Steaua Roşie, septembrie 1981 (Anul 33, nr. 206-231)

1981-09-15 / nr. 218

Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în judeţul Dolj Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a început luni, 14 septembrie, o vizită de lucru în judeţul Dolj. Împreună cu secretarul general al partidului se află tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii IlieVerdeţ, alţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu va participa, de asemenea, la deschiderea oficială a anului de învăţămînt 1981—1982, pe care o găzduieşte municipiul Craiova. Noua vizită de lucru pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu o întreprinde în judeţul Dolj ilustrează, încă o dată, cu elocvenţă, rolul determinant al secretarului general al partidului în mobilizarea şi stimularea oamenilor muncii din întreaga ţară în înfăptuirea politicii partidului. Totodată, ea pune pregnant în lumină preocuparea statornică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu de a se afla mereu în mijlocul făuritorilor de bunuri materiale, pentru a le cunoaşte mai bine viaţa, împlinirile, preocupările, a-i consulta în toate problemele construcţiei socialiste. Există un adevăr profund pe care il ştim cu toţii, iar locuitorii acestei părţi de ţară îl reafirmă astăzi cu mîndrie şi anume că tot ce s-a înfăptuit în ultimele cincinale pe întinsul judeţului lor, pe tot cuprinsul patriei este nemijlocit legat de numele şi personalitatea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de gîndirea şi acţiunea cutezătoare, de activitatea sa neobosită pusă în slujba dezvoltării multilaterale a României socialiste. Iată pentru ce oamenii muncii de aici transformă vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu într-o adevărată sărbătoare populară, într-o manifestare impresionantă a dragostei, stimei şi recunoştinţei faţă de conducătorul iubit al partidului şi statului nostru. La coborîrea din avion, pe aeroportul municipiului Craiova, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu sunt salutaţi cu cordialitate de tovarăşul Miu Dobrescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean, de alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. In uralele miilor de craioveni coloana oficială de maşini se îndreaptă de la aeroport spre întreprinderea de avioane din Craiova, unitate care deschide programul vizitei de lucru în judeţul Dolj. Secretarul general al partidului revine pentru a treia oară în această modernă unitate, realizată, la indicaţia sa, în urmă cu un deceniu, în secţia sculărie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi conducători de partid şi de stat sunt informaţi de către directorul întreprinderii, Constantin Rovonţa, că, în primele opt luni ale actualului cincinal, planul producţiei nete a fost depăşit cu 9,2 la sută, iar productivitatea muncii cu 8 la sută, în condiţiile în care angajamentele la export au fost onorate la nivelul întregului an Prin colaborarea dintre specialiştii unităţii şi cercetătorii din acest domeniu, s-a reuşit asimilarea în fabricaţie a unui mare număr de maşini-unelte, ceea ca înseamnă o importantă diminuare a efortului valutar. Secretarul general al partidului s-a oprit în continuare în secţia de subansamble, unde este informat asupra programului de integrare, în întreprindere şi in unităţile cu care cooperează, a produselor, a diferitelor materiale, piese şi subansamble. Felieitind colectivul unităţii pentru realizările obţinute, secretarul general al partidului a cerut să se ia măsuri pentru creşterea gradului de integrare a produselor, pentru ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al acestora. Vizita de lucru continuă în zona industrială de est a Craiovei unde, în ultimii ani, au fost construite puternice unităţi industriale din ramura constructoare de maşini, aici lucrînd în prezent un colectiv muncitoresc echivalent numeric cu cel existent în întreg municipiul in anul 1970, înfiinţată în urmă cu şase ani, la iniţiativa secretarului general al partidului. Întreprinderea de utilaj greu urmează să producă, în momentul intrării în funcţiune a tuturor capacităţilor de producţie prevăzute în plan, o importantă gamă de maşini-unelte de mari dimensiuni, precum şi utilaje tehnologice complexe destinate industriei metalurgice, de prelucrare a lemnului şi a hîrtiei. Dialogul secretarului general al partidului cu factorii de răspundere cu oamenii muncii de aici, cel de-al patrulea de la crearea întreprinderii, are în vedere aspecte esenţiale ale producţiei realizarea integrală a sarcinilor de plan, asimilarea unor noi tipuri de maşini-unelte grele, de mare complexitate tehnică, dezvoltarea in continuare a unităţii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a interesat îndeaproape de caracteristicile tehnice şi performanţele maşinilor-ulnelte realizate cerînd să se intensifice ritmul executării noilor tipuri aflate în momentul de faţă în pregătire. Secretarul general al partidului a avut cuvinte de apreciere pentru buna organizare a fluxurilor productive, pentru măsurile luate în scopul creării unor condiţii optime de lucru. In secţia de montaj este prezentat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat, strungul greu cu comandă numerică ce poate prelucra piese cu diametre de pînă la 2,5 m, avînd greutate maximă de 150 tone. Secretarul general al partidului este informat cu privire la stadiul pregătirii fabricaţiei celui dinţii strung românesc gigant ce va putea prelucra piesele cu lungime de pînă la 30 m, în greutate de pînă la 300 tone si cu diametrul de prindere de 3 m. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a indicat să se revadă programul de asimilare a noilor produse, în scopul realizării unor utilaje de capacitate sporită într-un timp cît mai scurt. In acest context, secretarul general al partidului a cerut ministerului şi centralei de resort să asigure condiţii pentru fabricarea, în anul 1984, a presei gigant de 40.000 tone forţă. S-a cerut, de asemenea, specialiştilor să asigure utilizarea unor tehnologii cît mai economicoase la executarea rolelor pentru laminoare, unde se consumă încă mult metal. Apreciind rezultatele obţinute de tînărul colectiv craiovean, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să se ia măsuri pentru finalizarea într-un timp cît mai scurt a lucrărilor de investiţii, pentru utilizarea judicioasă a spaţiilor şi a întregii capacităţi productive a întreprinderii. Vizita în unităţi economice de pe platforma de est continuă la „Electroputere“, stea de primă mărime în industria electrotehnică românească. Vizita în această unitate începe la fabrica de maşini electrice rotative. Secretarului general al partidului i se raportează modul cum au fost îndeplinite sarcinile şi indicaţiile primite la vizita precedentă efectuată la „Electroputere“, evoluţia principalilor indicatori economici, stadiul îndeplinirii planului anual de producţie, despre acţiunile iniţiate pentru reducerea importului. Analizând macheta de dezvoltare în continuare a unităţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut specialiştilor să revadă proiectele de amplasare a noilor obiective prevăzute, situîndu-se în strînsă conexiune cu fabricile existente şi asigurînd spaţiilor libere o destinaţie cit mai raţională în viitor. In fabrica de maşini electrice rotative, se prezintă tovarăşului Nicolae Ceauşescu diverse motoare electrice destinate autobasculantelor de 100 tone, precum şi (Continuare în pag. a 4-a) Cu prilejul vizitei de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste Româna in judeţul Dolj şi al deschiderii noului an şcolar şi universitar, astăzi va avea loc în municipiul Craiova o mare adunare populară. Manifestarea va fi transmisă direct de posturile de radio și televiziune în jurul orei 11:30. PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UMT/VA/ ANUL XXXIII II Nr. 218 (7.289) II 15 septembrie 1981 11 ft 4 pagini, II V 30 de bani // S-A încheiat vizita oficiala . DE PRIETENIE ÎN JARA NOASTRĂ A EMIRULUI STATULUI KUWEIT Duminică, Alteţa Sabehul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, emirul statului Kuweit, a depus o coroană de flori la Monumentul eroilor luptei pentru liberatatea poporului și a patriei, pentru socialism. ★ Duminică dimineaţa au continuat, la Palatul Consiliului de Stat, convorbirile oficiale dintre preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi Alteţa Sa şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al- Sabah, emirul statului Kuweit. In cadrul noii runde de convorbiri, cei doi şefi de stat au reluat examinarea problemelor privind dezvoltarea relaţiilor româno-kuweitiene, posibilităţile existente în direcţia promovării unei cooperări fructuoase reciproc avantajoase între România şi Kuweit în diferite domenii. A fost subliniată importanţa constituirii unei comisii mixte de colaborare tehnico-ştiinţifică, apreciindu-se că acest lucru va servi dezvoltării celor două ţări, cauzei cooperării şi înţelegerii internaţionale. In timpul convorbirilor, preşedintele Nicolae Ceauşescu şi emirul statului Kuweit, şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, au continuat schimbul de vederi privind unele probleme internaţionale actuale. ★ Duminică dimineaţa, la reşedinţa rezervată înaltului oaspete, Alteţei Sale şeicul Jaber Al- Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, emirul statului Kuweit, i s-a înmînat, într-un cadru festiv, cheia oraşului Bucureşti. • Duminică dimineaţa, după încheierea celei de-a doua runde a convorbirilor oficiale la nivel înalt româno-kuweitiene, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi emirul Kuweitului, şeic Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, au făcut o vizită în judeţul Prahova, în unităţi economice reprezentative pentru nivelul de dezvoltare atins de industria şi agricultura românească. După entuziasta primire în municipiul Ploieşti, preşedintele României şi emirul Kuweitului au fost invitaţi să viziteze întreprinderea de utilaj petrolier „1 Mai“, cea mai mare producătoare de instalaţii de foraj petrolier din ţara noastră. La plecare, şeicul Jaber Al- Ahmad Al-Jaber Al-Sabah a notat în cartea de onoare a fabricii următoarele: „Vizita noastră la Uzina „1 Mai“ pentru producerea de utilaj petrolier este o manifestare convingătoare şi plăcută pentru noi de ceea ce înseamnă utilizarea tehnologiilor înaintate. Este şi o dovadă a condiţiilor bune pe care le au cei care lucrează aici, activitate în care se asociază atît inteligenţa cit şi imaginaţia. Le urez la toţi noi succese în această activitate“. De la întreprinderea „1 Mai“, coloana maşinilor oficiale s-a îndreptat spre Combinatul petrochimic Brazi. Vizita în judeţul Prahova a continuat apoi la Asociaţia economică intercooperatistă de creştere şi îngrăşare a tineretului taurin din Bărcăneşti — Prahova. In încheierea vizitei în judeţul Prahova, şeful statului kuweitian a adresat gazdelor sincere felicitări pentru realizările obţinute şi le-a urat noi succese pe calea progresului economic şi social. La amiază, cei doi şefi de stat s-au înapoiat în Capitală. ★ Alteţa Sa şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, emirul statului Kuweit, împreună cu persoanele care îl însoţesc, a făcut, duminică după-amiază, o vizită în unele cartiere ale Capitalei. Pe întregul traseu al vizitei, înaltul oaspete kuweitian a fost (Continuare în pag. a 4-a) SUCCES IN NOUL AN ŞCOLAR! A intrat în tradiţie ca în fiecare an, la 15 septembrie, toate şcolile să-şi deschidă larg porţile, spre a primi copiii şi tinerii ţării, speranţele şi visele naţiunii. Deschiderea anului de invăţămint are loc în condiţiile in care întregul nostru popor, sub conducerea înţeleaptă şi clarvăzătoare a Partidului Comunist Român, acţionează neabătut pentru transpunerea în viaţă a Programului partidului, a istoricelor hotărîri ale Congresului al XII- lea, care au definit sarcini mobilizatoare pentru trecerea la o nouă calitate in toate domeniile de activitate. Prin transpunerea lor in viaţă se va asigura un învăţămînt armonios, puternic ancorat în realitatea economicosocială a patriei noastre, capabil să asigure temeinica pregătire a tinerei generaţii. Prin grija deosebită ce se acordă şcolii, ne putem miări cu o reţea puternică de unităţi de învăţămînt, bine dotate, în care învaţă în deplină prietenie şi frăţie elevi români, maghiari, germani, asigurindu-se accesul liber la cunoaştere, ştiinţă şi cultură Invăţămîntul din judeţul Mureş, înscris pe coordonatele dezvoltării şi perfecţionării, răspunde astăzi cerinţelor majore puse de partid şi de stat în faţa şcolii, înnoirile continue din şcolile judeţului sunt materializate în mărirea spaţiilor de şcolarizare, crearea de noi laboratoare, cabinete şi ateliere, extinderea, diversificarea şi dotarea acestora, asigurînd condiţii tot mai bune pentru valorificarea metodelor moderne, active, pentru îmbinarea eficientă a învăţămîntului cu cercetarea şi producţia. Efortul celor peste 8.000 cadre didactice, care îşi desfăşoară activitatea în unitatile de învăţămînt din judeţul nostru, va fi îndreptat, în noul an şcolar, cu prioritate spre ridicarea continuă a calităţii procesului instructiveducativ, prin înţelegerea mai profundă a conţinutului noilor programe şi manuale, întărirea caracterului practic-aplicativ al întregului proces de învăţămînt ca principală cale a integrării şcolii cu cercetarea şi cu producţia, prin sporirea valorii formativ-educative a tuturor lecţiilor şi activităţilor practice care trebuie să fie concepute, proiectate şi realizate într-o viziune modernă, dezvoltînd la elevi spiritul de creativitate, cultivînd curiozitatea şi interesul pentru cercetare şi muncă, printr-o predare în viziune interdisciplinară, realizîndu-se un învăţământ diferenţiat şi individualizat, de mare eficienţă. Prin efort susţinut, spirit creator şi reală dăruire, ne propunem ca anul şcolar care începe să constituie o nouă treaptă în evoluţia ascendentă a şcolii mureşene, asigurînd o autentică dezvoltare multilaterală a tinerilor, înarmîndu-i cu cele mai noi cuceriri ale ştiinţei, tehnicii şi culturii contemporane, şcoala preocupîndu-se să-i formeze ca buni cetăţeni, cu un profil moral, politic şi ideologic înaintat, în spiritul concepţiei materialistdialectice a partidului nostru. Inaugurăm noul an cu ferma convingere că sub conducerea Comitetului judeţean al P.C.R, a organelor şi organizaţiilor de partid, invăţămîntul din judeţul nostru va înregistra noi succese pe linia modernizării şi autoperfecţionării, convinşi fiind că răspunsul unanim al personalului didactic va fi dăruirea nemărginită pentru formarea tinerei generaţii, pentru lărgirea orizontului de cunoaştere şi dezvoltare armonioasă a personalităţii ei, că toţi cei răspunzători de pregătirea şi perfecţionarea forţei de muncă vor da viaţă sarcinilor ce revin învăţămîntului în etapa actuală. Acum, la începutul noului an şcolar 1981—1982, urăm tuturor cadrelor didactice, elevilor şi părinţilor, succese remarcabile, împliniri în muncă şi viaţă, bucurii, sănătate şi multă putere de muncă! ŞTEFAN BENTA inspector şcolar general