Teatrul, 1960 (Anul 5, nr. 1-12)

1960-02-01 / nr. 2

toate acestea și încă multe alte trucaje și soluții de amănunt se fac anevoie într-un teatru nu prea bogat în mînuitori și nici înzestrat cu ateliere prea utilate. Totuși, regizorul a reușit să învingă aceste greutăți și să înfățișeze fără stângăcii spectacolul. Păpușile s-au mișcat în scenă cu vioiciune și grație, caracterele nu au fost trădate, iar conținutul piesei a ajuns în sală fără cianuri. Din păcate, o instalație de sonorizare defectuoasă a mutilat și uniformizat vocile, care, în cazul de față, avînd de rostit un text destul de consistent, au lipsit spectacolul de un element valoros. Aportul mînuitorilor a fost substanțial și armonic, dovedind conștiinciozitate, fie că este vorba de rolurile principale, fie de apariții trecătoare ; îi vom menționa, deci, în ordinea afișului : Vsevolod Vrabie (Dr. Fergusson), Ion Urziceanu (Dick Kenedy), Dan Dumitrescu (Joe), Ion Oprea (Reporterul), Raul Ionescu (Căpitanul vasului) , în alte apariții, Adriana Vrabie, Violeta Ioachimescu, Aurelia Landman, Coca Constantinescu. O mențiune specială pentru mînuitoarele care au încercat pentru prima dată tehnica marionetelor : Silvia Ioanide, Ioana Rudeanu și Didina Davidescu. * * » Piesa Hoinărind prin constelații de Radu Miron este o fantezie inspirată de trimiterea în cosmos a primilor sateliți artificiali. Fără o intrigă prea bogată, piesa oferă totuși posibilitatea unui spectacol în care virtuozitatea păpușarului se poate manifesta din plin. Impresionat de lacrimile Lunii, care își plînge singurătatea, Omul îi făgăduiește o surpriză, iar surpriza o constituie primul satelit sovietic, reprezentat printr-o veselă și vioaie păpușă. După un timp sosește liliputanul satelit american, zurbagiu și neastâmpărat, pe care cei doi reușesc cu greu să-l tempereze. Călătoria celor trei in cosmos aduce în fața spectatorului constelațiile cele mai cunoscute, fiecare cu specificul și cu trioul ei. Spectacolul a fost o demonstrație de virtuozitate pentru regizor (Horia Davidescu) și pentru interpreți (cei amintiți mai sus). Dacă în prima scenă, care constituie un fel de prolog al piesei, dragostea Dr. Fergusson din „Cinci săptămini in balon" de Arida Boldur Dick Kennedy din același spectacol.