Steagul Roşu, octombrie 1971 (Anul 26, nr. 5798-5824)

1971-10-01 / nr. 5798

ANUL XXVI — Nr. 5.798 (7.277) VINERI 1 OCTOMBRIE 1971 4 pagini 30 bani Pentru ca invățămintul să fie strins legat de viață, de producție, ca tineretul studios să fie educat in spiritul muncii, al idealurilor socialismului - acesta este inaltul sens al vizitei de lucru făcută de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU in scoli de toate gradele din Capitală In cursul dimineții de joi, 30 septembrie, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășii Dumitru Popa, Leonte Răutu, Ștefan Voitec, Miron Constantinescu, Miu Dobrescu, a vizitat școli elementare, profesionale, licee de cultură generală, de specialitate și tehnice din Capitală. In această vizită de lucru, conducătorii de partid și de stat au fost însoțiți de Mircea Malița, ministrul învățămîntului, Dan Marțian, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului, de cadre de conducere și specialiști din rețeaua învățămîntului de toate gradele, de activiști de partid și de stat. Prezența secretarului general în școli de diferite profiluri, acum, la începutul noului an de studiu, reprezintă încă o mărturie a prețuirii acordate școlii și slujitorilor ei de partidul și statul nostru, a grijii permanente pentru dezvoltarea și perfecționarea învățămîntului, căruia i s-a încredințat înalta misiune de a educa tînăra generație, de a o forma pentru muncă și viață, în spiritul nobilelor idealuri ale socialismului. S-a integrat organic în viața fiecărui cetățean, ca o manifestare adînc grăitoare a democratismului orînduirii socialiste, a legăturilor ce unesc atît de trainic poporul și partidul, prezența aproape cotidiană a tovarășului Nicolae Ceaușescu, a celorlalți conducători de partid și de stat în mijlocul unor colective de muncă din toate domeniile de activitate. Ceea ce ne-am obișnuit să definim stilul de lucru al secretarului general, semnifică în esență preocuparea sa statornică de a analiza la fața locului modul în care se transpun în viață hotărîrile Congresului al X-lea, de a se sfătui permanent cu făuritori de bunuri materiale și spirituale într-un dialog fructuos, menit să deschidă noi orizonturi, noi perspective mersului nostru înainte, pe calea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate. In această lumină se înscrie și vizita de lucru de ieri, prilej de a constata realizările dobîndite în îndeplinirea indicației privind legarea învățămîntului de viață, de producție, prin activitatea atelierelor-școală, prin transformarea întregii rețele de școli în adevărate amfiteatre ale muncii și de a adopta măsurile care să dezvolte, pe planuri superioare, aceste realizări. Cu atît mai mult, cu cît în acest an de învățământ s-a hotărît, de către Secretariatul C.C. al P.C.R., ca școlile, de pe întreaga filieră, să beneficieze de sprijinul concret și direct al unităților productive — din industrie, agricultură, cooperația de consum și meșteșugărească, care au sarcina să înzestreze atelierele din școli cu mașini, utilaje, aparate, scule și să asigure în același timp și asistența tehnică de specialitate. Iată, așadar, ce vast și generos cîmp de activitate se deschide în fața învățămîntului nostru, pentru ca școlile și liceele să educe tineretul în spiritul muncii, să-l deprindă să lucreze în orice domeniu, să-l facă să înțeleagă că orice activitate folositoare societății este o muncă de onoare. Vizita conducătorilor de partid și de stat începe la Liceul industrial energetic din șoseaua Giurgiului. După cum se știe, aceste școli de specialitate au un rol bine definit în sistemul nostru de învățămînt post-general, ca principală sursă de cadre cu pregătire medie pentru toate ramurile economiei naționale. Specificul lor — obținerea de către tineri a unei calificări profesionale concrete, concomitent cu diploma de bacalaureat — i se bucură de o largă apreciere și adeziune din partea acestora, fapt dovedit și de participarea lor în număr din ce în ce mai mare la concursul de admitere. Activitatea primei promoții de absolvenți ai liceelor, de specialitate, care din vara aceasta lucrează în producție, dovedește din plin eficacitatea acestei forme de învățămînt. La intrarea în clădirea liceului, tovarășul Nicolae Ceaușescu este intiminat de ministrul energiei electrice, Octavian Groza, de cadrele didactice și de un mare număr de elevi, care oferă flori, aclamă cu entuziasm. Pe o mare pancartă desfășurată pe frontispiciul clădirii, se află urarea: „Bine ați venit în mijlocul nostru, iubite tovarășe Ceaușescu“. Directorul liceului, prof. Alexandru Moșu, înfățișează oaspeților unele aspecte din activitatea instituției pe care o conduce. El arată că în prezent în liceu învață, la cursurile de zi și serale, 768 de elevi, pregătindu-se să devină muncitori și tehnicieni cu înaltă calificare în sectoarele termo și electroenergetic. Prima promoție care a absolvit anul trecut se află în producție, în unități de specialitate printre care întreprinderea „Energoreparații“, diverse centrale electrice, dovedind pricepere, și competență în muncă. Se arată, de asemenea, că 16 absolvenți au i intrat în instituții de învățămînt superior pentru a deveni, ingineri și subingineri. Sînt vizitate apoi atelierele — școală, laboratoarele și cabinetele tehnice ale liceului, înzestrate cu utilaje realizate de întreprinderea Energomontaj“, care patronează această școală, precum și prin autodotare, prin confecționarea în școală a unor instalații necesare practicii elevilor, economisindu-se peste 300.000 lei. Elevii își desfășoară activitatea sub îndrumarea calificată a cadrelor didactice, a unor ingineri și tehnicieni care lucrează nemijlocit în producție. Cei din ultimele clase își desăvîrșesc meseria aleasă în întreprinderile unde vor lucra după absolvire, în felul acesta puțind să cuia școlile generale și liceele de cultură generală, noul an de învățămînt a debutat sub noi și promițătoare auspicii. Pregătirea tehnico-productivă, în paralel cu formarea unui orizont cultural larg la elevii din această categorie de școli, este o necesitate nească mai bine procesul tehnologic. Vorbind despre perspectiva dezvoltării bazei tehnice pentru practica elevilor, directorul școlii informează pe oaspeți că se află în construcție, un poligon, terme și electroenergetic de cea mai mare necesitate pentru instruirea de specialitate a elevilor. Conducătorii de partid și de stat se interesează în vizita prin atelierele -școală la ce lucrează elevii. Se arată că există un plan de activitate bine întocmit pe baza căruia se execută o serie de piese solicitate de unitățile productive , se bobinează, rotoace de motor, se face revizia unor agregate și armături de specialitate, se execută plăci pentru turbine. Apreciind realizările obținute, secretarul general al partidului recomandă ca dotarea atelierelor să se facă numai cu mașini și utilaje care funcționează și în întreprinderile de specialitate, pentru ca elevii să dobîndească într-adevăr o calificare superioară, în pas cu cerințele vieții, ce decurge din realitățile și cerințele vieții, din dezvoltarea impetuoasă a bazei materiale de producție a societății noastre, a științei și tehnicii. Nu se mai poate concepe un învățămînt desprins de ceea ce se (Continuare în pagina a IV-a) îmbinarea organică a cunoștințelor de cultură generală cu practica productivă — criteriu fundamental în școlile generale și licee Astăzi, 1 octombrie, in jurul orei 11,30 posturile noastre de radio și televiziune vor transmite, în direct, mitingul ce va avea loc în Capitală cu prilejul deschiderii anului universitar 1971—1972. A 11-a ediție a anului universitar băcăuan Un nou ani universitar se deschide astăzi, în ambianța de largă emulație politică generată de programul propus de tovarășul Nicolae Ceaușescu pentru îmbunătățirea activității politico-ideologice, de educare marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii, și de expunerea la Consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei și al activității politice și cultural-educative. Auspiciile sub care se inaugurează cel de-al 11-lea an universitar băcăuan n-au fost prezentate de tovarășul conf. univ. dr. Mihai Merțea, prorectorul Institutului pedagogic. — Cum era și normal, în întregul ansamblu al pregătirilor noastre în vederea deschiderii noului an universitar am avut ca ghid amplul program de edificare spirituală înfățișat nouă, comuniștilor, tuturor oamenilor muncii de tovarășul Nicolae Ceaușescu. In sensul arătat Consiliul profesoral al institutului nostru a analizat în sesiunea sa din 6 septembrie a.c., problemele care trebuie să călăuzească întregul colectiv pentru educarea marxist-leninistă a studenților, tuturor celor ce desfășoară activități cu studenții. Atunci am stabi Constantin LUPU (Continuare în pag. a II-a) PAGINA și MUZICA 1: In intimpinarea Zilei recoltei 1; |-------1 Lucrătorii ogoarelor intensifică ritmul muncilor agricole j; Cuvintul tovarășului VIRGIL TROFIN la Plenara Comitetului județean de partid cu activul Informarea prezentată de tovarășul Gheorghe Roșu, prim-secretar al Comitetului județean de partid, discuțiile purtate în plenară, au încununat largile dezbateri care au avut loc în toate organizațiile de partid, în organizațiile de masă din județ, dovedind deplina adeziune a tuturor comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii la documentele elaborate de conducerea partidului nostru, o profundă înțelegere a importanței măsurilor adoptate de conducerea partidului, de Comitetul Executiv, a ideilor de excepțională însemnătate teoretică și practică cuprinse în cuvîntarea rostită de tovarășul Nicolae Ceaușescu ). Consfătuirea cu activul din domeniul ideologiei, și al activității politice și cultural-educative. Dezbaterile din cadrul plenarei au oglindit maturitatea organizației județene de partid, puternica sa forță de analizare partinică, într-un spirit de înaltă răspundere, a sarcinilor ce-i revin în etapa actuală, ceea ce dă garanția că "problemele puse de conducerea partidului nostru și în fața organizației de partid din județul Bacău vor fi înfăptuite cu succes. V-aș ruga să-mi permiteți ca, din partea Comitetului Central al partidului nostru, personal a secretarului general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, să vă transmit, dumneavoastră, comuniștilor, tuturor oamenilor muncii ,din județul Bacău, un salut călduros, tovărășesc și urări de noi succese in înfăptuirea sarcinilor politice ,și economice care, stau în fața județului Bacău. Dezbaterea de către întregul partid a problemelor îmbunătățirii activității politico-ideologice de educare marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii, constituie o acțiune de mare importanță și semnificație în viața organizațiilor de partid, a întregii noastre societăți. Ea este menită să ajute pe fiecare comunist să înțeleagă în profunzime răspunderile sporite carerevin, atît pentru propria sa dezvoltare ca militant activ la elaborarea , traducerea în viață a politicii partidului nostru, cît și pentru bunul mers al construcției socialiste în țara noastră. Totodată dezbaterile sînt chemate să asigure mobilizarea înțelepciunii, a experienței și a energiei creatoare a tuturor comuniștilor, în stabilirea la fiecare loc de muncă, în fiecare întreprindere, instituție, așezăminte de cultură, școală, comună, cooperativă, a modalităților concrete prin care comuniștii, oamenii muncii pot și trebuie să-și aducă, în etapa actuală, întreaga lor contribuție la dezvoltarea rezultatelor obținute, la lichidarea neajunsurilor existente, la înfăptuirea cu succes a programului elaborat de Congresul al X-lea al partidului nostru. Ridicarea nivelului conștiinței socialiste a muncitorilor, a țăranilor, a intelectualilor, a tinerilor și vârstnicilor, a întregului nostru popor, este de natură să sporească forța transformatoare a ideilor socialismului, să contribuie la accelerarea mersului înaintea societății noastre în toate domeniile construcției socialiste. Spiritul exigent cu care partidul vine în fața membrilor săi, a întregului popor, problemele dezvoltării conștiin — TEXT PRESCURTAT — ței socialiste, decurg în mod organic din obiectivele sale înalte și adînci umane, din caracterul său de partid revoluționar care, în condițiile actuale, continuă bogata tradiție revoluționară de luptă a partidului comunist desfășurată eroic în întreaga sa istorie. Una din laturile principale ale programului elaborat de Congresul al X-lea al partidului o constituie formarea și creșterea unui om nou, corespunzător caracteristicilor societății socialiste multilateral dezvoltate pe care o făurim. De aceea, ca și dumneavoastră în cadrul acestei plenare, întregul nostru partid, opinia publică, muncitorii, țăranii, intelectualii, au dat o înaltă apreciere măsurilor adoptate de conducerea partidului nostru, iar dezbaterile desfășurate și in județul Bacău în spirit partinic, combativ, într-o atmosferă de înaltă exigență, au determinat înviorarea activității în domeniul muncii politico-ideologice. De altfel, modul în care conducerea partidului a conceput îmbunătățirea activității în acest sector exprimă și un stil nou pe care partidul nostru îl practică în activitatea sa, acela ca, înainte de a se ajunge la concluzii definitive în Plenara Comitetului Central, să se supună discuției întregului partid, întregului popor, principalele direcții în vederea ridicării pe trepte superioare a muncii politico-ideologice și cultural-educative. Numeroasele idei de mare importanță care au fost subliniate de la această tribună, în cadrul plenarei, criticile la adresa neajunsurilor, propunerile făcute, subliniază încă o dată, justețea acestui mod în care partidul nostru concepe elaborarea politicii sale și îmbunătățirea muncii în toate domeniile vieții. Tovarășul Virgil Trofin și-a exprimat apoi convingerea că pînă la" Plenara Comitetului Central al partidului nostru, și în județul Bacău se vor obține progrese evidente în această direcție, iar pe baza hotărîrilor ce vor fi adoptate de Plenara Comitetului Central se va putea trece cu și mai multă fermitate și eficiență la înfăptuirea sarcinilor de mare importanță pentru educarea comunistă a maselor. Așa cum subliniază și documentele supuse dezbaterii, partidul nostru consideră activitatea politico-ideologică și cultural-educativă ca o parte componentă, inseparabilă, de o mare însemnătate, a operei de edificare a noii orânduiri sociale. Sensul fundamental al îmbunătățirii acestei activități constă tocmai în ridicarea nivelului rezultatelor obținute la nivelul celorlalte domenii ale construcției socialiste, astfel incit conștiința socialistă să-și exercite cu mai multă putere și eficiență rolul de forță motrică al întregii dezvoltări sociale. După care este cunoscut, în cei 27 de ani care au trecut de la eliberarea țării, în patria noastră au avut loc profunde mutații revoluționare, care au schimbat din temelii înfățișarea țării, în România socialismul a învins definitiv la orașe și la sate, a fost lichidată pentru totdeauna exploatarea omului de către om, patria noastră a devenit dintr-o țară înapoiată din punct de vedere economic, exploatată și jefuită de clasele exploatatoare și de puterile imperialiste, o țară cu o industrie puternică, în plină dezvoltare, cu o agricultură înfloritoare, cu o știință și cultură pusă în slujba poporului, o țară în care însuși poporul este stăpîn pe soarta sa, pe destinele sale, pe bogățiile sale, pe viitorul său luminos. Subliniind că toate aceste înfăptuiri nu puteau fi realizate decât numai în condițiile în care partidul nostru și-a îndeplinit rolul său de forță conducătoare a societății noastre, vorbitorul a relevat totodată că ele sunt rezultatele, consecința directă a faptului că în țara noastră, clasa muncitoare s-a dovedit a fi într-adevăr forța conducătoare a întregului nostru popor și în strînsă alianță cu țărănimea, cu intelectualitatea, sub conducerea Partidului Comunist Român, a făurit cu succes revoluția socialistă și, în prezent, desfășoară cu rezultate remarcabile opera de edificare în țara noastră a societății socialiste multilateral dezvoltate. Profundele transformări ce au avut loc au la bază și creșterea conștiinței socialiste, creșterea conștiinței politice a celor ce muncesc, sunt roadele muncii desfășurate de partidul nostru pentru educarea și formarea maselor în spiritul deplinului atașament față de politica partidului care corespunde întru totul intereselor și năzuințelor celor ce muncesc din țara noastră. Faptul că întregul nostru partid analizează cu o exigență sporită neajunsurile care există în acest domeniu, relevă în primul rînd că în activitatea politico-ideologică și cultural-educativă am asistat, mai ales în ultimii ani, la o slăbire a preocupărilor, la o seamă de manifestări de tolerare a unor influențe ale vechii mentalități burgheze,străine ideologiei noastre, la o anumită subapreciere a importanței pe care o are în actuala etapă de dezvoltare a societății noastre, munca politică, ideologică, pentru creșterea conștiinței socialiste. Așa cum baza materială determină în ultimă instanță conștiința oamenilor, conștiința la rîndul ei, în momentul în care pătrunde adine în mase, se transformă într-o forță revoluționară, în stare să determine progresul societății. înfăptuirea societății socialiste multilateral dezvoltate nu se poate concepe fără o ridicare continuă a conștiinței socialiste a întregului popor. Dezvoltarea industriei, agriculturii, a științei și culturii, impune neapărat un ridicat nivel politic și ideologic, în primul rînd al comuniștilor, dar în același timp al tuturor oamenilor muncii, presupune un grad superior de cultură generală, pe măsura cerințelor societății noastre, impune o atitudine înaintată, in viață, în societate, în familie. Apreciind faptul că în cadrul plenarei s-a discutat cu igustă răspundere necesitatea ridicării continue a rolului conducător al organizațiilor de partid, a îmbunătățirii activității ideologice, politice, în primul rînd în interiorul organizațiilor de partid, vor (Continuare in pagina a IlI-a) Bacăul a îmbrăcat ieri straie de aleasă sărbătoare. Ghirlande din crenguțe de brad, afișe multicolore cu emblema Festivalului, toate aminteau că băcăuanii s-au pregătit spre a aduce un pios omagiu unui mare concetățean al lor — poetul George Bacovia, de la a cărui naștere s-au aniversat recent 90 de toamne. Cît de contrastantă era această imagine în comparație cu cea pe care poetul o nota în versurile sale de pe la începutul celui de-al doilea deceniu al secolului nostru : „Orașul luminat electric / Dădea fiori de nebunie — / Era o noapte de septembrie, / Atît de rece și pustiei". In anii noștri, ai construcției socialiste, poporul român știe cu prisosință să-și cinstească și marile personalități spirituale, printre cele mai de frunte aflîndu-se și George Bacovia. De aceea, Festivalul literar-artistic închinat marelui poet nu reprezintă doar o simplă manifestare a Bacăului, ci capătă atributele unui prinos de recunoștință aparținînd întregii noastre națiuni. Deschiderea Festivalului a avut loc, în fața unui impresionant număr de participanți, la Casa de cultură „Vasile Alecsandri". Festivitatea a fost onorată de prezența tovarășilor Gheorghe Roșu, prim-secretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean, Victor Enășoae, secretar al Comitetului județean de partid, Ioan Ichim, prim-secretar al Comitetului municipal Bacău al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular municipal, Aurel Ilie Calimandric, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean. In sală se aflau, de asemenea, poeta Agatha Grigorescu-Bacovia, precum și numeroși poeți, prozatori, critici literari,alți slujitori ai artelor din Bacău, din Capitală și din marile centre culturale ale țării. Deschizînd adunarea festivă, poetul Radu Cârneci, redactor șef al revistei „Ateneu", președintele Comitetului de organizare a Festivalului, a salutat prezența în sală a atîtor iubitori ai lui Bacovia, a versului său de plumb, repus în drepturile ce i se cuvin de orânduirea noastră socialistă. In aplauzele asistenței, a rostit, apoi, o alocuțiune tovarășul Gheorghe Roșu. După ce a remarcat importanța contribuției pe care orașul și județul Bacău o aduc la conturarea peisajului economiei noastre naționale, vorbitorul a subliniat aportul acestei părți a țării la profilul spiritual românesc. în acest an, a spus primul secretar al Comitetului județean de partid, întregul nostru popor a serbat trei aniversări ale unor mari personalități ale culturii noastre, legate prin mii de fire și de județul Bacău. 150 de ani de la nașterea lui Vasile Alecsandri, 90 de ani de la nașterea lui George Enescu și 90 de ani de la nașterea lui George Bacovia — au constituit tot atîtea prilejuri de a ne închina cu admirație în fața unor creatori de geniu legați prin obîrșia sau creația lor de meleagurile băcăuane. cu Cu ocazia vizitei la Bacău, în urmă cîțiva ani, tovarășul Nicolae Ceaușescu a avut cuvinte de aleasă prețuire pentru marele fiu al acestor locuri, poetul George Bacovia. Aprecierea secretarului general al partidului, ca și Festivalul literar-artistic dedicat poetului nu reprezintă decât o nouă confirmare a transpunerii în practică a politicii constante a partidului nostru comunist în domeniul culturii. Amplul program de edificare spirituală inițiat de partid, a spus în continuare vorbitorul, dă un nou sens, o semnificație superioară, politică, sărbătorii noastre. In încheiere, tovarășul Gheorghe Roșu, în numele Comitetului județean de partid, al Comitetului executiv al Consiliului popular județean, a urat succes activității cultural-științifice ce se va desfășura sub egida Festivalului, spre, lauda celui care rămîne de-a pururi patronul spiritual al acestui oraș — George Bacovia. Intre atîtea momente solemne, unul a emoționat profund asistența, cu atît mai mult cu cît venea din partea tinerei generații. In sunet de trompete, sala a fost inundată de purtători ai cravatelor roșii. Purtînd cu sine, semnificativ făclia nestinsă a spiritualității, pionierii au recitat cu adîncă venerație din versurile bacoviene. Vibrind de emoție, Agatha Grigorescu — Bacovia, cea care a fost ș< tovarășa de viață a poetului, a mulțumit, apoi, inițiatorilor acestei manifestări de amploare națională, exprimîndu-și organelor locale de partid și de stat gratitudinea pentru minunatul cadru de desfășurare a Festivalului. A vorbit în continuare, scriitorul Laurențiu Fulga, vicepreședinte al Uniunii Scriitorilor, care, în cuvântul său, a adresat participanților la Festival salutul conducerii Uniunii; în încheierea adunării festive, a fost trimisă o telegramă Comitetului Central al P.C.R., tovarășului Nicolae Ceaușescu în care, printre altele, se arată toate „Scriitorii, artiștii, criticii, oamenii de cultură reuniți din aproape colțurile țării, la Bacău, cu prilejul Festivalului literarartistic „George Bacovia“, împreună cu publicul participant la sărbătorire iși reafirmă profundul lor atașament față de partid, față de înțeleapta sa conducere, față de poporul nostru aflat pe drumul desăvîrșirii construcției socialiste și se angajează să participe cu însuflețire la realizarea vastului program al Congresului al X-lea. De la izolarea sa în spațiul literar românesc, de la nerecunoașterea valorii operei sale, Bacovia a străbătut in anii socialismului un drum triumfal: drumul spre cea mai largă audiență publică. Pornindu-se de la principiul partinic că moștenirea autenticelor valori artistice și culturale cu înaltă datorie patriotică, Bacovia a obținut recunoașterea meritată. Ojiara i s-a editat în tiraje altă dată inimaginabile, ea a pătruns adinc in conștiința cititorilor săi, a fost cercetată cu entuziasmul, pasiunea și mijloacele capabile să-i releve tainele. Deschiderea Festivalului prilejuiește participanților la sărbătorire mărturisirea, încă o dată, a recunoștinței față de importantul ajutor acordat de conducerea de partid și de stat la organizarea tuturor acțiunilor desfășurate pentru omagierea marelui fiu al orașului nostru. Alături de participanții la această generoasă manifestare spirituală ne exprimăm hotărîrea de a sluji partidul și poporul căruia îi aparținem". Pe scena ce a reușit să reconstituie, doar din câteva elemente — predominarea cenușiului, crengi desfrunzite — atmosfera bacoviană, a avut loc un spectacol omagial. (Regia : Sorin Postelnicu). Versurile lui Bacovia în rostirea adînc simțită a actorilor Constanța Zmeu, Doina Iacob, Anca Alexandra, Mircea Belu, Mihai Drăgoi și Stelian Preda, de la Teatrul dramatic din localitate, sau a artistului emerit Ion Niculescu — Brună și a lui Dinu Ianculescu — de la Teatrul Mic din București, liedurile inspirate de lirica bacoviană în interpretarea măiestrită a sopranei Emilia Petrescu — artistă emerită —, de la Conservatorul ,C. Porumbescu“ din București, recitalul pianistului Cornelia Gheorghiu — artist emerit —, piesele interpretate cu profesionalitate de Corul de cameră al Casei de cultură „V. Alecsandri" din Bacău, dirijat de prof. Al. Vrînceanu, culminînd cu etalarea grației deprișine a prim-balerinilor Operei Române, Magdalena Popa și Amata Checiulescu, au încheiat maiestuos prima zi a Festivalului literar-artistic „George Bacovia“. Agenda, Festivalului 1 OCTOMBRIE 1971 # Dezvelirea statuii lui George Bacovia (ora 9,30). # Deschiderea sesiunii științifice „Viața și opera lui George Bacovia“ (sala mică a Casei de cultură „Vasile Alecsandri“, ora 10). # Vernisajul expoziției de artă plastică inspirată din viața și opera poetului băcăuan (Galeria de artă, ora 13). • Deschiderea casei „George Bacovia", secție de literatură a Muzeului județean de istorie și artă (ora 14,00). • Recital poetic la statuia lui Bacovia (ora 19). O Concert simfonic, dirijor Eugen Pricope, solist Daniel Podlovschi (Sala Casei de cultură „Vasile Alecsandri, ora 20).