Țara, iulie 1942 (Anul 2, nr. 349-374)

1942-07-14 / nr. 360

4 Domnule Prim-procuror Subsemnatul Munteanu Vasile, domiciliat în comuna Sibiu, Str. Dorobanţilor Nr. 10, refugiat din Tiriam, jud. Sălaj, Vă rog să binevoiţi a dispune în îdeplinirea formalităţilor legale pentru reconstituirea actului de deces al so- i .tiei mele Terezia, născ. Lezinszky, decedată în comuna Tiriam, jud. Sălaj la data de 26 Februarie 1938. Propun ca martori pe Anghius Ioan I Iurie, la Chestura Politiei Sibiu și pe Maghiar Gh., portar C. F. R., Str. Cerbului Nr. 12. Cu stimă, Munteanu Vasile Noi, dr. Romul Mager prinul-pro- curor al Parchetului Trib. Sibiu. in conformitate cu dispozitiunile art. Ill din decretul Lege Nr. 4062/ 1940, referitor la reconstituirea acte-lor de stare civilă ale refugiaţilor din 14 Dec. 1940. invităm autorităţile şi persoanele care deţin extrasul sau alte înscrisuri referitoare la actul a cărui reconstituire se cere prin peti- tiunea de mai sus să le depună de ur- I gentă la parchetul Tribunalului Sibiu. I Prim-Procuror: Prim-Secretar: Dr. Romul Mager Indescifrabil TARA ECONOMICE - SOCIALE Domnul ministru Pana a prezidat adunarea de constituire a Academiei de Agricultura — Alegerea Comitetului de Conducere — BUCUREŞTI. — Ieri la ora 11 dimineaţa a avut loc la Ministerul Agriculturii şi Domeniilor aduna- I rea generală pentru constituirea A- cademiei de Agricultură. A prezi- j dat d. Aurelian Pană, ministrul a j griculturii, fiind de faţă printre numeroasele personalităţi reprezen- j tantive ale vieţii noastre economi- j ce agricole şi dnii: Constantin I. Brătianu, Gh. Ionescu Siseşti, Gh. Cipăianu, I. Camarescu, N. N. Cor- j năţeanu, prof. Taşcă, N. Mareş, Stelian Popescu, Enric Oteteleşa- j nu, M. Berceanu, M. Şerban foşti , miniştri, prof. I Săvulescu mem- j bru al Academiei Române, Al. Nas- ta, C. Sesceoreanu, N. Saulescu, I Grigore Dumitrescu şi alţii. D. ministru Aurelian Pană, des- chizând şedinţa, arată că societatea naţională de agricultură, înfiinţa- t tă prin legea din 31 Martie 1913, şi-a încetat existenţa conform vo- tului adunării generale din 22 Mai 1941. ^ S’a întocmit decretul-lege privitor la înfiinţarea Academiei de Agri- cultură din România prin care s’a su- pus aprobării Conducătorului Stat- \ tului o listă de 47 membri fonda- tori ai Academiei adică 2/3 din nu- mărul total al membrilor titulari așa după cum prevede legea. Se face apelul constatându-se că din cei 47 membri fondatori convocaţi în această adunare sunt prezenţi 39. Apoi d. ministru Aurelian Pană invită adunarea să procedeze conform articolului 7 din lege la alegerea comitetului Academiei. Pro- 1pune ca scrutători ai votului pe dnii Ion Stanculeanu, Şerban I. Flondor şi colonel Russo. In numele celor prezenţi la cuvântul d- l. Camaraşescu, care ex-primă mulţumiri Conducătorului Statului şi Ministerului Agriculturii pentru atenţia deosebită arătată la constituirea acestei Academii. Propune ca printre membrii fondatori să figureze şi d. Aurelian Pană. Alegerea dlui ministru Aurelian Pană spune d. Cămărăşescu ca membru titular cu ocazia a primei adunări a Academiei constituită ar fi un lucru foarte uşor. Este dorinţa tuturor celor prezenţi, ca dsa să figureze printre membrii fondatori. D. ministru Aurelian Pană mulţumeşte pentru propunerea făcută de d. Cămăreşescu dar roagă ca şi în acest caz prescripţiile legii să fie îndeplinite cu stricteţă. Urmează operaţia de alegere a comitetului în urma căreia e declarat ales ca pre- şedinte al Academiei de agricultu-ră d. Garofli. In cele trei locuri de vice-preşedinţi, sunt aleşi: d. prof. Gh. Ionescu Siseşti şi Alex. Ciuca secretar general d. N. Său- lescu bibliotecar d. Ernest Grinţes- eu ia în comisia de verificare pen- tru controlul financiar dini: Ion ■ Stanculeanu, Gr. Dumitrescu şi An . mănişteanu. D. ministru Aurelian Pană de- : clară Academia de agricultură con- stituită conform legii şi invită pe d. prof. Ionescu Siseşti d- Garoflid fiind reţinut în casă de o uşoară maladie, să ocupe locul preziden-,ţial. D. ministru Aurelian Pană ‘ cere asentimentul adunării pentru a se face interpretul mulţumirilor pe care Academia de agricultură le adresează M. S. Regelui, Conducătorului Statului dlui vice-preşedinte al Consiliului de miniştri. D. ministru Pană dă citire scrisorii dlui Constantin Garoflid, preşedintele Uniunii Sindicatelor agricole, prin care atât Uniunea cât şi Societatea Naţională de Agricultură, înzestrează noua instituţie cu mobile, numerar etc. Membrii Academiei au trecut apoi în secţiuni. După aceste prime lucrări ale Academiei şedinţa s’a redeschis şi prin aclamaţii este ales la injecţiu- nea de cultura plantelor întâiul membru titular în persoana dlui ministru Aurelian Pană, care, în a-celaşi timp, a întrunit sufragii una- i nime în locul rămas liber, de vice- preşedinte al Academiei. Redtachiderea ocoalelor pro- fesionale în Ucraina Organizarea şi promovaera învăţământului de către comisariatul Reichului în Ucraina nu se mărgineşte numai la crearea şi organi- zarea şcoalelor primare şi de meseii, dar şi pentru crearea unor şcoale secundare care să îngădue specializarea tineretului pentru anumite ramuri practice. Astfel la Wesoki Wemy, care se află la 25 de km de Kriwo, Rog s’a redeschis şcoala horticolă. La Dniepropejtrowsk a fost creată o şcoală pentru şofeuri mecanici, care are şapte clase. La 1 iunie şi-a reluat activi-î tatea şcoala tehnică din Kiev, unde vor fi pregătiţi lăcătuşi, fierari şi î tâmplari. Pe lângă această şcoală tehnică funcţionează şi un cămin bine amenajat pentru elevi. (RDV). | Suveranitatea presei din provinciei (Urmare din pag. 2) voi arăta nu „valoarea scrisului* pen- ! pentru tară ea este mandatarul opiniei publice. A vorbi despre presă, din provincie a timpului nostru, însemnează a de- j scrie o formă a vieţii naţionale şi pub- ■ lice, care stăpâneşte în cel mai strict înţeles al cuvântului această viaţă. Dacă în România nu a fost aşa — şi se pare că nu a fost —, vina este că nu am avut niciun fel de presă, ei numai hârtii tipărite, cele mai multe fără ştirea publicului. Voi lua din nou taurul de coarne şi truca nu aici e buba, ci problema zia- I rului și libertatea scrisului, pentru că numai de astea poate fi vorba. In ce privește suveranitatea presei ■ din provincie, pe care îl pot demon- stra cu toate paginile istoriei de mai I mult de două secole încoace, cred că a- gunge cele ce urmează. Surprinzătorul că ziarul din provincie POPOLO ITTALIA a fost ziar „creator de istorie", fenomen, istoricul fapt şi adevăr este: Da, de istorie, şi nu numai de una na- | tională, ci de istorie universală. Pen- | tru orbi şi surdo-muţi înţelegerea a- | cestui adevăr va fi foarte grea. Cel care a creat cu ajutorul ziarului său din provincie un imperiu naţional şi a dat politicii şi vieţii statale a globu- I lui un nou curs, Ducele Mussolini, spune că presa din provincie i-a fost la început şi îi este şi azi: „Fanteria del Giornalismo fascita". El consideră foile din provincie infanteria eroică a fascismului şi şi a jurnalismului ita- lian, însăşi Führerul Germaniei, şi acest om creator de nouă secole nu a plecat I la drum cu altă armă decât cu o foarte modestă gazetă săptămânală (nu de la Berlin) cu Völkischer Beobachter, — ca să cucerească inimile şi voinţa ma-relui său popor, iar pentru ca să nu- i cerească puterea, mai întâi şi-a creat între 1925 şi 1931 nu mai puţin ca 227 de ziare şi gazete, în provincie. Elveţia. I Dr. ION GAROVINA Subscrieţi la împrumutul Reîntregirii mul II. — Nr. 360 Primăria comunei Avrig, jud. Sibiu Nr. 931/942. PUBLICAŢIUNE Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că, în ziua de 24 Iulie 1942, ora 17, se va ţinea în localul Primăriei comunale Avrig, licitaţie publică pentru continuarea lucrărilor de zidărie şi tâmplărie la Şcoala primară de Stat din localitate. Licitația se va tinea în conformitate cu prevederile art. 88—110 din L. C. Conditiunile de licitație se pot vedea zilnic la primărie. Avrig, la 10 Iulie 1942. Primar. Notar: Ioan Tulban Dumitru Albu Primăria comunei Avrig, jud. Sibiu Nr. 932/942. PUBLICAŢIUNE Se aduce la cunoştinţa publică că, în ziua de 24 Iulie 1942, ora 16, se va ţinea în localul primăriei comunale Avrig, licitaţie publică, pentru darea în întreprindere a construirii grajdurilor reproducătorilor comunali. Comuna dispune de materialul de construcţie, afară de tâmplărie. Licitaţia se va ţinea în conformitate cu prevederile art. 88—110 din legea contabilităţii publice. Condiţiunile de licitaţie se pot vedea zilnic la primărie. Avrig, la 10 Iulie 1942. Primar: Notar: Ioan Tulban Dumitru Albu ANUNȚ Arsenalul Armatei Sibiu, ţine licitaţie, în ziua de 14 August 1942, ora 10 a. m., pentru vânzarea a 4 „casse înregistratoare de bani“ absolut noi. Licitaţia are loc în localul Arsenalului, Str. Carmen Sylva Nr. 44, unde între timp pot fi văzute aceste casse. Toate taxele de publicaţie se vor suporta de adjudecatari. Directorul Arsenalului Sibiu Lt. Colonel Inginer Petrescu Alex. Şeful Bir. Comenzi Adm. Slt. Gligor Dumitru Domnule Prim-procuror Subsemnatul Călinan Gheorghe, domiciliat în comuna Sibiu, Str. Oct. Goga Nr. 28, refugiat din Cluj, Str. Cogălniceanu Nr. 3. Vă rog să binevoiţi a dispune îndeplinirea formalităţilor legale pentru reconstituirea actului de stare civilă al subsemnatului, căsătorit, în comuna Cluj, la data de 1 Aug. 1938, propun ca martori pe Lungu Alexandru laborant la Inst. de Farmacologie şi Pop Station laborant la Institutul de Fiziologie. Cu stimă, Călinan Gheorghe Noi, dr. Romul Mager primul-procuror al Parchetului Trib. Sibiu. In conformitate cu dispoziţiunile art. III din decretul Lege Nr. 4062/ 1940, referitor la reconstituirea actelor de stare civilă ale refugiaţilor din 14 Dec. 1940, invităm autorităţile şi persoanele care deţin extrasul sau alte înscrisuri referitoare la actul a cărui reconstituire se cere prin petiţiunea de mai sus să le depună de urgenţă la parchetul Tribunalului Sibiu., Prim-Procuror: Prim-Secretar: Dr. Romul Mager Indescifrabil