Steagul Roşu, iunie 1972 (Anul 27, nr. 6004-6029)

1972-06-24 / nr. 6024

Pag. 2 Diversificarea și modernizarea produselor  Urmare Corua te sau piese izolate, după dorința beneficiarilor. Fiecare piesă are stabilit preț separat pentru 5 categorii, în funcție de calitatea stofelor folosite. De asemenea, tot în cadrul diversificării producției de mobilă, o altă garnitură a fost realizată cu finisaj de furnir, din sttalion în diferite nuanțe și culori. Produsele noi realizate la fabrica de mobilă se vor prezenta la contractările ce vor avea loc la București, iar la Bacău ele se vor expune la Magazinul O.C.L. „Mobila“. Complexul băcăuan este cunoscut nu numai pentru calitatea garniturilor de mobilă — de care ați amintit — ci și datorită producției de case prefabricate, utilizate pe scară largă in stațiunile de odihnă montane și de pe litoral. Ce noutăți există in acest compartiment de producție ? — Fabrica noastră de case prefabricate și-a îmbogățit sortimentele, în ultimele luni atât pentru producția de export cit și pentru piața internă. Astfel, căsuțele pentru camping, de mărimi reduse, se execută în prezent cu mobilier, cu paturi simple sau etajate, iar căsuțele de mărime medie (30—50 mp) se execută într-o mare varietate de compartimentare și finisaje. Cele mai solicitate vase pentru export — „Ghiocel" (60 m.p.), „Violeta“ (50 m.p.) și „Montana" (32 m.p.) — s-au definitivat în 2—3 variante și se livrează, în aceleași condiții de calitate și execuție, pentru beneficiarii din țară. De asemenea, s-a proiectat și realizat o casă de 120 m.p. (în două variante) pentru export, denumită „Diana", care a fost trimisă pentru prezentare la Tîrgul internațional de la Paris. Menționez, cu acest prilej, că ■ pentru prezentarea modelelor noi de case prefabricate avem în curs de executare o platformă-expoziție, în apropierea Bacăului. — Dar fabrica de binale cu ce noutăți se prezintă ? — Și această unitate și-a îmbogățit gama sortimentală. Datorită soliifîtării de binale, adecvate caselor prefabricate, deosebite de cele standardizate de serie, s-au realizat 10 tipuri noi de ferestre și 4*de uși exterioare și interioare, diverse ca sistem constructiv și finisaje. Acordând o atenție tot mai mare diversificării producției, colectivul de la C.P.L. Bacău nu uită nici o clipă că faima produselor fabricate este dată de buna calitate, de livrarea promptă. Acționând cu succes și în aceste direcții, muncitorii, inginerii și tehnicienii, antrenați acum în bătălia pentru îndeplinirea cincinalului înainte de termen vor avea satisfacția să constate că toate căutările lor rodesc, dînd „mărcii de fabricație" noi valente. nr »rtm <i 11 mm ■"""»" 1 ii I (Urmarej Jú^j>a|^I^ producție pentru a-și putea produce efectele pozitive scontate ) înseamnă, totodată, să fii constant în gînd și în ceea ce ți-ai propus să înfăptuiești, de asemenea, capacitatea de a discerne între una sau mai multe soluții, aplicînd-o pe cea mai bună dintre ele la locul de muncă, impunîndu-ți o conduită ireproșabilă în relațiile cu colectivitatea din afara întreprinderii, acasă... Pentru a-i reliefa meritele, am apelat la aprecierile secretarului comitetului de partid și ale directorului Complexului, rezervînd în același timp spațiul necesar și altor eventuale completări din partea celor alături de care își desfășoară activitatea tinera comunistă : Gheorghe Curcudel: — La cei 23 de ani ai săi, muncitoarea Mariana Chelaru a demonstrat cu prisosință că este conștientă de înalta răspundere pe care o incumbă calitatea de membru al partidului comunist. Destoinică, principială, o neobosită activistă pe tărîm obștesc, completată cu o participare nemijlocită în procesul de producție al fabricii. Primită în rîndul comuniștilor după multă vreme nu de la împlinirea majoratului, s-a vîrstei străduit și a reușit să facă dovada calităților, în permanentă dezvoltare, a ceea ce crede că este de datoria ei. Iată de ce văd în Mariana Chelaru o demnă reprezentantă a comuniștilor din complexul nostru la înaltul forum ce se va reuni la București în a doua jumătate a lunii iulie — Conferința Națională a partidului. Ing. Gheorghe Enache : — Am sesizat, încă de foarte multă vreme, la Mariana Chelaru, dorința vie pentru autoperfecționare profesională. Primul contact cu munca aici l-a avut, în cadrul fabricii, unde s-a și calificat, în prezent lucrînd la sortarea furnirelor — o muncă plină de răspundere mai ales prin faptul că în faza de sortare se conturează — să zicem astfel — calitatea viitoarelor produse finite, multe dintre ele fiind destinate beneficiarilor externi. Așadar, o muncă prin excelență, presupunînd, concretă, impunînd o calificare superioară, cerință sesizată și însușită perfect de către Mariana Chelaru. O sarcină—aceea de continuu studiu, tradusă în chip comunist în viață. Primind-o în mijlocul nostru, dirijîndu-i dezvoltarea, sîntem îndreptățiți să afirmăm că competența, hărnicia, întreaga sa atitudine au fost modelate de noi, cei ce o înconjurăm zi de zi. Reușită care bucură foarte mult, ne ...Aprecieri obiective care ne dezvăluie forța, vitalitatea, viabilitatea și rolul colectivului în formarea membrilor săi. Muncitoarea forestieră Mariana Chelaru Maistrul petrolist Nicolae Necula (Urmari din pag. 1) sinceră satisfacție a muncii făcută cu răspundere, a datoriei împlinite. Munca, rezultatele ei — se destăinuie secretarul de partid — constituie reala bucurie de a te ști participant activ la tot ceea ce oamenii înfăptuiesc. Sondorii de la secția a II-a, de care nu s-a mai despărțit de aproape 20 de ani, recunosc la maistrul lor principal acele calități ale omului la care munca se indentifică total cu interesele producției, ale întreprinderii, în funcția tehnică pe care o deține, dar mai ales ca activist de partid, maistrul Necula își situează pe agenda de lucru a fiecărei zi acele probleme care, într-un fel sau altul, converg spre înfăptuirea unui obiectiv deosebit de actual: creșterea eficienței economice. Prezent acolo unde sarcinile de producție o cer — la coordonarea operațiilor tehnologice ce se efectuează la sonde, la lucrările de intervenții — maistrul petrolist se constituie într-un atent îndrumător al muncii sondorilor din secție. Roadele muncii, pe care le culege împreună cu colectivul său, îi dau marile satisfacții. Pe 5 luni, de exemplu, planul la producția globală a fost realizat în proporție de 101,1 la sută, obținîndu-se importante sporuri la țiței extras, iar timpul de lucru la operațiile de intervenții a fost redus cu 2,3 la sută. între preocupările sale de seamă se situează și problema reducerii numărului de rupturi la garniturile prăjinilor de pompare (pe schelă au fost realizate la acest capitol economic valorînd 400.000 lei), întreținerea judicioasă a utilajelor ș.a. Dar, petrolistul Nicolae Necula își îmbină toate aceste preocupări profesionale diurne cu o intensă și neobosită activitate de îndeplinire a sarcinilor ce-i revin prin mandatul încredințat de comuniști de a fi secretarul comitetului de partid. Este o sarcină de mare răspundere, care impune nu atît exemplul personal, care trebuie înțeles de la sine, ci acea calitate de a fi in putință să dirijezi, să canalizezi eficient munca comuniștilor, a colectivului — ne spune Nicolae Necula. Desigur, acest lucru cere o muncă colectivă, stimularea inițiativei, apropierea de oameni, de problemele ce-i frămintă. Nu aș fi realizat nimic fără Încrederea tn membrii colectivului din schelă, în puterea lor de a învinge inerentele greutăți care se ivesc. Avem: în secția a II-a cade altfel în întreaga schelă, oameni minunați, petroliști de nădejde. Sondorii Ioan Avram, Petre Niță, Ion Popa, Vasile Mărgel, Vasile Gabor, Gheorghe Avădăni, Vasile Carabăț, maiștrii Ion Medieș și Dumitru Popa, sînt numai cîțiva dintre ei. Munca comuniștilor noștri, cea a întregului colectiv, a conducerii tehnice a schelei, în frunte cu inginerul Dumitru Popescu — față de a cărui muncă am o deosebită sumă — formează un tot unic, ce constituie fundamentul succeselor, al satisfacțiilor noastre. I ASIGURAREA SEMINȚELOR formate din pag. 1) va face la coacerea deplină, luîndu-se toate măsurile pentru evitarea amestecurilor mecanice. Astfel, combinele vor fi bine curățate, sacii scuturați cu multă atenție în situația în care ei se folosesc și la transportul altor semințe. în magazii, semințele vor fi depozitate separat, pe soluri și categorii biologice, în straturi corespunzătoare, spre a evita deprecierea lor și pierderea facultății germinative. Controlul asupra modului de păstrare a semințelor va fi organizat și supravegheat îndeaproape de către specialistul unității. Concomitent cu recoltatul se va executa și condiționatul semințelor, așa încît acțiunea să poată fi încheiată pînă cel tîrziu la 10 august. în acest scop, consiliile de conducere trebuie să urgenteze repararea tuturor utilajelor, munca la selectare, trebuind să fie organizată în 2-3 schimburi. încheierea condiționării semințelor pînă la data stabilită, permite recoltarea și trimiterea probelor la laborator pînă pe cel tîrziu 15 august, acțiune care, așa cum a ținut să precizeze ing. D. Gheorgheasa, din cadrul Direcției agricole județene, va fi executată de către specialiștii din cadrul Laboratorului județean pentru controlul semințelor. Procedînd astfel, fiecare unitate va putea să primească buletinele de analiză cu cel puțin 10 zile înaintea începerii semănatului, în cazul în care unele loturi nu vor corespunde la toți indicii de calitate, unitățile respective vor putea lua măsurile care se impun, încît însămînțatul să nu întîrzie din cauza semințelor. Măsurile preconizate, ne spunea ing. D. Babi, șeful Laboratorului județean pentru controlul semințelor, au drept scop evitarea situațiilor , din anii precedenți cînd, în unele cooperative agricole cum ar fi cele din Lipova, Izvoru Berheciului, Obîrșia, Răchitoasa, Burdusaci și altele au existat mari greutăți, o bună parte din semințe necesitînd a fi recondiționate, unele necorespunzînd chiar la germinație, fapt care a impus schimbarea lor în bazele de recepție. în cele de pînă acum ne-am referit, pe scurt, la cîteva măsuri ce se impun în vederea asigurării semințelor de cereale păioase — grîu, orz, secară. Aceeași grijă trebuie să se manifeste și față de loturile semincere la cultura mazărei. Aici, în afară de combaterea buruienilor și purificarea culturii, grijă deosebită se impune la recoltarea, depozitarea și tratarea semințelor contra gărgăriței. Trebuie înlăturate neajunsurile din anul trecut cînd, rămasă pe cîmp mai mult timp, producția a fost atacată de gărgăriță, producînd serioase daune, așa cum s-a întîmplat la cooperativa agricolă din Secuieni. Răspunderi deosebite în acțiunea de asigurare a semințelor revin tuturor specialiștilor, consiliilor de conducere, brigadierilor, tuturor acelor ce organizează și conduc desfășurarea lucrărilor agricole. Oricît de aglomerate ar fi ele, problema semințelor nu trebuie să scape din atenția factorilor de răspundere, considerată fiind de cea mai mare importanță în creșterea producției agricole. încă de pe acum, specialiștii trebuie să stabilească măsuri corespunzătoare pentru buna organizare a loturilor semincere în toamna care vine. Este vorba despre alegerea terenurilor, asigurarea cantităților necesare de îngrășăminte, a semințelor din categorii biologice superioare în vederea reînnoirii loturilor semincere. I Depuneri pe librete de economii din vederea participării la tragerile I la sorți pentru trimestrul III al anului 1972 1 Direcția județeană C.E.C. Bacău face cunoscut că unitățile sale din ■ întreg județul emit pînă la data de 30 iunie a. c. librete de economii cu dobîndă și cîștiguri în autoturisme în vederea participării la tragerea la sorți I pentru trimestrul III al anului 1972, a acestor librete. Ii în afara cîștigurilor acordate, la tragerea la sorți, titularii acestor librete de economii beneficiază și de dobîndă. De asemenea, pînă la aceeași dată se emit și libretele de economii pentru turism care asigură depunătorilor dreptul de a participa la tragerea la la sorți pentru al treilea trimestru al acestui an. Informații suplimentare se pot lua de la toate unitățile C.E.C. din județ. ^ STEAGUL ROȘU INVATAMINT Duminică, în Municipiul Gh. Gheorghiu-Dej. Simpozion pe tema: „Activitatea tehnico-productivă - subsistem al educației comuniste a elevilor“ Mîine, în Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej va avea loc simpozionul . Activitatea tehnico-productivă — subsistem al educației comuniste a elevilor“. Organizat în întîmpinarea Conferinței Naționale a partidului, de către Consiliul popular municipal, în colaborare cu Institutul de cercetări pedagogice din București, Inspectoratul școlar județean și Casa corpului didactic din Bacău, simpozionul va constitui un moment important în acțiunea desfășurată în vederea pregătirii tinerei generații la nivelul exigențelor actuale ale etapei pe care o străbatem. Simpozionul își va desfășura activitatea în cinci secții, după cum urmează : Educația prin muncă — trăsătură fundamentală a învățămîntului nostru; Forme și structuri ale activității tehnico-productive în școli; Caracterul aplicativ al învățămîntului de cultură generală ; Tehnologia și eficiența activității tehnico-productive ; Organizarea muncii în atelierul școală, în cadrul acestor secții se vor prezenta peste 40 de comunicări. Acțiunea din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej va fi onorată de participarea unor reprezentanți din partea Ministerului învățămîntului și Educației, Institutului de cercetări pedagogice, din partea a peste 40 de delegați din țară. Universitatea populară Bacău la sfîrșitul unui an de activitate A devenit o tradiție ca Universitatea populară din orașul de Bistrița să-și închidă cursurile pe în cea de-a II-a jumătate a lunii iunie. Propunîndu-și, prin cursurile și ciclurile de conferințe organizate la cele mai mari întreprinderi din municipiul Bacău, prezentarea în fața cursanților a unor teme interesante, atractive și utile In activitatea de zi cu zi, Universitatea populară din Bacău a reușit să atragă un numeros public la cele mai multe dintre activitățile sale. De prețuire deosebită din partea auditorilor s-au bucurat expunerile făcute în cadrul cursului „Construirea societății socialiste multilateral dezvoltate în Republica Socialistă România, sub conducerea Partidului Comunist Român", organizat la clubul Policlinicii din Bacău, unde cadre cu munci de răspundere din aparatul politic și de stat au ținut lecții de o deosebită valoare științifică. Cursul „Familia și educația tineretului" a răspuns din plin multiplelor solicitări pe care și le puneau unele familii în rezolvarea dificilei probleme a educării și instruirii propriilor copii. Dintre expunerile ținute în cadrul acestui curs, au trezit interes deosebit cele privind „Familia — cadru educativ permanent", „Grupurile spontane de copii" etc. De mare afluență s-au bucurat și cursurile „Tinerețe, idealuri, răspundere", „Aspecte din trecutul glorios de luptă al poporului român", „Norme ale conviețuirii socialiste în societatea noastră", „Legislația muncii“, „Conducerea științifică a producției și a muncii", „Din istoria marilor descoperiri științifice". Valoare practică au dovedit cursurile de limbi străine, stenodactilografie, ca și cele de medicină profilactică. Imbrățișînd o problematică extrem de diversă și actuală, Universitatea populară din Bacău a răspuns din plin exigențelor celor peste o mie de cursanți care au frecventat-o în anul ce se încheie.rea Așa cum este și firesc, conduceUniversității populare este preocupată, în momentul de față, nu numai de închiderea oficială cursurilor, care va avea loc dumiică, 2S iunie a.c., în sala Teatrului de stat „Bacovia", dar și de pregătirea și deschiderea noului an de învățămînt. Organizatorii cursurilor, conducătorii acestora, și conducerea universității, preconizează ca în viitorul an de învățămînt să fie continuate cursurile politematice și cele monotematice din marile întreprinderi băcăuane (Letca, Proletarul, Confecția, C.E.I.L., Complexul C.F.R.) dar, în același timp, preconizează deschiderea unor noi cursuri la Fabrica „Partizanul", Trustul de construcții, Uzina metalurgică, U.J.C.M. și altele. S-a luat în discuție, cu prilejul unei ședințe de lucru, problema continuării cursurilor cu lucrătorii din sectorul sanitar, a celor de profilaxie medicală, limbi străine, stenodactilografie. Conducerea universității intenționează să organizeze cicluri de conferințe pe o singură temă sau pe teme variate, în cartierele municipiului : C.F.R., Gherăești, Șerbănești. Deosebit de interesant și util pentru o anumită categorie de oameni ai muncii din municipiul Bacău va fi cursul de ergonomie a muncii. Acestea sunt problemele care preocupă în momentul de față conducerea Universității populare din municipiul Bacău, și, speră, că cei interesați cunoscîndu-le, să-și comunice solicitările și dorințele la Comitetul de cultură și educație socialistă, închiderea anului de învățămînt la Universitatea populară din Bacău constituie nu numai un minunat prilej pentru analiza activității desfășurate, ci și un moment de pregătire a activității viitoare, pe care o dorim cit mai prodigioasă și fructuoasă. Dumitru ZAHARIA, directorul Arhivelor statului Bacău Clipe de neuitat Unitatea de pionieri de la Școala generală din satul Larga, comuna Dofteana, a organizat, nu de mult, o excursie pe itinerariul: Dofteana, Municipiul Gh. Gheorghiu-Dej, Borzești, Adjud, Mărășești și retur. Cu acest prilej, pionierii au vizitat monumentul eroilor de la Cireșoaia, Muzeul de istorie din Municipiul Gh. Gheorghiu-Dej, Biserica de la Borzești și Mausoleul eroilor de la Mărășești. Momentul cel mai emoționant l-a constituit, însă, primirea unor școlari, dintre cei mai buni în învățătură și disciplină, în rîndurile organizației de pionieri. Ceremonialul adunării s-a desfășurat în incinta Mausoleului, la mormîntul eroului general maior Eremia Grigorescu. învățătorul Gh. Breabăn, veteran de război, a evocat eroismul ostașilor români în luptele de la Mărășești. Pionierii din satul Larga și-au propus să organizeze, în timpul vacanței, și alte excursii, la fel de interesante. Dragoș POPA, profesor . . a Expoziția Școlii generale nr. 10 din Bacău, — jurii strînse cu practica. o primă izbindă a legă- I.R.E. Bacău Exploatarea electroenergetică din județul Vrancea, cu sediul în Focșani, angajează de urgență • maistru energetic sau tehnician energetic pentru Centrul de rețele Adjud, din orașul Adjud. Condiții de angajare conform Legii nr. 12/1971, iar salarizarea conform H.C.M. 914/1968. Solicitanții se vor adresa la Exploatarea electroenergetică din județul Vrancea — Focșani, telefon 2354, serviciul personal-salarizare. t Inaugurarea festivă a taberei de pionieri de la Valea Uzului Au fost inaugurate, în județul Bacău, cele trei tabere de pionieri care vor funcționa, fără întrerupere, pe toată durata vacanței de vară : Valea Uzului, Slănic și Comănești. Concomitent au fost inaugurate și numeroase tabere de corturi, în anumite colțuri pitorești ale județului. Tabăra de la Valea Uzului, s-a bucurat, la inaugurarea sa festivă din acest an, de participarea tovarășilor Gheorghe ROȘU, primsecretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R., Victor ENAȘORE, secretar al Comitetului județean de partid, de inspectori ai inspectoratului școlar județean și profesori metodiști de la Consiliul județean al organizației pionierilor. Oaspeții au asistat la ceremonialul de deschidere și la bogatul program artistic prezentat, în continuare, de cei mai talentați dintre cei 220 pionieri prezenți aici, în prima serie. Luînd cuvîntul, tovarășul Gheorghe ROȘU a vorbit despre minunatele condiții pe care partidul și statul nostru le oferă tuturor copiilor, despre înaltele îndatoriri patriotice care le revin acestora, chiar de la vîrsta pionieriei, în continuare, vizitînd tabăra, oaspeții s-au întreținut cu pionierii. Pitorescul loc de agrement de la Valea Uzului va găzdui încă patru serii, cu pionieri veniți din mai multe județe ale țării. 1 Industria locală de morărit și panificație Bacău STRADA NICOLAE BÂLCESCU NR. 94 ANGAJEAZĂ MUNCITORI PENTRU URMĂTOARELE MESERII — morari calificați prin școală profesională — laboranți, specialitatea morărit-panificație — lăcătuși mecanici — electricieni — manipulanți electrocare — lăcătuși aparate măsură-control — autocariști — termotehnicieni și tehnician constructor — magazineri — cantaragii C.F. Doritorii se vor adresa zilnic la serviciul personal. Intrerele 7— ” telefon 13183. KI m M IMWIHIniBWrMIIMIMIVhWMIMI 13, îiiii î Sfmbătă 24 iunie 1972 SEMNE PARTICULARE PIS ’ ‘ HM ' #aftfe £ oir of MeiAse Nouă ani de sacrificii Cu greu își poate imagina cineva pînă unde poate merge devotamentul unor copii, cit de uriașă este afecțiunea și dragostea lor pentru semeni, cită noblețe adună în sufletul lor sensibil la suferințele oamenilor. Zilele trecute am stat de vorbă cu un astfel de personaj. Se numește Dumitru Antohi și este elev în clasa a IX-a la Liceul nr. 3, din Bacău. Verișorul său, Ștefan Antohi, a suferit, în copilărie, de poliomielită, boală ce i-a afectat ambele picioare. De nouă ani, fără nici o zi de întrerupere, Dumitru își aduce verișorul la cursuri, îl îngrijește și îl ajută să învețe, fiind acum colegi de bancă la același liceu. Cadrele didactice ne-au informat că ambii elevi sunt fruntași la învățătură, cu medii peste nota 8. Cei nouă ani de sacrificii ai lui Dumitru Antohi sunt răsplătiți de verișorul său printr-o admirabilă conduită și silință la învățătură, prin dragostea și stima care i-o poartă, prin întreaga sa atitudine fată de viață, în fața acestui nobil act umanitar să trecem cu capul descoperit. Toată stima și considerația. Scrisoare de mulțumire Un gest aparent simplu, dar care ne demonstrează din plin faptul că omul de lângă tine — pietonul, vecinul, din compartimentul unui tren ori autobuz, cumpărătorul aflat într-un magazin, și-au asociat personalității lor atributele ce conturează structura morală a membrilor colectivității noastre: conștiinciozitatea, cinstea,corectitudinea. O recentă întîmplare l-a determinat pe cetățeanul Gheorghe Bejan să ni se adreseze cu o scrisoare de mulțumire , uitîndu-și, în autobuzul ce efectuează cursa între localitățile Buhuși—Blăgești, o servietă conținînd mai multe obiecte de valoare, la scurt timp a putut reintra în posesia lor, conducătorul auto Dumitru Mihalache predase, intacte, lucrurile ce nu-i aparțineau, la conducerea Autogării Buhuși. Un gest care, desigur, se recomandă prin sine însuși... Invitație la întilnire Tînărul se numește Marinică Bălău și este ucenic, în anul II, la Uzinele mecanice Timișoara. Dorește din toată inima să se întîlnească cu o anumită persoană. Este vorba de tatăl său, care l-a părăsit în urmă cu mulți ani. O dorință sinceră, izvorîtă din dragostea ce o cultivă față de cel al cărui nume îl poartă, în pofida distanței, nu doar de timp și ani, ci mai ales a sentimentelor care îi separă. Fiul tine să-și asigure tatăl, care se numește tot Marinică Bălău (știe doar că se află în orașul Moinești, lucrînd la una din întreprinderile din localitate, dar nu și care anume că nu-i va reproșa nimic, că nu are nevoie de nimic altceva decît de puțină afecțiune, îi va demonstra totodată, că, deși singur fiind, și fără experiență, a apucat pe un drum bun, putîndu-se astfel mîndri cu el. Așadar, pe cînd întîlnirea ? Ciuperci parazite... De la un timp, în municipiul de pe Trotuș au început să se înmulțească ciupercile parazite. Desigur, este vorba de un parazitism de o natură cu totul deosebită. Sub ce formă se înfățișează ea privirilor ? După ce și-a înfipt bine tentaculele în terenul fertil, cultivat cu multă, foarte multă grijă, de către conducerea Cooperativei „Munca" din orașul Tg. Ocna, ciuperca s-a deplasat cu o viteză surprinzător de mare in cetatea petrochimiei, înarmată cu autorizații încifrate, iscălite, parafate în virtutea unor decizii ceva mai vechi, ale U.C.E.C.O.M., și cu aparate foto ultramoderne, a început să se înfrupte cu voluptate și nesaț din buzunarele celor ce urmăresc chilipiruri. Amatorii de suveniruri foto s-au înmulțit și ei, cine știe cum, făcînd să curgă destul de ușor „banii grei“ în buzunarele „artiștilor" foto, întrebarea este însă alta, și singur răspunsul obiectiv, principia! (Si măsura imediată) ar pune punct neregulităților: de ce se eliberează autorizații pentru protejarea meseriei de fotograf unor pseudoinițiaiți in acest domeniu ? Apoi, de unde practica de a se elibera documente ce asigură exercitarea anumitor drepturi, de către o unitate economică cooperatistă 1 pentru o altă localitate, atît timp cît și în aceasta se află o cooperativă meșteșugărească ? și, să nu mai spunem că acești ad-hoc considerați „specialiști" sînt, în primul rînd, salariați ai unor întreprinderi din municipiu... Pe ce „cărări" au ajuns în altă parte ? Rubrică redactată de Mihai BUZNEA cu sprijinul corespondenților voluntari