Timpul, iulie 1946 (nr. 3172-3197)

1946-07-01 / nr. 3172

f REDACȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA BUCUREȘTI, _ strada Sărind»» St. M ______ Redacția și Administrația TELEFON* "N P ■laggWEBB— ... |I -----..Harts" tipografia 3.42.23 abonamente tu i»ră l la străinătate : . Tariful In funcțiune de 3 luni 12.000 lei convențiile poștale internaționale Funcționarii publici și pensionarii 1e’ 10 000 pe 3 luni cfanitarUH,bftifi’,.80 ele tăți « autorități 100.000 anual, cu P ta diferen:ei unei eventuale majorări a tarifului Abonamentele încep la 1 și 18 ale fiecărei luni Taxa de francare plătită In numerar cont aprobării n»r< tiunei Generale P. J. T Nr. 80288/8 Mai IV'<Cont C. E. C. Poștal No. 1327 Proprietar. ..TIMPUL" S. A. R. înscris sub Nr. 202 Trib. Ilfov Fondator : GRIGORE GAFENCU PENTRU INVALIZI Semnalam, acum câteva zile, spectacolul dureros ce-1 prezintă vederea marilor mutilați pe străzile Capitalei și ce cream întreaga solicitudine — imperios cuvenită — pentru apărarea demnității acestor eroi și asigurarea unei existențe sigure și onorabile. Invalizii, orfanii, văduvele de război, — victime ale nefastei aventuri antonesciene sau martirii, după aceia, a războiului de eliberare, nu pot fi lăsați așa, de izbeliște, să-și ducă suferințe iei să nu fie auziți de nimeni. Ne-am bucurat, de aceia, aflând că Președinția Consiliului de Miniștri, într’o conferință specială, s’a ocupat de reglementarea situației materiale a victimelor și martirilor războiului. In cuvântrea, ținută, cu acest prilej, d. dr. Petru Groza, a arătat deschis situația invalizilor, a dispus să se ia toate măsurile pentru îmbunătățirea situației lor și a mustrat cu asprime pe acei care au nesocotit drepturile și prioritatea ce trebuește acordată acestora. Și a cerut măsuri practice și imediate. Ca o posibilitate a câștigării existenței lor, a dispus ca produsele C. A. M.-ului să fie vândute numai de invalizi și să fie feriți de a cădea pe mâna exploatatorilor. A cerut să li se facă toate înlesnirile să li se acorde toate drepturile, pentru ca ei să poată exercita, liber, comerțul care să le aducă mijloacele de existență zilnică. Spectacolul cu brutalizarea Invalizilor, care îl oferă din când în când unele organe în subordine, care nu înțeleg să acorde solicitudinea cuvenită acestor martiri ai neamului excelând prin măsuri pe cât de vexatorii, ci atât de rușinoase, trebuie nu numai să dispară, ci să fie aspru sancționați acei ce se fac vinovați de ele. De asemenea să fie fără cruțare pedepsiți, așa cum s’a și hotărît în conferința interministerială, acei impostori cari speculează sub uniforma de mutilat de război, pe care o poartă fraudulos. Grije, deci, cât mai multă grije și asistență pentru invalizi, orfani și văduve de război! Știm că în platforma program. Blocul partidelor democratice deci acei cari au toată răspunderea pentru a asigura demnitatea și existența onorabilă a invalizilor, există înscrisă această mare problemă și, căreia suntem siguri, i se va găsi cât mai repede și cât mai amplu, o soluționare. Hotărârile luate în conferința interministerială, sunt un început plin de optimism și de încredere. Primul ministru în expunerea făcută, a făgăduit să verifice dacă dispozițiile date se execută. Ele trebuesc să fie executate! E o datorie a guvernului pe care și-o recunoaște și este o datorie a fiecăruia dintre noi. 2022 4 PAGINI 200 SB Timpul Cât timp va mai dura la aetea ? Situația alimentara din Europa este pericole ca ea să devină și mai rea. Expunerea făcea impresia unei compoziții de botanică făcută de o elevă școală. Se refera la ierburi, legume de și plante purtând nume frumoase: O Cheng Chow, Ti Chai Tiz, Sweet Chrysan Henmunn. Dar nu era compoziția unei eleve de școaU, ci o parte a raportului oficial întocmit de secția din China a lui T. N. R. R .. Iar denumirile frumoase se refereau la ierburile, legumele și plantele sălbatice cu care locuitorii provinciei Hunan (unde 5.000.000 de oameni au înfruntat moartea! )s-au hrănit timp de 40 de zile. . . . . . . îngrozitoarele răspunderi ale victoriei sunt prezentate printr’un singur cuvânt. ..Pâinea", a spus Herbert Hoover într’o cuvântare ținută ]a Cairo ..simbolizează azi viața mai mult ca oricând în istorie... Reducerea rației de pâine a devenit un simbol al dezastrului . Izbucnirea războiului a fost cauza principală. La aceasta natura a adăugat inundații în China și Indochina francezăsecetă în Australia, Africa de Sud Grecia și Mexico. . Pe de altă parte ,de unde înainte de războiu numai cca. 13.000.000 tone de grâu trebuia să fie importate de țările care nu produceau întreaga cantitate de care avea nevoe, acum din pricina războiului și a năpastelor naturale necesitățile de import au crescut în proporții uriașe. Europă, care înainte de rebolu importa mai puțin de 4.000000 tone de grâu anual, necesită 15.400.000 tone ne intervalul dintre recolta 1945 si cea din 1916. Asia si Africa, care In mod normal importau numai 2.400000 tone, au necesitat peste 11.000.000 tone. In total, țările importatoare au necesități de 32.000.000 tone, în locul importului normal de 13.000. 000 tone. Țările excedentare speciei Statele Unite și Canada pot ceda în 24.000. 000 tone înainte de sfârșitul anului agricol, astfel că omenirea va avea un deficit de 8 000.000 tone față de necesitățile minimale SALARIUL PE 6 LUNI PENTRU UN DEJUN La Restaurantul Gundel din Budapesta un american poate lua un dejun suculent cu alimente din târgul negru pentru 1,66 dolari. Acelaș dejun far costa pe un ungur lipsit de dolari salariul pe șase luni. Locuitorii orașelor iau cu o pur și simplu teribilă și sunt mari Mareșal SMUTS sau trenurile spre a pleca la țară in cântarea de alimente... In Italia, unde pe vremuri se găsea o pâine din cele mai frumoase, Primul-Ministru Alcide de Gasperi a avertizat :,Suntem in pragul istovirii...". Experții au stabilit că un om are nevoe de 2.200 calorii zilnic. In zona franceză a Germaniei rația era de 940 calerii; in zona britanică circa o mie, in zona americană 1.275 in zona rusă 1300 până la 1500. Germanii nu cădeau morți pe stradă. Un ofițer din guvernul militar american explica relațiunea dintre calorii și viață in modul următor: la 700 calorii un om poate trăi culcat in pat și acoperit cu o pătură călduroasă; la 1000 calorii poate merge puțin prin cameră; la 1300 poate executa o muncă ușoară. Economistul britanic Sir Arthur Saller, a declarat: „Zece milioane de germani din zona britanică primesc zilnic 1014 calorii, ceea ce e prea mult spre a muri rapid și prea puțin spre a trăi mult". CAT TIMP VA MAI DURA CRIZA Herbert Hoover a declarat într’o cuvântare că această criză e unică în istorie, deoarece au o dată de terminare precisă apariția noii recolte. Aceasta e probabil, dar nu absolut sigur. Criza actuală poate fi combătută numai prin stocurile țărilor excedentare. Dacă recoltele anului 1946 vor fi abundente sau cel puțin la nivelul celor antebelice, lumea se va putea îndrepta spre recoltele anului 1947, dar cu un standard de viață ceva mai coborît decât cel dinaintea războiului. (Oricât ar părea de ciudat, cu pierderile de vieți omenești cauzate toate de războiu, populația globului e cu 100 milioane superioară în 1946 celei din 1939; 35 milioane din acest surplus sunt numai in India). Dar dacă recoltele 1946 ar fi subnormale sau dacă orgnizarea aprovizionării de alimente rs ar fi eficientă la un punct critic, foametea din 1947 ar fi mai grea decât aceia din 1940. (din „TIME") O demonstrare ecvestră a avut loc la castelul Windsor, palatul de vară al regilor Angliei. Clișeul nostru reprezintă de la stânga la dreapta . Principesa Alexandra de Kent, Ducesa de Kent, Regina, Regele George VI-lea, președintele concursului, principesa Margaret - Rose, principesa moștenitoare Elisabeta și principele Michael de Kent D. HOOVER unicul Patru săptămâni în U. RS S. S. (XIV) Ermitage Leningrad de prof. ANDREI OȚETEA Rectorul Universității din Iași Principala atracție artistică a Leningradului o constituie muzeul Ermitage- Construit de Ecaterina II pentru a-i servi ca loc de retragere de plăcere, palatul Ermitage nu e despărțit de Palatul de Iarnă decât printr-o stradă îngustă. Trei galerii acoperite leagă cele două palate la etajul I. Ermitage-ul e vestit pentru apartmentele sale vaste, pentru grădinile sale superbe și pentru colecțiile sale de artă. Muzeul cuprinde 950 săli, dintre care 400 sunt deja ocupate de diverse colecții. Directorul muzeului, d. Drbelis, ne spune că operele de artă orientală încă n’au fost scoase din lăzi, și printre ele se află o colecție incomparabilă de artă sassani "lă, la 10 ani nici o precauțiune nu e prea mare... Sciții și moravurile I ©** Sciții s-au așezat, în veacul al VIII-lea a. Chr., în stepele din nordul Mării Negre și au cuprins toată făra care se întinde dela Don până în Dobrogea, pa care Romanii o numeau Scyyth*a mnor. Originea Sciților e controversată. Unii filologi, bazându-se pe rădăcina iraniană a numelor geografice din Rusia meridională, susțin că Sc't*1 sunt A-< V'zita Ermitage-ului începe «nineața, sub conducerea unei custode, specialistă în istoria artelor și vorbind bine franțuzește. Fiindcă afară e un ger cumplt — dimineața au fost 34 grada * — ni se permite să păstrăm paltoanele și căciulile. Dar, după ce am trecut prin săbie de sculptură antică, unde n’am găsit de reținut decât celebra Venera din Taurida, cumpărată de Petru cel Mare în 1718 la Roma, și bustul unui hege Dac, asemănător cu acela de la Mureni. Alți savanți, pornind de la asemecul Național d'n Napole, suntem invinarea unor obiceiuri, i-au făcut Mongoli tate să ne scoatem paltoanele, intrăm în După alt1l însfârșit, Sciții ar fi fost scălile care cuprind tezaurul scit. și pen riani subjugați de o castă dominantă tru vaoarea excepțională a acestei color,uralo-altaică. O parte dintre Sciți erau sedentari și se ocupau cu agricultura. Cei mai mulți erau nomazi și trăiau din creșterea vitelor. Sute și mii de păstori cutreerau stepele din sudul Rusiei. Stăpânii călări constituiau un fel de gardă care ocrotea turma, păstorii și sclavi. Femeile și copiii îi însoțeau în carele cu boi, care le serveau tot timpul de casă. îmbrăcămintea căpeteniilor era împodobită cu plăci de metal reprezentând oameni și animale, sau desene geometriee. Femeile purtau diademe, coliere, brățări, inele, cercei de aur. Riturile lor Cemusmnaire în pagina 4-a ENERGIA ATOMICĂ a UNEI încercări pentru vindecarea cancerului NEW YORK 29 (Agerpress). In Statele Unde atomul a fost pus în serviciul vieții omenești. Radio-fosforite fabricate în cuptoare unde se coace plutonium-ul au fost utilizate pentru vindecarea a două feluri de cancer. Dar doctorul Louis Slotm din Winipeg (Canada), unul din cei trei experți care au pierit la Stațiunea experimentală a energiei atomice de la Los Alamos, în New Mexico a murit din cauza că razele mortale au distrus epiderma și celulele. El trebuia să se ducă la Bikini, petru a asista la experiențele cu bomba atomică Această gigantică Încercare fa ...ce obiectul celei mai mari publicisti în presa americană, insă, după părerea doctorului Roger Wanner, unul din savanții care iau parte la experiență s’ar putea ca experiența să ducă la un fiasco Cât costă un automobil în Franța PARIS 29. — Mașinile Citroen expuse la Rio au fost toate vândute și cotele prevăzute pentru mai multe luni viitoare au fost acum reținute. Prețul unui automobil este de 250.000 franci francez*. î ANUL X NO. 3172 IAȘUL de DEMOSTENE BOTEZ tensiunea colectivă, poate gubi impulsul unei inconștiente remușcări, se îndreaptă uneori, cu melancolie și compasiune către Iași. Orașul acesta, bătut de nenoroc, și încărcat de nobleță, a constituit un subiect copios pentru un maximum de sentimentalism național, așa precum un sector rural, l-a constituit țăranul român. Pentru unii, sentimentul acesta capătă chiar un fel de auto-flatare, fiindcă li se părea de-o distincțiune și o generozitate superlativă. Oamenii se cred totdeauna superiori și distinși atunci când compătimesc pe cei săraci și obișnuiți, chiar dacă nu fac nimic pentru ei Și asta este desigur frumos, și respectivii nu trebuesc deloc descurajați. Iar lașul a fost și este sărac. Acum este și grav rănit. Numai că compasiunea și noblețea, atunci când sunt oarecum convenționate( fiindcă așa se cade, obosesc și nu țin mult. Ele constituesc cel mult expresia unei atitudini și a unul punct de vedere. După acest exces încordat, lucrurile cad un obișnuit ca intr’o baltă, și vremea trece peste toate, uzând și mai mult aspectele bătrânului oraș al Moldovei. Cu ocazia unor asemeni crize, se fac propuneri, se dă cu părerea, și uneori se alcătuiesc chiar comitete de gnasi-binefacere, ca pentru copii găsiți sau nobilii bătrâni și scăpătați. Mi se pare că una din soluții era pe vremuri și aducerea la Iași, in garnizoană, a unui... regiment de artilerie, menit să învioreze artificial și simultan, viața economică și cea mondenă dintr-o singură lovitură. Acum, cu deblocarea și reducerea efectivelor, proectul apare total irealizabil. Totuși, nu cred că lașul ar f pierdut ultima ocazie de redresare. Căci a mai fost una, mai adecvată, să se facă la Iași, departe de toate tentațiile și volile Capitalei, un centru Universitar. Asta desigur se poate creja, artificial, adică dirijat. Desigur că studenții care in genere sunt săraci, nu vor da Iașului, oricât le numeroși ar fi, un mare avânt economic. Dar cel puțin i-ar statornici un rost și l-ar păstra și la bătrânețele lui, fizionomia de altă dată, nedesfigurată- Ar rămâne frumos, cu aceleași trăsături, și cu aceleași preocupări. La aceasta ar ajuta și o tradiție curată. In special facultatea de litere de-acolo a avut în trecut o serie de profesori iluștri: Philippide, Ibrăileanu, Drouhet, Ion Botez, G. Călinescu, Octav Botez, Petre Andrei. Prestigiul de totdeauna s’ar putea menține nu numai prin cantitatea studenților, ci mai ales prin calitatea profesorilor. Cwretim.’isBwr» Ara nanfinta 355 t UȘURAREA APROVIZIONARII ORAȘELOR — NOUĂ MĂSURI PENTRU IEFTENIREA VIEȚII §1 AJUTORAREA ȚĂRĂNIMII — Guvernul ia nouă măsuri pentru ușurarea aprovizionării orașelor, înfrânarea speculei și scăderea prețului alimentelor. Blocul Partidelor Democrate ține ca de pe acum să înfăptuiască o serie de deziderate preconizate în Platforma Program. De aceea Comisiunea Economică a Comitetului Central Electoral a sugerat — între albie — desființarea în orașe, a controlului la bariere. Acest control stânjenea aprovizionarea , scumpea miufurile și șicana pe cei ce aprovizionează orașele Ministerul de Interne și Organele de resort au recunocut justețea propunerii Comisiunii Economice și sa dat decizia de desființare a controlului alimentelor la bariere ș.oui avea astfel, o scădere a prețurilor și o abundentă aprovizionare, ceea ce va aduce după sine, o nouă scâdere a prețurilor. ITorki comisSBor «se piețe o altă măsură care va duce la o scădere a prețurilor la alimente și implicit re ieflinirea vieții, este aceea a înființării zilot. In urma propunerilor Comisianlt Economice a Comitetului Central Electoral, aceste Comisiuni de Piețe au și luat ființă Și ele sunt formate — pentru a nu nedreptăți pe producător, pe negustor, dar și pentru proteja punga și nevoile consumatorului, din delegați ai engretiștilor, detailiștilor, USIC-ului, cooperativei „Victoria“ și Federației Democrate a Femeilor, lucrând sub conducere unui delegat al Primăriei. Se vor stabili zilnic prețuri echitabile la alimente, ținând seama de prețul de cost, la care se va adăuga beneficiul legal. Astfel, organizațiunile politice, reunită în Blocul Partidelor Democrate, caută să dea soluții in mod căt mai eficace, cari interesează viața masselor populare de la orașe și sate. Ajutoare pentru fărâm me Comisia Economică Comitetului Comisiilor de Piețe pentru fixarea preța | Contral al Blocului Partidelor Democrate .ro In grija ei nu numai problemele orășenești ci și pe acelea ale satelor. Ea știe că azi plugărimea duce lipsă de unetele care slujesc muncilorgricole. Iată de ce Comisia Economică a cerut Comitetului Central Electoral al Blocului Partidelor Democrate, să intervină pe lângă Guvern , ca să ia măsuri pentru ca Uzinele Metalurgice să ridice producția uneltelorgricole, cum sunt: fiarele de plug, coasele, zecerile, sapele lanțurile caesele și potcoavele, etc. In acelaș timp, s-au hotărât să se intervină pe lângă Confederația Generală a Muncii, ca ea să mobilizeze muncitorii metalurgiști, într'un și mai accentuat efort, pentru a mări producția uneltelor agricole Frățietatea dintre muncitori și țărani va avea astfel, un prilej în plus, să se afirme și să se întărească. Comisia Economică socotește că înfaptuirea acestui deziderat este de mare importanță în cadrul acțiunii ajutorării țărănimii. ra a: STARE DE ASEDIU LA IERUSALIM $1 TEL-AViV — Comunicatul Agenției Evreești — ■ ■ LONDRA 30 (Radio). — Agenția „Reuter“ a anunțat aseară: Care blindate Și detașamente de trupe britanice și poliție palestiniană patrulează pe străzile orașelor Ierusalim și Tel Aviv, în această din urmă localitate, autoritățile au operat descinderi și percheziții la lrourile organizației muncitorești, la domiciliile fruntașilor evrei și la Banca Evreiască. La Ierusalim și Tel Aviv a fost proclamată starea de asediu. Telegramele primite aseară arată că nu s-au semnalat până acum rezistențe serioase din partea populației. Agenția Evreiască a transmis aseară un comunicat, în care denunță în termeni energici acțiunea britanică și dezminte că conducătorii Agenției ar fi implicați în acte de revoltă. Acțiunea britanică este în mod clar un act de agresiune contra populației evreești și are de scop satisfacerea țelurilor marelui muftiu. Comunicatul Agenției Evreești se încheie declarând că poporul evreesc din Palestina nu te va lăsa intimidat S’a anunțat aseară că, cu prilejul perchezițiilor efectuate de trupele britanice in mai multe colonii evreești, detaștamentele engleze au întâmpinat resistență. Un soldat și un colonist evreu au fost uciși cu arme de foc. La Haiffa au fost arestați aseară mai mulți fruntași evrei. Se anunță pe de altă parte că frontiera între Syria și Palestina a fost închisă. La miezul nopții s'a anunțat că peste 2.000 evrei au fost arestați ieri de autoritățile britanice in diferite orașe ale Palestinei. Cu prilejul perchezițiilor operatei au fost confiscate numeroase documente, pe care autoritățile le consideră compromițătoare. " * In cursul perchezițiilor făcute in diferite colonii evreești din nordul Palestinei, 5 evrei au fost uciși și 20 grav răniți. PREȘEDINTELE TRUMAN A OPUS DREPTUL DE VETO LEGII PENTRU CONTROLUL PREȚURILOR ■ ■ NEW YORK 30 (Radio). ■— Președintele Truman a a exercitat aseară dreptul său de veto proectului de lege pentru controlul prețurilor, votat de Congres . In mesagrul adresat Congresului, președintele arată că această lege ar cauza o inflație rapidă în Statele Unite, cu repercusiuni grave în domeniul mondial. Președintele a cerut Congresului să voteze altă lege. D. Truman se va adresa prin radio națiunii americane asupra acestei probleme critice. Camera Reprezentanților a aprobat aseară veto-ul președintelui, desființând astfel controlul prețurilor. Lipseau numai 36 voturi pentru a se putea obține majoritatea de două treimi necesare spre a se respinge veto-ul In consecință, Oficiul pentru controlul prețurilor va înceta să existe cel puțin din punct de vedere tehnic. PRIMUL MINISTRU AL INDONEZIEI RĂPIT ■ H LONDRA 30 (Radio). O telegramă primită aseară din Java anunță că d-rul Sharrer, primul ministru al Indoneziei și mai mulți membri ai administrației sale au fost răpiți In interiorul insulei pe când duceau negocieri cu delegația guvernului olandez asupra viitoarei Constituții a Indoneziei. , PLEBISCIT IN ZONA SOVIETICA DIN GERMANIA a g LONDRA 30 (Radio). — In Savonia, în zona sovietică de ocupație din Germania, va avea loc an plebiscit cu privire la întreprinderile care urmează să fie exploatate de stat și acelea care vor rămâne în mâinile particularilor. . In statele Gpss Hessen, Wurtenherg — Baden și Bavaria, tn-zona ame ricană de ocupație din Germania, vor avea loc astăzi alegeri pentru desemnarea Adunărilor Legislative ale celor trei state, , PW1A ANIVERSAR A CUARTEI NAȚIUNILOR UNITE de GEOARGE SORROW LE Decanul Facultății de Drept din Cluj S 'a împlinit un an, dela 26 iunie 1945, ziua istorică când Națiunile iubitoare de pace, doritoare de a vedea instaurăndu-se o nouă Ordine Internațională — construită sub egida „domniei dreptului“ —, au înregistrat evenimentul adoptării CHARTEI NAȚIUNILOR UNITE. In acea zi, ce deschidea orizonturi noul popoarelor ce năzuiau spre un regim internațional de pace durabilă, reprezentanții celor justă și cincizeci de Națiuni, participante la Conferința de la San-Fracisco, au depus „cu încredere“ semnăturile lor, pe acest document, conceput a fi Statutul juridico-politic de organizare a unei noui Comunități Internaționale, reconstruită pe aceleași baze universaliste, — precum o ambiționase odinioară și Pactul Societății Națiunilor fără a o fi putut înfăptui vreodată. A fost aceasta, un rezultat pozitiv — și prima înfăptuire cu adevărat mare, a Principalelor Națiuni Unite, victorioase în războiu —, și a acelei Conferințe. Intrată în Istria, diplomatică sub denumirea de „Conferința Roosevelt“, ca un omagiu postum adus memoriei marelui Președinte, a cărui operă politică rămâne într’adevăr, „un rezumat al aspirațiilor umanității Însăși”. Dar dacă s’a ajuns la acest rezultat la elaborarea Chartei Națiunilor Unite, — anterior și independent de începerea procesului diplomatic al celor imensă spre pace și ordine internațională, după cel mai catastrofal războiu pe care-l experimentase istoria umanității. Și se datorește încă, adevăratei înțelegeri arătată de către delegații reuniți la San-Francisco, — spre a căuta în spirit realist, cele mai potrivite mijloace pentru consolidarea viitorului regim de pace și a securității internaționale — evoluției Comunității Internaționale însăși. Ori, această evoluție ne arată că a există întotdeauna idealul unei umanități Amite, acea Civitas maxima a unei Republici a spiritelor, concepută și fondată pe drept, și organizată după sistemul democratic și federativ. Este ceea ce se numește cosmopolitismul, — idee ce posedă o lungă istorie în domeniul gândirii filosofice, menită să apropie oamenii și ropoarele, să onoreze naționalismul rațional și constructiv, dar să-i combată exagerările și agresivitatea, din care nasc politicele imperialiste. Această idee, dacă ea nu corespunde totdeauna realităților, reprezintă totuși tendința ideală ce dăinuește în Umanitate, ea arată pe ce baze se pot unii oamenii, subliniind tocmai ideea umanitară. De aceea acentuiază „Preambulul” Chartei Națiunilor Unite, — care urmărește reconstrucția unei Comunități Internaționale „bazată pe principiul egalității suverane a tuturor membrilor săi“—, asupra credinței în „drepturile fundamentale ale omului, în demnitatea și valoarea persoanei umane, în drepturile egale ale Continuare în «pagina 3-agocierii Tratatelor de Pace, — aceasta se datorește nu numai existenței acelui material pregătitor, de însemnătate deosebită, fruct al unor îndelungate cercetări și confruntări, ce ținea seamă de experiența defunctei Societăți a Națiunilor, de scăderile și lacunele, pe care le arătase Pactul ei. Rapoartele succesive ale „Comisiunii pentru studiul Organizării Păcii”, invită în Statele Unite încă din anul 1939, sub prezidenția Profesorului James T. Shotwell; și „Proectul de propuneri pentru menținerea păcii și a securității“ de la Dumbarton Oaks, din 7 octomvrie 1944. Se datorește deo „ * potrivă sprijinului moral adus de primii din URSS 0 importanta cantitate năzuinței de aramă, electroid și cos*has, massele largi populare și mi ROOSEVELT La Galați se construește un doc plutitor GALAȚI 29 (Agerpres). In cadrul prgramului de activitate de la Șantierele Navale Galați în curând se va începe construirea unui doc plutitor în greutate de 7000 tone, a opt tancuri petrolifere, șase, șlepuri și patrult- remorchere. Pentru, Marina Regală sunt un curs de construcție patru dragoare și patru vedete blindate,: