Steagul Roşu, decembrie 1958 (Anul 4, nr. 1447-1472)

1958-12-31 / nr. 1472

Pag. 2-a Unii emtfiți nerăbdători an fi început sfin• întreba ■ ,,Ce vom vedea pe ecrane în noul an ?" Cum viitorul repertoriu cinematografic te anunţi ca întotdeauna ,interesant, ne grăbim sa catrefacem această curiozitate a spectatorilor noftri, invitîndu-l pe tovararatilo Răchită, director adjunct al rectiei reţelei cinematografice «I dizării fiii ' .. .. tul Vacile Direcţiei i (uzării filmelor, la o discuţie de... scurt metraj despre noile achiziţii de filme fi legăturile stabilite cu studiourite de peste hotare. — Ce ne puteţi spune In legătură cu principalele achiziţii privind filmele sovietice ? — In anul 1959, cinematografia sovietică va fi bogat reprezentată pe ecranele bucureştene. Dintre producţie mai deosebite, citez în primul rînd două, a căror apariţie va satisface o legitimă dorinţă a publicului. Este vorba de seria 11-a a filmului „Idiotul“ şi de seria II-a din trilogia „Calvarul“, intitulată „O dimineaţă posomorită“. O producţie cu un caracter inedit se anunţă seria II-a din monumentalul film ,,Ivan cel Groaznic“, realizată de mult regretatul cineast S. Eisenstein. Rolul principal este deţinut de talentatul actor N. Cerkasov. Studiourile sovietice ne-au mai trimis şi alte producţii cum sînt: „Fata din Kiev“, „Zilele lui Octombrie“, „Voluntarii“, „Vraja dragostei“, „Cursa următoare“, „Prima zi“, „De partea cealaltă“, „Frunze roşii“, „Poemul mării“, „Marinarul de pe vasul Cometa“, „Nauris“, „Omul meu drag“ şi altele. — Ne-ar interesa să ne daţi cîteva amănunte. — Filmul „Poemul mării“ turnat pentru ecranul lat cu sunet stereofonic este o realizare omagială închinată constructorilor mării naturale de la Kahovka. „Marinarul de pe vasul Cometa“ este o comedie muzicală, în timp ce „Vraja dragostei" reprezintă ecranizarea unui basm. Vom avea totodată prilejul să revedem pe cîţiva dintre interpreţii noştri favoriţi : pe Izolda Izviţkaia în filmul „Cursa următoare“, inspirat din viaţa oamenilor de la volan; pe Elina Bîstriţkaia in „Voluntarii“, a cărui acţiune prezintă epopeea a trei constructori şi totodată luptători pentru apărarea patriei; pe A. Batalov, interpretul din „Zboară cocorii d in „Ormil meu drag“, şi pe V. Emcleamov în producţia „De partea cealaltă“. — Dar despre felul în care va fi reprezentată în anul viitor cinematografia ţărilor de democraţie populară, ce ne puteţi spune ? — In repertoriul nostru au fost înscrise filmele cehe „Cancana lupilor“, „Dorinţa“ şi „44“; din Polonia am reţinut „Dezertorul“ şi „Oraşul liber“, o epopee a apărării Danzigului de furia năvălitorilor hitlerişti; din Ungaria aducem „Razia“, cu un subiect inspirat din timpul ilegalităţii trăite de comuniştii maghiari şi „Edes Ana“, iar din Bulgaria „Vedeta nr. 13“, un film muzical, precum şi alte producţii din R.D. Germană, din China, etc. Interesant de subliniat că din această ultimă ţară ne-a sosit coproducţia chino-franceză „Zmeul de la capătul lumii“, ale cărei elemente de fantastic, redate prin trucaje îndrăzneţe, se împletesc cu aspectele vieţii noi. E un film original. Pentru că veni vorba de Franţa, din această ţară ne vor mai sosi „Coama albă“, film realizat de talentatul cineast Albert Lamorisse, care a făcut „Balonul roşu", „Burghezul gentilom“ filmspectacol în interpretarea ansamblului „Comediei Franceze“, „Tamango" pentru ecran lat cu un subiect din viaţa vînzătorilor de sclavi din trecut. — Ce artişti cunoscuţi din alte gri vom avea prilejul să revedem anul viitor ? — Pe Fernande. În comedia „Patru paşi în nori“, cuplul Laurence Olivier şi Vivien Leigh în „Lady Hamilton“ şi pe Vittorio de Sica în filmul „Părinţi şi copii“, al cărui subiect ne aminteşte prin latura lui pedagogică de „Mîine va fi prea tîrziu“. — O ultimă întrebare: în legătură cu filmele romîneşti ce urmează să apară pe ecran în noul an cinematografic, ce detalii ne puteţi da ? — Voi aminti mai întîi de comedia „D-a!e carnavalului“, turnată după piesa lui Caragiale. In distribuţie: Ion Lucian (Nae Girimea), Al. Giugaru în Pampon şi inepuizabilul nostru comic Gr. Vasiliu Birlic în Mache Răzăchescu zis şi Crăcănel. Alte producţii romîneşti: „Mingea“, cu un interpret talentat, Ion Bodeanu, „Viaţa nu iartă“, film turnat după trei nuvele ale lui Alexandru Sahla, „Prima melodie“, inspirat din viaţa artistică a tineretului şi filmul de desene animate al lui Ion Popescu- Gopo „Şapte arte“, distins cu Marele Premiu la recentul festival al filmului de scurt metraj de la Tours din Franţa. MIHAIL GOSFORIN INTERVIU DESPRE ANUL CINEMATOGRAFIC 1959 Agenda raionului Slobozia Intovărăşiţii extind culturale de sfeclă de zahăr şi floarea soarelui De curind, a avut loc adunarea generală a întovărăşirii agricole ,,Pămint desţelenit“ din comuna Căzăneşti raionul Slobozia. Pe lingă analiza felului cum au muncit in anul 1958, întovărăşiţii au discutat şi aprobat în lumina Expunerii făcută de tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej la plenara C.C. al P.M.R. din 26—28 noiembrie a .c., planul de producţie al întovărăşirii pe anul 1959. Biroul organizaţiei de bază a făcut propunerea ca adunarea generală să aprobe ca în planul de producţie pe anul viitor să se prevadă sporirea suprafeţelor ce vor fi cultivate cu sfeclă de zahăr şi floarea soarelui. Propunerea a fost sprijinită de majoritatea celor înscrişi la cuvînt. In felul acesta propunerea pusă la vot a fost aprobată în unanimitate. Astfel, în planul de producţie pe anul 1959 s-a prevăzut ca cultura de floarea soarelui să crească de la 36 ha., cit a fost în anul acesta la 60 de ha., iar cea a sfeclei de zahăr, să cuprindă în anul viitor 25 de ha. Exemplul acesteiîntovărâşiri a fost urmat şi de întovărăşirea „Drum nou“ din aceeaşi comună care a hotărît să însămînţeze în anul viitor 40 de ha. cu floarea soarelui şi 20 ha cu sfeclă de zahăr. Brigăzi de meseriaşii pe lingă G.A.C.-uri In vederea adăpostită numărului sporit de animale şi a înmagazinării recoltei, în G.A.C.-urile din raionul Slobozia s-a dat un puternic avînt construcţiilor de grajduri, saivane, coiteţe, maternităţi de porci, magazii, pătule, remize, etc. Anul acesta au fost ridicate un număr de 120 construcţii diferite, tot atîtea cîte s-au construit în ultimii 3 ani. In unele G.A.C.-uri, au luat fiinţă brigăzi de meseriaşi care execută diferite lucrări pe bază de zi-muncă. Aşa s-a procedat la G.A.C. „Ilie Pintilie“ din comuna Traian, „Maxim Gorki“ din comuna Gheorghe Lazăr şi în alte G.A.C.-uri. Noi unităţi sanitare In anul 1958 asistenţa sanitară în raionul Slobozia s-a îmbunătăţit în mod considerabil. Cu sprijinul sfaturilor populare comunale, la Căzăneşti, Ciulniţa, Griviţa, Fundata s-au amenajat noi unităţi sanitare. Ca o realizare deosebită merită semnalată înfiinţarea unei circumscripţii sanitare rurale, la Valea Ciorii, unitar" care urmează să fie utilată "*• PST La I. C. R. L. din comuna Mihăileşti Secţia întreprinderii comerciale pentru industrializarea laptelui din Mihăileşti raionul Domneşti are o rodnică activitate. Zilnic de la centrul de lapte de aci pleacă spre Capitală circa 10.000 l. lapte. In clişeu, tehnicianul Ion Neacşu pregăteşte descărcarea laptelui in cisterna ce va porni spre București. Şi-n vremea cit s-au cununat S-a-ntins poporul adunat Să joace-n drum după tilinci Feciori, la zece fete, cinci, Cu zdrăngăneii la opinci, Ca-n port de sat. Cine este autorul versurilor de mai sus ? Din ce poezie au fost extrase ? (Material bibliografic: „Antologia poeziei romîneşti'' vol III,( Colecţia „Biblioteca pentru toţi”—E.S.P.I.A.). I Trustul Alimentaţiei Publice Locale I Raionul 1 Mai . Vă invită să petreceți revelionul la restaurantul Siretul şos. Ştefan cel Mare Nr. 24 şi restaurantul Moldova str. icoanei Nr. 2, unde vei găsi un menu bogat de sortimente de artă culinară, băuturi din cele mai renumite podgorii . Orchestră, antren, dans, surprize . Refineri mese din timp Cooperativa „SOAINELE“ cu sediul în str. Lipscani Nr. 57 raion T. V. , cu ocaziei Anului Nou ureaza clientelei sale și furnizorilor ei „La multi Anii . 14 Cooperativa „REGIOVAREI“ cu sediul în Bucureşti str. Th. Speranţa 14 A raionul Tudor Vladimírescu cu ocazia Anului Nou urează clienţilor şi furnizorilor săi LA MILII ANII 1959! Cind sînteţi grăbiţi sau postul chemat nu răspunde puteţi transmite un mesaj local sau interurban la numărul de telefon dorit. Textul mesajului indicat de dv. va fi comunicat de către telefonista din centrală direct postului telefonic din aceeași localitate sau din altă localitate. STEAGUL ROŞU Gînduri la sfîrşit de an... „ Acum , sfârşit de an, noi toţi cei care iubim sportul în multiplele sale înfăţişări, ne adunăm gîndurile într-o sumară recapitulare a ceasurilor petrecute pe băncile tribunelor marilor stadioane, sau ale sălilor de sport. Prilej de precizări şi de contururi noi pentru dorinţe mari ce vroim să se realizeze în anul care începe. Retrăim o clipă fazele „mari", creaţii ale sportivilor noştri în îndîrjitele concursuri interne şi internaţionale. Trăim o clipită, fazele unice care au pigmentat fiecare spectacol sportiv desfăşurat în vechiul an 1958 şi ne îndreptăm cu ghidul spre ineditul pe care-l aşteptăm să-l întâlnim în întrecerile care vin. Revedem, cu mintea, pe Iolanda Balaş într-o continuă avîntare spre noul record mondial. Trăim cîteva clipe de ameţitoare bucurie coborînd alături de Elena Băcăoanu,... coborînd spre titlul de campioană mondială. Ghidul ne poartă cu miraculoasa-i repeziciune departe la Moscova, pe poligonul de tragere, alături de Marin Ferecatu care ţinteşte ambiţios şi încrezător titlul de campion mondial la juniori. II asistăm cu inima plină de necuprinsa liniște a clipei dinaintea svîcnirii plumbului spre „decar“. Ne bucurăm o clipă amintîhdu-ne de aplauzele cu care zeci de mii de spectatori au răsplătit „unsprezece fie“ român după acei 30 0 împotriva Turciei, dar... ne întristăm reamintindu-ne totodată cît de „solitară“ a fost această victorie fotbalistică. Ah, fotbalul! De cîte ori n-am părăsit anul acesta stadionul necăjiţi pe fotbaliştii noştri şi de cîte ori nu ne-am legat cu cuvinte să nu mai mergem la fotbal. Şi... totuşi duminica următoare am fost din nou prezenţi pe stadion. Ne legănăm cîteva minute în ritmul lent al melodiei pe care Elena Teodorescu şi celelalte gimnaste ale noastre au executat splendidele exerciţii cu care au înregistrat victoria pe cît de mare pe atît de frumoasă în întrecerea cu redutabilele gimnaste ucrainiene. Pe faţă îşi face loc umbra nemulţumirii cînd răsfoind ultimele ziare citim despre înfrîngerea boxerilor noştri la Roma... Bucurii, tristeţi, mulţumiri, necazuri... E firesc. Orice bilanţ, chiar sportiv, înregistrează profit şi pierderi. Dar sensul cel mai profund al sportului este optimismul, dorinţa de a infringe momentele dificile, tendinţa continuă spre victorie... Şi de aceea de miine cind începe un an nou, cind scurta vacanţă sportivă s-a terminat, ne vom instala din nou în tribune, vom ocupa din nou locuri în sălile de sport aşteptând o comportare din ce în ce mai bună de la cei care reprezintă sportul nostru nou. V. PANA IOLANDA BALAS Echipa Dinamo Bucureşti campioană a R.P.R. la box Aseară s-a desfăşurat în Casa F.p.easca finala campignatului de box pe echipe, între formaţiile Dinamo Bucureşti şi Cetatea Bucur— C.F.R. ştefan Duraitrache, depăşind greutatea a pierdut în faţa lui Bariciu Alexandru. Toma Constantin cîştigă prin abandon în faţa lui Octavian Eremia, C. Gheorghiu a dispus la puncte de I. Boceanu. După un meci viu disputat, Marin Urlăţeanuu cîştigă la puncte în faţa lui Mircea Albu. O partidă foarte strinsă s-a disputat între Marin Ion şi Francisc Hatmani care au terminat la egalitate. Boxînd foarte prudent şi lovind mereu în deplasare, Mihail stoian a dispus la puncte de IU Dragnea, campionul republican de anul acesta, un meci palpitant a fost acela dintre C. Stănescu şi ,N. Balaş, primul cîştigînd la puncte. In această partidă, Balaş a fost numărat in prima repriză. In limita categoriei mijlocii C. Gheorghiu a dispus prin K.O. de V. Vlădescu. Semigreii Petre Zaharia şi Gheţu Veiten au făcut un meci strîns la capătul căruia Zaharia a cîştigat. Ultimul meci a durat mai puţin de 2 minute. V. Mariuţan, aplicind o serie de lovituri puternice lui A. Șoimjănescu, care este declarat învins prin K.O. Rezultat final: 20—19 pentru Dinamo București care a cîștigat astfel titlul de campioană a R.P.R. la box pe anul 1958. M. Lp. Programul I 7.00 Buletin de ştiri, şi sumarul presei centrale. 7.10 „In pas voios” — emisiune de marşuri. 7.30 Piese pentru acordeon 7.50 Anunţuri şi muzică. 8.00 Material® din presă. 8.30 Muzică. 9.00 Muzîcă uşoară. 9.30 Vreau să ştiu! 10.00 concert de muzică din opere în interpretarea artiştilor din ţari prietene. 11.00 Buletin de ştiri. 11.03 „Cu cîntecul Şi Jocul pe întinsul patriei»’. 11.43 Muzică uşoară. 12.00 Cîntece de muncă. 12.23 Ospăţul proverbelor de Pop Simion 12.42 Valsuri. 13.00 Buletin de ştiri. 13.05 Simfonia nr 96 in Re major ,Miracolul” de Haydn. 13.30 Cîntă acordeonistul Nelu Orlan. 13.45 Cotele apelor Dunării 14 00 Muzică romînească de estradă 14 40 Sonata în Si bemol major KV 570 de Mozart. 15.00 Buletin de știri 15.05 Recomandări din program. 15.10 Muzică 15.40 Ce dorim să citim în 1'59? 15 50 „Odă bucuriei” de Haciaturian. 16.15 Vorbeşte Moscova! 16.45 Muzică uşoară. 17.00 Radiojurnal şi buletin meteorologic. 17.15 „Ne conduce partidul’ . — emisiune de cîntece. 17.30 Jocul popular In creaţia simfonică rominească 13.00 In slujba patriei. 16.30 Noi inregistrări de muzică populară romînească 19.00 Buletin de ştiri. 19.05 Anunţuri şi muzică. 19.15 Jurnalul satelor. 19-40 Muzică uşoară programul . 14.00 Buletin de ştiri. 14.03 Recomandări din program. 14.07 Din dansurile popoarelor. 14.30 Răsfoind cărţi apărute în 1953. 14.50 Concert de priv.z. 15.40 Cîntece despre pace. 16.00 Radiojurnal şi buletin meteorologic. 16.15 Cîntece şi jocuri populare romîneşti. 16.50 Să învăţăm limba rusă cîntind: „5 minute" de Lenin. 17.00 Muzică vocală interpretată de solişti romina. 17.20 Răspundem ascultătorilor. 17.30 Muzică uşoară. 18.00 Buletin de ştiri. 18.05 Spicuiri din înregistrările muzicale internaţionale ale anului 1958. 18.52 Anunţuri şi muzică 19.90 Muzică de estradă. 19.35 Muzică corală romînească. Programul I şi II 20.00 Radiojurnal. 20.15 Cîntă Marta Tărase. 20 30 Fluguşorul. 21.00 Melodii cunoscute din filme. 21.20 Cîntă orchestra de muzică populară Radio. 22.00 Buletin de ştiri şi buletin meteorologic. 22.15—5.00 Program special de revelion. JOI 1 IANUARIE 1959 Programul I 7.00 Jocuri populare romîneşti. 7.21 Concert de dimineaţă. 8.00 „Pluguşoru' copiilor”. 8.10 Piese simfonice de mare popularitate. 8.45 Muzică populară romînească. 9.30 Teatru la microfon pentru copii: „SOMBRERO”. Scenariu radiofonic după piesa lui Serghei Mihacov 10.30 Concert ghicitoare: „Cunoaşteţi Cîntăreţul?”. 11.15 Din muzica popoarelor. 12.00 „Constructorii vieţii noi — emisiune de cîntece. 12.15 Festival literar: Scriitori de frunte citesc din operele lor. 12.30 Melodii nemuritoare. 13.31 Radiojurnal. 13.15 Cîntă Maria Lătăreţu şi Alexandru Grozuţă. 13.45 Cotele ap®lor Dunării. 14.00 Concert de iarnă. ..»trims zăpadă“ de Minch; „Cind cade primul fulg de nea” de Aurel Giroveanu; „E bine cînd cad fulgi de zăpada” de Pshmutova; „Moş Gerilă" de ranciotti; „Cu săniuţa“ de Eugen Teger; „Cîntec de iarnă” de Irving Berlin; „Ninge” de Gordon; „Patinatorii” de Waldteufel. 14.30 Momente vesele. 15.00 Maeştrii operetei — mecitaj. 15.55 Muzică populară românească. 16.30 Din melodiie pe care le-aţi îndrăgit în anul 1958. 17.00 Oameni şi plaiuri ale patriei in creaţia cimpozitorilor noştri. 17.30 Almanah pentru copii. „In jurul bradului de anul nou 1959” 18.15 Muzică corală romînească. 18.35 Reportaj. 13.45 Daruri muzicale oferite de Orchestra de estradă Radio. 19.00 Fletin de ştiri. 19.05 Vechi melodii populare romîneşti. 19.30 Teatrul la memon: „Casa de odihnă „Bine aţi venit” Vodevil de Aşatov. 20.50 Dansuri Instrumentale. 21.15 Muzică de dans. 22.00 Radiojurnal, buletin meteorologic. 22.10 Muzică populară ucraineană. 22.30 Muzică de dans 23.52—23.55 Buletin de ştiri. Programul II 14.00 Radiojurnal. 14.15 Cîntece de prietenie. 14.30 Muzică uşoară 15.00 „Hai să-ntindem hora mare”.05.40 Maeştri şi claviaturii. 16.00 Vorbeşte Moscova. 10.30 Emisiune de muzică distractivă 17.15 Antologie lirică 1058.17.30 înregistrări de la primul festival de muzică uşoară de la Praga al „Organizaţiei Internaţionale de Radio”. 18.15 Anul politic 1958. 13.30 Concert de muzică populară romînească. 19.00 Montajul: Retrăind momente din Concursul şi Festivalul „George Enescu — 1958“. 20.00 Buletin de ştiri. 20.05 Muzică de dans. 21.15 Program de romanţe. 21.45 Emisiune de satiră şi umor 22.00 Album cu cele mai frumoase melodii de dans. 22.30 Program pentru iubitorii muzicii populare româneşti. 23.00 Buletin de ştiri. 23.10 Mari compozitori, interpreţi ai operelor lor 24 00—0.50 Muzică de dans. MIERCURI 31 DECEMBRIE 1958 TEATRE: Teatrul de Operă şi Balet al R.P.R.: Răpirea din Seral; Teatrul de Stat de Operetă: Liliacul; Teatrul Naţional „I. L. Caragiale” Sala ,.Comedia”: Premieră: Hangiţa; Sala Stindio»’: Reţeta fericirii; Teatrul „C. Nottara: Sala „Libertatea”; Gîlcevile din Chioggia; Teatrul Evreiesc de Stat; Revista revistelor; Teatrul Tineretului: Antigona; Teatrul Armatei: Căsătoria; Teatrul Satiric-Muzical „C. Tănase”, Sala „Savoy”: Nuntă la mănăstire (etele 19,30); Sala „victoria”: Intre noi femeile; Teatrul Ţăndărică; Sala „Orfeu»: Fraţii Lia (orele 16); Sala din str. Academiei: O călătorie prin ţări minunate; Circul de Stat: Premieră la circ CINEMATOGRAFE! Patria, Bucureşti, înfrăţirea între popoare: Alo?... aţi greşit numărul! Republica. I.c. Frimu: Legea mării; Magheru, Victoria, 8 Martie. Misterul castelului părăsit. Completare: Primul concurs artistic al pionierilor şi şcolarilor; V. Alecsandri, Elera Pavel: Jucătorul de loterie; Lumina, Libertăţii: Vraja dragostei; Central: Călătorie peste trei mări; 13 Septembrie, Gh. Doja, Alex. Sahla: Fata cu chitara; Maxim Gorki- Isprăvile cîrlionţatului. Completare: Ciu boţelele ogarului, Timpuri Noi; Primul concurs cultural-artistic al pionierilor ai şcolarilor, Ursuleţul fricos, Circul păpuşilor, Paradisul castorilor, Pantomime, Tineretului, Unirea, Pasagerul clandestin. Completare: Unirea face puterea; Al. Popov: Ştiinţă şi tehnică nr. 6. Trei vecini: Poştaşul, Ivanec al nostru; Griviţa: Ani de neuitat. Completare: Ei au devenit campioni: Vasile Roaită, Mioriţa; Trapez; Cultural, Aurel Vlaicu: Idiotul; 1 Mai, Munca; Zile de dragoste; 8 Mai: Noile aventuri ale motanului încălţat; C. David, Gh. Coşbuc: Dincolo de brazi. Completare: Festivalul prieteniei 1958; Flacăra: Romanţa periferiei; Arta: Surorile; 23 August; Drumul Serii: Legenda dragostei; Donca Simon ,'t: Februarie: Cei trei din pădure; Popular: Anul 1918; Ilie Pintilie: Paginile trecutului; M. Eminescu, George Bacovia: Pe Donul liniştit (seria I-a); Olga Bande: Pe Donul liniştit (seria II-a); 39 Decembrie: Asasin fără voie; B. Delavrancea: Pe Donul liniştit (Seria III-a). SPECTACOLE TEATRALE IN ZIUA DE 1 IANUARIE 1959 TEATRE; Teatrul de Operă şi Balet al R.P.R.: Fîntina din Baccisarai; Teatrul de Stat de Operetă; Văduva veselă; Teatrul Naţional „I. L. Caragiale”; Sala „Comedia”: orele 16: Doamna nevăzută; orele 19,30: O scrisoare pierdută; Sala „studio”: orele 15: Moralitatea d-nei Dulska; orele 19,30 Un post rentabil; Teatrul Municipal, Sala „Matei Millo”: Don Carlos; Sala „Flamon Sîrbu": Tache, Ianke și Cadîr; Teatrul ,,C. Nottara»’, Sala „Libertatea”’ In căutarea bucuriei; Teatrul Tineretului: orele 16; Insirte mărgărite; orele 20; Suflete tari; Teatrul Armatei: orele 16; Marea aventură a lui Tom Sawyer; orele 20: Despot Vodă; O.S.T.A., Sala „Dalles”: Bucureștu rîde, cîntă și dansează; Sala „Casei Prieteniei IRomîno- Sovietice”: Dansul notelor; Teatrul satiric-Muzical „C. Tănase”, Sala „Savoy”, Revista 58; Sala „Victoria”: Intre noi femeile; Teatrul Evreiesc de Stat: Serbarea lampioanelor; Teatrul „Ţăndărică”; Sala „Orieu»’; orele 1l,3o: Albă ca zăpada; orele 20,30: Mina cu 5 degete; Sala din str. Academiei; orele 17: Păţaniile unei păpuşi de lemn; orele 19,30: Umor pe sfori; Ansamblul de cîntece şi dansuri C.C.S.: Din cîntecele și dansurile popoarelor. Circul de Stat: Premieră la circ. muţii ! In etapa programată luni la sala Floreasca, au avut loc şase meciuri de handbal redus. Două din partide au fost disputate de echipele feminine. Olimpia a întrecut Constructorul cu 12—4 (7—3). învingătoarele au fost mai bune. In urma acestui joc Olimpia a păstrat locul întîi, avînd acum 6 puncte. Al doilea meci feminin, a revenit C.S.U.-ului care a întrecut Rapid cu 13—8 (6—4). Ambele au dat loc la întreceri aprige. Intîlnirea Dinamo — C.C.A. a fost ciștigată de dinamoviști cu scorul de 26-11 (12-4). Forma bună a Dinamo-ului a fost evidentă. Un meci aprig au oferit echipele Clubul şcolar sportiv şi Titanic în care victoria a rămas de partea echipei elevilor cu scorul de 22—18 (11—8). Frumoase au fost şi partidele Rapid-C.S.U. (masculin) în care feroviarii au cîştigat cu 20—16, după ce conduseseră mult timp la diferenţă mare. Revenirea echipei studenţeşti, le-a dat emoţii căci au fost la ult pas de egalare. Ultima partidă, a opus Politehnicei echipa Acvila. Primii au învins cu 25—23 (17—12). Meci palpitant, prin faze şi evoluţia strînsă a scorului. Dinamo se află pe primul loc cu 10 puncte. Etapa viitoare este programată duminică 4 ianuarie, iar restanţele sâmbătă seara la Floreasca. Meciuri disputate în campionatul republican de handbal redus S-au întîmplat anul acesta, te vom întîlni şi în anul viitor 300 zile fără familie Cunoscutul ciclist profesionist belgian Van Steenbergen, campion al lumii la sprint, a declarat intr-unul din interviurile sale: „Pentru a asigura existenţa familiei mele, îmi petrec in fiecare an nici mai mult, nici mai puţin decit 300 de zile în deplasări şi concursuri, departe de familia mea’. Amatorii de senzaţii tari Unii sportivi profesionişti occidentali au început să se specializeze in diferite ,pusei pline, cu totul ieşite din comun. De pildă Betty Folks din Chicago sare coarda pe o platformă rotundă cu un dia- I metru de 45 cm, scoasă dintr-o fe- f reastră a etajului a 14-lea. Un alt ,sportiv" Ken Booster sare cu motocicleta peste şase oameni culcaţi unul lingă altul. Karl Kornson stă intr-o singură mină pe o literă a unei uriaşe reclame ridicată la 30 de metri deasupra pămintului. O revistă americană ii numeşte pe aceşti sportivi drept „excentrici“ şi amatori de senzaţii tari. Dar oare numai din dragoste faţă de senzaţii tari işi riscă aceşti „excentrici“ viaţa? Bilet şi.,, bilet Felix Gael, un vechi suporter al Lui ,,Real Madrid" nu reuşea deloc să-şi procure un bilet pentru meciul dintre „Real" şi „Bilbao". Cu un minut înainte de începutul întîlnirii, un cetăţean văzbid cit de disperat este Felix Gael ii cedă acestuia din urmă biletul său. Nemaiputind de bucurie dar şi in acelaşi timp neştiind cum să-i mulţumească Felix Gael ii întinse biletul său de loterie. Peste ciiva zile Gael a aflat că seria acestui bilet a cîştigat 300.000 de pesos. Dar suporterul lui „Real" a... suportat cu tărie pierderea. Un jongler care s-a făcut de rîs Uruguaianul Alberto Schiattino care joacă la clubul „F. C. Milano" a intrat intr-o bună zi intr-un varieteu al cărui program era susţinut şi de un renumit jongler, ce entuziasma publicul prin numerele sale. Jonglerul l-a recunoscut pe Schiaffmo. Ştiind că fotbalistul este un maestru in jocul cu capul el i-a propus să se întreacă: cine va juca mai mult mingea cu capul fără s-o scape pe pămint. Schiafjino a primit propunerea. Publicul i-a inconjurat cu căldură pe cei doi adversari. Dar la a 233-a lovitură cu I capul jonglerul n-a mai rezistat și mingea a căzut pe pămint. In schimb Schiaffino a dus mingea cu capul pină la a 250-a lovitură. 1 TELEVIZIUNE * 1 31 DECEMBRIE 158 20.30 Revelionul Televiziunii care cuprinde: Un program de obiceiuri de anul nou, în interpretarea unei formaţii a Ansamblului Armatei, Fluguşorul, urări primite din partea Studiourilor de Televiziune din ţările prietene, momente vesele, muzică populară romînească, un program de varietăţi, muzică uşoară şi de dans, etc. „1959 — La mulţi ani!” — Film realizat de studioul nostru de televiziune 1 IANUARIE 1959 18.00 „La mulţi ani copii!” 19.30 Program de Anul Nou care va cuprinde Fluguşorul, „La mulţi ani 1959!”, un program de muzică populară romînească şi a naţionalităţilor conlocuitoare, momente vesele, urări primite din partea studiourilor de televiziune a ţărilor prietene, selecţiuni din spectacolele de estradă prezentate la televiziune în 1958, muzică uşoară şi de dans, etc.