Steaua Roşie, iunie 1962 (Anul 11, nr. 129-154)

1962-06-12 / nr. 138

2 Simplitatea în acţiuni a clujenilor a decis victoria C.S.M. Cluj - Mureşul Tg. Mureş 3-2 (1-2) Pe stadionul din Cluj, în faţa unui numeros public s-a desfăşurat duminică partida de fotbal din cadrul categoriei B seria a IlI-a dintre C.S.A. Cluj şi Mureşul Tg. Mureş. La capătul celor 90 de minute de joc, echipele părăsesc stadionul în aplauzele miilor de spectatori, graţie jocului frumos prestat atît de clujeni cit şi de tîrgumureşeni. A fost un meci — după cum se exprimau spectatorii clujeni — de o înaltă clasă, cum rareori poţi vedea chiar şi în prima categorie. Cu toate că cei care au imprimat calitatea înaltă a jocului au fost tîrgumureşenii, aceştia au trebuit pînă la urmă să părăsească învinşi terenul, datorită atît unei greşeli de orientare tactică, cît şi greşelilor apărării imediate care duminică, s-a prezentat la Cluj ca un adevărat şvaiţer. Balázs, Nagy Feri, Gierling şi chiar Boros au jucat sub nivel, s-au pripit în intervenţii, dînd posibilitate adversarului ca chiar în plină dominare a propriei echipe să egaleze şi apoi chiar să-şi adjudece victoria. Cu toate acestea, victoria clujenilor este pe deplin meritată, întregul 11 a ştiut ce vrea şi că fotbalul se joacă pe goluri. Acţiunile bine gîndite, simple, desfăşurate în viteză şi finalizate cu calm şi precizie, au făcut ca C.S.M. să obţină victoria. Jocul lor a fost în linie, lipsit de excerziţii şi combinaţii, baionui fugind după jucător şi nu invers. În ansamblu, după cum am mai arătat, tîrgumureşenii au jucat mai bine, au purtat mai mult balonul decît clujenii. Ba, chiar au dominat mai mult dar... şi dacă n-ar fi acest dar în fotbal... s-au prea complicat în situaţii. Bunăoară, la un moment dat, într-un singur minut au asaltat atît de mult careul advers, încît i-au forţat pe clujeni să acorde trei lovituri de colţ (min. 81), rămase însă fără rezultat căci nu se găsea un picior sigur pe el. Aici am avea de reproşat şi antrenorilor echipei — Kiss şi Lukács — care simplamente nu ştiu ce fac sau nu vor să ştie ce fac. Cum se poate explica de exemplu indicaţia „tactică“ dată de antrenor, ca în momentul cînd echipa conducea cu 2—1, pe un teren advers, să mergi atît de deschis la atac, cu apărare cu tot? Avem impresia că echipa are prea multe moaşe, lucru ce face ca indicaţiile pe care să le urmeze jucătorii pe teren să fie date tocmai pe dos. . Lovitura de începere o au gazdele, încă în primele minute de joc se asaltează poarta lui Boros, iar la o învălmăşeală, cu concursul apărării imediate, Tordai reuşeşte să strecoare balonul în gol. Urmează o perioadă de dominare a oaspeţilor, care după un joc frumos şi tehnic sunt aplaudaţi la scenă deschisă de miile de clujeni şi sutele de suporteri tîrgumureşeni veniţi la această întîlnire. Se combină şi se „caută“ totuşi prea mult, iar şuturile lui Tanászi (cel mai bun din echipă), Selymes şi Hajdú, fie că sunt prea slabe sau trec pe alături. Clujenii atacă simplu dar eficace. Konkuti, Treabă, Kirkosa şi Raţiu pun în pericol poarta lui Boros. Jocul se desfăşoară în mare viteză. In min. 29 Tanászi îl lansează pe Nagy M., care introduce uşor în gol. In min. 44 acelaşi Tanaszi îl deschide clar pe acelaşi Nagy, care din întorsătură reia în plasă. A fost un gol de toată frumuseţea. La reluare, nu ştim ce „lecţie“ le-a fost predată în cabină jucătorilor, dar în loc să se lupte pentru menţinerea rezultatului, se trece la un joc prea deschis, lucru ce face ca în momentele periculoase de contraatac ale gazdelor, apărarea Mureşului să fie prinsă pe picior greşit, iar Konkuti să înscrie golul egalizator în min. 60 şi, tot el, pe cel al victoriei in min. 85. Şters a fost arbitrajul lui Mărgărit (Bucureşti). Au jucat formaţiile: Mureşul: Boros — Balázs, Nagy F., Gierling — Józsi, Tuzson — Sikó, Selymes, Tanászi, Nagy M. (din min. 53 Végh), Hajdú. C.S.M.: Müller — Fodor Soos, Călbăjosu — Pânzaru, Kilin — Konkuti, Tordai, Treabă, Kirkosa, Raţiu. ATANASIE POPA Rapid Tg. Mureş —C.S.C. Baia-Mare 0-2 Rapidiştii au căutat să suplinească calitatea întîlnirii printr-un joc dur. A excelat In special Czirják, care l-a accidentat în mod intenţionat şi murdar pe Gergely III. In foto: Aspect din timpul jocului. Cablul Tg. Mureş-Avîntul Sovata 3-0 (1-0) Joc de slab nivel tehnic, presărat cu durităţi, fapt ce a determinat pe arbitrul Gherasim loan (Reghin) să elimine spre sfîrşitul meciului pe Kiss Eugen, Tamás Ludovic de la Cablu şi pe Kiss loan şi Musca Antal de la Avîntul. Au marcat Kiss E. (în minutele 20 şi 74) şi Kalló (min. 55). Lemnarul Tg. Mureş—Minerul Bălan 6-1 (2:0) Voinţa Sărmaş—Victoria lernut 1-0 (1-0) încă din minutul 10, echipa din Sărmaş îşi adjudecă victoria prin golul înscris de Nagy, după o frumoasă acţiune Ungur—Makkali— Lumperdean. Fotbaliştii din lernut se comportă frumos, ţinînd seama de faptul că din minutul 46 echipa joacă în 10 oameni. Voinţa Tîrnăveni —Viitorul Apalina 2-0 (2-0) Oţelul Tg. Mureş — Ciocanul Tg. Mureş 2-1 (1-1) Oţelul a acţionat mai clar, mai tehnic, şi în ultima parte a jocului a dovedit o bună pregătire (la latura fizică) adjudecîndu-și astfel victoria în ultimul minut de joc prin Vultur. Scorul a fost deschis de Szabó (Oțelul) în minutul 12, Ciocanul egalînd prin Bács — în minutul 30 care înscrie printr-un șut spectaculos de la 16 m. Echipa locală formată din elemente tinere, a prestat un joc frumos cu pase precise, cu combinaţii reuşite, rapide atît în cîmp cît şi în faţa porţii. Apărarea oaspeţilor nu a putut rezista atacurilor dezlănţuite ale tîrgumureşenilor, care cu toate că au folosit rezerve, au reuşit să se impună cu hotărocul a fost lipsit de spectaculozitate, confuz. Scorul a fost deschis în minutul 32 prin Lovász, care a şutat prin surprindere în bara laterală de unde balonul a ricoşat în gol. 5 minute mai tîrziu, arbitrul Stoica Victor din Luduş acordă cu foarte mare uşurinţă un penalti în careul oaspeţilor, la o minge trasă în mină, rîie, cîştigînd la scor. Punctele au fost marcate de: Szántó (minutul 37), Veres (minutul 41 din 11 metri), Vasile (minutul 52), Kanyaró (minutul 61), Gáli (minutul 63) şi Szántó (minutul 82), pentru Lemnarul şi Abraham (minutul 75), pentru Minerul, penaltiul fiind transformat de Fodor. După reluare, jocul a fost şi mai lipsit de dinamism. Gazdele au continuat să domine, dar numai atît, deoarece scorul nu mai putea fi modificat, datorită apărării oaspeţilor în care s-a remarcat portarul Mora. In celelalte meciuri ale etapei a 25-a (penultima) s-au înregistrat următoarele rezultate: SERIA I: Străduinţa Cristur — Mureşul Luduş 1—0; Energia Fîntînele — Avîntul Reghin 1—2. SERIA A II-A: U.M.T.E. Odorhei — Gloria Tg. Mureş 6*2; Progresul Reghin — Mureşul Remetea 2—0; Complexul Gălăuţaş— Progresul Gheorghieni 1—4; Minerul Miercurea Ciuc — Chimica Tîrnăveni 2—3; Apemin Borsec— Voinţa Tg. Mureş 0—1; Metalul Vlăhiţa—Mureşul Topliţa 3—0. Celelalte rezultate STEAUA ROȘIE atletism New record republican de juniori stabilit la Tg. Mureş Timp de două zile, pe pistele de atletism ale stadionului „23 August“ din Tg. Mureş s-au desfăşurat întrecerile fazei regionale (centrul I Tg. Mureş) a campionatului republican de atletism rezervat juniorilor. La concursuri au participat cei mai buni atleţi juniori din raioanele Tîrnăveni, Reghin şi Tg. Mureş. La întreceri, care au fost bine organizate de către comisia de specialitate, au participat 110 concurenţi. Cu prilejul concursului a fost stabilit un nou record republican la proba de 500 metri juniori categoria a II-a obţinut de către Szász Adalbert (Harghita Tg. Mureş) cu performanţa de 1 minut, 11 secunde şi 6 zecimi. Vechiul record a aparţinut juniorului Săvescu (Timişoara) cu timpul de 1:12,3. In general, rezultatele obţinute la concursul atletic din Tg. Mureş de către juniori sunt bune, mai ales dacă ţinem seama că pista de alergări a fost moale. ciclism ! Au fost desemnaţi noii campion regionali la fond şi contra timp individual Pe şoseaua Tg. Mureş,Sovata a avut loc faza regională a campionatului republican contra timp individual şi fond la toate categoriile. Iată noii campioni regionali la probele respective: Contra timp individual. Seniori: (30 km): 1, Jánosi Andrei (Harghita Tg. Mureş) Juniori categoria I (15 km): 1. Dan Alexandru (H), Juniori categoria a Il-a (10 km): 1. László Andrei (H), Fond: Seniori (120 km): 1, Costan Carol (H), Juniori categoria I (60 km): 1. Baczko Vasile (H), Juniori categoria a Il-a: (40 km): 1. Ciubucă Liviu (H). Cicliştii cîştigători la fiecare categorie vor reprezenta regiunea noastră la finala campionatului republican care va avea loc la Cluj la 28 iulie (contra timp individual) şi 29 iulie (fond). TBflis pe TIMP Faza regională a campionatului republican pe echipe mixte Timp de trei zile, pe cele 5 terenuri de tenis de lîngă stadionul „23 August“ s-au desfășurat întrecerile fazei regionale a campionatului republican de tenis de cîmp pe echipe mixte. Iată rezultatele: Rapid Tg. Mureș—Avîntul Reghin 12—3; Harghita Tg. Mureş— Avîntul Reghin 14—1; Rapid Tg. Mureş—Harghita Tg. Mureş 8—7. In urma acestor rezultate clasamentul se prezintă astfel: 1. Rapid Tg. Mureş; 2. Harghita Tg. Mureş; 3. Avîntul Reghin. VOLEI Banca (masculin) şi Sanitarul (feminin) campioane ale oraşului Tîrgu-Mureş Faza orăşenească a campionatului de calificare la volei a întrunit la Tg. Mureş 12 echipă masculine şi 8 formaţii feminine. Dintre echipele masculine lupta pentru întîietate s-a dat între formaţiile Banca şi Progresul, care s-au dovedit a fi cele mai puternice. In tur voleibaliştii de la Progresul au întrecut pe cei de la Banca cu rezultatul de 3—1. In retur cele două formaţii s-au întîlnit în ultima etapă în care după disputarea a 4 seturi, la scorul de 2—2 la seturi, meciul a fost întrerupt datorită întunecării, urmînd a se rejuca din nou meciul. In cel de-al doilea meci din retur, în urma unui joc spectaculos, cu o evoluţie interesantă a scorului, victoria a revenit formaţiei asociaţiei sportive Banca cu rezultatul de 3—1; la seturi: 15—13; 16—14; 12—15;15—7. In felul acesta, echipa Băncii a cucerit primul loc în faza orăşenească a campionatului de calificare, la egalitate de puncte cu Progresul, dar cu un set averaj mai bun, şi s-a calificat pentru faza regională a competiţiei. La feminin a cîştigat echipa Sanitarul. —□□— SCURTE STIRI FOTBAL. In etapa a 24-a a campionatului categoriei B la fotbal s-au înregistrat următoarele rezultate: A.S.A. Crişul Oradea — Recolta Cărei 1—1; Corvinul Hunedoara — Vagonul Arad 0—3; C.S.C. Timișoara — Industria Sirmei Cîmpia Turtii 1—2; C.F.R. Arad — A.S.M.D. Satu-Mare 3—0; Arieşul Turda — CS.O. Crişana Oradea 1—1. * RUG Bl. In cel de-al 50-lea meci internaţional al reprezentativei de rugbi a ţării noastre, R. P. Romina a întrecut Italia cu rezultatul de 14—6 (0—3). * ATLETISM. Intr-un concurs atletic desfășurat la Erevan (U.R.S.S.) atletul sovietic Ter Ovanesian a obținut 8,31 m la săritura în lungime, rezultat ce constiuie un nou record mondial la această probă. HANDIuL C.S.O. Mureşul Tg. Mureş -S.S.E.Petroşeni 19-6 (9-0) In cadrul „Cupei de primăvară“ la handbal în 7, duminică pe terenul sportiv Voinţa s-au întîlnit formaţiile feminine C.S.O. Mureşul Tg. Mureş şi Şcoala sportivă de elevi din Petroşeni, în care victoria a revenit la scor localnicelor cu rezultatul de 19—6 (9—0). Meciul, fără istoric, a fost la discreţia echipei gazdă care a obţinut o victorie comodă în faţa formaţiei elevelor din Petroşeni, care au prezentat o echipă cu multe rezerve. Cele 25 de puncte ale întîlnirii au fost realizate de către Incze (7), Baczo (4), Preda (3), Covrig Rodica (2), Covrig Valeria, Mátyás şi Demeter pentru C.S.C. Mureşul şi Nemeş (4), Eisler (2) pentru S.S.E. Petroşeni. Din echipa locală o comportare foarte bună au avut-o Incze Maria, Baczo Ildikó şi portăriţa Farkas Maria. Arbitrajul prestat de Lungu (Braşov) a fost satisfăcător, dar a greşit la fixarea duratei timpului de joc, cînd a fluierat sfîrşitul meciului cu 4 minute mai devreme, ca apoi să se mai continue jocul pînă la sfîrşitul timpului reglementar. Finala pe ţară a campionatului şcolilor cu program special de educaţie fizică Timp de două zile, pe terenul sportiv Voinţa din Tg.Mureş s-au desfăşurat întrecerile fazei finale pe ţară a campionatului de handbal în 7 al şcolilor cu program special de educaţie fizică. La întreceri au participat trei echipe de băieţi şi trei formaţii de fete din Timişoara, Braşov şi Tg.Mureş. Iată rezultatele înregistrate şi clasamentele respective: BĂIEŢI: Tg.Mureş — Braşov 20—14; Tg.Mureş — Timişoara 12—6; Braşov — Timişoara 15 —15. Clasament: 1. Tg.Mureş (antrenor: prof. Heiwig Vilmos); 2. Braşov; 3. Timişoara. FETE: Timişoara — Braşov 9—2. Timişoara — Tg.Mureş 7—5. Braşov — Tg.Mureş 7—5. Clasament: 1. Timişoara (antrenor: prof. Chiţă Victor); 2. Braşov; 3. Tg.Mureş. întrecerile echipei de băieţi s-au ridicat la un bun nivel tehnic. Din echipa campioană s-au evidenţiat jucătorii Szántó Andrei, Farkas Magor, Adam Ştefan, Farkas Martin şi alţii. La fete combativitatea şi nivelul tehnic au fost părţile la care echipele au fost deficitare. După încheierea întrecerilor, într-un mod festiv a avut loc distribuirea premiilor şi diplomelor echipelor campioane şi celor participante la finală. Sportivii din oraşul nostru sunt mîndri de faptul că echipa de băieţi a şcolii cu program special de educaţie fizică a devenit campioană la handbal în 7. IOAN PAUŞ Surprize în campionatul mondial de fotbal SANTIAGO DE CHILE 11 (Agerpres). — Surprize în sferturile de finală al celui de-al 7-lea campionat mondial de fotbal. Trei dintre echipele cîştigătoare ale grupelor preliminarii au fost eliminate din competiţie. Selecţionata Chile a întrecut la Arica cu 2—1 echipa U.R.S.S, după un meci în care sovieticii au dominat aproape 70 de minute, dar n-au reuşit să înscrie decît un gol. Formaţia R.S. Cehoslovace, care fusese învinsă cu 3—1 de Mexic, a cîştigat cu 1—0 în faţa echipei R.P. Ungare, cotată la un moment dat printre marile favorita ale cupei Jules Rimet. In sfîrşit, echipa R.F. Germane a fost învinsă cu 1-0 de Iugoslavia, care şi-a luat astfel revanşa pentru înfrîngerile suferite în aceeaşi etapă a campionatului mondial la ediţiile din 1954 şi 1958. Numai Brazilia a confirmat pronosticurile, repurtînd o victorie clară în dauna Angliei. Semifinalele vor pune faţă în faţă cîte două echipe din America de sud şi Europa, astfel că finala se va juca între o echipă sud-americană şi una europeană. Iată acum rezultatele: Arica: Chile - U.R.S.S. 2—1 (2-1), Santiago: R.P.F. Iugoslavia — R.F. Germană 1—0 (0—0), Vina del Mar: Brazilia — Anglia 3—1 (1-1). Rancagua: R.S. Cehoslovacă — R.P. Ungară 1—0 (1—0). Semifinalele au loc miercuri: Brazilia — Chile la Santiago și R.S. Cehoslovacă — R.P.F. Iugoslavia la Vina del Mar. ANUNŢ Baza de cercetări ştiinţifice din Tg. Mureş a Academiei R. P. R. anunţă un concurs pentru ocuparea unui post de bibliotecar principal, cu următoarele condiţii: — studii superioare (examen de stat) tj — practică de cel puţin 3 ani în funcţia de specia-* litate. Cererile vor fi înaintate Bazei de cercetări, pînă la data de 20 iunie 1962. | SECRETARIATUL I - Gospodării agricole colective, ingineri agronomi, colectivişti! Urmaţi exemplul gospodăriilor colective „Drum nou“ din Cucerdea, raionul Tîrnăveni, „Înfrăţirea““ din Sînpaul, raionul Luduş, „Drumul socialismului“ din Gîrbova, raionul Sebeş, Mirislău, raionul Aiud şi „Partizanul roşu“ din Apaldul de Jos, raionul Sebeş, care în anul trecut printro mai bună şi atentă îngrijire a plantaţiilor de tutun au obţinut recolte sporite, deci şi venituri sporite.Transplantat imediat răsadurile de tutun, pe întreaga suprafaţă contractată, acum fiind timpul optim de transplantare, pentru a obţine recolte bogate şi de bună calitate. , ,Prăşiţi tutunul de cel puţin trei ori, iar cu ocazia praştiei’ a 3 a excertaţi şi politul. O dată cu politul, îndepărtaţi de pe plante toate foile bolnave şi îngropaţi-le adine în pămînt, pentru ca să nu se infecteze întreaga plantaţie. - Cîrniji şi copiliţi plantaţiile la timp de pe întreaga suprafaţă cultivată. -Supravegheaţi culturile atent şi în caz de apariţie a Peronosporei sau a Thripsului aplicaţi imediat tratamentele indicate de inginerul agronom şi de tehnicieni. - Pregätiji din vreme condiţiile de recoltare, precum şi gunoiul de grajd, mustul de bălegar, îngrăşămîntul verde, cenuşa şi îngrăşămintele chimice indicate de tehnicienii şi de inginerul agronom, pentru fiecare sol în parte.Nu uitați ! Cultura tutunului vă aduce venituri importante! yssgjjj Gospodării colective / Jâigrggife. Colectiviștii întreprinderea locală ce materiale de construcții (I. L. M. C.) Tg.Mureş Str. Evreilor Martiri nr. 4, telefon: 2661. ANGAJEAZA Inginer mecanic cu un stagiu de 3 ani în postul de mecanic-şef. Inginer mecanic sau specialist în materialele de construcții, cu un stagiu de 3 ani în postul de şef de serviciu. Cei interesaţi se vor adresa la sediul întreprinderii, (( întreprinderea ) nr. 2 Construcţii 1 Tg-Mureş / I angajează imediat zugra- /, vi, parchetari, zidari şi dulgheri. întreprinderea asigură cazarea şi masa la cantină contra cost, în condiţiile prevăzute de lege. Prezentarea se va face la întreprinderea nr. 2 Construcţii Tg. Mureş, str. Dózsa Gheorghe nr. 36, camera 77.