Timpul, aprilie 1924 (nr. 315-336)

1924-04-02 / nr. 315

Ambele hoteluri sunt în centrul Capitalei, sub directa conducere a d-lui GH. BORANESCU antreprenorul lor care le-a organizat cu mobile noul și cu toate instalațiile model- HOTELURI COMERCIALE ȘI FSMIlajtiftii în^eazMa liniște și oferind cele mai spâne, apa rece și caldă și electricitate. Cele mai efftine și mai confortabile camere se găsesc la HOTELURILE Ispass camere cu prețuri avantagioase -EEE UN1VERSSAL și GABROVENI EEEE-' În TÂd'Trtl Sau Hoteluri Centrale „Universsal și Gabroveni“ I. NACHT din Strada Gabroveni 13 și Oitus, 7 Creste Covacii SOCIETATE IN NUME COLECTIV cm BUCUREȘTI nr >a ra» BIROUL I Str. C. A. ROSETTI No.7 (Telefon 50126) «Iubs Strada MEMORANDULUI No. * DEPOZIsm S str. LABIRINT No. 80 (Tele!.29 29) TIMIS ©«'*. & . Bulevardul CAROL No 4 FINIALEs GALAȚI! Strada DOGARIEI No.. 43 ARAD: Bulevardul REGELE FERDINAND No 28 BRASSV, Strada NOUA No. 35. Telegrame METALNACHT & DEPOZIT PERMANENT DE METALE FERARIE ARTICOLE TECHNICE EN GROS a Specialitate de artteerii de Cale Ferată O • ♦ WÍS Motoare DEUTZ - „DIESEL” in depoxif București Locomotive debanzin.-Deutz-Obcrusel represent, general E. WOLFF București Str. $f. Dumitru 4 Peste 4000 Motoare instalate în țară 'Si' j'.‘Ș-wf.y-Ki g*. de benzină și «»5398 V. G. BOXSHAL Birou tehhnic—Strada Academiei, 30 Motoare Diesel Leobersdorf Masschinen fabric â. G. Leobersdorf Bel Wien 20 până la 200 H. P. din depozit până la 1000 H. P. după comandă sasa éi „CONCORDIA OCTETATE ANONIMA ROMASA PENTRU INDUSTRIA PETROLULUI ” CONVOCARE D-nii acționari ai societății sunt convocați în adunare generare extraordinară pentru ziua de Sâmbătă, 12 Aprilie 1924, ora 11 dimineața, la sediul societății în București, bulevardul Domniței No. 48, spre a discuta, delibera ’ și hotărî asupra următoarelor puncte din ordinea de si: _ ^ _ 1. .Majorarea capitalului social în limitele ce veți decide; fixarea condițiunilor de subscripție și modul de plată. 2. Modificarea art. 5 din statute privitor la capitalul social. D-nii acționari cari doresc să ia parte la adunare, sunt rugați să depună acțiunile lor până la 7 Aprilie 19^4 cel mai târziu, conform art 33 din statute, la: Sediul societății București, bulevardul Domniței No. 48; Banca Marmorosch, Blank et. Co., București; Banque d’Anvers, Anvers; Banque de l’Union Parisienne, Paris; Banque Beige pour l’Etranger, Bru xelles, sau filiala din București. D-nii acționari cari votează prin mandat sunt rugați a depune mandatele lor în termenul prevăzut de art. 33 din statute. Dacă în ziua hotărîtă nu se va întrunii quorumul necesar, ședința se va ține în ziua de Duminică, 20 Aprilie, 1924, la aceeaș oră și în acelaș local, când adunarea amânată va putea lucra valabil, oricare ar fi partea de capital reprezentată fără o altă convocare. In acest caz se vor mai putea depune acțiuni până la 15 Aprilie și mandate până la 17 Aprilie 1924. Consiliul de administrație. * Fabrica E. Lesei Soc. Anonimă, București Convocare D-nii acționari sunt convocați în adunare generală ordinară pe ziua de Joi 17 Aprilie 1924, cele 5 p. m., la sediul societăței în București, calea Plevnei No. 193 —195, la oricinea zilei fiind următoarele chestiuni: 1) Darea de seamă a consiliului de administrație și raportul cenzorilor asupra gestiunei pe anul 1923. 2) Aprobarea bilanțului și descărcarea consiliului de administrație și raportul cenzorilor, asupra gestiunea pe anul 1923. 3) Distribuirea beneficiului. 4) Alegerea a 3 cenzori și 3 cenzori supleanți. Domnii acționari cari doresc a lua parte la această adunare generală, ordinară, sunt invitați a depune acțiunile ce posed sau adeverințe din partea băncilor unde se găsesc acțiunile cu cel puțin 5 zile înainte de adunarea generală, la sediul societății sau la Bank of Roumania Ltd. din București, Calea Victoriei 11. In caz că la această adunare generală ordinară nu vor fi reprezintate acțiuni suficiente, i se va ține tot la sediul societăței O nouă adunare generală ordinară, în ziua de Joi, 24 Aprilie 1924, ora 5 p. m., cu orice număr de acțiuni, având aceeași ordine de zi. Citiți Timpul „CONCORDIA” SOCIETATE ANONIMA ROMANA PENTRU INDUSTRIA PETROLULUI CONVOCARE D-nii acționari ai societății sunt convocați în adunare generală ordinară pentru ziua de Sâmbătă, 12 Aprilie 1924, ora 10 dimineața, la sediul societății în București, bulevardul Domniței No. 48, spre a discuta, delibera și hotărî asupra următoarelor puncte din ordinea de zile 1. Raportul consiliului de administrație asupra exercițiului expirat; 2. Raportul censorilor; 3. Aprobarea bilanțului și contului de profit și pierderi pentru exercițiul anului 1923; 4. Aprobarea distribuirii profitului net; 5. Descărcarea consiliuluie administrație și censorilor de gestiunea lor pentru exercițiuul expirat; 6. Ratificarea cooptărilor făcute în consiliul de administrație. 7. Alegerea a 3 membrii în consiliul de administrație, conform art. 15 din statute, membri i eșiți la sorți fiind reeligibili; 8. Fixarea jetoanelor de prezență cuvenite administratorilor pentru exercițiul 1923, cum și fixarea jetoanelor de prezență și indemnității censorilor pe exercițiul expirat; 9. Alegerea a 5 censori și a 5 censori-supleanți. D-nii acționari cari doresc să ia parte la adunare, sunt rugați să depună acțiunile lor până la 7 Aprilie 1924, cel mai târziu, conform art. 33 din statute la: sediul societății, București, bulevardul Domniței No. 48, Banca Marmorosch, Blank et Comp., București Banque d’Anvers, Anvers, Banque de l’Union Parisienne, Paris, Banque Belge pour l’Etranger, Bruxelles, sau filiala din București. D-nii acționari cari votează prin mandat, sunt rugați a depune mandatele lor în termenul prevăzut de art. 33 din statute. Dacă în ziua hotărâtă nu se va intruni quvorumul necesar, ședința se va ține în ziua de Duminică 20 Aprilie 1924, la aceeaș oră și în acelaș local, când Adunarea amânată va putea lucra valabil, oricare ar fi partea de capital reprezentată, fără o altă convocare. In acest caz se vor mai putea depune acțiuni până la 15 Aprilie și mandate până la 17 Aprilie 1924. Consiliul de administrație. GREFA TRIB. ILFOV, S. 4 C. C. Extract D. Henri Fergîîsen Drader, de profesiune comerciant, domiciliat în București, strada Sculpturei 31, a cerut acestui tribunal prin petiția înregistrată la No. 6256 din 1924 din luna Martie 1924, să fie divorțat de, soția sa pentru motive determinate de lege. Din căsătorie au rezultat 3 copii toți majori, anume: Louis, Alice și Hary. Averea soției pârâte, arătată de soțul reclamant prin menționata petiție, nu are. Termenul pentru a doua Conciliere la 3 Aprilie 1924. Soțul se serveșe cu umbre. Acest extract se va publica de noi prin ziarul «Timpul», conform art. 285 C.C. modificat: Grefier, nediscilrabil No. 14120 din 28 Martie 1924. Dösar Nö. 927 din 1924. timpul VEGA“ '9 SOCIETATE ANONIMA ROMANA PENTRU RAFINAREA PETROLULUI CONVOCARE m mm Se aduce la cunoștința generală a acționarilor societății „Vega”, societate anonimă română pentru rafinarea petrolului, cu sediul în București, bulevardul Domniței No. 48, că sunt convocați în adunarea generală ordinară la sediul social, bulevardul Domniței, No. 48, în ziua de 12 Aprilie 1924, ora 9 a. m., la ordinea zilei fiind: 1. Raportul consiliului de administrație asupra gestiunii exercițiului 1923; 2. Raportul censorilor pentru acelaș exercițiu; 3. Descărcarea consiliului de administrație, a censorilor și a direcțiunii pentru exercițiul 1923; 4. Fixarea și distribuirea beneficiului net; 5. Fixarea indemnității censorilor pentru exercițiul trecut; 6. Fixarea jetoanelor de prezență a membrilor consiliului de administrație și a censorilor pentru exercițiul 1923; 7. Ratificarea cooptării d-lui Fuzier Cohen ca administrator cooptat în cursul exercițiului 1923; 8. Alegerea membrilor consiliului de administrație în locul d-lor membrii ieșiți la sorți; 9. Alegerea a trei censori și trei censori-supleanți. Pentru a lua parte la această adunare generală, d-nii acționari sunt rugați de a depune acțiunile lor până în ziua de 5 Aprilie 1924, la sediul societății în București bulevardul Domniței No. 48, sau la Banque Belge pour P Étranger, sucursala din București, calea Victoriei colț cu strada Sărindar, sau la Credit Mobilier de Belgique, Place de Merr, No. 48 din Anvers, Belgia, sau la Banque de l’Union Parisiene, Paris. Procurile date către acționarii cari ar dori să voteze prin procură trebuiesc să fie depuse la sediul social cu cel puțin 5 zile înainte de data adunării generale. Consiliul de administrație va decide asupra validității acestor procuri. Dacă în ziua hotărîtă nu se va întruni quorumul necesar, ședința se va ține în ziua de Duminică, 20 Aprilie 1924, la aceeaș oră, în acelaș local, oricare ar fi partea de capital reprezentată. Consiliul de administrație, p. conformitate, „VEGA” Societate anonimă pentru rafinarea petrolului. (Urmează două semnături). -oxo- Alergările de primăvara Hipodromul Floreasca III ; I ■ '■ I ' ! . Ele s’au inaugurat la Floreasca alergările de primăvară. Lume foarte multă și timpul destul de favorabil. Am avut și o surpriză a zilei: Clairette și-a adjudecat handicapaopțional, dispunând relativ ușor de concurenți ca Texel, Arnăut și Confidens. Iată rezultatele: Pr. de Deschidere. 1) St. Omer 2) Varadia. Neplasați: Primrose, Mireasa, Salcia. Fără Nume. Ușor. C. 18. PI. 18,98. Pr. de Martie. 1) Tembel, 2) Tufan. Neplasați: Oțel, Edina, Sorenco. Ușor. C. 13. PI. 17, 13. Hcapul Opțional. 1) Clairette, 2) Arnăut. Neplasați: Texel, Rigoletto, Goarnă, Confidens. Ușor. C. 132. PL. 36, 29. . „Pr. Moș Ajun. 1) Fichhbusz, 2) Aventin. Neplasați: Mormon, Graur, Baba Zinca, Lacsi Bácsi. Ușor. C. 13. PL. 17, 23. Pr. Piscul Hrubelor. 1) Furtună. Neplasați: Baronin, Radu. Ușor. C. 21. Pr. Passeport. 1) Pagtas, 2) le roșea. Neplasați: Skomoroh, Lișca. Mare luptă. C. 18. Pr. 12. 14. Pr. Hamilton. 1) Lastoșca, 2) Sap fur. Neplasați: Kadet, Glasatai. Foarte ușor. C. 36. -ÖXO--0x0- Ultima Oră Conferința de la Viena -exo- Astăzi rușii dau răspunsul definitiv asupra Basarabiei Știrea dată de ziarul nostru Sâmbătă, — că delegațiunea rusă a respins în ședința de Vineri cererea d-lui Rășcanu de a recunoaște frontiera Basarabiei și a propus plebiscit — este confirmată de știrile ulterioare sosite la ministerul de externe. D. Crestinski ceruse, totuși, o nouă ședință Sâmbătă, spre a da un răspuns definitiv! Sâmbătă însă d-sa n’a participat la ședința propusă, fiind bolnav și desbaterile conferinței s’au amânat pe astăzi la prânz. Atât propunerea d-lui Langa Rășcanu cât și contrapropunerea d-lui Crestinski privind Basarabia au fost prezentate în scris și sunt foarte desvoltate. Una și cealaltă citează documente și rațiunile de ordin juridic internațional în folosul tezelor susținute. Cele două delegații, după ședința de Vineri, au rămas să examineze propunerile prezentate și d. Crestinski a promis răspunsul definitiv pentru ședința de astăzi. Luni. La ministerul de externe se crede că d. Crestinki va fi și astăzi «bolnav», ca să mai câștige o zi. In cazul când astăzi delegația rusă își menține categoric punctul său de vedere, delegația română nu va primi să intre în discuția celorlalte chestuni prevăzute în programul conferinței și va declara că se retrage «pentru noui instrucțiuni». Este probabil că, o nouă ședință nu va mai avea loc și că desbaterileconferinței vor fi definitiv închise astăzi. * Viena, 31 (Rador). — Ședința conferinței care trebuia să aibă loc Sânbătă după amiază a fost amânată, de comun acord între ambele delegații, pentru Luni după amiază din motive tehnice. Știri diverse Leul după știri particulare a suferit la Paris o nouă scădere. La București devizele sunt cerute la următoarele cursuri: Franci francezi Londra New-York Elveția Praga In cursul noptei d-nui procuror general Mosgos, prim procuror Raicoviceanu și ceilalți membri ai parchetului au continuat ancheta studenților, cari au provocat tulburările de eri. Din peste 200 de studenți arestați au fost menținuți 5 bănuiți, că ar fi provocat și instigatori, în fața Universitate. Cercetările continuă. Astăzi la orele 11 jumătate s’a întrunit la Cameră Marele Colegiu, pentru a alege un Episcop, în locul vacant la eparhia Dunărei de Jos. Candidează P. S. Arhierei Teofil Mihăilescu și P. S. Cosma vicarul Mitropoliei din Iași P. S. Cosma, este susținult de parlamentării moldoveni. 10.50 828 193 33.50 6,65 * Eminentul compositor englez Charles Standford a murit ori la Londra în vârstă de 72 ani. Prin moartea lui Standford, Bridge și Parratt, Anglia a pierdut 3 din muzicanții săi cu vază. Ziarul „Narodni Listy’ află că d-l Massarik a anunțat pentru luna Iunie vizita sa neoficială la București. Această vizită va dura câteva zile și va avea loc la reședința regală din Sinaia, înainte de plecarea președintelui la Capri. TIP. EMINESCU, STR. PARLAMENTULUI No. 2 Cu 6 ° x °Dîscursul M. S. Regelui deosebită solemnitate a avut: Cuvântarea Suveranului a loceri, la ministerul de Domenii viu aplaudată de asistentă și Agricultură desvelirea unei plăci comemorative, în memoria funcționarilor acestui minister, morți în războiul pentru întregirea Neamului. La această solemnitate au asistat M. S. Regele, A. S. R. Principele Carol, Moștenitorul Tronului, I. P S. Mitropolitul Primat, d-nii miniștri: Al. Constantinescu, General Mărdărescu, general Moșoiu, I. Cipăianu, Mișu ,ministrul Casei Regale, general Paul Anghelescu, mareșalul Casei Regale, Oscar Ni Iliescu ,președinte la Casație, Titu Magheru, consilier la Casație, P S. Episcopii Hosu și Mailath’ V.steatnic1 Scala expunând situația fi Chirculescu, secretar general al fintanciară a țării. Dânsul spune cănisterului de Domenii, Opran, ad-rită deficitul budgetar al anului 1922—23 Casei Pădurei, P. Popescu-Daia, di-! se urca la 4 până la 5 miliarde. a Drectorul general al pescăriilor, St.Bum a fost redus la 3 miliarde 29 Mihăilescu, directorul general a cont milioanetabiliității, Dinescu, directorul gene-* Financiarea statului, întârziată rar al serviciului zootehnic, L. Ni-e de mult de guvernele precedent culescu, D. Busuiocescu, Căruntu, i țe- a fost acum înfăptuită. Numai Nasta, Bălănescu, Bob, Metaxa, nr 47 luni a putut statornici situația j Arțăreanu, etc. j financiară. Punctuațiunile bilianțu ] S’a oficiat un serviciu religios de' ,au devenit mai rare, s’au putut • către P. S. Episcopul militar Tel J',emula plata resturilor din exereiculescu de Albia-Iulia, după care include precedente_ sumele realizate din momentul a fost desvelit. J impozite, atistematizarea bilanțului Placa comemorativă este opera ta a reprimderilor industriale de stat, a sentarului sculptor D. Mățăuanu. Dej a căilor,ferate’ a Poștei, telegrafe 1 jur împrejurul acestei lucrări, este un telefoanelor acestea toate au brâu de ornamente românești pe care a înstărit organizația administrativă, figurează localitățile, unde s’au dat 1 S au redUS ministere delai 15 la luptele glorioase ale armatei noastre. DISCURSUL M. S. REGELUI Milan, — Ministrul de finanțe De Ștefani a pronunțat un discurs la 11, subsecretariatele dela 17 -la 9; în cel de al doilea semestru din anul 1923 sau redus 32.117 funcționari realizându-se o economie de 297 milioane, căror trebue adăugate încă 65 milioane, realizabile din noua lege asupra pensiunilor. Datoria internă a statului care înainte de venirea la putere a d-lui Mussolini era de 102 miliarde, a căzut acum la 95 miliarde. Aceste condițiuni favorabile, dezvoltându-se mai departe, ne vor îngădui să urmăm politica pentru succesiva și sistematica reducere a impozitelor care a fost inițiată deja odată cu venirea la putere a gruvernului fascist, prin marea reformă pentru desființarea impozitelor asupra succesiuneii, prin reducerea taxelor vamale și comunale mai ales în ce privește alimentele, combustibilul și materiile prime necesare industriei și agriculturei,, unuLinuciiiu, spune: S’a prevăzut și diminuarea cote«Când treceți pe aci, gândiți,va,lor asupra impozitelor funciare, imla camarazii voștri morți, și închipozitelor comunate, desființarea nonati-vă pentru dânșii, luați de la ei minativității obligatorii a titlurilor, dragostea de muncă și iubire de impozitul asupra averei mobile alueam jpra rentei și capitalurilor externe. «Iar voi de acolo din cer, dați bij impozitele locale și alte impozite necuvântarea voastrifi, ca urmașii particulare se vor transforma în impoștri să continue munca cinstită pozite mai generale cu o cotă mai și spornică». E scăzută. Intr’o atmosferă de profundă pietate, M. S. Regele a ținut următorul discurs: «Am crezut ca datorie din partea Mea să vin să aducem cu, toții prinosul nostru de recunoștință acelora cari departe de ocupațiile lor zilnice au arătat contimporanilor și urmașilor lor pilda frumoasă de suflet și curaj. Corpul forestierilor noștri a cimentat prin sângele pe care la vărsat pe câmpul de luptă, unirea veșnică cu frații de dincolo, unde ei se uitau adesea cu dor. Numele lor este înscris aci în această piatră dîlcă și rece; ele sunt însă săpate în inimile noastre, pentru pilda de curaj și datorie ce au dovedit-o». Adresându-se funcționarilor, M. S., continuând, spune: fost După cuvântări s’a servit invitaților șampanie. M. S. Regele și A. S. R. Principele Carol, s’a întreținut atunci cu cei de față. ------exo-----Finanțele Italiei Reducerea deficitului budgetar ■I I ■ / . Sâmbătă a continuat la Cameră discuția generală a proectului comercializării. A vorbit d l D. R. Ioanițescu, argetoianist ,subliniind intențiile de acaparare ale trustului liberal. in legătură cu atentatul săvârșit de studentul Moța în închisoarea Văcărești, d-1 ministru de justiție a dispus înlocuirea d-lui Victor Duțescu, directorul acelei închisori. D-l Niculescu, director în ministerul de justiție, a fost delegări provizoriu cu direcțiunea închisoarei Văcărești, până la numirea unui titular. In acelaș timp d- ministru al justiției a însărcinat pe d-l Zissu, subdirector general al închisorilor, să facă o anchetă la Văcărești. Ministerul de finanțe a fost înștiințat de monetăria franceză din Paris că a expediat spre România un transport de 10 vagoane cu monedă metalic în valoare de 25 milioane lei. Aceasta este a doua cantitate de monedă pe care o vom primi din suma roală de 400 milioane lei, cât reprezintă întreaga comandă. Cum aceste cantități nu vor putea satisface nevoile pieței noastre, s’a hotărât ca până la primirea unui stoc mai important, sumele sosite să fie depozitate la Banca Națională sau în tezaurul Casei de Depuneri. ■ Moscova. —■Reprezentantul Chinei a declarat ziarelor că, cu toată opunerea puterilor străine, recunoașterea sovietelor din partea Chinei este inevitabilă, întrucât poporul dorește această recunoaștere. Aviatori englezi au întreprins zborul în jurul pământului, au aterizat la Roma unde vor rămâne timpul necesar pentru a repara una din aripele avionului lor. Dacă condițiunile vor fi favorabile ei vor porni direct spre Atena, fără a se mai opri la Drindizi. Până acum ei au făcut călătoria în condițiuni atmosferice foarte rele.Pe ziua de 28 Martie, direcțiunea regională Lemberg, aparținând căilor ferate polone, P. K. P., a reluat întreaga circulație de pe secția Sekulinski—Sianki a liniei Lemberg—Sianski, precum și circulația de pe ana îngustă Pzoworski—Vaski—Diiov. Deasemeni s’a mai reluat întreaga circulație de pe secția Kövek inclusiv Kamin—Kavezinki. t