Teatrul, 1966 (Anul 11, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 7 - 74

cînd, înainte de căderea cortinei, Jacqueline Danne, rănită de sabia lui Gennaro, culcată pe pămînt, a rostit, cu pauze între cuvinte, ultima replică : „Je suis ta măre“..., în întunericul care se făcuse în sală, se simţea că publicul este emoţionat. Regizorul, actorii şi mai ales interpreta principală au avut grijă să estompeze exagerările romantice, s-au reliefat astfel sentimentul veşnic adevărat pe care orice femeie îl are pentru copilul ei şi revolta pe care crima şi păcatul o cheamă împotriva lor. Rolul Lucreţiei Borgia, deşi greu, e generos. Jacqueline Danne şi-a putut desfăşura întreaga gamă a talentului ei. Cînd violentă şi nestăpînită, cînd aspră şi calculată, apoi feminină şi şireată, poruncitoare şi umilă, iar în cele din urmă, înfrîntă, în toate momentele a fost convingătoare. Chipul frumos al interpretei se întuneca în scenele de violenţă, diak devenea cuceritor cînd textul amintea că Lucreţia Borgia nu fusese numai un monstru, ci şi o femeie seducătoare. Are un chip în stare să exprime pe rînd sentimente umane şi porniri bestiale. în distribuţie am reîntilnit numele lui Paul Ecoffard (Ducele) și pe cel al lui Robert Party (Maffio Orsini), la fel de bine în acest spectacol ca și în cel precedent.. Robert Etcheverry — interpretul lui Gennaro — avea toate datele pentru a întruchipa un tînăr erou romantic , frumos, desăvârşit, însetat de dreptate, dornic să dezlege misterul propriei sale soarte. Fiecare actor in parte merită de altfel cuvinte de laudă, spectacolul Lucreţia Borgia fiind, ca şi Ostaticul, realizat de o trupă omogenă. Această omogenitate, corectitudinea jocului, sobrietatea mişcărilor, justeţea frazei făceau simţită îndelungata tradiţie a teatrului francez, Dana Crivăţ Un moment din spectacolul prezentat de grupul de studenţi ai Universităţii din Kansas (S.U.A.), pe scena Institutului de teatru „I. L. Caragiale“ din Bucureşti. Alcătuit din fragmente din piese clasice şi contemporane, din cîntece și din scenete umoristice, spectacolul lor tineresc s-a bucurat de un deosebit succes.