 7 7 40 : 26=29 5. Știința Galați 24 8 9 7 41 : 31=25 6—7. Textila Buhuși 25 10 4 11 33 : 33=24 6—7. Sportul Muncii. Rădăuți 25 9 6 10 34 : 34=24 8. Gloria Dorohoi 25 8 8 9 35 : 43=24 9. Petrolul Moinești 25 9 5 11 32 : 36=23 10. Steaua roșie Bacău 25 8 5 12 21 : 34=21 11. Textila Botoșani 25 7 6 12 33 : 44=20 12. Știința I.M.F. Iași 75 7 6 12 22 : 39=20 13. Rulmentul Bîrlad 25 6 7 12 21 : 53=19 14. Oituzul Tg. Ocna 25 5 3 17 17 : 39=13 steagul roșu Spartachiada ic vara a iincrolinei în raionul Paca. Ziua întrecerilor — o amintire plăcută Spre deosebire de alți ani, anul acesta în raionul Bacău sportul și-a găsit mult mai mulți prieteni. Cei peste 11 mii de tineri și tinere participanți la etapa pe colectiv ne ilustrează în mod convingător acest lucru. Concursurile organizate de colectivele sportive, la disciplinele prevăzute în regulamentul Spartachiadei de vară a tineretului din anul acesta, au constituit adevărate momente de sărbătoare. Multă vreme le vor rămîne tinerilor din comunele și satele raionului Bacău crestate pe răbojul amintirilor, pasionantele întreceri, zilele de animație neobișnuită pe care le-au trăit cu ocazia concursurilor din cadrul acestei interesante competiții sportive de masă. Comunele Plopana, Letea Veche, Părincea, Răcăciuni și altele au fost zilele trecute gazde ale întrecerilor din cadrul etapei intercomunale unde s-au întîlnit tinerii cîștigători din mai multe comune din jur. La organizarea acestei etape și-au dat contribuția numeroși cetățeni și activiști din diferite domenii care doresc să ridice pe o treaptă cit mai înaltă mișcarea sportivă în raionul Bacău. Astfel, nu se poate uita aportul tovarășitiori Stoica Ion, Filipescu Radu, Hrișcu Ion, Iacobeanu Vasile, Chetuș Liviu și alții, care pe lângă faptul că au obținut rezultate frumoase în satele și comunele unde își desfășoară activitatea, dar au contribuit și la buna organizare și desfășurare a întrecerilor din cadrul etapelor intercomunale. Fapt convingător despre buna organizare a acestor etape intermediare, este că aici și-au disputat întîietatea aproape 1500 de tineri și tinere, care au obținut și rezultate dintre cele mai frumoase, rezultate care le dă dreptul unora să participe la o etapă superioară — etapa raională. Scurt comentariu pe discipline întrecerile de fotbal au fost ele mai pasionante și în același timp cele mai atractive. Ele au atras pe terenurile de sport mii de spectatori, care au venit să asiste și să-și încurajeze echipa favorită. Pînă la urmă, echipele care s-au pregătit cu mai multă minuțiozitate, sub unui îndrumarea instructor sau profesor, care au depus interes, au mutat cel acumai bun punctaj, calificîndu-se pentru etapa raională. Iată deci echipele cîștigătoare de la etapa pe centre de comune, care vor participa la etapa raională: „Lumina“ Itești, „Recolta" Răcăciuni, „Șiretul" Săucești, „Recolta“ Rădeni, „Voința“ Filipeni. ★ La volei S-au calibrat următoarele echipe: FETE: „Recolta“ Părincea, „Avîntul“ Șerbești, „Recolta“ Luizi Călugăra, „Viață nouă" Chetriș, „Steaua“ Luncani, „Voința“ Dragomirești. BĂIEȚI: „Recolta“ Părincea, „Zorile“ Faraoani, „Spirtul“ Mărgineni, „Recolta“ Luizi Călugăra, „Voința“ Filipeni, „Avîntul“ Plopana, „Recolta“ Negri, „Avîntul“ Șerbești, „Spicul“ Secueni. ★ Sportul nostru național — oină nu a fost neglijat în această interesantă competiție sportivă de masă. Dîndu-i-se atenția cuvenită, jocurile s-au ridicat la un nivel corespunzător. Atît la „bătaie“ cit și la „prindere“, componenții echipelor au avut o comportare meritorie. Și aici cei cu o pregătire mai bună, care au dat atenția cuvenită antrenamentelor, s-au calificat pentru etapa superioară. Deci la etapa raională vor participa următoarele echipe: „Steagul roșu“ Horgești, „Avintul“ Șerbești, „Recolta“ Fundul lui Bogdan — Letea Veche, „Recolta“ Rădeni și „Recolta“ Negri, distanțele și secundele, vențți au concidepus eforturi serioase pentru calificare. Pe terenurile de sport, pe cîmp, pe uliți, pe unde au avut posibilitate, tinerii s-au întrecut în probele de alergări, aruncări și sărituri. Atletismul este o disciplină în care participanții dacă nu au antrenament nu ce pot obține care performanțe să dea dreptul de calificare mai departe. Dar, întru...t această disciplină sportivă este practicată pe o scară tot mai largă de către tineri, ea și-a găsit prieteni buni și în mediul sătesc, de unde vor veni tineri să se întreacă la etapele superioare pe pistă, pe gazon, sau la groapa cu nisip, bine amenajată. Tinerii care vor participa la etapa raională trebuie să-și dovedească meritul de calificare pentru această etapă printr-un efort, care să se soldeze cu rezultate bune. Iată, cîțiva dintre tinerii, care vor participa la etapa raională, reprezentînd culorile colectivului sportiv la atletism: Bădăluță Cezar, Chidesa Victor, Grigoraș Mihai, Didiță Vasile, Ion Maftei, Stoica Ion, Anghel Vasile, Leurzeanu Dumitru, Hurmuzache Vasile, Cristea Nicolae, Munteanu Gheorghe, Coman Eugen, Pitica Tereza, Alexa Genoveva, Rusu Alexandrina, Gora Lucreția, Doroftei Constanța și alții. ................ . J Concursurile de ciclism au atras pe ulițele satelor (traseul de desfășurare a probelor respective) foarte mulți săteni, care au venit să admire „rutierii“ favoriți. Lupta pentru calificare în cadrul acestor întreceri a fost foarte pasionantă, deoarece au luat startul la etapa intercomunală fruntașii colectivelor sportive. Printre alții s-au calificat tinerii Grădinarii Ioan, Ghindea Grigore și Vasile Cozma. O altă disciplină sportivă în care s-au întrecut tinerii pe categorii de greutate, a fost trîntă. Aici se cere forță în primul rînd, apoi dîrzenie și abilitate. Enumerăm doar cîțiva „voinici care se vor întrece la Bacău: Cruceanu Ion, Chifor Constantin, Feraru Gheorghe, Trofin Constantin, Botezatu Vasile, Andronic Lascăr, Hălășanu Ilie, Rugină Romică, Irimia Alexandru și alții. Tinerii calificați vor participa la etapa regională, care va începe duminică 6 iulie 1958, la Bacău. Alături de seniori vor lua parte la concursuri și juniorii (și junioarele), care de asemenea s-au calificat pentru această etapă. 1j. COZMA Volei categoria B. Voința Bacău - Știința Galați 3-0 Meciul de volei dintre „Voința“ Bacău și „Știința“ Galați, a fost așteptat cu multă nerăbdare de iubitorii acestui sport. Faptul era motivat de lupta pe care o duce echipa băcăuană pentru cîștigarea campionatului și... promovarea în prima categorie a țării. Victoria localnicilor avea să însemne încă un pas spre titlu. Pe de altă parte adversarul era echipa „Știința“ Galați, una din fruntașele clasamentului. Așadar, spectatorii se așteptau la un adevărat meci de campionat, la o luptă pasionantă și, simultan, la un bun spectacol voleibalistic. Din păcate n-a fost tocmai așa. „Știința“ s-a prezentat iară 3 titulari, cu un lot de numai 7 jucători care prin comportarea lor, în mare măsură au decepționat. In fața acestei situații, voleibaliștii de la „Voința" Bacău au avut o sarcină relativ ușoară. Nu se poate spune însă că meciul a fost slab, dar nici nu s-a ridicat peste linia mediocrității. Rareori au fost „sclipiri“ ce-au amintit de jocurile de valoare. Dacă meciul nu s-a ridicat la nivelul dorit, componenții echipei „Voința“ n-au nici o vină, întrucît în compania studenților gălățeni nu au avut ocazii să joace mingi frumoase. Era suficient ca mingea să fie trasă, și punctul era asigurat, neavînd la gălățeni nici cine să scoată, nici cine să blocheze. De altfel, nenumărate puncte s-au realizat direct din servicii. Față de cele arătate mai sus, victoria băcăuanilor este deplin meritată. In urma acestei victorii băcăuanii și-au sporit șansele menținerii primului loc. La fluierul arbitrului de categoria I-a, Florin Raimond — București — cele două echipe au apărut pe teren cu următoarele formații: VOINȚA: Ghenade V., Marcu Sabin, Suman Radu, Gură Petru, Grigoraș Mihai, Iordache D. ȘTIINȚA: Vicol Dan, Grivocovacîchi I., Huhula Sergiu, Virgil Mihalev, V. Niconov, Eugen Motora. încă din primele schimburi de mingi se vede superioritatea băcăuanilor, care preiau ușor conducerea cu 5—1. Gălățenii își revin și realizează consecutiv 3 puncte. De la 5—4 pentru „Voința“, asistăm la o adevărată luptă pentru fiecare minge, partida devenind mai interesantă. Evoluția punctajului este pe deplin edificatoare: 5—4, 6—4, 6—5, 6—6, 6—7, 7—7. De la 7—7, băcăuanii au o scurtă perioadă de „negăsire“, care permite oaspeților să-și creeze un avantaj de 5 puncte. La 12—7 pentru „Știința“ (scor paradoxal față de jocul prestat), băcăuanii își „amintesc“ că au în față un adversar mai slab și că luptă pentru titlu. Echipa începe să joace la valoarea ei. Grigoraș servește mingi grele, Ghenade creează de multe ori excelente _ situații de tras, iar Marcu prin „bombele“ lui, realizează puncte. Se obțin în scurt timp cele 8 puncte necesare victoriei în primul set. Rezultat: 15—12 pentru „Voința“; la seturi, 1—0. Cel de-al doilea set are un istoric mai simplu. Localnicii joacă mai omagin. La realizarea punctelor contribuie în egală măsură toată echipa. Se remarcă unele intervenții frumoase ale lui Iordache. Formația studenților în al doilea set nu se prea „vede". Băcăuanii conduc cu 13—4! Diferența însă nu rezistă prea mult. „Voința" joacă în continuare cu mai puțină... voință, permițînd oaspeților să reducă diferența de la 9 puncte la 2 puncte. Este numai 14—12 pentru băcăuani. Punctul decisiv al setului îl realizează Ghenade, care trage puternic mingea ce nu poate fi respinsă de Motora, singurul gălățean care mai putea interveni. Deci rezultatul 15—12, la seturi 2—0. In al 3-lea set se produce 8 ’schimbare în echipa studenților. In locul lui Vicol intră conducătorul formației M. Brandabur. înlocuirea se arată pentru prima parte a setului inspirată. Studenții joacă mai bine și preiau de la început conducerea. Ei conduc la un moment dat cu 7—2. Este suficient însă ca echipa gazdă, bine îndrumată de conducătorul ei — Nicolae Perju, să forțeze jocul ca oaspeții In lupta,da„.nu max.P??Î? realiza înCii ^ orice punct și deci „Voința“ Să" cîștige" , detașat 15—8'. La seturi 3—0, rezultat care e oglinda fidelă a raportului de forțe. De la învingători am remarcat întreaga echipă — cu mențiunile care le-am făcut mai sus și cu rezerve asupra lui Suman Radu, — iar de la gălățeni am reținut pe Sergiu Huhula, și I. Grivacovacichi, dintre care primul în special pentru servicii. Arbitrajul prestat de FI. Raimond a fost foarte bun. El a fost ajutat de Gh. Ioniță, arbitru secund de categoria a II-a, asistenți de linie Memotis Marcel — categoria a 11-a, V. Dumitriu — categoria a III-a. Scorer: V. Pintilie. Ne-a plăcut faptul că un public entuziast și-a susținut echipa favorită —* „Voința“ — de la început pînă la sfîrșitul partidei. G. M. à Concurs de motociclism pe circuit închis . Duminică dimineața, pe vreme deosebit de favorabilă s-a desfășurat la Bacău, concursul motociclist pe circuit închis, care s-a desfășurat dimineața pe arterele principale ale orașului Bacău. Știut este faptul că asemenea concursuri de motociclism pe circuit închis, oferă publicului un spectacol dintre cele mai palpitante. Arătîndu-se de la început Interesantă, întrecerea între motocicliștii mai multor localități a atras mii de spectatori, iubitori ai sportului cu motor care au împînzit traseul circuitului, ocupînd locuri cu o vizibilitate cît mai bună, înainte de a vorbi despre desfășurarea întrecerilor, se cuvine să arătăm în mod deosebit excepționala organizare a concursului de către AVSAP regional, sprijinit îndeaproape de comisia regională de moto de pe lingă UCFS. „ ___ Cei prezenți pe traseu, au fost, martorii unor dispute interesante,, spectaculoase soldate cu rezultate onorabile pentru concurenții din Bacău. In tot timpul întrecerilor au fost pasionante dueluri între concurenți și chiar între coechipierii din regiune, fapt Ce_ a atras după sine ropote de aplauze din partea publicului băcăuan. __ N-au lipsit din această cursa decît accidentele. Celelalte „fenomene" ca: suprizele, defecțiunile mecanice, abandonurile, lupta de-a lungul traseului atît în linie dreaptă cita și mai ales la viraje au fost prezente. ______ Dar, să facem loc_fapte!or_petrite în cursele pentru fiecare categorie de motociclete. _ ___ _ _ La categoria 125 cm. e. au luat startul 6 concurenți '(Malamaside Nicolae și Carabăț Anton din Galați și Szabó Matei, Afloarei Vasile, Niță Mihai Pintea Vasile din Bacău), care trebuia să parcurgă, traseul in șase ture. In prima și ajdoua tuză, primul care trece linia de sosire, este alergătorul băcăuan Afloarei Vasile, urmat de coechiperul său Niță Mihai. Trrcoind însă cu tura a treia Nita Mihai, îl depășește pe Afloarei vasile, ia conducerea șî de fiecare dată în toate turele, trece primul linia de sosire. Pe locul doi a sosit Afloarei Vasile, iar pe locul trei, Pintea Vasile. La categoria 250 cm. c. s-au prezentat la start Niță Vasile, Niță_ Mihai, Wos Eduard, Tordănescu__Dumitru’ — Bacău și Tănase Constantin, Saporeanu Ion din Galați Aici asistării la o întrecere interesantă între concurenții Tănase C-tin și Niță Vasile. Primele două ture aparțin gălățeanului Tănase, urmat la o mică distanță de Niță. Pe traseul celei de-a treia ture Niță îl depășește pe Tănase și ia conducerea. Astfel, începînd cu tura a treia, concurentul băcăuan Niță Vasile se află în fruntea celorlalți alergători și pînă la sfîrșitul celor 8 ture nu mai cedează, ocupînd locul întîi la această categorie. Pe locul doi a sosit alergătorul Tănase Constantin, urmat îndeaproape de concurentul băcăuan Woș Eduard. Acesta, din urmă, în prima tură a trecut ultimul linia de sosire, ca apoi pe rînd să depășească pe toți ceilalți alergămtori, sosind pe locul trei. După o pauză de cîteva minute își fac apariția la start patru concurenți. Aceștia sînt: Pintea Ion, Dionis Emai1 non,Umbrărescu Constantin și Petroiu j Teodor, care participă la categoria 1 250 cm. c. Această cursă aduce o deosebită surpriză. După ce alergătorul Pintea Ion conduce 7 ture, în 8-a tură are o defecțiune mecanică și pierde din timpul cîștigat. Acest fapt dă prilej concurentului Umbrărescu Constantin, care a alergat în cele șapte ture la o distanță apreciabilă de Pintea Ion, să cîștige cursa. Pe locul doi a sosit Pintea Ion, iar pe lotul trei Petroiu Teodor din Iași, care a fost depășit cu o tură de Pintea Ion. In cadrul categoriei 150 cm. c. au participat 4 concurenți (Niță Mihai, Carabăț Anton, Malamaticii Nicolae și Afloarei Vasile). Ei trebuiau să parcurgi traseul în 6 ture. In prima tură, comducerea o are concurentul Carabăț Ariaton, în a doua tură ia conducerea aleragătorul Afloarei Vasile, ca apoi acesta să fie depășit de coechipierul său Niță Mihai, care face o cursă excelentă sî cîștigă detașat primul loc. Pe locurile doi și trei au sosit concurenții Afloarei Vasile și respectiv Carabăț Anton. _ In ultima cursă a competiției s-a desfășurat proba de 350 cm.c. sport unde au luat startul 6 concurenți. El aveam de parcurs traseul în 10 ture. De la început ne este dat să asisjtăm la o întrecere interesantă, deoarece s-au prezentat la start concurenți buni și cu mașini bune. Lupta a fost strînsă între alergători pînă la sfîrșitul celor 10 ture. Concurentul Tănase Constantin însă, din Galați luînd un start bun, a trecut în fruntea celorlalți alergători și menținîndu-se pînă la sfîrșitul cursei, a trecut primul linia de sosire. După el au trecut în ordine: Niță Mihai, Woș Eduard, Aslan Pelimeo și Sapoveanu Ion. După terminarea întrecerilor, concurenții care au ocupat locuri fruntașă, au primit premii înmînate de către organizatorii competiției. NOTA Cwa despre arbitrajele campionatului de calificare la volei cu rare au fost cazurile, cînd din pricina unor arbitraje părtinitoare, unele echipe au părăsit terenul învinse și în același timp nemulțumite. Nemulțumirea însă a pornit nu de la faptul că au pierdut întîlnirea, ci pentru că în mod arbitrar, unii arbitri „trăgeau“ de meci în favoarae altei echipe, pe care o „simpatizau“ ei mai mult, sau erau „legați“ oarecum de colectivul din care făcea parte echipa învingătoare, care era scoasă de către arbitrul respectiv. " 'îgi* 1 Gaz similar am avut prilejul să vedem în recentul campionat de calificare la volei — etapa regională. Cîteva aspecte concrete ne ilustrează în mod convingător acest lucru. Fără îndoială, comisia regională de volei a delegat pentru aceste meciuri arbitri buni, care cunosc regulamentul de volei și cu experiență Dar de data aceasta, arbitrii delegați nu și-au făcut conștiincios datoria. Au arbitrat părtinitor, cu tendință de a scoate pe cutare sau cutare echipă învingătoare, cunoscînd oarecum forțele echipelor de volei din regiune. Acest lucru este greșit. Ei au uitat că nivelul tehnic al voleiului în regiunea noastră crește, au uitat că pe zi ce trece se pot afirma noi elemente în jocul la fileu, și au mai uitat că cei mai buni un sport trebuie să cîștige. Să nu plecăm mai departe și să punem punctul pe „i“. Sîmbătă dimineața am fost martorul unei întîlniri de volei dintre echipele colectivului sportiv „Victoria“ din orașul Bacău și echipa colectivului sportiv „AvlntuT"-Propana din raionul Bacău. Arbitrul principal la această întîlnire a fost delegat I. Coteț — Piatra Neamț, iar secund V. Pintilie — orașul Bacău. Fiind cunoscută „forța“ echipei din orașul Bacău și necunoscuți forța echipei din Plopana, arbitrii au considerat înainte de a începe partida, ca și cîștigat jocul de către formația din orașul Bacău. Spre surprinderea tuturor însă, formația din comuna Plopana, a făcut un „duș rece“ orășenilor, cîștigînd primul set la 9. Datorită jocului frumos practicat de tinerii de la Plopana, și spectatorii prezenți pe teren au trecut de partea lor, aplaudîndu-i la scenă deschisă. Ce se întîmplă însă ? Cu toate eforturile i plopănenilor, arbitrul îi sancționează în seturile următoare — pe motiv dp. „duble“, „reluării defectuoase“, „blocaje incorecte“ — adică cu palmele, peste fileu — și altele, încît acestora să le treacă pofta de a mai cîștiga vreun set. Așa s-a și întîmplat. Al doilea set s-au pierdut la 1, al treilea la 15, iar al patrulea la 14. După cum se vede din ultimele două seturi se poate deduce că a fost o luptă dîrză, în care formația din Plopana a avut mereu inițiativa și putea să cîștige întîlnirea. Insă ce păcat că pentru formația colectivului sportiv „Victoria“ a „jucat“ atît arbitrul principal, cît și secundul, care împreună au „tras“ de meci, în favoarea echipei din orașul Bacău, pentru ca pînă la urmă să cîștige întîlnirea cu scorul de 3—1. In felul acesta, arbitrii arestați mai sus, consideră că s-au „achitat“ de sarcina ce le-a fost încredințată de către comisia regională de volei. Asupra acestei probleme trebuie să-și spună cuvîntul și biroul regional U.C.F.S., într-o ulterioară ședință. Credem că dacă biroul regional U.C.F.S. va pune în discuție această problemă, și va lua măsuri de îndreptare, cu siguranță că arbitrajele nu vor mai influența atît asupra desfășurării jocurilor,cît și asupra rezultatelor. “ IT. FULGER * l Nr. 1.691 (3.170) Etapa regionala la volei e interesanta întrecere voleibalistica Timp de trei zile, terenurile sportive ,Voința“ și „Progresul“ din orașul Bacău au găzduit o interesantă întrecere voleibalistica — campionatul republican de calificare, masculin și feminin, unde au participat cele mai bune echipe de volei din regiunea noastră. La masculin, de pildă, au participat următoarele echipe : „Voința“-Piatra Neamț, „Locomotiva“-Adjud, „Victoria“-Bacău, „Progresul"Mg. Neamț și.Avîntul"-Propana, iar la feminin au luat parte formațiile: „Dinamo“-Bacău, „Hîrtia“-Piatra Neamț și „Voința“-Cătălești. ,locurile disputate în cadrul acestei competiții sportive, s-au ridicat în majoritate la un nivel tehnic bine apreciat de spectatorii băcăuani. Componenții tuturor formațiilor prezente în concurs au depus eforturi mari pentru a obține rezultate cît mai bune, care să le dea dreptul de calificare mai departe, într-o etapă superioară — etapa de zonă. Disputa între echipe a fost pasionantă. In prima zi de întreceri, am asistat la două întîlniri. Prima a fost între echipele „Voința“-Piatra Neamț și „Locomotiva“-Adjud, iar a doua între „Progresul“ Tg. Neamț și „Victoria“Bacău. Formația pietreană „Voința“, cu o experiență mai îndelungată în întîlniri de genul acesta și cu oameni mai bine pregătiți a cîștigat fără prea multe emoții în fața adjudenilor cu scorul de 3—0. Echipa din Tg. Neamț „Pt<£ ■greșul“, în schimb, a dat foarte mult de furcă formației băcăuane „Victoria“. Aici ne-a fost dat să asistăm la o luptă interesantă dusăi de jucătorii ambelor formații pentru fiecare minge. Se vede de la primele schimburi de mingi, că forțele sunt aproape egale între aceste echipe și se așteptă unui interesant duel, însăși evoluția scorului la seturi ne arată că lupta a fost strînsă. Echipierii ambelor echipe au cheltuit multă energie pentru a cîștigă.1 Pînă la urmă, scorul arăta 3—11 (17-19,12—15, 15-11, 11—15) în favoarea formației băcăuane „Victoria”. Celelalte întîlniri care s-au disputat au fost de asemenea interesante. In comentariul de față însă, tratăm mai mult despre întîlnirea din finală, întîlniri care avea să decidă campioana regională pe anul 1958, și reprezentanta reagiunii Bacău la faza de zonă. Duminică dimineața s-au întîlnit în finală pentru a-și disputa întîietateala formațiile „Victoria“-Bacău și „Valvița“-Piatra Neamț. Ca și altă dată în diverse competiții sportive cît și la vai lei în special, finaliștii sînt băcăuani și pietreni. Lupta între aceste doi îa localități în domeniul sportiv, a fost întotdeauna mare, deci și de data aceasta se aștepta o luptă dîrză între cele două formații de volei. Așteptarea n-a fost zadarnică. Deși victoria pînă la urmă a fost de partea băcăuanilor, totuși puttem arăta cu toată convingerea, că formația pietreană putea să câștige întîlnirea, dacă jucătorii acestei echipe aveau mai multă voință. Primul set aparține formației din cwjrașul Bacău, care-l cîștigă cu 15—12. Aici, putem arăta ca la un moment dat băcăuanii conduceau cu o diferența di cîteva puncte, ca apoi să slăbească „pasul“ dînd prilej pietrenilor să recupereze și să ia chiar și conducerea. Aceasta însă nu a durat mult și jucătorii din Bacău iau din nou conducerea și cîștigă setul. Al doilea set a fost „la discreția" pietrenilor. In această parte a întîlnirii putem spune că băcăuanii „nici nu s-au văzut“ pe teren. In timp ce pietrenii au realizat cu mare ușurință cele 15 puncte, bacăuanii n-au reușit să facă decît două. Deci, scor la seturi 1—1. In celelalte seturi (trei și patru) sîntem martorii unei lupte pasionanți pentru balon. Jucătorii ambelor formații luptă pentru a realiza cît mai multe puncte pe de o parte, iar pe de altă parte, pentru a scoate mingi aproape imposibile. Se observă la lui moment dat un echilibru de forțe, pe rînd, echipele iau conducerea, dali care nu și-o menține pînă la fine, decît cea băcăuană, care de altfel cîștigă și aceste două seturi cu scorul de 15—12. Astfel că băcăuanii obțin victoria și titlul de campioană pe anul 1958. Acest lucru le dă și dreptul de participare în etapa de zonă. La fete s-au prezentat după card arătam mai sus trei echipe. Cea mai bună echipă însă, a fost „Dinahio“Balicău, care a cîștigat toate întîlnirileși a primit titlul de campioană reigională, precum și dreptul de pârtiei apare la etapa superioară — zonă.