Steaua Roşie, aprilie 1962 (Anul 11, nr. 77-102)

1962-04-17 / nr. 90

2 g omni 1 I Etapa echipelor gazdă în categoria „B“ I* *9 1 ISAL seria a HI-a Mureşul Tîrgu-Mureş—C.F.R. Arad 3-0 (2-0) Etapa a 16 a a campionatului de fotbal categoria *„B“ (seria a 111 - a), s-a caracterizat ca o etapă a gazdelor. Cele 7 întîlniri au dat în general cîştig de cauză formaţiilor locale, mai puţin întîlnirile de la Cărei, Turda şi Cluj, care s-au încheiat la egalitate. Fruntaşa clasamentului Crişana Oradea şi-a consolidat poziţia prin victoria cu 2-1 asupra rapidiştilor tîrgumureşeni, talonată însă la un punct de C.S.C. Timişoara. Mureşul Tg. Mureş, prin victoria asupra C.F.R.-ului Arad, ocupă locul III. La Tg. Mureş, într-un joc fără istoric şi pretenţii, Mureşul din localitate a obţinut în mod comod o victorie asupra ceferiştilor arădeni. Au cîştigat tîrgumureşenii graţie jocului pistonat al apărării imediate şi a celor doi mijlocaşi Vakarcs şi Vass, care au „pus“ nenumărate baloane înaintării, din rîndul căreia au corespuns doar Végh şi Józsi. In general, jocul nu a corespuns aşteptărilor. Doar rezultatul final de 3-0 a avut darul să mulţumească în parte pe cei prezenţi. Jocul prestat a fost anost şi fără orizont. Tonul l-au dat ceferiştii, care după ce au învins duminica trecută la Arad pe fruntaşa clasamentului cu categoricul scor de 3—0, în compania tîrgumureşenilor parcă au fost legaţi de picioare, dovedindu-se a fi deficitari totodată şi în precizia şutului la poartă. Nici gazdele n-au excelat. Cu o formaţie din care lipseau cîţiva titulari de bază, cu un Selymes încăpăţînat şi leneş (just a procedat antrenorul cînd l-a eliminat din joc în min. 75 pentru vedetism), tîrgumureşenii nu au reuşit să trăiască la înaintare decit prin Végh şi în parte prin Józsi. Și tînărul Sikó a corespuns în această partidă. A muncit mult pentru fiecare balon. Dar jucînd prea în urmă, aportul său în cvintetul ofensiv a fost redus. Compartimentul cel triaj bun al gazdelor a fost apărarea, din rîndul căreia Vakarcs a fost un adevărat motor constructiv în atac şi destructiv, „măturător“, în apărare. Vakares suferă însă de marea greşeală de a-l dubla în general pe stoper în tot timpul jocului, chiar şi în cazul cînd echipa sa conduce cu mai multe puncte. Prima repriză, deşi se desfăşoară lent, fără faze spectaculoase de fotbal (preluări de balon, combinări colective etc.), aparţine gazdelor. Veteranul Józsi excelează în această parte prin punerea unor mingi, cu adevărat, cum se spune în fotbal , „ca la carte“. Dar aceste baloane preţioase sunt pierdute de aceiaşi Selymes sau de Tuzson, care se descurcă foarte greu pe postul de extremă stingă. Singurul Végh pătrunde ca un șurub prin compartimentul apărării adverse, punînd în repetate rînduri în pericol poarta lui Demșoreanu. In minutul 13 Józsi ii lansează pe Tuzson. Fundașul ceferist Peteanu îl faultează aproape de linia de colţ. Execută Tuzson, reia cu capul Józsi. Mingea întîîneşte bara, revine în teren şi Vakarcs venit din urmă, cu o detentă excepţională, introduce în gol. Gazdele greşesc în continuare, angajîndu-se în jocul de uzură al oaspeţilor. înaintarea nu este în stare să creeze nici o acţiune colectivă. Singurul Végh — impetuos şi rapid — „strecoară“ baloane periculoase la poarta lui Demşoreanu. In minutul 31, în spate cu Baba, care îl trage de tricou şi îi pune piedică, Végh reuşeşte totuşi să ridice scorul la 2—0. Repriza secundă se desfăşoară la mijlocul terenului. Oaspeţii nu reuşesc nimic. Doar vîrîul lor de atac Merle mai şutează cînd şi cînd, anevoie, la poartă. Gazdele, mulţumite oarecum de rezultat, slăbesc alura jocului. Doar cei doi mijlocaşi Vass şi Vakarcs stăpînesc terenul şi alimentează continuu înaintarea. Dar nimic. Selymes este o simplă vedetă pe marginea terenului... De ce nu se ia oare nici o atitudine împotriva acestui jucător?... Totuși, la un contraatac al tîrgumureșenilor, în minutul 49, Auner acordă corner. Execută Tuzson iar Végh reia direct în plasă cu stîngul din întorsătură. A fost un gol foarte frumos. Pînă la epuizarea timpului de joc mai semnalăm cîteva ocazii ale ceferiştilor ca cele din minutele 67 şi 80, pe care Merle şi Boroş le ratează. Spre sfîrşitul partidei gazdele au o mare ocazie de a mări scorul. Vakarcs şi Józsi aduc o minge muncită în careu. Ultimul pasează la Sike care de la 5 m trage în braţele portarului. Rezultatul de pe teren este just. Arbitrajul lui Pop Gavril (Braşov) a fost bun, ATANASIE POPA Végh (tricou alb),deşi va fi împiedicat de apărătorul arădean reuşeşte să înscrie cel de-al doilea gol. CAMPIONATUL REGIONAL DE FOTBAL Gloria Tg. Mureş — Progresul Gheorghieni 3-1 (3-1) Rezultatul meciului din cadrul campionatului regional de fotbal dintre echipele Gloria Tg. Mureş şi Progresul Gheorghieni, desfăşurat duminică dimineaţa pe terenul fabricii de zahăr, a fost pecetluit încă din prima repriză. Jocul s-a desfășurat pe un teren noroios, în care jucătorii trebuiau să depună eforturi pentru a controla balonul. Chiar în primele minute de joc, datorită unor greșeli ale apărării echipei oaspete, rezultatul a devenit 2-0 pentru localnici, prin golul marcat de Pop Ghiţă în minutul 3 şi autogolul lui Kertész din minutul 6. După marcarea celor două goluri, jucătorii Gloriei slăbesc alura, permiţînd oaspeţilor să atace, insistent şi reuşind chiar să înscrie un gol în minutul 27, cînd Lenard trage puternic de la circa 20 metri de poartă, iar stoperul Gloriei, Fekete, deviază mingea în plasă. Spre sfîrşitul primei reprize, în minutul 43, la un contraatac al localnicilor, Pákái, extrema stingă a Gloriei trage sec de la distanţă şi înscrie cel de-al 3-lea gol pentru echipa sa, pecetluind scorul final al partidei. ★ Iată şi celelalte rezultate înregistrate în etapa a 16-a a campionatului regional de fotbal. Seria I: Străduinţa Cristur—Sticla Tirnăveni 7—1; Avîntul Sovata—Mureşul Luduş 3—3. Seria a II-a: Lemnarul Tg. Mureş— Chimica Tîrnăveni 1—2; U.M.T.E. Odorhei—Voinţa Tg. Mureş 0—1; Complexul Gălăuţaş — Mureşul Topliţa 2—0; Minerul M. Cine — Borsecul Borsec 1—1; Minerul Bălan—Mureşul Remetea 1—1; IOAN PĂUŞ Viitorul Apalina — Victoria Iernut 1 -0(0-0) Progresul Reghin — Metalul Vlăhiţa 1-0 (0-0) Jocurile disputate în cuplaj pe stadionul „Avîntul“ din Reghin au nemulţumit pe cei 2.000 de spectatori. S-a luptat numai pentru obţinerea celor două puncte, fără preocupări pentru latura tehnică şi spectaculoasă a jocului. Victoria localnicilor în ambele jocuri este totuşi meritată. Pentru Viitorul Apalina a înscris Crişan, iar pentru Progresul Samen din 11 metri. P. TRUŢA Voinţa Tîrnăveni — Ciocanul Tg. Mureş 2—1 (1-0) Intîlnirea a avut un aspect specific de campionat, în care s-a luptat mult, uneori depăşindu-se limitele sportivităţii, ceea ce a influenţat negativ atît aspectul jocului cît şi rezultatul final. începutul aparţine gazdelor, care asaltează susţinut poarta adversă, însă linia de atac combină inutil, nereuşind astfel să concretizeze multiplele acţiuni avute. Scorul e deschis în min. 21 prin şutul surprinzător al lui Oniga la capătul unei acţiuni personale. La numai 4 minute, centrul atacant gazdă Papp trimite de la numai 2—3 m balonul pe lîngă poarta rămasă liberă. Deşi domină, gazdele nu fructifică şi se întrec în ratări. Oaspeţii contraatacă periculos şi pun la grea încercare apărarea Voinţei. După reluare, în primele secunde, atacul bine organizat al oaspeţilor este concretizat în min. 46 prin Csiki care egalează. De aici jocul se înteţeşte şi ambele echipe forţează rezultatul, recurgînd uneori la intrări prea tari. Aşa se explică faptul că în min. 69 halful sting al gazdelor Fodor este eliminat din joc pentru atitudine nesportivă. Oaspeţii au avut cîteva acţiuni favorabile, dar nu au reuşit să modifice rezultatul. Gazdele au un finis puternic şi reuşesc să înscrie golul victoriei în min. 82 prin Fediuc. Am remarcat forma bună a portarului Osváth, a lui Török şi Kádár de la oaspeţi, Fediuc şi Deák de la gazde. Arbitrii Bartha Iosif II din Reghin, ajutat la tuşe de Frăţilă Gheorghe şi Illyés Ladislau din Tîrnăveni au condus bine. IOAN HASASIU Complexul Gălăuţaş — Mureşul Topliţa 2-0 (1-0) Disputată în faţa unui numeros public, pe stadionul din Hodoşa această întîlnire a plăcut foarte mult. Meciul s-a caracterizat printr-un ritm viu impus în specia de jucătorii de la Gălăuţaş şi cu faze frumoase la ambele porţi. Ai cîştigat jucătorii din Gălăuţa, datorită unui joc mai bine organizat cît şi formei excelente a portarului. A. SIGMIREANU STEAUA ROȘIE HANDBAL Campionatul republican şcolar La Tîrnăveni, campionatul republican şcolar de handbal în faza raională, a fost viu disputat. Cele două echipe pretendente a titlului de campion raional, respectiv Şcoala profesională şi Şcoala medie, au luptat cu dîrzenie pentru fiecare balon, pentru fiecare punct. La prima întîlnire au învins cei de la Şcoala medie, cu scorul de 17—16, după ce la pauză au fost conduşi cu 9—4. In cea de-a doua partidă victoria a revenit celor de la Şcoala profesională cu scorul de 11 —10. In această situaţie, la egalitatea de puncte şi golaveraj, s-a prelungit jocul cu încă două reprize a cite 5 minute. La capătul prelungirilor victoria a revenit pe merit echipei Şcolii profesionale cu scorul de 6—3. De-a lungul ambelor întîlniri în mod deosebit s-au comportat jucătorii Petca Aurel, Ardeleanu Gheorghe, Iureş Cornel şi Deleanu Emil de la Şcoala profesională, Szabó Gheorghe şi Dendea Cornel de la Şcoala medie. La faza regională, raionul Tîrnăveni va fi reprezentat de echipa Şcolii profesionale. IOAN H. DUCAN IOAN Cablul Tîrgu-Mureş — Avîntul Reghin 1-5 (0-3) Sîmbătă după-masă, In cadrul campionatului regional de fotbal seria I, pe terenul Şcolii agricole s-a disputat meciul dintre echipele Cablul Tg. Mureş—Avîntul Reghin, cîştigat de oaspeţi la un scor categoric de 5-^1 (3-0). Avîntul Reghin, In repriza I, a prestat un joc tehnic, spectaculos. A înscris de trei ori prin: Rákosi (min. 20) dintr-un unghi dificil, Cioloca (min. 27) şi Constantinescu (min. 29). Gazdele au ratat un 11 metri acordat cu multă uşurinţă de arbitru. Prima parte a reprizei secunde a aparţinut gazdelor, care reuşesc să înscrie în minutul 30 de joc. După acest gol, oaspeţii trec din apărare în atac şi înscriu din nou prin Cioloca (min. 32 şi min. 43). Din cauza ploii, partea a doua a meciului s-a desfăşurat pe teren greu, care a cerut mult efort din partea jucătorilor. T. BUCUR Energia Tîntînele — Oţelul Tg. Mureş 3-1 (3-1) Meciul s-a disputat pe terenul din Sîngeorgiu de Pădure. Terenul fiind moale, ambele echipe au depus eforturi în conducerea balonului. Echipa Energia a cîştigat pe merit încă în prima repriză. Echipa Oţelul a jucat bine în cîmp, dar îi lipseşte eficacitatea la poartă. Golurile au fost marcate de Máthé I, Cherecheş şi Bogat, iar pentru oaspeți de către Vultur. Bine a condus la centru arbitrul Elekes. A. BUICULESCU baschet Trei din cele patru echipe tirgumureşene: Mureşul, Voinţa (la fete) şi Dinamo (la băieţi) s-au calificat pentru turneele finale — Au luat sfîrşît jocurile preliminare din cadrul campionatelor republicane —■ Timp de şase luni, cele mai bune (32) echipe feminine şi masculine din ţara noastră s-au angajat intr-o dispută aprigă pentru a ocupa un loc cit mai bun în clasament. Ţinind cont de fluctuaţiile de formă ale majorităţii echipelor, numai ultima etapă a fost aceea care a clarificat situaţia primelor patru echipe din fiecare serie, care prin aceasta şi-au cîştigat dreptul de a lua parte la turneele finale pentru locurile I—VIII. Dintre cele trei echipe tirgumureşene, care s-au calificat, numai echipa Mureşul a fost aceea care încă cu o lună înainte (pe baza rezultatelor obţinute) se putea considera ca şi calificată. Nu acelaşi lucru se poate spune despre Dinamo şi Voinţa (fete), pentru care jocurile ultimei etape de la Tg.Mureş şi Oradea erau hotărîtoare. Ultimul examen a fost luat cu destulă siguranţă de către dinamovişti, în schimb, baschetbalistele de la Voinţa, pentru a se califica, au trecut prin multe emoţii... Orădencele, pe teren propriu, aveau nevoie de o victorie la 14 puncte diferenţă asupra Voinţei, deoarece pierduseră în tur la Tg.Mureş cu 13 puncte. Jocul a avut multe faze, în care localnicele atacau dezlănţuit coşul advers, iar mureşencele se apărau cu străşnicie pentru a nu ceda din handicapul luat la Tg.Mureş. Pînă la urmă, fluierul final a consfinţit victoria echipei C.S.M. Crişana, cu rezultatul de 61—49 (29—22), deci cu o diferenţă de numai 12 puncte, care a însemnat pentru mureşence calificarea în turneul final. Jocurile programate la Tg.Mureş, din cauză că s-au disputat la o oră nepotrivită (duminică după-amiază de la orele 17,45) nu au putut fi vizionate, ca de obicei, de un număr mare de spectatori. Meciurile au adus două victorii scontate echipelor locale. Astfel, dinamoviştii, neînvinşi de cîţiva ani pe teren propriu, au întrecut pe C.S.C. Craiova cu 74—60 (39—27). Gazdele şi-au asigurat victoria încă din prima repriză. După pauză, jocul a devenit anost şi confuz. In meciul feminin, Mureşul a cîştigat în faţa Voinţei Braşov cu 57—49 (30—19). Localnicele au condus tot timpul jocului la diferenţe apreciabile, în afara minutelor 31 şi 35, cînd braşovencele au reuşit să se apropie la 4 puncte diferenţă. Pentru succesele obţinute în acest campionat preliminar, secţiile de baschet ale echipelor Mureşul (antrenor prof. Koós Béla), Voinţa (antrenor prof. Szép Elemér) şi Dinamo (antrenor Dela Iuliu) Merită felicitări. Totodată, aceste secţii au datoria să îi pregătească cu şi mai multă atenţie în perioada destul de scurtă care a mai rămas până la începerea turneelor finale, care vor avea loc pentru fete la Cluj, iar pentru băieţi la Bucureşti. VASILE KADAR Tinerele şi talentatele jucătoare Tanka (Mureşul) şi Vogel (Braşov) îşi dispută balonul. S-a reluat campionatul de handbal în 7 O zi frumoasă de primăvară, un teren frumos amenajat şi un public în haine primăvăratice, aşa a fost duminică înainte de amiază pe terenul „Voinţa“ din Tg. Mureş. Handbalul în 7 a atras ateia sute de iubitori ai aceştii sport. Şi cine a asistat la jocurile disputate n-a avut de regretat. Ambele jocuri din cadrul campionatului de handbal în 7, divizia „A“ au oferit un spectacol atractiv, încheindu-se cu victorii ale jucătorilor şi jucătoarelor noastre. Iată rezultatele: Rapid Tg. Mureş — Unirea Bucureşti 35— 15. Echipele feminine C.S. Mureşul Tg. Mureş şi Ştiinţa Timişoara, deŞi nu s-au întîlnit în cadrul unui meci de campionat, au favolizat un joc spectaculos, dovedind că organizarea „Cupei primăverii“ este binevenită. Scor final 12—8. VULCAN IOAN vom ! Rezultate scontate în campionatul de calificare Sîmbătă după-amiază şi duminică dimineaţa, pe terenul asociaţiei sportive Sanitarul din Tg. Mureş au continuat întrecerile fazei orăşeneşti a campionatului de calificare la volei. Echipele favorite au obţinut victorii clare. Iată rezultatele formaţiilor masculine: Oţelul — Ştiinţa 3—0; Şcoala sportivă de elevi I — Surdo-Muţui 3—0; Şcoala sportivă de elevi II— întreprinderile comunale 3—0; Banca—Sanitarul 3—0; Progresul —A.S. Armata 3—0. Meciul Ilefor—I.L.M.C. a fost amînat. In clasamentul seriei I conduce echipa Progresul cu 6 puncte, iar în seria a II-a, pe primul loc se situează Școala sportiva de elevi I cu 4 puncte. In divizia ,,.V, etapa locurilor nule Fruntaşa clasamentului, Steagul roşu din Braşov, a pierdut pe teren propriu primul punct din actualul campionat. Prestînd un joc confuz, a terminat la egalitate cu Ştiinţa Timişoara 1 — 1 (0—1). La Cluj, în partida Ştiinţa—Dinamo Bucureşti, s-a înregistrat tot un rezultat de egalitate 2—2 La Bucureşti, Rapid a trebuit să se mulţumească cu un scor alb. Cel de-al patrulea meci nul‘ s-a’ realizat la Arad, între echipa locală U.T.A. şi Petrolul 1 — 1 (0—0). La Bucureşti, Steaua a întrecut Metalul Tîrgovişte cu categoricul scor de 4—0. Celelalte rezultate: Minerul Lupeni—Progresul Bucureşti 1—0 (1—0); Dinamo Bacău—Dinamo Piteşti 2-0 (1—0). In clasament, Steagul roşu continuă să conducă cu 25 puncte, urmată de Dinamo Bucureşti cu 24 puncte, distanţîndu-se de Petrolul Ploieşti care se află pe locul trei, cu 21 puncte. Ultimeie trei locuri sunt ocupate de Metalul- Tîrgovişte cu 14 puncte, U.T.A Arad și Dinamo Pitești, cu cite 13 puncte. Celelalte echipe au rămas pe locurile din săptămîna trecută, cu excepția Jiului care a săltat de pe locul 12 pe locul 11. box ! S-au încheiat întrecerile finale ale campionatului republican rezervat juniorilor Intre 12 şî 15 aprilie, oraşul Tg. Mureş a găzduit întrecerile finalei campionatului republican individual de box rezervat juniorilor. Acest eveniment sportiv a stîrnit un viu interes în rîndul iubitorilor acestui sport din oraşul nostru, care au ţinut să asiste la această competiţie în număr însemnat în ultima zi a întrecerilor care au avut loc în sala de sporturi a I.M.F, întrecerile finale din acest an s-au desfăşurat la un bun nivel tehnic, mai ales la categoriile mici, în care tinerii noştri boxeri au dat dovadă de o bună pregătire fizică şi tehnică. Dintre pugiliştii finalişti care s-au impus şi care constituie speranţe de valoare ale boxului nostru, se numără Gruiescu Constantin, Kővári Gheorghe, Iliescu Aurel, Buzuliuc Constantin, Barbu Vasile, Pázmány Zoltán, Păcuraru Petru şi alţii. Luate în ansamblu, arbitrajele au fost bune, însă la unele confruntări deciziile au fost eronate. Organizarea întrecerilor finale ale campionatului republican de box pentru juniori a fost foarte bună, după cum ne-a declarat şi tovarăşul Marin Nicolae, secretar general al Federaţiei Române de Box, membrii comisiei regionale de specialitate de pe lîngă U.C.F.S, achitîndu-se pe deplin de datoria ce au avut-o în organizarea în bune condiţiuni a întrecerilor. Iată acum campionii republicani la box juniori pe anul 1962. Categoria minimă: Gruiescu Constantin (Metalul Bocşa Romina). Categoria hîrtie: Buzuliuc Constantin (C.S.O. Reşiţa), Categoria muscă: Iliescu Aurel (Cimentul Medgidia), Categoria cocoş: Németh Andrei (C.S.O. Timişoara)Categoria pană: Pázmány Zoltán (Clubul sportiv şcolar Timişoara). Categoria semiuşoară: Prunea Petre (C.S.M. Cluj). Categoria uşoară: Holdoşan Ioan (C.S.O. Reşiţa). Categoria semimijlocie: Kővári Gheorghe (Industria Sîrmei Cîmpia Turzii). Categoria mijlocie uşoară: Iordache Ioan (Dinamo București). Categoria mijlocie: Staicu Mircea (Flacăra roșie București). Categoria semigrea: Bene Stellan (Dinamo Barza). Categoria grea: Havedislan Harut (Metalul București).. Aspect din ultima zi a campionatului.