Steagul Roşu, iulie 1971 (Anul 26, nr. 5719-5745)

1971-07-01 / nr. 5719

ANUL XXVI — NR. 5.719 (7.198) JOI 1 IULIE 1971 4 pagini — 30 bani Oamenii muncii din județul Bacău sprijină și aprobă din toată inima —------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- politica partidului nostru In interesul poporului, a păcii și socialismului Ieri, întruniți într-o adunare reprezentativă a tuturor salariaților Fabricii de postav din Buhuși, în cuvinte simple, izvorîte din inimă, muncitori, ingineri, tehnicieni au dat glas sentimentelor ce îi animă față de vizita delegației de partid și guvernamentale întreprinsă în țările socialiste din Asia. — Vizita efectuată ne-a produs nouă, tuturor românilor — a spus economista Maria Hanganu — un sentiment de mîndrie patriotică, activitatea, neobosită, multilaterală a iubitului nostru conducător dîndu-ne energii sporite în îndeplinirea exemplară a sarcinilor profesionale. — Doresc să-mi exprim profunda satisfacție și adeziune față de rezultatele acestei vizite, spunea lăcătușul Constantin Brumă. "In cele patru țări absiatice vizitate, solii poporului român s-au bucurat de o primire călduroasă și de înaltă prețuire. Vedem în aceasta o apreciere a înaltului prestigiu internațional de care se bucură țara noastră peste hotare. In încheierea adunării, textiliștii au aprobat din toată inima textul unei telegrame adresată Comitetului Central al partidului, tovarășului Nicolae Ceaușescu, în care se spune : Cu alese sentimente de dragoste și profundă mândrie patriotică față de politica internă și externă a partidului și statului nostru, in numele comuniștilor, al tuturor salariaților din Fabrica de postav din Buhuși, participanții la adunare iși exprimă profunda satisfacție pentru rezultatele fructuoase ale vizitei oficiale de prietenie, întreprinsă de delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România în țările socialiste din Asia. Raportăm că pe semestrul I al acestui an au fost îndeplinite și depășite sarcinile de plan la producția globală în proporție de 103,6 la sută, la producția marfă de 103,4 la sută, producîndu-se peste plan 32.000 m p țesături și 50.000 kg fire de bună calitate, iar în urma Chemării Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste ne-am suplimentat angajamentul cu 4 milioane lei la producția globală și cu 2 milioane lei la producția marfă. Asigurăm conducerea de partid și de stat, pe dumneavoastră personal, tovarășe Ceaușescu, că nu vom precupeți nici un Nicolae efort pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce ne revin în primul an al actualului cincinal, aducîndu-ne astfel contribuția la ridicarea patriei noastre pe noi culmi ale progresului și civilizației. COLECTIVUL DE MUNCĂ AL FABRICII DE POSTAV BUHUȘI ZIUA ÎNVĂȚĂTORULUI-omagiu corpului didactic Adunarea festivă de la Bacău In ultima zi a lui iunie, întregul nostru popor cinstește cu venerație creația plină de migală a educatoarelor, învățătorilor și profesorilor din școlile de toate gradele. Ziua învățătorului din acest an este sărbătorită de România socialistă în contextul avîntului general din toate domeniile economiei noastre naționale în primul an al noului cincinal, pe calea trasată de Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român. Conducătorului încercat al poporului — partidului — cadrele didactice îi raportează realizările lor deosebite : prima promoție de absolvenți ai școlii generale de 10 ani, intrarea în viață a primilor bacalaureați ai liceelor industriale, eforturi susținute în direcția modernizării procesului de învățămînt. Alături de ansamblul rezultatelor din învățămînt și acestea reprezintă un prinos de recunoștință pentru grija pe care partidul comuniștilor o acordă școlii și slujitorilor ei. Ieri, tradiționala intîlnire a cadrelor didactice din municipiul Bacău, prilejuită de Ziua învățătorului, s-a desfășurat în sala Casei de cultură a sindicatelor. La festivitate au participat tovarășii : Gheorghe Roșu, prim-secretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean, Ioan Ichim, prim-secretar al Comitetului municipal Bacău al P.C.R., primarul municipiului, alți activiști de partid și de stat, reprezentanți ai organizațiilor de masă și obștești. Adunarea festivă a fost deschisă de prof. Maria Vicol, inspector general al Inspectoratului școlar județean. Luînd cuvîntul, tovarășul Gheorghe Roșu a adresat participanților salutul Biroului Comitetului județean de partid și al Comitetului executiv al Consiliului popular județean. După ce a făcut o succintă trecere în revistă a principalelor realizări din industria și agricultura județului, vorbitorul a spus : In ceea ce privește învățămîntul, în județul nostru, sub influența directă a școlii, sînt în prezent circa 143.000 de copii și tineri cuprinși în școli de diferite grade, în cadrul învățămîntului de zi, seral și fără frecvență. Aproape 70.000 de adulți între 22—55 ani urmează să-și completeze studiile pentru absolvirea școlii obligatorii de 8 ani. O mare amploare a luat învățămîntul preșcolar. Amintind că tînăra generație, sub îndrumarea corpului didactic, își însușește temeinice cunoștințe de cultură generală și de specialitate, participă efectiv la munca practică productivă în atelierele școlare, întreprinderile industriale și în unitățile socialiste din agricultură, tovarășul Gheorghe Roșu a arătat „Comitetul județean de partid dă o înaltă apreciere contribuției cadrelor didactice la formarea elevilor ca viitori cetățeni ai patriei socialiste, familiarizării acestora cu unele trăsături ale vieții noastre sociale, cum sunt : democrația socialistă, conduită civică, spiritul și sentimentul de colectivitate; în continuare, vorbitorul s-a referit la modalitățile de integrare a tinerei generații în viața socială a țării, subliniind că este foarte important faptul că s-au lărgit formele educative prin multiple activități cu caracter patriotic. După ce a subliniat preocuparea asiduă a cadrelor didactice pentru instruirea și educarea copiilor, primul secretar al Comitetului județean de partid releva că și în viitor Comitetul județean de partid își va spori eforturile sale pentru dezvoltarea continuă a învățămîntului, pentru îmbunătățirea continuă a condițiilor de muncă și viață ale celor ce muncesc pe ogorul școlii, urînd celor sărbătoriți multe succese în nobila și frumoasa lor muncă. O impresionantă delegație de purtători ai cravatelor roșii a adus cuvinte de omagiu cadrelor didactice. In continuare prof. Lucian Agache, inspector școlar pentru municipiul Bacău, a prezentat o scurtă analiză a succeselor obținute de educatoarele, învățătorii și profesorii din școlile băcăuane, un bilanț fructuos la finele unui an școlar. S-au evidențiat, cu a (Continuare în pagina a II-a) Vom realiza exemplar sarcinile de producție Telegrama adresată de salariații G.I.P. Borzești Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului Nicolae Ceaușescu Colectivul de muncitori, ingineri și tehnicieni al Grupului industrial de petrochimie Borzești a urmărit cu viu interes și satisfacție desfășurarea vizitei delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de dumneavoastră, iubite tovarășe secretar general, în țările frățești din Asia. Primirea caldă și deosebit de prietenească făcută pretutindeni solilor poporului nostru, precum și aprecierile conducătorilor de partid și de stat, ale popoarelor acestor țări, la adresa partidului, statului și poporului român, reflectă prestigiul crescînd în lume al României socialiste care militează cu fermitate pentru respectarea principiilor, normelor de relații între partidele comuniste și muncitorești, între țările socialiste, care promovează cu consecvență o politică de pace, susținînd un climat de destindere și înțelegere, de respectare a drepturilor popoarelor de pretutindeni. Activitatea creatoare desfășurată de dumneavoastră, tovarășe Nicolae Ceaușescu, constituie pentru noi un prilej de justificată mîndrie patriotică, ea ilustrînd, în modul cel mai strălucit, demnitatea și responsabilitatea cu care oamenii muncii din țara noastră răspund cerințelor, imperativelor majore ale mișcării comuniste, ale cauzei progresului și păcii în lume. Aprobăm din inimă activitatea delegației de partid și guvernamentale a României, care s-a situat la gradul suprem al intereselor poporului nostru pentru întărirea continuă a raporturilor internaționale, a prieteniei și colaborării frățești cu țările socialiste din Asia. Ne angajăm în fața conducerii de partid și de stat, a dumneavoastră, iubite tovarășe Ceaușescu, că nu vom precupeți nici un efort pentru realizarea exemplară a sarcinilor de plan care, printre altele, prevăd livrarea la export a unor produse (mase plastice, insectofungicide și solvenți organici) în valoare de cîteva zeci de milioane lei valută, contractate pentru acest an. Pe baza indicațiilor date de dumneavoastră, vom căuta să lărgim relațiile comerciale, cooperarea cu unități similare din țările asiatice prietene, cu convingerea că aceasta va conduce la întărirea prieteniei, respectului reciproc, în interesul poporului român și al popoarelor din aceste țări. Cu acest prilej, iubite tovarășe secretar general, ne angajăm să muncim cu tot atașamentul și abnegația pentru realizarea integrală a sarcinilor de plan și a angajamentelor asumate pentru anul curent — primul an al cincinalului 1971—1975. COLECTIVUL DE MUNCITORI, INGINERI ȘI TEHNICIENI AL GRUPULUI INDUSTRIAL DE PETROCHIMIE BORZEȘTI La C.A.P. Odobești, comuniștii să fie atent și și-au propus să dezbată în actu dezbătute, navea generală semestrială contribuția organizațiilor de partid, tuturor membrilor săi la înfăpturarea sarcinilor din planul de producție și financiar al G.A.P. Faptul că la studierea situației, cît și la întocmirea materialului prezentat, în adunare, au fost antrenați membrii comisiei economice a făcut ca analiza situației financiare și economice a cooperativei agricole, stadiul îndeplinirii sarcinilor din planul de producție judicios cercetate. Referatul prezentat, discuțiile purtate au fost străbătute de un spirit de responsabilitate sporit față de desfășurarea treburilor în C.A.P. și respectiv față de contribuția organizațiilor de partid, comuniștilor, la îndeplinirea sarcinilor economice. Unanim s-a subliniat că noile re D. MITULESCU (Continuare în pagina a II-a) C.A.P. NICOLAE BĂLCESCU-premiul II pe țară in creșterea păsărilor în întrecerea socialistă desfășurată în cursul anului 1970, cooperativa agricolă de producție N. Bălcescu a obținut rezultate deosebite la ferma de păsări. De la cele 6.300 găini s-a obținut o producție de peste un milion de ouă care au fost valorificate prin magazinul intercooperatist „Țărăncuța“. De asemenea, în cele 6 luni care au trecut din acest an s-au obținut în medie 120 ouă pe cap de pasăre. In felul acesta cooperativa a reușit să recupereze investițiile făcute pentru procurarea păsărilor amenajarea halei, obținînd un beșineficiu net, pe anul 1970, în sumă de 124.000 lei. Pentru rezultatele deosebite obținute, cooperativa a primit premiul II pe țară în creșterea păsărilor pe anul 1970. Diploma a fost înmînată, în cadru festiv, cu prilejul adunării generale din 28 iunie 1971, tovarășului ing. Dumitru Asaftei, președintele C.A.P. N. Bălcescu, de către tovarășul Mircea Gogeaiu, membru al Biroului Permanent al Uniunii Naționale a Cooperativelor Agricole de Producție. Mulțumind pentru primirea distincției și a premiului, președintele cooperativei agricole de producție s-a angajat, în numele cooperatorilor, să realizeze in anul acesta, de la producția vegetală, animală, precum și din activitățile industriale și prestări de servicii un venit suplimentar în valoare de 1,5 milioane lei. SCHIRILOAIE Vizita președintelui Consiliului de Stat al României, MIM CEAUȘESCU, in Finlanda Convorbiri oficiale între președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, și președintele Republicii Finlanda, Urho Kekkonen în dimineața zilei de 30 iunie, la Palatul prezidențial din Helsinki au avut loc convorbiri oficiale între președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, și președintele Republicii Finlanda, Urho Kekkonen. Din partea română, la convorbiri au participat: Janos Fazekas, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe, Ioan Avram, ministrul industriei construcțiilor de mașini, Mircea Bălănescu, ambasadorul Republicii Socialiste România la Helsinki, Constantin Mitea, consilier, Cornel Vladu, director în Ministerul Afacerilor Externe. Din partea finlandeză, au participat: Ahti Karjalainen, primul ministru, Vaino Leskinen, ministrul afacerilor externe, Richard Totterman, secretar de stat în M.A.E., Risto I Iyvarinen, șeful Direcției politice din M.A.E.. Pentru Uusivirta, șeful Direcției comerțului exterior din M.A.E., Kaarlo Veikko Makela, ambasadorul Finlandei la București. In cursul convorbirilor, a fost subliniată evoluția pozitivă pe care o cunosc relațiile multilaterale româno— finlandeze, a fost relevată dorința ambelor părți de a dezvolta re relații. De asemenea, s-a făcut un schimb de păreri în legătură cu unele aspecte ale vieții internaționale actuale. Convorbirile s-au desfășurat într-o atmosferă caldă, prietenească, de stimă și înțelegere reciprocă. Intîlnire cu membri ai Parlamentului finlandez La începutul celei de-a doua zile a vizitei sale în Finlanda, președintele Consiliului de Stat al României, Nicolae Ceaușescu, s-a întîlnit cu președintele Parlamentului, Rafael Paasio, și cu alți membri ai forului legislativ suprem finlandez, împreună cu șeful statului român se aflau tovarășii Janos Fazekas, Corneliu Mănescu, Ioan Avram și ambasadorul României în Finlanda, Mircea Bălănescu. în cursul vizitei la Parlament, președintele Nicolae Ceaușescu a fost însoțit de Vaino Leskinen, ministrul afacerilor externe, Olavi J. Mattila, ministrul comerțului exterior, Olavi Salonen, ministrul industriei, Kaarlo Makela, ambasadorul Finlandei în România, de ministrul plenipotențiar Heikki Hannikainen, șeful protocolului, și de general-maior Ermei Kanninen. La intrarea în Parlament, președintele Nicolae Ceaușescu a fost întîmpinat cordial de președintele Parlamentului, Rafael Paasso, liderul Partidului Social-Democrat, de prim- vicepreședintele Johannes Virolainen și de alți înalți reprezentanți ai forului legislativ suprem. Oaspeților români le-au fost prezentați președinții comisiilor Parlamentului. Exprimîndu-și satisfacția pentru această vizită, Rafael Pansio a adresat președintelui Nicolae Ceaușescu, celorlalți oaspeți o caldă urare de bun venit. Sînt convins — a spus el — că vizita dumneavoastră va prilejui un schimb de opinii asupra multor probleme, în interesul națiunilor noastre, al tuturor popoarelor. In continuare, Rafael Paasso a prezentat activitatea și structura Parlamentului, subliniind rolul și importantele sale atribuții în viața politică a țării. Răspunzînd, tovarășul Nicolae Ceaușescu a spus : Aș dori să mulțumesc domnului președinte al Parlamentului pentru salutul ce mi-a fost adresat. îmi exprim satisfacția pentru faptul că, în cadrul vizitei pe care o facem în Finlanda, putem să cunoaștem unele aspecte reprezentative din activitatea Parlamentului finlandez. De asemenea, îmi exprim satisfacția că între Parlamentul finlandez și Marea Adunare Națională a României există relații bune și, după cum știm, domnul președinte urmează să viziteze țara noastră, în fruntea unei delegații. Noi apreciem mult rolul parlamentelor în viața popoarelor și considerăm că în rezolvarea problemelor europene, cum ar fi, de pildă, cea a securității pe continentul nostru, parlamentele pot juca un rol important. Sunt convins că dezvoltarea relațiilor dintre parlamentele noastre, dintre popoarele noastre va contribui la realizarea unei colaborări strînse între România și Finlanda, în toate domeniile de activitate. Sper că vizita pe care o facem în prezent în Finlanda va servi acestui scop. Oaspeții români vizitează apoi clădirea Parlamentului, pe care finlandezii au ridicat-o în urmă cu patru decenii — în primii ani după proclamarea Finlandei ca stat suveran și în strînsă legătură cu acest eveniment, în sala de ședințe a deputaților, președintele Rafael Paasi o informează despre structura Parlamentului, alcătuit acum din reprezentanții a opt partide politice. Oaspeții vizitează în continuare sala in care au loc reu(Continuare în pagina a IV-a) Pagina a IH-a BREVIAR CETĂȚENESC La C.A.P. Odobești Responsabilitate sporită fată de soluționarea problemelor organizatorice și economice In conformitate cu hotărirea Executiv al Comitetului C.C. al P.C.R., în scopul creșterii rolului organizațiilor de partid conduse de comitete în rezolvarea problemelor majore pe care le ridică înfăptuirea sarcinilor economice și de partid, acestea organizează semestrial adunări generale ale tuturor comuniștilor în care se dezbat aspecte legate de politica internă și externă a partidului, mobilizarea oamenilor muncii la realizarea planurilor de producție, ridicarea nivelului politic și ideologic al comuniștilor, întărirea democrației interne. In acest sens, în cadrul organizațiilor de partid din cooperativele agricole de producție din județul Adunările generale semestriale ale organizațiilor de partid din cooperativele agricole de producție nostru, se desfășoară în prezent adunări semestriale ce pun ordinea de zi problemme majore ale vieții satului — politice, economice, social-culturale, aspecte ale stilului de muncă a organelor și organizațiilor de partid, urmărinduse continua perfecționare a formelor și metodelor lor de activitate, sporirea competenței, a gradului de influențare și acționare a organizațiilor de partid. In grădini roade bogate, dar kkj» APROVIZIONAREA cu legume și fructe prezintă anomalii La unitatea nr. 27 (gestionată de Emil Manole), de exemplu, nu existau roșii. Vînzătorul N. Negoiescu invita clienții să se aprovizioneze cu roșii pe piața neorganizată. După notele de comandă și facturi reieșea că multe sortimente nu erau onorate. Din unitatea nr. 2 (gestionar Maria Hușanu) lipseau roșiile, cireșele, căpșunile. Alături, în unitatea gestionată de Ilie Nuhăm, aprovizionarea era ceva mai bună. Totuși, una dintre vînzătoare vindea pătrunjel rădăcină mucegăit! Deși am rugat-o pe lucrătoare să retragă din vînzare produsul depreciat, aceasta valuri din grădinile unităților și-a continuat treaba replicînd agricole ale județului nostru, prin reorganizarea structurii și a sistemului de valorificare a produselor, să ofere o aprovizionare abundentă, ritmică și de calitate a piețelor și unităților Bacăului. O anchetă întreprinsă timp de cîteva zile în piața principală a orașului Bacău și unitățile de desfacere ale C.L.F. a reliefat goluri serioase în aprovizionarea cu legume și fructe, datorate unor anomalii în sistemul de organizare a activității. Tudor STANCIU (Continuare în pagina a IlI-a) După cum bine se cunoaște, partidul și guvernul acționează cu perseverență și fermitate pentru a se asigura satisfacerea în cele mai bune condiții a nevoilor de consum ale populației. în acest context se înscrie și recenta întîlnire a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU cu cetățenii Capitalei, întîlnire care a avut ca obiect o analiză amănunțită a modului cum sînt aprovizionate unitățile de desfacere din București, luarea unor măsuri energice pentru înlăturarea unor neajunsuri. In acest sens firesc ar fi ca recoltele bogate de legume și zarza-E bun și așa. Cine vrea, cumpără ! Unde-i respectul față de client ? Poposim la unitatea nr. 13 din cartierul Șerbănești. Rafturile sunt goale. Gospodina Rodica Păduraru ne spune : — De multe ori prefer să iau autobuzul și să mă aprovizionez de Odată cu primele forme realizate în noua uzină de vane din Bacău, și-a început activitatea și laboratorul. In fotografie. Un aspect din timpul executării unei analize. MINTA LA IA ACASĂ (3) Aceeași „Antologie a violenței“ din care am extras „cazul Whitman“, cuprinde încă numeroase mostre ale acțiunii și fanteziei morbide — roade ale unui sistem de educație care cultivă teroarea și spaima. Robert Benjamin Smith, elev la liceul din Mesa (Arizona) în vîrstă de 18 ani, purtînd un pachet cu saci din plastic, 50 de metri de frînghie de nylon și o pușcă de calibrul 22, țîșnește în mijlocul unui grup de femei de la institutul de frumusețe Rose- Mar. Renunțînd la planul său de a asfixia femeile, băgîndu-se capul în saci legați, numai fiindcă sacii sunt prea mici, el utilizează Costin NĂSTAC (Continuare în pagina a II-a)