Steagul Roşu, mai 1964 (Anul 19, nr. 3499-3523)

1964-05-03 / nr. 3499

Pag.2-a I giiniiimiiiiiiiiiiiifiiiiniiiiniuiniiiiiiiiHiniiiiiiiiiiMmimiiimmmiimiiiiimiiimimmiimiiMimimnminmmtiiimiimmiMimiiimmiiiimiimiiimiiiiiiiiiimitiî; Mitingul oamenilor muncii din orașul Bacău 5 (Urmare din pag. l-a) Și fionare a oamenilor muncii, ziua frăției muncitorilor de pretutindeni. 2 Vorbitorul a subliniat realizările deosebite obținute de oamenii muncii din țara noastră în îndeplinirea mărețelor sarcini trasate de Congresul al III-lea =1 al P.M.R., precum și realizările oamenilor muncii din regiunea Bacău, înscrise în întrecerea socialistă desfășurată în acest an în cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei. Totodată, vorbitorul a reliefat contribuția țării noastre la întărirea păcii și prieteniei între popoare. Asistența a ovaționat îndelung pentru Partidul Muncitoresc Român, pentru Comitetul său Central în frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, pentru înflorirea patriei, pentru eroica noastră clasă muncitoare, pentru harnicul și talentatul popor român — constructor al socialismului. După miting, oamenii muncii din orașul Bacău prezenți în sala Teatrului de stat au urmărit un frumos program artistic prezentat de taraful „Plaiurile Bistriței" al Filarmonicii de stat, de brigada artistică de agitație a Fabricii „Proletarul" cu programul intitulat „In numele vieții cîntăm", de echipa de dansuri de la Cooperativa „Muncă și artă", de soliști vocali și instrumentiști din formațiile de artiști amatori ai Trustului de construcții, Școala medie B nr. 1, Cooperativa „Muncă și artă". .2 Mitingul oamenilor muncii din orașul Bacău a constituit încă o manifestare B a dragostei și atașamentului oamenilor muncii din orașul Bacău față de Partidul Muncitoresc Român, de Comitetul său Central, de prietenia frățească cu popoarele țărilor socialiste, de solidaritate cu clasa muncitoare internațională, cu forțele păcii și progresului din întreaga lume. Fiiiiiiimmimmnmmmmmm imnmii mmmi mii mii mi mmB Cuvîntarea tovarășului Ioan Jiva (Urmare din pag. l-a) Piatra Neamț, I.M.S. „Ceahlăul“ Piatra Neamț, Întreprinderea regională de electricitate, întreprinderea de construcții forestiere Piatra Neamț și altele au raportat cu mîndrie că au îndeplinit cu multe zile înainte de termen planul pe primele 4 luni ale anului. Pentru rezultatele obținute în anul 1963 Combinatul chimic Borzești deține titlul de întreprindere fruntașă pe țară în ramura petrol-chimie, iar întreprinderea „Steaua roșie" Bacău, întreprinderea mecanică Roman, întreprinderea regională de electricitate I.M.T.F. Piatra Neamț — au fost evișidențiate pe țară în ramura de producție respectivă, iar un număr de 10.794 de oameni ai muncii din întreprinderile regiunii au primit insigna de „Fruntaș în întrecerea socialistă" pe 1963. Alături de muncitorii din industrie, colectiviștii din regiunea Bacău, lucrătorii din S.M.T. și G.A.S. au întîmpinat ziua de 1 Mai intensificînd munca pentru executarea la timp și în bune condiții a lucrărilor din campania agricolă de primăvară. In acest an, lucrările agricole s-au efectuat la un nivel agrotehnic superior. S-au terminat cu succes însămînțările de primăvară în raioanele : Buhuși, Roman, Piatra Neamț, iar în celelalte raioane însămînțările se apropie de sfîrșit. Intîmpinînd ziua de 1 Mai cu importante realizări în întrecerea socialistă în industrie, precum și în efectuarea lucrărilor agricole în ritm susținut și la un nivel agrotehnic ridicat, oamenii muncii din patria noastră își manifestă astfel dragostea și devotamentul față de partidul nostru, de activitatea căruia sînt legate toate victoriile oamenilor muncii din industrie, agricultură din domeniul activității cultural-științifice. Poporul nostru este conștient de faptul că la temelia tuturor realizărilor sale se află conducerea clarvăzătoare și fermă a operei de construcție socialistă de către Partidul Muncitoresc Român. Strîns unit în jurul partidului, al Comitetului său Central în frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, clasa muncitoare, țărănimea colectivistă, intelectualitatea, înfăptuiesc cu avînt politica partidului de desăvîrșire a construcției socialismului în Republica Populară Romînă. Omenirea muncitoare sărbătorește ziua Je 1 Alai în condițiile creșterii continue a forțelor păcii și progresului social. Sistemul mondial al socialismului, forțele care luptă împotriva imperialismului devin din ce în ce mai mult factorul determinant al dezvoltării societății contemporane. Relațiile dintre țările socialiste pe respectarea egalității în drepturi și a suveranității, a avantajului reciproc, a întrajutorării frățești, coordonarea planurilor economice ca principal mijloc de realizare a diviziunii internaționale socialiste muncii, duc la accelerarea progresului a fiecăreia dintre aceste țări și al întregului sistem socialist mondial, sporesc prestigiul socialismului și forța sa de atracție în lume. In țările in care domnește capitalul sporesc amploarea și combativitatea luptei clasei muncitoare, acțiunile păturilor tot mai largi ale populației împotriva monopolurilor, pentru un trai mai bun, pentru democrație și pace. Se accentuează instabilitatea sistemului capitalist, se ascute și mai mult toate contradicțiile acestuia, se adîncește antagonismul dintre monopoluri și interesele întregii națiuni, se restrînge și mai mult democrația burgheză. Toate aceste plăgi arată maselor din țările capitaliste că numai făurirea unui larg front antimonopolist, cuprinzind clasa muncitoare, țărănimea muncitoare și alte pături de oameni ai muncii, poate asigura succesul în lupta împotriva ofensivei capitalului monopolist asupra intereselor lor vitale. In zilele noastre, lupta de eliberare națională a dat lovituri hotărîtoare sistemului colonial al imperialismului. Omenirea este martora prăbușirii definitive a acestui sistem odios. Exprimîndu-și sentimentele de solidaritate cu popoarele care militează pentru eliberarea națională, Republica Populară Romînă, alături de celelalte țări socialiste, se sprijină în lupta lor pentru cucerirea și întărirea independenței naționale, pentru făurirea unei vieți noi. Pe bună dreptate, popoarele din aceste țări văd în țările socialiste prietenii lor cei mai sinceri și mai de nădejde. Tabloul lumii contemporane înfățișează un proces grandios în care marile forțe revoluționare — popoarele care construiesc socialismul și comunismul, mișcarea revoluționară a clasei muncitoare din țările capitaliste, lupta de eliberare națională a popoarelor asuprite, mișcările general-democratice unindu-se tot mai strîns, se contopesc într-un torent unic care macină sistemul imperialist mondial și deschide omenirii căi largi spre viitor. In fruntea luptei pentru un trai mai bun, pentru lichidarea tuturor formelor de dominație imperialistă se află marea armată a comuniștilor. Unitatea tot mai strînsă, întărirea continuă a coeziunii și solidarității țărilor socialiste, a mișcării comuniste mondiale constituie astăzi, mai mult ca oricînd, o necesitate primordială în vederea îndeplinirii misiunii istorice a partidelor comuniste și muncitorești, izvorul principal al forței și invincibilității fiecărei țări socialiste și a întregii comunități socialiste. Deplin conștient de îndatoririle sale internaționale, partidul nostru și-a adus și își va aduce și de acum înainte o contribuție importantă la întărirea unității și frăției marii familii a țărilor socialiste, a coeziunii mișcării comuniste și muncitorești internaționale sub steagul marxism-leninismului, văzînd în aceasta chezășia victoriei în lupta pentru cauza socialismului și păcii. În încheiere, tovarășul Ioan Jiva a arătat că sub conducerea înțeleaptă a Partidului Muncitoresc Român în frunte ci Comitetul său Central, oamenii muncii din orașe și sate muncesc cu dragoste și abnegație pentru a face mai puternică și mai înfloritoare scumpa noastră patrie — Republica Populară Romînă. tiș "1 Manifestări artistice în cinstea zilei de 1 Mai Cu prilejul zilei de 1 Mai au evoluat pe scena clubului C.F.R. din orașul Bacău numeroase formații artistice de amatori, prezentînd programe interesante, apreciate de spectatori. Corul sindicatului Fabricii „Steaua roșie" (dirijor Al. Vrînceanu) a reținut atenția prin interpretarea pieselor „Cîntec de 1 Mai" de Ciprian Porumbescu și „Stă de veghe tot pămîntul" de Vasile Popovici, iar formația corală a sindicatului C.F.R.—P.T.T.R. (dirijor M. Bîrlescu) a prezentat într-o ținută artistică remarcabilă „Partid izvor, al tinereții" de Gh. Bazavan și „La Maria sub cerdac" prelucrare de Mihai Bîrsescu. O impresie deosebită au făcut, aducând cu ele cîntecul și voia bună, brigada artistică de agitație a sindicatului Fabricii „Steaua roșie" cu textul :„Un raid-anchetă“ și brigada artistică a sindicatului Întreprinderii, de industrie locală „23 August" cu interesantul ei text „Cîntăm întreprinderea în care lucrăm" ambele dispunînd de fis reale posibilități interpretative. Programul bogat, susținut de orchestra de muzică ușoară a sindicatului D.S.A.P.C. (dirijor C. Alexa), de orrchestra de muzică ușoară și populară (dirijor G. Lascău), ultima dovedind multă muzicalitate și o bună acompaniere (soliste Geanina Tăbăcaru, Elena Iftimie și Elena Dospinescu), a unor lucrări destul de dificile ca „Dansul pinguinilor" și altele. Orchestra semisimfonică a sindicatului învățămînt (dirijor I. Farlă) s-a afirmat din plin și de data aceasta, interpretînd lucrări de largă accesibilitate (Angelina — tango, Visul dragostei — vals și dans romînesc nr. 3 de Ion Fazlă), la un nivel artistic demn de remarcat. Manifestările artistice bogate în conținut și la un nivel interpretativ lăudabil, desfășurate pe această scenă le-a încheiat excelentul dans cu temă cuprinzînd aspecte ale jocului romînesc din diferite regiuni ale țării, interpretat entuziast de formația sindicatului Fabricii „Muncitorul liber", stîrnind ropote de aplauze din partea numeroșilor spectatori. Asemenea manifestări au mai avut loc la clubul „Partizanul" și în sala clubului „Steaua roșie" din Bacău. RADU FELECAN Aspecte din timpul programului artistic care a avut loc în ziua de 1 Mai, la Teatrul de stat din Bacău. Fotografia de jos: brigada artistică de agitație a Fabricii „Proletarul“ : fotografia din dreapta : orchestra „Plaiurile Bistriței“. m Steagul roșu luminics3««? 19?*nr.5.^99i4w%i Sărbătorirea zilei de 1 Mai în regiune Onești Dimineața zilei de 1 Mai 1964 a găsit Oneștiul, tînărul oraș de pe Valea Trotușului, îmbrăcat în haine de mare sărbătoare. Unduirea steagurilor roșii și tricolore se îmbină armonios cu policromia florilor, ghirlandelor și covoarelor care surîd și cheamă privirile de la balcoanele și ferestrele zecilor de blocuri. Din imensa masă de demonstranți masați de-a lungul principalei magistrale se desprind grupate pe întreprinderi, șantiere și instituții, coloanele de manifestanți. După evoluția plină de voioșie și optimism a pionierilor și școlarilor care ne-au adus parcă în față imaginea viitorului fericit ce-i așteaptă, de tribună se apropie în ritmul marșurilor avîntate intonate de fanfară, colectivele de muncă ale marilor combinate... Trec rînduri, rînduri muncitorii, trec în coloane compacte slăvind partidul sub conducerea căruia dau viață grandioaselor sarcini ale planului de 6 ani. Mîinile care conduc aparatele de înaltă tehnicitate, mîinile care modelează oțelul și transformă lutul în palate strălucitoare, flutură flori și eșarfe viu colorate, poartă cu mîndrie drapelele roșii și tricolore, țin, ca pe un lucru de mare preț portretele genialilor învățători ai proletariatului Marx, Engels, Lenin, precum și portretele conducătorilor partidului și statului nostru, își fac apariția muncitorii, inginerii, tehnicienii și funcționarii de la Combinatul chimic Borzești. Pe pieptul multor demonstranți strălucesc ordine și medalii ale R.P.R., la care se adaugă cele 511 insigne de fruntași în întrecerea socialistă acordate drept răsplată pentru munca entuziastă a purtătorilor lor ce au venit plini de bucurie să raporteze despre faptele lor de muncă. Luăm astfel cunoștință de faptul că pentru a treia oară consecutiv Combinatul chimic Borzești a primit steagul roșu și diploma de întreprindere fruntașă pe ramura chimie organică din cadrul Ministerului Industriei Petrolului și Chimiei. Desfășurând larg întrecerea socialistă în cinstea mărețelor sărbători de la 1 Mai și 23 August, harnicul colectiv de muncă de aici a continuat șirul realizărilor obținute în producție. Ele se concretizează în perioada care a trecut din acest an prin îndeplinirea planului în proporție de 101,5 la sută, valoarea produselor chimice date peste plan în această perioadă ridicîndu-se la 2.700.000 lei. Impresionînd prin desfășurarea ei, trece apoi coloana Combinatului de cauciuc sintetic. Două care alegorice care purtau stemele Partidului și Republicii sînt privite cu mîndrie și sincer interes și entuziasm, smulgînd celor prezenți ropote lungi de aplauze și aclamații. Am privit cu entuziasm tălăzuirea vie care a transformat magistrala într-un loc de întîlnire a celor mai nobile sentimente omenești. Rînd pe rînd au trecut prin fața tribunei colectivele de muncă de la Rafinărie, Termocentrală, Complexul de șantiere, Întreprinderea forestieră, C.F.R., I.G.O., O.C.L., Cooperație, I.R.T.A... în impunătoarele coloane se află și cei peste 1.200 purtători ai insignei de fruntaș în întrecerea socialistă din Onești. Recunoaștem printre ei pe inginerul Andrei Kopecski și Ioan Nedelcu de la șantierul orașului, Elena Lungu, laborantă și Neculai Săraru de la Combinatul de cauciuc sintetic, Gheorghe Lazăr, șef de brigadă la I.F. Onești, Petre Roca și Radu Nicolae de la Rafinărie, Ion Munteanu, maistru la Grupul de instalații Onești, Ganea Georgeta și Viorica Burlacu, medici, Cimpoca Marin și Bănică Alexandru de la șantierul 1, Gheorghe Bara, Gheorghe Mircea, loan Tudor, Enache Toader, Maftei Victor, Virginia Botezat de la Combinatul chimic. Demonstrația s-a încheiat cu defilarea sportivilor. Oamenii muncii care au inundat orașul în dimineața zilei de 1 Mai au continuat încă mult timp să-și exprime bucuria și recunoștința că trăiesc zilele luminoase ale victoriilor către care ne conduce partidul. MIHAI PAULIUC CONSTANTIN BUTE Piatra Neamț La orele 10,30 ,mitingul a fost deschis. Fanfara a intonat Imnul de Stat al R.P.R. Despre însemnătatea zilei de 1 Mai a vorbit tovarășul Sarco și Tiberiu, președintele Consiliului local al sindicatelor. Vorbitorul a arătat că anul acesta poporul nostru sărbătorește ziua de 1 Mai în condițiile cînd se pregătește să întîmpine cu realizări deosebite împlinirea a 20 de ani de la eliberarea patriei de sub jugul fascist, amintind că sub conducerea partidului se înfăptuiește cu succes opera de desăvîrșire a construcției socialismului. Tovarășul Sarcoși a trecut în revistă obiectivele economice noi, statornicite și pe harta raionului Piatra Neamț, asemenea Hidrocentralei de la Bicaz, Fabricii de ciment din Bicaz, Combinatului de îngrășăminte cu azot, U.F.S. Săvinești, ca și marile lucrări hidro-energetice de pe rîul Bistrița. In expunerea sa, vorbitorul a arătat realizările obținute în îndeplinirea angajamentelor de către colectivele din orașul și raionul Piatra Neamț. Astfel, planul pe 4 luni pe întreaga industrie s-a realizat în proporție de 107,7 la sută, iar cel de marfă 108,8 la sută. Vorbitorul a felicitat o serie de întreprinderi ca Fabrica de ciment Bicaz, care și-a realizat planul pe 4 luni cu 10 zile înainte, de termen, I.M.S. „Ceahlăul" și altele. Fanfara intonează un marș. Sub privirile atente ale mulțimii începe demonstrația. Cîțiva înaintași ai coloanei poartă un imens tablou pe care scrie „Trăiască 1 Mai". Le-au urmat alte grupe de muncitori purtînd tablourile clasicilor marxismleninismului și cele ale conducătorilor de partid. Se aude un sunet de trompete. Sunt pionierii care trec prin fața tribunei oficiale înălțînd flori, fanioane și gîndul lor curat de a-și consacra toate eforturile construcției comunismului în patria noastră. In aplauzele mulțimii își face apariția coloana demonstranților de la C.I.A.P.N. Sub conducerea comitetului de partid, combinatul de îngrășăminte cu azot și-a luat asemenea măsuri în acest an încît s-a atins parametrii instalați, dînd agriculturii un volum sporit de îngrășăminte cu azot. In 4 luni s-au produs aici peste plan 870 tone amoniac și aproape 2.300 tone uree. Printre cei ce și-au dat contribuția la obținerea acestor realizări am remarcat în coloana demonstranților pe Vasile Chipăruș, Gheorghe Iliuță, Constantin Vornicu și mulți alții. Chimiștii de la U.F.S. Săvinești au demonstrat cu aceeași hotărîre de a dezvolta succesele obținute în întîmpinarea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei. Ei au dat în primele 4 luni peste plan economiei naționale 40 tone de fibre și fire sintetice. Gheorghe Antohi, Emil Popa, Bucur Grigore, Ion Moraru sînt doar cîțiva din cei care și-au dat aportul la înregistrarea acestor succese, în ritmul vioi al marșului au continuat să treacă zeci și zeci de coloane de oameni ai muncii prin fața tribunei oficiale. Cei de la „Reconstrucția" au raportat producerea peste plan în acest an a 750 tone celuloză și hîrtie, iar cei de la „Comuna din Paris" 90 tone de cartoane și macarale. Prin fața tribunei oficiale a demonstrat colectivul de la I. F. Tarcău care și-a realizat planul de producție pe 4 luni în proporție de 119 la sută, ca și colectivul Întreprinderii de construcții forestiere care și-a îndeplinit planul pe 4 luni cu 12 zile mai înainte de termen. Gheorghe Azoiței, miner, Vasile Țuțuianu, zidar și alții de felul lor sînt muncitori cu care se mîndrește I.C.F. La demonstrație au fost prezenți și cei ce pregătesc belșugul zilelor de mîine — țăranii colectiviști. Trecînd prin fața tribunei, colectiviștii din Șerbești și Bodești, ca și cei din Gîrcina și Negrești și-au manifestat dorința de a munci astfel ogoarele, încît să smulgă recolte tot mai bogate. Demonstrația de la Piatra Neamț a fost o caldă manifestare a dragostei față de partid, colectivele de muncă reafirmîndu-și hotărîrea de a lupta pentru traducerea în viață a obiectivelor stabilite de cel de-al III-lea Congres al partidului, de a întîmpina cea de-a XX-a aniversare a eliberării patriei noastre cu succese demne de cinstea mărețului eveniment. Moinești ★ Tg. Pena I. BERENSTEIN La Moinești, timpul nefavorabil nu a permis locuitorilor raionului, colectivelor de salariați din întreprinderile și instituțiile acestuia să-și etaleze coloanele prin fața tribunei, demonstrînd pentru măreața sărbătoare internațională a celor ce muncesc. Cu toate acestea însă, un număr mare de oameni ai muncii au ținut să fie prezenți la festivitatea închinată acestei zile, umplînd pînă la refuz sala de spectacole a clubului „23 August". în jurul orei 10, la masa prezidiului au luat loc conducători ai organelor locale de partid și de stat. Tovarășul Nicolae Luca, președintele Consiliului local al sindicatelor deschide festivitatea și dă cuvîntul tovarășului Constantin Moroșanu, secretar al Comitetului raional Moinești al P.M.R. Vorbitorul a subliniat faptul că în cei 75 de ani de cînd proletariatul de pretutindeni și-a urât năzuințele și lupta sub aceleași falduri, au fost obținute realizări dintre cele mai de seamă, care demonstrează forța de nebiruit a clasei muncitoare, afirmîndu-se ca o clasă capabilă să-și conducă destinele sale. Trecînd în revistă activitatea creatoare a oamenilor muncii din Moinești, tovarășul Constantin Moroșanu a arătat că în primul trimestru producția industrială globală a fost îndeplinită în proporție de 103,7 la sută. Comparată cu aceeași perioadă a anului trecut, producția din acest prim trimestru al anului 1964 este mai mare cu 38.000.000 lei. Rezultate frumoase au fost obținute și în ce privește realizarea angajamentelor la economii la prețul de cost și beneficii peste plan. 6.836.000 lei însumează economia la prețul de cost, iar la beneficii cifra se indică 3.132.000 lei, depășindu-se cu mult angajamentul luat în cinstea zilei de 23 August. Meritul pentru obținerea succeselor enumerate mai sus revine tuturor întreprinderilor. In mod special pot fi însă evidențiate colectivele de la Schela Moinești, Rafinăria Dărmănești, întreprinderea minieră Comănești, întreprinderile forestiere Dărmănești și Agăș, care se situează în fruntea întrecerii. In preajma zilei de 1 Mai, muncitorii raionului au raportat alte însemnate succese. Așa, spre exemplu, minerii comăneșteni au îndeplinit planul lunii aprilie cu 3 zile mai devreme, extrăgînd în plus însemnate cantități de cărbune, rafinerii dărmăneșteni au depășit planul la benzine superioare cu 15.400 tone, realizînd și economii la prețul de cost în valoare de 952.000 lei, forestierii celor 3 întreprinderi din raion și-au depășit cu mult planul producției globale și al celei de marfă. Vorbitorul a scos în evidență alte numeroase succese obținute de către locuitorii raionului în întreprinderi, pe ogoare, în instituțiile de cultură. Ele poartă amprenta marii sărbători, entuziasmul care li s-a transmis atunci cînd au fost realizate. Festivitatea a fost urmată de frumoase programe artistice prezentate de formații din orașul și raionul Moinești. MIHAI BUZNEA Orașul îmbrăcase haine de sărbătoare, întreprinderile și instituțiile au fost frumos pavoazate. Pe fațadele clădirilor au fost puse portretele conducătorilor partidului nostru. Sărbătorirea zilei de 1 Mai a avut loc în piața Costache Negri din Tg. Ocna. Tovarășul Grăjdeanu Ioan, președintele consiliului sindical raional a arătat rolul și importanța zilei de 1 Mai, după care a dat cuvîntul tovarășului C. Albu, primsecretar al Comitetului raional Tg. Ocna al P.M.R., care a adus un cald salut participanților la manifestație. Au participat peste 2.700 de persoane : muncitori, ingineri, tehnicieni, funcționari. Tovarășul prim-secretar a felicitat colectivelor întreprinderilor care își îndeplinesc în mod exemplar angajamentele luate în întrecerea socialistă. Pe primul trimestru al anului 1964 colectivul întreprinderii industriale raionale Tg. Ocna a realizat planul producției globale în proporție de 116,7 la sută, iar la producția marfă în proporție de 110,9 la sută , I. F. Onești a realizat planul producției globale în proporție de 113 la sută, al producției marfă în proporție de 122,5 la sută ; colectivul Minei Salina a depășit planul producției globale cu 11,7 la sută, iar al producției marfă cu 12,3 la sută . Iprodcoop Tg. Ocna a realizat planul producției globale în proporție de 111,3 la sută, iar al producției marfa al 111,5 la sută. Tovarășul prim-secretar a felicitat de asemenea pe colectiviștii și lucrătorii din S.M.T. din raionul Tg. Ocna. După miting, oamenii muncii au participat la manifestările culturale care au avut loc la Casa de cultură a sindicatelor din Tg. Ocna. ELENA TARANTUȘ din postul de corespondenți voluntari de la Tg. Ocna Buhuși Marea sărbătoare a celor ce muncesc a fost întîmpinată de buhușeni, așa cum se cuvine. Se putea vedea acest lucru din pregătirile făcute în cinstea acestei zile, exprimate în lozincile multicolore ce împodobeau străzile, ghirlandele de flori ce dominau instituțiile, blocurile muncitorești și toate casele de locuit. Textiliștii buhușeni au întîmpinat această sărbătoare cu realizări însemnate în producție. Iată și câteva cifre ilustrative. Valoarea producției globale pe primul trimestru a fost îndeplinită cu 101,13 la sută, valoarea producției marfă cu 101 la sută, iar economii la prețul de cost 371.000 lei. Asemenea realizări au obținut și alte instituții și întreprinderi din raionul Buhuși, printre care întreprinderea raională de industrie locală, cooperativa meșteșugărească, I. F. Roznov și altele. în cinstea marii sărbători și colectiviștii au obținut realizări de seamă în campania de însămînțări, situîndu-se ca raion fruntaș pe regiune la însămînțarea porumbului. Vremea nefavorabilă nu a permit să se țină mitingul și demonstrația în aer liber. Mitingul a fost organizat la noul club al sindicatului textil la care au participat peste 600 de oameni ai muncii. Apariția în sală a membrilor comitetului raional de partid și a reprezentanților altor organizații a fost întîmpinată cu vii aplauze și lozinci, care exprimă dragostea și devotamentul față de partidul nostru, de Comitetul său Central. Despre însemnătatea zilei de 1 Mai a vorbit tovarășul Vasile Rusu, prim-secretar al Comitetului raional de partid Buhuși. In sală puteau fi văzuți numeroși fruntași în producție printre care Ioan Ionescu, Elena Teslaru, Lucreția Stan, Constantin Brînduș de la fabrica de postav, Grigore Bontaș, Iosif Astănoaie de la I.R.I.L. și mulți alți evidențiați în întrecerea socialistă, care au obținut în cinstea acestei sărbători succese deosebite în producție. A urmat apoi un bogat program artistic prezentat de formațiile de artiști amatori de la școala medie din localitate, fabrica de postav, I. F. Roznov, precum și taraful de muzică populară și ușoară al sindicatului local. Programe interesante s-au desfășurat și în ziua de 2 Mai. Textiliștii, cît și ceilalți oameni ai muncii din orașul Buhuși, și-au manifestat cu acest prilej bucuria unei vieți fericite pe care o trăiesc, precum și încrederea nețărmurită în viitor , hotărîrea de a munci cu abnegație pentru îndeplinirea cu succes a angajamentelor luate în cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei noastre. ION VIERU și MIHAI CHIRIAC membri ai subredacției de la Buhuși a ziarului „Steagul roșu“ ÎN ÎNTRECEREA SOCIALISTA Succese de seamă obținute de Intensificindu-și eforturile in întrecerea socialistă ce se desfășoară în cinstea zilei de 23 August, oamenii muncii din orașul Bacău au reușit ca, cu prilejul sărbătoririi Zilei solidarității internaționale a celor ce muncesc, să raporteze noi și însemnate succese. Majoritatea întreprinderilor băcăuane și-au îndeplinit înainte de termen planul pe patru luni, au obținut rezultate bune în ce privește calitatea produselor, au realizat însemnate economii la prețul de cost și beneficii peste sarcina planificată. Redăm în cele ce urmează cîteva dintre rezultatele pe care le-au raportat colectivele de muncă din orașul Bacău cu prilejul zilei de 1 Mai. Fabrica de hîrtie și celuloză „Steaua roșie“ Succesele obținute în anul 1963 de către colectivul de muncă al Fabricii de hîrtie și celuloză „Steaua roșie" i-au adus cestuia titlul de întreprindere evidențiată pe ramura industriei chimiei organice. Continuînd și în acest an șirul succeselor, harnicii muncitori, maiștri și ingineri ai întreprinderii și-au realizat planul la producția globală pe primele 4 luni, cu 10 zile mai devreme. De la începutul anului și pînă în prezent au fost date peste prevederile planului 273 tone de hîrtie, 500 tone de celuloză, 14 tone de caiete. In primul trimestru s-au înregistrat 604.000 lei la capitolul economii suplimentare la prețul de cost, iar valoarea beneficiilor peste plan se ridică la 144.000 lei. Toate acestea au fost obținute și în condițiile creșterii productivității muncii cu 8,71 la sută peste plan. Secțiile F-5, F-2 și E-1, datorită bunelor rezultate obținute în primul trimestru, au fost declarate evidențiate în intrecerea socialistă. Uzina metalurgică Principalele eforturi ale colectivului de muncă de la Uzina metalurgică Bacău au fost îndreptate în acest an spre îmbunătățirea calității produselor. Rezultatele obținute au fost pe măsura eforturilor. Beneficiarii, printre care Uzina de pompe din București, Uzinele „1 Mai" din Ploiești, precum și alții, au trimis metalurgiștilor de la U.M.B. scrisori de mulțumire pentru calitatea produselor livrate. în același timp și Ministerul Industriei Constructoare de Mașini a adresat o scrisoare uzinei în care felicită pe muncitorii, maiștrii și inginerii de aici pentru buna calitate a vanelor expuse la Târgul internațional de la Leipzig din primăvara acestui an. îmbunătățirea continuă a calității produselor s-a făcut și în condițiile îndeplinirii planului producției globale și marfă în proporție de 101 la sută, iar a productivității muncii de 101,2 la sută. Totodată, în primul trimestru au fost obținute economii suplimentare la prețul de cost în valoare de 625.000 lei, iar beneficiile peste plan au fost de peste 1.000.000 lei. Fabrica de șuruburi „Muncitorul liber“ întrecerea socialistă se desfășoară cu însuflețire și la Fabrica de șuruburi „Muncitorul liber". Rezultatele ei sînt cu se poate de semnificative. De la începutul anului și pînă în prezent s-au dat peste prevederile planului 160.000 șuruburi mecanice, 156.000 șuruburi cap crestat, 44 tone nituri, 50 tone șuruburi fundații, 8 tone suporți pentru izolatori. Depășirile de mai sus se datoresc in primul rînd măsurilor lupte pentru creșterea productivității muncii, al cărui indice planificat a fost depășit cu 2 la sută. Numărul evidențiaților în întrecerea socialistă pe luna martie se ridică la 119. Depoul C.F.R. Bacău Harnicii ceferiști de la Depoul C.F.R. Bacău și-au realizat sarcinile de producție pe primele patru luni ale anului la data de 26 aprilie. In această perioadă ei au transportat 820 de trenuri cu supratonaj. Cantitatea de mărfuri transportată în plus înlocuiește formarea a 102 garnituri de tren de cite 1400 tone fiecare. Totodată, reducînd consumul specific, mecanicii și fochiștii de la Depoul C.F.R. au economisit 476,4 tone combustibil convențional. Economiile la prețul de cost realizate in primul trimestru al anului se ridică la 337.000 lei. Datorită hărniciei și priceperii lor, 132 de membri ai colectivului de muncă de la Depoul C.F.R. Bacău sunt evidențiați în întrecerea socialistă pe luna martie, dintre care 57 au avut acest titlu lună de lună. Trustul regional de construcții Bacău Harnicii constructori băcăuani, avîntați in întrecerea socialistă ce se muncii din Bacău desfășoară în cinstea zilei de 23 August, au reușit ca pînă la 30 aprilie să înregistreze însemnate succese : planul pe patru luni a fost îndeplinit cu 6 zile mai devreme, s-au dat în folosință 174 de apartamente, s-au economisit materiale în valoare de 210.000 lei. Accelerarea ritmului de lucru, datorită folosirii tot mai largi a metodelor industriale, a fost însoțită de îmbunătățirea continuă a calității execuției, apartamentele predate locatarilor fiind tot mai confortabile și îngrijit lucrate. întreprinderea regională de electricitate Bacău Energeticienii de la I.R.E. Bacău au depus eforturi susținute în primele patru luni ale anului pentru a crea toate condițiile în vederea îndeplinirii și depășirii angajamentelor luate in cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei. Ei și-au realizat planul producției globale în proporție de 107,6 la sută, cel al producției marfă de 101,3 la sută, iar economiile peste plan la prețul de cost s-au ridicat la 760.000 lei. Un succes deosebit de important înregistrat aici îl constituie depășirea sarcinii planificate la productivitatea muncii cu 8,4 la sută. Datorită succeselor obținute pină la data de 1 Mai, este deplin justificată hotărîrea colectivului de la I.R.E. ca și în anul 1984 să-și mențină titlul de evidențiată pe ramură, pe care l-a obținut pentru rezultatele din anul 1963. oamenii