Steagul Roşu, decembrie 1958 (Anul 4, nr. 1447-1472)

1958-12-03 / nr. 1448

IBM-STEAGUL ROŞU UN NOU CONCURS ORGANIZAT DE ZIARUL NOSTRU Pentru a contribui la popularizarea şi răspîndirea cărţii beletristice, politice şi agrozootehnice, ziarul nostru va organiza — în curînd — un nou concurs de masă dotat cu premii în valoare de 20.000 lei In numerele care urmează vom publica condiţiile de participare și lista premiilor ce urmează a se acorda. ■H"M-»-f+++++++'4-»4-H-f+++''f++* + + »»4-f-f+++ ♦ ♦■H-+++ + + + ♦♦ + > Realizări ale cooperației de consum din regiunea București In comparaţie cu anul 1954, în anul 1958 pînă la data de 30 septembrie, Uniunea regională a cooperativelor de consum Bucureşti, cu toate unităţile sale din sistem, prezintă printre altele următoarele realizări : — Rețeaua de desfacere a crescut de la 1.955 magazine la 2.633 magazine, prin care s-au desfăcut mărfuri industriale și alimentare — în primele trei trimestre ale anului 1958 — cu 401.953.000 lei mai mult decît în primele trei trimestre ale anului 1954. — Volumul produselor achiziţionate în primele trei trimestre ale anului 1958, a crescut cu 97.911.000 lei faţă de aceeaşi perioadă a aului 1954. — Nivelul cheltuielilor de circulaţie pe total comerţ au fost reduse an de an ,astfel că au ajuns de la 13,33 la sută în anul 1954, la 9,81 la sută în acest an. — In sectorul de achiziţii, nivelul cheltuielilor de circulaţie a scăzut de la 19,12 la sută realizat în anul 1954, la 11,27 la sută realizat în anul 1958. — Prin buna gospodărire a unităţilor cooperaţiei din regiunea Bucureşti, beneficiile acestora au crescut de la 14.600.000 lei în primele trei trimestre ale anului 1954 la 42.000.000 lei în aceeaşi perioadă a anului 1958. — Rentabilitatea tuturor unităţilor cooperative şi acumulările din beneficii, au creiat an de an posibilităţi de a se trece la autofinanţarea unei serii întregi de cooperative. Astfel, la 30 septembrie 1958, în regiunea Bucureşti se autofinanţează 115 cooperative, faţă de 8 cooperative, cîte se autofinanţau la aceeaşi dată în anul 1954. Aceste cooperative, prin trecerea la autofinanţare, au eliberat statului un volum de credite de 24.000.000 lei şi realizează anual economii la plăţi de dobînzi de circa 700.000 lei. Magazinul mixt al cooperaţiei de consum din Vadul Pitarului, raionul Brăneşti Nici nu »- a u uv/.3iit bine piscurile munţilor cu miania lor alba de hermină, ca iubitorii de excursii alpine au şi început să-şi pregătească acce- poriile sportive. Biroul de excursii şi turism din Calea Victoriei este asaltat 1 amatori. EXCURSII IN GRUPURI Biixpij ri? tţ: cursii şî turism facilit organizarea grupurilor de turişti la Doriana (pentru vizitarea muzeului), ■ o Suseni, Predea), Oraşul Stalin, etc. In cerere se pot organiza excursii în Vuir.n Prahovei sau în alts locuri unde colo .t'yolo de turişti îşi manifestă cîo»' nta sa mearga. N VEDEREA SĂRBĂTORILOR DE IARNA Deşi ne mai desparte aproape o luna pina lot organizarea excursiilor în rederea sărbătorilor de iarnă, totuşi s-cu şi im măsuri pentru comunicarea din vram-3 a posibilităţilor şi condiţiilor în care turiştii din Capitală vor putea petrece sărbătorile la cabanele din munţi sau în localităţile din Valea Prahovei. Pentru excursiile organizate în Valea Prahovei, Buşteni, Predeal, etc. plecările se vor face la data de 31 decembrie 1953, înapoierea în Capitală urmînd a se face la 4 ianuarie 1954. Trenuri speciale (suplimentare) vor sta la dispoziţia turiştilor. O excursie de 4 zile la Predeal va costa lei 64 în care se includ cazarea şi transportul. O excursia în Oraşul Stalin de 3 zile va costa 77 iei. Cabanele din munţi sunt pregătite pentru a primi pe oaspeţi şi pentru sărbătorirea revelionului într-o atmosferă sărbătoreassă siînf*mă REVSI.mw PS MOTONAVA „TRANSILVANIA" Pentru a da posibilitate turiştilor din tara noastră să-şi petreacă, rovenonul în Odo.ss, O.N.T. Carpaţi organizează o croaziera pe Marea Neagră cu motonava „Transilvniva" în vilele de 31 decembrie 1953 şi 2 ianuarie 1959. Turiştii care vor participa la croazieră vor petrece revelionul la unul din malurile restaurante din Odesa. EXCUSII LA BUDAPESTA Oamenii muncii care doresc să participe la excursiile ce se organizează de catre O.N.T. Carpaţi la Budapesta se pot înscrie la călătoriile anume planificate pentru datele de 6, 10, 13, 17, 29, 24, 27 și 31 ianuarie 1959. Cabana de la Mălăieștii Deschiderea Expoziţiei „Arta populară din R.P. Marţi la amiază în localul Muzeului cul romînesc asupra artei mongole de Artă Populară al R.P. Române ” din trecut şi astăzi, ea este însăavut loc descinderea Expoziţiei „Arta sură să facă astfel cunoscut modul de viaţă şi cultura poporului mongol. Asistenţa a vizitat apoi expoziţia care cuprinde 140 de obiecte iscusit lucrate în argint, aur, fier, bronz, lut, fildeş, mătase, piele etc. In expoziţie se mai întîlnesc şi diferite obiecte de podoabă, de cult, sculpturi în os, instrumente muzicale, detalii de costume ale dansatorilor etc. (Agerpres) populară din Republica Populară Mongolă". Expoziţia este organizată de Ministeul Invăţămintului şi Culturii şi Muzeul de aria populară al R.P. Ro, mîne. Luind cuvîntul sculptorul I. Irimescu, maestru emerit al ariei, secretar al Uniunii Artiştilor Plastici din R.P. Pomină, a arătat printre altele că deschiderea acestei expoziţii oferă publicului nostru posibilitatea şi bucuria de a admira aria străveche a poporului mongol, originală şi remarcabilă prin frumuseţea sa. A vorbit apoi pictorul Lavsan Marvin Namhan-Teren care a spus, printre altele, că deşi expoziţia nu oglindeşte în întregime arta populară mongolă, prin exponatele pe care le cuprinde va putea informa în linii mari publi „Săptămîna Puccini“ • La Teatrul de Operă şi Balet al R. P. Romîne a avut loc marţi seara festivitatea de deschidere a „Săptămînii Puccini", organizată cu prilejul împlinirii, a 100 de ani de la naşterea marelui compozitor italian. A fost prezentat un spectacol cu opera „Tosca" în interpretarea colectivului Teatrului de Operă și Balet al R. P. Romîne, cu concursul dirijorului italian Glauco Curiei și al tenorului polonez Arno Franciszi, solist al Operei de Stat din Varşovia. .. Oamenii muncii din ţara noastră discută cu însufleţire fesele Congresului al XXI-lea al P.C.U.S. Oamenii muncii din ţara noastră continuă să discute cu însufleţire tezele raportului pe care tovarăşul N. S. Hruşciov il va prezenta la Congresul al XXI-lea al P.C.U.S. In convorbirile din fabrici, uzine, şantiere, instituţii, oamenii muncii salută cu bucurie acest măreţ program al construcţiei comuniste în Uniunea Sovietică. In Bucureşti, numai in raioanele Griviţa Roşie, I. V. Stalin şi N. Bălcescu, la cele aproape 1800 convorbiri organizate de agitatori în întreprinderi şi Instituţii au participat circa 66.000 oameni ai muncii. La Complexul C.F.R., „Griviţa Roşie“ au avut loc peste 40 de convorbirii ale muncitorilor. „Chezăşia marilor succese obţinute pînă acum de oamenii sovietici cât şi a celor viitoare — a spus muncitorul Dumitru Nistor de la secţia vagoane — stă în conducerea înţeleaptă a Partidului Coituinist al Uniunii Sovietice, în aplicarea cu consecvenţă a învăţăturii marxist-leniniste. Victoriile Unirii Sovietice sînt şi victoriile noastre. Partidul nostru ne conduce pe acesi drum şi sîntem convinşi că alături de Uniunea Sovietică şi de toate ţările lagărului socialist vom obţine succese tot mai mari în făurirea vieţii noi, socialiste. Aceasta ne însufleţeşte în munca noastră“. (Agerpres) Noul comitet comunal de partid a trecut la înfăptuirea sarcinilor In faţa comuniştilor din comuna Dragoş Vodă raionul Călăraşi stau în momentul de faţă două obiective destul de însemnate: terminarea arăturilor adînci de toamnă şi îndeplinirea planului de preluare din contracte a cantităţilor de porumb, pe care ţăranii muncitori le-au contractat cu statul. In prima plenară a sa după adunarea generală de dare de seamă şi alegeri, comitetul comunal de partid nou ales, a analizat cu simţ de răspundere aceste două probleme. Informarea prezentată cu această ocazie de către preşedintele sfatului popular al comunei, cit şi discuţiile purtate în jurul preluărilor din contracte, şi executării arăturilor adînci de toamna, au arătat că rezultatele obţinute nu erau pe măsura posibilităţilor existente în comună. S-a subliniat faptul că într-o serie de circumscripţii electorale cum ar fi cele din satele Socoalele şi Bogdăniţa, membrii de partid, colectivele de agitatori şi deputaţii sfatului popular nu au făcut totul pentru a îndemna pe ţăranii muncitori care au încheiat contracte cu statul, să predea la timp la bazele de recepţie cantităţile de porumb prevăzute în contract. Pentru a grăbi atît efectuarea pe mai departe a arăturilor adinei, cit şi pentru a termina în maximum o săptămînă îndeplinirea obligaţiilor pe care unităţile agricole socialiste şi ţăranii muncitori le au faţă de stat pe baza contractelor încheiate, comitetul comunal de partid a pus în faţa organizaţiilor de bază sarcina de a îmbunătăţi agitaţia politică de masă. In acest sens au fost instruiţi agitatorii şi repartizaţi pe circumscripţiile electorale. Ei au mers să stea de vorbă cu vecinii şi rudele lor arătîrt-du-Ie că achitarea la timp a cantităţilor de porumb contractate cu statul este o datorie de onoare pentru fiecare om cinstit. In convorbirile lor, agitatorii au popularizat gospodăria colectivă „Victoria® din Dragoş Vouă care a fost prima pe comună predînd statului cele 15 vagoane de porumb contractate. Exemplul gospodăriei colective „Victoria“ a fost urmat la numai cîteva zile şi de celelalte gospodării colective din satele Socoalele şi Bogdăniţa. Agitatorii Alecu Gîrcă şi Alexandru Moldoveanu au scris la gazeta de perete două articole în care au evidenţiat pe ţăranii muncitori Ion Marcu, Ion Eremia, Vasile Dragomir şi mulţi alţii, fruntaşi în achitarea îndatoririlor la timp faţă de stat. Fruntaşii au mai fost popularizaţi la panoul de onoare şi la staţia de radio-amplificare a comunei. Organizarea de convorbiri, munca de la om la om, desfăşurată de către agitatori, popularizarea fruntaşilor la gazeta de perete, la panoul de onoare şi la staţia de radioamplificare au avut darul de a mobiliza întreaga comună la lupta pentru îndeplinirea în cel mai scurt timp a planului de arături de toamnă şi a predării cantităţilor de porumb pe care ţăranii muncitori le-au contractat cu statul. Zilnic pe uliţele satelor comunei Dragoş Vodă, se îndreptau spre baza de recepţie din gara Ghimpaţi, zeci şi zeci de căruţe încărcate cu porumb. Până în seara zilei de 26 noiembrie, comuna Dragoş Vodă îndeplinise planul preluărilor din contracte la porumb în proporţie de 00 la sută. De asemenea şi arăturile adinei de toamnă se apropie de sfîrşit. C.FOTACHE Delegaţia română care a participat la funeraliile lui Gheorghi Damianov s-a înapoiat în Capitală • Marţi dimineaţă s-a înapoiat în Capitală venind de la Sofia delegaţia C.C. al Partidului Muncitoresc Romín, Prezidiului Marii Adunări Naţionale şi Consiliului de Miniştri al R.P. Romín, care a participat la funeraliile tovarăşului Gheorghi Damianov, membru al Biroului Politic, al C.C. al P.C. Bulgar, preşedintele Prezidiului Adunării Populare a R.P. Bulgaria. (Agerpres) TELEGRAMA Președintelui Prezidiului Adunării Populare a Republicii Populare Bulgaria tovarăşului DIMITAR GANEV SOFIA Stimate tovarăşe Ganev, Cu prilejul alegerii dv. ca preşedinte al Prezidiului Adunării Populare a Republicii Populare Bulgaria, în numele Prezidiului Marii Adunări Naţionale a Republicii Populare Române şi al meu personal vă felicit călduros şi vă urez succes în înalta misiune ce v-a fost încredinţată. Sunt convins că activitatea dv. rodnică va contribui la dezvoltarea continuă a Bulgariei socialiste, la adîncirea prieteniei strînse care reagă popoarele noastre şi la întărirea lagărului socialist şi a cauzei păcii în lume. ION GHEORGHE MAUSER Preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale a Republicii Populare Române Recitalul violonistului sovietic V. Klimov • Tânărul violonist sovietic Valerii Klimov, laureat al Concursului internațional „P. I. Ceaikovski", acompaniat la pian de V. E. Iampolski, a dat marți seara un recital extraordinar în marea sală de concerte a Ateneului R. P. Romíno. Magazinele cooperativelor de consum din raionul Slobozia desfac in permanenţă un bogat sortiment de :* confecţii pentru bărbaţi, femei şi copii, textile, încălţăminte, articole de menaj, sport, (tribrociclete-biciclete) articole de galanterie, partenerie-cosmetice, marochinărie, mobile, articole electrice, aparate de radio, mașini de cusut, jucării, produse metalochimice, produse alimentare, dulciuri, articole de cofetărie și patiserie, etc. PENTRU ÎNTREPRINDERI DE STAT, GOSPODARII DE STAT ȘI COLECTIVE, MOTOCICLETELE SE V1ND CU SCRISOARE DE VIRAMENT. Mărfuri ce se vînd în rate lunare: Mobilă (dormitoare, studiouri, sufragerii, bucătării, etc.), aparate de radio, producţie românească la priză şi baterii, maşini de cusut. Magazinele noastre sînt deschise între orele 8—13, 16—19, duminica 8—13 pentru oraş, iar pentru comune şi sate, orele 7—13 şi 13—1 9, iar duminica 7—12. Fotbalul romînesc va fi azi prezent pe două terenuri din Europa : la Tirana şi Newcastle (Anglia). La Tirana echipa reprezentativă a Bucureştiului joacă azi a doua partidă primind replica formaţiei Partizan, campioana Albaniei. Este un meci greu deoarece unsprezecele pe care-l întîlneşte acum, este oarecum edificat în privinţa posibilităţilor jucătorilor romini, pe care i-a văzut jucînd sîmbătă cu selecţionata Tiranei. Nu la fel se prezintă şi echipa romînă, care nu cunoaşte adversarul cu care va juca. Despre Partizan se ştie că e o formaţie puternică care la Leipzig, la" Spartachiada militară a făcut o excelentă figură, ajungînd în finală unde a pierdut la limită cu 0—1 în faţa TDNA-ului. Or, recent, TDNA a învins Atletico Madrid * "cu acelaş scor. Se vede de aci cit de dificilă este misiunea echipei Bucureştiului. Sperăm că ea va isbuti să facă iar un joc bun, ca şi în meciul de debut, cînd a terminat la egalitate cu reprezentativa Tiranei, (de fapt selecţionata ţării prietene). Dacă echipa Bucureştiului va juca un meci greu la Tirana, apoi cel pe care-l susţine azi combinata divizionară bucureşteană poate fi considerat ca fiind foarte greu. Meciul de azi de la Newcastle cu echipa Newcastle United, inaugurează un turneu care constituie un examen pentru tinerii fotbalişti. Ei vor juca în condiţii deosebit de grele (teren, minge mult mai grea, climă, ora de joc, etc.). Fotbalul englez e bine cotat, iar adversarii echipei noastre dintre cei mai reprezentativi (Bromwich Albion se află în lupta pentru titlu). Aşteptăm totuşi cu încredere un rezultat bun. De la acest meci şi pînă la cel viitor cu Totenham (luni 8 decembrie) e o pauză binevenită. La fel de greu va fi jocul cu Bromwich de la Birmingham (miercuri 10 decembrie). _g. _ La Tirana și Newcastle Fotbaliștii români susțin noi întîlniri PETSCHOWSKI Obiectivele echipei C. C. A. pentru sezonul de hochei După inaugurarea patinoarului artificial din parcul „23 August“, echipele de hochei ale cluburilor şi colectivelor sportive din Capitală şi-au început pregătirile. Sezonul de iarnă bate la uşă iar data primelor competiţii s-a apropiat foarte mult. Unele dintre echipe, ca C.C.A., s-au grăbit să treacă la primele meciuri amicale. In prima partidă a sezonului, C.C.A. a dispus de C.S.M. Rădăuţi cu 6-0. După acest meci, am stat de vorbă rău Mihai Flamaropol, antrenorul echipei militarilor, care ne-a împărtăşit o serie de amănunte în legătură cu pregătirile formaţiei pe care o antrenează. „Am început antrenamentele la hochei pentru atingerea a două obiective : campionatul republican care pentru seria a H-a va începe la data de 14 decembrie, şi mai ales, pentru „Sparachiada militară internaţională de iarnă a armatelor frăţeşti“ fixată la data de 18 februarie. La această importantă competiţie vor participa echipe de valoare mare, din U. R. S. S., R. P. Polonă, R. Cehosilovacă, R. D. Germană şi R. P. Ungară. C.C.A. şi-a alcătuit un lot cu jucători consacraţi ca Puşcaş, Czaka, Ionescu, Raduch, Peter, Zografî, Lorincz, Ganga precum şi cu elemente tinere ca Lenard, Tulbure, Crişan, Sandu, etc. cu care sperăm să facem o figură frumoasă. Clubul nostru a trimis o Invitaţie echipei Einheit din Berlin pentru o întîlnire de hochei pe gheaţă ce urmează să aibe loc la data de 1 ianuarie. In ce priveşte campionatul, acesta va furniza meciuri atractive, în care echipele Ştiinţa Cluj, Voinţa Miercurea Ciuc şi Dinamo Tirgu Mureş vor avea un cuvînt greu de spus. In afară de activitatea mea cu echipa de seniori, mă mai ocup şi de echipele de juniori de la C.C.A. şi Constructorul, în vederea campionatului de juniori, care se va organiza către sfirşitul sezonului“. O fază din meciul amical C.C.A. C.S.M. Rădăuţi Clasamentul campionatului regional de fotbal După consumarea celor 12 etape din emirul campionatului regional tis fotbal, clasamentul se prezintă astfel: Clasamentul de mai sus a fost întocmit în urma judecării contestației făcută de colectivul Unirea Videle împotriva colectivului Unirea Mînăstirea, pentru faptul că Unirea din Mînăstirea a întrebuinţat în această partida pe jucătorul Adam Ioan, cu toate că acesta nu avea dreptul de joc, fiind suspendat de comisia de disciplină începînd de la data de 17 noiembrie. Subcomisia de competiţii a dat meci cîştigat cu 3—6 colectivului Unirea Videle. C.F.Ir. Roşiori S.N. Olteniţa Olimpia Giurgiu Sporting Iloţiori Dunărea Giurgiu Unirea Buftea Unirea Mînăstirea C.S.M. Giurgiu Progresul Alexandria Unirea Videle Ialomiţa Nouă Slobozia Unirea Călăraşi Partizanul Ciulniţa 12 9 2 1 32 15 20 12 8 2 2 29:14 18 12 2 2 19 17 18 11 7 2 2 30:13 18 12 4 5 3 19:11 13 12 6 1 5 18:17 13 12 4 4 4 18:15 12 12 4 2 6 25 19 10 12 4 0 8 18:28 8 11 4 0 7 9:23 8 12 3 2 7 9:26 8 12 3 1 8 9:22 7 12 1 1 10 6:47 3 Ghd sunteţi grăbiţi sau postul chemat nu răspunde puteţi transmite un mesaj local sau interurban la numărul de telefon dorit. Textul mesajului indicat de dv. va fi comunicat de către telefonista din centrală direct postului telefonic din aceeaşi localitate sau din altă localitate. Programul I 7.00 Buletin de ştiri şi sumarul presei centrale. 7.15 Cintece. 7.30 Acordeonul vesel, program de muzică uşoară. 7.50 Anunţuri şi muzică. 8.0 Materiale din presă. 8.30 Muzică. 9.00 Muzică uşoară 0.30 „Vreau să ştiu”. 10.00 Concert de muzică din opere, bl.00 Buletin de ştiri. n.p. 5 din muzica popoarelor. 11.45 Muzică vişoară. 12.00 Muzică corală rominească. 12.13 Schiţa: „De faţă cu martori’’ de Vera Karbovskaia. 12.30 Valsuri. 13.00 Buletin de ştiri. 13.05 Ciclul „Lucrări concertante de Bech" 13.30 Cîntă acordeonistul Gheorghe Badea Cioc. 13.15 Cotele apelor Dunării. 14.00 Concert, de prînz. 14.40 Sextetul „Tinereţe” de Janacck. 15.00 Buletin de ştiri. 15.03 Recomandări din program. 15.10 Muzică. 15.40 Emisiune literară. 16.50 Concertul în Si bemol major pentru pian şi orchestră de Mozart. 16.1 5 Vorbeşte Moscova. 16 45 Muzică uşoară.17.00 Radiojurnal şi buletin meteorologic. 17.15 Cintece revoluţionare. 17.30 Lucrări de Ion Nona Ottescu. 18.00 „In slujba patriei”. 18.30 Din viaţa muzicală a oraşelor şi regiunilor patriei. 10.10 Buletin de ştiri. 10.05 Anunţuri şi muzică. 19.15 Cvartetul opus 51 nr. 2 de Brahms. 18.52 „Noapte bună, copii”. 29.00 Radiojurnal. 20.15 Cintece de tinaret. 20.M jurnalul satelor. 21.00 Cinti violonistul Ion Luca Bănăţeanu. 31 1» Concert Prokofiev. 22.00 Radiojurnal, buletin meteorologic şi sport. 22.30 Muzică corală clasică. 22.45 Muzică uşoară. 2316 Melodii populare romineşti. 23.52 — 23.55 Buletin de ştiri. Programul II 14 16 Buletin de ştiri. 14.03 Recomandări din program. 14.07 Melodii populare româneşti. 14.30 Să citim împreună. 14.50 Concert de estradă. 15.40 Cintece haiduceşti. 16.00 Radiojurnal şi buletin meteorologic. 18.15 Concert de muzcă populară romînească. 16.50 Cura de linba rusă. 17.00 Recital dat cîe Nicolae Secăreanu. 17 11 Răspundem ascultătorilor. 17.30 Cîntă Ansamblul Fortelor Armata ale R P.R. 17.55 Sfatul medicului: Spondiloza. 18.00 Buletin de ştiri. 18.0.. .pagini din istoria muzicii” 19.00 Teatru la microfon: „Despot Vodă”. 21.00 Rado- Jurnal, sport şi buletin meteorologic. 21.15 Doine şi jocuri populare româneşti. 21.45 Proză contemporană: Ştefan Gheorghiu. Cumpăna inimii. 22.00 Lucrări concertante românești. 23.00 Buletin de știri. 23 15—24.00 Concert de noapte. MIERCURi 3 DECEMBRIE 1968 L. Campionatul regional de fotbal al juniorilor Odată cu terminarea campionatului regional de fotbal seniori, a luat sfirşit şi cel al juniorilor. In ultima etapă din cadrul turului campionatului regional de juniori, s-au înregistrat rezultate aşteptate dar cu scoruri prea severe. Unirea Mînăstirea a întrecut pe teren propriu formaţia Progresul Alexandria cu 3—0, iar Olimpia Giurgiu a dispus de Unirea Buftea cu scorul de 4—0. Scorul etapei a fost înregistrat Roşiori unde ceferiştii din localitati au trebuit să părăsească terenul invinşi cu 6—1 de Dunărea Giurgiu Un meci disputat a fost cel dirin echipele C.S.M. Giurgiu şi Şantierel« Navale Olteniţa. La capătul celor 9 de minute de joc, tabela de marca arăta 0—0. Jocul dintre Partizanul Ciulniţa ş Ialomiţa Nouă Slobozia nu s-a putu disputa pentru faptul că echipa oaspete a venit la terenul de joc la ori 13,15 în loc de 12,15. Astfel se di meci cîștigat cu 3—0 echipei Partizanul Ciulnița. Rag. 5-a După prima etapă a campionatului de handbal Am asistat luni seara in sala FliureaMa la Inaugurarea campionatului handbal redus, în 7. Ca orice inaugurare a unei competiţii nu toate au menuoune. In general partidele au fost destul de echilibrate. S-a jucat corect, s-ara marcat multe puncte, au fost arbitraje nesatifăcătoare, la uneie meciuri au existat ilisicuţii privind interpretarea regulamentului. Dacă în meciul CCA—CSlîB (21—16) jucătorii au practicat un joc corect nu tot acelaş lucru se poate spune despre întâlnirea Titanii-Acvila (17—12). Despre meciul Politehnica-Clubul scoiar (28—26) se poate «firma că a entugia», mai publicul prin dinamismul lui. Goluri multe, goluri spectaculoase. In Jocul Dinamo-Rapid, disproporţia de forţe a fost evidentă (27—16), dimanoviştii fiind superiori. Nu e mai puţin adevărat că feroviarii au greșit mult plirabind balonul, fără să tragă. Atunci cina au tras prin surprindere, ei au marcat. In general o deschidere de sezon oficial bună, care promite să devină, în etapele viitoare, tot mai interesantă. * TEATRE: Teatrul de Operă şi Balet al R.P.R.: Carmen; Teatrul de Stat de Operetă: Văduva veselă; Teatrul Naţional „I. L. Caragiale” Sala „Comedia": Platon Creept; Sala „Studio”: Omul cu mîrţoaga; Teatrul Municipal, sala „Statei Milie”: sfînta Ioana; Sala „Filimon Sîrbu”: Profesiunea d-nei Warren; Teatrul „C. Nottara” Sala Libertatea ; ITlomena Marturanti; Teatrul Tineretului: Suflete tari; Teatrul Armatei: Fintîna Bianiluziei; Teatrul Satiric-Muzical „C. Tănase”; Sala ,,Savoy”; Nuntă la minăstire; Sala „Victoria”. Intre noi femeile: Teatrul Evreiesc de Stat; întâlnire, cu tinereţea; Teatru! „Ţăndărică” Sala „Orfeu”: Micul Muck (orele 15); Sala din str. Academiei: O călătorie prin ţări minunate (orele 13); Circul de Stat: Alei... hap! CINEMATOGRAFE: Patria, Gh. Doja: Trapez. Compl.: Cloşca cu puii de aur; Republica: Fata căpitanului: Magheru, Elena Pavel, Doina Simo: A'şcerea nu y- -i-mt: V. Mersa,ndr' 'ni-' uau;escu; Bomba; Bucureşti, înfrăţirea Imre pop-iaie. 1 Mai: Id’olul: *. . .• mu: Ideil! de sare. Compl. Pantalonaşii se poartă uscaţi. Flacăra: Idolul de sare. Compl.: Sport nr. 7; Central; povestea primei iubiri; 13 Septembrie: Anul 1918; Maxim Gorki: Erupţia; Victoria; Alex. Sahia: Zile de dragoste; Timpuri Noi: Amintirea unei artiste; Popas in taberele de vatră. De ce nu are ursul coadă?; Tinere, titlul: Aida; Al. Popov: Povestea celor 5 Ifi-'ti. Fionie' 4/953. Șofer de mare viteză, Snort 4/1953 Actualitatea în imseîni 47, 8 Mantie: FericarM din Arai: Cern”'.: Cronica Hunedoreanu; Grivita, JW, Emilieseu: Infrîngere; V. PoaIU, •■•o ,e D.cevia, B Delavrancea: Dincooe brazi. Compl.: Festivalul prietenie’ ■' 5; Cultural: Inimă, de oţel; 851a.): Roma, oraş deschis: Unirea, Gh. Coşbuc,; r*Grenada mexicană: C. David, Popula r: Paginile trecutului; Arta,: BM,roz; Munca; Drumul Serii; Surorile; Mioriţa; Cei trei din pădure; 23 August: Pe Tonul liniştit (sera II-a); In« Pint Vagabondul (seria I şi a n-a); UV ritm Pe Donul liniştit (seria IIl-a); Olga Banele: Ani de neuitat; Aurel Vizien: Un nou număr de atracţie. Compl : Fol pas în taberele de vară; 16 Februarie; Cazul dr Laurent; 30 DerembriCreu cunoscut cu toţii; Timpul probabil pe Institutul Meteorologic Central comunici : In București și regiunea București în ultimele 24 de ore vremea în general rece cu deosebire noaptea. Cerul schimbător, e temporar ninsoare slabă. Vîntul va sufla slab pînă la potrivit din sectorul nordic. Temperatura în scădere noaptea va fi cuprinsă intre -3 la -5 grade iar ziua -2 la 0 grade. Pentru următoarele trei zile : Vreme rece cu deosebire noaptea, cer schimbător, vînt potrivit, temperatura mai intîi în scădere, iar apoi staționară.