Steagul Roşu, august 1971 (Anul 26, nr. 5746-5771)

1971-08-01 / nr. 5746

Pag. 2 Cine nu știe se facă comerț (Urmare din pagina Itului comercial de stat. In spatele acestui document se află însă un om, se află faptele lui. Poate că are și unele calități, dar cum se împacă ele cu asemenea lacune ? Nu denotă o astfel de stare de lucruri o scăzută conștiință profesională, lipsa spiritului de răspundere ? Constantin Petreanu, responsabilul restaurantului „Macul roșu“ din Bacău a fost amendat de același inspectorat cu 400 lei pentru neafișarea de prețuri și nerespectarea indicațiilor privind rezolvarea sesizărilor din caietul de sugestii. Să ne oprim puțin asupra neafișării prețurilor. „Ci costă mișcarea asta ?“ — întreabă cetățeanul. „Atit" — i se răspunde, implacabil. Bine, să zicem că intr-adevăr „atît“ costă. Dar omul se întreabă — că așa-i omul, întrebător — „oare așa o fi ?“. Nu-și permite să te jignească și să-și exprime îndoiala. E o chestiune de delicatețe. Dar, la urma urmei, de ce nu ești mai întîi tu, comerciantul, delicat și atent cu cumpărătorul care, iertați să fim, nu este — sau n-ar trebui să fie — la dispoziția vînzătorului ? ! De ce să i se creeze suspiciuni ? Nu este acesta un gest de impolitețe ? Și apoi — dacă-i lege, ce atîta discuție ? Cum de-și permite tovarășul acesta, din comerț să calce legea ? Ce s-ar întîmpla dacă fiecare, la locul său de muncă, n-ar respecta normele în vigoare ? Au mai primit amenzi din partea Inspectoratului comercial de stat , Elena Petre, de la C.F.V.I.S.F. — 400 lei, pentru mărfuri necorespunzătoare puse în vînzare în magazinul la care lucrează, ca și a unor conserve cu termen de garanție depășit; Ioan Geangu, de la aceeași întreprindere — 250 lei, pentru punerea în vînzare a cepei de calitate necorespunzătoare ; Ana Bulai, vânzătoare la unitatea nr. 29 a O.C.L. Produse industrile— 100 lei, pentru neafișare de prețuri; Măgirescu Virginia, vînzătoare la C.P.V.I.L.F. Bacău, 200 lei — mărfuri degradate, puse în vînzare ; Maria Bighiu — unitatea nr. 100 — tutungerie, a O.C.L. Produse industriale Bacău — 100 lei pentru nerespectarea programului de funcționare, Maria Iordan, unitatea nr. 29 a O.C.L. Produse industriale Bacău — 209 lei, pentru neafișare de prețuri, Elena Anghelin, de la bufetul „Șiretul“ al T.A.P.L. Bacău — 200 lei pentru neîntreținerea curățeniei. Dorica Vlad, de la aceeași unitate — 200 lei pentru comportare necorespunzătoare față de Drăguța Nuțu, unitatea cumpărători , nr. 15 a C.P.V.I.L.F. Bacău — 200 lei, pentru mărfuri necorespunzătoare calitativ puse în vînzare . Gocănaș Vasile, unitatea nr. 19, C.P.V.I.L.F. — 200 lei pentru neîntreținerea curățeniei în incinta unității; Maria Ghelmu de la bufetul „Mărășești“ Bacău — 200 lei pentru neîntreținerea utilajului comercial ; Elvira Vasilache, unitatea nr. 22 a O.C.L. „Alimentara“ — 200 lei, asemenea pentru neîntreținerea utilajului frigorific; Aristotel Manole, unitatea nr. 20 a O. C. L. Produse industriale — 200 lei — neafișare prețuri; B. Felicia, magazinul „Dietetica“ — 100 lei pentru nerezolvarea sesizărilor consumatorilor, cu privire la desfacerea pîinii. De asemenea, în județ, Inspectoratul comercial de stat a sancționat încă 39 de lucrători din rețeaua comerțului de stat și a cooperației de consum. ESTE CEVA MORAL In faptele acestor oameni ? VMM SI CHIASTIM ȘI PAMMA OBMMM SCRIEȚI NE! Respectul cuvenit trudei omului (Urmare din pagina I) ceapă, date în ofilii, cu ochi mirați. — N-au venit mașinile întreprinderii de legume și fructe, să le ia și teamă ne este că s-ar prăpădi. Apoi, Dumitru Tarcău, cel care vorbise, și-a văzut mai departe de strînsul lui și doar din cînd în cînd se îndrepta de șale și se uita la norii care dădeau o ploaie. Ofta cătrănit, înverșunat în munca lui, gîndindu-se, poate, la nepăsarea unora pentru bucatele trudite în ploile de primăvară. — Crezi, nea Dumitre, că s-or pierde maldărele astea de ceapă ? — Nu, nu cred asta. Vin ei să le ia, dar omului de la oraș au să-i vîndă bucate ofilite și știu cum e românul cînd își dă banul lui pe lucruri nu tocmai bune . te blestemă.' facă c'ârdile dă' soarele în spic. A început Strînsul recoltei' —' treabă ce va fi ca un fel de sărbătoare a trudei. Hambarele așteaptă rodul galben, saivanele tocătura nutrețului, iar pămîntul cere din nou botezul fierului de plug, pentru avuțiile anului ce vine. Truda de un an, coaptă de soarele verii, se cade să fie cinstită, dusă la locul ei, de unde să plece să se facă iarăși pline. Și dacă tot scrieți ceva, ziceți că nea Dumitru crede că ar fi bine să nu „uităm" nici o boabă pe ogor, că fiecare bob pierdut este o fărîmă aruncată de la masa noastră, este o picătură din sudoarea celor de pe cimpuri. Comitetul executiv al Consiliului popular al județului Bacău Prin decizia nr. 532 din 30 iulie 1971 s-au stabilit pentru legume și fructe următoarele prețuri: Prețul de vinzare cu amănuntul Nr Prețul efectiv plafon pentru crt PRODUSUr. O/M de cumpărare unitățile (contract) comerțului — lei — socialist _________________________ lei 7 1. Conopidă cal. extra kg 1,50 2,40 2. Idem cal. I kg 1,25 1,90 4. Dovlecei mijlocii cal. I kg 1,40 0,70 6. Dovlecei mari __kg______1132___________0,55______ 7. Pătrunjel rădăcini cu frunze cal. I kg 1,50 2,30 —9. Ardei gras cal. extra kg — 3,60 10. Idem cal. I kg — 3,00 12. Cartofi timpurii și de vară cal. I kg — 1,30 13. Idem cal. a II-a kg — 1,00 14. Idem spălați cal. I kg — 1,40 15.Idem cal._aNI^i__i_____i__n__kg_l^—__ 16. Castraveți de salată cal. extra kg — 1,80 17. Idem cal. I kg — 1,50 ^ Idem^,_ 19. Ceapă uscată de arpagic și ceaclama cal. I kg — 2,80 70jdem Cal all—mmm^£ mmmmmmmmJLmmmmmmmmmmm 21. Ceapă uscată de apă cal. I kg — 2,70 23. Morcovi rădăcină fără frunze cal. I kg — 1,30 25. Roșii sortate cal. extra kg — 2,50 26. Idem cal. I kg — 2,00 27. Idem cal. a II-a kg — 1,60 28. Usturoi — 9,00 29^dem^al^MDa^——^mmm^ 30. Vinete cal. I kg — 3,90 31. Idem cal. I kg — 3,10 32. Idem cal. a II-a kg — 2,45 33. Pepeni verzi cal. I kg — 3,50 35. Pepeni galbeni cal. I kg — 4,50 36;IdemCaLanjj^mmm^tmm—mmmmmmmmmmmmmm—mmmmmmmmm~—mmmmmm 37. Struguri de masă grupa E+S (extratimpurii și superioare) cal. extra kg — 7,25 38. Idem cal. 1 kg — 5,90 39. Idem cal. a II-a kg — 4,50 Se abrogă prețurile la produsele: ceapă semiuscată, morcovi rădăcini cu frunze retezate și usturoi semiuscat. Prețurile efective de cumpărare intră în vigoare la data de 1 august 1971 ora zero, iar cele de vinzare cu amănuntul plafon intră în vigoare la data de 2 august 1971 ora zero. nu poate înlocui legea (Urmare din pagina I) vine ! — chemat în judecată de fiica sa. Cum să-și ajute copilul dacă n-are de unde da ? Are datorii. .. ...Din adeverința nr. 13970/1971 a IKE-Bacău, rezultă că datoria de 62.000 lei privește un apartament proprietate personală, contractat de P. F. în 1970. Un apartament în care nu au loc soția și copilul lui dar care-l împiedică să-și copilul. Cine se face vinovat ajute că fata nu-i acceptă ajutorul moral ? Ce este moral in atitudinea acestui tată ? Justiția nu îngăduie ca părinții să uite de copiii lor, atunci când aceștia sunt în nevoie, chiar dacă au devenit majori. De aceea și P. F. a fost obligat să contribuie la întreținerea fiicei sale, pînă la terminarea studiilor. O atitudine asemănătoare față de copiii lor o au și Gheorghe Dediu, din Jolfgang, Blăgești, Tudora Gavrea, salariată în cooperativa meșteșugărească din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej care și-a părăsit cei doi copii — Octavian și Felicia — încă de acum 9-10 ani, lăsindu-i doar în grija tatălui lor, G. Vasile, Gheorghe Gurilă din Bacău care a fost evacuat din locuința sa, de lungă soție și copil, datorită atitudinilor sale ostile față de familie , Mircea Iftimie — care refuză să se recunoască tatăl copilului său Aurel, născut la 24 iulie 1970, fiind nevoie de intervenția justiției pentru a stabili că este tată pentru a-i da numele său copilului, pentru a-l obliga la întreținere. O atitudine, care, omenește nu poate fi explicată, a avut-o, față de copiii săi, Toader Desagă, fost angajat la Fabrica ,„Letea“-Bacău. Acesta, după ce și-a alungat fiul de acasă, de mai mulți ani, dînd frîu liber unor porniri animalice, și-a necinstit fiica. Acestea sunt faptele. Pentru ele, cei vinovați și-au primit, după caz, pedeapsa meritată, prevăzută de lege, sau au fost obligați să se achite de îndatoririle de părinte — cele materiale, se înțelege. Dar sentința pronunțată de o instanță nu e totul. Poate fi oare înlocuită prezența tatălui, a mamei, cu salariul lui, cu salariul ei ? Există un lucru de căpătîi care le va lipsi acestor copii întotdeauna și care se va întipări pentru toată viața, ca urmele unei răni adinei, în sufletul lor, lipsa dragostei părintești. Lucrul acesta — legea, oricît de dreaptă, este, oricît de prompt se manifestă — nu-l poate înlocui... MICA .v..v.v.v.v. PUBLICITATE si in mic cumpărări Vînd materiale construcții rezultate de la demolare. Adresați telefon 11786 Bacău. Anunțuri de familie Familia și rudele anunță încetarea din viață a scumpului lor soț, tată și bunic MIHAI BOGHIU 85 ani înmormîntarea — azi 1 august 1971, ora 15. Cortegiul funebru pornește din strada Mărășești nr. 90 — Bacău. STEAGUL ROȘU op&me. cb caea**e; aproftizicmcU; Start în finala campionatului republican de canotaj academic Incepind de mîine dimineață, la baza nautică din cartierul Șerbănești, peste 300 de juniori și junioare din 19 secții de canotaj din întreaga țară vor lua startul în cea mai importantă competiție a anului, finalele campionatului republican de canotaj academic. Dată fiind importanța competiției, la care se vor acorda peste 20 titluri de campioni, majoritatea concurenților (inclusiv ambarcațiunile), s-au instalat de aproape o lună de zile pe malurile lacului Bacău II, zilnic pregătindu-se pentru a se prezenta în plenitudinea forțelor la întrecerile finale. Avind experiența ediției precedente, organizatorii au luat toate măsurile ca întrecerile să se desfășoare in condiții cit mai optime. Pentru a da posibilitatea urmăririi competiției de către un număr cit mai mare de spectatori, menționăm că aceasta se va desfășura în zilele de 2, 3 și 4 august a. c. dimineață între orele 9—12, iar după-amiază intre orele 16—19. AI. ANDRICI de emoție (Urmare din pag. 1) Comitetului județean de partid, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean, care a deschis această solemnitate a repartizării in producție. „Fac apel la abnegația dumneavoastră — a spus printre altele vorbitorul — fac apel la conștiința dumneavoastră socialistă, la elanul dumneavoastră tineresc, — care vă vor călăuzi și de acum încolo. Sunt convins că întrecerea dintre circumscripțiile sanitare vă va oferi prilejul să vă afirmați în toată plinătatea forțelor. Nu poate fi satisfacție mai mare decât aceea de a-ți pune toate forțele în slujba poporului și patriei din care faci parte“. După cuvîntul tovarășului dr. Anton Vlaștie, care a urat succes tinerelor cadre sanitare, din partea colectivului de cadre didactice al Școlii sanitare din Bacău, a vorbit directorul Direcției sanitare a județului nostru, dr. Vasile Lezeriuc. El a insistat asupra necesității obținerii unor indicatori de sănătate din în ce în ce mai buni, apreciind că tînăra generație de cadre sanitare este in stare să răspundă, așa cum se cuvine, dezideratelor majore ale timpului nostru. „Se cere seriozitate, răspundere profesională, un înalt simț patriotic. Aceste trăsături vă sunt specifice, stimați colegi, și vă doresc succes în activitatea pe care o veți desfășura în slujba ocrotirii sănătății publice din cadrul județului Bacău“. Duminică 1 august 1971 memento memento memento 9.00 22.50 DUMINICA 1 AUGUST 1971 8.30 Deschiderea emisiunii. Sport și sănătate. Matineu duminical pentru copii . Invitație pe stadion ; „Fiul Mării" — film serial. Viața satului. Pagini de mare popularitate din muzica simfonică. 12.00 De strajă patriei. In larguri albastre. Emisiune consacrată Zilei Marinei Republicii Socialiste România, în reluare, la cererea telespectatorilor. Selecțiuni din spectacolul muzical distractiv înregistrat la stațiunea Neptun. Emisiune în limba maghiară. POSTMERIDIAN. 14.30 Sport. Serbările Mării. Magazin. „Apollo 15“. Transmisiune directă A doua plimbare Pe Lună. Pasiuni. „Planeta giganților“. Film serial pentru tineret. Vetre folclorice . Flori de pe Mureș. 1.001 de seri. Telejurnalul de seară. Reportajul săptămînii : Platforma industrială a Tîrgoviștei. Film artistic : „Patrula". Premieră pe țară. Spectacol muzical TV. Recital Deva. Film de Alexandru Bocăneț. Film documentar : „Școala de alpinism. Cu prilejul Zilei naționale a Elveției. Telejurnalul de noapte. LUNI 2 AUGUST 1971 Deschiderea emisiunii: Vasile Alecsandri. Prezență vie în marile momente ale istoriei naționale. STOP-CADRU. „Apollo 15“. Transmisiune directă. Decolarea modului lunar de pe Lună. Premieră în televiziunea spațială. 1.001 de seri. Telejurnalul de seară. Glorios Partid — program de cîntece. Roman foileton : „ROȘU ȘI NEGRU“ (IIT). Prim plan : Gheorghe Lazăr — muncitor forestier din Valea Mirașului, județul Alba. Steaua fără nume... în vacanță. Din țările socialiste. Telejurnalul de noapte. Sport. DUMINICA 1 AUGUST 1971 PROGRAMUL I Buletin de știri. Caravana fanteziei. Estrada duminicală. Radiojurnal. Estrada duminicală (continuare). Tableta de seară. Zece melodii preferate. Romanțe, cintece populare și melodii concertante. Revista șlagărelor. Radiojurnal. Buletin meteorologic. Panoramic sportiv. Muzică de dans. Moment poetic. Muzică de dans (continuare). Buletin de știri. •6.00 Estrada nocturnă. (Buletine de știri la orele 2,00 ; 4,00 ; 5,00). PROGRAMUL II Panoramic opera. Intermezo cu orchestrele Constantin Alexandru și Secționa Cuban Boys. Publicitate radio. Muzică de promenadă. Piese pentru orchestră de coarde. „Noapte de vară“ op. 58 de compozitorul elvețian Othmar Schoeck. Serial radiofonic pentru tinerii ascultători . Peripețiile lui „Cippolino" de Gianni Rodari. Buletin de știri. Almanah sonor. Cărturari români. Grigore Antipa, Recital Ion Stoian. Contraste sonore. Romanțe de Ion Rădulescu și Ioanin Lupescu. Teatru scurt : „Mașina de calculat". Călătorind prin țară — muzică ușoară. 30.00 Buletin de știri. 20.05 Revista literară radio. 20.23 Muzică ușoară. 20.45 Simfonia concertantă pentru două piane și orchestră de Dinu Lipatti ; Concertul nr. 1 în Sol minor pentru pian și orchestră de Felix Mendelssohn Bartholdy. 21.25 Melodij interpretate de Ruxandra Ghiață, Sergio Endrigo și Lola 10- vanovici. 21.40 Studioul de poezie. 22.00 Caruselul melodiilor. 23.00 Buletin de știri. 23.05 Concertul pentru orchestră de Zeno Vancea ; Simfonia „Serena“ de Paul Hindemith. 23.53 Orchestrele de muzică ușoară Ion Calistrat și Bert Kaempfert. 0.10 Concertul în Si minor pentru violoncel și orchestră de Antonin Dvorak. 0.55—1.00 Buletin de știri. LUNI 2 AUGUST 1971 PROGRAMUL I 6.00 Muzică și actualități. 6.20 Jurnal agrar. 6.30 Gimnastică. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 7.25 Bună dimineața, copii. 7.45 Sfatul medicului. 8.00 Sumarul presei. 8.08 Matineu muzical. 8.25 Moment poetic. 8.30 La microfon, melodia preferată. 9.03 La microfon, melodia preferată (continuare). 9.30 Revista literară radio. 10.00 Buletin de știri. 10.05 Cintă, cîntă, Gorjule — muzică populară. 10.30 Știința in slujba păcii. 10.40 Arii din opere. 11.00 Buletin de știri. 11.05 Din muzica popoarelor. 11.15 Prezent și viitor în știința agricolă. 11.35 Theodor Bratu și cintecele sale. 12.00 Formația Bebe Prisada. 12.10 O voce de neuitat : Enrico Caruso. 12.90 Intilnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.27 Cîntecul e pretutindeni. 14.00 Compozitorul săptămînii — Mihail Jora. 14.30 Te apăr, te laud, te cint — emisiune muzicală pentru ostași. 15.00 Buletin de știri. 15.05 înșir-te mărgărite (emisiune pentru copii). 15.35 Pagini vocale și orchestrale din muzica de estradă. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 La fintîna, la izvor — prelucrări corale de Augustin Bena. 16.30 Muzică ușoară de Florin Bogardo și Richard Barzer. 17.00 Antena tineretului. 17.30 Concert de muzică populară. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 20.30 Teatru radiofonic, premiera : „Femeile țîfnoase". 21.35 Interpreți ai cîntecului popular : Ileana Constantinescu. 21.45 Compozitor și interpret: Salvatore Adamo 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Meridiane melodii. 22.55 Moment poetic. 28.00 Meridiane melodii — continuare: 24.00 Buletin de știri. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. (Buletine de știri la orele 2.00 ; 4.00 ; 5.00). PROGRAMUL NI 6.05 Buletin de știri. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 8.05 Tot Înainte (emisiune pentru pionieri) . 8.20 Din repertoriul violoncelistului Radu Aldulescu.Potpuriu din operetele lui Paul Lincke. Album de madrigale. Buletin de știri. c,de suzicat populară Orchestra Jude „Barbu VanWumuz Cîntecul pămîntului strămoșesc , opera „Răscoala“ de Gheorghe Dumitrescu (fragmente). Cîntă Anca Agemolu, Rex Gildo, orchestrele Paul Ghentzer și Les Baxter. Radio Prichindel (emisiune pentru cei mici). Melodii cu și fără cuvinte. Soliști și formații artistice de amatori, știința la zi. Buletin de știri. Avanpremieră cotidiană. Autograf muzical : Roxana Matei. Din țările socialiste. Reportaje din R. P. Chineză, R. P. Ungară și R. P. Bulgaria. Cîntă Conny van Bergen. Radiojurnal. Varietăți muzicale. Buletin de știri. Tineri interpreți de muzică populară : Natalia Gliga și Nelu Bălășoiu. Viața cărților. Medalion Nicolae Kirculescu. Muzică populară executată la fluier și țambal. Noi înregistrări ale basului Ioan Hvorov. Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. Uvertura „Basmul“ de Moniuszko și Concertino pentru vioară și orchestră de Carmen Fetra-Basacopol. Sfatul medicului. Buletin de știri. Cîntece bătrînești și jocuri populare. Arte frumoase. Melomanii au preferințe. Opera Ileana de Emil Monția (fragmente). Buletin de știri. Melodii de estradă. Ce doriți să ascultați ? Lecturi la cererea iubitorilor de literatură. Noapte bună, copii. „Sîngele voinicului“, poveste de Constantin Manolescu. Studioul tînărului interpret. Mozaic în cheia sol. Buletin de știri. Capodopere ale muzicii de cameră. Orizont științific. Prelucrări și aranjamente de muzică populară pentru grup vocal și orchestră de George Vancu. Legendă și Cvartet nr. 2 de Diamandi Gheciu. Rampa. Buletin de știri. Pentru discofili 7 Concertul în Re major pentru pian și orchestră și Simfonia nr. 43 „Mercur" de Haydn. Ard din operete românești. Din repertoriul Orchestrei simfonice a Filarmonicii Moldova din Iași. Al.Do Buletin de știri. MUNICIPIUL BACAU MUNCITORUL : Și caii se împușcă, nu-i așa ? (orele 10.20 ; 15.20 ; 18.00 ; 20,30). Tel. 1 20 28. Pe timp favorabil, ultimul spectacol va avea loc la grădina din str. Trandafirilor. FLAMURA ROȘIE : Esop (orele : 16 , 18 , 20). Tel. 1 19 50. PROGRESUL : Ultima relicvă (orele : 10,30 ; 14,30 ; 16,30 ; 18,30 ; 20,30). Tel. 1 13 77. TINERETULUI : Poveste sentimentală (orele : 10,30 ; 15,30 ; 17,30 ; 19,30 ; 21,50). Tel. 129 39. MUNICIPIUL BACAU Galeriile de artă Expoziția „Noi opere de artă din patrimoniul Muzeului județean" (pictură, sculptură, tapiserie). „Mongolia — țara păcii și a prieteniei“. Punctul muzeal „Nicu Enea“ Colecția de pictură Nicu Enea (strada Nufărului nr. 31), deschisă între orele 10—18. Luni închis. TG. OCNA Galeria.de.-artă ......fi .>> Expoziția retrospectivă „Ion Diaconescu“. SLANIC-MOLDOVA tr ' 1 d îuu/ a^ropit ~~ „Peisajul-.montan-..în plastica .românească (vila „1 Mai"). Comuna Racova Expoziția memorială Ion Borcea. rî Măzeg MUNICIPIUL BACAU Muzeul de științe naturale — strada Karl Marx nr. 2. Muzeul de istorie — strada Karl Marx nr. 23. PRĂJEȘTI — Muzeul sătesc. 10.00 11.15 12.30 13.00 15.00 16.00 16.55 17.50 18.10 19.00 19.20 19.30 20.00 20.15 21.30 22.05 22.35 18.00 18.15 18.45 19.20 19.30 20.00 21.25 22.20 22.35 15.00 15.05 16.00 19.00 19.15 20.00 20.05 20.40 21.25 22.00 22.10 22.30 22.50 23.00 24.00 0.00 15.00 15.35 15.45 16.00 16.14 16.30 17.00 17.05 18.00 18.30 18.45 19.00 19.15 19.45 9.00 9.15 9.30 9.35 10.00 10.30 11.05 11.20 11.30 11.55 32.00 12.00 12.15 12.30 12.50 13.00 13.15 14.00 14.05 14.30 15.00 15.20 15.30 16.00 16.15 16.55 17.00 17.05 17.30 13.00 13.34 19.00 19.05 19.30 19.50 20.00 20.30 21.00 21.05 21.30 21.50 22.00 22.30 23.00 23.05 23.50 0.10 .■AmVAVAW.VWW.’W.V.'.V.'jWAV.VAW.W.VAWiW.W Exploatarea minieră Deva cu sediul în Deva, strada Horea nr. 201 angajează urgent: • MUNCITORI NECALIFICAȚI ȘI CALIFICAȚI apți pentru muncă în subteran atît pentru mina Deva cît și pentru sectorul Muncel, vîrsta fiind cuprinsă între 18 ani împliniți și 45 de ani. EXPLOATAREA MINIERĂ DEVA ASIGURA : • masă la cantină contra cost la sectorul Muncel ; ® pat, cazare (contra cost) în căminele exploatării pentru cei ce se angajează ; — spor de izolare de 9 la sută pentru sectorul Muncel ; — spor de 15 la sută pentru munca de noapte . — salarizare conform H.C.M. nr. 914/1968 pentru perioada de instructaj de 6 zile — 49 lei/post, iar în continuare salariile variază între 1.530 și 2.600 lei, în funcție de calificare și vechime, la care se mai adaugă sporul pentru acord. _ __________________________________________ wW»WWWWfW.WrtWWWW»W.WiWdWWWW WWWWWWUYW GÂNDIREA CREATOARE (Urmare din pagina I) vizând principalele probleme din sfera muncii de creație tehnică a colectivelor respective. Preocuparea pentru dotarea bibliotecilor cu publicațiile tehnice cele mai noi, propaganda tehnică desfășurată prin multiple forme în sectoarele de producție, au contribuit la stimularea interesului pentru perfecționarea continuă a tehnologiilor. La Fabrica de postav Buhuși, de pildă, în anul trecut, cele 45 de biblioteci volante au fost consultate de un mare număr de salariați. Cabinetele tehnice de la I.R.E. Bacău, „Proletarul“, Uzina chimică a G.I.P. Borzești și altele au desfășurat o susținută și eficientă activitate în rîndul colectivelor. Organizarea consfătuirilor cu inovatorii, a simpozioanelor și conferințelor pe teme tehnice, așa cum au fost cele desfășurate la Buhuși, Salina Tg. Ocna, Schela Moinești și în alte întreprinderi, și-a dovedit utilitatea în ridicarea nivelului de pregătire profesională al salariaților, în perfecționarea multor utilaje, mecanisme, dispozitive de lucru. La unitățile amintite se constată o bună preocupare în ceea ce privește sprijinul acordat inovatorilor în confecționarea prototipurilor și experimentarea propunerilor lor, comisiile inginerilor și tehnicienilor asigurînd operativ consultația și asistența tehnică necesară. Faptul că din cele 48 unități industriale în care membrii comisiei economice a Comitetului județean de partid au efectuat recent un sondaj asupra activității din domeniul Inovațiilor și raționalizărilor, în 81 au fost organizate analize la nivelul organizațiilor de partid, de sindicat și conducerile tehnico-administrative, remarcîndu-se, în mod deosebit eficiența celor de la G.I.F.E.T. Moinești și C.P.L. Bacău, Schela Zemeș și altele, evidențiază atenția de care se bucură acțiunea în sfera de preocupări a organelor respective. Privită prin prisma rolului și sarcinilor ce-i revin în introducerea a noului în producție, în creșterea eficienței economice, trebuie spus că în mișcarea de invenții, inovații și raționalizări din toate întreprinderile județului sunt numeroase posibilități și rezerve nevalorificate. In unele unități economice, cum sunt „Partizanul“ Bacău, Electromontaj, I.I.L. „Moldova", U.E.I.B. Agăș și altele se poate spune că activitatea pe această linie este aproape inexistentă. La Trustul de construcții industriale din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej, a cărei activitate de producție oferă largi posibilități pentru dezvoltarea mișcării de inovații și raționalizări, în 1970 și în primul trimestru din anul curent nu s-a rezolvat nici o problemă din planul tematic. Unele planuri tematice sunt sărace în conținut, iar altele, deși cuprind probleme interesante, nu sunt făcute cunoscute în mijlocul salariaților. Se constată lipsă de operativitate în aprobarea și aplicarea propunerilor. La Trustul de construcții industriale, G.I.P. Borzești, Uzina metalurgică, întreprinderea de foraj Tg. Ocna, I.C.H, Poiana Uzului, Industria laptelui, Schela Modîrzău, Salina Tg. Ocna și în alte întreprinderi nu sînt antrenate toate compartimentele la confecționarea și experimentarea prototipurilor, lăsîndu-se rezolvarea acestor probleme doar pe seama responsabililor cu inovațiile. Un număr destul de mare de propuneri (22,8 la sută din cele înregistrate în 1970 și 52 la sută din primul trimestru a.c.) se află încă în curs de soluționare. La finele anului precedent, la Uzina de cauciuc a G.I.P. Borzești existau 60 de propuneri nerezolvate, la Trustul de construcții industriale 12, unitățile de industrie locală 14. Deși unitățile economice ale județului nostru dispun de un mare număr de cadre tehnice, acestea nu sunt antrenate suficient la activitatea de creație. Este ilustrativă, în acest sens, situația de la întreprinderea de foraj Tg. Ocna, unde din 42 de ingineri doar unul este inovator, iar din cei 72 de maiștri și tehnicieni doar șase și-au pus semnătura pe certificatele unor prototipuri concepute în ultima perioadă. Același aspect la unitățile de industrie locală, „Partizanul“ Bacău și alte întreprinderi. Din cele cîteva aspecte relatate se desprinde concluzia că în unele sectoare industriale problema invențiilor, a inovațiilor și raționalizărilor se situează încă la periferia preocupărilor organizațiilor de partid și sindicat, a conducerilor tehnico-administrative. Problemele de seamă la care această activitate novatoare este chemată să-și aducă contribuția, probleme legate efectiv de creșterea eficienței și îmbunătățirea calității producției, prin introducerea permanentă a noutăților tehnice cer, în mod evident, luarea unor măsuri concrete care să faciliteze antrenarea tuturor salariaților, a cadrelor tehnice îndeosebi, la actul de concepție. Acționîndu-se operativ pentru soluționarea propunerilor aflate în curs de rezolvare, conducerilor unităților economice le revine sarcina să revadă planurile tematice, incluzînd în problematica acestora noi obiective destinate perfecționării producției prin autodotare. Printr-o mai susținută preocupare a sindicatelor, se impune a fi organizate, atît la nivelul întreprinderilor, cît și al orașelor și municipiilor, consfătuiri la care să participe toți factorii cu atribuții în sfera mișcării de inovații. Este necesar, așa cum s-a subliniat și în cadrul analizei amintite, să se acționeze mai mult pe linia popularizării inovatorilor, a rezultatelor activității lor. De asemenea, propaganda tehnică care se cere a fi înviorată, trebuie să vină mai mult în sprijinul informării masei largi de salariați cu noutățile tehnice. In acest sens, fiecare conducător de producție trebuie să-și asume sarcina de a stimula cu perseverență valorificarea gîndirii de creație a salariaților, astfel încît cadrele tehnico-inginerești să constituie nucleul în jurul căruia să graviteze preocupările zilnice destinate perfecționării proceselor de producție.