Steagul Roşu, septembrie 1960 (Anul 15, nr. 2361-2386)

1960-09-01 / nr. 2361

BIBLIOTECA CENTRALĂ UNIVERSITARĂ „M. EMINESCU“ IAȘI . "Proletari din toafe tarile Wfttfoi! ORGAN Al COMITETULUI REGIONAL Al PCRM I AL SFATULUI POPULAR REGIONAL BACĂU ( Nr. 2.361 13.840) 101 * SEPTEMBRIE 1960 j 4 pagini 26 ban! Sesiunea extraordinară a Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române Miercuri dimineața au continuat lucrările sesiunii extraordinare a Marii Adunări Naționale a R. P. Române. Ședința a fost deschisă de tovarășul Constantin Pirvulescu, președintele Marii Adunări Naționale. S-a trecut la discuția asupra raportului prezentat de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, prim-secretar al C.C. al P.M.R., membru al Prezidiului Marii Adunări Naționale, privind: „Situația internațională și politica externă a Republicii Populare Române“. Ion Primit cu vii aplauze a luat cuvîntul tovarășul Gheorghe Maurer, președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale a R. P. Romîne. Subliniind că actuala dezbatere din cadrul Marii Adunări Naționale în legătură cu situația internațională și politica externă a Republicii Populare Române demonstrează avintul impetuos cu care poporul nostru apără cauza păcii și hotărîrea țării noastre de a milita ca și pînă acum pentru promovarea coexistenței pașnice, tovarășul Ion Gheorghe Maurer , a propus în numele Prezidiului Marii Adunări Naționale și a guvernului ca în fruntea delegației române la cea de-a 15-a sesiune a Adunării Generale a O.N.U. să fie desemnat tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Propunerea a fost primită de deputații Marii Adunări Naționale cu puternice și îndelungate aplauze. In continuare au luat cuvîntul la discuții, deputații: Victor Bolojan, circumscripția electorală Derna, regiunea Oradea, Traian Ionașcu circumscripția electorală Fundulea, regiunea București, Ioan Moldovan, circumscripția electorală Filimon Sîrbu, orașul București, general de armată Iacob Teclu, circumscripția electorală Buziaș, regiunea Timișoara, Nicolae Micșan, circumscripția electorală Coșereni, regiunea București, Anton Breitenhofer, circumscripția electorală Săcălaz, regiunea Timișoara, Virgil Trofin, circumscripția electorală Zeletin, regiunea Bacău, Justin Moisescu, circumscripția electorală Hîrlău, regiunea Iași,Maria Roseti, circumscripția electorală Gălimănești, regiunea Pitești. După o scurtă pauză, primit cu vii aplauze, a luat cuvîntul tovarășul Gheorghe Apostol, președintele Consiliului Central al Sindicatelor. Au luat apoi în continuare cuvîntul la discuții deputații: Ludovic Takacs, circumscripția electorală Luduș, regiunea Cluj, Agripina Chișcă, circumscripția electorală Buhuși, regiunea Bacău, Gheorghe Călinescu, circumscripția electorală Balotești, regiunea București, Stanciu Stoian, circumscripția electorală Buzău-Vest, regiunea Ploești, Nicolae Dașcovici, circumscripția electorală Alexandru Sahia, orașul București, Mihail Ralea, circumscripția electorală Huși, regiunea Iași. Primit cu puternice aplauze, în încheierea discuțiilor a luat cuvîntul? tovarășul Chivu Stoica, președintele Consiliului de Miniștri. In numele Comisiei de politică externă a Marii Adunări Naționale, deputatul Mihail Grupeanu, președintele comisiei, a prezentat apoi proiectul de hotărîre pentru aprobarea de către Marea Adunare Națională a raportului prezentat de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej cu privire la situația internațională și politica externă a guvernului Republicii Populare Române. Marea Adunare Națională a aprobat în unanimitate raportul prezentat de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Lutnd apoi cuvîntul, tovarășul Ion Gheorghe Maurer a arătat că avînd în vedere importanța deosebită a sesiunii a 15-a a Adunării Generale a Organizației Națiunilor Unite, care urmează să dezbată problema dezarmării generale și totale, precum și alte probleme internaționale de importanță deosebită, în ședința comună a Prezidiului Marii Adunări Naționale și a Consiliului de Miniștri Republicii Populare Romîne din 31 august a. c. s-a hotărît să se supună spre aprobare Marii Adunări Naționale ca delegația Republicii Populare Române la a 15-a sesiune a Organizației Națiunilor Unite să fie condusă de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Intr-o atmosferă de puternic entuziasm Marea Adunare Națională a adoptat în unanimitate o hotărîre prin care aprobă această propunere. Tovarășul Constantin Pirvulescu a declarat apoi închise lucrările sesiunii extraordinare a Mării Adunări Naționale. (Agerpres) Cuvîntarea tovarășului Ion Gheorghe Maurer președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale Tovarăși deputate și deputate. Am ascultat cu toții cu un deosebit interes, raportul făcut ieri de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej despre „Situația internațională și politica externă a Republicii Populare Romîne“. Acest raport este o profundă analiză a factorilor principali care determină evoluția vieții contemporane, a definit cu claritate și vigoare caracterul constructiv al politicii noastre externe, a exprimat avîntul, impetuozitatea cu care poporul român, constructor al socialismului, apără cauza păcii. In zilele noastre, problema coexistenței pașnice a țărilor cu orînduiri sociale diferite a devenit problema centrală a relațiilor internaționale. Stabilirea poziției față de coexistența pașnică are o însemnătate capitală atît pentru orientarea politicii externe a fiecărei țâri, dt și pentru politica sa internă. Așa cum se subliniază puternic in raportul tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej, Republica Populară Romina este o putere a păcii, datorită caracterului orînduirii sale economice și sociale. Ea și-a îndreptat și își îndreaptă eforturile, toate mijloacele spre dezvoltarea industriei, a ramurilor pașnice ale economiei, spre construcția de locuințe și de școli, reducerea impozitelor, spre continua ridicare a nivelului de trai al populației. Socialism înseamnă dezvoltarea fără precedent a forțelor de producție, înflorirea științei și culturii, în scopul creării unui mare belșug de bunuri materiale și spirituale pentru mase. Tocmai acestea sînt obiectivele trasate de Congresul al III-lea al partidului nostru, obiective care nu pot fi atinse decit în condițiile unei păci durabile. De aceea în politica externă, țara noastră, călăuzindu-se după principiile coexistenței pașnice, se orientează spre dezvoltarea colaborării economice, culturale, științifice cu celelalte țări, a militat și militează cu sinceritate, cu consecvență pentru rezolvarea pe calea tratativelor a tuturor problemelor litigioase. Piatra unghiulară a politicii externe a Republicii Populare Române o constituie alianța de nezdruncinat, colaborarea economică multilaterală, relațiile de asistență mutuală cu țările sistemului mondial socialist în frunte cu Uniunea Sovietică, glorioasa constructoare a comunismului. întregul popor român acordă o înaltă prețuire politicii constante de pace dusă de Uniunea Sovietică, caracterului ei științific bazat pe analiza profundă a ceea ce este esențial în lupta pentru preîntâmpinarea războiului, spiritului ei dinamic, ofensiv, principialității cu care demască pe adepții „războiului rece“. Politica externă a țărilor socialiste s-a impus în mintea și în inima majorității oamenilor ca o politică care are ca țel suprem apărarea păcii, ea a determinat profunde schimbări pozitive în atitudinea și mentalitatea opiniei publice din Occident, a întărit prestigiul sistemului socialist mondial și al ideilor socialismului. Ca putere iubitoare de pace, România și-a adus contribuția sa în cadrul lagărului socialist, în activitatea diverselor organisme internaționale, în spațiul geografic în care se află situată, pentru însănătoșirea relațiilor internaționale. Așa cum a arătat tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej în raportul său, țara noastră a adus contribuția ei la rezolvarea unor probleme importante, sprijinind propunerile Uniunii Sovietice pentru destindere în relațiile internaționale, pentru încetarea experiențelor nucleare, realizarea dezarmării, rezolvarea problemei germane în spiritul păcii, manifestîndu-și în același timp inițiativa pentru promovarea unor relații de bună vecinătate și de colaborare multilaterală între statele din Balcani. După cum am văzut, în ultimii ani s-au dezvoltat schimburile culturale, științifice și tehnice ale R. P. Române cu diverse state ale lumii. Noi pornim de la ferma convingere că reciproca cunoaștere a culturii pusă în slujba idealurilor umaniste, capodoperele artei , și literaturii mondiale, toate valorile spiritului care cultivă ideile păcii și progresului sunt un excelent mijloc de cunoaștere și prețuire reciprocă a popoarelor. In același timp, noi ne pronunțăm pentru extinderea schimburilor științifice, pentru însușirea reciprocă a tot ceea ce reprezintă descoperire și cucerire modernă în știință și tehnică, servind cauza ridicării nivelului de trai al popoarelor, ușurării muncii omului. Acordurile culturale și științifice încheiate de R. P. R., ca și cele de ordin economic, sunt o mărturie a voinței guvernului nostru de a promova și dezvolta acest ansamblu de schimburi care contribuie la o mai bună înțelegere între state, la înflorirea civilizației umane. Datorită acestei politici consecvente de pace, Romînia a devenit în anii noștri o putere politică respectată, suverană și independentă, cu un serios prestigiu internațional, factor activ al păcii. Considerînd că orice stat are o serioasă răspundere în orientarea cursului evenimentelor internaționale, Republica noastră va continua să militeze, neabătut, pentru triumful principiilor coexistenței pașnice. Actuala sesiune a Marii Adunări Naționale este o nouă și puternică confirmare a acestei linii consecvente în politica noastră externă. Deși principiile coexistenței pașnice, recunoscute ca singurele raționate de către popoare, sunt principii după care ar trebui să se călăuzească în mod normal relațiile tuturor statelor, există însă forțe imperialiste care exercită încă o puternică influență asupra politicii externe a unor puteri occidentale, dispun de pîrghii și mijloace economice, propagandistice și militare cu care încearcă să se împotrivească din răsputeri destinderii internaționale, statornicirii unor relații firești, bazate pe încredere între state. Paralel cu săvîrșirea unei serii de acțiuni agresive, menite să otrăvească atmosfera internațională, aceste cercuri continuă să promoveze cursa periculoasă a înarmărilor nucleare. Considerînd că dezarmarea este problema fundamentală a zilelor noastre, metoda cea mai potrivită pentru a asigura efectiv coexistența pașnică, Uniunea Sovietică împreună cu celelalte țări socialiste, după ce au prezentat un plan realist de dezarmare generală , și totală care întruchipează năzuințele întregii umanități, au manifestat răbdare și bunăvoință în găsirea unor soluții reciproc acceptabile. Intrucît toate aceste încercări constructive s-au izbit de refuzul puterilor occidentale de a face cel mai timid pas pe calea unor măsuri efective de dezarmare, Uniunea Sovietică a făcut propunerea extrem de importantă ca această problemă să fie discutată la apropiata sesiune O.N.U., cu participarea reprezentanților popoarelor ,la cel mai înalt nivel. •Este ,un succes , faptul că, în ciuda serioaselor rezistențe din partea unor cercuri apusene, în special din S.U.A. comisia ONU pentru dezarmare a ajuns la concluzia că problema dezarmării trebuie dezbătută în Adunarea Generală, O.N.U., forul internațional ■reprezentativ, care a adoptat rezoluția cu privire la dezarmarea generala, și totală și care poate și trebuie să ia hotărîrile corespunzătoare și să îndrepte tratativele pe un drum real. Pentru a da întreaga autoritate, toată ponderea necesară acestor dezbateri, pentru a se mișca tratativele în problema dezarmării din punctul mort în care au ajuns și a le transforma în discuții eficace, cu rezultate rodnice. Punînd în discuția ■ acestui înalt '.'or problema fundamentală a zilelor noastre — apărarea păcii — partidul și guvernul subliniază astfel încă o dată, hotărîrea nestăvilită a poporului nostru de a-și aduce și pe viitor întreaga contribuție la lupta "pentru lichidarea încordării internaționale, pentru statornicirea unei păci trainice în lume. Raportul profund, clarvăzător, bazat pe învățătura marxist-leninistă, prezentat de la această tribună de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, dovedește încă o dată justețea politicii externe a statului nostru. ..* "• • Desemnarea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej în fruntea delegației R. .P. Române va fi primită cu nemărginit entuziasm de întregul tineret și ne dă garanția că delegația noastră va putea să-și aducă contribuția maximă la discutarea problemelor importante ale vieții internaționale In acest mare for internațio« este de dorit să se facă încă un pas înainte șî să se asigure participarea în cadrul sesiunii O.N.U. a reprezentanților cu cel mai mare prestigiu în viața statelor, împuterniciți de către popoare cu cea mai înaltă răspundere în adoptarea unor decizii importante pentru viața umanității. Declarația fostului ministru laburist, Arthur Hendersohn, membru în Cinera Comunelor, publicată de ziarul „The Times“, care afirmă că : „Sînt multe de spus în favoarea participării șefilor de guverne la discutarea problemelor dezarmării în cadrul Adunării Generale O.M.; în plus, șefii de guverne ar avea astfel prilejul să se întîlnească între ei ca parte a activității morale a Adunării Generale“ și care cere premierului britanic Macmillan să conducă delegația țării sale la apropiata sesiune O.N.U. — arată că această necesitate este înțeleasă de cercuri destul de largi ale opiniei publice din Occident. Acordînd o deosebită importanță actualei sesiuni a Adunării Generale O.N.U. în care se va dezbate problema problemelor timpului nostru, dezarmarea generală și totală, guvernul și Prezidiul Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Romîne propun ca în fruntea delegației noastre la lucrările acestei sesiuni a O.N.U. să fie desemnat omul care întruchipează în modul cel mai desăvîrșit aspirațiile poporului român și voința sa de pace, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Prezența sa în fruntea delegației va conferi reprezentării noastre la O.N.U. întreaga greutate pe care o , acordăm acestei sesiuni, va spori aportul, contribuția activă pe care Republica Populară Romina se străduiește s-o aducă la soluționarea problemelor importante ale vieții contemporane. Exprimăm convingerea că Marea Adunare Națională va sprijini pe deplin această propunere. Suntem încredințați ca poporul român va primi cu profundă aprobare, cu multă bucurie vestea că în fruntea delegației noastre la O.N.U. va fi tovarășul Gh. Gheorghim Dej, purtătorul de cuvînt, solul năzuințelor, al hotărîrii sale de a-și consacra toate puterile creatoare făuririi unei vieți noi, luptei pentru apărarea păcii. 1 nai" într-un moment de mare răspundere pentru evoluția relațiilor dintre state.Dragostea , și devotamentul tineretului nostru față de orînduirea deîmocrat-populară, față de patria noastră, atașamentul său total față de politica înțeleaptă a partidului, și guvernului, față de mărețele obiective puse de partid în fața poporului prin istoricele hotărîri ale celui de-al III-lea Congres al P.M.R. și-au găsit o entuziastă și unanimă confirmare în lucrările recentului Congres al U.T.M. Pentru' noi a apăra' pacea înseamnă a ne apăra viitorul fericit ce se conturează."' tot mai 'limpede în fața ochilor. " Noi sîntem plini de recunoștință pentru politica' statului nostru și a celorlalte țări socialiste care militează cu hotărîre pentru desființarea cazărmilor, și înmulțirea școli i continuare in pag. La) Hotărîrile sesiunii extraordinare a Marii Adunări Naționale a R. P. Române v— WW.WWW.La I Marea Adunare Națională a Republicii Populare Române în f I trimită în zilele de 30 și 31 august a. c„ în sesifune extraordinară, aprobă Raportul prezentat de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, membru al Prezidiului Marii Adunări Naționale cu privire la situația internațională și politica externă a guvernului Republicii Populare Române. N u Marea Adunare Națională a Republicii Populare Române hoârăște ca delegația Republicii Populare Române la a 15-a semisiune a Organizației Națiunilor Unite să fie condusă de tovară ![sul Gheorghe Gheorghiu- Dej, f Cuvîntul deputatului Virgil Trofin Circumscripția electorală Zeletin, regiunea Bacău Raportul tovarășului Ghiitieoriihiu-Dej este primit de toți oamenii muncii cu deosebit interes $l deplinit aprobare Republica Populară Română-factor activ în lupta pentru apărarea păcii în lume cu nespusă mîndrie, cu bucurie, am citit ieri în presă Raportul prezentat de către tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej în sesiunea extraordinară a Marii Adunări Naționale. Acest Raport este o strălucită dovadă a faptului că Republica Populară Romnia luptă activ pentru promovarea principiilor de coexistență pașnică, pentru înfăptuirea dezarmării totale și generale, pentru statornicirea unei păci trainice în lume, bunul cel mai de preț al tuturor oamenilor cinstiți din lumea întreagă. Din cuvîntul conducătorului iubit al partidului nostru a reieșit clar dorința și hotărîrea poporului nostru condus de partid de a lupta pentru micșorarea încordării internaționale, pentru zădărnicirea oricăror uneltiri agresive ale cercurilor imperialiste. Tovarășul Gheorghe Gheorghiu- Dej a amintit din nou despre propunerea făcută de către guvernul R. P. R. în vederea creării în Balcani a unei zone a păcii în care să nu existe arme de distrugere în masă, propunere care dovedește, fără putință de tăgadă, dorința poporului nostru de a avea relații pașnice cu țările din peninsula Balcanică, cu toate popoarele lumii. Faptul că guvernul român a propus ca la cea de-a XV-a sesiune a Adunării Generale a O.N.U. să se înscrie pe ordinea de zi punctul:..ACȚIUNI PE PLAN REGIONAL IN VEDEREA ÎMBUNĂTĂȚIRII RELAȚIILOR DE BUNĂ VECINĂTATE DINTRE STATE EUROPENE APARȚINÎND UNOR SISTEME SOCIAL-POLITICE DIFERITE“ reflectă felul în care guvernul R. P. R. în numele poporului nostru muncitor este hotărît să lupte prin toate mijloacele pentru asigurarea unei păci trainice în această parte a lumii. *• Am ascultat la radio că șeful delegației R. P. R. la sesiunea a XV-a a Adunării Generale a O.N.U. va fi însuși tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Aceasta dovedește că lupta pentru apărarea păcii este principalul obiectiv al Partidului Muncitoresc Român, conducătorul încercat al poporului nostru în lupta pentru desăvîrșirea construcției orînduirii socialiste din patria noastră. In Raportul tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej la sesiunea extraordinară a Marii Adunări Naționale se vorbește despre planul de 6 ani și schița programului de perspectivă elaborată de Congresul al III-lea al P.M.R., care, așa cum a spus tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, „oglindește cu putere preocupările pașnice, constructive ale poporului român și marea lui încredere în viitor, în perspectivele păcii mondiale“. Tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej a spus că în decurs de 6 ani vom făuri o Romînie de două ori mai puternică decît cea de azi, iar peste 15 ani — de 26 de ori mai puternică decît cea dinainte de război. In înfăptuirea acestor obiective și nouă celor de la „Partizanul“ ne revin sarcini importante. In planul nostru de măsuri tehnico-organizatorice in vederea realizării sarcinilor ce ne revin din Hotărîrile Congresului al III-lea al P.M.R. ne-am propus ca pînă în anul 1963 să prelucrăm cu aproape 200 la sută mai multe piei (față de anul 1959), iar producția de încălțăminte să crească cu aproape 4.000 perechi pe zi. In acest fel colectivul nostru de muncă sprijină lupta dusă de partidul și guvernul nostru pentru asigurarea unei păci trainie în lume. Dumitru Popa directorul fabricii de pielărie și încălțăminte „Partizanul“ Bacău Tot ce se construiește în țara noastră dovedește politica de pace a Republicii Populare Romîne Cu deosebit interes am citit ieri in ziar Raportul prezentat Gheorghe Gheorghiu-Dej de tovarășul la sesiunea extraordinară a Marii Adunări Naționale a R.P. Române cu privire la situația internațională și politica externă a Republicii Populare Române Acesta este un important document de analiză a celor mai de seamă probleme ale situației internaționale actuale, este o dovadă a politicii de pace care stă la temelia relațiilor externe promovate de statul nostru. Convocarea Marelui sfat al țării pentru discutarea problemelor vieții internaționale și îndeosebi a problemei dezarmării face dovada faptului că politica externă a statului nostru se identifică cu cerințele aspirațiile poporului, că se bucură de și sprijinul activ al acestuia. Acum, la puțin timp de la cel de-al III-lea Congres al P.M.R. cînd entuziasmul stirnit de istoricele sale hotărîri e suportul unor importante realizări pe șantiere, in fabrici și instituții culturale, pretutindeni pe întinsul țării noastre a devenit clar mai mult decit oricînd ,entru oricine cit de scumpă ne e pacea. Fiecare nouă realizare, fiecare pas înainte pe drumul construirii socialismului e o contribuție la cauza păcii, ducînd la întărirea lagărului socialist ce-și demonstrează în mod categoric superioritatea. Tot ce se construiește în țara noastră dovedește politica de pace a Republicii Populare Romîne. Munca noastră, a cadrelor didactice se desfășoară tocmai în direcția unei cît mai bune pregătiri a tineretului pentru ca el să-și poată pune întreaga sa capacitate și pricepere în scopul slujirii celei mai înalte cauze a poporului nostru — cauza construirii socialismului — și a întăririi păcii în lume. Ne străduim ca aici prin lecțiile noastre, cit și prin discuțiile cu elevii, activitățile cu caracter educativ etc. să sădim în sufletul tinerei, generații sentimentul solidarității cu tineistul din toată lumea, care luptă pentru pace și fericire. Cu „armele păcii“ după cum spune tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej vom deprinde pe tinerii constructori ai socialismului să lupte și să înțeleagă valoarea contribuției lor in lupta generală pentru pace. Preientarea Raportului „Situația internațională și politica externă a Republicii Populare Romîne“ a avut loc în zilele din preajma deschiderii noului an școlar în învățămîntul seral. Studiat cu atenție de către cadrele didactice acest document de seamă va constitui nu numai un imbold în muncă dar și o călăuză în orientarea lecțiilor. Iuliana Ciorsac director adjunct la secția serală de pe lângă școala medie „Vasile Alecsandri“ Bacău. In comuna Bălțătești Aseară, in sala Comitetului de partid din comuna Bălțătești, raionul Tg. Neamț, era multă animație. Colectiviști, agitatori, întovărășiți, salariați, s-au adunat pentru a asculta Raportul tovarășului Gheorghe "Gheorghiu-Dej, cu privire la situația internațională , și politica externă a Republicii Populare Române, prezentat la sesiunea extraordinară a Marii Adunări Naționale. Textul Raportului a fost citit de către tovarășul Ilie Zeca, membru al comitetului comunal de partid. Cei prezenți au ascultat cu interes importantul document față de care și-au manifestat deplina aprobare. Ion Pavel coresp. Sîntem alături de partidul nostru în lupta pentru triumful păcii și socialismului Aceste rînduri le scriu de la lotul meu de muncă, de la secția de fabricat - hirtă speciale a întreprinderii „Steaua roșie ' din Bacău, . Unde lucrez ca maistru. Raportul prezentat de ocorășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, cu privire la situația internațională și politica externă a Republicii Populare Romîne, la sesiunea extraordinară, a Mari Adunări Naționale a R. P. Române, exprimă contribuția deplină pe care poporul nostru muncitor, sub conducerea înțeleaptă a partidului nostru,o aduce pentru triumful păcii în lumea întreagă, ■ ) . Muncitorii din secția noastră ca de altfel toți cei ce muncesc, urăsc războiul. Cu toții suntem alături ,de partidul nostru In lupta pentru, a construi în pace socialismul. Proiecte pentru: noi construcții de locuințe, cluburi, cinematografe,tea ■tre, pentru uzine de pe a căror porți , să iasă tot mai multe mașini și utlaje destinate producției, produselor de larg consum, asta dorim să se tpărească pe hârtia produsă de noi iir fabrica „Steaua roșie". In acest scop noi nu ne precupețim eforturile pentru a produce tot mai multă hirtie și din ce In ce mai bună. " Astăzi forțele păcii sint puternice pline vor fi și mai puternice. In acest scop ne angajăm să stringem mai puternic rîndurile in jurul partidului nostru, să luptăm și cu mai multă insuflețire pentru traducerea In fapte a mărețelor sarcini de construcție a socialismului in patria noastră. Gheorghe Munteanu maistru la secția de fabricat hîrtie specială de la „Steaua roșie" Sprijinim cu însuflețire politica de pace dusă de partid și guvern Colectiviștii din Săucești, raionul Barăîul Gheorghe Gheorghiu-Dej «faci o dovadă că partidul și guvernul manifestă hotărteea fermă de" » depune toate eforturile cu putință pentru triumful păcii în lume. Sîntem mîndri că țara noastră, *alături de toate popoarele iubitoare de pace, este astăzi un factor important în politica internațională și depun* toate eforturile pentru victoria fhrțelor care luptă pentru pace. Membrii gospodăriei agricole colective „Zorii*, socialismului“ din Săucești, consideri că aici, la locul lor de muncă, ei pot să aducă o prețioasă contribuție la întărirea forțelor care luptă pentru pace. De aceea, colectiviștii din Săucești, îndată după terminarea campaniei de recoltare și treieriș, s-au pregătit intens pentru însămînțările de toamnă. S-au făcut arături adînci de vară pe întreaga suprafață de 70, hectare care a fost ocupată cu păioase. Este gata pregătită sămînța necesară de grîu și orz de toamnă și peste cteva zile vom începe însămînțările. In toamna aceasta vom extinde suprafețele ocupate cu păioase, orzul Va fi cultivat , pe 30 hectare, iar griul pe 100 hectare, împreună cu toți oamenii muncii din țara întreagă, colectiviștii din Săucești își exprimă și cu acest prilej încrederea lor deplină în Partidul Muncitoresc Român și sprijină cu însuflețire politica sa de pace, pentru dezarmarea generală și coexistența pașnică între țările cu sisteme sociale diferite. •. cău, au aliat cu un legitim interes despre faptul că în Marea Adunare Națională a Republicii Populare Române, întrunită în sesiunea extraordinară, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej a prezentat un Raport cu privire la situația internațională și politica externă a țării noastre, încă din seara zilei de 30 august un număr important de colectiviști au ascultat emisiunea postului de radio București care a transmis înregistrat pe bandă de magnetofon Raportul tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej, întregul conținut al raportului a produs o puternică impresie asupra tuturor colectiviștilor. Raportul constituie o oglindire fidelă a politicii consecvente de pace pentru care luptă poporul muncitor din țara noastră sub conducerea încercată a Partidului Muncitoresc Român. In spiritul acestei politici de pace și prietenie intre popoare, guvernul țării noastre a cerut să fie înscrise pe ordinea de zi a apropiatei sesiuni O.N.U. punctele: „Acțiuni pe plan regional in vederea îmbunătățirii relațiilor de bună vecinătate dintre state europene aparținind unor sisteme social politice diferite", precum și ,„Măsuri pentru promovarea în rîndurile tineretului a ideilor păcii, respectilui reciproc și înțelegerii sunt popoarele. In cursul zilei de ieri am afiat prin radio știrea că delegația care va reprezenta țara noastră la sesiunea ONU va fi condusă de tov. Gheorghe Gheorghiu-Dej. Pentru noi, colectiviștii din Săucești, ca și pentru toți oamenii muncii din țara noastră, faptul că in fruntea delegației, la sesiunea Organizației Națiunilor Unite va merge zova-Vasile Ivan președintele gospodăriei agricole colective „Zorile socialismului“" din Săucești-Bacău Raportul a fost primit cu multă însuflețire și la fabrica „Proletarul Bacău lileria Stolerii, mamă a Scopii, a spus printre altele: „Cunoaștem cu toții ce ne-au adus războaiele trecute: foamete, nenorociri, mizerie. De aceea toate popoarele au astăzi năzuința comună de a se înlătura primejdia unui război atomic și a stabili pacea mult dorită pe pămînt. Căci numai, în pace vom putea munci și trăi, vom putea construi o viață fericită atît pentru noi cît și pentru viitorul copiilor noștri“. Tovarășii Constantin Dorobăț, Victoria Nedelcu, Frăsina Șargu, Maria Bejenaru, Gheorghe Grosu, Zamfira Chiriac împreună cu ceilalți muncitori ai fabricii „Proletarul“ și-au exprimat,consvingerea, că, in ciuda uneltirilor ,ruiiituriștilor, războinici, care încearcă în toate felurile să pună piedici, în călea distrugerii armelor atomice și mijloacelor de purtare a lor, voința popoarelor de a face totul. «pentru a impune pacea — va triumfa. j. ■ Întregul colectiv de muncă al fabricii „Proletarul“ din Bacău este hotărit să muncească și să lupte cl și mai intuită hotărîre pentru a realiza sarcinile ce izvorăsc din Hotărîrile celui de-al III- lea Congres al Partițiul"' Muncitoresc Romîni știind că prin aceasta vor conpunde țelului urmărit de toate popoarele tribui la întărirea păcii între popea. linkirîarPi» Hofîn îți va p războiuprivind, lichidarea cuiastivă a războiului din viața societății, prin însăși distrugerea mijloacelor de purtare a lui. Așa, de pildă, muncitoarea fruntașă Ghizela Zisman secretara comitetului, de partid fabrica: „Proletarul"" Bacău Muncitorii, inginerii, tehnicienii și funcționarii fabricii de postav „Proftarul“ din Bacău au primit cu mul interes și cu multă însuflețire Raportul tovarășului Gheorghe Gheorghiu- Dej cu privire la situația internațională și politica externă a Republicii Populare Române, prezentat în cadrul cesiunii extraordinare a Marii Adunări Naționale. Raportul tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej a fost audiat de muncitori prin stația de radioamplificare a întreprinderii încă în amiaza zilei de 30 august a.c. după tot odată colectivul de muncă de aici a luat cunoștință de raport și din ziarele de ieri. Imediat cum au aflat vestea numeroase grupuri de agitatori au citit Muncitorilor din secții capitolele raportului cu privire la coexistența pașnică, precum și despre importanța dezarmării generale și totale, etc In cadrul discuțiilor purtate muncitorii din secția de filatură, țesătorie, repasat și altele au arătat că pro [UNK] [UNK]radiul dezarmării generate și totale preconizat de Uniunea Sovietică este susținut, cu hotărîre de toți oamenii muncii din țara noastră și din celelalte nn socialiste, pentru că el cores