Ştiința şi Tehnică, 1979 (Anul 30, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 1 - 3

PENTRU TÎNĂRA GENERAŢIE - EXEMPLUL OMULUI SAVANT, PATRIOT, COMUNIST Pentru noi, tinerii specialişti din domeniul chimiei, omul timpului nostru, timp dominat de marile prefaceri care au loc in lumea contemporană, nu poate fi decît o personalitate complexă, multilaterală. Un astfel de strălucit exemplu de personalitate este tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu. Lucrăm în cadrul celui mai mare institut de cercetări chimice din ţară, institut modern, cu rezultate care i-au adus un binemeritat prestigiu nu numai în România, ci şi în numeroase ţări ale lumii. In acest puternic centru al ştiinţei naţionale avem prilejul să ne formăm ca cercetători, ca specialişti sub directa conducere şi îndrumare a tovarăşei Elena Ceauşescu, promotoare a noului, model al omului de acţiune, eminent savant patriot, a cărui personalitate puternică şi-a pus pecetea asupra activităţii noastre. Sub îndrumarea tovarăşei acad. dr. ing. Elena Ceauşescu, activitatea institutului a fost orientată din an în an mai mult spre abordarea şi rezolvarea problemelor celor mai importante ale dezvoltării şi modernizării industriei chimice româneşti, spre scurtarea ciclului de cercetare şi aplicarea cît mai rapidă în producţie a rezultatelor obţinute, spre integrarea activităţii de cercetare, inginerie tehnologică şi proiectare cu învăţămîntul şi producţia. Integrarea cadrelor didactice şi a studenţilor în activitatea de cercetare a permis tinerilor ca, încă de pe băncile facultăţii, să cunoască îndeaproape activitatea de cercetare şi problemele majore cu care aceasta se confruntă. în acest fel, pregătirea de specialitate a tinerelor cadre s-a îmbunătăţit, ele avînd posibilitatea să participe nemijlocit la activitatea de cercetare din institutul nostru. Preocuparea permanentă a tovarăşei acad. dr. ing. Elena Ceauşescu pentru creşterea şi perfecţionarea tinerelor cadre de cercetare s-a manifestat permanent in ICECHIM prin condiţiile create tinerilor şi prin încrederea pe care conducerea institutului o acordă acestora, ca responsabili de teme sau probleme din planul de cercetare. Ca o contribuţie specifică la formarea noastră, se cuvine a fi subliniată atenţia pe care tovarăşa Elena Ceauşescu o acordă organizării de congrese, sesiuni de comunicări, simpozioane şi mese rotunde, fructuoase şi utile schimburi de experienţă pentru toţi specialiştii din domeniul chimiei, dar mai ales pentru noi, tinerii. La sfîrşitul anului trecut a avut loc în institut sesiunea de comunicări «Tineret-cercetare chimicăeficienţă economică», sub preşedinţia de onoare a tovarâşei Elena Ceauşescu. Urmărind cu toţii activitatea prestigioasă a tovarăşei Elena Ceauşescu, ne mîndrim cu fiecare recunoaştere internaţională a succeselor şcolii româneşti de chimie, întruchipată prin conferirea unor înalte distincţii şi prin premiile acordate în ţară şi străinătate. Pentru condiţiile create, pentru grija părintească cu care sîntem înconjuraţi, mulţumim din inimă tovarăşei Elena Ceauşescu şi ii urăm ani mulţi şi fericiţi alături de mult stimatul şi iubitul nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Ing. EMIL PĂTRAŞCU, secretarul organizaţiei U. C. din Institutul de cercetări chimice Bucureşti RECUNOAŞTERE UNANIMA A Complexa personalitate a tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu rezultă din îmbinarea unor calităţi de excepţie, puse în slujba patriei şi a poporului. Proeminent om politic, tovarăşa academician Elena Ceauşescu este, în acelaşi timp, un eminent om de ştiinţă, preţuit şi stimat atît în ţară, cât şi peste hotare. Activitatea de cercetare pe care a desfăşurat-o s-a concretizat în numeroase lucrări de o excepţională valoare teoretică şi practică, recunoscute prin înalte titluri ştiinţifice şi academice, conferite de instituţii de prestigiu din lumea întreagă. Pentru contribuţia la progresul cercetării chimice, ca o expresie a stimei şi preţuirii personalităţii sale ştiinţifice, tovarăşei academician Elena Ceauşescu i s-a acordat titlul de Doctor Honoris Causa al Universităţilor din Buenos Aires, Sud-Bahia Blanca, Manila, Jucatan şi Teheran, precum şi titlul de Profesor Honoris Causa al Institutului politehnic din Londra centrală. Tovarăşa Elena Ceauşescu este membru al Academiei Republicii Socialiste România, membru activ al Academiei de ştiinţe din New York, precum şi membru de onoare al Societăţii internaţionale de chimie industrială din Franţa, al Institutului american al chimiştilor, al Societăţii de chimie din Mexic, al Institutului regal de chimie din Marea Britanie, al Academiei de ştiinţe a statului Illinois şi al Academiei de arte şi ştiinţe din Ghana. In paralel cu vasta experienţă personală Academia de ştiinţe a statului Illinois (S.U.A.) a acordat academicianului doctor inginer Elena Ceauşescu titlul de membru de onoare.