Steaua Roşie, octombrie 1977 (Anul 29, nr. 232-257)

1977-10-19 / nr. 247

Anul XXIX. Nr. 247 (6.078) noi(tain om rasrtr/RUf. vniti vă / OCCAM Ăl COKHWULUI JUDEŢEAM MUREŞ AL P. R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Miercuri, 19 octombrie 1977 4 pagini, 30 de bani E 5 ° CtNCjNAi,' I ÎNALTĂ LA fiECARE IOC PE MUNCĂ Industria oraşului Tirnăveni sporeşte intr-un ritm mai înalt productivitatea muncii Una din sarcinile economice principale trasate de partid in etapa actuală, subliniată cu deosebită pregnanţă în cuvîntările rostite de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la plenarele C.C. al partidului, la Congresul consiliilor oamenilor muncii şi la recentele Consfătuiri de lucru de la C.C. al P.C.R., o constituie descoperirea şi valorificarea rezervelor de sporire mai accentuată a productivităţii muncii. Colectivele de lucrători din întreprinderile oraşului Tîrnăveni, în frunte cu comuniştii, au înţeles înalta semnificaţie a îndemnurilor secretarului general al partidului, faptul că progresul rapid al economiei şi ridicarea bunăstării materiale a fiecăruia sunt strîns legate de succesele obţinute în domeniul creşterii productivităţii muncii. Sub conducerea Comitetului orăşenesc de partid, oamenii muncii din întreprinderile Tirnaveniului s-au mobilizat puternic în vederea punerii în valoare a noi rezerve de sporire a rodniciei muncii. Ca urmare a eforturilor depuse, cea mai mare parte a sporului de producţie pe primele nouă luni, de 39,4 milioane lei, a fost realizată pe seama creşterii productivităţii muncii. Rezultatele obţinute la acest indicator au fost substanţial superioare aceleiaşi perioade a anului 1976, cu 8.907 lei/lucrător, cu implicaţii favorabile directe asupra realizării înainte de termen a principalilor indicatori de plan în acest al doilea an din cincinalul afirmării revoluţiei tehnico-ştiinţifice. La baza unor asemenea realizări au stat printre altele: programul complex de sporire a productivităţii muncii, întocmit încă din anul trecut: introducerea continuă a progresului tehnic, perfecţionarea organizării producţiei, calificarea, perfecţionarea şi creşterea îndemînării muncitorilor, toate, conjugate cu mutarea centrului de greutate al preocupărilor din birouri, în secţii, sectoare, ateliere şi locuri de muncă. Nu avem de gînd să ne oprim şi să explicăm detaliat rolul şi eficienţa măsurilor întreprinse de către unităţile noastre economice. Subliniem doar că prin aplicarea celor 50 de măsuri privind introducerea progresului tehnic s-au obţinut in cele trei trimestre ale anului o creştere a productivităţii muncii cu 3,0 la sută, din care Combinatul chimic 3,4 la sută, întreprinderea de geamuri 2,0 la sută,, la IOSIF FLOREA secretar al Comitetului orăşenesc de partid Tirnăveni (Continuare în pag. a 4-a) În întîmpinarea alegerilor de deputaţi în consiliile populare Prin muncă patristică - importante lucrări edilitar-gospodăreşti Cetăţenii comunei Cheţani au participat şi participă la numeroase acţiuni pentru înfrumuseţarea localităţilor şi dezvoltarea lor edilitar-gospodărească, realizînd în acest an, prin muncă patriotică, lucrări în valoare de 1.483.000 lei, cu 141.000 lei peste angajamentul pe care şi l-au asumat. Astfel s-au realizat reparaţii de străzi pe o suprafaţă de 100.000 mp, construcţii de trotuare (la Grindeni) însumînd 1.400 mp. S-au construit în comună 10 poduri, 2 puţuri şi 3 magazii (la şcolile din Cheţani şi Grindeni şi la grădiniţa din Cheţani) şi s-au executat reparaţii de drumuri totalizînd 9,5 km, faţă de 7 km cît era prevăzut iniţial. Prin munca harnică a cetăţenilor s-au amenajat, de asemenea, parcul de pe malul Mureșului, terenul de sport de la școala din Grindini și numeroase alte obiective. DUBLAREA LIVRĂRILOR LA EXPORT Activitatea susţinută de anul acesta pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan şi a angajamentelor a adus colectivului de la ,,Metalotehnica“ din Tîrgu-Mureş satisfacţii depline şi în munca de export. Gama diversificată a maşinilor şi utilajelor oferite partenerilor externi, cît şi înaltele performanţe constructive şi funcţionale ale acestora le-a sporit cererea pe cele mai prestigioase pieţe din S.U.A., Cehoslovacia, Polonia, Ungaria şi Grecia. Ca urmare a acestui fapt se apreciază că anul acesta colectivul întreprinderii „Metalotehnica“ va livra la export o cantitate dublă față de prevederile de plan. în întreprinderile agricole de stat cît şi în cooperativele agricole se depun eforturi ca însămînţarea griului să fie încheiată în epoca optimă. Ca urmare a măsurilor organizatorice întreprinse de organizaţiile de partid, comandamentele agricole comunale, de munca intensă desfăşurată de ţăranii cooperatori şi mecanizatori, în consiliile intercooperatiste din Mororeni, Vînători, Miercurea Nirajului, Bălăuşeri, realizările la semănatul griului se încadrează în graficul la zi. Din harta alăturată se poate vedea care este stadiul însămînţării griului pînă la 17 octombrie pe consilii intercooperatiste. Bine se munceşte mai ales la cooperativa agricolă din Cudrad, unde, ca urmare a hărniciei ţăranilor cooperatori şi mecanizatorilor, din cele 570 ha destinate însâmînţării griului, lucrarea s-a efectuat deja pe 520 ha. Deci sunt condiţii ca ea să fie încheiată în epoca optimă. De asemenea, ritmuri bune la semănatul griului sunt şi la C.A.P. Band, Mădăraş, Nazna şi în alte unităţi. Meritoriu este pentru majoritatea specialiştilor că la însămînţare se insistă pentru efectuarea unor lucrări de calitate bună. La cooperativa agricolă din Mădăraş, de exemplu, o bună parte din semănăturile de grîu sînt deja răsărite. Dar, faţă de realizările obţinute pînă la 17 octombrie, consiliile intercooperatiste din Sârmaşu, Sîngeorgiu de Pădure, Gomeşti, Ungheni, Sînpaul şi altele se situează sub media judeţului (care este de 66 la sută). Deci, în aceste consilii intercooperatiste, ca şi în altele, nu s-au respectat graficele de însămînţare stabilite la Comandamentul agricol judeţean, întrunit în cooperativele agricole din judeţul nostru griul mai trebuie însămînţat pe o suprafaţă de peste 20.000 ha, pentru a grăbi lucrările de pregătire a terenului şi de însămînţare, conducerea Trustului S.M.A. a luat măsuri ca 80 la sută din mecanizatori să lucreze în schimburi prelungite. Dar succesul la însămînţări depinde în cea mai mare măsură de felul cum muncesc ţăranii cooperatori la culesul porumbului, transportul produselor de pe cîmp şi eliberarea terenului. In această situaţie sarcina prioritară a organizaţiilor de partid şi a comandamentelor agricole comunale este ca peste tot să ia măsuri urgente de antrenare a tuturor forţelor satelor la culesul porumbului şi eliberarea terenului. De asemenea, specialiştii să vegheze ca la arat şi semănat să fie efectuate lucrări de calitate superioară, iar în funcţie de epoca în care ne aflăm să calculeze sporul de sămînţă necesar asigurării linei densităţi normale a semănăturii, condiţie de bază în realizarea unei producţii sporite la hectar. REMUS CÂMPEAN ACTUALITATEA PE OGOARE Să imprimăm însămlnţărilor un ritm mai accelerat! Sdmîia MĂmmtâhugtruto ÎN PROCINTl Pf CONSILII * INTCRCOOPIRATISn Sighişoara" La Corois în măriin cooperatorii recoltează Strugurii de pe ultimele suprafeţe Pasiune şi spirit gospodăresc Oraşul Luduş, asemenea tuturor localităţilor patriei, se pregăteşte intens pentru alegerile de deputaţi în consiliile populare. Publicaţiile şi deciziile ce impinzesc oraşul informează cetăţenii despre delimitarea circumscripţiilor electorale, despre secţiile de votare, in timp ce la sediul consiliului popular se lucrează de zor la întocmirea listelor de alegători, in circumscripţiile electorale au loc însufleţite adunări in care sînt desemnaţi candidaţii Frontului Unităţii Socialiste în alegerile de la 20 noiembrie a.c. Aşadar, campania electorală e in plină desfăşurare. Ea prilejuieşte o trecere in revistă, o responsabilă analiză a rezultatelor muncii deputaţilor de pină acum şi, totodată, un cadru propice de stabilire a obiectivelor ce trebuie înfăptuite în continuare. Am adresat unele întrebări în legătură cu modul in care şi-au onorat deputaţii mandatul încredinţat de alegători. Şi mi s-a răspuns că majoritatea cu pasiune şi spirit gospodăresc. Dar iată-ne in circumscripţia electorală nr. 16 (deputat Gheorghe Boancă). Ni se prezintă o realizare importantă, introducerea apei potabile. Cu doi ani în urmă, această problemă constituia o propunere, făcută şi susţinută de cetăţeni. Cu ajutorul deputatului şi prin munca cetăţenilor, apa potabilă în circumscripţie e acum o realitate, oamenii săpînd şanţurile şi introducînd conducte pe o lungime de peste 3 km. In circumscripţia electorală nr. 6 admirăm un frumos parc. Aici, cîndva se ţinea tirgul de cereale. Apoi a devenit un teren părăsit, plin cu gropi, care nu făcea cinste nici circumscripţiei, nici oraşului. Din iniţiativa deputatei Maria Mişin, s-a trecut la amenajarea acestui teren, cetăţenii din circumscripţie împrăştiind zeci de vagoane de pămînt, apoi nivelindu-l, însămînţind iarbă şi plantind arbori şi arbuşti. P. PASCU (Continuare în pag. a 4-a) In laboratorul de cercetări de la „Metalotehnica"