Timpul, ianuarie 2001 (Anul 12, nr. 1-24)

2001-01-04 / nr. 1

Artificii de 100 de milioane Jocurile de artificii pe care sirenii le-au admirat la cumuna între milenii în Centrul vie al municipiului au costat ci mai mult nici mai puțin decît )0 de milioane de lei și ele au fi asigurate de către Primăria eșița. De la consilierul local saudiu Dolot, membru al comisiei de buget-finanțe aonsiliului Local Reșița, anlat că banii plătiți pentru tificii au fost adunați din sponsorizările acordate de către mai multe firme, și nu din bugetul local. Din aceeași sursă sm mai aflat că arsenalul necesar a fost cumpărat de la o irmă din Orăștie. (i p.) Ultimul incendiu din anul trecut La Ezeriș s-a produs ultimul icendiu al mileniului II din ju Tțul Caraș-Severin, ne-a mamat lt.-col. Matei Coroian, dătorul de cuvînt al Grupului Iean de Pompieri General, ae Cena. Locuința lui Ioanom, de pe Strada Bocșei 186, a fost mistuită în proprție de 90 la sută în ultima după-amiază a anului 2000, atunci cînd, din cauza unui coș de turn neprotejat corespunzător față de elementele combustibile ale șarpantei, s-a aprins acoperișul casei. Au mat cele două încăperi și rependințele. Au ars astfel tot mobilierul și aparatura electrocasnică, pagubele rezultate find de aproximativ 75 de milioane lei. Din casă au mai ămas doar niște ziduri. La stingerea și localizarea incendiului au intervenit cu promptitudine ocinii și pompierii militari. atei Coroianu ne-a informat că de atunci și pînă ieri nu s-a mai întîmplat nici un astfel de nefericit eveniment. (m.b.i.) Mileniul de după Apocalipsă Revelionul 2001 a avut de toate. Jocuri de artificii, petarde, distracție, dar și extreme de tot felul, unii concitadini sau conjudețeni de-ai noștri au ales țări exotice, alții, vrînd-nevrînd. Gara de Nord. în general, fiecare a petrecut pe unde a putut și după cum și-a permis. Unii dintre politicieni au fost pe la restaurante, au sărbătorit victoria, alții acasă, să se odihnească, după patru ani de guvernare Multă lume a optat pentru cantine, acolo unde prețurile erau mai accesibile, sau și-au încropit prin propriile locuințe cîte un chefuleț pe cinste. Alții, din nefericire, au ajuns pe la spital sau la stomatolog. Cei care activează în unități „cu foc continuu“ n-au avut de ales, s-au aflat la post, dar cu siguranță s-au uitat și ei la televizor și au mîncat cîte o sărmăluță. Despre Revelionul Mileniului în pagina 3 Gavazzi Steel a trecut în anul 2001 pe targa tranziției Așa cum se prezintă acum, SC Gavazzi Steel SA Oțelu Roșu este o societate muribundă. Intrată în agonie de mai multă vreme, ea a pășit în noul an și mileniu pe targa tranziției. Managementul dezastruos practicat de patronii italieni și orientarea preponderentă spre producția de țaglă turnată, și nu spre produse finite laminate și trase, a mărit trena pierderilor anterioare și a creat noi și noi pagube. S-a ajuns ca de la jumătatea lunii decembrie activitatea să fie întreruptă din lipsă de gaze și energie electrică, urmare a neplății datoriilor și a nerespectării reeșalonărilor. Datorii s-au acumulat și în plan social. Salariile pe luna noiembrie nu au putut fi plătite în totalitate. Despre avansul pe decembrie, primă de Crăciun ori al 13-lea salariu, nici nu putea fi vorba. Bradul multor salariați și al copiilor sau nepoților acestora este gol-goluț.. Ing. Ioan Mărgah, directorul general al societății, ne spunea că la cererea sa adresată patronilor de a pune la dispoziția societății Ion HURTUPAN Continuare în pagina a 2-a Le vom fi aproape  dat în urmă cronica ■vii de guvernare vle, precum și sprinsul a peste am fost alături ă, aducind în 9 și ticăloșiile ti a lor agreși incompete rîioase și amnajamente drumul ,raat,__in care au vîrît țara. m dus însă punct acestor am jcrația, care înseamnă "♦ura celor mulți, a tune și astăzi, supraviețuitorii ecalipsei au de parcurs aici ,atru am. Printre supraviețuitori am numărat și noi Așadar dacă ne vor ține puterile, vom tipra și ce-am fost și mai gură bogată de-atit Probabil ne va fi mai ușor, pentru că avem de-a face cu un singur partid: PDSR- ul. Care a cîștigat de-a rîndul și e în toate. Să recapitulăm, deci, fruntea mesei Ion Iliescu, președintele României Nicolae Văcăroiu, președintele Senatului. Valer Dorneanu, președintele Lupii la stînă Camerei Deputaților Guvernul Adrian Năstase, prim-ministru Miniștri Rodica Stănoiu, la Justiție, loan-Mircea Pașcu, la Apărare. Ecaterina Andronescu, la Ministerul Educației ș.a Cercetar Daniela Bartoș la Sănătate, loan Rus, la interne, Octav Cozmâncă, ministrul Administrației Publice Șerban-Petru Mihăilescu, ministru coordonatorul Secretariatului General al Guvernului, Aurel-Constantin Mic, la Ape, Păduri și Protecția Mediului, Acsinte Gașpar, ministrul Relației cu Parlamentul, Răzvan Theodorescu la Cultură, Dan-Ioan Popescu, la Industrie și Resurse, Gheorghe Romeo Leonard Cazan la Dezvoltare și Prognoze, Dan Nica, la Comunicații și Tehnologia Informațiilor Silvia Ciornei, la IMM- uri Ilie Sârbu, la Agricultură, Mihai Tănăsescu, la Hnanțe, Ovidiu Mușatescu, la Privatizare Miron Mitrea, la Lucrări Publice Transporturi ș Locuințe Hildegard Puwak, la Integrare Europeană, Mircea Geoanu la Externe Marian Sârbu ministrul Muncii și Solidarității Sociale, iar la Tineret și Sport Georgiu Gingăraș. Pe toți aceștia asigurăm că le vom aproape Mircea CAVADIA în noaptea dintre milenii. Tîlhărie la benzinăria Shell din Reșița • Victima, Ion Răduștean, se află în comă de gradul IV • Autorul, Petre Florescu, din Reșița, este militar în termen la Unitatea de jandarmi din muncipiu Cea dinții zi a noului mileniu a consemnat și prima tragedie înregistrată în județul Caraș- Severin. La numai zece minute după miezul nopții, atunci cînd reșițenii încă se mai îmbrățișau și ciocneau cupele de șampanie la benzinăria Shell, situată în Triaj, avea să se consume un fapt în urma căruia un om se zbate acum între viață și moarte Totul a pornit în momentul în care la una din pompele stației a oprit un autoturism Dacia 1300, pentru a alimenta cu benzină. După ce s-a autoservit cu 53 de litrir valoare de 840 mii lei, șoferul a refuzat sa achite contravaloarea, urcindu-se la volanul autotuismului cu intenția de a disparea cît mai repede In acel moment, vînzătorul din incinta benzinăriei, Ion Răduștean, in vîrstă de 34 de ani, a observat gestul și s-a postat în fața Daciei. Imprudența sa avea să-l coste scump, întrucît șoferul a demarat în trombă, proiectindu-l pe vinzător pe capota autoturismului Răduștean care a mai apucat să se agațe, on disperare de stergatoarele de parbriz a fost astfel purtat mai multe sute de meti ca intr-un număr de cascadorie Din nefericire, in dreptul pasajului de sub popa Gorm dar si ștergător a cedat, iar Ion Răduștean a fost proiectat vioent pe caldarun, suferind numeroase traumatisme grave a puțin timp după derularea Victor NAFIRU Continuare in pagi na a 2-a