Steagul Roşu, decembrie 1958 (Anul 13, nr. 1821-1846)

1958-12-02 / nr. 1821

Pa*. 2 fc. învingătoare la scor în meciul cu „Bradul“ Roznov, „Steaua roșie“ Bacău a trecut pe primul loc în campionatul regional de fotbal Duminică pe stadionul „Libertății“ și a disputat ultima întîlnire din cadrul primei părți a campionatului regional de fotbal, dintre echipele „Steaua roșie“-Bacáü și „Bradul“-Roznov. Spectatorii prezenți au urmărit cu interes această întîlnire, care s-a ridicat la un sMisfăcător nivel tehnic. Rezultatul final de 5—1 (2—1) în favoarea băcăuanilor se datorește în primul rînd unei pregătiri fizice mai bune. Pentru băcăuani meciul avea o miză imâportantă, deoarece în cazul unui eșec, ar fi fost scoși pentru moment din lupta pentru șefia clasamentului Jucătorii din Reoznov s-au prezentat hotărîți să obțină cel puțin un meci nu, pentru a se»«tține astfel la jumătatea clasamentul Pe teren lucrurile n-au stat chiar și a. Dimpotrivă, Scorul rm reflectă efftic și* superioritate a echipei „Steaua roșie“ pe care a avut-o în special în tepriea a II-a. Jucătorii roznoveni care de cîte ori au evoluat la Bacău au furnizat jocuri Rgse tactiboase, de astă dată au jucat tiftle, manifestând numeroase greșeli în fiea ce privește plasamentul și pasele, ca să nu mai vorbim de trasul la poartă cu totul deficitar. Lipsită de aportul a doi înaintași — Birn și Udrea — echipa „Steaua roșie“ a folosit în centrul liniei de atac pe Sorin Avram care, în ciuda vîrstei — a împlinit de abia 15 ani — a fost cel mai bun de pe teren. Tînărul atacant a fost și autorul celui de-al patrulea gol pe care l-a înscris într-un stil impresionant: se demarcă de la centrul terenului, face o cursă splendidă pînă în careu și deși jenat de adversar găsește resursele să marcheze un gol de toată frumusețea. O bună impresie a lăsat și Popa, un jucător înzestrat cu forță și viteză, însă după părerea noastră prea nervos, preocupat mai mult să se „răfuiască“ cu adversarul decît să ia parte la joc. Interul Lemnrău a lăsat și el o frumoasă impresie prin eficacitatea dovedită cît și prin modul inteligent cu care și-a „servit“ coechipierii. Nu putem trece cu vederea că la această întîlnire, jucătorii ambelor echipe s-au lăsat foarte ușor atrași într-un joc nervos care este foarte dăunător. In coloanele ziarului nostru am opinat de nenumărate ori despre atitudinea corectă pe care trebuie să o aibă jucătorii, indiferent dacă-i joc amical sau oficial. Astfel, stoperul Vasiliu („Bradul“) l-a lovit intenționat pe Avram numai pentru faptul că acesta i-a „păcălit“ de cîteva ori. Credem că specificorii ar fi putut fi scutiți de scene neplăcute cum au fost acelea în care Enache („Bradul“) căuta mai mult picioarele adversarilor, Răducanu („Steaua roșie“) a scuipat portarul. Credem că odată cu încheierea primei părți a campionatului, conducătorii și antrenorii echipelor vor lua poziție fermă față de aceste abateri, avînd datoria de a insista în îndrumarea jucătorilor spre un joc corect. De aici vor avea de cîștigat nu numai jucătorii, ci și spectatorii. Autorii celor 6 goluri sînt: Popa (2), Avram, Răducanu, Lemnrău (din penalti) pentru „Steaua roșie“ și Magdalena marcă direct din corner pentru „Bradul“. Intrucît arbitrul Zlcu (Comănești) delegat la acest joc nu s-a prezentat, meciul a fost condus de Mircea Glovaschi (Bacău). Ii putem reproșa faptul că a dictat cu multă ușurință un 11 metri și un fault de la 16 metri, în favoarea echipei „Steaua roșie“, în general, a condus timorat, impresionat de importanța jocului, dar a procedat bine elimînd pe jucătorul Vasiliu și, luînd atitudine împotriva jucătorilor recalcitranți. Au jucat formațiile: „STEAUA ROȘIE“ , ARON—Bordea, Guriță, Antoneac—Ambăruș, Dumitru Constantin—Popa, LEMNRĂU — AVRAM, Răducanu și Giosanu I. „BRADUL“ : Străjan—Gheorghiu, Vasiliu, Gude—Dumitrescu, ENACHE— Blaga, Moroianu, MUREȘANU, Magdalena, PONICI. CELELALTE REZULTATE: „Rapid“ Piatra Neamț—„Laminorul" Roman 2—1 ; „Petrolul“ Onești—„Minerul“ Comănești 4—0; „Petrolistul“ 1.n frmănești—„Oituz“ Tg. Ocna 1—1; „Cimentul“ Bicaz— „Hîrtia“ Piatra 2—1; „Trotușul“ Adjud—„HiMeciul restanță „Hîrtia“ Piatra Neamț- „Petrolul“ Onești se va juca ciin energia" Bicaz 1—2 . „Partizanul“ Bacău—„Victoria“ Bacău 3—0 (ultima echipă fiind suspendată din campionat). In urma acestor rezultate CLASAMENTUL campionatului regional de fotbal are următoarea înfățișare : duminică 7 decembrie la Piatra Neamț. 1. Steaua roșie Bacău 13 9 13 40 : 13=19 2. Rapid Piatra Neamț 13 9 13 40 : 16=19 3. Laminorul Roman 13 9 0 4 37 : 17=18 4. Hidroenergia Bicaz 13 8 1 4 23 : 14=17 5. Hlrtia Piatra Neamț 12 7 1 4 22 : 13=15 6. Cimentul Bicaz 13 6 2 5 23 : 18=14 7. Bradul Roznov 13 6 1 6 29 : 32=13 8. Oituz Tg. Ocna 13 6 I 6 16 : 28=13 9. Petrolul Onești 12 5 1 6 15 : 14=11 10. Trotușul Adjud 13 5 1 7 23 : 39=11 11. Partizanul Bacău 13 3 4 6 18 : 2S=10 12. Petrolistul Dărmănești 13 4 2 6 19 : 32=10 13. Minerul Comănești 13 2 8 13 : 29= 7 Pregătiri pentru începerea Spartachiadei în ultimul an, raionul Bacău a făcut 16.000 persoane fizice din întreg raio: o serioasă cotitură pe linia mișcării de nur, cu 5.000 mai mult față de ediția scultură fizică și sport. Aceasta s-a precedentă. [tut face datorită reorganizării coefetivelor sportive, îndrumării efective șifi sprijinului acordat în permanență de președintele U.C.F.S.-ului raional, Constantin Bulgaru și de membrii Consiliului raional U.C.F.S. Astfel, nu de mult, președintele comisiei raionale pentru organizarea Spartachiadei, tov. Marin Ciuciu, a instruit secretarii comitetelor comunale U.T.M. președinții colectivelor sportive, pre tferîndu-se Regulamentul Spartachiadei V iarnă și întocmîndu-se planuri de acțiune. în această ediție, comitetul raional U.C.F.S. s-a angajat să mobilizeze De îndată ce condițiile atmosferice vor permite se vor organiza 3 centre de schi model la Răcăciuni, Hemeiuș și Părincea. Tot în această perioadă se va accentua munca pentru înscrierea de noi membri și încasarea cotizațiilor. In raionul Bacău în ultimele săptămîni au fost înființate 5 colective sportive din care două în comuna Răcăciuni (G.A.S. și Școala zootehnică) și în comunele Răcătău, Valea Seacă și Hemeiuș, urmînd ca pînă la sfîrșitul anului să fie constituite încă 15 colective sportive. V. M. i STEAGUL KO ? IT Din activitatea unei biblioteci raionale Dacă intri într-o seară în biblioteca raională din Buhuși te întîmpină obișnuita animație. In sala de lectură, tineri și vîrstnici citesc sau discută în șoaptă. Printre aceștia îl afli neapărat pe penssonarul Ilie Butucaru, în vîrstă de 70 ani. De la începutul anului el a citit peste 100 volume. Printre cei aproape 1.400 de cititori se numără și Marcu Iancu, muncitor la fabrica de postav Buhuși, țăranul muncitor Tănase Gheorghe și elevii Stan Maria și Capșa Gheorghe. Un rol deosebit în munca de popularizare și distribuire a cărții îl au bibliotecile de casă dintre care cea mai activă este biblioteca de casă nr. 1 condusă de tov. Apetri Elena. In numai 17 zile de la înființare, această bibliotecă a reușit să-și facă 52 cititori cu 84 cărți citite. Anul acesta biblioteca e frecventată in afară de cititori și de amatorii de muzică. Periodic, aici se organizează audiții muzicale pe diferite teme, iar în prezent se pregătește un proces literar pe teme din nuvela „Lența“ a lui Francisc Munteanu. IOAN FERLUȘCA, coresp. Ce are de spus conducerea autobazei din Zeletin Dacă vrei să călătorești cu autobusul I.R.T.A. pe traseul Adjud—Huruești trebuie să-ți faci prieten neapărat pe taxator căci altfel nu-ți emite bilet pe distanța cerută. Și iată cum stau faptele. In una din zilele lunii noiembrie mă aflam la cursa nr. 2.163 care era de acum gata de drum pe distanța Adjud—Huruești. Peși am fost primul la geamul la care taxatorul emitea bilete de călătorie și am așteptat o oră pentru a obține bilet, am fost nevoit să-mi am în călătoria”. Aceasta deoarece taxatorul despe cursa nr. 2.163 a avut grijă în primul rînd de prietenii și cunoscuții lui și fiindcă prieteni au fost mulți, am rămas pe jos. Ce are de spus despre o asemenea situație conducerea autobazei Zeletin ? VASILE HARET, “coresp. Pe drumuri de munte (Urmare din pag. la) așteptau pe harnicii muncitori forestieri, iar femeia de serviciu le pregătea masa. — Peste citeva zile vom avea aici lumină electrică — îmi spuse un muncitor. — Sindicatul le-a promis și un aparat de radio — completă un altul... La Burda și Burda Nouă Aici am ajuns odată cu începutul iernii, înfățișarea pădurii se schimbase, iar copacii îngreunați de prima zăpadă își aplecau crengile spre pământ. — Ați adus iarna la noi — mă intimpină glumind tovarășul Gheorghe Cobuz, conducătorul acestui parchet. Să știți insă că nu ne supărăm. Ne găsește bine pregătiți. Planul anual l-am îndeplinit încă de pe ziua de 6 octombrie, iar acum lucrăm în contul lui '59. Am intrat împreună prin dormitoare. Fiecare are aparat de radio sau patefon și biblioteci volante. O parte din muncitori citeau, alții ascultau în jurul radiourilor ultimele știri din lume. Peste tot domnea o atmosferă însuflețită, întreținută și de diferite glume. După cum era și de așteptat, și aici, ca și in celelalte parchete am găsit noi fapte ce dovedesc din plin hărnicia forestierilor arășeni. Parchetele Burda și Burda Nouă sunt fruntașe pe I.F.E.T. Colectivele lor de muncă și-au adus cea mai mare contribuție la îndeplinirea planului anual înainte de termen pe întreprindere. Am putea scrie încă multe pagini despre viața nouă a forestierilor de la I.F.E.T. Agăș, despre idealurile și gândurile lor. Ne rezumăm deocamdată numai la aceste rinduri... Spațiul nu ne permite. Dar promitem că in viitorul apropiat... Ar. rm mm Printre fruntașii fabricii de pielărie și încălțăminte „Partizanul" din Bacău se numără și tînărul rihtuitor Rusu Constantin. El constituie un exemplu demn de urmat pentru tinerii din întreprindere pentru felul în care se achită de sarcinile ce-i stau în față. Nu i-a răbdat pădurea In viața lui Ioachim Moruzi se cunosc cîteva etape. Una înainte de cel de-al doilea război mondial cînd, funcționar de origină mic-burgheza, căuta să răzbată cît mai repede în sus. Cum metodele ciistite nu-l satisfăceau, a încercat altele, pătate de noroi și sînge. Deosebit membru al partidelor legionar și cuzist, Ioachim Moruzi face pe ziaristul, scriind articole îmbicsite de naționalism și șovinism în ziarele locale ca și liltr-o serie de ziare fascisto-reacționare din București. In timpul războiului, ziaristul fascist Moruzi proslăvea faptele de arme ale unchiului său, generalul Maruuțiu, in războiul criminal atotovietic. Printre manifestările publice ale lui Moruzi se numără și realtratarea unilor oameni aparținînd minorității naționale, chiar în sala teatrului din Piatra Neamț, denunțarea altora la siguranța burghezo-moșierească, incendierea în plin centrul orașului a căruței ce transporta spre difuzare o serie de ziare de orientare democratică, precum și prigonirea vînzătorilor acestor ziare. Aceasta era viața publică din acea epocă a lui Moruzi. Ceea ce nu reușea să facă la lumina zilei făcea însă din umbră mai întîi ca informator sub numele de „Marian“ și după aceea suplinitor al serviciului siguranței fasciste din Piatra Neamț. In 1942 e mobilizat. Rămîne totuși în haine civile cu misiunea de copoi al siguranței pentru care strîngea informații. In 1944, văzînd cum se prăbușește lumea să în care își pusese cele mai mari speranțe și mai ales temîndu-se de răsplata faptelor sale, Moruzi părăsește locurile unde săvîrșise atîtea fărădelegi. Stabilit mai întli la Pitești, lucrează ca șef al serviciului de organizare a muncii la I.P.E.I.L. pînă în 1912 cînd se mută la I.F.E.T. Brezoi, de unde pleacă după un an la I.F.E.T. Tg. Neamț în aceeași funcție. In decursul acestor peregrinări, fascistul își schimbă culoarea arborînd-o pe aceea a partidului social-democrat și reușește să se strecoare, la unificare, in rîndurile Partidului Muncitoresc Român din care este pînă la urmă exclus pentru motive pe care nu le mai repetăm. In decursul anilor de după război, Moruzi își dădea aere de personalitate însemnată, cu merite și calități pentru a fi apreciat și nu fi stingherit în activitatea sa dușmănoasă, contrarevoluționară. Vechile metode ca incendierea ziarelor de orientare democratică, maltratarea chiar în public a unor oameni aparținînd minorităților naționale și altele, au fost părăsite. Dacă pe vremea dinainte și din timpul războiului, Moruzi lovea direct și brutal în oamenii muncii, acum, după război, fascistul a găsit noi metode pentru a lovi în regimul instaurat de poporul nostru muncitor. Principala grijă a fost să-și atragă asociați după chipul și asemănarea sa morală și i-a găsit în persoana fiului de chiabur, Constantin Petruc, fost șef al sectorului de exploatare Secu, a elementelor descompuse, Nicolae Haneș, director, Grigore Ivănuș, șeful serviciului de state și a altor elemente de aceeași teapă, dornice de înavuțire pe socoteala bunurilor — proprietate a întregului popor, întreaga bandă, pe mina căreia încăpuse întreprinderea forestieră de exploatare transport (I.F.E.T.) Tg. Neamț, folosisește metode ca falsificarea unor state de plată, utilizarea a două rânduri de state pentru aceeași muncă depusă de muncitori, plata fără o verificare temeinică a realității unor lucrări, acordarea ilegală de premii sezoniere și sporuri de vechime în valoare de 143.486 lei, înscrierea în statele de plată a unor persoane ce nu trecuseră nici măcar prin apropierea exploatării forestiere etc., care au prejudiciat avutul statului cu importante sume de bani. Dar nu numai în averea statului au lovit aceste elemente. Dacă pe ocrotiții lor îi premiau ilegal și tot ilegal le acordau sporuri de vechime, pe ceilalți muncitori îi jecmăneau pur și simplu de drepturile lor bănești pentru munca depusă. Numeroși muncitori erau angajați (contrar legilor și principiului socialist de retribuție) cu ziua. Pentru plata lor erau întocmite două rînduri de state. Unul prevedea sumele promise la angajarea cu ziua, iar cel de-al doilea rînd pe cele reale calculate con iform normelor în vigoare. In primul semnau muncitorii, iar în cel de-al doilea semnăturile erau falsificate prin iscălirea cu mîna stingă ori alte mijloace. Diferența în plus luai drumul buzunarelor membrilor bandei de jefuitori. Toate aceste fapte murdare săvîrșite la umbra pădurii Secului au fost însă descoperite. Căci în zilele noastre nici pădurea nu mai rabdă fiarele cu chip de om care își caută adăpost la sînul ei. In numele întregului nostru popor, Moruzi Ioachim a fost condamnat la 20 ani muncă silnică, 10 ani degradare civică, confiscarea totală a averii. Fostul director Haneș Nicolae și fostul șef al serviciului de state de salarii Ivănuș Grigore au primit pedepse similare. Șeful de echipă Dogaru Gheorghe a fost condamnat la 17 ani muncă silnică, 10 ani degradare civică și confiscarea totală a averii. Popescu Ion, fost șef de brigada în parchetul Chilia (Secu) și manipulantul Toader Vasile din același Sector au fost condamnați la cîte 15 ani muncă silnică, 10 ani degradare civică și confiscarea totală ai averii. Petruc Constantin, șeful sectorului Secu, Tăutu Aurel, șeful serviciului administrativ 1. Coșofrei Gheorghe, maistru Ia sectorul Secu și referentul tehnic Raicu Anton au fost condamnați la cîte 5 ani și 4 luni închisoare corecțională, unii dintre ei cu doi ani și jumătate interdicției corecțională și confiscarea parțială a averii.. ț ...., 11» Toate aceste sentințe se buură de aprobarea unanimă a oamenilor cinstiți din patria noastră. Faptele pentru care au fost pronunțate mai au însă o semnificație. Ele sunt o confirmare a stră- vechiului proverb izvorît din înțelepciunea poporului nostru: „Lupul își schimbă părul, dar năravul bab. 1 I. B. TIMIȘENI Spartachiada de iarnă — prilej de antrenare în mișcarea de cultură fizica și sport a unui număr tot mai mare de tineri Ne găsim în pragul celei de-a IV-a Spartachiade de iarnă a tineretului. Spre deosebire de ceilalți ani, anul acesta nu se vor mai forma comisii cestriale sau pe întreprinderi de organizare a Spartachiadei de iarnă, agrÉstetil sarcină revenind organizațiilor UT.M. și colectivelor sportive. Acest lucru impune o și mai mare răspunde« din partea organizațiilor U.T.M. cărora le revin sarcini importante în mobilizarea unui cît mai mare număr de tineri în cadrul Spartachiadei. De la 1 decembrie a.c. și pînă la 1S februarie 1959 este stabilită etapa sa pe colectiv, cea mai importantă etapă din cadrul Spartachiadei, deoarece aici și numai aici, se poate antrena marea masă de tineri și tinere de la orașe și sate, care poate și trebuie să facă sport. De această etapă depinde succesul Spartachiadei. De felul cum vor munci organizațiile U.T.M., de felul cum acestea vor fi îndrumate de către comitetele raionale și orășenești U.T.M. li se va îndeplini obiectivul Spartachiadei, acela de a atrage la startul competiției un număr cît mai mare de tăieri și tinere, de a le face prin aceasta o educație sănătoasă. Organele raionale și orășenești de U.T.M., toate organizațiile de bază U.T.M., trebuie să desfășoare o intensă muncă de atragere în întrecerile sportive din cadrul Spartachiadei a unui număr mai mare de fete. Spartachiada din iarnă pe anul 1958—59 se organizează la 7 discipline sportive, dintre care 5 cu etapă finală. In același timp, regulamentul indică ca ținîndu-se cont de specificul și tradiția fiecărei regiuni, să se includă și alte discipline sportive specifice raionului sau satului respectiv, care se vor organiza numai în etapa I-a. Organele și organizațiile U.T.M. vor trebui să țină cont de această indicație, care dă posibilitatea să fie atrași tot mai mulți tineri la întreceri, organizînd concursuri sporturi ce se pot organiza și coresta punct înclinațiilor tinerilor. In regiunea Bacău, an de an numărul celor care au participat la asemenea competiții sportive, a crescut tot mai mult, dovedind interesul deosebit ce-l manifestă tineretul din regiunea noastră față de mișcarea sportivă. Spartachiadele au prilejuit și un spirit de întrecere între comitetele raionale UTM, din cuprinsul regiunii, pentru obținerea drapelului de comitet raional fruntaș în mobilizarea celui mai mare număr de tineri în cadrul Spartachiadei. Mult rîvnitul drapel a fost obținut în 1956 de raionul Moinești, care a trebuit să-l cedeze în 1957 orașului Bacău, însă aici nu a stat prea mult, deoarece în 1958 la Spartachiada de iarnă el a fost cîștigat de raionul Piatra Neamț. Această luptă continuă și rămîne să vedem cui îi va reveni cinstea să-l primească în cadrul actualei Spartachiade. Dacă au existat rezultate frumoase în această direcție și acest lucru este de necontestat, nu putem să nu ținem seama de cîteva din lipsurile importante ce s-au manifestat în munca unor comitete raionale de UTM în conducerea Spartachiadei. In primul rînd dacă vorbim de Spartachiada de iarnă de anul trecut se poate spune că nu s-au folosit la maximum posibilitățile și condițiile ce le are regiunea Bacău în ce privește amenajarea de pîrtii pentru schi și săniuțe — ultima probă fiind scoasă acum — patinoare etc. In această direcție, slabă preocupare au vădit comitetele raionale UTM Moinești și Tg. Ocna. La sate nu a fost folosită măiestria și priceperea tinerilor de a confecționa schiuri și patine, acest lucru nefiind condus cu competență chiar și de unele organe UCFS cum ar fi Moinești. Trînta care e una din disciplinele sportive care cere cele mai elementare condiții, nu a cuprins marea majoritate a tinerilor, deși ea se bucură de popularitate și aceasta deoarece organizațiile de UTM și colectivele sportive nu au manifestat tot interesul, iar organele raionale de UTM nu le-au îndrumat suficient. De exemplu la Zeletin, anul trecut, din numărul total de participanți la Spartachiadă, numai 4,5 la sută au participat la nruntă, deși în acest raion se impunea ca această probă să fie folosită mai mult. Mai grav este faptul că s-a manifestat tendința de a se dezinforma organele regionale UTM în ce privește participarea în cadrul Spartachiadei din partea unor comitete raionale și orășenești UTM și în special din partea comitetului raional P. Neamț. Aceasta arată lipsa de principialitate din partea acestor organe și implică necesitatea unui control mai eficace din partea organelor regionale. Față de aceste lipsuri se impune ca de pe acum să fie luate cele mai corespunzătoare măsuri pentru ca în această Spartachiadă să obținem rezultate tot mai bune. Comitetele raionale și orășenești UTM, vor trebui să desfășoare o mai intensă muncă de atragere a fetelor in activitatea sportivă, deoarece in rîndul tineretului nostru, avem un foarte mare număr de fete. In adunările generale de UTM, în adunări deschise cu tineretul, la învățămîntul politic, va trebui pusa în discuția tinerilor problema atragerii unui mai mare număr de fete la activitatea sportivă, Regiunea Bacău, e o regiune cu teren variat. Vor trebui luate măsuri ca în special la Moinești, P. Neamț, Tg. Ocna, Tg. Neamț și la celelalte raioane să se mobilizeze tineretul pentru a se amenaja pîrtii pentru schi. De asemenea, acolo unde sunt surse de apă și acestea sînt suficiente, să se amenajeze patinoare pentru a atrage pe tinerii noștri la acest frumos sport. Pentru popularizarea Spartachiadei de iarnă vor trebui folosite cît mai corespunzător afișele și alte materiale de propagandă venite de la comisia centrală, cît și «iile ce vor fi tipărite de către comisia regională de organizare a Spartachiadei. Acestea vor trebui să ajungă pînă în cele mai îndepărtate sate ale regiunii noastre. Tot pentru a populariza această mare competiție de masă, comitetele raionale și orășenești UTM cît și comisiile de organizare vor trebui să îndrume și să ajute organizațiile de bază UTM, colectivele sportive, pentru a confecționa cu posibilități locale, panouri, lozinci, afișe, cu texte din regulament și chemări rătre tineri și tinere pentru o cît mai largă participare. Organele și organizațiile UTM trebuie să știe că, conducerea politică a Spartachiadei le revine iar Organizația noastră de UTM trebuie să se ocupe de mobilizarea masei de tineri la întrecerile sportive și în același timp să facă o sănătoasă educație sportivă acestor tineri. Este necesar ca în comune, sate, nu întreprinderi și alte unități să existe o închegată colaborare între organizațiile UTM, colectivele sportive, organele sindicale și căminele culturale, organe ce au o contingență cu mișcarea sportivă, urmărind atingerea aceluiași aceleiași sarcini, obiectiv, îndeplinirea adică cuprinderea și antrenarea în cadrul Spartachiadei a marei majorități a tinerilor din regiunea Bacău. Comitetul regional UTM cere tuturor organelor raionale, orășenești și organizațiilor UTM să desfășoare o susținută muncă pentru antrenarea în cadrul Sparachiadei a tuturor ufemiștilor și a unul cît mai mare număr de neutemiști. Regiunea Bacău e o regiune în plină dezvoltare, cu frumoase posibilități. Există condiții ca în primăvară să raportăm partidului și conducerii organizației noastre că am îndeplinit obiectivul stabilit de a antrena în cadrul Spartachiadei de iarnă 120.000 tineri. CONSTANTIN ALBU secretar al Comitetului regional ULM. Bacău PUBLICITATE C.C.L. comerț mixt T. M. R. U. C. ÎNTREPRINDEREA NR. 8 cu sediul în Bacău BACAU str. Petőfi nr. 30 ANGAJA AZA 3 contabili care să aibă la bază ISEP și o practică in muncă de cel puțin 2 ani în construcții și montaje. Tg. Ocna anunță publicul consumator că a pus în vînzare în rate următoarele articole: aparate de radio, mașini de spălat rufe, răcitoare electrice. . Aceste articole se vînd prin magazinele de specialitate din Tg. Ocna și unitatea metalo-chimice Onești I T.A.P.L. BACĂU VA INVITA SA VIZITAȚI RESTAURAnTUL „PARCUL TRANDAFIRILOR“ REPROFILAT IN „ZAMANA“ TEATRUL DE STAT prezintă azi marți 2 decembrie orele 20 spectacolul: „Inșirte Mărgărite“ Poem feeric de V.EFTIMIU Regia artistică: Panait V. Cottescu artist Emerit, Laureat al Premiului de Stat Decoruri: Th. Chiriacoff Suruceanu Costumele: Natalia Bragalia Muzica: Felicia Donceanu Conducerea muzicală: Louis Hardver Coregrafia: profesor Lucaci V A ■