Steagul Roşu, mai 1960 (Anul 15, nr. 2258-2282)

1960-05-03 / nr. 2258

Pag. 2-3 J •W STEATLUE msü Nr. 2.258(3.737) Demonstrația oamenilor muncii din orașul Trece colectivul fabricii „Steaua roșie“ (Urmare din pag. 1-a) Anul acesta el a realizat 9 fierberi de celuloză în plus față de ceilalți fierbători. Lăcătușii și mecanicii secției M1 am venit la demonstrație cu steagul de secție auxiliară fruntașă. Produsele fabricii „Steaua roșie“ tsînt cunoscute azi în numeroase țări de pe glob. Pentru a păstra și ridica reputația mărcii fabricii întregul colectiv și-a concentrat eforturile pentru îmbunătățirea calității și creșterea gamei sorturilor de hîrtie. Bravii ceferiști Carul alegoric ce reprezintă macheta SVeltă a unui auto-rapid este un indiciu că urmează coloana demonstranților ce au făcut și fac cinste clasei noastre muncitoare: sunt bravii ceferiști de la depoul și stația Bacău care raportează cu acest prilej partidului însemnatele lor realizări. Fețele zîmbitoare ale ceferiștilor, îmbrăcați în frumoasele lor uniforme, arată dragostea nețărmuită ce poartă acești oameni ai drumului de o fier, partidului nostru care i-a condus în luptele grele și care acum îi conduce pe drumul construirii socialismului. Cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai ceferiștii au raportat realizările obținute pînă acum de ei în cinstea celui de-al III-lea Congres al partidului. Ei au transportat în luna aprilie 1.500 de tone peste plan, remorcînd mai multe trenuri cu tonaj sporit Ion Pintilie, Gheorghe Sofronie, Ion Ionescu și ceilalți mecanici de locomotivă fac totul pentru a transporta cît mai multe trenuri cu supratonaj în condițiuni perfecte. Ceferiștii din stația Bacău și-au îndeplinit planul lunii aprilie cu patru zile înainte la tone-metri încărcate, au redus cie 3 ore durata de staționare a fiecărui vagon sosit la încărcare — descărcare și au depășit tonajul mediu al fiecărui tren cu cel puțin 100 tone. Comuniști ca Ion Ivan, Gheorghe Polcovnicu, Marin Șerbănescu, Mihai Ivancea fac cinste colectivului stației C.F.R. Bacău. Mecanicii de locomotivă, cazangii, lăcătușii, fochiștii și ceilalți muncitori de la Depoul C.F.R. Bacău, prezenți în coloana celor peste 1.000 de ceferiști sau raportat de 1 Mai partidului succesele lor obținute în cinstea Congresului al 111-lea pe care oamenii muncii îl întîmpină închinîndu-i cele mai dure realizări ale lor.. Ei au depășit cu 4,37 la sută planul primului trimestru,au economisit 887 tone de combustibil convențional cu care se pot alimenta 400 de trenuri de marfă a 1.000 tone fiecare pe ruta Bacău—Pașcani, au realizat în trei luni 249.124 lei economii peste plan la prețul de cost și au devenit fruntași ai regionalei C.F.R. Iași pentru condițiile bune în care remorchează trenurile. Tot ei s-au angajat ca în cinstea Congresului partidului să economisească lunar cîte 190 tone combustibil convențional, să sporească cu 4 la sută productivitatea muncii, să reducă cu 3.000 lei lunar cheltuielile de reparații la locomotive și să realizeze în acest an economii peste plan în valoare de 360.000 lei. Acestea sunt angajamente ce cu siguranță vor fi traduse în fapte.Ar Coloana lor a fost urmată de cea a lucrătorilor de la P.T.T.R., care remit pe cei ce prin conștiinciozitatea a cu care lucrează la poștă, telegraf sau telefon — deservesc din ce în ce mai bine pe oamenii muncii ce solicită serviciile poștei, telefonului, telegrafului. Telefonistele Florica Nisipeanu și Elena Dumitrescu, comunista Elena Bran, supraveghetoare, comunistul juniar Ion Sașu, factorii poștali Ion Pușcașu și Constantin Vîntu și încă mulți alți lucrători de la P.T.T.R., majoritatea aliați în coloană de demonstranți, s-au angajat să îmbunătățească continuu calitatea muncii lor, să facă totul pentru ca fiecare cetățean să fie mulțumit de operativitatea cu care este servit. Cei peste o mie de demonstranți de la C.F.R. și P.T.T.R., trecînd prin fața tribunei și-au spus răspicat hotărîrea de a lupta pentru înfăptuirea liniei înțelepte a partidului nostru care ne conduce spre socialism, spre traiul mai bun, spre fericire. Cu îndreptățită mîndrie Cu pași hotărîți s-a apropiat de tribuna oficială coloana muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor de la Uzina metalurgică din Bacău. In fruntea sînt purtate portretele clasicilor coloanei marxism-leninismului, ale conducătorilor partidului și guvernului patriei noastre. Cu îndreptățită mîndrie, demonstranții au prezentat celor de față graficul in care au înscris victoriile dobîndite în producție în cinstea celui de-al IlI-lea Congres al P.M.R. și a măreței zile de 1 Mai. In primele 4 luni ale anului, planul producției globale și marfă a fost realizat în proporție de 101,5 la sută, productivitatea muncii a crescut cu 3 procente, iar rebuturile au fost reduse sub coeficientul admis. Succese demne de toată lauda a obținut acest harnic colectiv de muncă și în întrecerea pentru reducerea prețului de cost. In perioada amintită, la acest indice, s-a realizat o economie de 500.000 lei peste sarcina planificată. O contribuție de seamă la această realizare și-a adus-o colectivul de muncă al sectorului I—turnătorie, care prin reducerea consumului specific de metal și a adausului de prelucrare a economisit 40 tone fontă. Metalurgiștii, în uzina lor, caută zi de zi noi căi și procedee pentru a produce mai mult, mai bine. Au prezentat pînă acum cabinetului tehnic 29 de propuneri de inovații, din care s-au și aplicat 10 care au adus o economie de 95.000 lei. întreprinderea se mîndrește cu inovatori ca Zdreno Demarco, Constantin Grădinaru și alții. La strung, la forma de turnare, peste tot în uzină ei aplică metode noi de muncă, folosesc tehnica înaintată. In acest fel a cîștigat brigada de lăcătuși condusă de Gheorghe Luntraru, întrecerea în ziua schimbului de onoare. Iată de ce coloana metalurgiștilor a fost aplaudată tot timpul cît a trecut prin fața tribunei, de miile de oameni ai muncii, vîrstnici și tineri, femei șicopii care umpluseră piața. Sunt mîndri de succesele lor Coloana metalurgiștilor de la brica „Muncitorul liber“ a intrat laîn piața Malinovski. Graficul din fața coloanei, purtat de loan Lefter și loan Bortă, vechi fruntași în producție ne vestește despre victoriile obținute în producție în cinstea celui de-al III-lea Congres al Partidului Muncitoresc Român și a zilei de 1 Mai. In primul trimestru al acestui an planul de producție a fost realizat în proporție de 109,48 la sută, productivitatea muncii a crescut cu 9 procente, iar la prețul de cost s-a obținut o economie de 69.000 lei peste sarcina de plan. Succese demne de remarcat a obținut colectivul de muncă și în perioada lunii aprilie. Desfășurînd larg întrecerea socialistă și aplicînd metode avansate de muncă, planul de producție din această lună a fost realizat cu 5 zile înainte de termen. Astfel, au fost date peste plan 135.700 bucăți șuruburi pentru lemn, 31.300 bucăți șuruburi mecanice, 7,4 tone suporți pentru izolatori și alte produse finite. Am recunoscut în rîndul coloanei de demonstranți pe muncitorii Ion Zamfir, Emil David, Aurel Patrăscanu, Florea Ostafie, fruntași în producție de la secția a 111-a, secție care a cîștigat întrecerea închinată zilei de 1 Mai, realizîndu-și planul cu 11 zile mai devreme. Printre fruntașii fabricii se numără și inovatorul Jănică Miron și alții, care au adus întreprinderii prin inovațiile lor economii de mii de lei. Mîndru de succesele pe care le-a obținut în producție întregul colectiv de la fabrica „Muncitorul liber", trece prin fața tribunei fluturînd steaguri roșii și tricolore, scandînd lozinci. ★ Fabrică de confecții „Bacăul" este o frumoasă realizare a regimului nostru de democrație populară. Mîndru este acum și colectivul de muncă al fabricii care trece prin fața tribunei. Acest colectiv întîmpină Congresul al IlI-lea al partidului cu realizări care îi fac cinste. Ca răspuns la chemarea la întrecerea socialistă în cinstea Congresului al IlI-lea al P.M.R. lansată de cele 19 întreprinderi fruntașe din țară, tovarășii de la întreprinderea „Bacăul“ s-au angajat ca anul acesta să dea patriei, peste plan, economii în valoare de 785.000 lei și 600.000 lei beneficii. La demonstrația de 1 Mai a oamenilor muncii, harnicii muncitori de la această fabrică au raportat realizările lor de seamă. In primul trimestru al anului, muncind cu un elan deosebit, pentru a întîmpină Congresul partidului cu rezultate cît mai bune în muncă, tovarășii de la fabrica „Bacăul“ în frunte cu animatori ai întrecerii socialiste ca Veronica Petrilă, Constantin Ignat, Eugenia Mocanu, Constantin Popa, și mulți alții au reușit să-și depășească angajamentele. Valoarea economiilor realizate în această perioadă se urcă la 226.000 față de 197.000 lei cît ar fi trebuit să realizeze conform angajamentului. Și în ceea ce privește beneficiile, harnicul colectiv de la fabrica „Bacăul“ a dat cu 95.000 lei mai mult față de angajament. Fruntașii întrecerii socialiste — Elena Stan, Toader Cîrlan, Ioan Tătaru și alții au cinstea de a demonstra în fruntea coloanei, deoarece în primul trimestru al anului 1960 au făcut economii în valoare de 108.023 lei, ceea ce echivalează cu valoarea a 3.008 metri liniari de doc. Trec cei ce contribuie la electrificarea patriei După coloana muncitorilor de la fabrica de confecții „Bacăul“ s-au apropiat de tribună muncitorii, tehnicienii și inginerii de la întreprinderea regională de electricitate și de la Întreprinderea de construcții și montaje energetice nr. 2. Entuziasmul crește. Piața Malinovski răsună de lozinci scandate și orale, de aplauze și marșul impetuos executat de fanfară. Colectivul care străbate piața este constituit de cei ce luptă nemijlocit pentru a da viață cît mai devreme marelui plan de electrificare a Moldovei. Muncitorii de la întreprinderea regională au atras în mod deosebit atenția celor care au asistat la demonstrație cu frumosul lor car alegoric ce simbolizează creșterea rețelelor electrice de înaltă tensiune. Pe grafice și pancarte ei relatează succesele dobîndite în cinstea marii sărbători a oamenilor muncii. Cu nespusă bucurie a raportat colectivul de muncă al Întreprinderii regionale de electricitate obținereapînă acum a unei economii de 204.000 lei. Comuniștii Ion Gheorghiu, Octavian Anca, Gheorghe Spînu și alții au contribuit din plin la asigurarea bunei funcționări a instalațiilor din întreg sistemul energetic al orașului și regiunii Bacău. Numele tovarășilor Dumitru Dospinescu, Mihai Boicu, Constantin Bortaș, a fraților Romeo și Andrei Donca, precum și a altor fruntași sunt bine cunoscute de muncitorii întreprinderii de construcții și montaj nr. 2. Aceștia, neprecupețindu-și eforturile, au lucrat zi și noapte la liniă electrică de înaltă tensiune Pașcani — Tg. Neamț reușind ca în ajunul zilei de 1 Mai să termine lucrarea. O altă realizare înscrisă de colectivul întreprinderii de construcții montate energetice nr. 2 este și puneșirea în funcțiune a postului de transformare de la fabrică de mobile Iași, lucrare executată cu zece zile mai înainte de termenul stabilit Coloana de oameni ai muncii prezenți la marea sărbătoare continuă să treacă prin fața tribunei oficiale Un grafic sugestiv de producție vorbește despre realizările obținute de proiectanții și arhitecții Direcției de sistematizare, arhitectură și proiectare a construcțiilor din regiunea Bacău. O curbă ascendentă oglindește numărul de apartamente proiectate incepînd din anul 1957 și pînă în prezent. Institutul regional de proiectări a luat ființă în 1957, an cînd au fost proiectate numai 42 de apartamente. Acum, pe întreaga regiune sunt proiectate peste 1.900 de apartamente. Privind graficul observăm și două curbe descendente, una vorbind despre scăderea prețului de cost pe apartament și a prețului de cost prin proiectare. Rezultatele obținute în această direcție sînt grăitoare. Luptînd continuu pentru găsirea și aplicarea unor soluții tehnice cît mai economicoase s-a reușit ca prețul de cost pe apartament să scadă de la 80.000 lei cît era în 1957 la 38.000 în 1960, iar prețul de cost prin proiectare a scăzut de la 2,3 la sută la 1, 2 la sută. La începutul acestui an proiectanții și arhitecții din Direcția de sistematizare a regiunii noastre, îndrumați de organizația de partid au lansat o chemare către toate Direcțiile de sistematizare din țară în scopul reducerii consumurilor specifice la ciment, fier-beton și cherestea. Cu prilejul zilei de 1 Mai ei au făcut bilanțul primei etape: printr-o proiectare mai judicioasă la antrepozitele I.C.R.A. au realizat o economie de 134.500 kg. ciment, 57.000 kg. fier-beton și 13,8 m. c. cherestea, iar la fabrica de pîine s-au economisit 19.000 kg. ciment și 8.300 kg. tier-beton. Trec prin fața tribunei candidatul de partid Grigore Spineanu, inginer la atelierul de rezistență, utemiștii Ion Dumitrescu, inginer la atelierul drumuri, Florea Eugen de la atelierul topo, Ion Neagu de la atelierul de rezistență, Ana Ghiorghiescu, proiectantă la atelierul de vize, Elena Bărbieru, proiectantă la atelierul de instalații și alții, care pe primul trimestru al anului au contribuit la proiectarea unui număr de 345 de apartamente în centrul orașului Bacău, a unui spital cu o capacitate de 250 paturi, proiecte predate spre execuție. Din volumul total de investiții pe anul 1960 s-a asigurat numai în primul trimestru proiecte pentru 80 la sută din valoarea prevăzută pe întregul an. Din coloană s-au desprins comunistul Ștefan Stoica și utemista Ecaterina Zăbrățeanu. Indreptîndu-se spre tribuna oficială ei au dăruit tovarășului Gheorghe Roșu, prim-secretar al Comitetului regional de partid Bacău, o frumoasă machetă reprezentînd centrul orașului cu cele 4 blocuri care se vor construi în acest an. Darul a fost primit cu bucurie și a făcut să răsune mai puternic aplauzele publicului din întreaga piață. Prin fața tribunei au trecut harnicii constructori, cei care dau viață planurilor heliografiate pe hîrtia de azalid. Orașul nostru cunoaște din plin binefacerile sistematizării. Oriunde ți-ai roti privirea întîlnești blocuri nou construite pentru oamenii muncii. Grija partidului și a guvernului nostru pentru a crea condiții din ce în ce mai bune celor care luptă pentru construirea socialismului se simte și în orașul Bacău. Noi familii se mută în apartamentele blocurilor, părăsind pentru totdeauna locuințele insalubre și igrasioase. Pășesc prin fața tribunei muncitorii, tehnicienii și inginerii de la întreprinderile nr. 1 și nr. 2 de construcții și de la întreprinderea de construcție orășenească Bacău. Antrenați în întrecerea socialistă, muncitorii de la întreprinderea nr. 2 au realizat planul de producție pe trimestrul 1 în proporție de 133,5 la sută. Productivitatea muncii a crescut cu 4,4 la sută, iar prețul de cost a scăzut mai mult decît este planificat. De asemenea, s-au realizat și economii. Muncitorii din această întreprindere care își desfășoară activitatea pe șantierele fabricii de pîine, blocurile de locuințe de pe străzile Cuza Vodă, Gheorghe Botezatu, I. V. Stalin etc. sunt hotărîți să-și intensifice eforturile pentru a preda lucrările în termen, manifested o grijă deosebită față de reducerea prețului de cost și îmbunătățirea calității construcțiilor. In fruntea coloanei de muncitori de la I.C.D. defilează comuniștii Vasile Ungureanu, mecanic de compresor, Bereu Steimberg, șeful echipei de tinichigii care, împreună cu echipa sa, a dat lucrări de calitate și înainte de termen.. Atomistul Aurel Ghenea, șeful echipei de instalații sanitare și încălzire centrală, organizîndu-și mai bine locul de muncă a reușit împreună cu echipa sa să termine lucrările la blocul de pe stradă I. V. Stalin nr. 28 cu 10 zile înainte de termen, realizînd și importante economii de materiale. Sarcinile muncitorilor care lucrează în construcții sînt foarte importante. In Expunerea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej la Plenara C. C. al P.M.R. din 3—5 decembrie 1959 se subliniază faptul că în anul 1960 se vor construi și da în folosința oamenilor muncii 31.000 apartamente, adică cu 50 la sută mai mult decît în anul trecut. Iată o sarcină de onoare și de mare răspundere pe care partidul o pune în fața muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor din construcții, și care va fi îndeplinită cu siguranță. Gospodarii fondului forestier O mare parte din suprafața regiunii noastre este acoperită cu păduri. Acest prețios fond este încredințat pentru gospodărire muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor forestieri. O parte din gospodarii pădurilor regiunii noastre au fost prezenți la demonstrația oamenilor muncii din orașul Bacău. Ei au trecut prin fața tribunei raportînd partidului și guvernului despre succesele pe care le-au obținut în primul trimestru al acestui an. Acestea le-au înscris și pe panoul care în miniatură întruchipa bogăția forestieră din regiunea noastră sub cupola albastră a cerului senin în ziua de 1 Mai a anului 1960. „DIN ACEEAȘI MASA LEMNOASA MAI MULT LEMN DE LUCRU“, este lozinca sub care forestierii băcăuani își desfășoară activitatea zi de zi. In trimestrul I al acestui an, cantitatea de lemn de lucru a crescut cu 5,3 procente față de sarcina dată. Asta înseamnă că din aceeași masă lemnoasă doborîtă din pădurile regiunii noastre s-a produs mai multă cherestea, mai multe binale pentru apartamentele noi ce se ridică, s-a furnizat material pentru mai multă mobilă. Cu 3.794.000 lei economisiți, peste sarcina trimestrului I a. c. s-au prezentat la demonstrația de 1 Mai forestieri noștri. Demonstrînd în această însorită zi de primăvară prin fața tribunei, acest colectiv și-a exprimat hotărîrea ca și pe viitor să muncească bine, să gospodărească bine fondul forestier, să contribuie la întărirea economiei regiunii și a țării. ★ Scandînd lozinci au pășit prin fața tribunei muncitorii de la I.R.I.C. Producția acestui mare combinat construit în ultimii ani, asigură o mai bună aprovizionare cu carne și preparate din carne, nu numai orașului nostru, ci și altor orașe și regiuni ale țării. Muncitorii de aici raportează astăzi succesele care le-au obținut în cinstea celui de-al III-lea Congres al partidului. Pe un panou mare ei au înscris cîteva cifre care ilustrează rezultatele obținute de către muncitorii combinatului. In primul trimestru al anului au fost realizate economii la prețul de cost în valoare de 787.180 lei. O altă cifră: 821.820 lei. Aceasta indică beneficiile realizate peste plan. In ceea ce privește realizarea planului la producția marfă, muncitorii raportează că s-au îndeplinit în proporție de 103,3 la sută. In luna aprilie lupta pentru realizarea de cît mai multe economii a fost intensificată. In coloană sînt muncitori fruntași ca: Petre Andreescu, loan Antohi, Maria Sofronie, Constantin Pascaru, Anton Solomon, Nichita Onoriu, Neculai Marian și mulți alții, care își depășesc cu regularitate normele cu 5-7 la sută. Comuniștii Bucevschi Calistru, maistru mezelar și Gheorghe Bostan, muncitor mezelar sunt cunoscuți pentru hărnicia lor. Ei antrenează colectivul în care lucrează pentru realizarea sarcinilor de plan, acordă o deosebită atenție calității produselor și curățeniei la locul de muncă. Mîndria cu care au pășit prin fața tribunei muncitorii de la combinatul I.R.I.C., este pe deplin justificată. Rezultatele obținute în cinstea celui de-al III-lea Congres al partidului și a zilei de 1 Mai sînt deosebit de frumoase. Cu gîndul la realizările viitoare, ei pășesc cu încredere înainte. Colectivele celor 3 întreprinderi ale industriei locale din orașul Bacău defilează în coloană compactă. In frunte sînt muncitorii întreprinderii economice locale „23 August", întreprindere fruntașă pe regiune în trimestrul I 1960. Graficul de producție indică faptul că în trimestrul încheiat planul a fost îndeplinit în următoarele proporții: sectorul industrial cu 113,32 la sută, sectorul prestațiuni, mori și prese țărănești cu 124 la sută, sectorul alimentar cu 105,6 la sută. . Gama de sortimente pe care industria locală o pune la dispoziția populației este foarte variată. Colectivele întreprinderilor din orașul Bacău se străduiesc să îmbunătățească continuu calitatea produselor și să mărească numărul sortimentelor în conforitate cu cerințele și exigențele consumatorilor. Recent întreprinderea „23 August“ a pus noi sortimente de mărfuri în fabricație. La obținerea realizărilor din industria locală au contribuit mult fruntașii în producție Petre Ciobanu, Natalia Mititelu, Dumitru Untaru, Manolache Petru, Chiriac Constantin, Ion Tecuceanu, Constantin Grădinaru și alții. ★ ...Secția poligrafie a fost prima din coloana muncitorilor întreprinderii de industrie locală „Mecano-chimica“. Linotipiștii, zețarii, legătorii, paginatorii secției poligrafie poartă cu mîndrie drapelul de secție fruntașă pe întreprindere în întrecerea desfășurată în cinstea zilei de 1 Mai. Planul secției , pe trimestrul I a fost depășit cu 15,79 la sută, iar productivitatea muncii a crescut cu 12,7 la sută față de cea planificată. Cu succese de seamă s-au prezentat la demonstrație și secțiile tinichigerie, vată de croitorie, metalurgie și atelierul de oglinzi. ★ ...Coloana muncitorilor din industria locală este încheiată de colectivul întreprinderii „Moldova“. Este cunoscută și apreciată mobila de bună calitate produsă de harnicii tîmplari băcăuani. Anul acesta întreprinderea a produs numai sortimente noi de mobilă De la 1 ianuarie și pînă acum au fost livrate 306 garnituri mobilă timp „Moldova“, 60 studiouri tip „Carpați“, 100 biblioteci tip „Iași“, 30 garnituri mobilă tip „Sibiu“ și multe alte produse. Ținînd seama de nevoile populației s-au fabricat cantități sporite de bunuri de larg consum. Aceste realizări vorbesc de dragostea cu care colectivul întreprinderii „Moldova“ a întîmpinat marea sărbătoare a Zilei internaționale a oamenilor muncii. Trec lucrătorii din comerț  Măreața zi de 1 Mai a fost întîmpinată și de lucrătorii din comerț cu noi succese în muncă. Ei și-au sporit eforturile pentru a aproviziona populația cu un bogat sortiment de mărfuri. Succese deosebite în această direcție au obținut salariații de la O.C.L. Alimentara, care au desfăcut în cursul trimestrului I a.c. cu 276 tone mai multă făină albă, cu 46 tone mai multe semiconserve de pește, cu 9 tone mai multe produse zaharoase față de perioada corespunzătoare a anului trecut. Aceste rezultate deosebite sunt legate de numele unor oameni harnici și pricepuți, care nu-și precupețesc nici un efort pentru buna aprovizionare și deservire a populației. Printre aceștia amintim pe Maria Mihai, Solomon Herman, Andronache Loty, Mircea Ciorcilă și alții. Coloana lucrătorilor din comerț continuă. Iată-i și pe salariații O.C.L. Produse Industriale. Majoritatea demonstranților poartă buchete de flori pe care le dăruie din mers tovarășilor din tribună. Trecînd prin fața tribunei, raportează mîndri succesele obținute în aprovizionarea și deservirea populației din orașul Bacău. Realizarea planului de desfacere pe luna aprilie în proporție de 1,04 la sută și cele 400.000 lei, beneficii peste plan sunt exemple semnificative în această direcție. In, coloana demonstranților se află fruntași în realizarea și depășirea planului de desfacere, ca Maricica Ciobanu, Constantin Ștefănescu, Cornelia Grosu, Ana Zeidel și mulți alții. Plini de veselie și voie bună, mîndri de succesele închinate zilei de 1 Mai trec apoi prin fața tribunei lucrătorii din comerțul cooperatist. La sate, mărfuri multe și de bună calitate — iată lozinca după care se conduc salariații cooperației de consum. Astfel, ei obțin pe zi ce trece rezultate tot mai frumoase în buna aprovizionare a satelor cu un bogat sortiment de produse industriale și alimentare, contribuind din plin la întărirea alianței dintre clasa muncitoare și țărănimea muncitoare. Demonstrația oamenilor muncii din orașul Bacău este în plină desfășurare. Se apropie de tribună coloana cooperației meșteșugărești. Și acești harnici lucrători au întîmpinat ziua de 1 Mai cu noi și noi realizări în buna deservire a populației. Succesele obținute pînă în prezent sunt dovadă a faptului că meșteșugarii luptă necontenit pentru traducerea în viață a tuturor angajamentelor luate în cinstea celui de-al III-lea Congres al P.M.R. Graficul care este purtat în fruntea coloanei ne înfățișează cîteva din realizările cooperației meșteșugărești din regiunea Bacău. Iată cîteva cifre: planul producției globale pe primele patru luni ale anului a fost depășit cu 15 la sută, iar producția-marfă cu 17 la sută. Prin depășirea sarcinilor de plan meșteșugarii au pus la dispoziția oamenilor muncii bunuri de larg consum cu aproape 3.000.000 lei mai mult ca în perioada corespunzătoare a anului trecut. Trec oamenii muncii din agricultură cu chipuri zîmbitoare, semne ca și cerul minunatei primăveri, s-au apropiat de tribună harnicii muncitori de pe ogoarele, din livezile și roditoarele grădini ale gospodăriilor agricole de stat. Alături de pricepuții mînuitori ai tractoarelor, în rînd cu inginerii și tehnicienii ca și acolo, la locul de muncă, au pășit mîndri de prețioasa lor îndeletnicire neobosiții crescători de animale, îngrijitori, mulgătorii, muncitori agricoli care prin strădania lor fac pămîntul mai roditor. Muncitoii, inginerii și tehnicienii gospodăriilor noastre de stat, anul trecut muncind pămîntul în mod știinițific, după regulile agrotehnice înaintate au reușit să recolteze de pe fiecare hectar frumoase recolte de grîu, porumb și alte culturi. Muncitorii de pe ogoarele gospodăriilor de stat au manifestat, pe lîngă bucuria succeselor dobîndite, și hotărîrea ca de acum încolo să depună mai multe eforturi pentru a ne vesti obținerea unor succese și mai mari. Acest gînd se citește și pe fețele tractoriștilor Baciu Constantin, Mișca Ion, Buciu Mihai de la G.A.S. Răcăciuni, pe fețele mulgătorilor Vasile Ciuraru, Gheorghe Joacătă, a crescătorei de păsări Nacu Elena de la aceeași gospodărie, ca și pe fețele și-n privirile tuturor muncitorilor, tehnicienilor și Inginerilor care demonstrează acum prin fața tribunei. Hărnicia care-i caracterizează, dragostea față de îndeletnicirea lor frumoasă sunt o garanție sigură că, hotărirea lor se va transpune în fapte sub conducerea organelor și organizațiilor de partid. ★ îmbrăcați în frumoase costume naționale, demonstrează colectiviștii și întovărășiții. Dansurile lor pline de voiciune, fețele zîmbitoare lor, toate vorbesc despre noua urabeie viață îmbelșugată pe care o trăiesc ei astăzi. Ei mulțumesc partidului drag pentru îndemnul părintesc pe care li l-a dat și pentru sprijinul acordat în trecerea de la vechiul fel de a munci pămîntul în mod individual, la noul fel de muncă și trai al aceluia socialist, îndemnul partidului prinde viață în sufletul a zeci și zeci de țărani muncitori, care se înscriu în G.A.C. și întovărășirile agricole. Despre nivelul de trai ridicat, al celora din sectorul socialist al agriculturii ne vorbesc chiar cei ce defilează prin fața tribunei. Anul trecut gospodăriile agricole colective din regiunea noastră, ca și îin ceilalți ani, au obținut producții frumoase, mult superioare celor din sectorul individual. Rezultatele economice obținute de G.A.C. și întovărășiți au convins tot mai multe familii să pășească pe drumul arătat de partid. Sectorul socialist al agriculturii crescut și continuă să crească. In rionul Bacău, de la 1 ianuarie și pînă la 23 aprilie, în gospodăriile agricole colective existente s-au mai înscris un număr de 777 noi familii cu o mare suprafață de teren agricol. Recent în raionul Bacău s-au mai inaugurat 3 gospodării agricole colective : în satul Nănești-Vale din comuna Părincea, la Chiticeni — comuna Secueni și Drăgești din comuna Dămienești, iar 90 de familii din satul Popești, comuna Dragomirești au cerut să se înființeze și la el în sat o gospodărie colectivă. Colectiviștii din Răcăciuni, Răcătău, Ungureni, Săucești ca și întovărășiții din Prăjești, Mărgineni, N. Bălcescu Faraoani, Cleja, Letea Veche, Sărata, Buhoci care au demonstrat de 1 Mai alături de ceilalți oameni ai muncii și-au exprimat hotărirea ca în acest an să realizeze de pe fiecare mai multe roade, să facă viața hectari mai îmbelșugată. Trecerea lor prin fața tribunei a făcut să răsuna de urale și aplauze tot centrul orașului. Horele și sîrbele pe i care le-au încins în fața tribunei, chiotele de veselie și cîntecele înaripatei au demonstrat încă odată că țărănimea noastră muncitoare trăiește cu adevărat o viață liberă și din ce în ce mai îmbelșugată, mai veselă, mai plină de lumină. Corpul didactic învățătorii și învățătoarele, educatoarele, profesorii și profesoarele din orașul Bacău își intensifică mereu eforturile pentru a obține rezultate din ce în ce mai bune în munca lor didactică, ajutînd elevii să-și formeze o concepție științifică, marxist-leninistă despre lume și viață, educîndu-i în spiritul moralei comuniste, pregătindu-i să devină schimbul de mîine în construirea socialismului în scumpa noastră patrie. Cadre didactice ca: Popescu Petre, Rusu Stela, Ocenaș Claudia, Fuioagă Vasile, Frigură Aglaia, Iordăchescu Lucia, Oprea Panait, Șeica Elza și mulți alții sînt exemple demne de urmat în ceea ce privește munca neobosită pe tărîmul didactic, muncă încununată de succese repurtate în cinstea zilei de 1 Mai și în întîmpinarea celui de-al III-lea Congres al P.M.R. Cele 5.656 kg. fier vechi adunate des cadrele didactice ale școlii medii nr. 2, numeroasele activități culturale desfășurate de învățătorii și profesorii diferitelor școli vorbesc despre adevărul că, urmînd învățătura partidului, în afară de activitatea la catedră, cadrele noastre didactice desfășoară totodată o fructuoasă activitate pe tărîm socialobștesc. £ Continuare Ingag, 3-a ★ Din coloana ceferiștilor lată unul din frumoasele prezentând lansarea Capul coloanei lucrătorilor din sectorul forestier care aleg orice care au trecut prin fața tribunei, de rachete în spațiul cosmic de către U.R.S.S. i j